si přečíst diskusi. Hl. problém auta je displej rádia/navigace. :-! [odkaz]
To je docela zábavný "problém". Mohu to tvrdit,protože od většiny lidí jsem toto auto naživo viděl a hl. vyzkoušel. Takže "problému" fakt nerozumím. No a pro antišádisty informace: na platformě této Jetty bude O3,jen s nepatrnými odchlkami v řádu několika (mm). Takže se dá odhadnout,že hl. problém O3 dle místních bude displej, což s ohledem na dobu, kdy Fáčko z Mototechny často ani nedojelo 30 km domů, je jistý posun v kvalitě. Osobně mi to stačí. Design-věc názoru a nemá cenu sdělovat názor.Ať si každý koupí za své love co se mu líbí, resp. na co má.Tečka. :-! U mně je to X1 s novým dvoulitrem v benzínu.Stačí.
Hm, tak ses obnažil v celé své kráse.
1. Nikoho nekopíruju
2. Že tvůj mozek není sto něco pobrat není můj problém
3. Očividně jsi po komoci mozkové >:-[]
4. Místo těch hloupoučkých vzlyků bys mohl, chceš-li diskutovat, napsat, v čem to nesedí...... i když debata s dubem je debata s dubem...... ;-) >:D kde nic není.... tak napiš v čem to nesedí a bude....jinak jsi, jak to říkáte? - sprostý :-!
Píši dost jasně, že pro sedany vycházející z HB nižší střední třídy je Jetta bez konkurence. Ve střední třídě to už má těžší, to je jasné. Tam bych i já volil jinak, ano BMW 3er a nebo i MB C, ptž po faceliftu vypadá úžasně ;-):yes:
možná jsi ho jen nepochopil,což je u tebe celkem často,když čtu tvoje reakce. Mi co čteme mezi řádky se bavíme dobře, já velmi dobře, na účet vševědy to ani jinak nejde >:D
hned mi líp chutná oběd
No no..... ;-) mám rád Slovensko....a v mnohém jste dál než my. Sice neumíte hrát hokej, ale pesničky máte hezké ;-) tak už se nečíl a dopřej trochu komphortu těm uklízečkám :-);-) >:D
Klaudius nezlob nebo tě zavřu na týden do Logana! ;-) Tebe rozčísly ty eReSa úklízeček, co? To tak nehrot, jsem to myslel dobře. Raději napiš, co je ta blbost... v tom, že vw udělalo malý passat? nebo v čem? Jak to říká GTI? Jo, obnaž se. ;-) >:D
chvástáš se tady vševědo a urážíš ostatní (přitom se označuješ za dospělého).
ten Accord ti asi hodně leží v žaludku. Říkáš jak dospělý člověk umí hodnotit význam informace a sám to neděláš?!
Zřejmě bych po tobě chtěl moc,abys uznal, že to je obvyklý výsledek spolehlivosti Accordu, ať se bavíme o jakékoliv generaci, VŽDY je nadprůměrně spolehlivý (Civic,Prelude,S2000,CRX,CRV to samé). Zatímco tvůj VW má jeden dobrý výsledek na 6 špatných, podprůměrných. Takže tato informace říká, že VW není žádná výhra pokud nebudu mít opravdu štestí.
PS: můj drak je v TOP 10, pravidelně ji neopouští. Žádné náhodné umístění se u mojí značky nekoná.
Umiestnenie rádia s navigáciou s dotykovým displayom sa posunie vyššie. Tak 5 - 10 cm? Bavíme sa pod príspevkom o Golfe/Jette. Ešte raz multifunkčný dotykový display na ktorý musíš pohodlne dosiahnúť.
Naša diskuzia skĺzla k monofunkčnej navigácií len preto, aby s ospravedlnil neschopnosť argumentácie zlého či dobrého umiestnenia multifunkčného displaya vo vozidle Golf/Jetta.
Aby si názorne videl ako takýto multifunkčný display funguje pozri si video o Toyote verso-s.
A k tomu C-maxu. Namiesto toho, aby Ford zapracoval na kvalite vypracovania interiéru, zvolil lákavý dynamický dizajn aby zakryl nedostatky, ktoré nevie?, nechce? odstrániť. Nelícujúci plast prístrojovky, vytrčajúci diel, nedotiahnuté tapacírovanie interiéru. Nedostatok technológie výroby nezakryje ani najsamlepší dizajnový interiér.
Nabudúce, ak vypustíš "myšlienku" musíš mať pre ňu i argument. Argumentom pre umiestnenie displaya, po ktorom nebudeš "písať" prstom, teda ten v C-max, či 5008 je jednoduchý: A to si mal vedieť. Akomodácia oka na vzdialenejší predmet je rýchlejšia ako ten, ktorý mám skoro priamo pred nosom. Takže, keď pozerám na cestu a pozriem sa na ten display u spomínaných modelov, bude to možno o stotinu rýchlejšie, ale hlavne pre očný sval menej namáhavé a únavné. Únava, bolesť hlavy, nesústredenosť a sme blízko dopravnej kolízie pod pojmom - vodič sa nedostatočne venoval riadeniu vozidla, prípadne svoje schopnosti a možnosti neprispôsobila stavu a povahe vozovky.
VW to kompenzoval zdvojením funkcie - tvar križovatky sa zobrazuje na display medzi "budíkmi", ktoré máš často pod palcom. Uprednostnil jednoduchosť - ergonomickosť ovládania DOTYKOVEHO DISPLAYA.
Ona Laguna druhé generace s naftovým motorem to za svou spolehlivost také pořádně schytala, i v tom testy AutoBildu kopírují realitu. Logan taky není velké překvapení... kde nic není, nic se nepokazí. A dvanácté místo pro složité auto jako GL je dobrý výsledek, z nějakých 80 testovaných.
Pokud přečteš tu stovku testů, už si nějaký obrázek uděláš. Mazda, BMW a Toyota na špičce, VW na chvostu s dostatečným náskokem před francouzy, jednoduchá benzínová auta spíše nahoře, komplikované turbodiesely spíše dole, občas z toho nějaká výjimka.
Neříkám že si nemáš koupit turbodieselovou Lagunu, za ty peníze holt budeš 5 let v záruce jezdit a pak děj se vůle boží, celkové náklady na provoz auta jsou stejně o něčem jiném a vždycky můžeš mít smůlu nebo štěstí. To co čteš už je vlastně historie... ale pokud je pro tebe spolehlivost zásadní priorita, nebudeš přece brát ten žebříček odspodu, ne :-)?
Ještě se mi nestalo, že bych měl problém s čitelností displeje. Navigace je napojená na světelné čidlo a automaticky si koriguje podsvícení. V noci je možné navigační obrazovku utlumit nebo displej vypnout. Z ergonomického pohledu je řešení u nového C-maxu vynikající. :yes: Je to ovšem zcela nová přístrojovka a ne několik let "vyběhnuté" řešení. Jak říkám vasadím se, že u příští generace bude mít Golf/Jetta lepší řešení.
PS: proč máš tu mobilní navigaci umístěno tam kde jí má Peugeot 5008, proč si jí nedáš tam kde jí má nová Jetta? ;-)
Teda čítal som tu už všeličo, ale taká zbierka a objem blbosti na pár riadkoch, to sa len tak nevidí... :-!
Ono to trochu vyzerá, akoby si to niekde opajcol. Ak, o to horšie. Sklamal si ma.
Keď vyberal medzi octávkou a loganom, tak na tú octaviu finančne mal. Keď uprednostnil logan pre modlou triedy, tak to nebudem komentovať, pripájam odkaz:
[odkaz]
Takže, ktorý automobil to vlastníš s tou vstavanou navigáciou?
Nemáš problém s jej oslňovaním tak ako je umiestnená v tej 5008? Ja áno, ale moja navigácia je mobilná, má možnosť všesmerového nastavenia - uhlu náklonu a tak to oslnenie môžem eliminovať. Pozri sa čo vyrobil Ford v novom C-Maxe, aby zabránil oslneniu displaya. [odkaz] Nič moc všakže?
Prečo Nissan v modeli Qashqai zmenil umiestnenie displaya v opačnom garde ako predpokladáš? starý model:[odkaz] nový model:[odkaz]
Nabudúce, keď budeš argumentovať daj sem svoje vlastné postrehy a nepodsúvajsvoju fikciu z katalógových obrázkov. Pekný deň
Já píšu o tom, že je prostě lepší řešení mít displej navigace umístěný co nejblíže zornému poli řidiče. V odkazu je řešení od Peugeotu ale takto to má vyřešená celá řada jiných aut a automobilek, například i nová koncernová auta jako Audi. Toď vše, nehodlám se s tebou poštět do diskuse v osobní rovině.
Renault a všetky francúzske autá asi ťažko budú konkurovať spoľahlivosťou voči komukoľvek. Francúzsko či Taliansko platia za črepy a nespoľahlivé autá. Bude trvať ešte veľmi dlho, kým si pošramotenú povesť napravia.
V lisovně opravdu nepracuji,ale pracoval jsem v nástrojárně.Pro několik automobilek jsme raznice na některé díly dělaly.Právě že jen některé a ač tam nebylo mnoho prolisů tak slícování s okolními díly nebylo jednoduché.
A jak jsem psam ,mnohé umožňují nové materiály,nebo výrobní technologie.Ono když už dnes obráběcí centra,právě proti minulosti,mají pracovní pohyb ve více osách současně je jiné než složité napojování tvarovými nástroji,postupným vykláněním vřeten...Nemluvě pak o složitosti měření křivek.
Měl by jsi pravdu pokud by byla křivka pouze na jednom díle,pokud má něco lícovat s okolím,je to už horší.
Ty jsi uváděl i architekturu,tak si nech udělat složitou střechu,samou věžičku a uvidíš,že bude celá výrobně dražší,ale zde souhlasím,vznikne většinou kýč.
Fasáda,na chalupě chceme zrenovovat fasádu,jenže památkáři chtějí zachovat ráz,zase to bude dražší(bohatá výzdoba),ale kýč to není,má to hystorickou tradici.
Tvrdit,že jedna automobilka dělá čistě funkční design (určitě se chce také líbit,bojí se být proto kreativní,čili dělá stále to samé),tudíž z tvé definice,už to může hraničit s kýčem.Když chceš dá se zdůvodnit vše.Hyundai chce ovšem také zaujmout,zvolil si svůj originální designový jazyk,tudíž to kýč být nemusí.Každá firma si volí svůj design.
A mimochodem,když se ti něco líbí,stává se ti často,že zítra se ti to už líbit nebude?Nebo naopak?Tyto věci by měl každý rozpoznat velmi brzy,zda ho něco zaujme,či nikoliv.To platí samozřejmě už u psyhicky vyzrálého člověka.V pubertě je to trochu jiné,ale zde už spíše předpokládám vyzrálé jedince.
Trochu jsem zapoměl třeba na F1.Zde názorně vidíš,jak s postupem výrobních technologií,ale i pravidel se měnil design,ale neumím říci na rozdíl od tebe,který je kvalitnější a který horší.Zapadaly přesně do své doby.
Súhlas, touran TDI okupuje nelichotivé posledné miesto pri teste na 100 tisíc km. To je tá kvalita VW ? Už som pochopil prečo dávajú záruku 2 roky (podľa zákona), inak by dali max. 6 mesiacov. VW ? Kvantita na úkor kvality alebo jednoducho veľa, veľmi veľa peňazí za málo muziky. :no:
Ktoré z týchto áut je tvoje? Písal si... Moje navigace je originálně vestavěná a rozhodně mi nezakazuje ji použivat za jízdy žádná hláška nebo nápis. Je totiž umístěná mnohem lépe než třeba ukazatele rychlosti nebo otáčkoměr.
Niekedy pred rokom si tu básnil o vlastníctve Mercedesu type E >:D >:D >:D Alebo najnovšie vlastníš hneď tri autá ako z tej reklamy?
Lepšie umiestnená ako ukazateľ rýchlosti alebo otáčkomer? Máš očnú vadu, že škúliš do prava. Pri riadení sa pozeraj pred seba, nie na babenky čo idú popri tebe po chodníku.
Ja mám mobilnú navigáciu umiestnenú v polohe ako to predstavuje obrázok tej 5008, ale stále platí to čo som napísal v predchádzajúcich reakciách. Fyziku neoklameš aj keď sa tu budeš akokoľvek snažiť.
VW má neuvěřitelnou sílu, dokáže prodávat naprosto průměrný auto za nadprůměrnou cenu a lidi to kupují.
Někde jsem tady teď četl, že jde do koncernovýho auta, protože může přehazovat díly z Octavie do Passata a pak do Golfa a Ibizi. Tohle někomu stačí jako důvod koupit si koncern >:D S Image máš samozřejmě pravdu, imageVW Jetta je asi jako image Laguny...
Jetta je ok. Ale cena ? Tá ok nie je. Jetta je konkurenciou dajme tomu fluence, corolla a tie sú cenou niekde inde. Keby stála 10-15 tisíc € tak nie je o čom, jasná voľba v triede. Mrzí fakt, že za sprosté logo na kapote treba zaplatiť ďalších 10 tisíc. Horšie je, že tieto eurá nie sú opodstatnené a zdôvodniteľné. Kvalita spracovania (to majú aj ostatní), jazdné vlastnosti ? Tiež podobné s konkurenciou. Záruka ? U kvalitnej značky ako VW tradične iba 2 roky, takže :no: . Cena ? Tú ani netreba komentovať... Žeby image ? To má bmw, audi, ale VW ? Das auto ...
tsmart reagoval na to, co GTI psal o Accordu a jeho umístění v tom velkým testu (dostal známku 1- ). Říkal, že Accord je bakelitový pouťový autíčko a srovnával ho s Renaultem a Peugeotem >:D Pokud někdo píše o jednom z nejlepších ve třídě, že je to pouťový autíčko pro chudáky, tak promiň,ale to o svědčí o aroganci, hlouposti a zaslepenosti jen pro jednu značku. Obhajoval,že Accord nebyl poruchový,ale stejně to není super auto a jeho VW Touran, který 4x muselo na odtahovce do servisu je stejně lepší a samozřejmě král třídy ;-) jestli tohle nevidíš,tak kašly na to :no:
Toto si uložím... 100x jsi označen za nesvéprávnou muňku a toto je důkaz, že to myslíš vážně a muňka automotive opravdu jsi.
Každopádně je důležité se pobavit i s blbem, co to myslí opravdu, ale opravdu vážně. ;-) A nezapomeň dát to o tý indulóně, co jim děláš reklamu ;-)
"Přesně ví co chce a jde si zatím" mi dost připomíná slogan scotské whisky Johny Walker apod., jen to DACIAfans k tomu nějak moc nejde... 8-s >:-[]
...a to jak k němu vzhlížíš vypadá taky trochu "nebezpečně"... :*);-)
Ale no tak nebuď zase tak komisně malicherný, ten tvů "buran" taky nebyl úplně košer a dokázal jsem se nad to povznést. Tak zkus pro změnu zase něco k tématu, vidíš přece jasně, že nemám problém vyjádřit se k jakémukoli názoru... ;-)
ne, koupil sedana. Nedávno jsem ho potkal, říkal, že je tak spokojený, že vždycky když potká na silnici Octavii tak se musí smát, je to šťastný člověk... až uvidí novu Jettu, určitě bude zvědavý. Srovnávačka by bodla ;-) Dva sedany v nižší střední v přímém duelu, už vidím jak to hltá, jak se potměšile pousmívá u každého nového odstavce. ;-) >:D
Naprostý souhlas, GTI. Když uvážím konkurenci (sedany vycházející z HB nižší střední), tak vidím, že je Jetta vlastně třída sama pro sebe. Třídní konkurenci v podstatě nemá. Její konkurence je střední třída, kde už konkurenty najde. Palec nahoru pro VW, že dává zákazníkovi na výběr dva skvělé sedany :yes:
On tě ničím neurazil a navíc ti to vysvětlil, tak nevím o co ti jde. Lidi se tady urážejí, ale tohle ten případ není. Pouze s tebou vede dialog a používá v něm argumenty, zcela běžná věc. Neznáš?
tys to rozčísnul. Ono to vypadá, že známý na tu Oct spíše neměl prachy nebo nevěděl, kde ji prodávají >:D >:D
Ovšem, pokud vybíral mezi Loganem MCV či jak se jmenuje a okt, tak rozumím volbě, kde prostor a praktičnost zvítězila.
Jettu vidím jako takového dobrého, mírně nemocnějšího, ale vždy ochotného vyhovět, souseda - kamaráda přes plot.
Je to takový parťák, kterého na té vedlejší zahradě najdeš vždy, standartně v krtečkových kalhotách, neřve smíchy ani nepláče. Teda pokud není nemocný. Vždy ho tam najdeš, vždy připraven ti beze slova pomoci, vyjít vstříc, občas si dát štamprlu.
Jetta bude dobrý dělník, kterého najdeš tam, kde hledáš. Snad nebude zlobit jako jeho starší brácha a zbytek rodiny, až na jeho sestru - tygřici s tělem leguána.
Bude to dobrý vůz. Ale ty jsou dneska už všechny. Znovu si musím postesknout - volfíci kapku usnuli na vwavwřínech. Její potenciál vidím u zákazníků, pro které je passat už drahý, okatý, politicky nevhodný - takový český passat. Pak firmy: ty které šetří a je to skoropassat. Pak ty, co chtějí ukázat, že už nejezdí oktávky.
Každopádně super je, že je tady. ;-):yes:
Periférne schopnosti riadi mozog a tvoj mozog určil ako prioritu zaostrenie na navigáciu. Periférne zaznamenáš pohyb chodca, ale v tom momente ho už budeš mať skoro na kapote. Ešte raz fyziku oka a nervovú sústavu neoklameš. Jedine ak si obdarený schopnosťami videnia hmyzu.
Ináč prezraď model, ktorý ma lepšie umiestnenú zabudovanú navigáciu ako je ukazovateľ rýchlosti, či otáčkomer. Premieta sa Ti vari navigácia na čelné sklo? Bavíme sa ešte o bežných autách všakže?
Chtělo by to srovnávačku Jetta vs. Logan, docela by mě zajímaly výsledky. Třeba se na auto.cz dočkáme. ;-) Známý loni vybíral mezi Oktávkou a Loganem a nakonec to vyhrál Logan, hlavně prý kvůli lepšímu interiéru. :yes:
Podle mého názoru zapomínáš na perifrerní schopnosti zraku... Moje navigace je originálně vestavěná a rozhodně mi nezakazuje ji použivat za jízdy žádná hláška nebo nápis. Je totiž umístěná mnohem lépe než třeba ukazatele rychlosti nebo otáčkoměr... ;-) Podle mého názoru, by si prostě žádný renomovaný výrobce neměl v dnešní době dovolit displej navigace umístit tak nízko, dokonce ještě pod úroveň otáčkoměru a tachometru. Je to chyba, je to zastaralá koncepce přístrojovky, je to úspora... klidně bych se vsadil, že u příští generace Golfu / Jetty / Passatu to bude jinak, líp. ;-)
Já nic neříkám. Ale o něčem to svědčí. Kdyby měl dole jen jeden, dva modely, ok, ale nemá. Tzn., že podle této statistiky a nejen podle této, je vw méně spolehlivý než Renault. Ono Renclík na spolehlivosti opravdu zamakal. A když se tak dívám na produkci vw, tak si myslím, že kapku usnul na vavřínech. :-!;-)
zas tak špatně to nenapsal, musím se ho zastat - 100tis km testy jsou fajn, pro někoho to může být i vodítko, nicméně nesmí se brát jako berná mince. Např já bych si Tourana 2.0TDI klidně vzal :-) idkyž v těchto testech propadl... :-)
Nezatracuji žádná vozy.... jen čtu, co AB píše.... ono to totiž tak nějak kopíruje realitu. Ona ta německá kvalita u vw se týká spíše zpracování než spolehlivosti. Toť vše.
Co se týká plakátové modly - je pořád na tom líp než Apoštol nebo Guru.
Můj drak končí pravidelně v top 3 v AT, JDP.... ;-)
Takže označit vw za mistra kvality nelze - a je to smutné vzhledem k neustálé inovaci a ladění osvědčeného ;-\
Přesně Klaudiusi,ani nespočítám,kolikrát jsme raznice upravovali na jednoduché tvary,na složitější bych to dělat nechtěl.Navíc většinou nedělá jedna firma celý komplet,ale jen určutý díl.Čili zkoušení a zkoušení.Křivky se dost složitě měří a mají-li jednotlivé díly lícovat...
"Nebezpečné" je to v oboch prípadoch. Ak sa i letmo zadívaš na navigáciu, kdekoľvek umiestnenú tvoje oko, šošovka musí preostriť na blízky predmet. Okolie je rozmazané a tak povediac nič tam nevidíš. Mozog v tom momente dá povel k preostreniu a potlačí okolité vnemy. Inak by si na tej navigácií nič nezaregistroval.
Fyziku neoklameš. Tak sa nepokúšaj podsúvať svoje dojmy za relevantne obhájiteľnú pravdu.
Neviem ako tvoja navigácia, ale moja pri každom zapnutí vypíše siahodlhý text, že ju nemám používať za jazdy. To znamená zadávať cieľ, meniť nastavenie a pod. ....
Mobilná navigácia umiestnená v tebou požadovanej polohe. Ale nikdy sa na ňu nepozriem skôr, než sa ubezpečím, že za čas pohľadu na displej navigácie, prejdem bezpečne predpokladaný úsek. Ak sa potrebujem zorientovať v neznámom meste riešim to počas státia na semafóroch. Ak by som odbočil aj zle, navigácia rýchlo prepočíta nový cieľ cesty. U Garmina mi to trvá tak 10 - 15 sekúnd.
A keďže ten dotykový display u VW slúži i iným funkciám ako je navigácia je ergonomický príjemnejšie ovládanie prstom nižšie ako vo vyššej polohe, keď vozidlo stojí. Vlastná skúsenosť z ovládania navigácie.
Takže pozor monofunkčná navigácia verzus polyfunkčný dotykový display v podobe rádia s navigáciou a ďalšími funkciami.
A hlavne "ergonomická vojna" je tu zbytočná. Kto to bude považovať za ťažký hriech túto výbavu si neobjedná. To je to čaro voľby.
Na diskuzi se to opět hemží mistry kvality. Pravděpodobně hodnotí kvalitu aut stejně jako kvalitu empétrojek. Tak jen jako doušek reality - dlouhodobé testy AUTO Tipu sledují jeden vybraný kus daného modelu po dobu ujetí 100.000 km. V současné době je například na prvním místě BMW1 a na místě... šedesátém osmém Fiat 500. Neznamená to však, že na BMW se ti nemůže vyskytnout vada, současně pak, že není možné jezdit spokojeně i s tou pětistovkou. Jo, uznávám, že více sázíš na tu jedničku od BMW. To zde všichni...
Ilustrativně si tedy zařaďme zde tento týden až masturbačně adorovanou Hondu Accord, která se umístila na místě osmém/devátém (spolu s Bravem). Výborné umístění, že ano. Asi tak jako Škoda Octavia, ta je desátá, či VOLKSWAGEN TIGUAN, který je dokonce pátý. Prosťáček jásá, dospělý člověk umí hodnotit význam informace, takže nepřeceňuje.
Protože jinak bys asi musel zatratit i Mercedes-Benz GL, který skončil na místě dvanáctém. A co takový Mégane, plakátová modla, ten je šedesátý šestý, Laguna šedesátá pátá? Ty kvůlivá tomuhle se budeš Laguně vysmívat? Nebuď tu za chovance...
Tedy klid, jak tu napsal náš kolega - nejde vůbec o umístění, jako o to, jak auto popisují testéři v testu, neb po sto tisících už lze auto dobře popsat. Tak neber skutečnost, že Mondeo je čtyřicáté sedmé za podnět k tomu, abys tátovi zejtra podpálil garáž a nutil ho si koupit Logana, který skončil... čtrnáctý.
P.S. Nauč se číst, nauč se pracovat s informací, a hlavně, hlavně se jdi podívat do vlastní garáže. Na jakém pak místě by asi tak skončil tvůj drak? 8-s >:D;-)
Otázka veku je na mieste. Poznám to podľa seba. Rokmi sa môj pohľad na autá čiastočne mení. Páčia sa mi iné tvary, iné trendy, iný štýl. Jetta nie je tvorená pre mladých dynamických ľudí, pre nich bude vždy nudná a nezaujímavá. Neber to osobne.
Přesně tak naprosty souhlas. Ono u umistěni zobrazovače hraje roli podlemě každy centimetr a u Jetty už je to prostě moc dole a kritiku si to určitě zaslouži.
no vidis, mna ta bezpohlavnost jetty oslovuje viac ako predok octavie. Octavia sa mne pacila pred fl. Ak by som vyberal sedan v nizsiej strednej, isiel by som inde, t.j. ani jetta ani OII
Nedíval sem se, napsal sem to nepřesně, displej navigace nemá být v zorném poli, má ale být k zornému poli co nejblíže. Každý kdo má "velkou" navigaci se minimálně občas na ten displej za jízdy koukne. Je pak velmi velký rozdíl jestli posuneš oko jen nepatrně a stále můžeš částečně sledovat co se děje na silnici před tebou. Oproti tomu, když sklopíš oči až někam na displej této Jetty, jsem si jistý, že na periferním vidění neuvidíš dění na silnici určitě. Zkus si to třeba zítra v autě vyzkoušet. Zaostři na horní hranu přístrojovky, někam ke spodní části skla, jako že tam máš navigaci... Uvidíš, že se tak na velmi krátkou dobu dá sledovat i dění na silnici před tebou. Pak se zkus podívat někam do míst, kde je navigace této Jetty. Myslím, že mi dáš určitě za pravdu. Je v tom opravdu velký rozdíl. Troufám si říci, že dívat se na displej této Jetty je za jízdy doslova nebezpečné a skoro by to mělo být zakázáno v návodu k autu ;-)
Zkusim to ještě z druhé strany. Jsou prostě a jednoduše lidé, kteří na třídy, pohledy sousedů a nutnost patřit někam díky autu kašlou. Jasně, v Německu si jistá povolání taky musí kupovat každé tři roky auto, aby jim neutekla klientela. U nás je to ale extrémní o to víc, že se často kupujou holoty, jen aby to bylo větší než má soused.
Promiň Klaudie, ale je to vlastnost. Je to auto naprosto bez emocí a tudíž nezajímavé. Zatím je soudím podle toho co vidím. S OII jezdím už 5 let, nejdřív s 1.9TDI a teď s 2.0TDI a naprostá spokojenost i po celkově cca 210tis km. Zkoušel jsem Golfa V i minulou Jettu a za OII bych ani jedno stěch aut nevyměnil. Otázka věku neni na místě... Buď se mi to auto líbí a nebo ne, technika je věc druhá - v tom OII a Jetta nebudou moc rozdílné... ;-)
WL pokud si porovnaš fotky a pořadně se podivaš tak displej u Golfa je přecejen umistěn vyš. V Jettě jsem sice neseděl ale podle těch fotek tomu tak je ikdyž ovladani maji stejně umistněno. Ono i u toho Golfa podle mojich zkušenosti by mohl byt ten displej ještě cca o 1-2cm vyše a idealně mirně nakloněn k řidiči ale nejsme u BMW. Určitě bych nemusel mit displej v nějake kapličce jak to maji jine automobilky. Řešeni od VW se mi rozhodně vic zamlouva. Jenže moc nizko umistěny displej navic dotykovy podle mě tak trochu ztraci na vyznamu. A periferni viděni diky tomu dostava červenou. Ruku na srdce ale myslim že každy z nas nebo alespoň většina občas i za jizdy na ten displej mrkne nebo ho ovlada a v tom připadě pokud je vyše umistěn displej tak je to jak pohodlnějši tak hlavně bezpečnějši.
Jetta je naprosto bezpohlavní. Ať design OII nazýváš jakkoliv, pořád je o dost výraznější a to i zálavě našich ulic, kde moc Jett nepotkáš (i ta stará je o ničem). Jetta je méně praktická, je na pohled hodně nudná a kvuli ani VW logu na kapotě bych si ji nekoupil. I Golf, kterímu spousta lidí vyčítá unylost je pohlednějsší a výraznější. Pokus o lidový passat se podle mě moc nevyvedl :-(
Zrejme ale nepracuješ v lisovni. Vylisuj prednú kapotu len v jednoduchom čistom tvare - mierne konkávny tvar. Je to jednoduché? Keď mierne zatlačíš nesmie sa prehnúť. Keď pri výsokej rýchlosti pôsobí vztlaková sila, tak aby sa neprehla - navycucne ju vztlaková sila.
Takpovediac - pokrčený plech viackrát tvarovaný také problémy mať nebude.
Jednoduchá hra. Na dva poháre polož list papier tak, aby udržal ešte jeden ďalší pohár. Dokážeš to urobiť? Položím papier, ktorý vytvorí konkávnu plochu a pohár spadne. Jednoduché poznáš však?
Vytvorím z papiera harmoniku a pohár sa udrží.
Jasne, zo školy rovno špičkovým manažérom. Kam ty na to, človeče, chodíš...
Fabie pre vedúcich? U nás majú Octavie. Fabie pre referentov aj montážne partie...
Jasně, nejdřív tisíce nepojízdných reanultů u silnice, teď zase samé volksvágeny.....Áda tady holt momentálěn není, ale mentálního zástupce tady, jak vidno má.
Je a navíc jsem už měl tu čest naživo - v garáži nám parkuje zaměstnanec generálního zástupce, takže jsem měl možnost vidět jak při jízdě po ulici, tak v garáži. Předchozí Jetta byla trochu "obtloustlá" a hlavně měla velkej zadek, tohle je akorát. Paradoxně, kdybych měl z fleku říct jiný auto, který bych proti tomu přiřadil, napadla by mně C5, i když ta je nesporně vetší....
Uvediem ti príklad. Mužovi sa páči zelená farba. Oblečie si zelený oblek, bledožltú "štýlovú" košeľu a kravatu hrajúcu všetkými farbami. K tomu hnedé ponožky vytŕčajúce spod krátkych nohavíc so špicatými čiernymi lakovkami. On tvrdí, že sa mu to páči a okolie v ktorom sa pohybuje ho považuje za "elegána". Má ten človek vkus? Môže takýto človek hodnotiť dizajn?
Je tiež potencionálny kupec automobilu. Môžeš informáciu o dizajne, vkuse, či základnej otázke páči - nepáči považovať za relevantnú?
Vkus jednotlivca formuje jeho okolie, priestor v ktorom sa pohybuje. A práve tento internetový priestor produkuje mnoho "elegánov".
Svojim príspevkom chcem poukázať na to že málokto z nás má právo hodnotiť design, pretože nemáme relevantné vstupné údaje o zadaní a pojem páči - nepáči je len prejavom neznalosti problému. Je lepšie sa takýchto hodnotení zdržať a písať svoje skutočné reálne postrehy ako fiktívne zaujaté hodnotenia.
Desingnových směrů je dnes více,který bude v budocnosti hodnocen jako dominantní nevím.Odborník přes design nejsem.Něco se mi líbí více,jiné méně.
Ale mám velkou zkušenost s výrobou a jednoduché tvary vyrobíš podstatně snadněji.Čím víc křivek,hran,rádiusů tím hůř.
se divím,že na ty tvoje výplody vůbec někdo reaguje >:D měl by opět proběhnout známý a uctíváný test Autobildu na 100 000km. VW se tam velmi daří obsazovat poslední třetinu žebříčku s nádherným posledním a předposledním místem.
Zřejmě to bude jen další smolný kus při výběru (ale smyšlených vysvětlení máš spoustu i jiných). Divný,že např: Accord dopadl jak se čekalo, špička žebříčku.
Stáva sa mi to stále.
Ale obávam sa že je to hlavne preto že sa nemôžem zbaviť dojmu že mi to "nemyslí". 8-s;-)
Pekný večer aj Vám.
Ide sa domov chvíľu programovo nemyslieť.
ci je to kralovne triedy nevieme, to ukaze az cas. Faktom je, ze na rozdiel od konkurencie ponuka viac motorov a dlhsi zoznam priplatkovej vybavy. Mna mrzi, ze sa nenajde v ponuke ziaden atmosfericky benzin v ulohe zakladnej motorizacie, nieco co je konstrukcne jednoduche a odskusane casom. Dizajn je subjektivny parameter, mna sice celkom oslovila, ale v tejto triede mam ineho favorita. Kazdopadne pre jettu :yes:
Pekný príklad nefunkčného umenia. Áno uznávam a súhlasím, že i ten "odšťavač" je viac umenie ako preklamované - "dokonalé skĺbenie funkcie s umením..."
Ale je vtipné hodiť do diskuzie myšlienku a nájsť spoludiskutujúceho, ktorý vie o čom píše. Nestalo sa ti ešte, že musíš odbehnúť od počítača a na križovatke, keď čakáš na červenej premýšľaš ako v danej diskuzii odpovieš ? Nie je to nádherný dar? Dar myslieť?
Pekný večer!
Ktorý dizajnový smer je ten pravý v r.2011, alebo v tomto desaťročí? Historické smery či v umení, literatúre, hudbe sa neustále prelínali. Vo Francúzsku renesancia v strednej Európe ešte barok, či rokoko ...
"Tancujúci dom" je architektonickým smerom dekonštruktivizmu. Gýčom by sa stal ak by sa chcel na niečo podobať, ak by sa chcel na niečo "tváriť" čím nie je. Táto stavba je vyjadrením autora a je autorským dielom. Je to architektonické dielo dekonštruktivizmu.
Ak si nepostrehol vo svete stále "zúri" minimalizmus.
K minimalizmu u automobilov. Uznávam nie som odborník na priemyselnú výrobu, ale technologický je náročnejšie vyrobiť jednoduchý, tvarovo čistý prvok - diel karosérie tak aby sa nekrútil, nemenil svoj tvar za všetkých fyzikálnych podmienok počas životnosti dielca ako "kudrlinkaté" tvary, ktoré zakryjú nerovnosti, či spoje jednotlivých dielcov.
Ešte jedno, pozor design výrobku a designový smer.
Áno...teoreticky by to malo fungovať.
Pod tie tri nohy nedáš akúkoľvek nádobu, ruka ktorou pridržiavaš a pracovná doska na ktorej s tým pracuješ je rovnako odšťavnená ako aj časti oblečenia.
Z vlastnej skúsenosti a za výdatnej obeti rôznych citrusov som zistil že je to krásny doplnok kuchyne (vlastne skoro akéhokoľvek priestoru >:D ) ale mizerný pomocník.
Skoro ako toto:[odkaz]
Čiže áno...podľa mňa umenie vyhralo...nakoniec, u Starcka nie tak neobvyklý jav.
Tak u Peugeotu ti RT5 rozkreslí detail křižovatky a jak ji máš projet, vedle ti zůstává náhled na celkový pohled mapy. To všechno na displeji umístěném jen kousíček od zorného pole. Je pravda, že PSA myslím používá stejné mapy jako třeba BMW od fy. Navteq. Je to opravud super řešení. :yes:
Tri stabilné nohy. Na vrchu zatlačíš a rotačným pohybom odšťavuješ. :-):-):-) akurát to musíš druhou rukou pridržiavať. Ale s jednou rukou to nedokážem ani z obyčajným plastovým odšťavovačom za dvepade. Plní funkciu odšťavovača a môžeš to nechať v dizajnovej kuchyni "ledabolo" pohodené. Potom môžeme skutočne diskutovať o tom, či vyhralo umenie nad funkciou.
Teší ma tvoja reakcia, pretože toto je téma na diskuziu. Je to viac umelecké dielo alebo funkčný produkt? Sú umelecké hodnoty v rovnováhe s funkciou? Ako píšem kontroverzný produkt. Takéto výrobky sú O.K., pretože nás nútia premýšľať a zmysluplne diskutovať.
Když nějaký čas v autě jezdíš, na ovládání u standardních věcí, které používáš nejčastěji, se dívat nemusíš. Dál jsou tady vychytávky jako ovládání hlasem třeba u RT3 až RT5 u Peugetou. Když ti vyhovuje dotikovky, já ti to neberu, ale všeobecně lepší řešení je podle mě oddělené ovládání s dispejem umístěným blízko zornému poli řidiče. Stačí se podívat na prémiová auta jako BMW, Audi apod. ;-)
Design právě moc ovlivňuje k čemu předmět slouží.
Dotaz,onen tančící dům je podle tebe kýč nebo ne?
Takto se můžeme dohadovat dlouho,ale design je poplatný době,technologiím,materiálu a k čemu daný objekt slouží.
A Jettu nevidím jako designově zdařilé dílo vzhledem k době.I technologicky co možná nejlacinější výroba možná hraje svoji roli.
At je to, jak je to, tak vw je méně spolehlivější než RENAULT. Na to, že mají v podstatě už skoro 10 let staré díly tak je to tristní. To u mě posouvá vw někde za Kiu, Hyundai, Chevrolet a Daewoo....
Tak nám ten koncern postavil přímého konkurenta k Renault Fluence. Již to tu zaznělo - test by byl super. A taky snad bude spolehlivější a kvalitnější. Zatím to vypadá, že Renault svou spolehlivostí VW vwálcuje.
No normálka klasika.... prostě je tam taková zdířka a do ní zasuneš nabíječku.....a nabíjíš >:D >:D >:D >:D no a že je navigace nízko mi moc nevadí. Někdy na ní kondenzuje vlhkost, ale s tím si šikovný řidič poradí - stačí utřít. Občas se stává, že hapruje..... stačí pak aktivovat ON.... okázalý nezájem a ono se to zase doladí >:D >:D
Žádné auto nemůže vyhovět potřebám všech. To máte stejné jako s nedávnou diskusí o resetování průměrné spotřeby po dotankování - někdo to uvitá, jiný se s tím nedokáže smířit.
a zase len nadavky white.. neda sa s tebou diskutovat ked len urazas ostatnych ktori maju iny nazor.. Ja sa tu snazim diskutovat len akosi tazko diskutovat s niekym kto ked uz nevie co povedat tak sa oprie o nazov mojho nicku. Ja sa neznizim na to aby som sa ti smial. Sorry ale toto nema zmysel.
No to je ale trochu zavádějící, protože jsem komplikovanější křižovatky, např. s dvěma odbočkami vpravo a jen odbočte vpravo a šipka nestačí. Taky jsem nedávno jen poslouchal a odbočil na autobusák. (Ne, řidič autobusu nejsem)
Nechápeš u Vitruviovho modelu nejde o krivky človeka ale o dokonalú symetriu.
Pojem, ktorý používaš - "jednoduchý design" hovorí o tvojej neznalosti problematiky.
Ak chceš vidieť "pohyblivú budovu" pozri si - príklad z Prahy: [odkaz]
v architektúre sa tomu vraví dekonštruktivizmus.
Dizajnový smer nemá nič spoločné s tým či sa produkt pohybuje alebo nie.
Kosmonaute a co tahle Kalina a Jetta.Každému se může líbit něco jiného,je pravda,že to nijak neurazí.Ale hledat v tom nadčasovost s elegancí.[odkaz]
[odkaz]
Najprv by si si mal ujasniť pojem zorné pole. Zorné pole nám, teda u človeka, vytvára elipsu, ktorá je rozdelená na efektívne videnie a informatívne (periférne) videnie. [odkaz]
Zatiaľ u každého auta, či je to Peugeot, VW, Hyundai, Kia … je ta navigácia umiestnená niekde v poli informatívneho videnia. Je jedno či sa pozeráš do prava, mierne doprava hore alebo dole. Vždy ide o sekundárnu informáciu.
Celá táto diskuzia okolo navigácie je len hon na čarodejnice, na čarodejnicu v podobe VW.
Inak pri jazde autom sa dívaj ďaleko dopredu, aby si videl „kto a čo ti vojde“ do cesty. Zatiaľ ti to neukáže žiadna navigácia. (nebavíme sa o nočnom videní a podobných elektronických hračkách komunikujúcich medzi automobilmy)
Inak slovenská vyhláška zakazovala umiestňovanie akýchkoľvek predmetov do zorného poľa vodiča. [odkaz]
Z poslední generace jsem spatřil snad jedinou někde na okraji Prahy, jinak nic. Tahle vypadá o dva řády lépe, snad tedy budou častější. Má reakce byla spíš na poslední odstavec o boji s hatchbackovou nasyceností...
V čem je výhoda displeje nahoře a ovládání dole? Znamená to koukat na prsty a pak na displej, jestli se provedlo to, co jsem chtěl, a takhle pořád dokola. No a pokud se jedná o dotykový displej, tak je to potom v pohodě. Stejně jako u přilepovací navigace.
Ťažko si možno myslieť, že Jetta je primárne určená pre trhy, ako sú tie naše. Kam pôjde väčšina produkcie, naznačuje už aj miesto výroby. Je dosť trhov, ktoré preferujú sedany. U nás môže byť spestrením. Kupuje sa plno áut, ktoré tiež nie sú dokonalé. Jetta nebude výnimkou.
Vášne nevzbudzuje Jetta, to len medzi niektorými diskutujúcimi sršia iskry. Alebo že by blesky? >:D
Jettu určite možno považovať za pekné auto. Niektorých možno nenadchne, ale no a čo? Stačí, že osloví minimálne rovnako veľkú komunitu. Nič na svete sa nepáči všetkým. VW vsádza na umiernené konzervatívne tvary. V tomto duchu sa jetta určite podarila. Dizajn na výbornú, žiadny exces, nič, čo by bilo do očí.
Nízko umiestnená navigácia? Zvykni si. VW to robí tak. Mne osobne sa tento štýl tiež nepáči, asi preto, že som zvyknutý na niečo iné. Riešenie v sériovej výrobe ťažko bude zvolené bez skúšok a dôrazného preverenia. Iné neznamená zaručene zlé.
Jetta osloví skôr staršiu klientelu, to je nabetón. Pre zrelých od 40 vyššie. Ale ktovie, možno ju ocenia aj mladší. Manžér, čo si ešte nezaslúžil Passata by na ňu mohol byť hrdý.
Je fajn, ak sú cesty pestré. Jettu určite bude aspoň občas na ceste vidieť, aspoň ako doterajšiu generáciu, ktorá, mimochodom, určite nie je tak nevyvážená, ako sa zrazu o nej píše.
Kráľovná triedy? No možno. Minimálne sa v nej určite nestratí. ;-)
Jistěže jsem ve výběru Laguny jako alternativy zohlednil i její cenu. Cena je snad jeden z relevantních faktorů při výběru auta, nebo ne? Kdybych chtěl ovšem jít stylem "více plechu za stejné peníze", tak napíšu třeba Fluence. Pokud jde o jiný cenově srovnatelný příklad ze střední třídy, tak se nabízí C5, ta má obdobné ceny. Mě ale přijde jako nejbližší alternativa k Jettě právě ta Laguna. A ikdyž jinak koncernové vozy velmi cením (měl jsem Golfa), tak v tomto případě bych těžko hledal důvod ke koupi Jetty, snad jedině kvůli DSG. ;-)
Dobrá práce designérů, kvalita zpracování a konstrukce, dobré jízdní vlastnosti za cenu nižšího pohodlí... Nevypadá to na špatnou kombinaci, ale pořád mě to nějak za srdce nechytá.
V Evropském prostředí ovšem sedan nebude mít lehkou pozici, praktičnost výklopných zádí, tolik nám vštípená nižší střední třídou, je přeci jen tvrdší oříšek.
Dobý pohľad, človeče.
Akurát s tvrdením - dizajn je dobrý alebo zlý - by som si tak istý nebol. Ak dizajnér dostane zadanie, a jeho výtvor považuje polovica vedenia za splnenie úlohy a druhá polovica za nesplnenie, bude dobrý alebo zlý? Rovnako dizajn auta polarizuje aj medzi laikmi či prípadnými zákazníkmi. O tom, či je dobrý alebo zlý, môže nakoniec rozhodnúť skutočne ten laik na úrovni páči sa-nepáči sa. Jednoznačné hodnotenie jednotlivého produktu, zdá sa, ťažko môže byť realitou. Iba ak by sa viacero hodnotení z rôznych pohľadom a zdrojov zhodovalo.
Myslím, že na túto tému by sa dalo hovoriť veľmi dlho. ;-)
Design sám o sobě může být objektivně dobrý nebo špatný, ale vnímání designu je ryze subjektivní.
Mohl bych nakrásně ocenit vyvážené proporce, vhodné použití hran, křivek či doplňkových prvků, ale líbit se mi to pořád nemusí. Pokud se třeba takový designový minimalismus bude opakovat už dvacet let, bude pro mne nudný, protože dopředu vím, co čekat. Ti, kdo tu píší o nudném designu by spíš měli psát, že na ně nudně působí, to je to vnímání.
V podstatě tak mají pravdu obě strany.
Mimochodem, tvůj ilustrativní obrázek je právě to, co se mi vůbec nelíbí, i když design je nepochybně dobrý a zajímavý.
bez ohladu na dizajn a krasu (prilis subjektivne parametre) jetty je vyraz lowend uplne mimo (obzvlast pri tvojej objektivite a laske k vw). Dizajnom zapadne do aktualnej modelovej rady vw, t.j. konzervativny dizajn bez vystrelkov. Cakal si snad nieco ine? Mimochodom v ramci modelovej rady vw je to z mojho pohladu jedno z lepsie vyzerajucich aut
Přečti si diskuzi, a pak že nová Jetta nevzbuzuje vášně. Zajímavé je, že ponejvíce na větvi jsou z Jetty zdejší kapitání (plakátového) automobilového průmyslu. Jak čtu negativní odsudky zejména od nich, větřím. Větřím klasu pro dospělé lidi. Vždy to vyjde.
Tak jako to vyšlo nahoře s Jettou. Neuvěřitelně silný design, dokonale zvládnuté vyvážení, auto má šmrnc, přitom drží rozměry třídy, což lze v podstatě charakterizovat jako malý autozázrak. Část diskuzérů, tedy ta část se vkusem se jistě shodne, že generace minulá jistou designovou disharmonií trpěla. Tohle všechno je pryč. VW nyní drží prvenství designu v mainstreamu pevně v dlaních. Neudělá špatnou křivku, nevyjde mu špatná linie. Ano, to VW nyní definuje design druhého desetiletí prvního století třetího tisíciletí v mainstremu., Cesta totiž nevede ani přes hory méganů ani přes hory nabubřelých aster, cesta vede (podívej se,jak to tluče MB a BMW) přes elegantní křivky, auta (konečně) opět získávají na pohledové lehkosti, na kráse.
Trauma z nízko (?) imístěné navigace je uměle diskuzně vytvořený problém, v praxi zcela eliminovaný realitou jízdy.
Tedy čím vyzdvihnout Jettu?. Nad průměr tradičně nestárnoucím designem, který v kontextu třídy posouvá estetické hranice, excelentní motorovou technikou, obecně známou nedostižnou ergonomií a samozřejmě mírou image, kterou kupec s Jettou dostává jako zcela logickou nadstavbu s každým vozem od Volkswagenu.
Jeta samozřejmě není určena k provozu pro mladého silničního holuba, Jetta má ambice jinde, a z tohoto pohledu ji velebme, vždyť mimo naší stále krásné Octavie není u konkurence stejně kvalitní reakce.
Asi by nebylo od věci, abychom Jettě na českém trhu přáli velký úspěch. Nemusí to být ostatně přání z rodu "bravoidních" neboť jistá hatchbacková nasycenost trhu dosahuje snad už i míry maxima, ceedů itřicítek a levných méganů je na silnicích už tolik, že by nebylo od věci, kdyby se nový majitelé této třídy soustředili méně na peněženky, o to více na krásu. a právě z toho by mohla těžit Jetta. Jistá silniční hatchbackovskaá uniformita by tak mohla být rozmělňována vskutku exklusivním (super)mainstreamovým produktem.
No... je čas na změnu, děkujeme, odějděte, přichází královna třídy...
Prodejce VW: a safra, podělal se nám motor, zavoláme technika
Marianek: Já to říkal, Volkswagen je *
Mechanik VW: pánové, tady to opravit nepůjde, musíme to odtáhnuot do dílny
Marianek: jo takže TSI nejde opravit
Mechanik VW: jde to opravit, ale tady z toho ty díly prostě nevymontuju
Marianek: Aha, takže TSIčko nejde ani opravit ani se z něj nedaj vymontovat některý díly...
Technik VW: No comment...
A které auto je ve střední třídě u nás levnější než Laguna? Proč jsi nenapsal tedy nějaké jiné auto ze stejné třídy? Třeba že za stejné peníze můžeš mít lépe vybaveného Megana. Protože prostě co nejvíc auta za své peníze je prostě ve zdejších krajích zakořeněno.
propastný rozdíl mezi promo fotkami a redakčníma z azurového pobřeží, docela zklamání... na těch vysokoprofilových šestnáctkách s hlubokým ET s nakoplym předkem to působí jako prototyp Lada 2116.. ;-\ doufám že realita bude lepší a objeví se i čočky, místo těch příšerných parabol
Probuď se, ty náš naivní ješito, hnidopich není žádná nadávka, jediné co tvou neznalost omlouvá je fakt, že čeština není tvůj mateřský jazyk, jinak by ten tvůj buran seděl právě na tebe. I kdybych byl jen "obhájce", pořád lepší, než "fun-atic", který má "rozum" už v nicku...
Ty máš svůj pohled a já zase svůj, o tom je dialog, až to pochopíš můžeš se o něj taky pokusit... ;-)
P.S. hnidopich je v podstatě jen malicherný puntičkář...
Mě onehdy stačilo číst tvoje oslavný ody na nissan leaf.Od tý doby je mi jasný že ses někde udeřil do hlavy >:-[] Neřekl bys mi prosímtě jakým designovým skvostem se přesunuješ ty?
Nějak nemohu najít to srovnání s Ladou v předešlé diskuzi,třeba hledám špatně.A i kdyby tam ta zmínka byla,tak na to,že fandíš seveřanům,reaguješ dost podrážděně vcelku na nulový nástřel,máš ho pod kůží víc než přiznáváš.Nic neobvyklého jsem v diskuzi neregistroval.Mně sedí Rencek a Ford,no a co se hlavně pod Renaultem pravidelně děje,objevuje,v jaké míře a od koho a jak je veselo panečku...To by bylo nul...
Hystericke a lacine je srovnavat VW s Ladou a podobne "argumenty" nekterych takydiskuteru... pro me rozhodne VW neni nedotknutelny, jak jsem psal nize, znackou meho srdce je Volvo... ale nemusim byt za kazdou cenu in s tou kritikou, kterou tady predvadi kazda nula. A to, ze se mi proste libi usedlejsi design, ze me nedela VW fanatika...
vyjadril som svoj subjektivny pohlad na vec, nemusis mi tu verejne nadavat. To co som napisal je len a len moj pohlad. A ktory sedan je krajsi? no minimalne astra sedan minulej generacie pripadne aj fluence ma krajsi zadok. Keby som tu jettu nevidel nazivo nenapisem tu moj pohlad. ja tvoj pohlad na dizajn respektujem, viem ze si tu obhajca VW koncernu. Nemusis sa ale okrem obhajcu VW prezentovat aj ako buran ktory tu nadava do hnidopichov.
Tak všechno je otázka osobních preferencí, v tom se shodneme. Mě taky víc vyhovuje displej navigace v zorném poli a ovládání v dosahu pravé ruky někde u řadicí páky. Prostě považuji oddělené ovládání za sofistikovanější způsob a potvrzuje mi to i použití v luxusnějších vozech BMW, Audi apod... Obzvláště, když se nebavíme jen o navigaci ale také o elefonu, sms, e-mailu, videu, parkovací kameře, nočním vidění, atd ...
Asi máš po pátečním obědě trochu odkrvený mozek. Kdybych chtěl uvézt příklad co největšího auta za stejné peníze, tak určitě neuvedu Lagunu ťunťo. ;-) Jetta svými cenami, rezměry a technikou míří na dolní okraj střední třídy. Laguna je tedy zcela přirozenou alternativou a určitě ne z důvodu "více plechu za stejné peníze".
Takže na základě přivolaného mechanika u nějakého českého dealera VW tady smažíš, že u motoru 1,4 TSI je pravděpodobné, že po ujetí cca 160000km dojde k poruše, která se nedá opravit?
No a jak je to lidské tělo plné křivek-kýčovité.
Nemyslím si že jednoduchý desing je jen funkcionalistický.
Auto je pohyblivá věc,není to budova.Auto by mělo být alespoň trochu vypadat dynamicky.
Pokud máš vestavěnou navigaci, pak se ti před odbočením, sjetím z dálnice, křižovatkou display rozdělí na mapu a část s detailem křižovatky či šipkou a moc bych se divil, kdybys v tu chvíli sledoval mapu a ne tu šipku. No, a u jetty se ti tahle šipka zobrazuje mezi budíky, tj. na display v palubce se nedíváš. V čem je tedy problém?
Jinak, pořád nechápu, co se tu řeší. Obecně se nav. systémy ustálily na dvou způsobech rozhraní, dotykový display nebo oddělený display a ovládání typu idrive. Ten první způsob, který má jetta není jen u vw, ale i u x dalších značek, jen tu v souvislosti s nimi podobnou kritiku nikdy nečtu, protože v případě, že je display někde výše, je tu zas problém s jeho dosažitelností. Osobně se mi také více zamlouvá oddělené řešení než dotykový display, ale najdeš spoustu lidí, kteří budou na dotykový naopak přísahat. Tohle je dle mého dost otázka osobních preferncí, či zvyku. ;-)
Kdo tady mluví o deseti centimetrech, podívej se jak má dispej navigace řešený třeba Peugeot 308 ale celá řada jiných výrobců a značek v nižší střední třídě. [odkaz]%3Fq%3Dpeugeo…
Kdybych vedel, kdyby me zajimalo ktere dily to jsou, nepsal bych "jiste". Kdybych byl mechanikem, nepsal bych "pry".
Pro majitele 1.4 TSI lze jen napsat, ze jejich motoru pravdepodobne odejdou po odjeti cca 160 000km.
Trošku hysterické a laciné,ne?Pravda je,že fota pod tímto článkem ukazují to auto diplomaticky řečeno jako splývavé s okolím.Počkám na osobní zkouknutí,nicméně velké oči nemám.Kdosi tady vyřkl trefnou definici - je to cesťák,se vším všudy.To,že je zrovna z vlčího doupěte ještě neznamená nedotknutelnost...
jestli se díváš o 10cm víc dolů nebo míň dolů je během jízdy už docela šumák. pozornost řízení nevěnuješ tak jako tak. až bude zobrazování informací rovnou na čelním skle (nebo jeho obdobě) bude se dat mluvit o zorném poli.
Jak jsem jiz napsal, "Na detaily si budes muset pozvat experta na TSI." Napsal jsem vsechno co vim, co mi bylo receno. Jedonou vetou - u TSI generalku neudelas.
Mám auto s vestavěnou navigací, proč? Displej je tam kde má být, ovládání taky. Tady u nový "Bory" je to podle mě vyřešené hůř než u konkurence, toď vše. Neříkám, že je to v rámci celého auta nějaký zásadní problém, v rámci ergonomie a využití palubního PC s navigací je špatně.
Ano v tom souhlasim. 1.4Tce take zadny setrilek neni. 1.4 od Fiatu je o generaci dal nez TSI. O zivotnosti je zde moc brzo mluvit, spotrebu ma ale nizsi a vykon je v poradku.
Cordoba a Toledo? Cordoba byla o třídu níž, obdoba Pola Clasic, obojí designově spíš průměr
až podprůměr a o třídu vyšší Toledo? Výborný design/auto si představuju ještě trochu jinak...
Fakta o zivotnosti TSI uz zacinaji vyplouvat na hladinu. Staci jen se zaptat v dilnach, precist si ruzne svetove forumy...
TSI muzes opravit, pokud jde o normalni servisove opravy. Pokud se vsak jedna o vetsi opravu mechaniky, potom muzes narazit a urcite narazis. Nevim, zdali se jedna o hridele, nebo jine soucasti. Nektere podle vseho nejdou vyjmout.
Pokud se bavime a vzhledove casti designu obou automobilu, potom ano. Oba designeri pouzili zhruba stejne fantazie pri nacrtu a pozdejsimu zrealizovani sve prace.
Design je dobry ci spatny. S tim se da souhlasit. Mnozi si vsak pletou design se vzhledem. Vzhled a jeho citeni je otazkou subjktivnich hodnot vyznavanych kazdym z nas. Da se prirovnat k estetickemu citeni jedince.
Co se tyce designu Audi, je na sve spicce. Proto se take jiz prilis dlouho opakuje. Chyby v interieru napravil se vsi tichosti v nejnovejsi rade, kde nabyl inspirace u konkurentniho BMW a zmenil vertikalni usporadani v horizontalni. U Audi ale lze zustat, pokud se zacneme bavit o kyci. Napr. predni svitilny A4 jsou dle meho vybornym prikladem kyce.
Mal si na mysli takýto designový strom? [odkaz] :-)
Nohy kmeň, ruky a hlava koruna. Je tam miesta pre dvoch. Ja v pravo ty vľavo. :-)
Inak toto je k tým dávnejšie diskutovaným päťlúčovým diskom. Dokonalosť ľudského tela od Vitruvia v podaní Da Vinciho.
Mal si na mysli takýto designový strom?[odkaz] :-)
Nohy kmeň, ruky a hlava koruna. Je tam miesta pre dvoch. Ja v pravo ty vľavo. :-)
Inak toto je k tým dávnejšie diskutovaným päťlúčovým diskom. Dokonalosť ľudského tela od Vitruvia v podaní Da Vinciho.
Pardón to patrilo Dinarovi 12:56. Já sú tady novej...
Nejsem z těch, co by si běhali pro volkswageny, ale také nejsem blázen. OK, tvůj názor je takový, že Jetta 2011 je na designové úrovni Lady 2110. Takže nějak takhle?
[odkaz]
[odkaz]
To myslíš vážně?
1.4TSI bych nekoupil. Ma sice dobry vykon, i jeho narust, pri jeho vyuziti vsak spotreba radikalne vzroste. Motor je jiz notoricky znamy svou ziznivosti.
Navic zivotnost 1.4TSI konci pro 160 000km, coz je u me 4-5 let. Jak jsem jiz napsal, 1.4TSI nelze udelat generalni prestavba.
Pre mňa tým pádom navigácia nespĺňa, čo očakávam. V aute obvykle počúvam rádio, kecanie navigácie dosť ruší. Pred odbočením bliká šipka a displeji sa objaví daná križovatka takže viem vopred ako vypadá a kam mám presne odbočiť - hlavne ak je to zložitejšia križovatka. nastavenie môžem meniť aj za jazdy, lebo mám displej rovno na očiach navrchu, v strede palubky [odkaz]
Určite mnohí budú riešenie VW akceptovať, je to vec priorít, ale mne sa tiež príliš nepáči.
Inak je Jetta celkom pohľadné auto, aj keď na niektorých fotkách pôsobí hodne usadlo. Zaujímavé je, v ako rozdielnych autách dokáže VW kvôli šetreniu nákladov použiť zhodnú palubku, a v prípade de facto trojpriestorového Golfa v záujme odlíšenia investuje do úplne novej palubnej dosky.
Za výtku určite stojí spôsob uchytenia veka kufra, mohli to spraviť ako na Passate, alebo aspoň takto: [odkaz]
za stejné peníze je k dostání taky skvělý duster. a za stejné peníze jsou k dostání mnohem větší a vybavenější ojetiny. a za stejné peníze máš taky spoustu jiných věcí. kdy u nás lidi pochopí, že si nemusí každý vybírat auto podle nastudovaných ceníků s pocitem, že dostal za co nejmenší peníze co největší auto?
no na tvoje rozumy o TSI čekal celej vesmír. hned několik variant se nestíhá ani vyrábět a drtivá většina testů ho vynáší do nebes. ale pan odborník hned ví, že jakýkoli problém znamená pomalu požár auta >:D
Jiste jsi pochopil, ze zde narazim na design vzhledu automobilu. Jiz nekolikrat jsem zde napsal, ze jde o muj nazor a ze samozrejme jde o subjektivni pocit kazdeho z nas. Nikdo ti nebrani jit si koupit novou Jettu s dobrym motorem 2.0TSI za cenu presahujici 600 000Kc.
Budes potom jezdit s autem, ktere ma spatnou ergonomii prostoru ridice a s exterierem vzhledove (pro mnohe) o 2/3 levnejsim. Budes mit ale spravny klikihak na kapote a pod ni dobry motor.
Kde ses tu vzal, člověče? :-);-) Za tu větu o nesubjektivnosti kvality designu se zhoupneš na nejbližším diskusním stromě. Ode mně, a tuším, že ještě od jednoho ze zdejších, máš roznodně :yes::yes:
Jednou TSI rozbijes, jdes si koupit novy motor. Na detaily si budes muset pozvat experta na TSI. Byl jsem se znamym na predvadeci jizde, pri ktere odesel motor. Jiste mechanicke dily nelze pry z motoru vyjmout, proto nelze prestavbu motoru provest.
Ty se tu taky už pár let mlátíš pěstmi do hlavy, říkali jsme si, že budeš MUSET s touto chybou neco delat, třeba vyrůst... a ono nic. Takže tak. :-);-)
asi tak... navíc pořídím si PC s velkým barevným displejem za desítky tisíc a většinu času se musím sokojit jen s monochrnoickým displejem mezi budíkama ?? 8-s
Ne neni. Bylo mi jasne, ze se toho mistni VW fanatici chytnou (tebe nevyjimaje). A tak se take stalo. Jeste par navtechu chybi. Pak uz muzete pokrikovat bez nejmensiho argumentu ve sboru.
Porovnávať kvalitu dizajnu dvoch dizajnových smerov je jemne povedané dehonestujúce.
Určite to môžme ospravedlniť nevedomosťou, ale takto verejne sa obnažovať?
Dizajn alebo ak chcete design VW a Audi je minimalistický. V architektúre sa stretávame s pojmom funkcionalistický. Vychádza z potreby prezentovať funkčnú stránku architektúry, či produktu. V skratke povieme jednoduchosť, účelnosť. Nie ako to mnohí nazývajú a bohužiaľ i redaktori médií ako nudný, či fádny. Funkčná dokonalosť, a nie len vizuálna ale i technologická, materiálová, ľahká opraviteľnosť , víťazí nad vizuálnou mnohotvárnosťou.
Konkrétne Hyundai sa vydal cestou masového bionického dizajnu hraničiacého s vkusom. Veď práve aspekt ZAPÁČIŤ SA je jedným z krokov ku gýču. A práve s tým rátajú vypočítaví manageri. To aký je výsledný produkt nezávisí iba od dizajnéra.
Ale prosím nech nikto netvrdí, že dizajn je subjektívny pocit jednotlivca v štýle páči sa – nepáči sa (líbí – nelíbí). Dizajn je buď dobrý alebo zlý. Podľa toho, či dané zadanie zvládol alebo nezvládol.
Kontroverzný dizajnový produkt minimalizmu. Dokonalé skĺbenie jednoduchého výrobku, jednoduchej funkcie s umením. Nie je to automobil ale pre ilustráciu a zamyslenie sa nad pojmom design:[odkaz]
Tady Volkswagen kope sam do sebe. Sam sebe stavi do pozice designoveho lowendu. Pokud nechce, aby pozice obrazovky byla argumentem proti koipi auta, bude MUSET s touto chybou neco delat.
Jasně... prostě sis jen zase potřeboval kopnout do VW, to jediné umíš.
Ty jsi marný.
Mimochodem: "Toto Volksagen musi urychlene napravit." - musí? Nic nemusí... lidi to kupují i tak a jak je vidět, nikdo do změny netlačí.
Jiste ze znak na kapote nehraje nejmensi roli... proot misto jednoduche vety "to auto se mi nelibi" pises slohova cviceni na tema jake ten nudny VW neumi delat auta... ale o znacce to samozrejme neni :-)
Posuzuješ všechny ceny podle vzhledu? To by mě zajímalo jak nakupuješ sýry. Jestli luxusní holandský sýr s plísní, co nevypadá pěkně, nekoupíš, protože designem neodpovídá ceně.
Mam uplně stejny pohled na věc. Trocha realističtějšich fotek + video ktere jsem tu daval a už to neni takova hitparada. Takže uvidi se až na vlastni vvwoko.
Neminim se hadat na tema vzhled auta. Jde o subjektivni pocity kazdeho z nas. Nova Jetta vypada levne, vzhledove znacne zastarale.
Displej je vsak moc nizko, ergonomicky jde o znacnou chybu. Takove mrknuti se na tvar krizovatky muze stat i zivoty. Toto Volksagen musi urychlene napravit.
O podvodu ohledne zastaraleho faceliftu uvadeneho jako nova generace jsem narazel na Passat. Taky jsem to tak napsal.
Faktem je, že nová sada fotek Jetty je pro mě zklamání. Původní promo fotky vypadaly výborně, takové malé AUDI, s dobrými proporcemi a ostře střiženým designem. Tady jsou o palec či dva menší kola a jiná perspektiva... a najednou už to tak dobře nevypadá. Tak uvidíme naživo.
Bohužel to s tím designem není tak zcela přesné. Reakce fanatiků VW jsou levné jak ceník korejských aut. Je to schválně, aby jejich příznivci dokázali těmto reakcím porozumnět.
Vic ani neni potreba. Co vic bys chtel? Znak na kapote nehraje nejmensi roli. Auto dle meho nazoru vypada levne. Kdyby cenovka byla odpovidajici vzhledu, nerekl bych ani slovo proti.
Nemáš to trošku přeházené (nejen v hlavě teda...)?
Minulá Jetta byla designově tragická, naopak současná se povedla. Technicky je na soudobé úrovni.
Displej navigace je hodně sporný. Na krátké mrknutí (tvar křižovatky a pruhy) to stačí a větší operaci a vyhledávání bych si za jízdy ani nedovolil.
Mimochodem, nová Jetta JE nová generace, na rozdíl od faceliftu Passatu.
Větší slinty jsem tu dlouho nečetl, ale od tebe mě nepřekvapují.
To se mylis... je potreba poplivat VW, o nic jineho tu nejde... a tak ho srovname s designem Lady, umisteni navigace oznacime za designovou chybu (nepatri to spis do ergonometrie?) a budeme psat, jake je to nudne a hnusne auto...a proc? Protoze na nej proste nemame :-)
Tak mě ta Hyundai přijde opravdu ošklivá. Pobízivé, až to není hezké. Po roce okoukané, že budou hledat jak přijít co nejdříve s FL, aby to mělo zase nějaký "nápad" Dsign je ve stylu, čím víc linek a prolisů, tím víc in. Všude samá linka a oblina a ve finále to bypadá, jak když vyleješ kýbl kytu a dáš tomu kola. Interier ani komentovat nebudu. Elegantní interie Jetty vs. zprohybané ufočínskéradio.
Závěrem: Jetta není nijak emotivní, ani zásadně nápaditá. Je to prostě elegantně vyřešený design s nadčasovostí. Za pět let to bude pořád pohledné auto. Nijak zásadně nenadchne, ale nikoho neurazí.
JInak dávat do srovnání vyretušované fotky s fotkama z reálu je taky úsměvné. Tady to Jettě slušío hodně víc.
:yes: zdielam tvoj nazor...
to vies vw si to moze dovolit a ostatni ked nieco podobne spravia su za debilov...
vw fans nedokazu priznat chybu ich milovaneho...ale tak to nejako uz chodi...
jetta :no:
Ten předek je trochu uhlazenější kia picanto? Zase ty vystouplé světlomety a přední maska evokující žabáka? Jestli tohle je moderní design tak ať to kváká v Koreji...
Jetta predesle generace byla, dle meho nazoru, nejlepsi nabidkou "klikihaku". Vzhledove uchazejici, kvalitativne prumerne stejne jako ve spolehlivosti. I pres znacne zastarale motory slo o prumer evropske produkce.
To, co zde Volkswagen predvedl s novou generaci (o podvodu jmenem Passat radsi nemluvim) je znacnym krokem zpet. Sice ma nove motory, stale jsou ale pouhym prumerem. TDI dokonce projevem a spolehlivosti stale zaostava za konkurenci. U TSI nedej boze, ze se motor potka s vetsim problemem. Zde kompletni oprava neni ani technicky mozna.
Vzhedem exterieru se Jetta radi ke "skvostum" jako Dacia Logan nebo Lada 2110. Auto, ktere neni primo levne by nemelo levne vypadat. Jetta je vybornym prikladem toho, jak by cenovy lowend mel vypadat.
V interieru jde o klasicky nudny Volkswagen. Z hlediska vzhledu jde vsak o osobni hodnoty, kazdeho z nas. Designovy kopanec umisteni displeje moc nizko je vsak neodpustitelny. Vymluvy, ze se vse potrebne stejne zobrazuje mezi budikama jsou stejne levne jako vzhled auta. Kdo by kdy produkoval obrazovku, na kterou by se nemelo divat?
Kdyz to shrnu, Volkswagen se snazi byt svetovou produkcni jednickou. Panum z Vlkohradu jeste asi nikdo nerekl, jak male (minimalni) sance k takovemu uspechu maji. Zaroven se zde zapomnelo na kvalitu a soustreduji se na kvantitu. Pokud neco vypada levne, melo by to take byt levne. Nova generace by mela byt novou generaci a nejen pouze nepovedenym a jiz vzhledove zastaralym faceliftem (zde spis narazim na Passat).
Pokud bych minulou Jettu oznamkoval 60%, nova nema ode mne vic nez 40%.
Toto je design, kde designer šel po ulici, šlápl na zmuchlaný papír od sekaný, co mu tvarem připomínal auto, tak vzal kýbl kytu a vylil to na zem. Na vzniklý tvar narouboval kola a označil to za nový model.
to je zase extrémní tvrzení. naživo je to fakt o ničem. Ale co je pro jednoho o ničem, to je pro druhého nirvána. Rozhoduje užitek v této kategorii,nic víc.
Já mám navigaci, že krom navigace mi ještě ještě řadí rychosti ....... v trenkach.... >:D >:D >:D >:D >:D a je přenosná, občas ji nabiju, jinak má spoustu i dlaších funkcí. Prostě je to multifunkční zařízení. :-)
Problém je v tom, že displej u VW sdružuje i ovládání. Lepší řešení je oddělit ovládání od samotného displeje. Ovládání máte po ruce u řadičky a u volantu a displej máte co nejblíže zornému poli řidiče. Má to tak třeba z koncernu Audi A6 v nižší střední třeba Peugeot 308, Giulietta... Svět aut dnes dělají detalily a tady je třeba si přiznat, že řešení u nové Borry je horší než u konkurence.
Nejde o úhel, ale o srovnání vyretušované studiové fotografie (pokud to vůbec je fotka) s normálním pouličním snímkem s nešťastnou širokoúhlou perspektivou. Je spousta fotek, na které to Jettě sluší o hodně víc.
Tak já mám navigaci, potažmo palubní PC, která nejen mluví ale také se hlasem ovládá... to ale nic nemění na tom, že se na ní nemusím zajízdy koukat. ;-)
První byla Cordoba, z ní pak odvozené Polo classic. A ta Cordoba s vysokým zadkem byla fakt nádherná, Polo už tolik ne. Dostalo trošku jiné tvary a prolisy a nehodilo se to tam.
Polo bylo v té době samostatný model a bylo to poznat i na designu verzí.
Tak na těhle fotkach už Jetta tak přesvědčivě nevypada. Navic pokud se člověk podiva na nějake video kde je Jetta v pohybu tak taky nic moc. Pravě proto vyše pišu že mam strach aby Jetta v realu nevypadala huř než na fotkach(některych).
Já vaším výtkám rozumím, ale na ten velký displej se za jízdy nemusíte vůbec dívat. Palubní počítač má displej mezi otáčkoměrem a rychloměrem, ovládá se tlačítky na volantu. Tam si zobrazíte všechny podstatné údaje - aktuální a průměrnou spotřebu, počítadlo kilometrů, rychlost a mnoho dalších, včetně právě pokynů z navigace.
A co se týká ovládání, přijde mně praktičtější spustit ruku z volantu do výšky umístění navigačního systému, než se (teoreticky) natahovat někam do oblasti výdechů klimatizace
chvali sa dizajn__ale podla mojho nazoru je az prehnane sterilny a fadny...
a po kratkom case nebude co obdivovat...
bol by som za, keby redaktori auto.cz spravili dizajnovy duel medzi tymito modelmi...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
no schvalne, ktore sa vam paci viac >:-[]
btw...uz aj korejski inzinieri vedia, kam sa ma umiestnit navigacia (narozdiel tych od vw)
[odkaz]
[odkaz]
Myslel jsem to tak, že v řešení VW nevidím žádnou nevýhodu proti umístění navigace do zorného pole řidiče, když se stejně ovládá přes panel rádia nebo tlačítky mezi sedadly. Tento navigační systém (RNS 310 i RNS 510) má jiné nedostatky než to, že kvůli pohledu na mapu je potřeba sklopit zrak šikmo dolů.
a nema jetta display palubneho pc niekde pri budikoch ? ak je tato navigacia spojena s funkciami palubaku, klimy, radia a co ja viem coho este (netusim, nepoznam to - tipujem) tak duplom lepsie ak je to niekde nizsie viac po ruke. :yes:
Když se za jízdy musím podívat na displej palubního PC, musím sklopit zrak až někam pod výdechy klimatizace. Není to dobré řešení, konkurence v nižší střední je po této stránce dál. Umístění displeje je důsledek šetření nákladů a zhmotňuje zastaralost koncepce přístrojové desky. Vsadím se, že nová generace Golfu přijde už se správným řešením.
ja neviem co sa tu riesi umiestnenie navigacie... neviem ako vy, ale ja navigaciu v drvivej vacsine len pocuvam. kolko krat ju mam pohodenu niekde v priehradke, uplne mi to staci a vyhovuje :-)
Je to možne asi bude problem u novych modelu. Že by to souviselo s novym tvarovanim světlometu ktere jsou si u všech modelu hodně podobne ? Jak se řika pro krasu se trpi. >:D
Za dob dávných uměl tuhle třídu výborně Seat, obě generace Cordoby a druhá v případě Toleda převyšovaly ostatní o designovou třídu :-) . U Jeety souhlas, je povedená, bez emocí, ale to přece nebyl účel. Je to cesťák...
Lukáši, předpokládám, že jezdíte s pravou rukou na řadící páce ;-) . Opravdu mi nepřijde umístění nějak přehnaně strašné, ale vaše argumentace k domněnce přímo vybízí :-)
Jinak pro kritiky, doporučuji si Jettu, Golf, passat vyzkoušet než pronesu soudy o nízko položené navigaci. Uvědomte si, že Jetta a její palubní deska vychází koncepčně stále z G V a jedná se o "malý" levný sedan. Pokud by došlo k redesignu, náklady by byly podstatně vyšší.
Rejpalům doporučuji stejně jako UncleB pohled na info display mezi přístroji a poslouchat voice direction :-)
Toto umístění nepředstavuje problém. Navigace je takto dobře ovladatelná, snadno čitelná a neodráží se v čelním skle. Za jízdy je možné číst pokyny z displeje palubního počítače, kde se zobrazuje i názorné zobrazení tvaru křižovatky.
Displej mohl byt vyš a tuto chybu udělal VW myslim ještě u Touranu chyba to prostě z ergonomickeho a praktickeho hlediska podle mě je. Jinak Jetta se mi celkem libi ale mam strach aby to ve skutečnosti nevypadalo huř než na fotkach jak se tu někdo zmiňuje. Co se tyče interieru tak tam mam jasno podle mě je to takove socialnějši provedeni Golfa ktery ma podle mě nejpovedenějši interier ze všech modelu VW vzhledem k tomu že je to nižši středni třida.
Asi to trochu zlehčuje a displej mohl být opravdu o něco výš, ovšem ty to naopak (až komicky) dramatizuješ. Otevři si první odkaz a uvědom si jak dlouhé by si musel mít nohy, aby ses na displej navigace díval přes své koleno, viz tvá přehnaná reakce z 8:59... >:-[]
Taky trošku soudnosti, ne všechno, co není "francouzské", je hned úplně špatně... ;-)
Myslím, že zlehčuješ celkem závažnou ergonomickou chybu v interiéru. Je jasné, že navigace je tam kde je z důvodu úspor. V nižš střední to jde ale také třeba takhle. [odkaz]
Pleteš si VW s BMW. Hledat emoce u sedanu nižší střední třídy může jen hnidopich podobného formátu... Který sedan podle tebe předpisové emoce v této třídě naopak má...? ;-)
Zadek je v této třídě největší oříšek, který se tady podařilo zvládnout výborně, Kdo ho má ve třídě povedenější?
Nemá rád tyhle malé sedany obecně, nelíbilo se mi ani Vento, ani minulá Jetta, ale tohle se designově určitě "dá vydržet" i pro mě, rozhodně spíš, než u současná třídní konkurence...
Na displej navigace se koukáš minimálně, neb veškeré údaje potřebné pro jízdu dle navi, tedy vzdálenosti k odbočce, tvary křižovatek atd., se ti zobrazují na palubním počítači.
hlavne ty motory dies ani nehodnotim ale v benzinu jen nejaky turbokompresor no to je vyber kde je nabidka pro normalni rozumne lidi co chteji normalni klasicky spolehlivy motor ..
bud zkousni tsi nebo si jdi k jine znacce no to je divny byznys........ :no:
jinak auto je hezke a vkusne zadne vystrelky
i starý Peugeot 306 sedan měl lepší zavěšení víka kufru, takový propracovaný mechanismus, který vůbec nezasahoval do prostoru kufru :yes: Tohle řešení, které předvádí Bora je hodně nepraktické :no:
jen v tom interiéru je přímo šílené umístění navigace, nechápu to, nové auta a navigace je zase utopená někde hluboko dole :no: Asi se na ten displej máme dívat kolenem nebo jak je to myšlené?? ;-)
vcera som to videl.
Ad1: musel som na to pozerat zblizsie aby so zistil ci to je passat alebo jetta
Ad2: exterierovo: uplny des. bolo to v bielej farbe a fakt to vyzera otrasne, este ten predok ako tak, ale ten zadok je uplne bez nejakej emocie, pride mi to ako auto urcene pre turecky trh. Interier vcelku pekny, zpoza okna vcelku ok.
myslim ze uplne sterilne auto bez napadu. Bohuzial..
Ale šetří se, šetří. Kde měla minulá Jetta a Bora vyspělé, prostorově úsporné zavěšení víka kufru, jsou dnes zpátky ty ohnuté tyče, které drtí náklad jak to má Fluence nebo mělo Vento.