Subjektivní zamyšlení nad klientelou tohoto typu vozu u BMW:
Třetinu prodeje automobilů BMW u nás údajně obstarává právě toto auto, pokud statistiky nelžou. To něco už znamená. Možná stačí zkusit sednout do nové generace F10 - pětkového BMW, je skoro pětimetrové, velké, nádherné, jste prostě nadšeni. Pak zkusíte sednout jen tak i do toho GT-čka, které se Vám vůbec nelíbí, interiér je přeci stejný, tak proč si do toho sedat, je obrovské, to si mohu koupit rovnou pětkové kombi, X5 nebo X6, ne?!
Ale zkusíte to, když už jste v showroomu. A ejhle, tady je nějak královsky moc místa oproti klasické pětce, na nohy, okolo rukou, nad hlavou, a jak jsou pohodlné ty sedačky, je něco jinak?! Myšlenky se Vám honí hlavou. Sedím v pětce?! Dýchá na mě stejný luxus jako v pětce sedanu či kombi, nebo se pletu? Čím to asi bude? Tolik prostoru a komfortu, ale zvenku to vypadá rozuřený rotvajler...
Odpověď je jednoduchá. Je to podvozkem ze sedmičkové řady a kombinací kupé, sedanu, kombíku, MPV, SUV - vznikl tzv. crossover, který nabízí od každého "něco" a stává se univerzálním autem. A nabídka toho "něčeho" je to, co není v klasické pětce. Délka auta je jako u klasické pětkové řady přibližně stejná, ale rozvor, šíře auta je jako u sedmičky, je větší než u klasické pětkové řady a vyšší, ale zase ne tolik jako jsou modely řady X, je to něco nového, extravagantního!
Pro jistotu si přesednete zpět do pětkové řady BMW. Jo, je to prima, moc se mi to líbí, tohle auto chci, táhne mě to za srdce, řeknete si. Ale v skrytu duše možná začnete uvažovat i o BMW 5 GT (Gran Turismo), pokud nehledáte jenom a jenom tu sportovnost, která je či bývala typická pro auta s vrtulkou na kapotě, ale auto na dlouhé bezpečné, tiché a velmi pohodlné cestování. Pravděpodobně Vám bude stačit nějaká nadupaná benzinová motorizace 530i, 535i nebo v horším případě 530d, 520d, ještě lépe s náhonem na všechny čtyři kola - benzin nebo diesel, pokud jezdíte i v zimě a budete skutečně spokojení! Pětka se designově BMW opravdu povedla!
Pojďme se ale vrátit znovu ke GT-čku. Podvozek je ze sedmičkového BMW. BMW 5 GT je možná obrovská, mastodontní, jak se Vám napoprvé i napodruhé může zdát, ale takový komfort a prostor pro cestující v BMW flotile vozů nabídne možná právě jen sedmičková řada a možná, že ani ta ne! Gran Turismo přeci už z názvu znamená, že auto není určeno pro sportování! Jen naivní lidé mohou očekávat od dvoutunového drobečka sportovní vlastnosti jako u - nadneseně řečeno - M3, ale automobil je určen na překonávání dalekých cest, kdy na konci cesty vyskočíte za auta svěží. Tento vůz se spíše blíží k pohodlí Mercedesu a zpracování interiéru v Audi (možná ho i překonává nebo je na stejné úrovni). A to je pro BMW zcela výjmečné pojetí automobilu zaměřené na specifické parametry určitých zákazníků.
Srovnávat proto BMW 5 Gran Turismo s pětkovou řadou úplně nelze a nebylo by to spravedlivé (dá se vůbec s něčím srovnávat, s Vel Satisem určitě ne), je to crossover a spíše se blíží k sedmičkové řadě a tady bych hledal možná novou klientelu lidí, kteří toto BMW kupují a další typ zákazníků předešlé pětkové řady, kteří toto auto nekoupí. BMW 5 GT má sice ve znaku pětku, ale klidně by tam mohlo být 7 GT. Tak zvláštní, extravagatní automobil z prémiových vozů možná existuje jen v podobě: Mercedes-Benz CLS a Audi A7, popř. Audi A5 Sportback. Říkáte si, že tyhle auta přeci nedávají vůbec smysl, ale prodeje ukazují něco jiného. Obchod je obchod.
A co motor uvedený v článku? Nabídka třílitrového dieselového motoru s náhonem na čtyři kola a výkonem 300 koní, který pravděpodobně nemá v dieselových motorech na světě konkurenci, s 8-stupňovou automatickou převodovkou a říci o něm jen, že je přijatelnou motorizací pro GT? No, nevím, protože pokud zvládá dvoutunové GT-čko z 0 na 100 km/h za 6 sekund, je to sakra rychlé auto na takovou váhu a možná by si zasloužilo detailnější recenzi. V zatáčkách vás možná bude tlačit ven, ale na německé dálnici Vás určitě předjede jen máloco a zrychlení určitě nebude také špatné, což je rozhodující víc než nějaké zrychlení z 0 na 100 km/h. Samozřejmě, že to nic nevypovídá o hluku v automobilu, o bezpečnosti a pohodlí při vyšších rychlostech apod.
Když jsem ho viděl na fotografiích, říkal jsem si, že předek je obrovský a velmi agresivní, ale ta mohutnost, ta nabubřelost a ten zadek... no, nic moc. Je to hnus. Pak jsem ho viděl dvakrát naživo na silnici a nemohl jsem odtrhnout oči od zadních světlometů. Ať se Vám toto auto líbí nebo nelíbí, prostě se za ním otočíte nebo z něho nespustíte oči. Tohle auto má vrtulku ve znaku a mělo by mít podle mnohých "sportovní" vlastnosti, ale ono je nemá, je to dvoutunový crossover s přívlastkem Gran Turismo, a to znamená, že je především o pohodlí, prostoru, výkonu a extravaganci. Možná je nadčasové a ještě pro něj u klientů neuzrál čas, ale pamatuji si, že to se o CLS-u říkalo také a sami víte, jak to dopadlo.
Nechal bych na každém z Vás, zda se Vám automobil BMW 5 GT líbí nebo nelíbí, nevěřte jenom fotografiím a jděte se na něj podívat do salonu nebo se v něm svezte, možná že změníte názor, možná ne, ale určitě budete mít v hlavě jasno. :-)
Uvedl jsem to jako příklad, kam až to lze dopracovat, byť výchozí pozice byla úplně jiná. Mě se 5GT sice taky nelíbí, ale protože BMW tím nerezignovalo na jiné modely, které jsou nadále top quality, tak je mi fuk, že postavili auto, který mi je jedno a je určeno pro jiné zákazníky. Jiná věc by byla, kdyby u 5er kvůli tomu vypustili verzi kombi. Pak by to bylo, zejména pro ty, jimž kombi není jedno, a těch nebude málo, negativní změna ve směrování značky. A zrovna R-klasse patří mezi ty MB, které se mi líbí. Tady vidíš - 1000 lidí, 1000 chutí.
pěkně ano, ale čím dál míň. nová 5er určitě ano, i druhá generace X5, X3 jsem zatím v reálu nepotkal tak ještě nechci vynášet rozsudek. Na novou 3er jsem zvědavý :yes:
To je možné ... trpěl jsem velmi silnou nauzeou při svém posledním pobytu v Mnichově. Tady v Bukurešti jsem potkal 2, oba s německou značkou. Je fakt, že mají výhodu, protože tohle tady nikdo neukradne ..... Mimochodem XF tady jezdí fakt hafooo ... oni jsou blázni do aut ...
taky si myslím, že srovnání s R-classe je trochu problematické. Ano, účel mají podobný, ale zatímco MB je vyloženě MPV, i když v luxusním a svébytném ponětí, 5GT si zachovává značný potenciál pro plnění třeba reprezentační funkce alá klasický sedan.
Xawiere, všechno špatně ! jak jsem asi tak odtušil, tys fanda BMW. jenže z fanoušků firmu neuživíš, potřebuješ zákazníky - a ty jsou, ba co více i díky X6, X1, 5GT a dalším modelům přibývají ;-) BMW to dělá dobře ;-):yes:
No jestli ono to nebude tím, že prostě Jaguar měl k dispozici aktuální verzi Mondea a trochu to načančal a hotovo ....V porovnání s S-type je to auto úplně někde jinde - tedy hezké, s dobrým podvozkem ... XJ je trochu jiné, tam si pořád hrajou na vůz pro aristokracii ....neřekl bych, že se nějak zásadně rozrůstá segment kupec auta 1,5 mega plus ... podle mě je spíš mezera někde okolo 750-900 tis, kde dřív byly načančané vozy masových značek - VW, Ford, Opel ... tady BMW nabízí nějakou holou trojku ... Paskvil GT je o dalším novém segmentu - prostě postavit něco jiného ze stávajících dílů a podle mě to nebude mít žádný úspěch, stejně jako ošklivá řada R Mercedesu ....
Proto jsem tam napsal to "mě to přijde"..... samozřejmě, kdyby byly zadarmo, vezmu si dva :-) Ale nekoupil bych si ho, protože pro mě je mnohme hezčí klasický pětkový sedan...
No a když už budete zasedat, tak si dejte před sebe fotky designového skvostu jménem Vel Satis......pak 5gt.....no a dojdete v předsednictvu k tomu: no chlapi asi ten ventilek zůstane nadále v našich rukách.... je to tak. Odlož svou skořepinu nadutosti a pohlédni na oba vozy...silueta i určení ...... jinak to Gemini... prostě v bmw chtěli udělat něco krásného, tak proto hledali inspiraci... za tohle Vivat BMW..... ještě udělat kompaktek ve stylu Megane a vypálíte konkurenci tak rybník, že budou jen koukat. Protože to je jen 3 sedan, kombi, coupe, kabrio. U audi totéž a u MB taky..... tohle je totiž rybník, ve kterém prémie dosud neloví.....že by nedokázala překročit svůj vlastní stín? ...... možná je v tomto ohledu 5GT první vlaštovkou..... :yes:
to jsou zvraty..... celý den je zde tepán jeden příspěvek za drůhým, jak je nutné pro tohle auto dozrát a najednou se dozvídáme, že je pro frikulíny, kteří blaženě šoupou obrazovkou na svém i-nesmyslu od rána do večera.
A do toho moje maličkost. Kristova léta sotva za horizontem, frikulín ani náhodou a GT beru všemi deseti.... To je ale zamotané klubíčko... Kde jen ta pravda leží, kdo to rozsekne?
Poslední věta od tebe vážně sedí... jakoby ti lidi pořád nedokázali pochopit, že jediný objektivní a pravdotvorný jsi jen a pouze ty.........
Věřím, že bys mohl najít společnou řeč s "Napoleonem" z oddělení 5B. Tomu to taky nikdo nevěří, že jím je. A když to vysvětluje ošetřovatelům, akorát mu zvednou dávku léků...
Mohli byste si spolu pobrečet nad těžkým společným osudem...
Rozměry kombíku, karoserie tvaru kupé a 5-dvířko? Mě to přijde jako příšerná kombinace pro lidi, kteří nevědí, co chtějí... nebo je to možná trendy, frí-kchůl-in a bomba, ale já jsem v tomto ohledu konzervativní.
Dovolím si, ti oponovat. Výjimečnost je skvělá věc, ale jak to s ní může dopadnout, se dle mého názoru, přesvědčil Jaguar. A jak to dopadlo? Musel přijít s moderně pojatým portfoliem modelů, které se už, z hlediska dlouhodobě budovaných estetických markant, jeví jako ztracené. Výrobci všeho možného se nás snaží přesvědčit, že jsme všichni výjmeční, že to je naše image atd. a tomu přizpůsobují své produkty. Ano, i Porsche vycítilo příležitost a vrhlo se do vod prémiových "tuctovek". Dle mého názoru je celý jev způsobený kupní silou, která roste. To vytváří poptávku po levnějších vozech prémiových značek. BMW jen reflektuje požadavky trhu a je-li mezi nimi i ztráta image aut pro mafii z východu, pak je bezvýhradně kvituji. Všechna auta vizuálně i reálně narostla a již nejsou tak subtilní. Právě i zde poslouží příklad Jaguaru, kdy dnešní prostřední model XF téměř deklasuje starší modely XJ. Je to tak špatně? Není. Je to kus auta a odpovídá konkurentům ve své třídě. Mohlo to být jinak? Mohlo. Bylo by to ekonomicky úspěšné. Stěží.
Dej si do nicku co chceš. Nikdy jsem nikoho švorcákem nenazval. Pokud píši o "švorcákovi" vždy nedresně, navíc nejde o nějakou nadávku nýbrž zcela regulerní, byť slangový, výraz.
Nehraju si na mravokárce, jen zde prazentuji svůj postoj k tomu, dát do nicku akademický titul. Životní zkušenost mě vede jenom k jednomu závěru - tohle jsou lidé u nichž je v životě všechno špatně.
A že ty bys patřil mezi ty, kteří by snad mohli rozhodovat, kdo má pravdu, natolik neobjektivní snad ještě nejsi...
S mixem všeho skvělého. Co se to s BMW děje. X6, GT, nová 6... děs a bída co se týče designu (!). Ještě, že tu Merc (což je dle mě absolutní špička) a Audi drží designovou vytříbenost...
No jo, jako BMW lover to mám fakt težké, když mi tu hodí takový nestravitelný kousek "designu"...
Mno, když si může dát někdo, tvého vyznění, do nicku název GTI, tak já si tam snad už můžu dát Belmondo..... Když píšeš o autech ty své ódy, dá se tím pobavit, ale když si tu začneš hrát na mravokárce, nazývat lidi švorcáky...... mno nevím,,,.... tvůj nick by snesl úpravu. Jinak magistr má pravdu. :-!
Mluvit se o ní bude i časem dost, protože bude dál čouhat s celé "historické" řady 5er, jen si nemyslím, že tak pozitivně, jak si zřejmě myslíš (nejen) ty. ;-)
Bavorské vdolečky zůstanou stranou - tady je z Bavorska něco úplně jiného. Není to usedlé, není to klasicky bavorácké, ale je to BMW - je to zkrátka jiný level. Nadstavba, bonusová záležitost, prémie - nazývejme věci pravými jmény nebo jak komu libo - ale stále tenhle stroj bude kus auta s velkým "A". Můžeme jeho majitelům závidět konto nebo status, ale ti rozumější se ohlédnou po technice a stylu. Tohle auto stojí za hřích, pokud ke hříchu máte sklony. Povedlo se jim a různá Qvéčka mohou jen tiše stát na parkovišti a závidět.......... Vrtuli se zase jednou něco povedlo........... :yes:
Tak "stylově prorostlej bůček" mne opět dostal >:D Nemohl by to být "bůček light"? :-)
Mno...před časem jsem tady psal, že tomuhle auťáku chybí jen držáky na vlaječky a je to vozidlo pro říšského protektora jak vyšité...myslel jsem to negativně. Dnes začínám přemýšlet o motivu pro své vlaječky. :-) Zatímco třeba X6 mne uchvátila ihned, dnes (poměrně brzy) se mi zdá vyčpělá a naopak 5GT, které jsem zavrhnul, čeká podle mne opačný osud...totiž bude čím dál stylovější a krásnější...v horizontu několika let, ne desetiletí, neb fraška autosvěta letí kupředu jako splašená herka a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu ;-) Jakkoliv modrou barvu na autech nikdy nevolím, tak tenhle kus je krásný. Nářky nad ztrátou "charakteru BMW" vynechám..charakter musí mít majitel/řidič, auto musí být co nejlepší. :yes:
Pro mě je BMW a vše kolem této automobilky od dětství srdeční záležitost. V pětadevadesátém jsem se zamiloval do E39 a od té doby se to se mnou táhne... Přesto, nebo právě proto, mně podobné počiny jako 5GT rvou srdce z těla!
BMW mělo vždy charakter! ...Něco čím se odlišovalo od všeho ostatního na trhu. Ano, samozřejmě, jízdní vlastnosti, motor, brzdy, řazení, řízení..., prostě vše co souviselo s jízdou a požitkem z jízdy. Už při prvních návrzích byl každý detail podřízen řidiči a jeho zážitkům. A design? Prostě vyjimečný a nezamněnitelný!
Proto si BMW vydobilo až kultovní auru a získala spoustu zákazníků, kteří by jinou značku již nikdy nevolili. Obávám se ale, že dnes tomu již tak není...
Vozy BMW s každým novým modelem tloustnou a přibírají na váze stejně, jako jeho zákazníci. S každým novým modelem se zaměřují více a více na komfort. Stejně, jak to přirozeně činí s věkem každý člověk a čím dál méně v jeho životě hrají roli emocionální záležitosti... S každým novým modelem jsem fascinován, jak se v posledních letech snaží BMW přiblížit charakterem k Mercedesu a Mercedes s Audi k BMW. Rozdíly mezi BMW a zbytkem světa se čím dál více vytrácejí.
Jistě! Značky jako BMW a Porsche k tomu vede vidina velkých zisků a jak se často uvádí ( nejspíš přehnaně ) samotného přežití. Dle mého názoru ale právě totální stráta image může být časem důvodem k zániku těchto automobilek. Vyjimečnost je totiž tím důvodem, proč zákazníci tyto značky vždy vyhledávali a kupovali...
Slogany typu "Někomu stačí auto, jiný potřebuje BMW!", nebo "zatáčka se dá projet pomalu,rychle a nebo BMW" už pomalu mizí v propadlišti dějin...
Dej na má slova, diskutér, který je schopen si dát do nicku akademický titul, s tím musí být špatně úplně všechno. Sleduj, jak se to pozvolna začíná potvrzovat. Nejsem včerejší, pár obdobnejch zoufalců tvého kalibru už jsem večeřel... 8-s >:-[]
Ještě asi musím doplnit, že E60 byl první nový prestižní sedan vyšší střední, se kterým jsem najel tisíce kilometrů. A srovnání s ním snesl ještě tehdejší E, míň už pak A6. Mě se třeba E39 líbila až po FL, přestože změny byly víceméně kosmetické.
E60 určitě byla nejprodávanější 5er, ale opakuji dotaz: nemohlo to být ještě lepší? Však uvidíš, že současné 5er se prodá zase o něco víc, přestože má "ve vlastním domě" větší konkurenci, např. 5er GT a přestože část kupců klasických sedanů a kombi přechází k SUV.
Minula mě E39, takže nemůžu porovnávat, ale E60 byla uchvacující. Já seděl nejdřív v E90 a až poté v E46 a při vší úctě k ní, bych neměnil ani náhodou ;-)
Nerad bych se mýlil, ale nebyla E60 nejprodávanějším modelem řady 5 v historii?
Kdyby se ještě dnes resp. při mém výběru vyráběla E46, tak bych ji koupil.
Už jsem to tu psal - vím o několika lidech, kteří prodali svou E90 koupenou jako novou a sehnali si ojetou E46. A další, kteří prostě po zkušební jízdě s E90 svou E46 neprodali a jezdí v ní daleko déle, než původně zamýšleli. A nebo taky odešli od BMW jinam, např. k Mercedesu. Předpokládám, že u 5er to bude podobné a někteří E60 generaci prostě "přeskočili".
tak on Bangle nebyl jen šéfdesigner. on byl i jedním z vizionářů v bmw, kteří dostali zelenou právě na to rozkročení modelové řady a na přiblížení masám a tím spojené prodeje a zisky. ekonomika je jasná, hranice přežití je od xyz prodaných kusů. ;-):yes:
tak ono by se dalo i obecně napsat, že trhač asfaltu v naftě je prostě nesmysl, vzdor síle a krotícímu momentu, zkrátka benzín je benzín, řadový šestiválec je řadový šestiválec a spojení benzín, řadový šestiválec a bmw je to nejlepší slovní spojení, co může v autosvětě být ;-):yes:
S tím, jak se elektronika dostává i do oblastí, které dříve fungovaly na mechanické bázi je jistá ztráta rádobyřidičské radosti pryč. Ale, za to vše dostane člověk mnohem kompromisnější a přesto stále jedinečné a velmi stylové auto.
Stejně asi převážně novináři hudrovali když E90 nehradila E46 a tak dál...s každou generací se tyto věcí mění a přitom opakují. Ale NIKDO! by už nechtěl jezdit v komfortu E30, nebo se snad mýlím?
A upřímně, jestli jsi vybíral poslední rok, ani se nedivím, že jsi do BMW3 nešel. Je to s řadou 1 poslední interiérově prapodivný model. Měl jsem rok 320dT a ačkoliv byla skvělá, dnes už bych jí neobjednával ;-) . Doba je už zase o kousek někde jinde.
E60 strčí ještě dnes s přehledem většinu konkurence do kapsy...a to nejen vnějším designem. Ale chápu, že je to subjektivní. BMW řady 5 v M-Paketu bylo a je vždy naprosto úžasný. ;-)
Každopádně k motoru a přenosové soustavě jsou dojmy veskrze jen pozitivní. Pouze jsem v prostoru, který pro test na Auto.cz máme, považoval za důležité zdůraznit (i když to je obsaženo i v samotném názvu modelu), že u 535d GT nejde o auto se "sportovním" charakterem, ale prakticky výlučně cestovní vůz. To platí pro turbodiesely ve vyšší střední a luxusní třídě prakticky všeobecně, ale tady to platí ještě dvakrát důrazněji, právě navzdory znáčku BMW.
tak ono Magistr má pravdu v tom, že BMW se otevřelo širokým masám. Jestli je to jen Banglova zásluha, to bych si nedovolil tvrdit. Hlavně včas podchytilo nutnost rozšířit své portfolio mimo klasických 3 tříd prémie v 80/90tých letech (+ sporťáky) třeba směrem níž + SUV + crossovery. Díky tomu bylo možné postupně snížit i ceny a proniknout do firemních flotil. A EU trh se taky docela změnil - téměř vymřela vyšší střední v mainstreamu, naopak prémie výrazně zvýšila prodeje např. ve střední.
Já to mám s Banglem tak napůl - 3er NE, 5er ANO, 7er NEVIM (chvíli ano, chvíli ne), X5 ANO. Prostě jako u jiných značek - něco se mi líbí, něco ne
Otázka je, jestli by se těch aut neprodalo ještě mnohem víc, kdyby byla HEZKÁ. Očekávám, že současné 5er (které rozhodně hezká je) se prodá víc než té Banglovy.
A BMW bylo perfektně vyprofilované dávno před Banglem, byla to především "řidičská" auta, komunikativní, ovladatelná (ano, "sportovní", ale to je dnes strašně zprofanovaný výraz). S Banglem se přidal výstřední, silně polarizující design, zato těch "řidičských" vlastností začalo pomalu ale jistě ubývat.
ale no tak, záleží na konktrétním mladém ;-) pořád je lepší vidět v 5gt mladého než v civicu starého (což je naprosto běžné a nikdo mi to jěště pořádně nevysvětlil, proč to tak je, nevíš ?) ;-):yes:
Ano, v žádném jiném BMW se tak nerozvalíš jako v 5GT, jak jsem kdysi psal, první rodinné BMW, padesátník s dvěma přerostlými pubescenty na zadních sedačkách, rakví na střeše valící do Dolomit, to je cílová skupina 535d GT xdrive. Stejně tak v tom týden na to dá Německo napříč, jak píšeš. Tohle auto neni pro mladý, abych použil parafrázi. :-);-)
mně se pozice bmw líbí. pamatuju na dobu, kdy vyjížděly nové modely od bangla a všichni dělali jen blé, to není pravé bmw. ale on dokázal, že umí, přitáhl nové zákazníky. podívej se na prodeje před jeho nástupem a po jeho nástupu. prostě dokázal značku vyprofilovat a dát ji jasný směr, dokonale ji vymezit vůči konkurenci. to co píšeš na začátku a na konci tvého příspěvku, nemá váhu - automobilka prostě nemůže rezignovat na vývoj a posun v čase. strategie bmw je dokonalá, a nepopírám, že tahounem strategie je zisk majitelů, ostatně ty jako majitel bys dělal to samé ;-):yes:
Přesně, i ta E60, ale já ji beru včetně orlích světel, problém je jen ten vnitřek, jakštakš funguje je v urč. kombinacích barev a lišt. Z hlediska designu ikona, jednou se o ní bude mluvit, díky designu, víc než o celkově dokonalejší (na svou dobu) E39ce. ;-)
Ani 550i xd v GT není trhač asfaltu, ale je fakt, že 35d v 5er rwd a 5gt xd rozdíl být musí. Přesto, tahle pětimetrová čtyřkolka s vysokou stavbou svede stovku za 6s (např. kolik HH to umí?), a to všechno dlouhodobě kolem deseti litrů. Tohle ani v absolutním srovnání autosvěta nemůžu "odbýt" větou o důstojné motorizaci, to je špičková motorizace. ;-)
"Bez Bangla by BMW nebylo tam, kde je dnes". Naprosto souhlasím. Otázka zní, jestli se Ti líbí současná pozice BMW. Mně moc ne.
Dřív jsem Bavorem jezdil. Zadní náhon, benzínový šestiválec, ruční převodovka, minimum elektroniky. Auto které od řidiče něco vyžadovalo a na oplátku mu zase nabídlo hodně ze svého repertoáru schopností. A bylo nevtíravě elegantní, tvarově svižné, perfektně vyvážené. Vypadalo jako lehčí a menší auto než ve skutečnosti bylo.
Ptám se: kolik z toho designového stylu dnes zbylo? Naštěstí ještě něco ano, přestože Bangle zničil většinu té tvarové lehkosti a elegance a od jeho dob BMW (snad kromě 3er a Z4) vypadají větší a těžší než doopravdy jsou. Dnešní nové 5er a 6er zase vypadají tak, jak by Bavoráky měly, takže se dokážu celkem smířit i s přítomností věcí jako 5er GT, X6 a X1 v portfoliu, byť ani jedno bych si do garáže nikdy nepostavil.
A další věc: kolik zbylo z té čisté řidičské radosti? Taky ještě něco ano, naštěstí. Jen jaksi s každou generací o trochu méně a méně a BMW se stávají víc a víc auty pro každého s příslušně plnou peněženkou. Rozumím tomu, BMW jako každá jiná firma potřebuje hlavně vydělávat peníze a to dělá dobře. Chápu to a uznávám. Ale to ještě neznamená, že se mi to musí líbit.
Když jsem před časem kupoval nové auto, projel jsem si i BMW 3er Touring (jel jsem i novou 5er, ačkoliv ta už je na mě moc drahá). Na 3er bych dosáhl, ale dospěl jsem k názoru, že to "navíc" oproti běžným značkám mi už za ty peníze navíc nestojí... A bylo mi to HODNĚ líto... :'-(
Nesouhlasím...5GT umožňuje to, co v určitém věku ocení každý. Přirozeně vysoký posaz pro co nejpohodlnější nastupování a vystupování. Ačkoliv se to může zdát jako zvěrstvo, beru to jako jednoduchou a elegantní úlitbu zákazníkům, kterým se v jistou chvíli omrzí sklánět se do sedanu, kombi, nebo šplhat do SUV. Beru to jako velmi chytrý a promyšlený tah.
E60 zraje věkem...proporce jsou úžasný, jen kdyby těch předních světel nebylo ;-)
Je sice odlisne ale co aspon nezevsedni hned.
Aspon ze je to uz 4kolka zrovna myslim ze spousta majitelu to uvita vzhledem k zimam drsnym .
Motor bych nehodnotil brr dve turba aby cmoudak jel to jde mimo mne.
A ten kufr to je sikovny napad.
Cena je jako vzdy v evrope vysponovana ale co kdyz to lidi daji nema bmw problem a prodava.
BMW mi vůbec nic neříká ... nejsem sportovní typ .. spíš bůčkoidní .... přesto říkám, že pokaždé když potkám tohle monstrum zvedne se mi žaludek .... X5 a X6 se mi líbí velmi, nová pětka proč ne, jen mám problém poznat jestli je to pětka nebo trojka ... ale tohle .... je to stejně ošklivé jako Range Rovery, Infinity a také poslední výdobytek automobilové krásy BMW X1 ... ale třeba si zvyknu .... paradoxně se mi teď docela líbí banglovic pětka ... mimochodem dneska jsem potkal poprvé na silnic nového pasáta a taky to zrona teda není láska na první pohled :-) .... říkám jen svůj názov, s nikým se nehodlám hádat ....
tak pozor na toho Bangla ;-) bez něho by nebylo bmw tam kde je dnes ;-) spousta kupců je ale důkazem, že bylo dobře pustit tohle do série. holt designem se nemůžeš zavděčit všem, ano Fox to nedokázal >:-[];-):yes:
No každému co jeho jest. Ale 5er GT pokládám za opravdu neuvěřitelný designový průšvih, téměř na úrovni Banglovy 7er E60 (na tu jsem v tom výčtu nejošklivějších BMW ještě zapomněl, omluva). Absolutně nepochopím, jak něco takového mohli v Mnichově pustit do série. 8-s
Kdyby to auto bylo alespoň v něčem lepší než běžná 5er kombi nebo 7er, ale ono NENÍ. Všechno co dělá, umí buď stejně nebo (většinou) hůř. Nevím jestli sis tu záď někdy prohlížel blíž, ale některá ta řešení jsou opravdu hloupá a nepraktická... Takže za ten obludný tvar ani nezískáš nic navíc. Prostě naprosto nechápu kupce takovéhoto auta...
Nebudu tvrdit, že je 5GT tvarově úchvatný auto...je to přesně ten typ, ke kterýmu oprvadu dojdeš až časem, ale pokud k tomu dojde, bude to takový to manželství s všestrannou, příjemnou, i když možná ne nejkrásnější ženskou. A hledat chyby? To se už pak nedělá...vlastně to ani člověka nenapadne.
Možná, že "instalace pohonu všech kol dělá z BMW 5 GT zcela univerzální auto." (jak se píše v perexu). Ale udělat z BMW 5 GT hezké, nebo alespoň trochu MÉNĚ OHAVNÉ auto - na to už by byl potřeba parní buchar. Takhle to prostě pořád vypadá jako zdechlá a na břeh vyvržená velryba v počínajícím rozkladu. Spolu s X6 jsou to s přehledem nejošklivější auta, jaká BMW vyrobilo za posledních 50 let.
8-s:no:
Jo a mimochodem, uspořádání zádi je dost nepraktické - za zadními sedadly je příčka, které ubírá kus místa pro zavazadla, okno v pátých výklopných dveřích je maličké, takže velmi omezuje výhled při parkování a činí parkovací kameru skoro nezbytnou.
Na druhou stranu o kvalitě techniky netřeba pochybovat, tady se BMW mýlí velmi zřídka.
rozumím, rozumím, jen mi přijde, že zrovna tenhle model není na to trhání asfaltu nebo jak píše gti "driftování i lidlu". chápu ale, že každý (i když bych Vás asi řadil ke stejné věkové skupině) máme jinou potřebu mít pod nohou určitou nálož ;-):yes:
Koukám, že jsi slušně vychovaný :yes: Není nutné si tu však ani onikat, ani se oslovovat tak vzletně. Zde si běžně tykáme, a když píšeme o vybraných modelech, pak tu i někteří i nadávají. Ale to je okraj, většinou si vystačíš se slůvkem "bravo" nebo u mimokoncernové produkce s jedním palcem dolů. U fiatů ovšem dáváme klasicky palce dva. Jasně, dolů... ;-)
Já vlez do pětky a konstatoval jsem, že je to pro mne malé, lépe řečeno, neumožňuje mi to můj (rozcapenej) posaz, avšak pak jsem přelezl do horního modelu a tam jsem se rozzářil. Přesně na můj zadek. Kabina vzdušná, vyšší posaz, místo k dokonalému poflakování :-)
Přesně tak jsem to myslel (a doufám, že to tak i vyznívá). 35d je vynikající motor, ale s 5 GT a xDrive navrch má trochu práce, takže mít přehnaná očekávání by k tomuto modelu nebylo fér.
já ti to říkal, vidíš ji na fotkách, jiskra a už se vidíš v ní, pak mi dochází ten prorostlej bůček >:-[];-):yes:
jinak bych to neviděl jen na přechod z x-tého bmw na další, naopak myslím, že stěžejními kupci jsou noví - nechtěji limuzínu, ani kombi, ani suv, ani mpv, přitom tady dostanou vše v jednom - eleganci limuzínokupé, praktičnost kombi, pohon suv, prostor a variabilitu mpv, samosebou základ = bmw motory, techniku, jízdní vlastnosti. já gt hodnotím jako jeden z nejlepších nápadů bmw posledních tří let ;-):yes:
Tak... moja prva reakcia na pana GTI, dobry den som tu novy :-)
Ano, suhlasim bez vyhrad s tym, ze toto auto by nemalo byt prvym, ale uz niekolkym v poradi vo vlastnictve, k nemu sa musi povedzme... dozriet. Pan v rokoch co chce frcat cestou necestou a uz sa mu nechce zadychat. Ale tam niekde vzadu je to sportovec a stale sa citi mlady. Preco mam pocit, ze o par rokov sa tato predpoved moze stat pre niektorych z nas aj skutocnostou...
pekny den...
Jsou auta, o nichž si názor neuděláš, ani když je paseš desátej rok v garáži. Jsou ovšem i auta, u nichž ti na názor stačí jeden dlouhej pohled a dvě čísla. S horním autem se nedriftuje ve frontách u lidlu, tohle je auto pro jezdce, co potřebuje dát Německo od severu k jihu. Bez přestávky, kdykoliv a s grácií.
Vnitřní prostor až nebavorácky velkorysý. Auto, které sice BMW vyrábět nemusí, ale když už, pak kupci ví, proč jdou zrovna do Mnichova do fronty. Jakkoliv nám může vadit nabubřelost modelu, jakkoliv nám může neharmonizovat záď, je to prostě bavorák do této doby. Asi se z něho nestane ikona, ale na prvotřídní jízdu a prvotřídní vydražďovaní sousedů neseženeš prakticky lepší kousek.
Chce to ovšem mít po záběhu už i vlastní občanku. Anorektickej hošík s vyholeným podpaždím a vyholeným kontem, pro něho tu místo není ani v kleci v kufru. Tohle žádá stylově prorostlej bůček, ručně přišité knoflíky a kopyta v ceně nejméně tří hrubejch platů stávkujících školníků. Pak to sedne.
ten design je samozřejmě věc vkusu každého zvlášť, ale já jej beru jako velmi povedený, na to jak to auto chtěli zbouchat, je zkrátka dokonalý. klasickou limuzínu i combi také dali dokonalý tvar, pro tohoto křížence se to asi hledalo těžko, ale povedlo se - svědčí o tom i prodeje jak nové klasické 5, tak i gt, za mně 1 ;-):yes:
ahoj, co je dokonaly design? Podla mna je dokonaly pre toho kto ho vytvoril :-) , ostatni ho mozeme hodnotit iba z toho svojho pohladu... pre mna osobne je to velmi pekne auto aj zvonku aj zvnutra, priestorovy nadkomfort, s tym spojena aj pre mna vynikajuca ergonomia. Je ale pravda, ze som hodnotil iba staticky, k zvezeniu som sa uz nedostal...
dovolim si oponovat. dizajn nieje dokonaly, je trochu tazkopadny, vyhrava ucelnost. jazda ako keby trochu potvrdzovala ten dizajn, ale dnes si treba uz zvyknut na posun bmw charakteru smerom niekde k mercedesu.
ale to auto ma svoje miesto v portfoliu bmw aj ked asi oslovuje len urcitu vyhranenu skupinu
tak to je otázka, mně přijdou všechny motory důstojné, automobilka si stojí za tím, co zákazníkům nabízí, nedali by tam nic, co by nestačilo, podobně jako u 5, kde stačí i základní 2.0 td. možná to je jen zmlsaností redaktora - proto vždy říkám, testy jsou hezká věc, spousta informací a postřehů, ale vlastní názor jedině po vlastní zkušenosti ;-):yes: jo a máš něco ještě u včerejšího mercedesu a Dinar vlastně taky ;-)
Trochu mě zarazila poznámka, že se s tímto motorem blíží k roli důstojné motorizace... Jel jsem 530dGT a vůbec mi její celkový projev a reálné parametry na silnici nepřipadly nedůstojné. Inu jsem asi vážně páprda. Vyrůstal jsem v době, kdy třeba AR přišla s typem 164, který ve všech tehdy dostupných motorizacích dosahoval Vmax +200km/h a jedině 2,4TD měl zrachlení přes 10s na 100.
Pokud si odmyslím zvuk při stání zvenčí (aby mě někteří nechytali za slovo, nebo si nemysleli, že se blíží PD motorům...to ne!), který je samozřejmě trochu odlišný od benzinové R6, pak tu máme motor s lepšími parametry než byla první V12 v 750i! A není to zase tak dlouho. Co je tedy nedůstojného? ;-)
Nemám slov, psal jsem to už včera webpájovi, modrá tmavá metalíza na pořádnejch kolech ... a dnes je to tady - za mne 1. je zbytečné se tu rozepisovat o dokonalém designu, skvělé technice, výborných jízdních vlastnostech, perfektním prostoru a variabilitě = DOKONALOST SAMA ;-):yes: