Hyundai odhalil detaily svého prvního přímovstřikového zážehového motoru. Jedná se o čtyřválec o objemu 2,4 litru, který se začne v příštím roce montovat do nové Sonaty.
Zkratka neco, co uz odnesl cas... Kdyby to nebyl GDI, ale TDI, mel by jeste vetsi kroutici moment a jeste mensi spotrebu paliva. O spolehlivosti ani nemluve.
Turbo na konstrukční složitosti na takovém motoru už moc nepřidá. Tyhle novodobé benzinové motory už nejsou tak jednoduché jako před 15lety ;-) Ta variabilní délka sacího potrubí, proměnné časování ventilů pár součástek spolyká. Nehledě na to, že tenhle motor bude náchylnější na kvalitu paliva. Viz motory GDI u Mitsubishi z počátku tisíciletí - krásně ekonomickej motor, kterej u nás zabil nekvalitní benzín ;-\
zbystřil jsem už u nové dvanáctistovky. a teď další motor jako velmi povedený robustní základ. jen si říkám, že při takové kompresi aby snad člověk jezdil pro benzín jinam... předpokládám, že v oturbené verzi kompresi lehce sníží
No jsou to velmi pozitivni zpravy. Jak psan Iudex, srovnani s Hondou zacina byt na miste. Kdo jste pred par lety tusil, ze hyundai bude vyrabet motory vykonove srovnatelne s Hondou?
A ze chybi preplnovani? Me rozhodne ne, atmosfera je atmosfera, vykon je dostatecny a konstrukcni jednoduchost bez turba je myslim taky dulezita.
No vyzerá to celkom slubne. Výkon ako porovnatelná (a spicková) 2,4ka VTEC od Hondy, pritom so znacne lepsím krútiakom. Uz len pridat prepĺnanie a bude v prvej technologickej lige. :yes: