I když by se mohlo zdát, že velké modely s pohonem zadních kol, které automobilka Hyundai nedávno představila, znamenají konec pro řadu sedanů Grandeur/Azera, nejnovější snímky potvrzují opak.
Uplatnění Grandeuru mimo asijský trh je dost na spekulaci a určitě i na dlouhý běh. V US nejsou jeho (Azera) prodeje nijak relevantní a musel by se nejdřív velmi dobře umístit tam, aby si s ním pak Hyundai později troufl do Evropy. Nicméně stylistika nové generace je udělaná univerzálně jako global car. Ví se zatím, že má sdílet platformu s předním náhonem s K7/Kiou Cadenza a očekávají se větší objemy motorů 3,5L a 3,8L (Lambda). Zajímavé na designu je opravdu to zmíněné zalomení spodní linie bočních oken na druhých dveřích, souhlasím. Jelikož stejný prvek použil Hyundai na připravovaném větším MPV (nižší střední), je možné, že se ho chystá nějakou dobu uplatňovat.
Pokud jde o ta MPV, informace a zvěsti zatím nasvědčují, že Hyundai představí malé MPV - ic25 nebo jak se bude jmenovat (segment malé, dvojče Vengy) teď na podzim v Paříži. Nejspíš už silně pokročila příprava spuštění série - bylo by fajn, kdyby sem někdo z okruhu Nošovic dal info, jak je to u nich daleko. V optimálním případě by mohl Hyundai zřejmě pustit model na trh už teď na podzim.
Jako prodejní řešení na nepohostinném evropském trhu by to asi šlo. Jinak oba víme, že i40 = na jiných trzích Sonata a že Grandeur je jasně o třídu výš, takže s technickou podstatou věci by takové řešení nemělo nic společného. Když se ale podíváš na stylizaci toho Grandeuru, nechává si Hyundai vrátka otevřená, aby to s ním případně v Evropě mohl zkusit. :-)
V sobotu na dalnici na Slavkov u Brna (D 1 na Vyškov)mě malem vytlačili dva modely maskované a se značkou F a číslo (o čem jsem si myslel,že tato značka byla v ČR zrušena díky nehodě na dalnici)byli to modely podobné tvarem jako Venga,však hodně zamaskované. Bohužel nešlo to vyfotit v rámci bezpečnosti při řízení auta.