Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nákup ojetiny: Co čekat od profesionálního poradce v oboru ojetých aut?

Při nákupu automobilu z druhé ruky se vždy hodí názor zkušeného mechanika, majitele podobného vozidla nebo jiné osoby, která dokáže posoudit technický stav konkrétního exempláře. Co dělat, když takového člověka neznáte?
Zpět na článek
5. 8. 2011 12:06
Re: OJETÉ SRDCE
Casto sa nestotoznujem s nazormi GTI, ale jeho prispevok nebol o tom ci kupovat nove alebo stare auta... Poukazuje na to, ze vela ludi tu tvrdi, ze by si nove auto nikdy nekupili aj keby na neho mali. Ja sa pytam preco? Preco by si si nekupil nove auto, ak na neho mas? Pod pojmom "mam na to" si predstavujujem, ze obnos penazi ktory za auto vydas ti nijako nebude chybat. A preto ta nebude trapit ze na aute za par rokov stratis 70% hodnoty. Ja ked si kupujem auto, nekupujem ho preto ze ho za par rokov predam. Jazdim na nom dovtedy, kym mi vyhovuje. Ked prestane vyhovovat vymenim za ine...
A preto ani ja nechapam frazu, nove si NIKDY nekupim aj keby som na neho mal... ;-\
28. 12. 2010 09:35
to GTI
Souhlasím s tebou a podepisuji v plném rozsahu :yes:
Avatar - kubesmaurer
24. 10. 2010 11:05
Re: OJETÉ SRDCE
tak presne to bys videl u me...ale proste nekomu to stací a jak tady nekdo psal,treba vrazi vsecko do baraku,my si ho stavěli sami no a na auto prachy nejsou,,a bezpečnost >:D znamená NEBOURAT !!!
Avatar - kolmar
9. 9. 2010 14:15
Re: to GTI
Tak neviem ci len ukazujes svaly alebo fakt mas GTR a X6 na dvore, no ale mam pocit, ze clovek ako ty asi tych beznych nepochopy. Je vela ludi co by mozno na nove za 10 tis. naskrabalo, no prijmy su tak male, ze racej kupia 2-3 rocnu jazdenku v zaruke za 6 a zvysok minu inde. Poznam pripady kde auto je len priblizovadlo do prace a nove by stalo to, ze rodina by proste popri investicii do domu nemohla ist napr. 2 roky na dovolenku a pre nich je toto dolezitejsie ako nove - kde im bude rovnako sluzit aj to jazdene. Ide o ludi co jazdia par km za rok a podobne. Cize vecsinou ludi ze na to nove fakt nemaju, pisat ze niekto kto spavi cez 50 tis. km za rok ze nechce nove by bola hlupost...v tomto pripade kde funguju normalne rodiny to hlupost nie je a este je tu jedna teoria. Nechcem male auto, no mam len 10 tis. eur?? co s tym? tak par rocna jazdenka s par tis. km to poriesi...aj to je casty dovod, nie kazdy chce jazdit fabioiu ked za taku cenu moze mat napr. 3 rocny focus (to len strielam...alebo hocico ine...) Je len velky problem medzi hromadou bordelu najst naozaj kvalitne auto, no kto umi, ten umi...da sa to, no aj tak na max. 90% lebo nikdy vsetko nedokazes zistit...
Avatar - Sysoj Psojič
9. 9. 2010 01:22
Re: OJETÉ SRDCE
Nové auto za 400tisíc? Koho tím chceš ohromit? Za to není ani ojetina...
Auta jsou spotřebák. Nevím, proč sem taháš domy. Já znám X lidí s Y aut a netuším, co jeden nebo pár dílčích nesystematických poznatků vysvětlí.
Klíčové je to, že vše je dnes otázkou priorit a každý si zvolí ty své.
Někdy trapně, jindy chytře.
Faktem je, že nejlepší je mít vše a nejhorší nemít nic. To mezi tím se balancuje a příklady tohoto balancování jsou různě smutné či pěkné, protože je to každého křeč, co típne a co bude podporovat.
BTW pokud někdo hypoteticky narve 400tisíc do něčeho potřebnějšího než do auta, tak na auto tím pádem nemá, tak co řešíš?
Je to jako mít peníze na zálohy na plyn a říct, že by za to mohl do bordelu. Nemohl >:D >:D >:D
Avatar - Sysoj Psojič
9. 9. 2010 01:11
to GTI
Nemáš někdy pocit, že sem ti lidi nepatří? Ojetináří zaplavili auto.cz
Argumenty mají přihlouplé, ba až blbé. Já měl vždycky pocit, že auto.cz je o entuziastech v oboru automobilových vozů.
Teď tu spíš čtu diskusi sedláků vozících hnůj, pochopitelně tomu přizpůsobujících svůj vozový park.
Zatím každý příspěvek zde od GTI hodnotím jsko skvělý, výstižný, průkopnický, buřičský a celkově velmi správný. Nepolepšil ses? Odpočinek je poznat.
Nejsem lama, jezdím každodenně v novém GT-R a má choť v nové X6. Schválně podotýkám v "nové" (bez lupů, šušňů, semene a jiných nepříjemných věcí po předchozích majitelích).
Mám rád auta. Nesrovnávám je s úrovní bydlení, která má podle mně před auty absolutní přenost a vyšší prioritu (a taky nesrovnatelně vyšší cenovou hladinu).
Absolutně ale souhlasím s názorem, že odmítat nové je znak idiocie spojené s chudobou. Každý, kdo by na to měl, kupuje nové oblečení, nové spotřebiče a nová auta. Je to normální. A ti, kteří na to nemají, kupují second hand. Bez ohledu na zával argumentů, proč tomu tak je. Protože každý má své důvody, podle kterých redistribuuje peníze, které obdrží. Někteří dokonce bez hloupých keců. :-)
BTW, není čas na hardcore? Auto.cz má nový
lajaut a Tebe bych přejemenoval na GTR >:D
Začínáš se tomu svými názory blížit. Nebo se mi to jen zdá, žes přitvrdil?
Avatar - kolmar
8. 9. 2010 17:06
Re: OJETÉ SRDCE
Na tych autach neni nic zle, ale pochob, GTI mysli autom rovno VW a to je ako jazdenka fakt maximalna snaha zbavit sa casom nervou a penazi v servise...preto funglovka ;-)
Avatar - kolmar
8. 9. 2010 17:03
Re: OJETÉ SRDCE
GTI mam pre teba hlavolam, potrebujes (a aj chces) nejaky off road, nieco co budes pouzivat aj ako klasicke auto - do roboty, dovolenka a podobne. Mas bohuzial len 10 tis. eur, no co teraz s tym??? Je to jedno, ci mu je 20 alebo uz 30, byvat sa musi - to zere dost a viac proste neni z kade. Dosporit je mimo misu, lebo dnes take auta stoja nad 30 tis. eur, tak ostava ti len jazdenka typju Pajero ci LC, nic typu kupim mensie neobstoji, lebo aj taka Gravnd Vitara funglovka stoji cez 25. Bud si v jazdenke alebo v autobuse, reps. na pesibuse tam v terene kde busy nejazdia.

Ak ti to pomoze prehodme to napr. na lacnejsie SUV a obmedzme pohyb v terene a dajme tomu to bude stacit, aj tak za 10 tis. mozes si nechat snivat, aj maly jetik potrebuje viac ako dvojnasobok!
7. 9. 2010 20:44
Re: GTI jede... =)
Zdravím GTI,

myslím, že tu a tam narazím v koloně příspěvků (jezdím jen občas,... a né svým) na GTIho příspěvky tak od roku 2006 (je to možné, GTI?) a musím říct, že jeho příspěvky prostě řada lidí chápe a řada lidí nechápe; jednou jsem se s ním hádal o Gumballu 2000 v roce 2007 a od té doby si čtu jeho příspěvky jako "RSS kanál" =)))) a s lidma, co na něj reagují, je to přesně jak s těma ojetinama...:

"Jsou jen dva druhy lidí - jedni jezdí konkrétní auta proto, že je jezdit chtějí, druzí proto, že je jezdit... musí."

A stejně tak jsou prostě lidi, co si to přiznají (že na nový nemají,...) a lidi, které to točí a sou vytočení na GTIho.

Nebo mi někdo chce říct, že si šetří na ojetou 7mičku z 2009, protože novou nechce ??? no to snad ne .... =)))
Avatar - skejpa
7. 9. 2010 15:44
Re: OJETÉ SRDCE
Stale se snazim prijit na to, co je spatneho na ojete pande 100HP, na starsim porsche nebo i treba na moji favoritce mazde 6 :-) Mam ty auta rad (a ze jich je daleko vic, nez jen ty co me ted napadly) a radsi si je koupim ojete, nez abych jezdil napriklad v nablyskanym novym tuctovym golfu. Nehlede na to, ze auto ztrati priblizne 1/3 sve nakupni ceny hned, kdyz vyjizdi z showroomu.

Take by se dalo napsat, ze kterej bezmozek si muze kupovat auto jako nove, vzdyt to jsou vyhozene penize. My co mame auta radi si ty usetrene penize radsi usetrime na benzin :-) A tak dal a tak dal...

Rekl bych, ze GTI tohle nikdy nepochopi - nebo alespon ne v dohledne dobe. Je to stejne jako kdyz se mu lidi snazili vysvetlit, proc maji radsi jina auta nez ty od koncernu VW... Nechape >:D
7. 9. 2010 10:33
Re: OJETÉ SRDCE
Dobrý den, já musím ocenit originalitu s jakou výše uvedený vyjadřuje svoje postoje a názory k automobilovému dění. Jeho styl zdá se být velice originální, vytříbený, což spousta místních přispěvovatelů jistě nemůže přenést přes srdce, já naopak takovéto příspěvky vítám a děkuji za ně. Dobrý den Všem
7. 9. 2010 10:18
Re: OJETÉ SRDCE
GTI > zadne soucasne nove auto me nenabizi to co od auta chci, a pokud je stare auto pro mne uzivatelsky prijemnejsi, tak proc bych mel kupovat nove? jen proto ze nejaky GTI ma takovej nazor, to prome nema zadnou vahu ;-)

treba nekdy pochopis ze lidi maj svuj nazor a sve potreby, a svet se netoci jen kolem tvich myslenek, ikdyz s nejvetsi pravdepodobmosti to nepochopis :-)
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2010 09:23
Re: OJETÉ SRDCE
Tak takhle to beru, jen takového falešného člověka neznám >:D
Nicméně i zběratelství vozů je v podstatě jen nakupování ojetin.
