Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot RCZ 1,6 THP – Nafta patří do… Le Mans

Ani značka, úspěšná v Le Mans s turbodieselem, na tom není jinak – pro sportovní kupé je prostě nejlepší variantou benzinový motor.
Zpět na článek
19. 2. 2011 16:56
Re: krasavec
Když se obejdeš bez navigace a karbonové střechy, tak jsi pod 880 tisíci. K tomu započítej nějakou slevu... já si myslím, že to je skvělá nabídka.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 20:00
Re: RCZ
No tak to si taky nemyslím, vlajkové lodě tady byly - Vel Satis, C6, 607, zapomenutý Opel Signum, Phaeton dokonce ještě výše, ale ten zase byl spíše výdobytkem Piecha.

Jo, shodnem, že jde PSA hodně vpřed, uvidíme, co to přinese, totéž se hlásalo o C5, což je velmi podařené auto a kolik se jich prodá? Méně než těch 407 :-|
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2011 18:47
Re: RCZ
Nemyslím si, že to byl dobrý marketing. Už tehdy byl přežitek nabízet střední a vyšší střední třídu jedné značky (mimoc německé trio). Myslím, že peugeot měl už tehda uvést něco jako 508. Ford se Scorpia zbavil dávno, Opel Omegu nechal doskomírat o něco dřív než Peugeot nechal dožít 607. Ale to je fuk, bavíme se tady o kdyby a o minulosti, nechme to už být. Ty máš jistý názor na auta, jež jsou předmětem naší diskuze, já mám na ně jiný názor. Snad se shodneme v tom, že Peugeot jde určitě teď lepším směrem, než kterým se vydal před 6-11lety. Vlastně celé PSA jde do sebe. I nové Citroeny hodnotím kladně. BMW ví s kým spolupracovat ;-) Takže jen tak dál PSA. :yes: S tebou se loučím, měj se ;-) :yes: zdarec
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 18:14
Re: RCZ
Jenomže 508 má jiné poslání než 407, proto byl u něj ten odklon od 406. 508 nahrazuje i 607, takže by měl naplnit očekávání po prostornosti a pohodlí, jinými slovy kdyby 407 udělali krapet delší s pohodlným podvozkem, tak by bylo minimum zákazníku pro 607, ti by se uspokojili s 407. Sice jsem ten tu změnu od 406 taky nechápal, nicméně zpětně to je prostě krok marketingový a docela chytrý. Vemu-li to jinak, tak 407 mělo jedno z nejlepších jízdních vlastností v mainstreamu stejně jako 3-er v prémii, prostorností na tom byli podobně bídně, designově 3-er není pro mnoho lidí taky přijatelné.

307 ale nutno porovnávat s konkurencí. Vem si, co v roce 2001, kdy auto bylo uvedeno na trh nabízelo, jaký prostor, jak opravdu pěkný interiér, to bylo v té době jako dnes ta 3008. Pamatuji si, že jsem do toho sedl a spadla mi čelist, jak je možné, že to vypadá hodnotněji než o třídu větší Laguna II, k tomu dobré odhlučnění, stále pohodlný podvozek, ale jistější než koráb 306 a rázem patřilo k tomu lepšímu ve třídě. To auto při svém uvedení bylo o třídu lepší než 406.

206 je jiná, to je... no... auto stavěné hlavně pro ženy, i když by se našly lepší verze, tak opravdu v té době po stránce jízdy a prostornosti byla třeba Fabia dále, nebo Polo, rozhodně i Clio, ale tady prodává líbivost a proto se 206 tolik prodalo a prodává se dodnes.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2011 17:53
Re: RCZ
Však já se všemi taky jel, o kterých jsem mluvil. Jasně, 508 ne, ale když na ní slyším všude chválu, interiér se mi líbí, tak už jízdně snad slabá nebude ani pro mě, když není ani pro novináře. Jasně, krom GT nemá tak vyspělý podvozek, ale já si nemyslím, že by všichni potřebovali nutně sportovní ambice od kdejakého auta. Na to jsou tady jiní. Pokud to bude podvozek komfortní, bude dobře tlumit nerovnosti a nepřenášet rázy, tak na co potřebuje vyspělý podvozek? Je třeba se na to dívat taky funkčně. Zato 407 má moderní podvozek, ale zde mi to přijde spíš jako hraní na něco, co není. A u 407 prostě nepřekousnu design a nesmyslné proporce a převisy. To je ale můj osobní problém. A o tom to celé je, to je podstata a princip diskuze. Tzn. výměna vlastních názorů, ale to tady spousta lidí nechápe. A že mám v nicku BMWfans je čistě moje věc. To, že to tady na místní diskutéry působí jako rudá barva na býka, je věc druhá. Zkrátka já se za svou automobilovou praxi naučil hodnotit auta jako celky a nejen podle jedné záležitosti. A pokud mi jedna zásadně nevyhovuje, což byl (mimo jiné) design peugeotů, tak to nepřekousnu. Naopak umím ocenit i na takovém autě ostatní. Např. 3008 je zvenku snad nejošklivější auto na 400tis.K (pod nimi jsou lady). Ale uvnitř? Bomba, nemohl jsem uvěřit, že sedím v Peugeotu. U 307 SW bych zase mohl ocenit prostornost. Ale třeba u 206 mě nenapadá nic. To auto u mě totálně propadlo. A takhle bych mohl pokračovat do nekonečna...
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 17:14
Re: RCZ
Tak jak jsem to napsal, tak to myslím, diskutér jsem pořád stejný, hodnotím dle technických vlastností auta a co jsem s kterým z těch Peugeotů jel, tedy s těma o kterých se píše jsem si odzkoušel všechny krom 508 a nejen, že na mě nějak fakticky působí.
A když pominu design, což už jsem psal, tak s tvrzením, že třeba 407 je otřesné auto, nebo 307, to prostě nemůžu vůbec souhlasit. Hlavně když vemu v potaz, že to tvrdíš o 407 s BMWfans v závorce, tam bych právě čekal, že vyspělý podvozek 407 oceníš a třeba pomineš pro některé diskutabilní interiér, jako je tomu třeba u 3-er.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2011 16:05
Re: RCZ
Kde jsi přišel na to, že při svých názorech používám domněnky, nebo dokonce PR prohlášení? Ronaulte, já tě bral jako seriózního diskutéra, ale z tebe se stal plkař jako wolff. Totálně překrucuješ co napíšu a navíc se mi zdá, že snad moje příspěvky ani nečteš, jinak bys nemohl tohle plodit. Navíc konec tvého příspěvku jsem vůbec nepochopil, co jsi tím chtěl říct. Nemáš páteční večerní chlastačku už teď? Takhle diskuzi s tebou já vést nehodlám. Je to totiž ztráta času.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 14:00
Re: RCZ
Já ale k tomu, co píšu nepoužívám své vlastní pocity a doměnky, případně PR prohlášení Peugeotu jak bude 508 skvělá a úplně nová (to možná bude, zatím to ale není nijak 100%, i když Perunovi jeho nadšení věřím), ale fakta. Co jak bylo ve tvém vztahu je fakt pro tebe, nikoliv pro realitu autosvěta. Jestli je fakt, že 407 je pro tebe díky vzhledu přijatelný, tak pro mne je naopak fakt, že 508 přišla o lichoběžníkovou přední nápravu a podstatný rozdíl mezi 306 a 307, nebo že R-CZ opěvovaný BMW fans má interiér z 308, což byl do té doby jeden z nej a neobjevená kvalita, přední část, která byla u BMW fans zavrováná a je tady opěvována a jinak naladěný podvozek, tedy logicky.

Takže nezaměňuj fakta s fakty ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 2. 2011 12:02
Re: RCZ
Jasně v pohodě... Jasně, ještě aby 307 nebyla lepší než 306, když je její nástupce, to je snad jasné. Ty mě ale pořád nechápeš, o co mi jde. Ale to je jedno, nebaví mě se takhle bavit o ničem. Ty máš očividně velice rád všechny francouzské auto, neberu ti to, ale pro mě jsou hold fakta taková, že snad až teď Peugeot přichází s auty, o kterých bych i já možná uvažoval (zatím jen RCZ a 508, co bude dál se uvidí), To jsou fakta, stejně jako to, že modely jako 206,307,407 nebo i 207 totálně neuznávám a jsou to pro mě otřesné auta. S tímto bych se s tebou rozloučil.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 23:55
Re: re
Tady na serveru je test i na to HDI a tam se píše:
"Milým překvapením je spotřeba. I když se hodně snažíte, neroste spotřeba nad 10 l/100 km. Na dálnici, kam se hodí turbodiesel dokonale, zvládá RCZ jízdu s rychlostním průměrem 130 km/h se spotřebou 5,8 l/100 km. Při vyloženě úsporné jízdě mimo město není velkým problémem udržování spotřeby kolem 4,5 l/100 km."

Tady v testu jsem o spotřebě nic nenašel, hledám špatně? Jen v tabulce:
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.9
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 23:49
Re: RCZ
Prostornost 407 nebyla nijak na výši, to máš recht, ale jinak interiér ve své době v rámci mainstreamu nějak problematický nebyl. Vše vynahrazovaly jedny z nejlepších jízdních vlastností ve třídě, dobré HDI.

Jenže ty píšeš o autu jako celku? Co si pod tím jako představit? Když ti rozeberu 306, tak netvrdíš, že mluvíš o sportu, ale že byla jinak dobrá, což já tedy až tolik z ní nadšení nesdílím, když kritizuješ 407, tak až na design, který je diskutabilní, protože některým se líbil, tohle auto třeba po stránce jízdy nemělo tolik prohřešků.

307 byla prostorná, jezdila lépe než 306 a ve své třídě bych ji rozhodně k těm nejlepším ve své době zařadil.

A jestli myslíš tím celkem spolehlivost, tak o 508 zatím nic nevíme a ještě dlouho nic nebudem. Víme jen to, že první 307 měly díky elektronice a právě pokrokovosti docela problémy, které se časem vyřešily.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 2. 2011 23:31
Re: RCZ
Hnus byl řečen na auto jako celek. Kde mluvím o sportu proboha? Že zmiňuji dobré verze 306? S tebou se teda nekonverzuje moc dobře ;-\
Já přece neříkám, že mají být všechny Peugeoty sportovní. To je dnešní móda, aby každé auto jezdilo jako sporťák. Tam nebyl problém jen v jízdních vlastnostech... Myslím, že 407 měla daleko víc problémů, např. prostornost je si myslím dost velký problém a taky interiér za Němci dost zaostává. Tady je 508 o galaxii jinde, už se těším, až se do ní posadím.
17. 2. 2011 22:49
Re: re
ja ani nic take netvrdim. Ja si totizto myslim, ze ten benzin nebude brat viac. (z pohladu merneho vykonu/spotreby)
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 22:47
Re: re
No nevím, jestli u R-CZ bude spotřeba naprosto to nejdůležitější.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 22:46
Re: RCZ
Tak na začátku si psal o hnusu, takže jsi asi začínal designem, teď to přehazuješ na sport.
Bežné verze Peugeotu nejsou sportovní auta, spíše pohodlné dostavníky a v tom třeba ta 407 byla velmi dobrá. Sportovní úspěchy v rallye 206 a 307 snad není nutno spochybňovat. Navíc jestli si někdy jel s obyčejnou 306, tak 307 byla proti ní daleko lépe odladěná, už to nebyl houpající se člun. K 508 a 407, tam byl snad jediný problém s vizáží, nechci zpochybňovat 508, ale běžná 508 nebude jízdně o nic lepší než 407, nechci tedy předbíhat, zatím jsem nejel, ale 407 měla ve všech vezích lichoběžníkovou přední nápravu, 508 ji bude mít jen v GT.
17. 2. 2011 21:42
re
skoda ze redaktor neporovnal spotreby naftaka a benzinaka pri podobnych styloch jazdy.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 2. 2011 21:00
Re: RCZ
V pořádku, prodeje měly o tom žádná. Mě jde i třeba o to jak se na auto nahlíží, i třeba z pohledu odborné veřejnosti. Četl jsi někdy v testu 206 nebo 307 nějakou větší chválu? Jasně, pohodlí, úsporné diesly, dobrá cena, ale o autu jako celku? Spíš mi přijde, že si tyhle Peugeoty získaly zákazníky jen hezkým kukučem (jak pro koho) a auto jako takové moc nešlo. Zato 306 vynikala na svou dobu ve spoustě věcech, přišla s HDI, skvělé sportovní verze. 307? prostorná SW verze a.... nic. Zkrátka jen takové holky na okrasu. A zde máš kontrast. RCZ- po dlouhé době Peugeot, o kterém si i přečteš chválu a 508? Ta ještě nepřišla pořádně na svět a už se o ní mluví, že bude hodně ambiciózní. V tomhle bych viděl rozdíl mezi novými Peugeoty a těmi mnou neoblíbenými, byť dobře prodávanými.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 20:30
Re: RCZ
Jenže ona 306, tím ji nechci nějak ublížit či pomlouvat, byla z mého pohledu po technické stránce nijak pokrokový vůz, oproti právě třeba 307.

Samozřejmě, kvalitní design nemusí být automaticky líbivý, ale prodejnost, to je to, co při tvorbě designu trápí manažery nejvíce a tam 206 uspěla na plné čáře a ani 307 nebyl žádný propadák.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 2. 2011 20:12
Re: RCZ
Líbivý, no jak pro někoho, ale i tak neznamená líbivý= vkusný a už vůbec ne, že musí být prodávaná auta hezká, to sem nepleť. Mám s 206 osobní zkušenost a nemám to auto rád jako celek a design s posazem jsou dvě nejhorší věci. O 307 můžu říct to samé. Auto roku, ale mě přijde naprosto otřesné. Zkrátka éra Peugeotů 205,306,406 atd. byla si myslím nejlepší. O šklebu jménem 407 raději taktně mlčím...
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 18:48
Navigace
CHtěl bych poprosit pana redaktora, jestli by mohl popsat jak byl spokojen s příplatkovým navigačním systémem. Pokud se nepletu, tak dle ovládání je to nejvyšší verze s 30 GB diskem a 3D. Jestli ten příplatek za ní opravdu stojí, krom změn v interiéru. DOdává se totiž i do 308.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2011 18:43
Re: RCZ
Tak musím nesouhlasit s tím, že zařazuješ 206ku do hnusů, jedno z nejprodávanějších aut v historii, které těžilo právě z povedeného a líbivého designu, který ještě dnes umí oslovit. Taktéž předfaceliftová 307 bylo jedno z nejkrásnějších aut segmentu své doby a to nejen vně, ale i interiér byl povedený. 407 a 308 se už každému líbit nemusel, 307 po faceliftu asi nikomu, ale to je otázkou vkusu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 2. 2011 18:38
RCZ
Před tímhle pažoutem smekám. Moc se mi líbí. Vůbec celý Peugeot snad jde do sebe a RCZ byl jen předkrm. Odpovídalo by to, ptž 508 vypadá taky moc dobře. Snad se Peugeot vrátil mezi výrobce hezkých aut, odkud odešel uvedením hnusů jako 206,307,407... Fandím jim.
Test se mi moc líbí a testované auto taky. Co mě ale zaujalo je mezera na levém předním boku mezi kapotou, nárazníkem a dveřmi. Je nějaká moc velká. Asi šrám chudáka testovacího automobilu, protože zadní spára je v pořádku. Dál ruční brzda, tak nějak divné trčí... Černé kola+ karbonová střecha+ bílá barva= moc slušivá konfigurace vzhledu. Zkrátka pro mě jasná volba mezi FWD auty této kategorie :yes: :yes: :yes: pro Peugeot za RCZ
Avatar - janoš
17. 2. 2011 17:35
Re: krasavec
Mám takovej dojem, že ten článek vyšel už dřív v Autotipu...jinak povedené auto.
Avatar - positivemind
17. 2. 2011 15:56
Re: krasavec
Jen mi cena k 1m korun přijde trošku moc. Ne, nejel jsem s tím, třeba to za to stojí (hlavně interiér je bomba), ale na papíře mě to trošku děsí
Avatar - Nerez
17. 2. 2011 15:04
Re: krasavec
Taky se mi tohle auto moc líbí. Kombinacé bílého vozu a černých kol mě vždy dostane. Dokázal bych si představit ho mít v garáži :yes:
17. 2. 2011 10:32
krasavec
V bílý mu to opravdu sluší, subjektivně se mi líbí víc než druhá generace Audi TT, akorát nebejt tý prohnutý střechy, která ve mě evokuje .... ano půlky, zadek... další vadou na kráse je určitě nemožnost pohonu 4x4, kterej by se tomuhle modelu hodil. Ale jinak hodnotím :yes: