Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Leaf: Kompletní technická data

Nissan zveřejnil oficiální technická data modelu Leaf, který se má stát prvním masově prodávaným elektromobilem. Jeho prodej začne na vybraných trzích na konci roku.
Zpět na článek
29. 11. 2010 13:21
Uf
To jsem teda nečekal. Ok, proč ne.

Štve mě na tom ale jedna věc - idiotský systém dotací, regulací, daňových výhod, a k tomu přidružená armáda úředníků, co to budou kontrolovat, regulovat, usměrňovat....

Očekávám, že potkat Leaf v ČR bude asi jako potkat dalšího "revolucionáře" Priusa - malý svátek...
Avatar - skejpa
21. 11. 2010 18:57
Re: kúrenie
ja se primo desim doby, kdy budou benzinaky znevyhodnovany. a myslim tim realne znevyhodnovany napriklad statem a sankcema, ne jen cenou paliva. do te doby si musime uzivat nase bublajici kamarady :-)
19. 11. 2010 20:30
Re: kúrenie
A baterie a elektromotory se nikde nepoužívají? Ale ano, 100 let se taktéž intenzivně pracuje na jejich zdokonalení. A krásné je že spalovací motor nepotřeboval ani pomatené dotace.
19. 11. 2010 17:52
Re: kúrenie
Radšej porovnaj, ako intenzívne prebiehal za posledných 100 rokov vývoj spaľovacieho motora a elektrického pohonu. Spaľovacie motory vyvíjali naplno prakticky všetci, elektropohon opatrne pár jednotlivcov, situácia sa trochu mení akurát tak posledné desaťročie. neporovnávaj roky, skús porovnať ivestované prostriedky. Aký bude pomer? Milión ku jednej? Väčší? Nechceš snáď tvrdiť, že vývoj oboch prebiehal paralelne a na rovnakej úrovni...?
19. 11. 2010 16:01
Re: kúrenie
Tak spalovací motor prodělal snad dost viditelný vývoj proti elektropohonu. Chceš příklady? Co třeba výkon, spotřeba, emise a tím pádem i účinnost.
Avatar - FISHkaa
19. 11. 2010 13:05
Re: vladni podpora
pozor na slovní spojení "ekologický" ;-) Spíš by se dalo říct, že tyto auta ulehčí/ sníží množství emisí ve městech :-)

Uhlíková stopa při výrobě je vyšší než u běžných automobilů se spalovacím motorem. Navíc elektrický proud se také někde musí vyrobit - kupodivu neekologičtější je uran, který ale zelení nesnáší >:D
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 11:37
elektromotor
chtělo by to přidat malý naftový nebo benzínový motor + generátor, hodně by to prodloužilo dojezd automobilu a vyřešilo problémy s topením v zimě :-)

jinak pale nahoru za dojezd :yes:
19. 11. 2010 09:33
Re: kúrenie
Vyvoj spalovaciho motoru se za tech cca 160 let taky moc nehnul, dnes v tech nejlepsich pripadech dosahuje ucinnosti okolo 35% coz je zalostne malo :-)
19. 11. 2010 08:23
Re: kúrenie
V aktuálním čísle AutoTipu (převzáno z AutoBild) srovnávají reálnou spotřebu pidiautíček na baterky. Já v tom ráno zatím jen listoval, ale testují Mini, F 500, Smart a toho prďolu od Mitsubichi..i-miev nebo tak nějak. Nejvíc najelo Mini - cca 150km, F 500 cca 130 a ten Micák (nebo to byl Peugeot iON, to je stejný) cca 100km. Ale musím si to přečíst celé, nevím jak s tím jeli, jestli to šetřili atd...
19. 11. 2010 07:04
Re: kúrenie
Vývoj už probíhá 100 let a je stále na začátku. Nutnost nesmyslných dotací jen ukazuje jak nedokonalé jsou zatím elektromobily.

Zajímavé bude až konečně někdo udělá test reálného dojezdu některého eleauta. Média se tohohle nějak bojí.
Prosím tímto redakci o podobný test.
19. 11. 2010 06:55
Re: kúrenie
Jasně, to souhlasím, elektromobily čeká ještě dlouhý vývoj. Ano, nikdo mě nenutí si to kupovat. Co mě ale drásá, jsou obrovské státní dotace (naštěstí zatím ne u nás). Kdo to zaplatí? No přeci řidiči, kteří kupujou benzín, naftu..

