Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda chystá nový model mezi Fabií a Octavií, milion aut ročně vyrobí poprvé v roce 2015

Plány Škody pro nejbližší roky byly aktualizovány a vedení firmy je postupně odhaluje. Expanze má pokračovat cestou nového nízkonákladového modelu, přímý konkurent Dacie Logan to ale nebude.
Zpět na článek
neregistrovaný "kubiii"
9. 11. 2009 10:48
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Včera jsem tu reportáž viděl v opakování na čt24 - neskutečná hovadina...

Řešení odtoku naprosto OK - vyjádření znalců bylo pro smích (odtok tam být nemůže, tím by se snížila životnost... otvory pouze pro kondenzovanou vodu... - copak kondenzovaná voda nepůsobí stejně jako protékající???) A pán byl zřejmě příbuzný toho, co mu sám od sebe hoří barák - jak to, že nikomu dalšímu koberečky nevlhnou??? Divný ne? Redaktoři ČT mi tam připadali jako naprostí blbci :'-(
9. 11. 2009 07:36
Re: Sedan
Cenou hodně nad Loganem (10-12 K Euro), velikostí to bude asi podobné (mezi Fabkou a Oktávkou).
Záleží, jestli hodnotíte cenu nebo velikost, to jsou trochu různé kategorie...
9. 11. 2009 07:34
Re: Takže
Co se velikosti týká, Fabka je segment B a Oktávka C. Takže to bych viděl na velikost Hyundaie Accentu nebo Fiatu Linea. Ten je výrazně prostornější než Fabie a menší než Octávka. Čili takový návrat k velikosti Favorita (takový velikostně "skoro jako Golf" s méně místem vepředu a více vzadu). Teď je tu otázka, jestli auto v téhle velikosti za 10-12 tisíc euráčů je levné nebo ne. Čili buď to bude za tyhle prachy něco většího nebo vybavenějšího, ovšem o nějakém opravdu lidovém modelu se nebavíme. Takže buď normálně vybavený výz této velikosti, nebo velikost musí být aspoň cca oktávková.
Je otázka, jestli vyjde levněji dát peníze na vývoj nového modelu (a ty by se u nově vyvíjeného auta utratit musely), anebo převzít výrobně o něco dražší, ale už vyvinutou minulou Oktávku bez dalších nákladů na vývoj. Prostě jich pár udělat ve výbavě, která bude odpovídat jejich představě levného vozu a pak buď bouchat další, nebo to brejknout.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
7. 11. 2009 09:12
Re: Konečně
CC je střední mainstream, CLS vyšší střední prémie s dvojnásobnou cenou a zcela jinými zákazníky.
VW si musel ve své třídě zákazníky získat dobrým produktem, v tomto mu MB nijak nepomohl.
Zkus mi tvrdit, že kdyby Renault nevyjel v roce 82 s prvním Espacem, nevzniklo by dosud žádné jiné MPV.
6. 11. 2009 22:54
Re: Takže
Nu nechame se prekvapit, co to vlastne bude! ;-)
6. 11. 2009 21:21
Re: Už je to vyriešené : ).
Ono existuje jeste jedno naprosto bezpracne reseni a zdarma: Jezdit po zpatku!!! >:-[]
6. 11. 2009 20:13
Re: Konečně
Preto považujem Fabiu za krok vedľa - tiež by sa mohla posnúť o pol triedy hore. ;-)
6. 11. 2009 20:13
Re: Konečně
Mainstream a prémia nie sú rozdielne segmenty, len dve úrovne techniky a luxusu. Veľkostne sú stredná a vyššia stredná trieda často už tak blízko, že to proste nemusí hrať žiadnu výraznú rolu.
Riziko, že aj keď dvaja robia to isté, nemusia byť obaja úspešní, je vždy.
Skús mi tvrdiť, že Passat CC by vznikol, aj keby Mercedes neprišiel najprv. Takže je jasné, kto použil už vyšlapanú cestu.
6. 11. 2009 18:59
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Ale v televizi se resila Fabia II a muzu te ubezpecit ze u nekoloka Fiatu - Stilo, Marea, Doblo, Sedici jsem nikdy nic takoveho neresil!!! ;-)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
6. 11. 2009 15:52
Re: Konečně
Nemyslím si - typ karoserie sám o sobě žádný úspěch nezaručuje.
Navíc co funguje v jednom segmentu, nemusí automaticky fungovat v jiném.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
6. 11. 2009 15:48
Re: Konečně
Prodává se hotový produkt, ne koncepce karoserie. Tvoje teorie o "geniálně prostém zkopírování" do jiné třídy je úsměvná ...
6. 11. 2009 15:41
Re: Konečně
Presne tak - pustiť na trh niečo, čo sa páči, je šikovný ťah.
Nehrá rolu, že to spravili o triedu nižšie, rep. že to nie je prémiová značka.
mercedes prišiel so športovým sedanom prvkami kupé, dosiahol úspech, tak to skúsili tiež. Nie je n tom vlastne nič zlé, ale je pravda, čo napísal karlitto00
6. 11. 2009 15:22
Re: Konečně
Vyslapalo, kdyz to funguje (prodava se) Mercedesu, je (genialne) proste zkopirovat to do mainstreamu. Za tohle si VW zaslouzi :yes: Nic to ale nemeni na nulove vlastni invenci, nebo spis neochote cokoliv riskovat.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
6. 11. 2009 13:24
Re: Konečně
Myslíš si, že CLS "vyšlapalo cestu" Passatu CC, jak tvrdí karlitto ?
6. 11. 2009 13:23
Re: Konečně
Ešte lepší by bol UP!, keby ho dopracovali do série v pôvodnom prevedení s motorom vzadu. To by bol gól.
6. 11. 2009 13:17
Re: Takže
Golf nie je trieda - je to priamy konkurent pre spomínaný Megan, Civic alebo 308. Ďalší hatch tejto veľkosti by mu skresal predajné čísla, čo by sa podarilo aj Leonu, nebyť toho tupého nápadu jednotného dizajnu a techniky naprieč takmer celým modelovým portfóliom.
Ďalší hatch nižšej strednej v koncerne by bol čírym plytvaním.
6. 11. 2009 13:12
Re: Konečně
mainstream alebo nemainstream, to nehrá rolu, inšpirovali sa u Mercedesu, to priznali aj sami zástupcovia značky
6. 11. 2009 13:11
Re: KOMPAKTNÍ BOLESLAV
Tos mě pobavil >:D Já na Fabii I teda nevidím nic krásného :-) Desetkrát víc se mi líbí zachovalej Favorit a to už vůbec nemluvím o Felicii po faceliftu :-)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
6. 11. 2009 12:58
Re: Konečně
Budu se opakovat:

Passat CC - kdo měl před ním v mainstreamu tento typ karoserie?

Golf Plus - stejná otázka...?
6. 11. 2009 12:54
Re: Už je to vyriešené : ).
Tak ale to majú vyriešiť tí mudrlanti v škodovke, nie zákazník. Asi nejaký ten meter hadičky a úkon navyše pri výrobe znamenajú pre auto tejto triedy neakceptovateľné náklady... >:D
6. 11. 2009 12:53
Re: hm...
Tuná nejde ani tak o obsah príspevku ako o jeho formu.
6. 11. 2009 12:40
Re: hm...
Misaku obcas s tebou nesouhlasim, ale tady mas zcela jasnou pravdu. Interne to nazyvam Skoda-slepota 8-s Oktavka je o tridu mensi (a horsi) auto, to nezmeni ani ty giganticke previsy, nafukujici platformu (kompaktniho) Golfu.
6. 11. 2009 12:31
Re: Konečně
To zcela urcite, scirroco ma u me obrovsky palec nahoru :yes:
6. 11. 2009 12:30
Re: Už je to vyriešené : ).
V práci sme našli rýchle a lacné riešenie. Dierky na spodu sa zaslepia a do dutín sa spustí hadička ostrekovača : ).
6. 11. 2009 12:19
Re: Konečně
Neuhybam, ja o voze ty o koze.

Za poslednich 10 - 15 let neprisel VW s zadnym novym modelem (jak uz jsem zminoval: SUV, MPV, ted treba BMW 5 GT a dalsich x crossoveru..) ktery by pred nim nepostavila jina automobilka. Trosku "ostuda" na to, ze je to druha nebo uz skoro nejvetsi automobilka sveta. Nemusi byt prvni porad, ale on neni prvni "nikdy" (zase mluvim o 10 - 15 letech zpet). To je nevyvratitelny fakt a zaroven dukaz velice opatrne politiky VW.

Nic proti nim nemam, pouze konstatuju pravdu, mel by sis to priznat.
6. 11. 2009 12:06
Re: Konečně
Reaguju kdyz muzu, bohuzel, nemam se ta dobre abych travil cely dny plkanim na diskuzich, povetsinou s nulovym vysledkem.
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 10:48
Re: KOMPAKTNÍ BOLESLAV
Souhlas, já bych byl pro, aby šla Fábia o chlup nahoru, zvlášť pokud by budoucí OIII měla být o něco větší než OII. Mini zvládne Up! a levné prostorné auto ten Popular, či jak se to bude jmenovat.
neregistrovaný "KeinCZ"
6. 11. 2009 10:48
Něco o těch fábiích:
Docela zajímavá reportáž:

[odkaz] :no:

Nejlepší věta, ale jest:
"To co Škodovka považuje za záměr, nazývá znalec vadou."
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 10:23
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Tak to je fakt problém, čas od času vezmu špejlu a pročistím, kdo se o svý auto nezajímá tomu ať zhnije!

Víš kolika autům zatíká přes čelní sklo do elektriky??? U mýho mloka zase kucí opálení z Fiatu udělali odvody před čelním sklem tak šikovně, že po jedné hadici kape přímo do altíku a za mrazu to tam může zamrznout... a takových specialitek má každý auto jako prstů na ruce...
6. 11. 2009 10:00
Re: Takže
Aj ja, ale zrovna toto pitíčko si ma získalo... A v týchto sychravých dňoch...Lepšie ako varené víno...
6. 11. 2009 08:43
Re: Takže
Musim nesouhlasit A3 je jina cenova kategorie! Prilis drahe!

Golf je trida sama pro sebe hlavne v jizdnich vlastnostech, razeni a motorizace!

Leon ci Seat je v Cervenych cislech .... jako jediny z koncernove znacky ve ztrate!

Je tu spoustu mista konkurovat Meganu/ Civicu a 308 s novim HB!
6. 11. 2009 08:36
Re: HB
Ja bych byl pro konkurenta Focusu a Golfu...Octavka HB mi pripada nejlepsi a byla byto konkurence hlavne pro Megana a Civic a 308 proste solidni trida a v podstatne zajimavejsi Octavia HB RS...si o to rika sama.
Avatar - pelikoš
6. 11. 2009 08:13
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
průtokový bojler... >:-[] >:-[] trefné
6. 11. 2009 07:37
Re: KOMPAKTNÍ BOLESLAV
Dalo by sa to aj lepšie, keby chceli, resp. keby mohli. ;-)
VW dostal Škodu z kaše, ale pripomínam, nebyť tých pár desiatok rokov pod komunistickou taktovkou, určite by peniaze a know-how Volkswagenu nepotrebovali.

Výkon škodovky nie je božský, ale je dobrý. Ako som už vyššie písal, mali by to potiahnuť ďalej. Ako by bolo nesprávne vyrábať hatch nižšej stredne, lebo v koncerne je Leon a Golf (a podmienečne aj A3 - aj keď prémia v nižšej strednej je už iná pesnička), rovnako vidím stret záujmov aj u malých áut - hneď trojka prakticky rovnocenných súperov Polo/Ibiza/Fabia je podľa mňa na koncern tiež priveľa. Určite by bolo lepšie, keby sa aj Fabia posunula na rozhranie tried. Ak budeme počítať nástupcu Octavie Tour za auto mimo bežnú ponuku, keďže by mal byť koncipovaný ako lacné auto, Fabia by sa mohla o stupienok posunúť hore i dole, z oboch strán je od najbližšieho modelu (dolu sestra VW Up!, hore Octavia) hodne veľký odstup.
5. 11. 2009 23:41
Re: hm...
Koukám, že jsi zabral místo místního de Bila*.

Ta tvá slavná honda nemá ani pořádnou převodovku - v porovnání s DSG u škody a má úplně stejný výkon jako O2 RS. Akorát, že RSka stojí o dvěstě táců míň něž ten slavnej Accord.
Nesrovnatelné, jak cenově, tak kategorií vozu. Jsi fakt ubožák nejhrubšího zrna. :-!
Avatar - Well-being
5. 11. 2009 23:31
Re: KOMPAKTNÍ BOLESLAV
Všechno je to trochu nadsazené, ale vpodstatě se s tím dá souhlasit. Nebýt VW, kde by dnes asi škodovka byla, pokud by vůbec byla.
Na připravované auto se docela těším, taková velikost a kategorie mi u škodovky doposud chyběla. Nyní jsem právě řešil koupi takového auta a přestože jsem příznivcem domácí značky, musel jsem sáhnout po konkurenci a podpořit bratry Slováky.
5. 11. 2009 22:48
KOMPAKTNÍ BOLESLAV
Škoda počala budovat své modelové portfolio doslova včera a doslova z ničeho. Za mistrovský tah lze považovat už druhý zcela zřetelný krok v tomto smyslu pod taktovkou Volkswagenu. Přitom první VW "tah" byla rychlá modernizace Favoritu - vylepšení masky a výplně dveři. A pak to přišlo - s příchodem Felicie už bylo jasné, že VW udělá ze škodovky respektuhodnou značku. Tohle potvrdila jak Fabia I (ta je dodnes jedním z nejkrásnějších subkompaktů světa) tak Octavia I.

Současné portfolio je tedy mladé, přesto velmi realisticky konfigurované. Fabia je dokonale konstruovaná na potřeby postkomunistické společnosti, přitom je velmi současně rázným reprezentantem třídy malé vozy (subkompakt), což bychom měli velmi ocenit. Naproti tomu Octavia (jako již zcela regulerní důstojné auto) je ambicioznější. Podobně jako VOLVO S40/V50, stojí i naše octávka na pomezí tříd nižší střední (kompakt) a střední. A právě tento "přesah", to mezitřídní rozkročení je další geniální tah VW, resp. Škody. Nahoře je spektrum modelů dnes završeno fantastickým Superbem, který v mnoha parametrech také stojí mezi dvěma třídami (střední a vyšší střední). Tohle vše geniálně doplňuje Roomster jako vozítko pro malé podnikatele a aktuálně i nejoriginálnější a asi nejpůsobivější vůz Škody, totiž crosska YETI.

A do toho všeho "matoucí" horní informace. No, ta informace je právě snad dostatečně zřejmá z toho, co jsem právě napsal. Mezi subkompaktní fabií a "nadkompaktní" octavií se nachází velký prostor pro nějaký další model. Mohl by to být klíďo i klasický hatchback, jenže ten není zapotřebí, je tu GOLF, je tu leon, je tu A3. Takže co? No, v reakci na současnou krizi, s níž se tu budeme plácat podle mého tak ještě dalších pět let, je ideálním modelem něco á la Logan - velký prostor, malá cena. A je to.

No, a na počátek modelové řady... když tedy jako fox, mistr elegance zde dobaletil, by opravdu nebylo od věci, aby Škoda přišla s "minifabií".

Tak to shrňme - miniškoda, subkompakt hatch/kombi (Fabia), malá dodávka (Room), mezitřídní lift i combi (Octavia), střední crosska (Yeti), mezitřídní sedan/lift/kombi (Superb). Božské, ne, tohle dokázat za cca 15 let... :yes:
5. 11. 2009 21:03
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
No nechapu co s tim ma moje auto spolecneho a doufam ze jeste hodne dlouho na vrakac nepojede, zatim je temer na zacatku sve cesty! ;-)
Akorat, ze ten problem s vodou ve Fabii vznikl jaksi nezavisle na vuli konstrukteru! >:-[]
5. 11. 2009 20:29
Re: hm...
sklapni, nikto nie je na tvoje výplody tohto druhu zvedavý :-!
5. 11. 2009 20:22
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Co mate vy za auto nepatří náhodou na vrakáč
5. 11. 2009 20:07
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Opravdu česká značka, místo toho aby začali něco dělat nebo aby se zavděčili nespokojenému zákazníkovi, tak odpoví typem "Máš cos chtěl seber si svý sakypaky a vypadni, nemusel sis tu fábii kupovat".

No myslím si že škodovka tímhle skončila u mnoha lidí, voda v autě je snad jenom u hasičů :-O .
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 19:51
Re: hm...
ty vochcáfkár jeden ;-)
jossalito utlkoukl jedine tak jeho saska v gatiach >:D

Cena ACCORD 2,4 EXECUTIVE je 849 000 [odkaz]

Cena RS-ky 2,0 TSI s par prvkami vybavy naviac - aby sa vyrovnala Honde je 878 000 !!!

Takze ty vochcavie.cz si najprv prestuduj fakty a potom tu chval toho saska!
Co si dnes na svojom turbochrochte nestihal za Hondami? ;-)
Avatar - KubikCv
5. 11. 2009 19:49
ŠkodaLogan :-)
Konečně se Škoda probudila a nabídne dostupný "kufroidní" lowend.
Bohužel v konkurenci designově povedeného Fiatu Linea a konečně slušné Thalie to bude mít BoleslaffMotorenWerke hodně těžký.
Pokud to bude mít čumák jako Fabia2 nebo Octavia po faceliftu a zadek inspirovaným Superbem mk2 sedan...tak to bude děs >:D
Avatar - KubikCv
5. 11. 2009 19:43
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Ježíšmarjá >:D
Tohle má skoro každý auto..třeba i stařičkej Wartburg se šíbrem má v A sloupcích dvě hadičky dolů pod blatníkem a tam ústí ven...odvádí vodu z okolí šíbru.
Je fakt že to vedou plechem záměrně..aby brzo po záruce propukla koroze...ale pokud by tam odvod vody nebyl..začne to reznout v motorovém prostoru.
PS: interní výzkumy škody slouží taky k tomu,že např. vědí po jaké době průměrného užívání se rozbijí el.stahovátka oken..proto je všechno v plastu...aby se to používáním těsně po záruce rozbilo
5. 11. 2009 19:26
Bude to sedan
No, dle článků na webu to bude sedan.
Takže to vidím na Polo s kufrem. Má jiný podvozek (větší) než FII.
Upřímně, za 10 tis. € si dnes už koupím káry ve velikosti OII.
5. 11. 2009 19:26
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Jde jen pouze o to, ze prutokovej bojler patri na zed! >:-[]
5. 11. 2009 19:24
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
O co vám jde? víte kolik aut to má podobně řešeno, Některým se zase usazuje nečistota a listí po podběhy. Ano je to špatné ale není problém toto vyřešit když se na to přišlo, pokud ovšem jde o všechny vyrobené. I ikona spolehlivosti jako například Toyota měla už několikrát svolávací akce i kvůli vážnějším problémům.
5. 11. 2009 18:58
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Ty neznáš tento patent Škody?Vodní chlazení čelních částí a dutin Škody při vysokých rychlostech.Tepelné štíty mají přistávací moduly,či raketoplány,vodní chlazení je dle Škody účinějšši.
Avatar - pellsi
5. 11. 2009 18:54
Re: Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Taky jsem to viděl, jak můžou něco takovýho vůbec vyrobit, a pustit do prodeje. Fakt hrůza, kdo neviděl, at´ se podiva na Černé ovce z 5. listopadu. Za to dávám šádině :no:
5. 11. 2009 18:44
Milion aut nebo milion prutokovych bojeleru?
Prave nyni skoncila reportaz na CT1 v Cernych ovcich jak Fabii 2. generace uspesne a vesele proteka voda nosniky vozu! >:D
V podstate pokud se vam dostane jakekoliv mnozstvi vody na predni sklo, voda je svedena vnitrkem bocnich sloupku do podbehů vozu, kde na kazde strane vyteka jednou dirkou o prumeru cca 2 mm ven!!!
No a pokud se dirka ucpe dojde po naplneni podbehu vodou a pote ke vzlynani vody do vnitrku interieru! >:D
Takze bravo SKODA a at zije obojzivelna Fabia II!!!
Na tohle konkurence opravdu nema!!! >:D >:D >:D
Avatar - www.skodaoctavia.cz
5. 11. 2009 17:59
Re: hm...
Tak musím uznat, že jsi ho doslova utloukl argumenty. :yes:

Ono je v módě nadávat na škodovku.
5. 11. 2009 16:50
Re: hm...
Tady vůbec nejde o nějakou Oktavku nebo Acord. Tady se bavíme o tvojí demenci a neschopnosti rozlišit cenu. Octavia ve výbavě Laurin a Klement (tedy již s téměř vším co můžeš potřebovat) stojí taky o 200 tisíc méně (cca 750 tis).
Nakonfigurovat si Octavii Classic s všemi příplatky, jak jsi udělal, je případ pro Chocholouška, a ne sem do diskuze. :-!

Mimochodem Accord 2.4 s automatem a v Executive stojí 959 táců dle aktuálního ceníku.

Prober se chlapče.
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 16:43
Re: hm...
uz i to vybavene RS-ko (teda dovybavene na uroven Hondy) je vo vyssej cene ako ta Honda ;-)

Viezol si sa niekedy v RS-ku a Accorde? Asi nie! Inac by si ani na sekundu nepomyslel na tu Octavku!

Maj sa, uz ma to dnes nebavi...idem niekam von...cestou si podam par sluzebnych turbochrochtu (pretoze do rodiny by to nikdo nekupil) a potom si dam niekde drink ;-)
5. 11. 2009 16:39
Re: hm...
A Oktávka za 850 vypadá jak?

Už i to vybavené RSko s DSG a 2.0 TFSI stojí o sto tisíc méně a to ještě dostaneš v pohodě slevu. :-!
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 16:32
Re: hm...
ceny nepustia kámo ;-)

ja by som namiesto octavky volil radsej - o triedu vyssie, dokonalu a perfektne vybavenu
HONDA ACCORD 2,4 i-VTEC, 6st., 148kW vybava EXECUTIVE = 845 060 Kc

..ale to ty asi nemozes posudit, lebo este si zjavne nesoferoval Hondu Accord
5. 11. 2009 16:06
Re: Konečně
Jak ti do té "opatrné" teorie zapadá Scirocco ? Malé kupé, kterých bylo v devadesátých letech na trhu docela hodně (hlavně z Japonska), ale pak se stáhla z trhu a VW tuto kategorii znovu "oživil".
Avatar - pumpkin
5. 11. 2009 15:52
Re: Konečně
Trocha OT, ale práve som si spomenul na tento starší projekt malého českého elektromobilu, ktorý mal len krok od úspechu:
[odkaz]
5. 11. 2009 15:45
Re: hm...
Koukni se na tu základní pětku, až ji někdy uvidíš (pokud), já ji tedy neviděl nikdy, tak se zhrozíš co je to za auto.

Druhý odstavec je opět nesmysl. Já vím, ty se řídíš ceníky, protože na živo si to ještě nezkoušel, ale opravdu nejde koupit ve stejné výbavě nic tolik propastně lepšího, jak se tu snažíš sám sobě namluvit. Možná tak Lagunu, jestli má někdo zájem.

Tohle co tady předvádíš je mýtus, šířený zde těmi, kteří si to nikdy nezkusili. :-!
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 15:21
Re: hm...
trosicku mas pravdu, ale zakladna 5-ka ma toho tolko, ako Octavia v strednej vybave ;-)

A aj keby ta Octavia po zlave stala 900 000 tak za tu cenu si kupis cokolvek v slusnej vybave ale o triedu vyssie ;-) ;-)
5. 11. 2009 15:06
Re: hm...
No výborně, tak si kouknul do ceníku (jako správný ceníkový kovboj) a teď přitvrdíme.

Jak jsi již uvedl, plně vybavená Octavia je POŘÁD LEVNĚJŠÍ než BMW 5 v základu.
Co asi nevíš, tak na cenu doplňkové výbavy můžeš získat slušnou slevu, řekněme běžně do 10 %. Na základní model bez výbavy ti slevu NIKDO NEDÁ - nic tam neuhádáš.

Takže v reálu to bude vypadat tak, že plně vybavenou Octavii dostaneš za např. 900 táců a Oholený BMW možná za meloun, páč sem ještě NIKDY neviděl prodávat takový holátko za základní cenu.
Realita navíc hovoří zcela jasně, slušně vybavené BMW (na úrovni té Octavie) za meloun je trojka, nikoli pětka. Na pětku si musíš připravit tak 1.5 mega.
;-) :-!
5. 11. 2009 15:00
Re: Konečně
Uhýbá a reaguje jen na to, co se mu hodí. ;-)
Avatar - iudex
5. 11. 2009 14:59
Re: Takže
Iste. Ja ale skor uznávam filozofiu In vino veritas :-) Co mi pripomína, ze by som mal doplnit svoj vínny regál.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
5. 11. 2009 14:56
Re: Konečně
Uhýbáš.

Reaguji na to, že dle tebe VW nové modely nepřináší a jen opisuje od ostatních -neobhajitelný nesmysl.

Tiguan - nebyl první ve své kategorii, znamená to něco ?Znáš automobilku, která je v každé kategorii vždy první ?
Vadí ti to u nějaké jiné, kromě VW ?

Kolik stál vývoj CC, jak starý je Sharan, jak vznikal Touareg, s tímto nesouvisí, stejně tak to, jaká auta mám já nebo ty rád.
5. 11. 2009 14:49
Re: Takže
Nevadí, pri poháriku sa napraví každý rozpor. ;-) Včera som mal takú fajnú williamsovku... ;-)
5. 11. 2009 14:45
Re: Nevím, nevím...
Ale figu, priestorovo je to +/- to samé, kvôli mohutnejšej palubke a výplni dverí sa za volantom cítim dokonca trochu stiesnenejšie v OII voči staršiemu modelu. Plusom je nárast priestoru na kolená vzadu, inak je to zase detto. Podobne zvonka, nárast 6 cm na dĺžku a 3 na šírku prakticky nezaregistruješ, keby ti o tom nikto nepovedal, určite na to neprídeš, že auto je o niečo väčšie.
Jazdil som v oboch Octaviách, a ten rozdiel mi príde vzhľadom na veľkosť a triedu auta zanedbateľný. Viac miesta na zadných sedadlách považujem za podstatné zlepšenie, nie však za podstatné zväčšenie auta.
Čiže OI je medzičlánkom medzi Fabiou a OII najmä cenovou, veľkostne je od FII dosť ďaleko, a naopak hodne blízko OII.
5. 11. 2009 14:38
Re: Konečně
Passat CC - naklady na vyvoj zadny extrem, drtiva vetsina podstatnych dilu je shodna s normalnim pasatem.
Scirroco - sportovni kupatko vychazejici z Golfu GTI, interier Eos, naklady tam urcite byly ale tohle auto nemuze nebyt uspesne ;-)
Golf Plus - zase jen uprava karoserie, nic extra nakladneho.

A toho Tiguana neokomentujes? A co Touareg vyvyjeni spolu s Porsche, bez ktereho by úravdepodobne ani neexistoval? Taky byl mezi velkymi SUV na trhu jako jeden z poslednich. A co abcence plnohodnotneho kvalitniho MPV kdyz nepocitam prastary Sharan (vyvyijeny s Fordem a Seatem). Do toho se jim moc nechce.

A neberu historii, mluvim max 5 - 10 let zpatky. Chapu ze VW mas asi rad, s faktem ze jsou pri vyvoji novych modelu minimalne "opatrni" neokecas ;-)
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 14:32
Re: hm...
Skoda Octavia 2,0 TSI 147kW + vybava naviac = 969 350 Kc
BMW 520i 125kW - základ = 977 600 Kc

ale OK..spravny ceský máčo si kupi tu octavku a este mu zostane na nove sako

;-) ;-)
5. 11. 2009 14:25
Re: hm...
Strategie koncernu VW dle mého soudu spočívá v nabídnutí základní verze - jak je mezi některými vžitý název - holobytu a na něj si podle své peněženky, popřípadě svých nároků, pověs cokoli chceš. A že by se to VW nevyplácelo, o tom svědčí, že je největším producentem v Evropě.
Japonci, pokud nevyrábí model v a nebo někde poblíž Evropy nejsou schopni a nemohou mít takto postavenou nabídku.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
5. 11. 2009 14:24
Re: Konečně
Tak celé modely - ze současných: Passat CC, Scirocco, Golf Plus - myslíš si že tyto jdou po vyšlapané cestě ? Kým ?
Z minulosti: kdo vyšlapal cestu broukovi a prvnímu Golfu ?
5. 11. 2009 14:13
Re: hm...
Jsi asi jeden z mála, který nepochopil koncernovou úlohu škodovky. ;-)
5. 11. 2009 14:12
Re: hm...
>:D :yes: Že mě to nenapadlo hned. >:D
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 14:03
Re: hm...
ale no :-(
co ti pripada take "geniálne"?
Kazdy model Skody je v zaklade (na dnesnu dobu a konkurenciu) slabo vybaveny. To snad nepopries.
Ze si musis u Skody vybavu dokupovat a zdvihne ti to cenu ...to snad tiez nepopries.
Ze Skode chyba nejaky ten svojrazny sportiak (resp. polosport) je tiez jasne (vynechaj prosim RS-y)
Ze Skoda nema masivne SUV, pripadne OFFROAD snad tiez nepopries...

A este ako tu vyssie niekto spomenul jej chyba poriadne MPV

Takze?
5. 11. 2009 14:00
Re: hm...
Hmm, asi máš pravdu. Ještě by ale měli kompletně předělat design, pořádně zapracovat na kvalitě a spolehlivosti, dát 14 letou záruku, zlevnit servisní práce a náhradní díly a pak jako dovršení této strategie zkrachovat. Á, už vím, kam míříš. >:D
5. 11. 2009 13:19
Re: Konečně
Samozrejme ze Eos neni klicovej model. Co ale treba druhej priklad - Tiguan. Jeho prodejni vysledky jsou vic nez dobre a cela trida mensich SUV je dneska velice dulezita ;-)
neregistrovaný "kubiii"
5. 11. 2009 13:11
Re: Nevím, nevím...
Jenže ty centimetry, o který OII narostla z ní dělají úplně jiný auto, u OIII takový posun rozhodně neočekávám (ale to jen hádám, zprávy od Aštara nemám), snad jen do šířky. Zkus se vzadu posadit v OI a v OII a máš vymalováno, rozdíl téměr 7cm v rozvoru je zásadní. Pro mě byla právě OI zajímavým mezičlánkem mezi Fabií a OII a v těchto intencích by se podle mě měl pohybovat i ten Popular či co to bude.
5. 11. 2009 12:59
Re: hm...
No strašně moc se divím, proč už nepracuješ v marketingu škodovky. >:D

I u vším možným i nemožným vybavené octavie se nemůžeš dostat na cenovou hladinu základu mnichovské pětky. A to ani u toho nezlodějštího leasingu na trhu, co existuje.
5. 11. 2009 12:57
Re: Konečně
Tohle se dá prezentovat i naprosto jinak. Minoritní prodeje modelů, jakými jsou kupé s pevnou skládací střechou, nevydělávají peníze.
VW to dozajista myslel spíše tak, že pouze doplnil své portfolio modelů.
Není totiž jedinný relevantní důkaz, aby takový model automobilka nějakým způsobem upřednostňovala, pokud ji chybí to zásadní. ;-)
5. 11. 2009 12:55
Re: hm...
kokso, toto je výplod génia...teba je medzi nami škoda... :*)
5. 11. 2009 12:50
Re: Konečně
viz odpoved pro white_labela o kousek nize ;-)
5. 11. 2009 12:49
Re: Konečně
Neodpovidam, protoze musim pracovat ;-)

Ja nemel na mysli primarne technologie, myslele jsem hlavne cele modely. Jako priklad jsem uvedl Eos, tedy kupe s pevnou skladaci strechou, se kterou VW prisel jako jeden z poslednich velkych automobilek a vseobecne se to vnimalo tak, ze si pockal az jak se k obdobnym modelum konkurence postavi zakaznici. Videl ze se prodava, tak do toho sel. Stejne tak muzu jmenovat Tiguan (male SUV) atd.

Jinak proti jaho technologiim nic, mily wajt_lejble ;-)
neregistrovaný "misiak"
5. 11. 2009 12:48
hm...
ak by som bol niekym, kto moze rozhodovat o dalsom smerovani Skody, tak v prvom rade rozsirim zakladnu vybavu na kazdom modeli tak, aby prekonavala v zaklade povedzme japoncov. Dalej by som zlacnil doplnkovu vybavu a ceny by som prerobil tak, aby siahali po strop danej triedy. Potom by sa nestalo, ze si poskladas Octaviu podla zelania (silny motor a slusnu vybavu) a si cenou na zaklade BMW 5.
Dalej by som navrhol novy model, ktory by bol taky ciste "funny-sport-young style" ...nieco ako ROCCO a dalsi model poriadny OFFROAD (resp. SUV) vo velkosti Pajera.

Ale oni si vymyslia medzitriedu >:D
5. 11. 2009 12:44
Re: Nevím, nevím...
Veľký rozmerový rozdiel medzi OI a OII?
Dĺžka 4507/4513 vs 4569 (rozdiel +62, resp. +59 mm)
Šírka 1731 vs 1769 (rozdiel +38 mm)
Výška 1431 vs 1643 (rozdiel +31 mm)
Rázvor 2512 vs 2578 (rozdiel +66 mm)
Šírka interiéru
vpredu 1404 vs 1415 (rozdiel +11 mm)
vzadu 1428 vs 1423 (rozdiel -5 mm)
Priestor nad sedadlami
vpredu 973 vs 981 (rozdiel +8 mm)
vzadu 962/978 vs 966/984 (rozdiel +4 resp. +6 mm)
Objem kufra
základný 528/548 vs 560/580 (rozdiel +32 litrov)
maximálny 1328/1512 vs 1350/1620 (rozdiel +22, resp. +108 litrov)

Takže sorry, žiaden veľký rozmerový rozdiel nevidím, medzigeneračne narástla Octavia o bežné hodnoty, mnohí onkurenti podrástli ešte o kus viac. Interiérové parametre sú viac-menej rovnaké, pribudlo kúsok kufra a kúsok miesta na kolená vzadu. Rozdiel v celkovej dĺžke či šírke prakticky ani nepostrehneš. A zaujímalo by ma, odkiaľ vieš, že OIII bude veľkostne približne rovnaká ako OII? Veď to je aj OII v porovnaní s OI, ako v hore porovnaných číslach vidíš.
Avatar - white label
5. 11. 2009 12:26
Re: Konečně
karle, tobě toho zase hódně uteklo...
Ten kdo třeba v kompaktní! třídě zavedl "možnost" mít běžně (a k různým motorizacím) např. airbagy, 4x4, DSG, adapt. podv., park. asistent! apod., je možná "opatrnej", ale ve zcela jiném smyslu slova, než který máš na mysli zrovna ty... ;-)

viz. tvá chybějící odpověď na afrana...

edit. k tomu si můžeš přidat i motorizace jako přímovtstřikové turbodiesely a přímovtstřikové turbobenzíny
neregistrovaný "kubiii"
5. 11. 2009 12:23
Nevím, nevím...
Něco už tu zaznělo, ale přesto...

Sedan se mi nezdá pro Evropu jako dobrá volba, navíc se nemluví o verzi kombi, což hodně oslovuje zákazníky loganu! Osobně bych si představoval navázání na Tour - verze lift a kombi, pro snížení ceny možná trochu zjednodušenější než OctI.

Zaznělo tu, že OII by mohla být příští Tour, což považuji za nesmysl. Mezi OI a OII byl velký rozměrový rozdíl, což OI předurčilo pro další život jako Tour. OIII bude velikostně jistě +- stejná jako OII -to by nedávalo smysl.

A portfolio Škody? Up! by Škodě seděl a více než 5 místné MPV už tutově - kurňa, nás je šet!!! 8-s >:D
5. 11. 2009 12:21
Re: Takže
Dle Autozeitung [odkaz] to ma byt sedan na platforme PQ35, takze stavajici oktavie, ale s jednodussi vybavou a materialy. Ja to vidim na vykuchanou Jettu se Skoda znakem.
5. 11. 2009 12:13
Re: Konečně
Superb je do jisté míry mezitřídní stejně jako Octavia.
5. 11. 2009 11:47
Re: Takže
Povedal by som, že Roomster je koncepčne mimo klasických áut ako sú Fabia alebo Octávka.
Avatar - MilanF1
5. 11. 2009 11:46
Re: Konečně
Já jsem neměl tu možnost, abych to porovnal, zatím jezdím v P309 :-). Doma máme ještě P205 a P306, známý má P307 :-) - všechno v naftě.

Když to tedy vezmu z vaší úvahy, tak P407 je srovnatelné se Superbem ...
5. 11. 2009 11:44
Re: Konečně
Žiadny iný koncept ako predobraz sériového auta asi nebude, bude Up! v elektrickej verzii, o tom je už tiež rozhodnuté.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
5. 11. 2009 10:59
Re: Konečně
Budu tě citovat:

"u VW spis pockaji par let az jim konkurence proslape cestu"

"DSG je opravdu dobra ale VW neni jediny kdo ma podobnou prevodovku"

Otázka na závěr: kdo komu prošlapal cestu ?
5. 11. 2009 10:55
Re: Konečně
Haldex neni VW, to je samostatna Svedska firma, DSG je opravdu dobra ale VW neni jediny kdo ma podobnou prevodovku, adaptivni podvozek ma kazda "lepsi" automobilka. Nerikam ze je VW primo vychcanej, rozhodne je ale hódne opatrnej ;-)
5. 11. 2009 10:53
Re: Takže
Já tam právě mnoho prostoru nevidím. Mezi Fabii a Octavii narvali Roomster, proto cpát tam další "plnohodnotné" auto mi přijde podivné. Levný vůz je lehce mimo kategorii, jelikož u něho nějaké rozměrové kanibalizace nehrozí. Cílem je cena a za tou zákazník půjde.

Do zaplnění nabídky už chybí jen očekávaná variace VW/Škoda/Seat UP!, čistokrevné velké MPV, nějaký lifestyle ala Joyster a maximálně ještě SUV nad Yetim. Dávat mezi Fabii a Superb x modelů standartních parametrů (sedan/lift/kombi) je podle mě nesmysl.
5. 11. 2009 10:52
Re: HB
Popravde o tom Up-u je to pro me nova informace :yes: I tak si ale myslim ze se za par (3 - 5) let dockame rekneme predfinalniho konceptu mestskyho mikro auta s el. pohonem, ten projekt urcite neumre.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
5. 11. 2009 10:48
Re: Konečně
Jo jo, nebo taky DSG, haldex, adaptivní podvozek ...
Prostě jsi celý vyčůraný VW prokouk, bravo !
5. 11. 2009 10:45
Re: Takže
Presne tak to vidim, O2 bude i v budoucnu vyrobne moc draha. Mozna z ni pouzijou podvozkovou platformu, je to prece jen zakladem pomerne kompaktni golf. Nejvic bych ale vsadil na prodlouzenou platformu "fabie".
5. 11. 2009 10:44
Re: HB
Up je a bude s klasickým usporiadaním.
VW nečaká, kto z koncernu prejaví o výrobu nejakého vozítka záujem - on určuje, čo bude kto vyrábať.
Up je kvôli technickým problémom v sklze, ale príprava na výrobu vo VW Bratislava naplno pokračuje. ;-)
Avatar - iudex
5. 11. 2009 10:44
Re: Takže
Presne. O II. s viacprvkovou zadnou nápravou, moznostami 4x4, dvojspojky, AFL a iných vychytávok jednoducho nieco stála (nielen výroba samotná, ale najma vývoj), nevidím reálne moznost urobit z toho lacný Tour II. Ak sa bude nieco vyvíjat od podlahy s tým, ze to nebude mat ziadne komplikované features a moznosti extra výbav, obmedzenejsiu ponuku motorov a doplnkov, jednoduchsí podvozok s rozsiahlym pouzitím uz vyvinutých súciastok bez potreby vyvíjat, testovat a vyrábat úplne nové, bude takéto auto rentabilnejsie i pri nizsej cene.
5. 11. 2009 10:40
Re: HB
Myslim ze konkretne s Up-em cekaji az budou tech dilu mit jeste vic nebo jestli by i dalsi koncernovy znacky nemeli "zajem" o maly auto s pohonem zadku. Jinak by maly mestsky vozitko mohli postavit z fleku..
5. 11. 2009 10:39
Re: Sedan
Velikostí mezi Fabií a Octavií. Cenou by to mělo být někde lehce nad Loganem.
Avatar - iudex
5. 11. 2009 10:39
Re: Takže
Rozumieme, ale zrejme nezhodneme. ;-)
5. 11. 2009 10:37
Re: Konečně
Vsak ja jsem to samozrejme nemyslel vazne ;-) Jinak si myslim ze do toho nepujde do te doby nez bude mit "jistotu" ze se mu to bude rentovat "hodne". VW nikdy nesel do projektu ktery by mohl vydelat "malo", to spis pockaji par let az jim konkurence proslape cestu, okouka inovace a pak s famfarou prijde se svym modelem. Viz napr. Eos nebo mezi motory 1.6 TDI CR.
5. 11. 2009 10:36
Re: HB
Tak VW má dostatek osvědčených platforem, které jsou již dávno zaplaceny a v konkrétně tomto levném modelu ostudu neudělají. Ani bych se nebál napsat, že hůř než logan/sandero to dopadnout nemůže. :-!
5. 11. 2009 10:35
Re: Takže
To je možné, my do toho nevidíme.
5. 11. 2009 10:33
Re: Takže
Zobuď sa. Ešte raz - v prípade komplexného pohľadu na modelovú ponuku Škody NEHOVORÍM o lacnom modeli za 10 tis. Eur. Rozumieme sa?
Avatar - T613
5. 11. 2009 10:32
Re: Takže
Vyvinout nové auto ti může připadat nerentabilní jen do té doby než zjistí, že ti jsou současné modely na prd. Je totiž klidně možné, že by se O2tour nedostala z výrobní cenou dostatečně nízko a aby byla konkurence schopná, tak by na tom museli mít jen malý zisk.
Takže poskládají něco bytelnějšího s jednodušší technikou, a náklady na vývoj se zaplatí exportem do Indie, latinské Ameriky a Číny.
5. 11. 2009 10:31
Re: HB
Má, ale nedá. ;-) Pokiaľ si spočíta, že náklady na vývoj novej platformy sa mu nebudú dostatočne rentovať, tak do toho skrátka nepôjde. Sú to jeho peniaze, ťažko mu to možno vyčítať.
Avatar - iudex
5. 11. 2009 10:31
Re: Takže
Ja Ti neberiem Tvoj pohlad, domnievam sa ale, ze ak by si hatch videl ako kanibala ku koncernovým hatchom - Golfu ci Leonu (co je z princípu vylúcené, lebo má íst o lacný model v kategórii 10t. eur), o to viac by mohol ohrozovat liftback o pol triedy vacsí lift z vlastných radov. Treba si uvedomit, ze keby to bolo o 30 cm kratsie ako O II. (t.j. priblizne 4,27 m) a malo karosériu liftback, t.j. dost dlhý zadný previs, aký by muselo mat podvozok? Na úrovni Fabie. A to by tazko radili do nizsej strednej. Ved spomínaný Logan má rázvor vacsí ako Octavia. Preto som ja ako moju optimálnu predstavu (pozor, nie reálne ocakávania, ako bude lacná Skoda vyzerat) uviedol hatch (s rázvorom na úrovni Octavie, ale mensím previsom vzadu, co by bolo tých spomínaných 4,3 m). Octavii by to nekonkurovalo z princípu (lacnejsia technika a nizsia cena, ako i na pohlad podstatne mensie auto) a oproti Fabii by tu bol ten rozdiel podvozku a takisto dĺzky cca. 30 cm.
5. 11. 2009 10:28
Re: Sedan
O tom žádná. Já vycházím z informací, který mám. S tím, že plánujou sedan, nic neuděláme.
5. 11. 2009 10:27
Re: Konečně
Co nadelas, VW vlastni, VW urcuje pravidla. Enjoy! :-)
5. 11. 2009 10:25
Re: HB
Chudacek VW, nema penize na vyvoj... >:-[]
Avatar - iudex
5. 11. 2009 10:23
Re: Sedan
Ja skor spochybnujem preferovanie sedanu v Európe, to je vsetko. Ak majú v pláne hlavné predaje robit v Cíne ci Indii, nie je o com. Ak je pre Skodovksu stále podstatný európsky trh, s hatchom by zabodovali viac. A k tomu Loganu: po predstavení Sandera sa pozornost kupujúcich presmerovala nan. Neviem celoeurópske statistiky, ale na SVK sa hatch Sandero predáva 6-krát lepsie ako sedan Logan: [odkaz]%C5%A0tatisti…
5. 11. 2009 10:23
Re: Takže
V prvom rade, hovorím o dvoch autách. V prvom odseku o nástupcovi Octavie Tour, o ktorom hovorí aj článok auto.cz.
Zdá sa mi nerentabilné vyvíjať nové auto, keď recept s predĺžením výroby starších modelov funguje dobre.

Tá vízia v druhej časti - to je len predstava idálnej modelovej ponuky Škody, nepíšem teraz o lacnom aute, čo by konkuroval Dacii. Aby sme boli v obraze - Superb, Octavia a sesterský model Up!, a medzi ním a Octaviou ešte dva modely. Jeden väčší a jeden menší ako súčasná Fabia.
Hatchback s dĺžkou 4,3 metra by bol blbosť, tie sú už v koncerne dva, resp. tri - Leon, Golf a A3. Čiže vznikol by kanibalizmus o triedu vyššie ako je teraz.
Octavia je auto nižšej strednej, s technikou nižšej strednej triedy, ale veľké takmer ako stredná trieda. Model pod ňou by bol od nej o triedu menší - technika a cena malých áut, ale rozmerovo na hranici nižšej strednej - neviem, kde tu vidíš dva skoro rovnaké liftbacky, ten rozdiel triedy by tam jednoznačne bol. Octavia cca 4,6 metra, menší model o 30-40 cm menej, ešte menší voz po 3,8 metra toto auto by bolo väčšie ako Up!, ale menšie ako Polo a Ibiza. Čiže celkovo by celá ponuka automobilky bola "na pomedzí tried", a skvelo by dopĺňala ponuku koncernu.
5. 11. 2009 10:16
Re: Sedan
Logan je taky sedan a je v Evropě úspěšnej. Máš to tam černý na bílým. Bude to levný, bude to větší než Fabia a menší než Octavia a bude to sedan.
Avatar - iudex
5. 11. 2009 10:10
Re: Sedan
Ano, do Cíny sedan zmysel má. Na európskom trhu uz menej.
Avatar - iudex
5. 11. 2009 09:42
Re: Sedan
Urcite más blizsie k informáciám ako ja, ale nezdá sa mi reálne, aby Skoda robila sedan. U nás nemá dostatok priaznivcov, Skodovka sa popálila na Fabii sedan 1 gen. tak, ze v dvojke uz nad sedanom ani neuvazovala a myslím, ze ani nikomu nechýba. Ak budes argumentovat Thaliou, tak ludia si ju kupujú skor napriek karosérii sedan, nie pre nu. Ak by to bol hatch alebo lift za tú cenu, predávala by sa este lepsie. A k verzii liftback som na Teba reagoval vyssie.
5. 11. 2009 09:41
Re: Sedan
Tak kde bude stát modelově to auto? Někde píšou mezi Fábií a Octávií, jinde zase konkurence Loganu, což je levné auto a já bych ho strčil pod Fábii.
Avatar - iudex
5. 11. 2009 09:38
Re: Takže
Plánovanie Ti skutocne ide, ci Ta ale zaplatia... >:D
Súhlasím s Tvojím pohladom, ze Skoda vzdy dost profitovala vymedzením sa voci tradicným kategorizáciám, cím získavala body navyse (postavenie Octavie na hranici triedy, obdobne Superbu, Fabia Combi ako jeden z mála kombíkov v segmente). Pri zohladnení priestorovej ponuky Fabie je iste dostatocný priestor na "downsizing", tipujem, ze skodovácka verzia Up-u bude tradicne o nieco vacsia ako VW. Nestotoznujem sa ale s Tvojím pohladom na nový lacný model medzi Fabiou a Octaviou. Liftback dlhý cca. 4,30 m tam jednoducho nie je ako "narvat", to by potom musel mat podvozok Fabie a zadný revis á la Octavia by to na tento rozmer dotiahol. Okrem toho mat dva liftbacky, ktoré nebudú ani na rozdiel triedy je neefektívne a vnútrofiremne kanibalské. Ja to naopak vidím na typický hatch, tam by tých 4,30 bolo reálnych, a to i na podvozku Octavie, ci uz 1. alebo 2. gen. Z hladiska setrenia nákladov to skor vidím na jednoduchú vlecenú nápravu vzadu, teda nepredpokladám podvozok O II. Zrejme to bude o nieco natiahnutejsí a modifikovaný podvozok O 1.
5. 11. 2009 09:24
Re: Sedan
Jen krapet a menší motory. Vypadá to na dalšího adepta na HTP.
5. 11. 2009 09:22
Re: Sedan
Však oň ide. Sedan či liftback, uvidíme, čo nakoniec spravia. každopádne bude konkurovať Loganu skôr určením, cena sa predpokladá vyššia.
5. 11. 2009 09:10
Re: Konečně
S electrikou bych tak moc nepocital Ikdyz Skoda na tom pracuje a i Superba dala do jedne VS na vyzkum a prestavbu, tak jiz nekde bylo napsanou ze Skodovka nemuze prijis na trh s EV dokud jej VW nabude mit na trhu alespon 2roky!

To by proste neproslo aby skodovka zavedla electriku drive ci ve stejnem case jako subbrand od VW on to ma VW nejak podlozeny!

Podivej se jak dlouho jsme cekali na common rail...kdyz uz jej ostatni od VW meli?!
5. 11. 2009 09:08
Sedan
Pujde nejspíš o uz zmínený sedan, který by měl konkurovat Dacii Loganovi.
5. 11. 2009 09:07
Re: Konečně
Oproti Octavii stojí P308, ale jen v uvozovkách, protože třistaosmička je snad ve všech ohledech prostornější (tedy v interiéru určitě).
5. 11. 2009 09:07
Re: HB
Oni uvažovali pôvodne o motore vzadu, čo by dávalo super možnosti aj pre elektropohon, ale nakoniec stiahli chvost, vraj vývoj by bol pridrahý. Takže to bude klasika "všetko vpredu" a trochu si to odnesie aj vývoj elektra. Celkovo voči pôvodným plánom už meškajú, Up! pôjde naplno asi až o rok alebo viac.
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2009 09:03
Re: HB
Vychází to, že to bude Octavca HB nebo Fabia na novém podvozku jako liftback. Samozřejmě nové jméno.
5. 11. 2009 09:02
Takže
Takže to bude auto, ktoré medzi Fabiu a Octaviu zapadne jedine veľkostne - inak akoby ani nepatrilo do rodiny, bude na vedľajšej vetve ako Octavia Tour. Inak zaujímavé, že sa nechystajú ako Tour vyrábať O2, keď príde ďalšia generácia Octavie. Vyplatí sa investovať do vývoja ďalšieho auta? Hoci je jasné, že okrem plechov bude prakticky poskladané zo súčiastok z plných regálov koncernu (čo im nezazlievam, robí to každý ak sa dá).

Celkovo si myslím, že postupným vývojom radu, počínajúc Favoritom, nabehla Škoda na nesprávnu koľaj. Fabia už nie je rodinným autom, ako bol koncipovaný spomínaný Favorit, už je to čistokrvný malý voz. Taký istý ako Polo a Ibiza. Hoci sa snažia postavenie každej značky v tomto segmente vyprofilovať, podľa mňa tu prichádza k zbytočnému kanibalizmu v rámci koncernu. pritom Škoda má medzi modelmi Octavia a chystaným autom série Smart Family iba Fabiu - pričom je tu priestor aspoň pre dve autá. A obe by mohli byť úspešné, lebo by vykryli časti trhu koncernom dosť slabo obsadené, a tiež by nebrali zákazníkov koncernovým súrodencom. Väčší model by mohol byť bližšie k Octavii, dodržať Octaviou a Superbom zavedenú tradíciu "na pomedzí tried", mohol by to byť liftback s veľkým kufrom a technikou príbuznou s Polom a Ibizou, ale s dĺžkou na hranici nižšej strednej triedy, okolo 4,3 metra. Plnil by funkciu rodinného auta vo východnej Európe, a bol by lacnejšou, praktickou, a priestornou alternatívou ku klasickej ponuke na západe. Menší model by bol nižšie ako Polo a Ibiza, zároveň väčšie ako Up! a sesterské modely, a lepšie by konkuroval autám ako sú Swift alebo Micra, ktoré predsa len vyznávajú trochu iné hodnoty ako väčšina klasických zástupcov triedy malých áut.
No a dosť veľkú dieru vidím ešte v triede malých MPV, Roomster ako polo-užitkáč a polo-MPV na túto rolu nestačí, chcelo by to kultúrnejšieho reprezentanta segmentu, Škoda by podľa mňa zabodovala vozom konkurujúcim autám ako Meriva, C3 Picasso, alebo hoci aj Venga.
Sakriš, jak som si to pekne vymyslel, tuším to pôjdem predať do Boleslavi ako zlepšovák... >:D >:D >:D
Avatar - MilanF1
5. 11. 2009 08:58
Konečně
Tohle je dobrá zpráva, že chtějí udělat něco mezi Fabií a Octavií. Já jsem příznivcem hlavně Peugeotů a ty už ten model mají desítky let. Dejme tomu, že P207 = Fabia a P407 = Octavie. Oni mají ještě P308, a to je právě kategorie kterou vyhledávám. Takže se těším na to vozítko. :yes:

Co se týče toho miniauta, myslím, že chybu neudělají, ale mohli by uvažovat o jeho elektrické variantě - nyní je toho plný svět ;-)