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2010 09:19
Re: OJETÉ SRDCE
Ale pochopil ;-) jen ten příklad s domem byl špatně popsán. Bilo mi to do očí tak jsem to opravil, aby náhodou někdo někdy nebyl zaskočen.
Avatar - bubucci
7. 9. 2010 05:05
Re: OJETÉ SRDCE
jdi se podívat ven nebo alespoň z okna
6. 9. 2010 19:43
Re: OJETÉ SRDCE
Dobře, ale to je snad loterie, ne? Myslím tím variantu - jemně ojeté do stáří jednoho roku. Osobně jsem takové auto tedy ještě neviděl a hlavně dost bych se zajímal proč tak krásné auto někdo chce tak rychle prodat. Snad jen předváděčka, ale ta se prodává, že je "nová".
6. 9. 2010 19:41
mno
Ono to je i o životní strategii, přeci jenom v zemi kde co druhé auto v bazaru má stočený tachometr, kde když se projdete tuctovým bazarem tak na pár autech i laik pozná, že ty plechy fakt nepasují - tak v takové zemi jde do bazaru pro auto jenom odvážlivec, možná až hazardér. Riziko, že se koupí fakt totalně odepsaný kus - profesionálně slepen - a vy v něm budete vozit to nejcenejší co máte - ženu, děti, je obrovské. Stojí to za těch pár desítek tisíc - nebo stovek tisíc?
Avatar - Krispos
6. 9. 2010 19:40
Re: OJETÉ SRDCE
Podle mého názoru je tam důležité to "do dvojice".... Mít veterána jako auto na víkendové poježdění je jistě fajn věc, ale vozil bys v tom rodinu a děti? IMHO je lepší mít jedno novější a tudíž bezpečnější auto pro bežné jízdy a druhé na to ježděnípro radost. Taky si chci časem pořídit Brouka nebo starou Fulvii, ale mezi naše oktávky v metle na jlínách bych se s tím pravidelně nepouštěl...
neregistrovaný "Heine"
6. 9. 2010 19:39
Re: OJETÉ SRDCE
Mas pravdu, ted jsem si dukladne procetl Tve ostatni prispevky.
6. 9. 2010 19:37
Re: OJETÉ SRDCE
Posouváš to jinam, do světa kutilů, milovníků, sběratelů, kteří koupí auto z nostalgie. To je přece něco jiného, než tu tvrdit, že jezdím v patnáctiletém civikovi proto, že nové auto nechci...
neregistrovaný "Heine"
6. 9. 2010 19:32
Re: OJETÉ SRDCE
Podivej se na to i z druhe strany.
Jen proto, ze si chci koupit pro radost i na to bezne jezdeni(do dvojice k Lagune GT) Alfu Romeo 164 Q4, opravit si ji, nalakovat atd. jsem spatnym clovekem?
Tohle auto povazuji za nejkrasnejsi velky sedan vsech dob, ale jen proto, ze je mu 25 let a v bazaru stoji tisic euro ho neni treba odsuzovat(mabo majitele, ze?).
6. 9. 2010 18:44
Re: OJETÉ SRDCE
Tak ten skutečný svět zde vypiš.
6. 9. 2010 18:43
Re: OJETÉ SRDCE
E-type je sběratelskej kousek, neznám nikoho, kdo v něm jezdí do delvity... Nyní píšeme o autech pro každodenní spolužití.
6. 9. 2010 18:42
Re: OJETÉ SRDCE
Nechci být tak vyhraněný a trvat na diskuzi výhradně na funglovce. Osobně bych netrávil ani kdyby v mém autě někdo odjel 500 kilometrů, obecně však myslím, že lze připustit variantu jemně jetého vozu do stáří jednoho roku.

Vedle toho myslím, že je potřeba jistého velkorysého postoje k mladým zobákům, neb kde mají ti dvacetiletí kluci na nové vzít. Řekněme tedy, že nekde kolem třiceti let už by měl být člověk v Česku rozhodnut, zda svůj život bude vožit v bazarovkách či funglovkách, do těch třiceti bych to nijak výrazně kriticky nehodnotil.

Uznávám, že je tu ovšem jeden malej problémek, a tím je současná možnost pořízení (nového) auta na úvěr či leasing, neb splátkové podmínky jsou tak výhodné, že i hošík kolem dvaceti na průměrné mzdě se dokáže udržet u subkompaktu na měsíčních splátkách... Vysokoškoláci holt to mají po dobu studií asi těžší, ti to ovšem rychle pak doženou v zaměstnání.
6. 9. 2010 18:27
Re: OJETÉ SRDCE
"Sehnat na druhou stranu skorofunglovku z Mnichova za slušný peníz, no to je jistě výhra v loterii". Tady nesouhlasím. Ojeté je ojeté, co si od začátku neosedláš sám, není ono. A hlavně rezignuješ na možnost výběru (když teda nemáš to brutální štěstí, že trefíš barvu interiér, výbavu, kola, motarizaci takovou, jakou sis vysnil)
6. 9. 2010 18:20
Re: OJETÉ SRDCE
Jo, a když budeš chtít koupit E type, tak ho v šourůmu taky nezatáhneš. Takže pak si bazarovej kovboj - v E-type... Já bych to tak nehrotil. Prostě někdo na nový auto má a má i na tu krutou realitu ztráty hodnoty, někdo na to nemá, a jak už tady někdo napsal, někomu je to buřt.
6. 9. 2010 18:14
Re: OJETÉ SRDCE
Nahoře právě píši, že na svět ojetin nelze nahlížet jako na homogenní mlhu, i on má své premianty a propadáky. Ta faleš míří jen a než na ty, co se ve zcela konvenčním obrezlém hatchbacku za pár švěstek a z třetí ruky dokáží veřejně přemlouvat k tomu, že nové auto nechtějí... To je ta faleš falší.

