Na český trh přichází BMW Z4 sDrive35is. Šestiválcový model naladěný na výkon 250 kW částečně supluje chybějící verzi Z4 M, se kterou automobilka v této generaci nepočítá.
No asi by byla Z4M zajímavější, ale když se rozhlídnu po silnicích tak M3 Cabrio je s přehledem nejčastější verze nové M3 (nejen u nás), takže pro BMW dobrý business. Velký podíl na jeho oblibě má určitě i koncepce kupé-kabrio.
tak jestli BMW řeklo, že Z4M by byla druhá M3 Cabrio tak to prosím ať je to jen sen. Tohle mi připadá jako chabá výmluva a bez pardonu bych raději zrušil M3Cabrio, stejně se mi 3 cabrio nelíbí a postavil Z4M, ty auta by měly být uplně jinde. Z4 má kabinu prakticky na zadních kolech. Je to spíše o tom, že minulá Z4M nebyla žáden mega trhák což je velmi škoda protože to auto mělo úžasný šarm a myslím si že stálo za to. Je škoda že Z4M nebude, ale ještě větší průšvih je, pokud opravdu podvozek nestíhá...
Někdo vysoko postavený v BMW nebo M (napamatuju si kdo přesně) se nechal slyšet, že postavit novou Z4 M by znamenalo kvůli vysokému výkonu sDrive35i použít V8 z M3 a tím by vznikla prakticky druhá M3 Cabrio. Mko ze Z4 v současné podobě tak pro ně nemá význam vyrábět.
Ono to bude asi stejné napříč všemi malými roadstery vyjma Boxsteru. V základu super, ale snaha dotlačit auto někam, pro co nebylo vyvíjeno je obvykle trestem.
a keby spravili z4m?
ja to nijak negativne nevidim, je to len jedna varianta zo styroch, ktoru niekto moze chciet prave aby sa nemohol porovnavat s tt ale skor s tym caymanom napr.
Jak se něco supluje, nemusí to vždycky dopadnout nejlíp, a to je případ i Z4 35is. Už jsem si ho mohl projet, a jak mě nalákalo na exterierové prvky, které mu dodávají vzezření silničního žraloka, tak rychle jsem z něj po krátké projížďce vypadnul. Z4 se mi líbí ve standardu jako gétéčko namířené proti TT nebo SLK, a stačí mu i 23i, ale snaha udělat z něj sporťák pomocí snížení, tvrdších pružin a těžkého řízení jde zcela mimo. Motor a převodovka 35is jsou naprosto bez diskuse, ale podvozek jim nestačí, auto je nedotáčivé a na jakémkoliv jiném povrchu než skle ztrácí rychle trakci. Jako masírka dobrý, ale standardní Z4 je lepší auto, jen je třeba zapomenout na jeho srovnávání s caymanem, například.