Příští rok uvede automobilka Ford na trh airbagy v bezpečnostních pásech zadních sedadel. Tento prvek má v případě kolize snižovat poranění především u dětí a starších osob.
Tak o tom by som ešte uvažoval, dvojnásobná šírka pásu nemôže byť technicky absolútne žiadny problém, spolu s výškovým nastavením pásu sa rieši aj umiestnenie. Aj keby bol vak medzi samotným pásom a trupom mäkký (čo pri bežných plniacich tlakoch airbagov a tak malom objeme ťažko možno predpokladať), stále mi ten profit pre cestujúceho vychádza dosť nepodstatný.
Od bezpečnostného pásu som už fialový pás cez hruď mal (tlak mi zároveň vyrazil z nosa prúd krvi - zozadu do mňa napálil Passat, keď som stál na červenú). Ale toto mi pripadá byť fakt od veci.
ne jen v americe, tohle by mně taky zajímalo, jelikož ale bude pás nafukován ze zdířky pro uchycení tak předpokládám že ta není po pásu posuvná tak jako u normálních pásu protože kam by to pak nafukovalo. Takže pevná spodní část + natahovací horní???
protože kdyby chtěli udělat pas tak široký jak se vytvoří ten vak, tak by ho neměli kam schovat a bylo by to velmi nepraktické na použití... Tlak který tak bude způsobován je o dost menší, nevím přesně ale bylo to myslím v tom minulém článku o tomhle pásu. Podle mně to přínos mít můžu protože znám dospělé osoby kterým pas zlomil klíční kost takže se obávám že u dětí to bude přínos
Ikdyz ti pas v 60% zachrani zivot pri vetsine typu nehod kde bez pasu by jsi jiz neprezil, tak bezpecnostni. pas sam o sobe muze zpusobit zraneni dost osklive v oblasti klicni kosti a bricha.
Samosebou aby k tomu doslo tak tady se nebavime o nejake male nehode ale tam kde opravdu auto jde totalne na odpis.
Mozna timto resenim chteji zmirnit tyto priciny. Nic jineho mne nenapada.
Samosebou ctyr bodove pasy jsou o necem jinem, tam je telo primo fixovane.
Hlavně by mě zajímalo, jak to bude fungovat na obézní lidi, kteří si toho pásu potřebují výtáhnout podstatně víc než ty figurýny. A co si budem nalhávat, v americe je takových lidí víc než dost že.
Len či to skutočne bude tak prínosné ako píšu. Mne sa to až tak nezdá, aby mal nafúknutý pás zmysel, musel by byť zároveň z niečoho pružného, aby sa jeho mäkký vak dal využiť.U ostatných airbagov je to jasné - je to poduška medzi telom človeka a tvrdou časťou interiéru auta. Tento bezpečnostný pás je poduškou medzi telom človeka a - vzduchom. Vpodstate ľudský trup zadrží samotný textilný pás tak ako doteraz, ten vak je tam, ak sa neoprie až o opredalo pred sebou, vlastne na ozdobu. Jediné plus vidím v tom, že nafúknutím sa zväčší šírka pásu odhadom tak na dvojnásobok bežného. Ale to by podobný účinok mohli dosiahnuť prostým rozšírením bežného bezpečnostného pásu, alebo zavedením štvorbodového, ďalšie vaky nie sú práve lacným riešením, a tiež by ma zaujímalo, ako riešia ich navíjanie...
Nejak mi zmysel tohto airbagu nie je úplne jasný. Vysvetlí mi to niekto, kto má viac informácií?
"Airbagy osazené bezpečnostní pásy Ford se v sériové výrobě představí již příští rok v americkém modelu Ford Explorer, z něhož by se záhy měly rozšířit na vozy Ford vyráběné po celém světě." :yes::yes::yes: