Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Sharan 2,0 TDI (103 kW) – Galaktická válka

Nejviditelnější výhodou jsou zadní posuvné dveře, které úspěšně opticky zakrývají rozmáchlý nárůst celkové délky vozu o 22 cm!
Zpět na článek
Avatar - skejpa
13. 11. 2010 01:13
Re: sharan
Tak my meli scenica, takze vim jakej je to autobus. I ten volant byl velkej >:D Pak samozrejme misky vah vyvazi ta variabilita a vnitrni prostor. Ale kombik to vyhraje lepsim kufrem a jizdnima vlastnostma :-)
Avatar - skejpa
12. 11. 2010 23:56
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
On ma nejakou svou specialni tridu kde je jen Touran ? :-)
neregistrovaný "Genaro"
12. 11. 2010 20:58
Už se těším na nový Sharan na TopGearu
Zatím se tam snaží rozdejchat Touran ([odkaz] Cituji pány z TG: "Není sice vyroben z lepenky, ale je to krabice bez charakteru v jakémkoliv jiném smyslu slova. Neparkujte ho pod Waterloo Bridge - bezdomovci by se mohli splést a zařídit si v něm bydlení."
neregistrovaný "Genaro"
12. 11. 2010 20:52
VW - Záruka kvality a solidnosti
Tak například autobild.de ([odkaz] zjistil toto: "Ein kleiner Geburtsfehler, schlechte Diagnosen und waschechte Kunstfehler sorgten für ein Dauertest-Desaster des Kombi-Bestsellers VW Passat Variant TDI. Hier das 100.000-Kilometer-Testprotokoll."

V celkové tabulce vyhrávaly Mazdy a Toyoty, BMW a Oktávka. Nejlepší VW - Lupo - skončilo na absolutně skvělém 13. mistě, dále 21. místo pro Golf, 28. pro Passat, 31, pro Polo a 32. pro Touran. Skvělá vizitka kvality!
12. 11. 2010 20:19
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Touran je ve své třídě nejlepší vůz.
12. 11. 2010 20:19
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Naopak, diskutéři tvého kalibru mě vždycky zajímali. Jsou dokonalou živnou půdou pro některé mé příspěvky.
neregistrovaný "Florian93"
12. 11. 2010 17:15
Kvalita
Jestli to bude stejnej šunt jako předešlá verze tak přeju všem budoucím majitelům pevný nervy.
Avatar - Andromeda
12. 11. 2010 15:24
Re: sharan
Jo,hezky jsi to popsal ;-) a s tím fanděním:DO TOHO,DO TOHO >:-[] :yes:
12. 11. 2010 13:53
Re: sharan
lépe? to mi ale hodně fandíš >:-[] ;-)
12. 11. 2010 13:53
Re: sharan
ono se to za posledních pár let hodně změnilo. já zas třeba až tak moc nesleduji japonskou produkci ;-)

MPV vs. kombi je silné dilema. Sám tím procházím a jsou to teda muka >:-[]
12. 11. 2010 13:50
Re: Fajn kára
já tím 3.0dCI nejel, ale na svojí dobu to byl velice slušný motor. Hlavně jeho pružnost byla vynikající, akusticky taky na úrovni, akorát že té spolehlivost moc nepobral ;-\

2.0dCi je snad nejlepší motor, co Renault v tomto desetiletí vypustil. Ale taky si drží svojí cenu. Takže já pokukuji spíš po benziňáku, detto s mojím nájezdem ;-)
12. 11. 2010 13:45
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
exteriér se jim fakt povedl :yes: Podle mě má i po těch letech šmrnc
Avatar - Andromeda
12. 11. 2010 11:07
Re: sharan
Koukám,že Kuko to stihnul dříve a lépe ;-)
12. 11. 2010 10:45
Volkswagen Sharan
Treba uznať, že nový Volkswagen Sharan je kus poctivo urobeného auta. A navyše je úplne nový, čo nie je až tak bežný zjav u firmy Volkswagen. Ono po tých rokoch už sa aj patrilo, Ford svojich zástupcov už medzičasom aj faceliftoval.

Zadné posuvné dvere sú fajn. na druhú stranu to nie je žiadna novinka, ani v tejto triede, C8 a spol (+Peugeot, Fiat aj Lancia) nimi už disponovali, vrátane elektrického otvárania.

Sedadlá v rovine. Tiež fajn vec. Ale tiež žiadna novinka a nič svetoborného, dopriať si to môžete aj u iných značiek, vrátane sklápania sedadla spolujazdca. Mal som to napríklad v minulom Scénicu. A má to aj moje súčasné Kangoo.

Sharan narástol. Plus pre prídavné dve sedadlá vzadu. Reálny priestor treba skúsiť. Plnohodnotne 7-miestnych osobných áut je ako šafránu.

Pohodlie? Pán Šuch, ukážte mi nepohodlné MPV, orientované iba na priestor a odkladacie poličky. MPV ponúkajú najmä pohodlie, Roomster nepočítam, to je nejaký polokríženec, ale plnohodnotné MPV určite nie. S-Max, Galaxy, francúzi...nie sú koncipovaní ako pohodlné autá? Nepochopil som túto poznámku.

Poteší silný a úsporný motor. Nepáči sa mi palubka, konzervatívna čierna klasika je akosi mimo moje estetické cítenie. Čo by ma ešte zaujímalo, je akustická pohoda v aute - extra tuhé karosérie (a na tuhosti si VW dáva záležať) majú sklon k duneniu, čo sa s pohodou pri jazde veľmi nerovná.

Inak je to auto super špeciál pre rodinu, napriek neúplným informáciám a dojmom, a niekoľkým výtkam by som ho bral všetkými desiatimi.
Avatar - skejpa
12. 11. 2010 10:36
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Espace je zvenku jeste stale celkem fesak a ZVENKU je pro me stale lepsi nez sharan. Smajlik s usklebkem tady podle me neni na miste. Kor kdyz si uvedomis, jak dlouho uz se vyrabi. Za design exterieru si podle me zaslouzi spis :yes:
Avatar - skejpa
12. 11. 2010 10:32
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Nebudu ti tady rikat, ze je sharan spatnej protoze svuj ucel plni celkem dobre a konkurence moc neni. Ale TOURAN !!! jedno z nejosklivejsich aut, takova krabice, jedno z nejmene spolehlivych... a oznacit ho za jedinou volbu spravneho muze... >:D Dobrej for...
Avatar - skejpa
12. 11. 2010 10:28
Re: sharan
Snazim se srovnavat s konkurenci. Nejsem zas takovej odbornik abych mel osahany vsechny modely ale pri kazdem setkani s francouzem ve me pretrvava takove to hlodani "tadytomohliudelatlip" a u nemcu me to vetsinou nebere. Ikdyz je to u nemcu casto daleko nudnejsi.
Pokud frantici za poslednich 5 let dohonili nemce v kvalite zpracovani, pak jedine klobouk dolu ale nechce se mi tomu moc verit :-) Respektive chce ale dokud neuvidim, neuverim - hadat se uz ale nebudu ;)

P.S.: Kdyz to ale vezmu kolem a kolem, stejne bych si koupil japonce >:-[] A urcite ne MPV ale kombika >:-[]
Avatar - pocitac
12. 11. 2010 10:10
Re: Co to?
nechtěl si spíš napsat, jestli se neuzdravil? ;-)
Avatar - pocitac
12. 11. 2010 10:08
Re: Fajn kára
Loterie to možná je, ale svezení v třílitrové naftě s šesti hrnky je požitek :yes: ... Jako rodinné auto bych si ale nakonec vybral, stejně jako ty, to dvoulitrové dCi.
Avatar - kosmonaut
12. 11. 2010 09:57
Re: Fajn kára
Hodně čudlíků je základ :yes:
12. 11. 2010 09:51
Re: sharan
Na chasníka v zaprášeném fráčku píšeš až podozrivo dobre... ;-)
12. 11. 2010 09:40
Re: Fajn kára
tak s tím 3.0dCi je to spíš loterie, i když podivným řízením osudu má tento motor v Renaultech ještě jaksi nejmíň problémů (Saab a Opel si to vyžrali s tím rozhodně víc ;-\ )

samozřejmě ideální motorizace je určitě 3.5V6 benzin, ale v reálném světě je optimální 2.0dCi, případně 2.0T. Je to jeden z kandidátu na rodinný povoz příští rok.

novou 3.0dCI V6 tam už zjevně nenasadí a další generace je stále ve hvězdách. Chvílí se trvdí že nebude, chvíli že možná jo.
12. 11. 2010 09:33
Re: sharan
jo, s tou novou Mazdou 5 to docela zmrvili. Přitom první generace je nádherná :yes:
12. 11. 2010 09:24
Re: sharan
Espace je na konci svého životního cyklu. Takže snad nechceš srovnávat novinku se 7 let starým modelem ;-)