Sehnat na druhou stranu skorofunglovku z Mnichova za slušný peníz, no to je jistě výhra v loterii.

P.S. Sběratelské aktivity, to je něco zcela jiného, zde se však vede diskuze o autech, která člověk užívá jako boty, tedy každý den. A přesně tak, jako (předpokládám) tu většina nenosí boty po kámošovi se ptám, proč jako zrovna to auto po tom kámošovi ve své garáži zkousne.
6. 9. 2010 18:08
Re: OJETÉ SRDCE
Prosím, přečti si mě do konce, nikde kategoricky jetá auta nezavrhuji, naopak.
6. 9. 2010 18:05
Re: OJETÉ SRDCE
Nejvěrněji tě charakterizuje tvá úvaha, že je ti jedno, jestli řídíš auto nové či staré dvacet let. Ano, i tyhle bláboly je možné tu psát. Co si o tom myslí dospělý člověk se pokus však už uhádnout sám...
6. 9. 2010 18:02
Re: OJETÉ SRDCE
Máš pravdu, že právně lze vlastnictví pozemku a domu oddělit, to však v předmětu naší diskuze nehraje žádnou roli. Nepochopil jsi jádro odpovědi. Kolega nahoře akcentuje to, že i dům se má kupovat zásadně nový. Vysvětluji mu, že na rozdíl od auta je tento požadevek někdy obtížně splnitelný, neboť pokud chceš mít konkrétní dům na Václavském náměstí, nezbyde ti, než ho koupit "ojetý".

Nelze tedy klást rovnítko mezi domem a autem. Naproti tomu lze samozřejmě položit měřítko mezi věci movité, je přece jedno, zda je to auto či hifi aparatura nebo hodinky, to vše za stejnou cenu, když si holt budeš chtít koupit Rolex daytona, půjdeš do Štěpánské, položíš na pult půl melounu a odtíkáš. Nebo snad pro ty rolexy půjdeš do kotců?
6. 9. 2010 17:54
Můj názor
Osobně doporučuji zejména zdravou úvahu. V první radě většina lidí, kteří mají pěkné vozy v dobrém stavu a chtějí se jich zbavit, je prodají u dealera dané značky. Ten nabídne více peněz, než ve velkobazarech (AAA, Esa), ale vyžaduje kvalitu. Proto je navýsost podezřelé, když vidíte v oprýskaném bazaru za městem relativně mladé auto s malým počtem najetých kilometrů (superpodezřelé, když je luxusní značky - na Škodu se možná tahle logika nevztahuje). Lidé, kteří prodají mladé, málo jeté auto prestižní značky jinak než po internetu nebo u dealera jsou maximálně tak lidé, kteří potřebují rychle peníze. U vozů BMW, Audi, Mercedes a podobných u AAA a oněch okresních autobazarů tak doporučuji dvojnásobnou opatrnost. Co se týče jiných vozů, tak jak říká D-FENS - mladší auto s větším počtem najetých kilometrů (třeba 3 roky a 100tis.) značí, že auto patřilo někomu, kdo s ním pravidelně jezdil a proto na něm závisela jeho práce nebo něco jiného. Takový předchozí majitel tedy určitě auto udržoval v dobrém stavu a pečoval o něj.
No a jakmile auto projde sítem této úvahy, je na čase podívat se na technický stav - tam už mnoho neřeknu...
Avatar - gld
6. 9. 2010 17:48
Re: OJETÉ SRDCE
dottoremu to drbe..tiež nemám rád bazárových kovbojov, čo si veľkou károu z áčiek honia ego ale kategoricky odmietať jazdené autá je hlúposť..
Avatar - rohYpnol
6. 9. 2010 17:32
Re: OJETÉ SRDCE
A kdo je méně falešný - ten, kdo koupí mírně jetou 330i za cenu fungl nového Superba nebo ten, kdo raději zvolí onoho Superba?
Nebo ojetého Golfa V za cenu nové Fabie? Nebo je zcela falešné koupit ojetého Lincolna, ve kterým byl zavražděný Kennedy ??? Hm?
Avatar - saldy
6. 9. 2010 17:27
Re: OJETÉ SRDCE
jj souhlas :yes: něco na tom je, asi před rokem na mě halekal soused přes plot, že já mám korejskej hrnec na rejži a on jako Bávo a levnější(černá jednička)....teď už ho honem prodává
Avatar - rohYpnol
6. 9. 2010 17:27
Re: OJETÉ SRDCE
Nesmysl. Dům je sice nemovitost, tedy věcí pevně spojenou se zemí, ale s koupí pozemku apriori koupě domu vůbec nesouvisí.
Jinými slovy - klidně koupíš dům i bez pozemku nebo naopak postavíš dům na pozemku, který není tvůj nebo koupíš pozemek bez domu, přičemž dům na něm stojí 8-s
Avatar - rohYpnol
6. 9. 2010 17:23
Re: OJETÉ SRDCE
Třeba proto, že tou obouchanou Feldou jezdíš na stavbu. Odvozíš tím cement, cihle a spoustu dalších krámů vč. thují >:D nebo cypřišů či nářadí. Na stavbu jezdíš často, když ještě není hotová místní komunikace, semotamo to opřeš o nějakou zapíchlou ocelovou trubku, trochu se otřeš o obrubníky a tak.
Až bydlíš, tak jakmile vyděláš kešky, tak Felda letí z domu a před domem stojí Fabia HTP :-!
Avatar - bubucci
6. 9. 2010 17:14
Re: OJETÉ SRDCE
A pak jsou ti třetí, kterým je to naprosto u rectálu. 99% zde diskutujících se asi nestalo, že by po získání řidičáku jim tatínek koupil nové auto, ať se naučí jezdit. Je pěkné, že nám tu prezentuješ své sny, ale někdy zvedni hlavu od katalogu VW a jdi se podívat do ulic, jak skutečný svět vypadá.
6. 9. 2010 17:00
Re: OJETÉ SRDCE
auta ktera me se libej se jako nova koupit ani nedaji ;-) nemam tedy zadnou potrebu kupovat si nove auto :-! bezne auto na jezdeni je prome jen bezne auto na jezdeni a je me suma fuk jestli je nove nebo 20 let stare