Zatím je použití elektromobilů velmi, ale velmi omezené. Uvádí se tu, že většina řidičů neujede víc než cca 100km denně. OK. Ale já se s takovým autem nedostanu na otočku ani z Ostravy do Olomouce. Na to bych potřeboval druhý auto, což je další obrovská investice. Až budu schopen kdekoli po cestě do 10min nabít a ujet aspoň 400km, bude mi dávat takové auto oproti spalovacímu smysl. Na druhé straně chápu, že k tomu se musíme jaksi dopracovat že...
18. 11. 2010 23:22
Re: kúrenie
Klidek. Rozdil cen mezi benzinovym a bateriovym autem tridy "Leaf" neni radovy. Pokud se zapoctou dalsi vyhody danove a pri vstupu do center mest, mozna se to nekomu uz ted vyplati. A za par let, az bude stat ropa nekolikanasobek dnesni ceny? Kvuli razantnimu rustu spotreby v Asii se to jiste stane. Pak budes mit pravdepodobne dve moznosti, bud jezdit elektromobilem, nebo zustat u benzinu ale omezit najezd na zlomek toho, co jsi treba zvykly dnes. A s nejvetsi pravdepodobnosti se nedostanes do centra. K prechodu na elektriku te nikdo nenuti a jak to bude, ukaze blizka budoucnost. Vyvoj technologie baterii i jejich recyklace probiha pomalu, ale jiste.
18. 11. 2010 21:09
Re: kúrenie
No napsal jsi to celkem trefně - je to použitelná věc - nic víc. Finančně zajímavý to není, dojezd škoda mluvit, když nežiješ ve svém domě, tak to ani nenabiješ. Když ti na nějaké pětce nezáleží a chceš se cítit ekologickým (tady by se dalo taky polemizovat) průkopníkem....budiž, můžeš si tu použitelnou věc koupit a vyšlapat cestičku evoluce nám, co zatím raději pálíme benzín.
18. 11. 2010 20:33
Re: kúrenie
Fascinuje me, ze automobilove koncerny zamestnavaji amatery pracujici na elektro- a fuel cell nesmyslech, zatimco takova kapacita, jako jsi ty, zabiji cas na autostrankach v cestine. Ale mam dobrou naladu, a vysvetlim ti to. Vtip elektromobilu neni v tom, ze plnohodnote nahrazuje klasicke auto s ICE. Ten vtip spociva v tom, ze je to presto velmi pouzitelna vec a tato pouzitelnost bude do budoucna rust s tim, jak poroste cena ropy. Mozna se navic ukaze, ze nabijene elektromobily mohou stabilizovat prenosovou soustavu. Dam ti priklad: kdyz pozvolna koncila doba parnich lokomotiv, tak zadna tehdejsi dieselova nebo elektricka lokomotiva nemohla plnohodnotne nahradit rychlikovou parni lokomotivu, proste nedokazala uhanet se stejne tezkym vlakem stejne rychle. Prechod na novou technologii jen nekdy soucasne zlepsi vsechny parametry, ale nekdy je potreba chovani prizpusobit zmene parametru. Kdo si koupi elektroauto, bude s nim jezdit do prace a na nakupy, ale na dovolenou pojede rychlovlakem, letadlem nebo si auto pujci, pokud nebude mit druhe (ale to se mi moc vyhodne nezda, nechat neco valet cele mesice v garazi nebo dokonce na ulici).
Avatar - WinDiesel
18. 11. 2010 20:14
Re: kúrenie
Jojo, zapneš topení a dojezd se v zimě zmenší na 60 km. Už to někdo spočítal. V zimě budou problémy. Myslím až s tím 2x 3x někde zůstanou stát, nechají to zhnuseni stát u dealera.
Jojo, odtahovky budou mít kšeft.
18. 11. 2010 18:26
Re: kúrenie
Trefil si to celkem dobře. Topení bere 1-3kW a klima 2-5kW....U VW vymysleli ovládání na dálku přes mobilní telefon, tzn, pokud máš svoje autíčko na baterky zrovna ráno v zásuvce, přes svůj iPhone si vyhřeješ interiér ze sítě a jak vyjedeš, jen udržuješ teplotu (s menší spotřebou energie).

Díky, tohle zatím beze mě :no:
Avatar - dicky
18. 11. 2010 16:30
Re: kúrenie
To mas pravdu a myslim ze cele lobby kolem benzinu a nafty se jen tak nevzda a persky zaliv- rusko taky nejsou urcite temito aktivitami nadseni.
Tak se muze stat ze kdyby jim teklo do bot ropu prudce zlevni a politiky zprudka podplati a zadotuji jejich pol.strany a normalni clovek zastriha usima a poridi si zas benzinak nebo naftu.Bude to vyhodne.
Penizky v tomhle oboru maji velkou paku.
A na druhou stranu ja bych sveho pozirace benzinu za neco ticheho a vrniciho nevymenil.
Mam ho rad.
neregistrovaný "Hooonza"
18. 11. 2010 15:35
Re: kúrenie
Nevím o elektromobilu, který by měl vytápění odpadním teplem. Vždycky to bylo buďto elektricky topným tělesem, nebo topením na kapalná paliva. U Leafu to vypadá na elektrický přímotop (protože uživatel si může topení zapnout na dálku mobilem).

No a nezapomeň, že ten elektromotor nejede na 50 kW v jednom kuse - ve městě to bývá do 10 kW, a ještě k tomu ne stále (rozjezd, zastavení...). Topení baterkama by mohlo bejt zajímavý, protože Leaf je má chlazené nuceně vzduchem, ale nevím, jestli se ten vzduch pak dá vést do interiéru. Z obrázku to bohužel neni patrné...
[odkaz]
Re: kúrenie
Leaf si už dávno vykuřuje. Ano,konkurenci.
Možná jsme skutečně na prahu převratných změn automobilového průmyslu.Záleží ještě na zájmech nejmocnějších a nejbohatších.
Avatar - Tomas_2002
18. 11. 2010 14:23
Re: kúrenie
>:D Prvních 20 vteřin jsem přemýšlel, jak může elektromobil kouřit :yes:
18. 11. 2010 13:51
Re: vladni podpora
myslim ze obdobne manyry sem ze zapadu casem taky dorazej, to co je kuprikladu zcela bezne v UK jiz nejaky ten patek (uz v minulem stoleti), tedy ze pri koupi noveho auta ti zaplati dealer i "povinne ruceni" na 1-3 roky, se k nam do zapadakova zacina dostavat az ted, takze jakesi ulevy ze silnicnich dani se k nam jiste casem take dostanou :-)
18. 11. 2010 13:13
Re: kúrenie
povedal by som, ze elektromotory (a mozno aj baterie) sa pri takom vykone tiez hreju. Nie samozrejme tak ako spalovaci motor, ale na kurenie by to hadam malo stacit. Pri dakom 50kW elektromotore urcite aspon 5% budu tepelne straty...
18. 11. 2010 13:00
kúrenie
Tak rozmýšľam, ako má elektromobil vlastne vyriešené kúrenie v zime? Klasickým elektrickým radiátorom (konvektorom)? Ale to musí žrať dosť energie, nie? 2-3 kW ako nič... Či tam je zabudované niečo sofistikovanejšie? (napr. bufík >:D )
18. 11. 2010 12:47
Re: vladni podpora
Jsem pro podporu minimálně 10 kč z litru PH,vždyť u solárních elektráren se to tak osvědčilo,ta solidarita chudých s bohatými
18. 11. 2010 12:46
Re: vladni podpora
Keby som bol podnikateľ v Holandsku a kupoval by som autá v nižšej strednej triede pre zamestnancov hlavne mesto a občas mimo mesto tak toto je favorit. Si prerátaj koľko ušetríš na tej cestnej dani + na palivách ani nerátam a môžeš si povedať, že robíš niečo pre ekológiu. U nás ani u vás nebude dotácia škoda čo je dosť divné, keď všetci tlačia na ekológiu ale nevedia ju podporiť. Ale u nás to bere Vláda asi tak, že mala byť ešte prirážka keďže z Vás nebude ani koruna z predaja benzínu a nafty >:D
18. 11. 2010 11:56
Re: vladni podpora
ty si vážne na hlavu, chlapče :-!
Avatar - dicky
18. 11. 2010 10:44
vladni podpora
doufam ze v ceske kotline na to neda stat ani 1 korunu vladni podpory.Ale vzhledem k cene se asi prodeje nikam netrhnout ani na zapad od nas..i s jejich dotacemi ..