Tak my meli scenica, takze vim jakej je to autobus. I ten volant byl velkej >:D Pak samozrejme misky vah vyvazi ta variabilita a vnitrni prostor. Ale kombik to vyhraje lepsim kufrem a jizdnima vlastnostma :-)
Zatím se tam snaží rozdejchat Touran ([odkaz] Cituji pány z TG: "Není sice vyroben z lepenky, ale je to krabice bez charakteru v jakémkoliv jiném smyslu slova. Neparkujte ho pod Waterloo Bridge - bezdomovci by se mohli splést a zařídit si v něm bydlení."
Tak například autobild.de ([odkaz] zjistil toto: "Ein kleiner Geburtsfehler, schlechte Diagnosen und waschechte Kunstfehler sorgten für ein Dauertest-Desaster des Kombi-Bestsellers VW Passat Variant TDI. Hier das 100.000-Kilometer-Testprotokoll."
V celkové tabulce vyhrávaly Mazdy a Toyoty, BMW a Oktávka. Nejlepší VW - Lupo - skončilo na absolutně skvělém 13. mistě, dále 21. místo pro Golf, 28. pro Passat, 31, pro Polo a 32. pro Touran. Skvělá vizitka kvality!
já tím 3.0dCI nejel, ale na svojí dobu to byl velice slušný motor. Hlavně jeho pružnost byla vynikající, akusticky taky na úrovni, akorát že té spolehlivost moc nepobral ;-\
2.0dCi je snad nejlepší motor, co Renault v tomto desetiletí vypustil. Ale taky si drží svojí cenu. Takže já pokukuji spíš po benziňáku, detto s mojím nájezdem ;-)
Treba uznať, že nový Volkswagen Sharan je kus poctivo urobeného auta. A navyše je úplne nový, čo nie je až tak bežný zjav u firmy Volkswagen. Ono po tých rokoch už sa aj patrilo, Ford svojich zástupcov už medzičasom aj faceliftoval.
Zadné posuvné dvere sú fajn. na druhú stranu to nie je žiadna novinka, ani v tejto triede, C8 a spol (+Peugeot, Fiat aj Lancia) nimi už disponovali, vrátane elektrického otvárania.
Sedadlá v rovine. Tiež fajn vec. Ale tiež žiadna novinka a nič svetoborného, dopriať si to môžete aj u iných značiek, vrátane sklápania sedadla spolujazdca. Mal som to napríklad v minulom Scénicu. A má to aj moje súčasné Kangoo.
Sharan narástol. Plus pre prídavné dve sedadlá vzadu. Reálny priestor treba skúsiť. Plnohodnotne 7-miestnych osobných áut je ako šafránu.
Pohodlie? Pán Šuch, ukážte mi nepohodlné MPV, orientované iba na priestor a odkladacie poličky. MPV ponúkajú najmä pohodlie, Roomster nepočítam, to je nejaký polokríženec, ale plnohodnotné MPV určite nie. S-Max, Galaxy, francúzi...nie sú koncipovaní ako pohodlné autá? Nepochopil som túto poznámku.
Poteší silný a úsporný motor. Nepáči sa mi palubka, konzervatívna čierna klasika je akosi mimo moje estetické cítenie. Čo by ma ešte zaujímalo, je akustická pohoda v aute - extra tuhé karosérie (a na tuhosti si VW dáva záležať) majú sklon k duneniu, čo sa s pohodou pri jazde veľmi nerovná.
Inak je to auto super špeciál pre rodinu, napriek neúplným informáciám a dojmom, a niekoľkým výtkam by som ho bral všetkými desiatimi.
Espace je zvenku jeste stale celkem fesak a ZVENKU je pro me stale lepsi nez sharan. Smajlik s usklebkem tady podle me neni na miste. Kor kdyz si uvedomis, jak dlouho uz se vyrabi. Za design exterieru si podle me zaslouzi spis :yes:
Nebudu ti tady rikat, ze je sharan spatnej protoze svuj ucel plni celkem dobre a konkurence moc neni. Ale TOURAN !!! jedno z nejosklivejsich aut, takova krabice, jedno z nejmene spolehlivych... a oznacit ho za jedinou volbu spravneho muze... >:D Dobrej for...
Snazim se srovnavat s konkurenci. Nejsem zas takovej odbornik abych mel osahany vsechny modely ale pri kazdem setkani s francouzem ve me pretrvava takove to hlodani "tadytomohliudelatlip" a u nemcu me to vetsinou nebere. Ikdyz je to u nemcu casto daleko nudnejsi.
Pokud frantici za poslednich 5 let dohonili nemce v kvalite zpracovani, pak jedine klobouk dolu ale nechce se mi tomu moc verit :-) Respektive chce ale dokud neuvidim, neuverim - hadat se uz ale nebudu ;)
P.S.: Kdyz to ale vezmu kolem a kolem, stejne bych si koupil japonce >:-[] A urcite ne MPV ale kombika >:-[]
Loterie to možná je, ale svezení v třílitrové naftě s šesti hrnky je požitek :yes: ... Jako rodinné auto bych si ale nakonec vybral, stejně jako ty, to dvoulitrové dCi.
tak s tím 3.0dCi je to spíš loterie, i když podivným řízením osudu má tento motor v Renaultech ještě jaksi nejmíň problémů (Saab a Opel si to vyžrali s tím rozhodně víc ;-\ )
samozřejmě ideální motorizace je určitě 3.5V6 benzin, ale v reálném světě je optimální 2.0dCi, případně 2.0T. Je to jeden z kandidátu na rodinný povoz příští rok.
novou 3.0dCI V6 tam už zjevně nenasadí a další generace je stále ve hvězdách. Chvílí se trvdí že nebude, chvíli že možná jo.
Espace je na konci svého životního cyklu. Takže snad nechceš srovnávat novinku se 7 let starým modelem ;-)
ale klidně porovnej Scénic s Touranem. Oba jsou to nový modely (Picasso už nějaký ten rok má) a pak napiš, jestli tam vidíš nějaké zásadní rozdíly v kvalitě spracování a materiálech
funglovku jsem v životě nekoupil a s velkou pravděpodobností nikdy nekoupím předpokládám že cokoli dalšího nemá smysl dodávat protože tě to pravděpodobně nezajímá
Myslím, že to vidíš moc růžově, až dětinsky naivně, Dinare, tedy jestli to nebylo myšleno jako pokus o ironii... pak bych ti taky zvednul dva palce. ;-)
Z venku je Espase opravdu parádní. Uvnitř to "na živo" ještě jde, ale na fotkách už je to za zenitem. Cestovní, tedy spíš cestovatelský, komfort je ale bezkonkurenční a ve třídě dosud nepřekonaný, obzvláště pak s 3.0 dci. :yes:
Zase bych tu tak tu historii Peugeotu nehanil, berme ho jako takové Evropské stříbro. ;-) Popravdě, kam má paměť a životní zkušenosti sahají, nepamatuji si žádného špatného, nebo poruchového Peugeota… :yes:
Každému může vyhovovat něco jiného, to máš pravdu. Umístění displeje blízko zorného pole řidiče ovšem zlepšuje bezpečnost při manipulaci s palubním PC za jízdy. Silné sluneční světlo řeší světelné čidlo a zvýšení nebo snížení podsvícení displeje. Jediná nevýhoda, může být částečné oslňování v noci, pak nezbývá než displej zasunout nebo vypnout. Pokud je níž v přístrojovce, tak může zůstat zapnutý a v noci tolik nevadí.
Tak máš jinou zkušenost… já mám displej vlastně velmi blizoučko zornému poli a tak mi nedělá sebemenší problém na něm vyhledávat co potřebuju i za jízdy. TV je bohužel blokovaná nad rychlost 20 km/h 8-s;-)
Ženatý evidentně nejsi, a co se týká aut, už jsi uvažoval o koupi auta, dokonce jsi něco koupil, nebo jsi zatím jen platonický majitel čehokoliv a ničeho?
A co když si koupíš Alhambru ;-) Touran bude mít brzy co dělat s C-Maxem, osobně bych volil Maxíka, už kvůli dokonale domrvenému koncernovému středovému panelu (displej za šaltpákou je stejně neomluvitelný jako chybějící postranní lišty na nové Octavii Tour. Ale ty se tam dají dodatečně nalepit).