100 lidi, 100 chuti je jiste pravdivejsi, nez tvoje tvrzeni ;-) ne kazdej ma holt potrebu mit nove auto, kteresto ma k botam asi stejne daleko jako k tomu domu, mimochodem jsou i lide co v aute bydli, stejne jako v dome, znas nekoho kdo bydli v bote a je to clovek?
6. 9. 2010 15:53
Re: OJETÉ SRDCE
ja myslím, že by to akceptoval, ale vw správwnej forme:

takže sú ludia, ktorý majú prachy na nového Apoštola, ale kúpia si POLOboha lebo ho proste chcú >:-[]
6. 9. 2010 15:43
Re: OJETÉ SRDCE
Jo, to je poslední dobou vidět docela často. Krásný nový dům a za plotem stojí obouchaná felicia, escort nebo podobný sociální vrak. Tenhle kontrast mi připadá vyloženě směšný. >:-[] Fakt to nechápu, když někdo bez rozmyslu do bydlení vrazí spoustu milionů, ale k vlastní bezpečnosti je takhle nezodpovědný...
6. 9. 2010 15:37
Re: OJETÉ SRDCE
Tak to jsi podle mě psychopat. >:D
6. 9. 2010 15:31
Re: OJETÉ SRDCE
Tak i tací se najdou,jenom nechápu,proč se registrují na auto.cz.Jako by zarytej plechovkář remcal na motorkářích.cz že motorka je k h...u.Dostal by BANána ani by se nerozkoukal...
Avatar - jazva
6. 9. 2010 15:06
Re: OJETÉ SRDCE
zbytočne sa snažíš. Nevysvetlíš mu to a ak aj náhodou áno, tak aj tak mu to nevysvetlíš. ;-)
Avatar - ZoomZoom
6. 9. 2010 15:01
Re: OJETÉ SRDCE
A co brát to takhle, ne každej je bezmozek, pro kterýho je smyslem života auto. Znám spoustu lidí, co maj nové domy za x milionů a v garáži jim parkuje stará felda, ojetá oktávka, postačí peugeot. A určitě to není tim, že na nový auto za 400 tis nemaj. Jistě nejsou to žádný Bakalové, ale peněz pro spokojenej život maj dostatek. Jenže místo koupě "novýho" a drahýho auta, prachy narvou do něčeho jinýho, co jim udělá větší službu a radost, než kousek plechu s plastem na čtyřech kolech. Zmiňovat se o ztrátě ceny té movitosti, nemá snad význam...
6. 9. 2010 14:51
Re: OJETÉ SRDCE
Pokud sám sebe považuješ za malého, majetkově nemohoucího a směšného, pak ti musím napsat, že psychologická poradna je o dveře dál. Zde se vedou diskuze o autech, aktuálně o ojetinách. Diskuze znamená, že se napíše věta a někdo k ní připojí svůj názor. V předznačených souvislostech ti tedy ještě jednou zopakuji ústřední myšlénku -

Jsou jen dva druhy lidí - jedni jezdí konkrétní auta proto, že je jezdit chtějí, druzí proto, že je jezdit... musí.

Pokud bys měl problém s pochopením uvedené věty, popros někoho v okolí, kdo nemusel chodit do zvláštní školy, on ti to už nějak vysvětlí.
6. 9. 2010 14:37
Re: pozor na Cardetect
No on ten článek celej trochu smrdí propagací některých firem, nebo spíš jedinců, kteří by z toho, že si někdo chce koupit ojetinu, také rádi něco urvali. No když to dopadne tak, že někdo chce vyhodit pár tisíc navíc za poradce kterej mu sice nic navíc neporadí, ale kupec má klidnější pocit, budiž. Horší je, když to pak skončí jako tvůj případ, člověk je bezmocnej, bezmoc se střídá s na..s..raností a stojí to nemalý prachy, co už se nikdy nevrátí. Zdravím a je mi tě fakt líto.
6. 9. 2010 14:28
Re: OJETÉ SRDCE
OK, jen mi není jasné, proč nám všem malým, majetkově nemohoucím, směšným, neznalým názvosloví jako movitý/nemovitý majetek a tedy i kupujícím ojetiny tady vůbec oponuješ a dlouhosáhle vše vysvětluješ? Vždyť při své vyšší inteligenci a zkušenostech snad musíš vědět, že něco takto složitého vysvětlovat takovým nedoukům jako jsme tu my je zhola zbytečné, protože to stejně nemůžeme v životě pochopit. :-|
6. 9. 2010 14:04
Re: OJETÉ SRDCE
U domu se mýlíš. Dům na rozdíl od auta je nemovitostí, tedy věcí, spojenou se zemí. Chceš-li tedy konkrétní pozemek, kupuješ s ním případně i na něm stojící dům. Nejde o cenu, koneckonců řada aut je dražších, než ten dům... Jsou lidé, kteří koupí pozemek, na něm stojící dům zbourají a postaví nový. Dělají to třeba bývalí ministři životního prostředí... :-)

Jak auto, tak boty, mobil či ta empétrojka nebo hifi aparatura v ceně Citroenu xantia jsou věcí movité, v předmětném kontextu mezi nimi není rozdílu. Platí jen jedno - buďto na ty věci máš, nebo nemáš, přičemž současně platí, že pojem "máš" nevyjadřuje stav, kdy dožmouláš poslední pětistovku na lékárničku, nýbrž, že žiješ na jisté životní úrovni.

Nahoře píši, že život je mnohdy složitý a neumožní ti koupit nový vůz, to není samozřejmě nic k posměchu. K posměchu však je faleš těch, kteří si svou majetkovou nemohoucnost omlouvají tím, že nové věci (proč zejména auta?) nechtějí. Je to než faleš malých.
6. 9. 2010 13:39
Re: OJETÉ SRDCE
barák taky jen novostavbu!

boty vs. auto, jabka vs. hrušky....
6. 9. 2010 12:43
Re: OJETÉ SRDCE
A co ještě nechceš nové? Boty, kalhoty, mobila či empétrojku? Nebo snad podvlíkačky?
6. 9. 2010 12:40
Re: OJETÉ SRDCE
ja vim jen jedno, nejsem stig a podle GTIho jsem "faleš nad faleš" protoze nove auto proste nechci >:D
neregistrovaný "RayBan"
6. 9. 2010 12:14
Co čekat od profi poradce ?
No, pokud ten poradce je z AAA banda Praha, tak lze čekat stočený tachometr a opravenou geometrii vozu >:D
neregistrovaný "RayBan"
6. 9. 2010 12:12
Re: OJETÉ SRDCE
Měsíc byl klid, tak jsem koupil bednu chlastu. On se vrátil .. :-(
6. 9. 2010 11:37
OJETÉ SRDCE
Jak známo, obchod s ojetinama je především důkazem toho, že touha po autě opravdu nezná hranic. Jak tu snad kdysi již někdo napsal, holku si nezajedeš, vždycky se najde někdo, kdo byl rychlejší než ty, tak si tu rozkoš užij alespoň u svého nového auta. Koneckonců neznám žádného šoféra, kterej by si po sobě znovu koupil svý ojetý auto...

Život je však jistě trochu složitější než naznačují horní bonmoty, vždyť nepochybně jsou, resp. mohou být v životě člověka situace, kdy holt si tu funglovku dovolit nemůže. Nevěř však nikomu, kdo ti tvrdí, že si ojetej brak koupil proto, že nový auto nechce. Je to faleš nad faleš. Ojetý auto se totiž kupuje zásadně z... musu.

Avšak pozor, komunitu bazarových kovbojů nelze vnímat jako jednorozměrnej žalozpěvnej garážovej mejdan. Totiž v tomto světě, a zejména v něm hrají roli až fatální nuance. Nuance zdroje, nuance možností, nuance schopností.

Ideálem je jednoroční sirotek coby pozůstalost po zesnulém penzionovaném elegánovi z lepších kruhů. Něco kolem pětkovýho bavoráka s dvacítkou na tachometru. Na opačném pólu zájmu pak je frontovej bazarovej kovboj, co si dovozovejma skorodenníma lampama přisvěcuje svou stinnou cestu životem jako šestej v pořadí.

Auto, to chce eleganci a styl, zkušenost a solidní nadhled, pěkně zahřátý konto a dobře fungující klimačku, pak to nemá chybu. Tak ti držím palce, aby ses dobře rozhodl, abys dobře vybral, a aby ses jednou nemusel schovávat za sluneční clonu, až někdo v tvým autě zčistajasna vyprskne - hele, bazarovej kovboj...
6. 9. 2010 11:35
dobrý článek až na ten úvod
Nelíbí se mi úvod článku, resp. je neúplný. Ano, ojetin je dost. Pokud ale chci kvalitní auto se 100% servisem a po 1.majiteli, není dobré moc přemýšlet. TAkových aut je jako šafránu.Taková nabídka je hned prodaná.....Jinak obsah je dobrá rada kupujícím , jak se nenapálit. Jenom tam chybí drobnost....NIKDY nemá kupující jistotu. Někdy se i odborník sekne. Je to dáno tím, že jde vždy o věci použité a tudíž není možné (bez obrovských nákladů) zjistit skutečný technický stav konkrétních částí vozu. To samozřejmně neplatí o běžných, nebo záměrně zatajených závadách.
6. 9. 2010 11:26
pozor na Cardetect
Vďaka ich chybe som prišiel o vtedajších 430 tisíc SKK...teraz mám doma dva originály certifikátu na jedno a to isté auto. Jeden hovorí, že auto je dobré, druhý že auto je zlé. Auto pochádzalo z krádeže. Bol to so mnou osobne riešiť dosť vystresovaný spolumajiteľ pán Marek Škamla. Prvý certifikát mám na súkromné meno. Druhý certifikát mi naschvál vydal na firemné údaje, aby som sa s nimi nemohol súdiť. Samozrejme mi to spolumajiteľ Cardetect pán Marek Škamla nezabudol následne arogantne a už suverénne pripomenúť do telefónu. Pozor na túto firmu, ruky preč.

[odkaz]

celá story aj s dôkazom ich jednania
[odkaz]