ale klidně porovnej Scénic s Touranem. Oba jsou to nový modely (Picasso už nějaký ten rok má) a pak napiš, jestli tam vidíš nějaké zásadní rozdíly v kvalitě spracování a materiálech
12. 11. 2010 00:18
Re: Sharan vs. Galaxy
jednoznačně galaxy :yes:
12. 11. 2010 00:16
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
funglovku jsem v životě nekoupil a s velkou pravděpodobností nikdy nekoupím předpokládám že cokoli dalšího nemá smysl dodávat protože tě to pravděpodobně nezajímá
12. 11. 2010 00:10
Re: Co to?
soíš měl starost zdali pan "fauvé" neonemocněl
jak vidno neonemocněl >:-[]
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:48
Re: Esence
Myslím, že to vidíš moc růžově, až dětinsky naivně, Dinare, tedy jestli to nebylo myšleno jako pokus o ironii... pak bych ti taky zvednul dva palce. ;-)
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:38
Re: Fajn kára
Z venku je Espase opravdu parádní. Uvnitř to "na živo" ještě jde, ale na fotkách už je to za zenitem. Cestovní, tedy spíš cestovatelský, komfort je ale bezkonkurenční a ve třídě dosud nepřekonaný, obzvláště pak s 3.0 dci. :yes:
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:32
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Zase bych tu tak tu historii Peugeotu nehanil, berme ho jako takové Evropské stříbro. ;-) Popravdě, kam má paměť a životní zkušenosti sahají, nepamatuji si žádného špatného, nebo poruchového Peugeota… :yes:
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:27
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
>:D :yes:
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:25
Re: sharan
Hlavně aby ho u příští generace neprohodili ještě s tím popelníkem ;-)
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:24
Re: sharan
Každému může vyhovovat něco jiného, to máš pravdu. Umístění displeje blízko zorného pole řidiče ovšem zlepšuje bezpečnost při manipulaci s palubním PC za jízdy. Silné sluneční světlo řeší světelné čidlo a zvýšení nebo snížení podsvícení displeje. Jediná nevýhoda, může být částečné oslňování v noci, pak nezbývá než displej zasunout nebo vypnout. Pokud je níž v přístrojovce, tak může zůstat zapnutý a v noci tolik nevadí.
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 23:16
Re: sharan
Tak máš jinou zkušenost… já mám displej vlastně velmi blizoučko zornému poli a tak mi nedělá sebemenší problém na něm vyhledávat co potřebuju i za jízdy. TV je bohužel blokovaná nad rychlost 20 km/h 8-s ;-)
11. 11. 2010 22:46
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Ženatý evidentně nejsi, a co se týká aut, už jsi uvažoval o koupi auta, dokonce jsi něco koupil, nebo jsi zatím jen platonický majitel čehokoliv a ničeho?
11. 11. 2010 22:44
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Naživo to bude určitě dobrý.
11. 11. 2010 22:04
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
Pro mě je současný Espace pořád nejpohlednější MPV. Co mi na novém Sharanu vadí, je ten pokus o 2prostorovou kastli, nesedí mi to.
11. 11. 2010 22:00
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
tučný manželce koupím kolo aby shodila
a sobě i kdybych jen zauvažoval o koupi cokoli od "fauvé" kvalitního psychiatra
11. 11. 2010 21:58
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
S úpadkem velký souhlas :yes: A co ten Espace? [odkaz] 8-s
11. 11. 2010 19:41
Re: PLAKÁTOVÉ MPV
A co když si koupíš Alhambru ;-) Touran bude mít brzy co dělat s C-Maxem, osobně bych volil Maxíka, už kvůli dokonale domrvenému koncernovému středovému panelu (displej za šaltpákou je stejně neomluvitelný jako chybějící postranní lišty na nové Octavii Tour. Ale ty se tam dají dodatečně nalepit).
Kupodivu právě na titulní fotce testu vypadá Šarik dost divně, jakoby rodinná maska neseděla ke zbytku vozu, možná je to zvláštní barvou. Špatný výhled vpřed je asi bohužel neblahé dědictví minulé generace. Interiér chválím, je to asi to nejlepší, co lze od koncernu v mainsteamu očekávat.
Osobně je pro mě designovým vůdcem velkých MPV stále ještě Espace IV, na kterém se naštěstí ještě nestačil podepsat neuvěřitelný tvarový úpadek značky.
neregistrovaný "JohnHH"
11. 11. 2010 19:33
Rozvor
V tabulke pod kolonkou rozvor mate zly udaj. Rozvor nieje 2670, ale 2910mmm >:-[]
Avatar - positivemind
11. 11. 2010 19:12
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Ani mě nepřekvapilo, že bys hanil Sharana, když máš jako nick model VW
11. 11. 2010 19:04
PLAKÁTOVÉ MPV
Copak na plakátech, tam si můžeš svoje empivíčko obout do sliků, na střechu mu namontovat křídlo z žehlicího prkna a modrou fixtužkou si nafírovat na halogenech xenonový nebe.

Ovšem, až budeš mít tři děti, jedno prkno na sníh, dvě na vodu, k tomu tučnou manželku a tučný konto, budeš se muset rozhodnout. Buďto si koupíš velké MPV v režimu panák styl, nebo holt vejdeš do prodejny Volkswagenu a koupíš si jednoho Sharana.

Jak je vidět, i v tomto segmentu lze stvořit něco, co vypadá jako auto, současně auto, v nemž se uvnitř zorientuješ během dvaceti sekund, aniž bys před tím musel dva dny studovat manuál. Osobně si neumím představit, že bych si tento druh auta kdy mohl pořídit, ovšem když, pak ať dělám, co dělám, nevidím široko daleko nic, vyjma Sharanu.

Tak jako je holt v kompaktních MPV esem Touran, tedy v podstatě jediný vůz, který si chlap může v tomto segmentu pořídit, je Sharan ve své třídě jasnou volbou všech, kteří ví, na co vůz této třídy využít.

Dokonale vybalancovaná karoserie, čelní pohled odkrývá designovou špičku mainstreamu, čistá kabina, do které se musí těšit každý, kdo miluje pořádek, řád a styl.

BRAVWO SHARAN :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 11. 2010 19:02
Re: dizajn
Chapanie konceptov ironie a planovaneho rodicovstva u niekoho ocividne devalvuje ako juhoslovansky Dinar ...

Netrafil si ani region, ani sposob dopravy.
11. 11. 2010 18:45
Re: Esence
Tohle jsou přesně ty příspěvky, které posouvají auto-vědomí, které otevírají voči. Zvedám voba palce :yes: :yes:
Avatar - Andromeda
11. 11. 2010 18:17
Re: sharan
To je ovšem o třídu,až o třídu a půl níž ;-) a co dohánět mají především rozměrově >:-[] .
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 16:56
Re: sharan
Jo ale obecne jsou na tom japonci se spolehlivosti stale o kus lepe a ac je pravda ze musis mit stesti na kus, u japoncu potrebujes toho stesti min. A ano, neni zadnym tajemstvim, ze ja mam rad mazdu ale zrovna Mazda 5 - to je pro me kudla do zad od mazdy ;-\
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 16:54
Re: sharan
Ale my preci neporovnavame C5, Lagunu, Moneo nebo Passat. Porovnavám to se scénicem a picasem a ty mají stále ještě co dohánět.
11. 11. 2010 15:37
Re: Co to?
když ti to chybí, tak si otevři jakýkoliv článek o VW, a dosaď místo konkrétního modelu prostě SHARAN a máš to. Ale já myslím že trošku kecáš, a že ti to ve skutečnosti nechybí ;-)
11. 11. 2010 15:36
Sharan vs. Galaxy
Sharana jsem měl zatím, bohužel, možnost vyzkoušet jen staticky. Mám Ford Galaxy před faceliftem a tak si dovolím porovnat alespoň to, co je na první pohled zřejmé.
Obě auta jsou podobně velká. design vybechám. Velkou výhodu Sharana jsou posuvné dveře - to je určitě praktická záležitost. Také interiér je vzhledově hezčí, ale má dva podstatné problémy: katastrofální výhled vpřed (což je v textu zmíněné) a tvarování přístrojovky před pravým kolenem řidiče. V žádném testu jsem tuto stížnost nezaznamenal, ale já jsem zvyklý řídit "na krátkou ruku" a pokud si nastavím sedačku a volant do pro mne ideální polohy, tlačím pravým kolenem do přístrojovky. Přitom je to zbytečná chyba - stačilo by ten plat jen jinak vytvarovat. V Galaxy tohle problém není. Obě auta (Ford po faceliftu) ale postrádají pravé loketní opěrky umístěné na sedadle - pokud má auto automat, je k nezaplacení. Společná středová je mnohem horší, obzvlášť, pokud není seříditelná (nové Galaxy).
Volkswagen má obecně větší cit pro detail, což je vidět i na těchto dvou autech. Drátek od zámku pásů ve VW neobjevíte na první pohled apod. Sharan má také lépe vyřešené sklápění 6. a 7. sedačky, ale to obvykle nikdo nedělá denně.
Jednu podstatnou výhodu ale Galaxy přeci jen ještě má a to aktivní tempomat. Kdo zkusil ví, že na běžné silnici ve svižně se pohybující koloně pak stačí poloviční pozornost a únava je mnohem menší.
Kdybych se měl teď rozhodovat, bylo by to hodně těžké, ale nakonec bych se kvůli výhledu, místa pro pravé koleno a aktivnímu tempomatu přiklonil k Fordu. Je to ale hodně nerozhodně a umím si představit, že u spousty lidí to bude obráceně.
11. 11. 2010 15:22
Re: Co to?
Psát není co. Sharanem jsem ještě nejel, jako většina místních plácalů, tak nebudu zbytečně plkat. Jinak obrázky jsou k článku hezké. Prostě mi jen chyběly ty GTIho slovní zvratky
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 15:02
Esence
lidového auta, to je VW, nový sharan nevyjímaje. Bohužel v diskusích většinou bývá lidovost spojována s nízkou cenou, jenže podstata lidovosti VW spočívá v přístupu, jsou to auta pro lidi, protože nejlépe reflektují jejich potřeby. Chci-li kompakt, dostanu kompakt, a ne variaci na sport kupé nebo naopak bublinu atakující rozměry střední třídu. Chci-li velké rodinné auto, ukážou mi sharana, auto s délkou střední třídy, do kterého se naskládá xčlenná rodina vč. bagáže, žádný zakuklený supersport nebo pokus o vstup na piedestal Guggenheimova muzea v sekci designový úlet, ale poctivě udělané auto pro lidi, rodinu a její potřeby. Vymakanost a cit pro detail trčí z každého kousku toho auta, prostě je vidět, že při konstruování se u VW myslí na ty, co auto budou používat, mnohem více než na porotu COTY, například. ;-)
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 14:48
Re: dizajn
Jistě, až bude "He Himself and She plus tři kousky" pak mu sharan přijde jako vysvobození, i když tenhle vypadá spíš na to, že pravidelně sjíždí nějakou oravskou autobusovou linku. ;-)
11. 11. 2010 14:37
Re: dizajn
Krabica to je, ale az budes mit 3 deti,cokla a tchyni, tak se Ti bude jeden sharan hodit :-)
11. 11. 2010 14:35
Re: 4x4
čtyřkolka až v květnu? původně jsem zaslechl, že by měla být po novém roce
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 11. 2010 14:29
dizajn
"Super mainstreamove" (synonyma: super priemerne, absolutne priemerne, absolutne sive) stvarnenie sterility a naivneho dizajnu. Vlastne pardon, to nie je dizajn, to je len tvar.

Krabica, v ktorej ini vyrobcovia prepravuju svoje auta z tovarni.
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:19
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Ano, jako správný znalec vína určitě... >:D
11. 11. 2010 14:16
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
já myslel, že Pája si veme víno v praktickém balení v krabicích a kartonech >:-[]
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:15
Re: Fajn kára
Ano, interiéri Fordu jsou (v tomto ohledu) téměř "tragické", podmínkou je "alespoň" výbava T+.
11. 11. 2010 14:14
Re: Fajn kára
ano, je to poplatné době vzniku, tuším 2004. Teď už se docela znormalizovali >:-[] v MPV a zůstal jen středový display v Scénicu, který já sice moc nemusím, ale musím uznat, že jeho grafika, čitelnost a funkčnost jsou velmi dobré :yes:

Já raději klasiku, a hodně čudliků - 3008/5008 :yes:
Avatar - ZoomZoom
11. 11. 2010 14:12
Re: sharan
Z frantíků mám zkušenosti jen s Peugeoty. Tvoří v naší firmě 90% vozového parku (celkem 67 aut), z čechož můžu porovnávat. Kvalita zpracování interiérů dnešních Peugeotů je uplně někde jinde, než v dřívější době. Taková 206x207 je toho příkladem.

Určitě, dřívější P byly nemastný neslaný, a za konkurencí - německou dost zaostávali. Vyjma dodávky Peugeot J5.
Další vůz, z těch dřívějších, co stál za to, byla 406 s hdi motory. Těch bylo a je u nás deset všechny s nájezdem 150 až 250 tis. Slouží bez problémů.

Naproti tomu 407, 307 i 206 jsou problémová auta. 407 se čas od času, slušně řečeno, pokazí. To stejné platí o 307. Ale nutno uznat, že obě verze jezdí relativně spolehlivě. Stejně tak 206. S motory hdi je to supr auto pro ženský. Malá spotřeba, pohodlný sedačky. Mínusy v tom autě spatřuju v jeho otřesnym zpracováním interiéru a diskutabilních jízdních vlastnostech a opravdu obrovskym hufru. V porovnání s jedničkovou Fábií tam byl vidět velký rozdíl-ve všem vyjma sedaček. Sice nutno uznat koncernový bratr Polo, v té době, stál taky za prd.

Zmíněná 207 je příkladem, žvyšování kvality u Peugetů. A to dost podstaně.
To stejné platí i modelů 5008, 3008, 308 a Partner Tepee.

Nechci tady vyzdvihovat Peugeoty ani jim dělat reklamu.K nám do firmy je to osvědčená a zaručená volba. Určitě jsou lepší auta, viz třeba ti japonci - sám mám doma dva.
Jenže to, co kdysi platilo o francouzích, je už krapet jinak.
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:12
Re: sharan
Každopádně se v tomto ohledu francouzi (zejména Renault) výrazně zlepšujou a např. Fordu už v tomto ohledu určitě utekli...
11. 11. 2010 14:11
Re: Fajn kára
S-Max vs. Galaxy je nejlépe fakt vidět těsně u sebe, aby člověk pochopil naplno ten rozdíl
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 14:10
Re: Fajn kára
Až na tu lesklou plastovou spoušť uvnitř to je dobrý. Máme ve firmě Galaxy a není to nic moc. Výbava dobrá. Dvoulitrový benzín s ím moc nehýbe. Zpracování uvnitř je asi největší slabina. Ale teď budeme mít novou Galaxy, tak jsem na ní zvědavý, jestli napravý reputaci.

[odkaz]
11. 11. 2010 14:09
Re: Fajn kára
tož Áda vybírá podle jasných kritérií - Made in GER/JAP, odpadne první várka trapáků, NAFTA - zatím se drží skoro všichni, 4x4 - a máme vítěze >:-[]
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:09
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
On i takový demižon nějaké to místo zabere... >:-[]
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:08
Re: sharan
Bohužel zatím ne..., ale musím s tím rychle něco udělat... :-)
11. 11. 2010 14:07
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
tak to ber tak, že si můžeš vzít rovnou dva kartony toho bílého ;-)
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 14:07
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Spíš mi přijde, že reagoval stejně jako Dr.Ozd, který to napsal, jak kdyby byl Sahran totální propadák úplně ve všem. Ale jinak je pravda někde uprostřed. Základní objem kufru má Sharan větší a má i o něco více místa na zadních sedačkách.
11. 11. 2010 14:06
Re: Fajn kára
Určitě ano, jen beru S-.Max jako MPV, ale tady jde Ford napřímo s Galaxy, který mě neoslovuje. ;-)
11. 11. 2010 14:04
Re: sharan
Grand Espace je přece jen už na konci svého životního cyklu, tak to možná není ideální příklad na porovnání, ale 5008/Grand Scénic (i když o půl kategorie níž) těžko vyčítat kvalitu spracování a materiálů.
11. 11. 2010 14:04
Re: sharan
A propos, už sis zkusil oblíknout A7? :-)
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:04
Re: Co to?
:yes:
To víš, jak se není proti čemu/komu vymezovat, není ani o čem psát... ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2010 14:04
Re: Fajn kára
S-max je dynamičtější a to nejen designově, tohle je komfotrnější, větší, praktičtější a designově konzervativnější/usedlejší...
Avatar - white label
11. 11. 2010 13:58
Re: sharan
Ano, kvalita samotných LCD jde postupně výrazně nahoru, včetně čitelnosti za silného denního světla.
Avatar - white label
11. 11. 2010 13:55
Re: sharan
Já bych se ale i v tomto případě držel třídního srovnání (velké/větší MPV), pokud začnem lítat do dalších tříd, můžem to tu všechno porovnávat klidně třeba až do večera... >:-[]
11. 11. 2010 13:53
Re: Rozporuplne pocity
ada1) :-) Nezapoměň, že užitkové vozy VW tvoří samostatnou výrobní a prodejní divizi a pro ně je tudíž i Touran konkurence - takže propagace je jedna věc ...... osobně CML je výborná volba, škoda jen, že Touran má vyšší nosnost a víceprvkovou nápravu. Rozhodně kola se mi do CML nakládají s menším sebezapřením než do Tourana kvůli kvalitě čalounění.
ad2) kvůli té zbytečnosti na délku si i vysoký šlověk pohodlně sedne na 6-7 místo a má kam dát nohy na rozdíl od FG/Smax. Šířka - no počkej až tě veme Sharan v zatáčce a ty už pojedeš na krev :-)
ad3) jezdil a je to super. Ale na stejný místo vyjedu i s předkem. Pro sko***ny to chce jiný auto. MPV je rodinnej kliďas, ale je fakt že kde sou povinný řetězy tak je u 4x4 nemusíš nasazovat...
ad4) nezkrouti je to guru VW :-) CC se taky nekrouti a nema ramy.
ad5) jo a manželka je neunese, shnijou v garáži, protože je nebudeš vozit, když je budeš mít budeš potřebovat kufr, když je nebudeš mít sebou tak s tebou bude chtít jet 5 lidí. jojo dilema I. gen. (navíc pod nima vzadu je místo na ten bordel co chceš vozit sebou).
ad6) clovek se uci.
ad7) ANO
11. 11. 2010 13:51
Re: sharan
U nové A7 a A8 obě jety za slunce čitelnost perfektní. Jen vím, že zkušenosti se spolehlivostí za/vyjíždění panelu jsou po pár letech u A8 všelijaký ;-)
11. 11. 2010 13:49
Re: Co to?
Potřebuješ k psaní oponenta, nebo něco sepíšeš sám?
11. 11. 2010 13:49
Re: Fajn kára
Za mě asi jediné MPV této kategorie S-Max. Tím neříkám, že je Sharan horší, on zřejmě bude i naopak lepší...ale S-Max má prostě add-on factor ;-)
11. 11. 2010 13:47
Co to?
Další článek o VW a já se ptám kde je GTIho onanie
11. 11. 2010 13:47
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Co tě kouslo? Přechod?
Avatar - white label
11. 11. 2010 13:45
Re: sharan
Kvalitou zpracování a materiálů (zejména v nteriéru) ano, s tou spolehlivostí je to ovšem dnes spíš otázka štěstí na konkrétní kus, což platí obecně od frantíků, italů přes němce až po ty japonce..., což se možná trochu dotkne zdejšího "japanofila" s marketingovým nickem jedné nejmenované značky..., kterou máš zrovna ty (jak známo) v oblibě mnohem víc, než nějaké to VW... ;-) >:-[]
11. 11. 2010 13:44
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Pivo nepiju a dvě lahvinky bílého francouzského se vejdou všude ;-)
11. 11. 2010 13:42
Re: Fajn kára
Naprosto souhlasím s Galaxy VS. Sharan. Nevím co bych koupil. PS: Áda by koupil Sharana bo je to 4x4 :-)
11. 11. 2010 13:42
Re: sharan
:yes: :-) Uozesmál ste mě pane Čupeo >:-[] . Spolehlivost nechám být, byla by z toho jen neobjektivní hádka, ale materiály a zpracování bych nehaněl. Co z výše uvedeného postrádá třeba C5 nebo Laguna vs. Mondeo či Insignia? Nový Passat nezmiňuju, nevím co na něm reálně změnili.

¨Hoď sem důkaz místo slipů :-)
11. 11. 2010 13:41
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Ani mě nepřekvapilo, že bys hanil 5008 když už jsi ji omylem koupil. Rozměry P jsou podobné spíš Touranu, základní objemy kufru taky (P679/T685). Sharan je o 30cm delší, zákl,. objem kufru 885l. Myslím, že nikoho nezajímá největší objem, nicméně délka ložné plochy a ta je v Sharanu 210cm po složení 2.řady.
Takže se mazli se svým francouzským Touranem a modli se ať se ti podaří ho po pár letech vůbec prodat.
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 13:39
Re: Fajn kára
Hlavně palubovka v espae je doela úlet. Praktičností je super, ale Renault dělal vždycky taková kontroverzní auta.
Avatar - white label
11. 11. 2010 13:39
Re: sharan
Podobně vysoko ho má třeba (už dvě generace) A8, ale třeba já ho mám raději někde mezi těmito dvěma výškama, tam ho má třeba A6, kde je i díky tomu mnohem lépe zastíněn proti silnému denímu světlu za jasného počasí...
[odkaz]
Avatar - ZoomZoom
11. 11. 2010 13:37
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Abys nevyšel ze cviku, že.
:no:
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 13:37
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Koukám, že jsi si koupil Peugeot a soudnost je v tahu. Najedou je Saharn úplně tragický. Zkus se na to podívat trochu nezaujatě. Já mám taky Peugeota, ale tím nemusím ze sebe dělat jelito a psát o všem ostatním, že je to tragický. Je dobře že jsi s ním spokojený a že se ti líbí.
Avatar - miromen
11. 11. 2010 13:36
Re: sharan
Takovy VW Touran je na tom s umistěnim displeje ještě huř u Sharana mi to připada ještě v normě.
[odkaz]
11. 11. 2010 13:35
Re: Fajn kára
na to je pak Transit ST >:-[]
11. 11. 2010 13:34
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
to je sud piva! Nezlehčoval bych to >:-[]
Avatar - ZoomZoom
11. 11. 2010 13:34
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Ať ti dobře slouží.
Před rokem sme do firmy kupovali tři 5008 1.6hdi, střídá se na tom pár lidí a auta šlapou v pohodě, nájezd je od 25 do 40 tis a zatim vše klape.
To co byl kdysi Peugeot a kde je dnes se nedá srovnávat.
Přeju Ti, ať tě "přežije" :yes:
11. 11. 2010 13:32
Re: Fajn kára
Exhibicionovat se v rodinném MPV chce prostě málokdo :-) :yes:
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 13:32
Re: sharan
Kvalitou materiálů, zpracováním, spolehlivostí. Možná se to už změnilo ale stále to nedosahuje německých kvalit a japonské spolehlivosti.

A napsat, že já sem VW fanatik je hodně velká blbost. Já přímo nesnášim koncern ale snažím se psát objektivně a nezaujatě. Takže pokud tam udělaj něco, co dává smysl, dokážu to i pochválit.
11. 11. 2010 13:31
Re: sharan
tak Áda hraje vlastní ligu, ale Skejpa nám možná dá nějaký dobrý podnět k diskuzi, tak mu dej šanci ;-) Ono žabáci mají své mouchy, každý správný fanda si to umí přiznat ;-)
11. 11. 2010 13:30
Re: sharan
Rádio, palubní pc a vše možné obvykle ovládáš na volantu a při probuzení palubních přístrojů hlásí display co? Varování, ať nemanipuluješ s navi za jízdy :-) . Praxe je samozřejmě u někoho jiná, ale já si nastavím a jedu.
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 13:26
Re: sharan
To může být argument, ale není to přece jen o samotném navigování… Co nastavování cíle, nejrůznějších funkcí palubního pc, rádia … ?? Například u Peugeotu není žádný problém při jízdě zaostřit i trochu na displej a vše v pohodě nastavovat… navíc se dá hodně funkcí nastavit i hlasovým příkazem… Tak to dělají ti nejlepší ve třídě ;-)
Avatar - ZoomZoom
11. 11. 2010 13:25
Re: sharan
No přece v tradičních záležitostech, jako je tohle a taky tamto a především to má lepší todlencto.

Příspěvky typu " kvalitativně na vyšší úrovni než frantík, protože to je VW koncern" fakt žeru... zvlášť ty "jedna bába povídala" mají velkou vypovídací hodnotu. Německá kvalita už dávno tam, kde bývala a v porovnání němec francouz je to plus mínus na stejný brdo. Áda má zkušenosti s Renaultem, tuším že 19, a podle toho soudí všechny vozy s nálepkou France. A nejen on.
11. 11. 2010 13:25
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Určitě nejde o špatnou volbu, ale čílit se kvůli 50litrům? >:-[]
11. 11. 2010 13:23
Re: Rozporuplne pocity
Caddy není Touran se zvýšenou střechou, pevnou nápravou a chybějícím zakrytováním vnitřních plechů karoserie?

K sedadlům, pokud se dají sklápět do podlahy, tak bude za nimi jistě i přihrádka a otevíracím krytem.
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2010 13:21
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
Uprimnou soustrast
11. 11. 2010 13:21
Re: sharan
Mě překvapuje jediná věc, proč Seat od začátku nabízí 1,4TSI s DSG a VW ani ťuk?
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2010 13:21
Re: Rozporuplne pocity
Ad 1) caddy Life se propaguje jako rodinne MPV
ad 2) jen je zbytecne o 22 cm delsi...A sirsi.
ad 3) je videt, ze jsi s Sharanem 4motion nejezdil
ad 4) praktictejsi ano, vyjadril jsem pochybnosti o jinych vecech, nez o prakticnosti
ad 5) ano, ale tady by se mohly zadni sedadla vyjmout a ty odkladaci prostory jsou k nezaplaceni
ad 6) sorry, to jsem nevedel
ad 7) ano, kupoval bych zasadne auto s 4motion. Dvoukolku uz nikdy ne. Proto take Ford nepripada v uvahu. A to ani nemluvim o nepovedenem "kinetickem" designu a nizsi zivotnosti dieselu.
11. 11. 2010 13:20
Re: sharan
Ano, s displayem souhlas, ale většina navigací promítá směr mezi budíky a navíc je hlasová, stejně ten hlas každý potřebuje až při závěrečném bloudění. ;-)
Avatar - Tomas_2002
11. 11. 2010 13:19
4x4
A v květnu čtyřkolka a ke spokojenosti již nic chybět nebude :-)
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 13:06
Re: sharan
Osobně bych ten multifunkční displej, s navigací nebo bez, viděl raději na místě odkládací poličky nad současným displejem, třeba i vyklápěcí. Bohužel už z logiky ovládání těchto multifunkčních počítačů od VW to jaksi není možné. Nejlepší řešení je podle mého, horizontální oddělení ovládání a samotného displeje viz. třeba výborné řešení RT5 u Peugeotu 308. [odkaz] Jinak ovládání klimatizace je tak jak má být, s tím s tebou souhlasím.
11. 11. 2010 13:06
Fajn kára
Přesně to, co zákazníci od VW čekají. Střídmé a elegantní tvary, přehledný interiér klasického střihu a vysoká užitná hodnota.

Ťežko čekat, že v kategorii velkých MPV někdo příjde s nějakým bombastickým nápadem. Funkčnost je silně omezující, ale myslím, že to není na škodu.

S-Max vypadá určitě "živěji", ale třeba Galaxy vs. Sharan je pro mě remíza.

Nejvíc se mi stále líbí "veterán" Grand Espace 4, i když ten interiér je teda i na můj vkus docela na hraně >:-[]
11. 11. 2010 12:54
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
3008 je spíš crossover, mix lehkého SUV a nižší střední, 5008 je klasické MPV ;-)
11. 11. 2010 12:52
Re: Rozporuplne pocity
to víš, Áda si primárně kupuje velké rodinné MPV kvůli blbnutí na rozbitých okreskách, takže pro něj je důležitější, aby se kastle nekroutila a nekřížila (to si ani nedovedu představit...), takže nejlépe tam dát normální dveře, ideálně to udělat 3dveřový a výztuhy uvnitř. >:-[]

Pro lidi s fungujícím mozkem jsou samozřejmě šoupačky u rodinného vanu jen výhodou :-)
neregistrovaný "ftwp"
11. 11. 2010 12:51
Re: Bez nápadu,jako vše od VW...
a jaký je rozdíl mezi 3008 a 5008? Cena je -+ stejná.
11. 11. 2010 12:46
Re: sharan
v čem přesně to francouze předčí kvalitou?
Avatar - white label
11. 11. 2010 12:43
Re: sharan
[odkaz]
Tahle výška je úplně v pohodě (navíc tenhle ani nemá navigaci, ale jen rádio RCD 510), hlavně je dobře, že je ovládání klimy až pod cetrálním dispejem a ne naopak, jak tomu bývá např. u některých Seatů:
[odkaz]
8-s

P.S. Ale jinak vcelku souhlas, ten nový hardware ti evidentně prospívá... >:-[]
11. 11. 2010 12:37
Bez nápadu,jako vše od VW...
Týden mi stojí v garáži nový Peugeot 5008.Tak snad trošku srovnávat mohu.Exteriér VW neslaný nemastný,palubka se středovým tunelem doslova tragická a mám pocit že objem kufru se všemi složenými sedadly mám ještě o 50 litrů větší.Asi někde udělali němečtí soudruzi chybu.Techniku komentovat nebudu,ve Sharanu jsem nikdy nejel a s mým mazlíkem jsem zatím ujel 160 km.Takže až čas ukáže,jestli neudělali někde chybu i soudruzi francouzští. :-)
11. 11. 2010 12:32
Re: Rozporuplne pocity
ad1) Bež se první podívat na Sharana a pak posuzuj velikost. K Vitu a Multivanu to má daleko. Žádná mezera nevznikla velikosti jdou po sobě logicky: Golf Plus-Touran-Sharan-Multivan. Užitkáče do toho nepleť. Tam je to Caddy - Caddy Maxi - Multivan.
ad2) Sharan je na platformě Passatu.
ad3) 4Motion u MPV až zase tak potřeba není, protože konkurence to více než méně nedělá v ničem. Mišivbuši tuplem ne.
ad4) Šoupací dveře jsou praktičtější než otvíračky
ad5) u starýho Sharana po vyndání jakýchkoli sedadel nikdy nevznikly odkládačky pouze rovná plocha. To stejný je u novýho jen s tím rozdílem, že se nemusíš tahat se sedačkama.
ad6) Tažný je schovaný v nárazníku - tak co chceš sundávat?
ad7) o nutnosti 4Motion od prvního dne? tak co koupíš Forda?
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 12:30
Re: sharan
To je asi uplne presne. Ma to svoje mouchy ale nadruhou stranu to francouze predci kvalitou. Rozhodne palec nahoru za to, ze si muzem vybrat :yes:

P.S.: Design neurazi a nenadchne ale kdyz se podivam zpetne na novou Mazdu 5, budme radi za to, jak to vypada...
Avatar - positivemind
11. 11. 2010 12:07
Re: Rozporuplne pocity
Myslím, že se objeví velký golf, něco jako c-max, a jím tu mezeru zaplní.
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2010 12:00
Rozporuplne pocity
Stary Sharan uz opravdu potreboval nastupce, ale tohle neni nastupce, to je zcela odlisny automobil, VW expandoval do tridy Mercedes Vito a velmi se priblizil VW Multivan. Tim se ovsem vytvorila nezaplnena mezera mezi modelem Caddy Life, ktery, otevrene receno, ma stale blize k dodavce, nez k osobnimu vozu, stisnenym Touranem na platforme Golfu a timhle nafouknutym MPV.
VW mel namisto toho vytvorit opet MPV na platforme Passatu. To je pro bezny provoz optimalni a zakaznici jsou na to zvykli. Proto tento pocin pokladam za krok vedle a koncernu vznikla v modelovem retezci neprijemna dira. Ledaze by do velikosti platformy Passatu a dosavadniho Sharanu co nejdrive dorostl Touran (a zacal se konecne vyrabet i ve verzi 4motion).
Jinak soupaci dvere nepovazuji s ohledem na velikost te karoserie za nejake vitezstvi, ta budka se asi zacne kroutit a krizit. Pevne zakotvene dvere s panty jsou robustnejsi. Take se mi moc nelibi nemoznost vyjmuti zadnich sedadel, jako u dosavadniho Sharanu. Pokud by to bylo mozne, tak pod podlahou vznikle odkladaci prostory budou k nezaplaceni. Kam se v tomhle aute schova kanystr s Glacidetem, flaska s olejem, voda na umyti, odnimatelna koule tazneho zarizeni a podobne? Zadni sedadla mela byt vyjimatelna!

O nutnosti nabizet pohon 4 motion od prvniho dne prodeje ani nemluve.
neregistrovaný "ftwp"
11. 11. 2010 11:56
Konkurence je hezčí!
8-s Špatenka
Avatar - pocitac
11. 11. 2010 10:15
sharan
Zdá se, že novému Sharanu nic nechybí. Zatím to vypadá na opravdu pěkné a povedené rodinné auto, které má na úspěch zaděláno. Osobně bych měl jen malou výtku k umístění displeje navigace, je příliš nízko a bude odvracet pozornost řidiče, ovšem, to je ergonomická chyba snad všech, „lidových“, koncernových aut. Na rodinné MPV mi tam samozřejmě chybí alespoň trochu té francouzské hravosti a nápaditosti – interiér i exteriér na mě působí až příliš fádně. Ale celkově :yes: