BMW M3 platí v řadách mnichovské automobilky za sportovní model, pravým sportovním náčiním jej ale nazývat nemůžeme. Takovou orientaci slibuje teprve odlehčená, posílená a přitvrzená M3 GTS, představená zatím jako koncept.
Sry, chtěl jsem přidat comment, ale je to tu nějak divně seřazené ve stromu :'-(
M3 jakožto jedno z nejzábvnější aut ze svého segmentu o kupce mít nouzi nebude :-!
tak jasně, zase to bude osobní, i když nevím o nikom kdo by řekl že přímo zadek 5 GT se mu líbí. Je ale možné, že je to další marketingový tah. Oni vědí, že se to stejně prodávat bude a když se o tom bude diskutovat víc a víc tím větší reklama pro ně...O takovém M-B E-klase si dneska řeknu že má dokonalý harmonický design a to je vše. O 5GT se ale budu dohadovat protože je to neotřelý design, který nás nenechá v klidu...
já nevím, strašně sem se těch 5 dveří děsil jak jsem viděl obrázky a na živo mi to vůbec nerazilo do očí a neměl sem pocit že s tím mám problém to vstřebat, ale určitě by se to dalo vyřešit lépe....
Z tohoto úhlu pohledu máš v podstatě pravdu, ovšem např. u té 5GT, šel vyřešit hlavně design pátých dveří rozhodně lépe, aniž by utrpěla požadovaná uživatelská přívětivost/praktičnost celého vozu...stačilo na nich jen více šetřit designovými prvky, podobně jako u X6, kde to i díky tomu, designově dopadlo podstatně lépe...
Chceš tím snad naznačit, že už jsi někdy byl ve stavu: "po prodělání těžké degenerace mozku spojeným s výrazným poklesem rozumových možností..."?
Ptám se proto, protože nevím, jak jinak bys mohl dojít k tak přesným, konkrétním a vlastním závěrům, co se údržby laku auta
v bílé barvě týče... ;-)
P.S. Kde je ten rozdíl v kvalitě laku (např. u prémiovek) mezi tou bílou, černou, žlutou, nebo červenou?
Jsou snad světlé tečky od kamínků na černém laku vidět výrazně méně?
Asfalt je na bílém (ale i na jiném světlém) laku opravdu nepříjemný, ale zase na něm nejsou zdaleka tak vidět i ty nejjemnější škrábance, jako na černém (nebo hodně tmavém) laku, stejně jako uschlé kapičky vody, pokud nejsou po umytí pečlivě setřeny...
Jak vypadá za pár let negarážované červené auto, parkující na slunci asi víš taky...
Takže bych to tak nehrotil, nebo bych pak musel jít "slepě" do opravdu praktické stříbrné...
A co se týká čistě vzhledu, já bych zase např. nikdy nerozdýchal tu modrou na R8 nad tvým nickem, ta (podle mě) R8ičku opticky doslova "zabíjí", podobně jako červeno-oranžová metalíza, která se už naštěstí na R8 nenabízí, připomínala někdejší populární odstín nabízený dost dlouho Škodovkou...
to že se z BMW stává "tuctovka" je fakt, ale otázka je, zda-li si na to můžeme stěžovat....Vždycky dělali auta pro řidiče. Kdysi jich bylo méně, byla jiná úroveň, lidé neměli možnosti vzít si auta na lízačku, strašně moc faktorů. A myslím si, že v době kdy se lidé začali obohacovat BMW vědělo, že nechce být premiovka s vysokými cenami a občasným prodejem, ale výrobcem aut pro řidiče s co nejmožnějším vysokým kapitálem. Myslím si, že BMW, M-B je poslední zastávka před nakoupením pak už ojedinělých kusů jiných značek. Bohužel museli přistoupit na jednu z variant a tahle pro ně byla určitě ekonomicky přijatelnější.
Add 5er GT, obludnost? Nebo spíš moderní doba? Důraz na zákazníka? Mnohostrannost využití produktu? Tvoří se prostě kompromisy, po kterých zákazníci touží a lepí se díry v nabídce vozů....Je to těžký přechod od E36, E39 a podobných modelů, ale lidé se mění, doba se mění a automobilka nemůže zůstat pozadu....Podle mně je třeba se na to občas někdy podívat taky ze strany společnosti a davu... Ne pár jedinců, nadšených BMW maniaků, kteří si s radostí koupí starší model a pak ho doma v garáži vyšperkují k dokonalosti a obrazu svému....
No já nevím, ale já bych si tu bílou vzal, i kdybych to měl nechat celé každou sezonu udělat znovu. Pokaždé co jdu kolem bílé M6 na černých kolech tak se mi třepou kolena a je to prostě možná ohrané, nepraktické ale mně se to líbí. A já bych měl v plánu s tím autem jezdit, ne stát před garáží a leštit a řešit každou pihu.... neříkám že modrá metla je špatně, ale pro mně představa bílé na takových discích, nepředčí nic....A je to osobní názor takže myslím, že poučky o kvalitě, odolnosti atd atd nejsou na místě...Neříkám, že nemám rád čisté auto, ale opravdu na autě, které nemá klimu, radio atd. nebudu řešit každou vizuální chybičku.
Hezké jak tu píšete že v té barvě je to otřesné ale záleží na zákaznících jakou barvu zvolí... mimochodem bíé auto bych koupil až po prodělání těžké degenerace mozku spojeným s výrazným poklesem rozumových možností... Bílá barva je nekvalitní, na žádném autě a to ani prémiových značkách všech druhů nejde o kvalitní odolný lak, jakési řeči o tom že na tom není vidět špína vemou za své po prvních pár tisících km kdy budete naprosto nešťastní pokud máte alespoň trochu rádi čisté auto když budete trávit hodně času se sundaváním asfaltových skvrn z celého auta které nejsou nikde tak dobře vidět jako na bílé barvě, jako bonus k tomu přidávám že až vám nějaký pěkný kamínek tak nějak pěkně trefí třeba nárazník tak budete mít krásnou černou velkou tečku která vás uhodí do očí pokaždé když auto budete umývat a nezbyde vám nic jiného než si vzít do ruky pěkně lak a štěteček a pěkně tě zamáznout a udělat z toho pěkně pihovatý BMW... ale tohle se týká víc barev ané jen čarné ale je to na ní zrovna také moc pěkně vidět... prostě nebrat... pěkně antracit, červený, modrá metla, žlutý, fialový, hnědý, zlatý, růžový... BMW zdar!
Já si neodpustím takovou malou poznámku. Před nedávnem tady schytal pár uštěpačných poznámek, a to i ode mě, Megane R26R za to jakým způsobem přišel ke snížení hmotnosti a ke svýmu výsledku na Nurburgringu.
A vida, ani to tak dlouho netrvalo a podobný recept použilo BMW.
Určitě nejsem ten správnej člověk abych to nějak hodnotil, s BMW jsem toho moc nenajezdil, ale myslím, že tohle je dost samoúčelný.
Navzdory neustálýmu "skučení" o zkáze starýho dobrýho bavoráka, nabírání váhy a rozměrů, o prapodivných tvarech a výrobě mastodontů, i těch "pár hodin" co jsem si odřídil v různě motorizovaných sériových 3-er E90 mě vede k přesvědčení, že v Mnichově se nehodlají vzdát svých pozic a RADOST Z JÍZDY je stále přítomna.
Takže ano, tenhle koncept je super (...a ta oranžová úděsná), ale hlavní je zachovat nebo prohloubit toho ducha vyjímečnosti zážitků v běžných kusech.
Myslim, ze vysledek se urcite povedl - tenhle recept proste nemuze dopadnout spatne. Skoda ale toho jmena, resp. dodatkoveho oznaceni. CSL -> " C S L " .. lidi, kteri chteli vedet, meli jasno, co to znamena. Uz se to proste zazilo a fandove se tesili na nasledovniky a i uplne nove CSL modely .. ale pak .. GTS. Proc? Prijde mi to skoda. Preruseny neco, co smerovalo spravnym smerem. Zas nejakej marketingovej mag chtel prekonat neprekonany..
Jinak krome toho okruhovyho stavitelnyho kridla je to rozhodne pecka. Kridlo to ale narusuje a podle myho dost podstatne.
V bílé bude dokonalá, ale třeba zepředu (pro "veřejnost") mnohem spíš zaměnitelná s klasickou M3 kupé, která je právě v bílé prezentována nejvíc, viz. i její prodejní katalog...
Koupil bych si taky raděj bílou, ale pro prezentaci a zvýraznění vyjímečnosti tohoto modelu, je taková barva vhodnější...
P.S.Zpět. zrcátka mohla být také černá, nebo "karbonová" jako střecha...
Proč by měla být X1 tak špatná?
spíš mi vadí X5M, to je hodně divné, ale ta X1 má aspoň klasickou ruční brzdu na blbnutí :-)
Jinak samozřejmě souhlasím, v době kdy 3jka může mít 1790Kg je to těžké... doslova :-)
Věřím, že ani samo BMW nepočítá s tím, že by tato barva byla u tohoto modelu přímo "stěžejní", jako např. oranžová u FoST, nebo zelená u FoRS...
Je to spíš určitý retroprvek a v téhle barvě rozhodně budí více pozornosti a ještě více se tak odlišuje od "konfekce" BMW, než kdyby ji prezentovali v černé, nebo stříbrné...
Ja naprosto souhlasim!!! 5er GT je vicemene obludnost (onehda kdyz jsem si ji prohlizel v casopise, tak me napadlo kdy asi tak vyjede 3er GT...?) A dalnicni brutality typu X5/6 "M"..??? To je asi proto, aby se polobozstvo v Q7 a spol. necitilo tak sebejiste...
Nedavno jsem nekde cetl, ze BMW navzdory krizi zdrazuje; ja s tim naprosto souhlasim, protoze BMW je podle me premiovka a to, jak za poslednich X let zlevnilo (porovnejte ceniky ´99 a 09, krasne je to videt napr. u modelu 320d e46/e90), tak se i z BMW pomalu stava tuctovka, navic BMW taky propada histerii a rozmelnuje modelove rady po vzoru M-B a sviha to jako bata cvicky...
Jinak samozrejme BMW 4ever a i pres ty obcasne vystrelky jsou to nejlepsi auta! (subjektivni nazor velkeho fandy BMW :-)
O Z4 to přiznávají i v BMW - je příliš těžká, měkká a ani nebude M verze. Sám ředitel M k tomu řekl, že na tu váhu by potřebovali použít 4,0 V8 a tím by vlastně vytvořili další M3 Convertible
Tak to ani omylem. Nová Z4 je GT se vším všudy. Obézní, měkká a lehce záludná. 335i je rozhodně lepší auto na sportovní ježdění. Mrzní mě to, sám jsem po Z4 35i dost výrazně pošilhával... :no:
Jo, u BMW zřejmě ještě pořád UMÍ postavit pořádné sportovní a navíc i docela hezké auto. :yes:
Zbývá otázka, proč takových aut nabízí tak málo ;-\ V podstatě jen 135i Coupé, s přivřenýma očima 130i hatch (který se mi ani trochu nelíbí) a teď M3 GTS. S trochou dobré vůle ještě M5 a Z4.
A jinak? Obludnosti (5er GT), šílenosti (X5 M, X6 M) a zbytečnosti (X1). Jasně, trh si to žádá, zákazníci to kupují, vydělává to peníze, tak se to vyrábí. Takže chyba vlastně není primárně u BMW... :'-(:-(