Kdo říká, že s tím mají v koncernu problém? Auta bouchají tam, protože musí, stejně tak tam musí být ten číňan protože ta firma musí být čínská, kdyby se pohádali, tak VW poletí z trhu. Neříkám, že VW na tom netrhne, samozřejmě že jo, ale za prvé trhne míň, než by trhl jinde a je hodně závislý na svých partnerech...
Určitě nemám nic proti přísným testům bezpečnosti, je to pro dobro nás všech. Spíš by mě zajímalo, jak by současnými testy prošly auto 8-12 let stará, kterých u nás jezdí většina??? Aby jste se potom nedivili, že by ta auta dostala třeba 2 hvězdičky. Nechci se zastávat číňanů, ale je třeba se na to dívat z obou stran. Kolik procent 5-ti hvězdičkových vozů jezdí na našich silnicích ?
NCAP u nás !!!
[odkaz]
K tej PS: Niečo také som písal tiež, a myslím si, že nás to čaká. Ovšem automobilový priemysel, to je odrobinka. Teraz sa ešte pozastavujem nad postupom čínskej techniky čo sa áut týka, čakal som viac. Ale ako píše patrik vyššie, asi to nebude to najviac dôležité.
A? Myslíš, že s tým majú v koncerne problém? Autá búchajú tam, lebo je to lacnejšie a na "čestný post" dajú niektorého čínskeho ťuťmáka...a ani sa nenazdáme a budeme tu ťahať 400+ diskusiu o tom, ako VW predal o xy viac áut ako minulý rok..
dovolím si také trochu přispět se svým názorem do mlýna zdejších diskuzí.
Možná teď nad číňanama ohrnujete nos, ale uvědomte si několik věcí:
1.letošní testy mají mnohem přísnější metodiku, podle starého testu by bylo bodové hodnocení vyšší, tři- možná i čtyři hvězdy.
2.před takovými cca 12-ti lety by stejné výsledky v hodnocení mělo i spoustu evropských automobilek včetně těch prémiových. Ten hon za 5ti hvězdama vlastně odstartoval Renult s Lagunou pokud si dobře pamatuju.
3.Ty ku.vy šikmooké jsou neuvěřitelně vytrvalí a rychle se učí, takže za pár let tady můžou mít auto , které bude mít 5 hvězd, bude stejně kvalitní jako auta evropské provincie a bude stát třeba o třista klacků míň....A jsem zvědavej, jak budete mudrovat potom.
PS: kdysi dávno tu už jeden moudrý člen diskuzního fóra napsal, že nás jednou ti žlutí sežerou a možná už za chvíli nebude čínské jen to Volvo ;-)
To je jen malý kousek reality. Respektive vidíš fakta, ale děláš podle mě neúplné závěry. Ve skutečnosti Čína už před dost lety vykročila ze své izolace a rozhodla se stát největší hospodářskou velmocí. Protože jen tak se může stát největší politickou velmocí, o což jim jde už léta páně. Čili silně expanduje do celého světa, kromě prostých exportů především investičně - zakupuje se v kdejakém teritoriu, typické jsou jejich masivní investice v Africe, kterou Euroameričani po vyplenění bezradně vzdali. Čínské nákupy v automobilovém průmyslu tady všichni známe, plány na další nákupy fabrik přímo v Evropě jsou taky na stole. Čína má jasně za lubem stát se trend-setterem - nejen někde v nějakém designu+výrobě aut, ale především co do své všeobecné politické dominance. Když bude v postavení toho, kdo určuje Co, Kdy, Kde a Jak, rozhodně se nebude párat s nějakými NCAP jemnostmi apod., ale jednoduše svým nově kolonizovaným teritoriím (= včetně Evropy) svoje produkty direktivně napere. V té kvalitě a provedení, kterou si sama určí. Kdo si pamatuje zlaté časy RVHP, ví , o čem je řeč - a to byl vlastně jen čajíček. Proč asi evropské automobilky hlava nehlava investují v Číně a hujersky dávají najevo, že tam klidně přesunou hlavní těžiště své výroby? No aby dostaly povolení zezadu na stupátko naskočit do toho rozjetého vlaku, který se na ně * /to je švanda, tady mi automatický cenzor vyhodil zcela neškodné české sloveso "řítiti se"/ (ale který samy odbrzdily). (Tolik asi na téma loajalita, tradice a hrdost evropského průmyslu se zlatými hvězdičkami na čele a modrým zadkem). Tohle mají Korejci (a Vietnamci, Indové) přímo doma u Velkého Souseda za plotem - není divu, že šlapou do pedálů, div se nestrhnou.
Súdruhovia.... v Číne je väčší dopyt ako možnosti výroby domácich automobiliek, takže sa nečudujte že materiály sú nič moc, bezpečnosť strašná, motorizácie zväčša prevzaté od Japoncov, skrátka sa to tam v pohode predáva, neplatia pre motory EURO normy, tak prečo robiť niečo lepšie a drahšie, bezpečnejšie technologicky vyspelejšie? Problém pre nás nastane keď sa domáci trh nasýti potom začnú chŕliť kvalitné a konkurencie schopné (ak nie lepšie) autá - majú suroviny, lacnú pracovnú silu a hlavne technológie!!! Skrátka Čína vyrába to čo práve potrebuje a na to, že sa tu teraz smejte z vysoka... :-)
Nechápem motiváciu ľudí, čo si toto kúpia, posadia do toho rodinu a potom môžu v noci kľudne spávať..
ako vážne, to je už na darwinovu cenu o prečistenie genofondu
Nečudoval by som sa, ak by sa jednalo o nejaké úžitkové autíčko, dodávka alebo pickup na zodratie do firmy..malý podnikateľ ráta každú korunu a keď to ide na robotu, kde sa to tak či tak roz*ebe..
No nevím. V podstatě se obávám to může dojít do stejných konců jako různé kočárky, co se s dítětem překlopí, jedovaté dětské hračky atd. Takže to stát (= EU) nechá na nás, abychom jako jednotlivci podali oznámení nějaké té inspekci, která to teprv potom zatrhne = nařídí daný model a výrobní sérii stáhnout z trhu. Jsem v tomhle dost skeptik.
Za 3 roky 5 hviez? Vidím, že im fandíš. Tiež som bol optimista, ale neoprávnene. Na autosalónoch čínske vozy vyhľadávam, stále je to bieda. Za tri roky pochybujem, že nastane výrazná zmena, možno sa nájde jedna lastovička, ktorá ale leto nerobí. Kým budú všetky čínske autá aspoň 4-5 hviezdičkové, tak v Jang-c'-ťiang pretečie veľa veľa vody...
Číná se postupně učí, zatím je maximum dvě hvězdy za tři roky to bude pět hvězd a ačkoliv zbytek světa bude už v bezpečnosti dál, tak už to nebude taková tragédie jako dneska
Iudexi, mám pocit, že přeci jen trošku zlepšení tam je. Před třemi, čtyřmi roky byli s hvězdami na nule a auto se jim rolovalo do kuličky. Stále to ale není žádný zázrak.
Máš úplnú pravdu. Za to auto by som sa hanbil, aj keby som ho vyrábal na kolene doma v garáži... Dúfal som, že sa už poučili, ale ako vidím, ide im to pomalšie ako sa dalo čakať.
ja by som toto zakazal predavat! nechapem ze auto nespada pod nejaku normu ISO atd. vsak auto je predsa vyrobok co musi splnat urcite normi tak isto ako mikrovlnka... tiez ti ju nepredaju taku ze sice pojde ale ak nahodou do nej udries tak vybuchne ;-\ a toto auto kupi akurat clovek co sa chce svojej rodini zbavit
Ak myslíš ten biely terénny šrot na poslednom Autosalóne v Brne, tak to bol Gonow. jediné, čo na ňom ako-tak za niečo stálo, bol motor Mitsubishi (ak to tiež nebola len kópia s nápisom na veku).
No v Číne je to asi jedna z metód kontroly pôrodnosti. >:-[]
Ale vážne, keď som na autosalóne videl čínsky produkt (už si nepamätám, či Gonow alebo ký ďas) a videl to materiálové a technické prevedenie, papierové plechy, spájané tenučkými nitmi, resp. lepené, skrátka do takého auta by som nesadol nielen z prirodzeného odporu, ale i zo strachu o život. A ako tu čítam, obával som sa dôvodne.
Každý má samozrejme nádej na zlepšenie, ale Čína v automobilizme ešte pekných pár rokov nie. :no:
Európania by nemali byť blbí a nemali by kupovať čínske autá lebo celá európa je dosť závislá od predaja a výroby svojich áut alebo tu vyrábaných čo čínske nie sú. Mali by sme ich úplne ignorovať.