Kupodivu právě na titulní fotce testu vypadá Šarik dost divně, jakoby rodinná maska neseděla ke zbytku vozu, možná je to zvláštní barvou. Špatný výhled vpřed je asi bohužel neblahé dědictví minulé generace. Interiér chválím, je to asi to nejlepší, co lze od koncernu v mainsteamu očekávat.
Osobně je pro mě designovým vůdcem velkých MPV stále ještě Espace IV, na kterém se naštěstí ještě nestačil podepsat neuvěřitelný tvarový úpadek značky.
Copak na plakátech, tam si můžeš svoje empivíčko obout do sliků, na střechu mu namontovat křídlo z žehlicího prkna a modrou fixtužkou si nafírovat na halogenech xenonový nebe.
Ovšem, až budeš mít tři děti, jedno prkno na sníh, dvě na vodu, k tomu tučnou manželku a tučný konto, budeš se muset rozhodnout. Buďto si koupíš velké MPV v režimu panák styl, nebo holt vejdeš do prodejny Volkswagenu a koupíš si jednoho Sharana.
Jak je vidět, i v tomto segmentu lze stvořit něco, co vypadá jako auto, současně auto, v nemž se uvnitř zorientuješ během dvaceti sekund, aniž bys před tím musel dva dny studovat manuál. Osobně si neumím představit, že bych si tento druh auta kdy mohl pořídit, ovšem když, pak ať dělám, co dělám, nevidím široko daleko nic, vyjma Sharanu.
Tak jako je holt v kompaktních MPV esem Touran, tedy v podstatě jediný vůz, který si chlap může v tomto segmentu pořídit, je Sharan ve své třídě jasnou volbou všech, kteří ví, na co vůz této třídy využít.
Dokonale vybalancovaná karoserie, čelní pohled odkrývá designovou špičku mainstreamu, čistá kabina, do které se musí těšit každý, kdo miluje pořádek, řád a styl.
Jo ale obecne jsou na tom japonci se spolehlivosti stale o kus lepe a ac je pravda ze musis mit stesti na kus, u japoncu potrebujes toho stesti min. A ano, neni zadnym tajemstvim, ze ja mam rad mazdu ale zrovna Mazda 5 - to je pro me kudla do zad od mazdy ;-\
když ti to chybí, tak si otevři jakýkoliv článek o VW, a dosaď místo konkrétního modelu prostě SHARAN a máš to. Ale já myslím že trošku kecáš, a že ti to ve skutečnosti nechybí ;-)
Sharana jsem měl zatím, bohužel, možnost vyzkoušet jen staticky. Mám Ford Galaxy před faceliftem a tak si dovolím porovnat alespoň to, co je na první pohled zřejmé.
Obě auta jsou podobně velká. design vybechám. Velkou výhodu Sharana jsou posuvné dveře - to je určitě praktická záležitost. Také interiér je vzhledově hezčí, ale má dva podstatné problémy: katastrofální výhled vpřed (což je v textu zmíněné) a tvarování přístrojovky před pravým kolenem řidiče. V žádném testu jsem tuto stížnost nezaznamenal, ale já jsem zvyklý řídit "na krátkou ruku" a pokud si nastavím sedačku a volant do pro mne ideální polohy, tlačím pravým kolenem do přístrojovky. Přitom je to zbytečná chyba - stačilo by ten plat jen jinak vytvarovat. V Galaxy tohle problém není. Obě auta (Ford po faceliftu) ale postrádají pravé loketní opěrky umístěné na sedadle - pokud má auto automat, je k nezaplacení. Společná středová je mnohem horší, obzvlášť, pokud není seříditelná (nové Galaxy).
Volkswagen má obecně větší cit pro detail, což je vidět i na těchto dvou autech. Drátek od zámku pásů ve VW neobjevíte na první pohled apod. Sharan má také lépe vyřešené sklápění 6. a 7. sedačky, ale to obvykle nikdo nedělá denně.
Jednu podstatnou výhodu ale Galaxy přeci jen ještě má a to aktivní tempomat. Kdo zkusil ví, že na běžné silnici ve svižně se pohybující koloně pak stačí poloviční pozornost a únava je mnohem menší.
Kdybych se měl teď rozhodovat, bylo by to hodně těžké, ale nakonec bych se kvůli výhledu, místa pro pravé koleno a aktivnímu tempomatu přiklonil k Fordu. Je to ale hodně nerozhodně a umím si představit, že u spousty lidí to bude obráceně.
Psát není co. Sharanem jsem ještě nejel, jako většina místních plácalů, tak nebudu zbytečně plkat. Jinak obrázky jsou k článku hezké. Prostě mi jen chyběly ty GTIho slovní zvratky
lidového auta, to je VW, nový sharan nevyjímaje. Bohužel v diskusích většinou bývá lidovost spojována s nízkou cenou, jenže podstata lidovosti VW spočívá v přístupu, jsou to auta pro lidi, protože nejlépe reflektují jejich potřeby. Chci-li kompakt, dostanu kompakt, a ne variaci na sport kupé nebo naopak bublinu atakující rozměry střední třídu. Chci-li velké rodinné auto, ukážou mi sharana, auto s délkou střední třídy, do kterého se naskládá xčlenná rodina vč. bagáže, žádný zakuklený supersport nebo pokus o vstup na piedestal Guggenheimova muzea v sekci designový úlet, ale poctivě udělané auto pro lidi, rodinu a její potřeby. Vymakanost a cit pro detail trčí z každého kousku toho auta, prostě je vidět, že při konstruování se u VW myslí na ty, co auto budou používat, mnohem více než na porotu COTY, například. ;-)
Jistě, až bude "He Himself and She plus tři kousky" pak mu sharan přijde jako vysvobození, i když tenhle vypadá spíš na to, že pravidelně sjíždí nějakou oravskou autobusovou linku. ;-)
"Super mainstreamove" (synonyma: super priemerne, absolutne priemerne, absolutne sive) stvarnenie sterility a naivneho dizajnu. Vlastne pardon, to nie je dizajn, to je len tvar.
Krabica, v ktorej ini vyrobcovia prepravuju svoje auta z tovarni.
ano, je to poplatné době vzniku, tuším 2004. Teď už se docela znormalizovali >:-[] v MPV a zůstal jen středový display v Scénicu, který já sice moc nemusím, ale musím uznat, že jeho grafika, čitelnost a funkčnost jsou velmi dobré :yes:
Já raději klasiku, a hodně čudliků - 3008/5008 :yes:
Z frantíků mám zkušenosti jen s Peugeoty. Tvoří v naší firmě 90% vozového parku (celkem 67 aut), z čechož můžu porovnávat. Kvalita zpracování interiérů dnešních Peugeotů je uplně někde jinde, než v dřívější době. Taková 206x207 je toho příkladem.
Určitě, dřívější P byly nemastný neslaný, a za konkurencí - německou dost zaostávali. Vyjma dodávky Peugeot J5.
Další vůz, z těch dřívějších, co stál za to, byla 406 s hdi motory. Těch bylo a je u nás deset všechny s nájezdem 150 až 250 tis. Slouží bez problémů.
Naproti tomu 407, 307 i 206 jsou problémová auta. 407 se čas od času, slušně řečeno, pokazí. To stejné platí o 307. Ale nutno uznat, že obě verze jezdí relativně spolehlivě. Stejně tak 206. S motory hdi je to supr auto pro ženský. Malá spotřeba, pohodlný sedačky. Mínusy v tom autě spatřuju v jeho otřesnym zpracováním interiéru a diskutabilních jízdních vlastnostech a opravdu obrovskym hufru. V porovnání s jedničkovou Fábií tam byl vidět velký rozdíl-ve všem vyjma sedaček. Sice nutno uznat koncernový bratr Polo, v té době, stál taky za prd.
Zmíněná 207 je příkladem, žvyšování kvality u Peugetů. A to dost podstaně.
To stejné platí i modelů 5008, 3008, 308 a Partner Tepee.
Nechci tady vyzdvihovat Peugeoty ani jim dělat reklamu.K nám do firmy je to osvědčená a zaručená volba. Určitě jsou lepší auta, viz třeba ti japonci - sám mám doma dva.
Jenže to, co kdysi platilo o francouzích, je už krapet jinak.
Až na tu lesklou plastovou spoušť uvnitř to je dobrý. Máme ve firmě Galaxy a není to nic moc. Výbava dobrá. Dvoulitrový benzín s ím moc nehýbe. Zpracování uvnitř je asi největší slabina. Ale teď budeme mít novou Galaxy, tak jsem na ní zvědavý, jestli napravý reputaci.
Spíš mi přijde, že reagoval stejně jako Dr.Ozd, který to napsal, jak kdyby byl Sahran totální propadák úplně ve všem. Ale jinak je pravda někde uprostřed. Základní objem kufru má Sharan větší a má i o něco více místa na zadních sedačkách.
Grand Espace je přece jen už na konci svého životního cyklu, tak to možná není ideální příklad na porovnání, ale 5008/Grand Scénic (i když o půl kategorie níž) těžko vyčítat kvalitu spracování a materiálů.
Já bych se ale i v tomto případě držel třídního srovnání (velké/větší MPV), pokud začnem lítat do dalších tříd, můžem to tu všechno porovnávat klidně třeba až do večera... >:-[]
ada1) :-) Nezapoměň, že užitkové vozy VW tvoří samostatnou výrobní a prodejní divizi a pro ně je tudíž i Touran konkurence - takže propagace je jedna věc ...... osobně CML je výborná volba, škoda jen, že Touran má vyšší nosnost a víceprvkovou nápravu. Rozhodně kola se mi do CML nakládají s menším sebezapřením než do Tourana kvůli kvalitě čalounění.
ad2) kvůli té zbytečnosti na délku si i vysoký šlověk pohodlně sedne na 6-7 místo a má kam dát nohy na rozdíl od FG/Smax. Šířka - no počkej až tě veme Sharan v zatáčce a ty už pojedeš na krev :-)
ad3) jezdil a je to super. Ale na stejný místo vyjedu i s předkem. Pro sko***ny to chce jiný auto. MPV je rodinnej kliďas, ale je fakt že kde sou povinný řetězy tak je u 4x4 nemusíš nasazovat...
ad4) nezkrouti je to guru VW :-) CC se taky nekrouti a nema ramy.
ad5) jo a manželka je neunese, shnijou v garáži, protože je nebudeš vozit, když je budeš mít budeš potřebovat kufr, když je nebudeš mít sebou tak s tebou bude chtít jet 5 lidí. jojo dilema I. gen. (navíc pod nima vzadu je místo na ten bordel co chceš vozit sebou).
ad6) clovek se uci.
ad7) ANO
U nové A7 a A8 obě jety za slunce čitelnost perfektní. Jen vím, že zkušenosti se spolehlivostí za/vyjíždění panelu jsou po pár letech u A8 všelijaký ;-)
Kvalitou zpracování a materiálů (zejména v nteriéru) ano, s tou spolehlivostí je to ovšem dnes spíš otázka štěstí na konkrétní kus, což platí obecně od frantíků, italů přes němce až po ty japonce..., což se možná trochu dotkne zdejšího "japanofila" s marketingovým nickem jedné nejmenované značky..., kterou máš zrovna ty (jak známo) v oblibě mnohem víc, než nějaké to VW... ;-) >:-[]
:yes::-) Uozesmál ste mě pane Čupeo >:-[] . Spolehlivost nechám být, byla by z toho jen neobjektivní hádka, ale materiály a zpracování bych nehaněl. Co z výše uvedeného postrádá třeba C5 nebo Laguna vs. Mondeo či Insignia? Nový Passat nezmiňuju, nevím co na něm reálně změnili.
Ani mě nepřekvapilo, že bys hanil 5008 když už jsi ji omylem koupil. Rozměry P jsou podobné spíš Touranu, základní objemy kufru taky (P679/T685). Sharan je o 30cm delší, zákl,. objem kufru 885l. Myslím, že nikoho nezajímá největší objem, nicméně délka ložné plochy a ta je v Sharanu 210cm po složení 2.řady.
Takže se mazli se svým francouzským Touranem a modli se ať se ti podaří ho po pár letech vůbec prodat.
Podobně vysoko ho má třeba (už dvě generace) A8, ale třeba já ho mám raději někde mezi těmito dvěma výškama, tam ho má třeba A6, kde je i díky tomu mnohem lépe zastíněn proti silnému denímu světlu za jasného počasí...
[odkaz]
Koukám, že jsi si koupil Peugeot a soudnost je v tahu. Najedou je Saharn úplně tragický. Zkus se na to podívat trochu nezaujatě. Já mám taky Peugeota, ale tím nemusím ze sebe dělat jelito a psát o všem ostatním, že je to tragický. Je dobře že jsi s ním spokojený a že se ti líbí.
Ať ti dobře slouží.
Před rokem sme do firmy kupovali tři 5008 1.6hdi, střídá se na tom pár lidí a auta šlapou v pohodě, nájezd je od 25 do 40 tis a zatim vše klape.
To co byl kdysi Peugeot a kde je dnes se nedá srovnávat.
Přeju Ti, ať tě "přežije" :yes:
Kvalitou materiálů, zpracováním, spolehlivostí. Možná se to už změnilo ale stále to nedosahuje německých kvalit a japonské spolehlivosti.
A napsat, že já sem VW fanatik je hodně velká blbost. Já přímo nesnášim koncern ale snažím se psát objektivně a nezaujatě. Takže pokud tam udělaj něco, co dává smysl, dokážu to i pochválit.
tak Áda hraje vlastní ligu, ale Skejpa nám možná dá nějaký dobrý podnět k diskuzi, tak mu dej šanci ;-) Ono žabáci mají své mouchy, každý správný fanda si to umí přiznat ;-)
Rádio, palubní pc a vše možné obvykle ovládáš na volantu a při probuzení palubních přístrojů hlásí display co? Varování, ať nemanipuluješ s navi za jízdy :-) . Praxe je samozřejmě u někoho jiná, ale já si nastavím a jedu.
To může být argument, ale není to přece jen o samotném navigování… Co nastavování cíle, nejrůznějších funkcí palubního pc, rádia … ?? Například u Peugeotu není žádný problém při jízdě zaostřit i trochu na displej a vše v pohodě nastavovat… navíc se dá hodně funkcí nastavit i hlasovým příkazem… Tak to dělají ti nejlepší ve třídě ;-)
No přece v tradičních záležitostech, jako je tohle a taky tamto a především to má lepší todlencto.
Příspěvky typu " kvalitativně na vyšší úrovni než frantík, protože to je VW koncern" fakt žeru... zvlášť ty "jedna bába povídala" mají velkou vypovídací hodnotu. Německá kvalita už dávno tam, kde bývala a v porovnání němec francouz je to plus mínus na stejný brdo. Áda má zkušenosti s Renaultem, tuším že 19, a podle toho soudí všechny vozy s nálepkou France. A nejen on.
Ad 1) caddy Life se propaguje jako rodinne MPV
ad 2) jen je zbytecne o 22 cm delsi...A sirsi.
ad 3) je videt, ze jsi s Sharanem 4motion nejezdil
ad 4) praktictejsi ano, vyjadril jsem pochybnosti o jinych vecech, nez o prakticnosti
ad 5) ano, ale tady by se mohly zadni sedadla vyjmout a ty odkladaci prostory jsou k nezaplaceni
ad 6) sorry, to jsem nevedel
ad 7) ano, kupoval bych zasadne auto s 4motion. Dvoukolku uz nikdy ne. Proto take Ford nepripada v uvahu. A to ani nemluvim o nepovedenem "kinetickem" designu a nizsi zivotnosti dieselu.
Ano, s displayem souhlas, ale většina navigací promítá směr mezi budíky a navíc je hlasová, stejně ten hlas každý potřebuje až při závěrečném bloudění. ;-)
Osobně bych ten multifunkční displej, s navigací nebo bez, viděl raději na místě odkládací poličky nad současným displejem, třeba i vyklápěcí. Bohužel už z logiky ovládání těchto multifunkčních počítačů od VW to jaksi není možné. Nejlepší řešení je podle mého, horizontální oddělení ovládání a samotného displeje viz. třeba výborné řešení RT5 u Peugeotu 308. [odkaz] Jinak ovládání klimatizace je tak jak má být, s tím s tebou souhlasím.
to víš, Áda si primárně kupuje velké rodinné MPV kvůli blbnutí na rozbitých okreskách, takže pro něj je důležitější, aby se kastle nekroutila a nekřížila (to si ani nedovedu představit...), takže nejlépe tam dát normální dveře, ideálně to udělat 3dveřový a výztuhy uvnitř. >:-[]
Pro lidi s fungujícím mozkem jsou samozřejmě šoupačky u rodinného vanu jen výhodou :-)
[odkaz]
Tahle výška je úplně v pohodě (navíc tenhle ani nemá navigaci, ale jen rádio RCD 510), hlavně je dobře, že je ovládání klimy až pod cetrálním dispejem a ne naopak, jak tomu bývá např. u některých Seatů:
[odkaz] 8-s
P.S. Ale jinak vcelku souhlas, ten nový hardware ti evidentně prospívá... >:-[]
Týden mi stojí v garáži nový Peugeot 5008.Tak snad trošku srovnávat mohu.Exteriér VW neslaný nemastný,palubka se středovým tunelem doslova tragická a mám pocit že objem kufru se všemi složenými sedadly mám ještě o 50 litrů větší.Asi někde udělali němečtí soudruzi chybu.Techniku komentovat nebudu,ve Sharanu jsem nikdy nejel a s mým mazlíkem jsem zatím ujel 160 km.Takže až čas ukáže,jestli neudělali někde chybu i soudruzi francouzští. :-)
ad1) Bež se první podívat na Sharana a pak posuzuj velikost. K Vitu a Multivanu to má daleko. Žádná mezera nevznikla velikosti jdou po sobě logicky: Golf Plus-Touran-Sharan-Multivan. Užitkáče do toho nepleť. Tam je to Caddy - Caddy Maxi - Multivan.
ad2) Sharan je na platformě Passatu.
ad3) 4Motion u MPV až zase tak potřeba není, protože konkurence to více než méně nedělá v ničem. Mišivbuši tuplem ne.
ad4) Šoupací dveře jsou praktičtější než otvíračky
ad5) u starýho Sharana po vyndání jakýchkoli sedadel nikdy nevznikly odkládačky pouze rovná plocha. To stejný je u novýho jen s tím rozdílem, že se nemusíš tahat se sedačkama.
ad6) Tažný je schovaný v nárazníku - tak co chceš sundávat?
ad7) o nutnosti 4Motion od prvního dne? tak co koupíš Forda?
Stary Sharan uz opravdu potreboval nastupce, ale tohle neni nastupce, to je zcela odlisny automobil, VW expandoval do tridy Mercedes Vito a velmi se priblizil VW Multivan. Tim se ovsem vytvorila nezaplnena mezera mezi modelem Caddy Life, ktery, otevrene receno, ma stale blize k dodavce, nez k osobnimu vozu, stisnenym Touranem na platforme Golfu a timhle nafouknutym MPV.
VW mel namisto toho vytvorit opet MPV na platforme Passatu. To je pro bezny provoz optimalni a zakaznici jsou na to zvykli. Proto tento pocin pokladam za krok vedle a koncernu vznikla v modelovem retezci neprijemna dira. Ledaze by do velikosti platformy Passatu a dosavadniho Sharanu co nejdrive dorostl Touran (a zacal se konecne vyrabet i ve verzi 4motion).
Jinak soupaci dvere nepovazuji s ohledem na velikost te karoserie za nejake vitezstvi, ta budka se asi zacne kroutit a krizit. Pevne zakotvene dvere s panty jsou robustnejsi. Take se mi moc nelibi nemoznost vyjmuti zadnich sedadel, jako u dosavadniho Sharanu. Pokud by to bylo mozne, tak pod podlahou vznikle odkladaci prostory budou k nezaplaceni. Kam se v tomhle aute schova kanystr s Glacidetem, flaska s olejem, voda na umyti, odnimatelna koule tazneho zarizeni a podobne? Zadni sedadla mela byt vyjimatelna!
O nutnosti nabizet pohon 4 motion od prvniho dne prodeje ani nemluve.
Zdá se, že novému Sharanu nic nechybí. Zatím to vypadá na opravdu pěkné a povedené rodinné auto, které má na úspěch zaděláno. Osobně bych měl jen malou výtku k umístění displeje navigace, je příliš nízko a bude odvracet pozornost řidiče, ovšem, to je ergonomická chyba snad všech, „lidových“, koncernových aut. Na rodinné MPV mi tam samozřejmě chybí alespoň trochu té francouzské hravosti a nápaditosti – interiér i exteriér na mě působí až příliš fádně. Ale celkově :yes: