je jich tam kolem 40ti. takze stejne jako treba v novem passatu ve zdejsim testu (i kdyz ten je ma castecne na dotykovem displeji). A hodne starsich lidi da spis prednost "hardwarovym" tlacitkum, ktere jsou furt na jednom miste, nez tem "softwarovym". A treba takova astra ma tech tlacitek i o neco vic. Dulezite taky je, aby tlacitka byla dostatecne velka a logicky usporadana. coz si myslim ten saab splnuje.
Me se osobne nelibi to struhadlo v mistech kde nejsou vydechy. Bude se to blbe cistit a moc krasy to nepobralo. Osobne bych tam nechal hladkou plochu a ty tubusy bych zapustil (tzn. bez tech vycnivajicich lemu). Bylo by to pak cele jednodussi a elegantnejsi.
K night panelu. Skusil si s tym niekedy v noci cestovat? Myslim tym na dlhsiu trasu. Tym, ze zapnes night panel sa ti len vypnu nepotrebne budiky a zostane ti len svietit rychlomer do 140km/h. Ked zacnes prekracovat rychlost, tak sa ti rozsvieti zvysok stupnice. Ked zacnes vytacat motor, tak sa ti rozsvieti otackomer. Ked teplota, alebo ti zacne dochadzat palivo, tak zase skupina ukazovatelov paliva, teploty, tlaku turba. Okrem toho sa ti vypnu nepotrebne displeje. Tlacitka vsak zostanu podsvietene, takze ked si chces pridat teplotu na klime, tak stlacis tlacitko, rozsvieti sa ti displej klimy a si v obraze. Ked si chces prepnut nieco na radiu, tak stlacis tlacitko, rozsvieti sa SID displej s informaciami z radia.
Proste je to fakt pohoda a tuto funkciu rad vyuzivam najma na cestach, kde nejazdi vela aut. Oci si rychlo zvyknu na to, ze ich nic v aute neoslepuje a sleduju len cestu.
Presne tak NightPanel je skvely, neni to o tom, ze by to jen vyplo podsviceni palubky a ovladacu, ale vypne ti to treba i otackomer, teplotu motoru, palivo, proste vse krome rychlomeru. ale pokud by dochazelo treba palivo, tak se samozrejme ta kontrolka rozsviti.
a Klaudius to napsal presne! to je presne to, ze to co se blysti, tak musi byt zlato. proste kdyz mas chrom na zrcatkach, kolem oken, na ramecku pod SPZ, tak je to hned luxusni kara, co?? je mi lito techto lidi, jak jsou pritroubli...
preci, kdyz je nekdo opravdu bohaty, tak to nemusi nikomu ukazovat a kdyz je neco opravdu dobre, tak se to prece nedokazuje chromem!! nebo ano? prodavam SAABy jiz 8 rokem a vzdy, kdyz mi nekdo prijde na showroom a rekne mi, proc ten SAAB nema chrom tu a tamhle, tak okamzite posilam klienta do MB, protoze vim, ze nema se s takovym clovekem smysl bavit a vim, ze ho nikdy nepresvedcim o tom, ze nase auta jsou lepsi.... a pro jistotu, kdyz se mne ted budete ptat v cem je SAAB lepsi bez nemci, tak to je opravdu velmi jednoduche!! a sice je to B E Z P E C N O S T ! ! ! !
protoze, kdyz nabouram, tak to, ze mam chromove listy, nebo treba dofukovani sedadel v zatackach, nebo silnejsi motor s nizsi spotrebou, tak tytoi veci mi zivot nezachrani! je snad neco dulezitejsiho nez bezpecnost?! podle statistik skutecnych REALNYCH nehod, je SAAB stale nejbezpecnejsi automobil!
Myslím, že se docela povedl, pokrok oproti předchozí generaci je OBROVSKÝ. Nejsem saabista, takže palubní desku hodnotím jako lacinou až ošklivou. HUD je ale super.
Vysvětlí mi prosím někdo:
- k čemu je dobrý ten oslavovaný čudlík "night panel"? Komu by vadily prosvětlené čudlíky na panelu? To mám klimu ovládat poslepu??
- proč se proboha šetří na chromované liště okolo oken??? Tento designový prvek subjektivně sráží auto do nižší střední třídy (jako mondeo). Křičí to "tady jsme šetřili, na další kus chromu už nemáme".
Osobně jsou mi bližší auta z Deutschlandu než severských zemí.
Good luck Saab.
Souhlas, zatím je sedan lepší, ale počkal bych na reál. 9-5 je auto které hodně mate a na živo to pro mě byl pozitivní šok, je zkrátka nefotogenické. Jinak maskování velikosti u sedanu funguje skvěle, vůbec nepůsobí těžkopádně. Naopak, dynamicky a suveréně. :yes:
..na slepo.. ?! ..naslepo nie, do stlpika C si to mozes pozriet plus-minus aj v limo kedy chces, no nie ? Katalogu najdes ostatne, ale na zivo je to predsa ina vec. Rozhodne nezaparkujes vedla podobneho este nejaky cas ;-) ...
Zadní svítilny mne neoslovily, zatím jsem spíše na straně sedanu... uvidíme při živém setkání. Elegance kombíků BMW 5 či dosluhující A6 je prozatím neohrožena...
Z venčí je to super. Design, který se střídmý a ničím neurazí. Žádné zbytečné výstřelky. Za mě :yes:
Bohužel mé nadšení opadá v interieru. |Jejich snaha to co nejvíc udělat jak v letadle je dost přehnaná. Místy je to až kýčovité. Mohli se odkazovat na nějaké prvky, ale ne to takhle přehnat. Tam musím dát :no:
Takto presne som si predstavoval kombi 9-5. Nadhera.. Uz len vylupit banku a objednat :-) .. snad prichodom kombika troska "vytriezveju" aj cenami. Drzim palce SAAB! :yes:
Je pravda, že jak je sedan velmi fotogenický, tak naživo překvapivě působí ještě výrazně lépe, především tedy ten nekonečný zadek. Auto je doslova nabito aurou klidu a elegance, vždycky mě napadnou ty reklamy (nevím na jaký vůz), jak auto jede pomalu městem a lidi za ním uhranutě civí :-) Kombík ten zadek nemá, respektive jeho vyjímečnou délku vyvažuje výškou. U Superbu, či E-klasse tato nástavba funguje na výtečnou, ze Saabu zatím nemám (ovšem pouze na základě jediné fotografie) jiný pocit :yes:
..ak sa pamatas, pisali sme o tom. Rok 2011 stasne zacal a stasjonvogn od Saab-u uz coskoro pride, ..no co povies na dielo ?! Germano-narkomani najdu urcite dovody pre nie, ale ja myslim, ze ich praca je dobre odvedena.
Samozrejme nech kazdy posudi nazivo, hmatovy dotyk a ocni kontakt, ale i vona pouzitich materialov a nasledne ...reakcie pls.
U nas v tlaci pisali aj o prichode dalsich materialov v interieri s prichodom stasjonvogn-u ;-)
Go saab, goo !
nový Saab 9-5 (sedan) mi často parkuje před domem a musím říct, že na živo vypadá opravdu úžasně, neobyčejně a vznešeně! Je to samozřejmě věc názoru, avšak Saab taky není a nemá být pro každého.)
Designéři dnes mají v rukou mocné vývojářské nástroje, technologie výroby umožňuje (za odpovídající cenu) téměř cokoliv...a někteří designéři mají problém vystihnout jen to podstatné...tak vznikají například zadní svítilny Saabu ;-\ Born from Jets se rozpouští s kostkou ledu v designovém koktejlu.