Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 xDrive40d – 6+2 bez koupelny

Nejsilnější dieselovou motorizací není u řady X5 osmiválec, ale ze sedmičkové řady převzatý šestiválec se dvěma turbodmychadly. Bude to rozmazleným fandům značky stačit?
Zpět na článek
27. 10. 2010 12:58
27. 10. 2010 15:46
neregistrovaný "RASI"
29. 10. 2010 11:17
29. 10. 2010 11:19
27. 10. 2010 10:26
Asi nejdůležitější informací
tohoto testu je zmínka o skorobenzínovém projevu motoru pod zátěží. Něco podobného jsem zatím na vlastní kůži zažil jen u V8 TDI od Audi. Při průběžné precizaci modelů X5 a 6 se nemůže nikdo divit prodejním výsledkům, které jsou stále úžasné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
27. 10. 2010 12:58
pár poznámek
Pěkně střízlivě a věcně napsaný test, čtu a souhlasím, pak dojdu na konec ke shrnutí,
a začínám se divit, jakoby ani k textu nepatřilo. Takže, tady je pár mých poznámek k těmto plusům/minusům.

Plusy
• Výkonný a kultivovaný motor
Ano, souhlas, skutečně se zvukový projev 40d oproti předchozí 35d zlepšil
na zcela akceptovatelný. Chybou je, že jde o vrcholnou dýzlovu motorizaci, která
sice naprosto uspokojí potřeby, jenže je tu "ale" v podobě koncernového 4,2tdi
v konkurenčím touaregu a cayennu.
• Komunikativní řízení
Nesmysl, řízení X5 je komunikativní podobně jako kormidlo Queen Marry.
• Velmi dobrá jízdní dynamika
Souhlas, a po fl. absolutně ne na úkor komfortu, pokud má X5 adaptive drive,
pak je komfort i na RFT srovnatelný s konkurencí na vzduchu.
• Přiměřený vnitřní prostor
Ano
• Špičková sedadla
Ano, i když sedák by mohl být o chlup měkčí, ale to je otázka vkusu.

Minusy
• Malý rozsah základní výbavy, příplatky i za samozřejmosti
Tohle je poznámka k ničemu, prostě jsou automobilky nabízející auto ke konfiguraci
a jsou automobilky nabízející hotové auto za urč. cenu. Premie vč. bmw to dělá
prvním způsobem, dělá to tak od nepaměti, nechápu, že někdo neustále nechápe princip.
Jiná věc je cena jednotlivých položek, jestliže např. zdířka na USB stojí čtvrtinu toho, co
aktivní podvozek, je tu jasně prostor ke kritice.
• Obtížné nastupování přes silné prahy
Souhlas, je to nedomyšlené, naštěstí ty prahy nejsou v základu.
• Vyšší hmotnost a obtížnější manévrovatelnost
Vyšší hmotnost ve srovnání s čím? S caterhamem nebo mondeem? Tohle je SUV,
mezi auty své katergorie X5 vyšší hmotností netrpí, na to jsou tu jiní expeRRti.
• Nepoužitelnost mimo zpevněný povrch
O tom bych si od autora moc rád početl, kdeže s X5kou neprojel.
Rozbalit vlákno
5
27. 10. 2010 14:41
Re: pár poznámek
Díky za věcné připomínky. K těm pár rozporům:

- Plusy a minusy k textu patří, psal jsem je současně a střízlivý...:-)
- Řízení je u X5 komunikativní podle mého názoru více než průměr u srovnatelných vozů, je to ale věc subjektivního dojmu. Takže - respektuji Váš názor a stojím si za tím svým.
- Rozsah a cena výbav - jistě, prémiové značky mají jinou politiku poměrů základní a příplatkové výbavy, ale přesně jak píšete - některé cenové poměry opravdu stojí za pozornost. Nic více, nic méně - souhlasím s Vámi.
- Hmotnost - možná bych měl přesněji napsat "neohrabanost přiměřená segmentu" a bylo by to průzračnější. I když má například onen zmíněný RR hmotnost vyšší, tak s Touaregem se lépe manévruje v nižších rychlostech (rejd, výhled).
- Nejde o neprojetí - s X5 není problém zdolat i dost zasněženou silnici, ale snad se shodneme alespoň v tom, že některá velká SUV jsou určena primárně (X5) či výhradně (RX, Cayenne) pro jízdu po zpevněném povrchu, jiná (RR, Touareg) jsou pro jízdu mimo silnice uzpůsobena více. To není špatně, jen občas neškodí to zmínit. V X5 je odměnou jistější svezení na silnici, což je z testu snad zřetelné.

Zůstaňte nám věrní.

neregistrovaný "RASI"
27. 10. 2010 15:46
Re: pár poznámek
Takže, když se zeptám konkrétně :-) . Celou noc sněží je 7 hodin ráno a silničáři spinkají. Vyrazil byste v této situaci ze Všeminy na Vsetín přes kopec? :-) P.S. No samozřejmě s cílem projet. ;-) Tuto trasu běžně jezdím v LC120.
Avatar - petrumr
28. 10. 2010 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2010 13:14
Re: pár poznámek
Záleží na pneumatikách:-) S X5 bych čekal v posteli či za bukem na první pluh...
Avatar - Dinar
29. 10. 2010 11:17
Re: pár poznámek
Díky za reakci, budeme se muset smířit s tím, že se na některých věcech neshodnem.
Zatímco váhu a obratnost já chápu jako veličinu relativní, hodnotím-li auto, pak mi prostě přijde logické jeho váhu komentovat v rámci třídy. Naopak cit v řízení je jedna z věcí, které chápu jako veličiny absolutní, prostě auto buď cit v řízení má nebo ne. V případě X5 je první záležitost, váha a manévrovatelnost, v pořádku, i když ano, takový touareg má rejd lepší, druhá, cit v řízení, je na tom mizerně, prostě žádný cit, resp. zpětná vazba od kol v řízení cítit není,a to říkám přesto, že vím, že ve třídě velkých těžkých krabic s náhonem na všechna kola, nemá cit v řízení žádná z nich, takže z hlediska relativního na tom X5 špatně není.

K terénním schopnostem, reagoval jsem na Vaše konstatování "Nepoužitelnost mimo zpevněný povrch", což je dost kategorické prohlášení. Zmíněný touareg pravděpodobně zvládne těžší terén než X5, nemluvě o RR, ale mezi označením nezpevněný povrch a offroadová trať leží dost velký prostor, ve kterém X5 obstojí naprosto s přehledem. (o zasněžených silnicích ani diskutovat nechci, to je naprosto mimo debatu). Osobně mám SUV i kvůli poměrně častému ježdění po polních a lesních cestách v různém stavu rozpadu, a zcela zodpovědně říkám, že s X5kou tento "terén" zdolávám naprosto stejně bezproblémově jako s předchozím touaregem. Už jsem to tu ve vztahu k terénním vlastnostem SUV psal několikrát, vždy ve mě vyvolá úsměv akcent např. u RR na jízdu v terénu, nejlíp s nějakou fotkou Range s jedním kolem na kládě a druhým v potoku, je mi celkem líto Angličanů, žít v zemi kde se do lesa dá jet pouze korytem potoka nebo rozeklaným kaňonem musí být tvrdý život. Pro ostatní Evropu jsou terénní schopnosti kteréhokoliv SUV naprosto dostačující, pískovna a offroad vložky jsou pro offroady.

Věrni zůstanem! ;-)
Avatar - positivemind
27. 10. 2010 22:07
pár poznámek
Myslel jsem, že máš 35i :-)

Jak je na tom ten tvůj motor? Spotřeba, dynamika?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
29. 10. 2010 11:19
Re: pár poznámek
Jo, spotřeba za šest tisíc lehce přes dvanáct, podle očekávání, jede solidně, ale 40d je rychlejší. Zas nemá ten zvuk od čtyř tisíc nahoru. ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
29. 10. 2010 21:42
Re: pár poznámek
Zdarec původní Jugoslávská měno, manželka má X6 35i a zvuk bomba, jen jsem ji to musel poladit v Hamannovi. Teď už to aspoň trochu jede a při běžné jízdě to kupodivu opravdu míň žere. Jaké máš kola? 19 nebo 20"?