Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Venga vs. Škoda Roomster - Nošovice proti Kvasinám

Duel Česko-Slovensko je vždy plný emocí. Jak dopadne přímé srovnání dvou dostupných MPV?
Zpět na článek
30. 8. 2012 23:09
Re: Hezkej test
Tak s tím souhlasím. Venga je stejně jako SOUL omyl.Až nová ix20 o kousek předběhla Roomstera v testech. Bohužel pracuji ve firmě, která dodává jak do korejských aut tak do vw koncernových aut komponenty, a vím jak se korejská auta pro novináře "modifikují" aby měli více hvězdiček. Takže už jen za to, že všechno Korejské jsou kopie VW, Škody či Peugeotu a jiných značek, kteří za ně všechno vyvinout, u mne jasně vítězí Roomster jako auto pro mladou rodinu s dětmi na dlouhé cestování. Je to pracant.
25. 12. 2011 11:57
autor
je skodovacky idiot...taketo plky sa nehambit napisat...:no: :no: :no:

Negativa vyzdvihnut ako vyhody! lol
Avatar - Wolfsteen
26. 2. 2011 19:20
Verze v testu
Nějak nechápu, proč u většiny dnešních testů aut jsou brány modely s naftovým motorem? Obzvláště mi to vadí u aut jako jsou roomster a venga. Jestliže jsou to auta pro rodinu tak dražší nafťák si koupí jen málo rodin. A verze v tomto testu za 540 tisíc si může pořídit jen blázen. Za tyto peníze jsou auta výrazně větší...
Já osobně vych uvítal test hyundaie ix20 a i30 s 1,6 benzínem a 6kvaltem, kéž bych se ho někdy dočkal...
26. 2. 2011 16:14
Re: PLICHTA ROKU?
Skejpo, povazuj mne za co chces, ale ne za GTi-ho.
Sice je pro mne podobnost stylu psani potesujici (pro GTIho asi spis urazejici), ale kdybys mel nacteno a nadiskutovano (nejen na netu), tak bys mi tohle napsat nemohl. Vedel bys jasne, ze muj styl je tvoren spis odchycenymi styly ostatnich a protoze casto pisu pod diskuse, kde je i GTI (a ten komentuje vetsinou nejcasteji), tak se v mem stylu odrazi vice, nez ostatni.
A reaguji na cokoliv, co mne zaujme, na autorovi nezalezi - viz ted treba na tebe...
Avatar - robertPLUS
25. 2. 2011 20:50
Re: PLICHTA ROKU?
V eleganci, v kráse je Roomster absolutním králem." ... jj a Venga je takovy looser, ze skoncila v testu az tretia.. >:D >:D >:D >:D, tiez som sa pobavil :yes:
25. 2. 2011 18:12
Re: ?TEST?
To Klaudius: K těm sedadlům: je to do jisté míry věc osobního zvyku. Ale také filozofie modelu. U sedáku, pokud jde o tvar, šířku, výšku bočnic, defaultní sklon + možnost jeho nastavení, výška nad podlahou, poměry vzdáleností k pedálům, volantu, řadičce... Půjdu si taky příležitostně znovu vyzkoušet sedadla Vengy, před časem mi nepřišla ničím nápadně nepohodlná a výška nad podlahou se mi naopak zamlouvala.

Beru v potaz i to, že HKAG vnímá kategorii mini MPV/crossoverů jako typické auto do města, bez ambicí na nějaké dálkové přesuny, na to mají v portfoliu jiné (a cenově srovnatelné) modely. A že podobný přístup uplatnila i k dalším modelům spojeným s touto platformou (Soul, ale i dosavadní Rio, řekl bych i i20 (ix20 jsem nezkoušel)). Chápu i to, že Škoda vzhledem k dost úzkému portfoliu modelů a pořád ještě spíše regionálnímu charakteru automobilky, vložila do Roomsteru ambice zkombinovat dodávku/městské vozítko/rodinný vůz pro relativně málo majetné rodiny... Proto je myslím srovnávání obou aut často dost obtížné, protože jsou každé z jiného myšlenkového světa.

Jinak s tebou souhlasím, že zadní sedadla v Roomsteru zkrátka pohodlná nejsou. Je to daň koncepci "pravého MPV" s vyjímacími sedadly, kdy podobně jako třeba o Scéniku jsou sedáky prostě dimenzované jen na dětské nebo anorektické zadky. Vyjmutí středového pidisedadla na tom nic nezmění, sedák se tím neroztáhne. Je to problém i pro dospělé s nemocnými kyčlemi/bederní páteří, kteří na poddimenzovaných sedácích jednoduše sedět nemůžou. To neteoretizuji, ale z praxe konstatuji.
Avatar - skejpa
25. 2. 2011 15:41
Re: PLICHTA ROKU?
ne, jen podle ostatnich testu ten motor v srovnani s prehledem vyhrava. a tak rikam, ze to muze byt bud pocit a nebo taky treba vada tohoto kusu motoru crdi...

btw: mariachi, povazuj me za blazna ale ja myslim, ze jsi GTI :-) styl psani je uplne stejny a reagujes na prispevky tykajici se GTIho. To mas jedno, uz to tu bylo vickrat, jen jsem chtel rict, ze to nemusis skryvat :-)
Avatar - skejpa
25. 2. 2011 15:36
Re: PLICHTA ROKU?
muze byt klidne vada kusu...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 2. 2011 12:03
Re: ?TEST?
V ČR je to s ix35 a Sportage už vyrovnané. A nakonec nejvíc prodává stejně obal, resp. u auta i vnitřek - mnoha lidem se prostě ix35 líbí víc a řekl bych, že i design Vengy má víc příznivců než ix20. Naopak málokdo při výběru auta trvá na možnosti svézt se alespoň několik desítek kilometrů a bez dohledu prodejce.
PS. díky za zajímavý tip!
25. 2. 2011 11:35
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
netvrdim, som len trocha z toho clanku zmateny. ja tvrdim, ze ani jedno z tych aut v cesko-slovenskom duely nema nic spolocne so slovenskom. pokial viem, tak na slovensku sa robi ceed, ceed sw, pro ceed a sportage. a to, ze sa ma presunut vyroba vengy v buducnosti na slovensko je irelevantne, pretoze takisto sa moze presunut vyroba roomstra napriklad do ruska .... testovane auta uz boli vyrobene, ani jedno z nich na slovensku
25. 2. 2011 10:47
Re: ?TEST?
To je zaujímavé. SUV nie sú práve moja parketa, ale čo som si všimol, predajne je práve ix35 na Slovensku úspešnejšie.
Možno by bolo niekedy zaujímavé, keď už sa občas vyskytne duel česko-slovensko, porovnať aj tabuľky predajov. Veď Slovákov chodí na Auto.cz tiež dosť a na diskusie by to tiež mohla byť fajn téma.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 2. 2011 10:36
Re: ?TEST?
Čistě subjektivně je ix20 o něco příjemnějším autem než Venga. V případě dvojice ix35 a Sportage je to ale zase naopak.
Avatar - Slavek-TDM
25. 2. 2011 09:12
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
Az na takovou malickost, ze Roomster se nemontuje v Kvasinach (jak se pise v titulku testu), ani v Boleslavi jak tvrdis ty, ale ve Vrchlabi >:D
25. 2. 2011 08:36
Re: ?TEST?
O.K., pokiaľ to vysvetlíš takto, niet dôvodu ďalej namietať. Aj keď, určite sa v oredajni KIA zastavím a ešte raz si to sednie vyskúšam. Kúsok od práce mám predajňu Hyundai, ale neviem, či má Hyundai s Kiou zhodné sedadlá.

Mne na Roomsteri vzadu prekážali hlavne úzke sedáky, aj v prípade bez stredného sedadla. Nebolo to ono. Isteže, komfort sa napriek tomu výrazne zvýši, ale je to už za cenu kompromisu.

O tom, v čom je Roomster lepší, už asi nie je treba diskutovať, je to proste tak. Fakt by ma zaujímalo, ako by dopadlo porovnanie s ix20. Ten testoval Tvoj kolega Aleš Jungmann, možno si sa previezol tiež.

Mimochodom - nemám záujem Ťa presviedčať, že máš meniť názor alebo výsledky testu. Proste mám v niečom iný názor a iný pohľad, a samozrejme, nemusí byť úplne najobjektívnejší a vôbec nie všeobecne platný. Ale tiež si za ním stojím. ;-)
25. 2. 2011 06:39
Re: PLICHTA ROKU?
S tim rozvernym prasatkem, co mas u nicku, a vetou o vysokootackovem dieselu, je mi tve mysleni zcela ukradene >:D

O motorech te dostatecne poucuje test, se kterym koresponduje i moje osobni zkusenost. Nepredpokladam ale, ze bys to akceptoval.
Avatar - saldy
25. 2. 2011 01:22
Re: PLICHTA ROKU?
Ano u 1,6 TDI CR stejně jako 1,9 PD je razantní nástup téměř od vonoběhu, v cca 2500 ot. jde křivka toč. momentu prudce dolu a již moc netáhne, to jistě odráží i zkušenost řidičů oktávií v obou případech, v případě crdi se nechci opírat ani tak o vlastní zkušenost z i30(bez DPF) ale spíše o závěr jiného periodika které se specializuje na dýzly, kde byl motor velmi podrobně rozpracován, v závěru se konstatuje toto:

...motor nás přesvědčil natolik, že jsme jej nechali odměřit na brzdě...Výsledek byl hodně překvapivý, maximální výkon vzrostl na 100kW, výrazně vyšší byl naměřen toč.moment, který poskočil na 302N.m již při 2019ot......Křivka toč.momentu razantně roste v nízkých ot.(oproti TDI se sbíra o něco později) a drží stejnou úroveň až k 3800ot. Křivka výkonu roste lineárním způsobem a hodně připomíná charakteristiku zážehových motorů.Rozhodně se vyplatí motor točit, odměnou bude okamžitá a velmi znatelná dynymika v každém okamžiku..."

Test motoru je z i20 která je stejně jako Venga s 6ti kvaltem a DPF, zmiňuji různá auta s různou vahou, spřevodováním a Vengu neznám ale stejně mi to nejde do hlavy, vždyť Vy jste vlastně degradovali 94kW motor se značnou převahou Nm a pravděpodobně lepším průběhem oproti slabé 66kW verzi v Roomstru, jen dodám, že i silnější verze se 77kW dosahuje při vrcholu naměřených 253N.m.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 2. 2011 23:57
Re: Rumunster
Je originální, avantgardní a v mnoha ohledech praktický, má svoje menší i větší nedostatky, ale kdo ne, že? Třeba P 407... ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 2. 2011 23:53
Re: ?TEST?
Mně osobně u Vengy vadily také příliš rovné přední sedáky, kdyby měly větší sklon, byla by pozice sezení přece jen o kousek příjemnější. Takto je to jako sedět na židli, což není dvakrát příjemné. Jistě, ve městě to nevadí a je to spíš výhoda, při delší cestě ale snad každý ocení možnost sedět za palubní deskou a ne nad ní a sedět jako v křesle a ne v nepřirozeně vzpřímené pozici.

Roomster vzadu je opravdu proti Venze horší, když se ale vyjme prostřední sedadlo, je komfort rázem na vyšší úrovni a už může směle konkurovat Venze s výsledkem závislým na individuálních preferencích.

Pojmem "tah" nebo "zátah" rozumím širší souhrn vlastností jako dostupnost výkonu/točivého momentu a jeho náběh v přechodovém režimu - stisknutí plynového pedálu při jízdě ustálenou rychlostí. Motor s vyšším maximem výkonu (tzn. stavem v konkrétních otáčkách při plné zátěži) ještě nemusí nutně "líp jet" v běžných situacích. Snad si teď rozumíme...

Variabilita, ovladatelnost, jízdní komfort - ve všem z toho je Roomster citelně lepší jak Venga, proto si myslím, že zaslouženě smazává výhody Kie z jiných oblastí. Ostatně za výsledkem testu si plně stojím - to ještě k poznámce z původního Tvého příspěvku.

Analýzy cen nejprodávanějších modelů na trhu jsou zajímavým tématem, kterým se chceme v budoucnu zabývat ještě víc, avšak odděleně od testů, které mají mít spíš nadčasový charakter. Díky snadnému dohledání v archivu test na Auto.cz přece jenom poskytuje komplex zkušeností a poznatků platný na roky dopředu. Ceny se obzvlášť v dnešní době mění prakticky z měsíce na měsíc.

Každá připomínka, když je konstruktivní, je přínosná a lze o ni přinejmenším diskutovat.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 2. 2011 23:35
Re: ?TEST?
Kde prosím vidíte rozpor? Text uvádí, že na dálnici je Venga nepatrně úspornější, ve městě jsou oba modely na stejno a mimo město se v běžném provozu pohybuje Roomster úsporněji, navzdory faktu, že při jízdě konstantní rychlostí 100 km/h má spotřebu paliva nižší Venga. Konstantní rychlostí ale v dnešním provozu jedete jen na dálnici nebo na přivaděčích a obchvatech. Mimo město neustále mírně zpomalujete a opět akcelerujete.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 2. 2011 23:31
Re: PLICHTA ROKU?
Skutečnost je ale právě opačná - 1,6 TDI nastupuje už hluboko pod 2000 ot. a je to jeden z nejživějších a nejtočivějších čtyřválcových turbodieselů na trhu. 1,6 CRDi alespoň ve Venze se mu v tomto nevyrovná. Bez "kopanců" fungují oba motory.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 2. 2011 23:27
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
Protože Roomster mimo město může jet prakticky pořád na nejvyšší převod.
Jinak málokteré auto přímo svádí k využití maximálního výkonu... alespoň tedy mě. Užitkově zaměřené auto s dieselovým motorem je zrovna takový případ.
Avatar - abacus
24. 2. 2011 21:50
Re: Kdyby
Garáž nemusí byť práve to čo si bežne predstavíme – štyri steny a vráta.
To, čo máme vo svojej „garáži“ tu v písomnom prejave každý deň odhaľuje každý diskutujúci.

Ako hovorievali už naši starí rodičia: "Čo máš v garáži to ti nikto nevezme."

P.S. U mnohých diskutérov ľahko odhalíš čo majú vo svojej „garáži“.
Avatar - saldy
24. 2. 2011 20:21
Re: PLICHTA ROKU?
rozepiš se o tom trochu a pouč mě, nebo si budu myslet, že do ventilku patříš sám ;-)
24. 2. 2011 19:46
Re: PLICHTA ROKU?
Vysokootackovy diesel, charakterove podobny benzinaku - tak to je na Zlaty Ventilek >:D
24. 2. 2011 19:41
Re: PLICHTA ROKU?
Jasne, chapu.
Kdyz ti nekdo fundovany ukaze realitu, tak ty mas stejne pocit, ze je to uplne jinak (presneji receno podle tebe).
24. 2. 2011 19:26
Re: Rozměry
Máš pravdu. Vidím to stejně. A já mám tedy taky pravdu. tak to je. Magnum a Piech na zadním sedadle.
24. 2. 2011 17:56
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
Děkuji za odpověď.Ale stejně si ten výsledek vykládám jinak.Vyšší spotřeba Vengy v celém testu mohla být způsobena vyšším využitým výkonem,i když samozřejmě jako dvoulitr to nejede (ani nemuže).Přisouzení spotřeby dle otáček se mi nezdá pro to,že v tabulce má Venga při uvedených rychlostech vždy otáčky vyšší a spotřebu nižší.Plyne z toho tedy nezávislost spotřeby od otáček,což je v reálu správné.Spotřebá není přímo úměrná otáčkám,nýbrž výkonu.Proto u mnoha testů aut zde vypadá spotřeba skvěle,ovšem reálně je těžko budete dosahovat.Některé pohony mohou být znevýhodněny.Máte pravdu,že je problém na nějakém okruhu zaručit stejné podmínky,ale jsou stejné i při testu ustálenou rychlostí?Nejlepší je odečtení spotřeby samozřejmě po najetí stovek kilometrů,tak jak uvádíte,ale je s auty ježděno stejně dynamicky?Tím spíše když má každé jiný výkon.V každém autě to občas svádí k plnému využití výkonu.
24. 2. 2011 17:26
Re: Kdyby
Avšak otevřením své garáže pak můžeš obhájit svoji nestrannost, nikdo tě nemůže nařknout z " ... nejlepší vůz / značka je ve tvé garáži... ", ovšem v případě, že tam neparkuješ 911 uragánů ;-)
24. 2. 2011 16:35
Re: PLICHTA ROKU?
to je co za blbost? co ma slovenska Kia spolocne s vengou vyrobenou v Nosovicich?
24. 2. 2011 16:32
Re: PLICHTA ROKU?
preto sú všetky Volkswageny čínske autá, každý vie, že VW má v Číne plno takých základní... >:-[]
24. 2. 2011 16:31
Re: Kdyby
Třeba já mám zde ostych psát o své garáži. Neuměl bych to, a nemám ani vnitřní potřebu prezentovat čím jezdím, jaké nosím boty, hodinky či nákupní tašku. A vycházím ovšem z toho, že ne každý je jako já, tedy z toho, že když tu nějaký kolega své auto prezentuje, má pro to své důvody a diskuzi o něm právě tak trochu i čeká, neb proč by jinak své auto zde uveřejňoval?

Vyznávám zde zásadu - vstupem na diskuze není techničák nýbrž hlava. Toho se poměrně těsně držím.

Zdá se ti to nelogické? Mně ne.
24. 2. 2011 16:26
Re: PLICHTA ROKU?
Ano, ale Kia má základnu na Slovensku...
Avatar - saldy
24. 2. 2011 15:26
Re: PLICHTA ROKU?
máš pravdu, co se týká výkonů motorů, malé korejské dýzly jsou vysokootáčkové, charakterově podobné benzínům, je třeba umět využít točák který je rozložen do většího rozsahu, má to výhodu při pružném zrychlení kdy vás to táhne pěkně z 2t až téměř k 4t , TDI CR 1,6 tohle nedokáže,v tomto spektru už je totálně mrtvý, oproti předchůdci 1,9 přináší jen mírně zlepšený průběh a rozsah bez kopance, 1,6crdi má do dnešních dvoulitrů daleko, s tím souhlasím ale jinak mi to srovnání v testu příjde na hlavu postavené 8-s
24. 2. 2011 15:02
Re: PLICHTA ROKU?
Ja uz jsem chybu objevil, me mobil pise misto tagu tohle- [b]. Ale na displeji mobilu to vidim jako korektni tag, kdyz se na diskusi podivam na PC, je to spatne.
Koukam, ze funguje jenom strong a em, a italika jeste k tomu spatne, neprehodi to jen konkretni prispevek, ale i vsecchny nasledujici.
Avatar - FISHkaa
24. 2. 2011 14:19
Re: test
například věta:
... Rozdíl v točivém momentu už ale není tak výrazný – 260:230 Nm ve prospěch Kie. ...
Tj. jenom o 30Nm což je cca víc jak 13%!!! toč. momentu Roomsteru ...

Já nevím, ale 94kW - 77kW = 17kW tj. cca 22%!

Taky se nemůžu zbavit přesvědčení, že u tohoto "testu" platí pravidlo: automobilka zaplatí, novinář napíše... co chcete? :'-(
24. 2. 2011 13:36
Re: ?TEST?
Dokelu, k čomu mi bude šteňa bez papierov....?
24. 2. 2011 13:35
Re: Kdyby
Ak máš len túto obavu, stačí použiť SZ... ;-)
Avatar - skejpa
24. 2. 2011 12:49
Re: PLICHTA ROKU?
Jen říkám, že pocit a realita jsou dvě rozdílný věci.
24. 2. 2011 12:23
Re: PLICHTA ROKU?
No vidis - nejels je, jen tvrdis a hadas a myslis si.
Redaktor ti napise, jak to s temi motory, spotrebou, hlukem, kilowatty a newtonmetry je a ty porad meles tu svou.

To opravdu neni o cem diskutovat.
24. 2. 2011 12:14
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
Pokud to chces upresnit, mrkni nekam, kde se to testuje vrealu.

Kia:

[odkaz]

Roomster:

[odkaz]

Pokud by nahodou nekomu nejel odkaz, ci se mu nechtelo koukat, tak obe auta maji tak rozdilnou spotrebu, ze to nestoji ani za mavnuti rukou a pri koupi se tezko da rict, ze "...jsem si koupil tohle, nebot min zere."

Jo, realita je nekdy kruta, koncernove auto neprohralo a tak honem zpatky k testu a hledej dalsi chyby.
24. 2. 2011 11:54
Re: Rozměry
Wolffe, u tebe by nic z koncernu nevyhralo, ani kdyby to bylo jedine auto v testu.
To je tva objektivita.
24. 2. 2011 11:46
Re: PLICHTA ROKU?
Dekuju, myslim, ze to neter oceni. A ja taky, aspon se vyhnu rodinnemu posezeni u kaficka. :-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 2. 2011 09:53
Re: Kdyby
Nebudu, jsou tu týpci, kteří produkují neuvěřitelné množství příspěvků, o své garáži cudně mlčí, ale když někdo otevře tu svou, tak si najdou cestu, jak toho náležitě zneužít, když se jim to náhodou hodí a je úplně jedno, o jaký vůz se jedná... 8-s
24. 2. 2011 09:41
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
Takýmto spôsobom zdôvodníš čokoľvek... Faktom je, že venga proste slovenská nie je. Dmonster to napísal dobre, čokoľvek v zmysle duelu Česko-Slovensko je mimo misu.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 2. 2011 09:24
Re: Kdyby
Mluvil jsem o Roomsteru, čím myslíš, že jezdíme? Kdyby nebylo vícemístných vozů, asi bychom se s rodinkou nikam nedostali, i když preferuju jinou třídu, než tu, co jsi vyjmenoval... :-)
24. 2. 2011 09:08
Re: VAZENE AUTO.CZ
Autoweb ho má, tak to zkuste taky, nebude to taková hrůza ne?
Avatar - Blue Sun
24. 2. 2011 07:51
Re: pokus
Ještě zkus malé a velké písmo, to by mohlo být teprve zpestření >:D
24. 2. 2011 07:44
Re: Kdyby
Nemáš rozhľad. Sedemmiestnych vozov je na trhu až až. Touran, Zafira, Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Logan MCV, atď... ;-)
24. 2. 2011 07:35
Re: objektivita testu
Povedal by som, že trochu od veci hodnotenie. neviem si predstaviť niekoho, kto by si vybral auto z toho dôvodu ako píšeš. To by musel byť riadny exot.
24. 2. 2011 07:27
Re: Rozměry
Frajer na Volge to mal ťažké aj vtedy.... ;-)
24. 2. 2011 07:23
Re: ?TEST?
a nebolo by lepsie namiesto opisu dojmov, kolko si ktore auto ziada paliva napisat do tabulky priemernu spotrebu pocas testu? obidvoch aut, nech je vidno, ktore auto a o kolko je v tych realnych podmienkach uspornejsie.

ked sa uz bude taky udaj doplnat, comu velmi neverim, tak by bolo dobre, keby tam bol udaj aj o prejdenych kilometroch pocas testu, aby si citatel mohol vytvorit nejaky skutocny obraz o realne spotrebe, nie pozerat na cisla, ktore su uplne v rozpore s tym, co je pod tabulkou napisane
24. 2. 2011 07:22
Re: Slepý SABMiller
Ujasni si chute. Myslíš, že sa 20 rokov mýlim?
Avatar - skejpa
24. 2. 2011 00:17
Re: PLICHTA ROKU?
Musím tě zklamat, nikdy jsem neměl plakát mazdy :X

Není o čem diskutovat. Já tvrdím, že 92KW motor s vengou pojede svižněji než 77KW motor v roomsteru (a pravděpodobně i úsporněji). Ty tvrdíš opak, jak je to ve skutečnosti asi nikdy nezjistím. Design to samé. Já říkám Venga je slušné malé MPV, Roomster sešitá fabie s pickupem, ty tvrdíš, že Roomster je krásnej a nadčasovej a Venga krabicoidní polohomole >:D ...

Až někdo tyhle dva blesky veme na okruh, ať dá vědět >:D Upřímně řečeno mě nezajímá ani jeden... Důvod, proč to vůbec komentuju je, že mě zaujal výkon dieslového motoru ve Venze a tak je chci trochu podpořit :-) Pokud nelžou a ten motor ten výkon má nejen na papíře, pak si zasloužej pochvalu... Palec nahoru pro Kiu :yes:
Avatar - skejpa
24. 2. 2011 00:08
Re: VAZENE AUTO.CZ
Možná by nebylo od věci si to vybavení někdy půjčit a změřit to. Hlavně v tomto případě by to dost věcí objadnilo.
Věřím tomu, že pokud má motor Vengi 92KW a motor Roomsteru 77KW, pak buď musí být rozdíl v dynamice, nebo venga nemá 92KW...
Avatar - skejpa
24. 2. 2011 00:04
Re: PLICHTA ROKU?
uživatelsky přívětivější ano. ale když se bude řidič snažit dosáhne lepší spotřeby nebo vyšího výkonu. to je pro mne dostatecne. nepotrebuju aby to tahlo odspoda. klidne si podradim ;)
23. 2. 2011 23:55
Re: PLICHTA ROKU?
nieoc mi uslo? Venga sa nahodou nevyraba v Nosovicich? Tak nechapem ,prec cesko vs slovensky test?
23. 2. 2011 23:54
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
ked tak exaktne meriate, tak preco ste exaktne nepremerali zrychlenie, ked o par prispevkov vyssie tvrdite, ze udaje vyrobcov nie su hodnoverne? Ale napisat, ze TDI je pocitovo vykonnejsi sa nestitite. Asi tolko k vasim exaktyn meraniam, touto formulkou sa ohanate, ked to akurat vam vyhovuje, vsak?
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 23:44
Re: Kdyby
Moje šesti... nechytal by se ani s dvoupatrovou rakví >:D
23. 2. 2011 23:43
Re: Slepý SABMiller
no neomoylil si si to? tipvar je ten horky a zlaty bazant ten sladky
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 23:39
Re: Kdyby
Takhle, já bych si roomstera nekoupil, pro moji rodinu je přece jen hodně malý, ale jsem rád, že se prodává, protože má svá unikátní pozitiva a jeho popichující design mě prostě baví...

Nevím, jak je to u Ruma s rovnou podlahou (většina škodovek ji nabízí - tedy to vypodložení na úroveň nakládací hrany), ale tam, kde není tahání těžkého nákladu denní chleba se to dá odpustit.
23. 2. 2011 23:38
Re: test
tak napriklad nechapem ako moze autor basnit o zivom motore u roomstera, ked ma o 2,2s horsie zrychlenie 0-100 a 2,2s ten rozdiel musi byt citit v kazdom pripade. Tak bude tdi ma turbo kopanec, alebo ma kia lepsie sedacky(tie boli tiez preferovane skor u roomstera) a to lepsie zrychlenie dokazu vyfiltrovat.
23. 2. 2011 23:38
Re: Kdyby
Tak moja rodina je 5-členná, Room by sa nechytal, ani keby mal pod kapotou šesťvalec. ;-)
23. 2. 2011 23:35
Re: Kdyby
je mi to jasne, nie som remeselnik a i cez to mam v tejto chvily v aute 3x 40 kg kyble farby....alebo napriklad tahanie kocika z kufra. Ale je to o preferenciach a o potrebach, hore som uviedol svoj pohlad na vec. Mimochodom dost tychto vozidiel sa preda ako alternativa k uzitkacom, ktory nie kazdy potrebuje, pricom stale je rozdiel v jazde a komforte v prospech mpv
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 23:35
Re: Kdyby
Ale já znám Ruma od příbuzných, kteří ho nějakou dobu měli - čtyřčlenná rodina. Kromě výtek na adresu naprosto unylého motoru vše OK. Právě tam jsem si ho otestoval, a jízdní vlastnosti jsou opravdu výborné, ale ta 1,4... hrozný!
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 23:28
Re: ?TEST?
Tak na to pozor.... za chvíli se ti tam začnou objevovat cizí šroubečky a za 9 měsíců ti z garáže vyjede nový Roomster >:D
23. 2. 2011 23:26
Re: Kdyby
Mrkni na moje do MACZ. Čo povieš, dobrá voľba pre rodinu? ;-)
23. 2. 2011 23:24
Re: ?TEST?
No to vieš. A asi sa zaplietla s GTI-m, už dvakrát ju nechal pozdravovať. >:-[]
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 23:21
Re: Kdyby
Tak si tu kategorii ještě rozšiř: Proto preferuju C30 s proskleným kufrem, kam nic objemného nenaložíš a ještě zlodějům ušetříš práci s jeho otvíráním >:D Ve Feldě si teď rez vyžrala dírku pod zadním oknem, takže brzo budu moci předvádět i prázdný kufr Felicie >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 23:18
Re: Kdyby
Tomu říkám alibismus nejvyšší kategorie. Já bych proto preferoval Pick up, naložíš vše a ještě to nemusíš pracně dolovat, ani zloději. >:D
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 23:18
Re: Kdyby
Rozumím oběma, ale já si právě myslím, že Rum je spíš menší auto pro rodinu a pro řemeslníky jsou tu podstatně lepší volby. U té rodiny to dolování imho tolik nevadí a neobtěžuje.
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 23:17
Re: Kdyby
Proto preferuju malá auta, kde sice hrana je, ale do toho kufru stejně nenaložíš nic, co bys pak mohl pracně dolovat ven >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 23:16
Re: PLICHTA ROKU?
Každý tady dobře ví, že Klaudius koupil své manželce Volvo XC70, to je takové typické auto pro ženy a gaye.
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 23:14
Re: PLICHTA ROKU?
Pokud nemáš co víc na to odpovědět, tak dobrou noc ;-)
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 23:14
Re: ?TEST?
Ty máš garáž? Ty lucker jeden :-)
23. 2. 2011 23:13
Re: Kdyby
s dizajnom suhlasim, nepisem ze je hnusny a podobne...mna neoslovuje. Pisal som o dne batozinioveho priestoru, ak pouzivas vozidlo aj na pracu a castejsie vozis tazsi predmet, jeho dolovanie z kufra je zabava ;-)
23. 2. 2011 23:11
Re: Kdyby
Design přídě Vengy je diskutabilní, nicméně mně by Roomster odradil stísněným interiérem. Já bych si nevybral ani jedno z aut a šel do ix20.
23. 2. 2011 23:10
Re: PLICHTA ROKU?
Pozdravuj garáž... ;-)
23. 2. 2011 23:10
Re: PLICHTA ROKU?
Budu ti to psát do soukromé po slabikách ;-)
Avatar - VDC
23. 2. 2011 23:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 2. 2011 23:09
Re: Kdyby
Ani nejde o výšku hrany, ale skôr o to, že dno kufra je nižšie ako hrana. Čokoľvek ťažšie naložíš, hoci kufor na dovolenku, pri vykladaní to musíš zase zdvíhať - nakladacia hrana zarovno s dnom je veľká výhoda, myslím že to chcel kyklop zdôrazniť. Hovorí o funkčnosti, nie o dizajne.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 23:04
Re: Kdyby
Design je hodně subjektivní, já Ruma hodně můžu, je to trochu avantgarda a já se za ním vždy s potěchou otočím. Kdysi jsem ho testoval s 1,4 16v a to byla slabota, ale on vůbec ten motor stál za starou bačkoru. S 1,2 TSI 77kW je to jasná volba bez problémů pro čtyřčlennou rodinu :yes:

Vyšší hranu bych neřešil, on to skutečně není užitkový vůz, na to jsou tu vhodnější kandidáti.
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 23:01
Re: PLICHTA ROKU?
O nejkrásnějším autě na světě jsem nic nepsal. Jistě jsi můj příspěvěk obsahující jména spousty přímých konkurentů Roomsteru pochopil.

Rozeberme si tedy tvoje výroky (bez újmy na obecnosti je můžeme vytrhnout z příspěvku, protože se v něm nevyskytují v žádném hlubším spříznění s ostatními myšlenkami):

VÝROK č.1: "doslovná evropská třídní miss" ... Pokud tvojí definici kompaktních evropských MPV vyhovuje pouze Roomster, bude jednoznačně třídní miss. Pakliže se však podíváme na třídu evropských KMPV standardním pohledem, nemůžeme v ní nespatřit zmíněnou Merivu, MB A a B, Renault Modus, Citroen C3 Piccaso, a snad i Golfa Plus a Seata Alteu. Jednoznačná otázka: je mezi těmito auty podle tebe Roomster "doslovná evropská třídní miss"? ANO nebo NE?

VÝROK č.2: "V eleganci, v kráse je Roomster absolutním králem." ... Zde ani jasnovidec nemá šanci pochopit, zdali autor vybíral z dvojice porovnávané v testu, nebo z kompletní skupiny KMPV.

Příště by to chtělo být více přesný, aby nedocházelo k nedorozuměním ;-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 22:59
Re: pokus
Ale já jen zkoušel, který tagy ta diskuze žere, zatím mám jenom b a i, barvičky nejdou, ale ještě nějakej pokus mám... >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 22:57
Re: ?TEST?
Já bych řekl oblačno, někdy spíše zataženo.
Avatar - Andromeda
23. 2. 2011 22:55
Re: PLICHTA ROKU?
Aha - jde o animované dílo studia W.Disney -> Bolt-pes pro každý případ >:-[] .Znám díky dcerce ...Pro info
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 22:49
Re: Verze za půl mega?
Jsou na světě i jiná auta než Duster, který se designov vyrovná Cayennu.... jistě, za půl mega můžeš mít 4x4 tóny rumunské ódy na pracovní auto, ale motonovinář nemůže psát toliko o jednom modelu, nýbrž i autům tvořícím subsupermainstream se věnovati musí. Jest jeho povinností nás před jejich nástrahami varovati >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 22:47
Re: pokus
>:D >:D >:D Zatím nejlepší příspěvek v této diskuzi :yes: >:D >:-[]
23. 2. 2011 22:46
Re: Kdyby
keby bolo keby, lenze realita je ina a pre mnohych je dizajn roomstera neprijatelny. Z mojho pohladu aj vyberanie sedadiel a velky "schod" medzi nakladaciou hranou a dnom batozinoveho priestoru. Tieto dva parametre robia z roomstera bez ohladu na ine prednosti vozidlo nepouzitelne (z mojho pohladu)
23. 2. 2011 22:43
Re: ?TEST?
Fakt je nutné, aby si sa týmto spôsobom blamoval? Trochu si utrieď pojmy a dojmy.
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 22:41
Re: pokus
A každýmu z nich jsem tady na tý točně řikal: nečti GTIho, nečti GTIho, nebo se z toho zblázníš! Ale je to marný, je to marný, je to marný…
Avatar - Ada je zase tady
23. 2. 2011 22:39
Kdyby
Kdyby mel Rumunster bocni profil normalni a jeho designer nebyl zhuleny marjanou, Venga by se mohla jit klouzat. Rovnez interier je u Skodovky o sto let vpredu pred tou asijskou hruzou.
23. 2. 2011 22:39
Re: PLICHTA ROKU?
Prestaň trepať a konečne boduj. Zatiaľ si nenapísal nič, čo by za niečo stálo. Ani jeden pádny argument. Možno sa mýlim, ale zatiaľ si ma o tom nepresvedčil. Asi nemáš čím.
23. 2. 2011 22:38
Re: ?TEST?
>:D Sáhni si prosím na špičku nosu, pak mi napiš jaká je, zda měkká či tvrdá (ale nefandi si), je to takovej náš způsob, jak zjistit, zda si náhodou někdo tak trochu nevymýšlí... ;-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 22:33
Re: ?TEST?
V Telce stejně nic nedávají, tady je to často větší komédie >:D
23. 2. 2011 22:31
Re: ?TEST?
Keby si namiesto bezduchej polemiky sledoval diskusie, vedel by si, čím jazdí moja manželka. I keď je to úplne irelevantné. Tvoju manželku sem tiež nikto neťahá. Dnes máš to kurie ako asi namiesto hlavy... >:D
23. 2. 2011 22:30
Re: PLICHTA ROKU?
Nechci tě rozbrečet. Co to, změnil jsi dress nebo co?
23. 2. 2011 22:29
Re: PLICHTA ROKU?
No nic jiného ti ani nezbývá, jestliže mi vsunuješ, že tvrdím, že Room je nejkrásnější auto na světě...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 22:29
Re: pokus
Kdo to GTImu poradil, takovej technickej neynaboh >:D
23. 2. 2011 22:28
Re: ?TEST?
Tak to je asi fakt, ale táto komunikácia pri teste sa mi veľmi páči. Nedá sa nepochváliť. Možno (asi iste) je to na úkor voľného času, namiesto oddychu pri telke. O to hlbšia poklona.
23. 2. 2011 22:28
Re: ?TEST?
Pro mne jsi dnes dokonalý kuřiočka, a jestli se časem profláke, že manželka jezdí vengu, zařídím abys to kuří oko měl ve svém diskuzním logu >:D

Klaudie, Klaudie...
23. 2. 2011 22:26
Re: PLICHTA ROKU?
Trošku slabota, z celého príspevku reagovať na poslednú vetu... 8-s
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 22:25
Re: ?TEST?
Také velmi oceňuji, že i na ACZ je autor článku ochoten přijít "mezi nás" :-) :yes:

Je mi to nesmírně sympatické hlavně na AutoFunu - ale to je přeci jen jinak orientovaný web. Hlavně ale pokud by zde na ACZ měli autoři navštěvovat každou diskusi a držet krok se štamgasty, nejspíš by jim nezbyl čas na práci >:D
23. 2. 2011 22:23
testy sú fajn aj keď
isá subjektívnosť bude vždy, sme ľudia...
Mňa napr. pobavil začiatok- aké je to super keď je Roomster úzky- ľahko sa parkuje a aj pri starších domoch sa dá ľahko zaparkovať... a neskor máme akosi blízko ramená... tak asi tak....
Podľa mňa je aj tak Roomster trošku iná káva ako venga alebo meriva. Pre mňa to vždy bude malá dodávka so sedadlami- ako Parter alebo Berlingo. Niečo čo primárne nebola určené pre pasažierov vzadu. Dizajn je strašný ale to je osobná vec.
A k tomu pivu- jasné že ste varili lepšie pivo- máte tradíciu ale to neznamená že šariš sa nedá piť. Dá.... S pivom je to ako s tým Roomsterom- niekomu Prazdroj alebo Kozel chutí, niekomu ani nie, niekto sa rozplýva a iný v tom necíti nič extra. Ako s vínom- niekomu chutí víno za 50 korún rovnako ako to za 300.
Prečo je tam hore napísané česko-slovenký duel keď sa vraj venga robí v Nošoviciach?
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 22:21
Re: PLICHTA ROKU?
a) design Subaru vnímám dostatečně (tedy opravdu hodně)
b) kde jsem proboha něco takového uznal?
23. 2. 2011 22:20
Re: ?TEST?
Kúp si balíček náplastí. Nebral si vaječnú diétu? Keď všade vidíš tie kurie oká... >:D

Diskusie sú od toho, aby sa diskutovalo, a ja osobne si veľmi cením, že sa autor článku s ľuďmi o teste rozpráva, diskutuje a vysvetľuje. Za to jednoznačne
:yes: , týmto prístupom zdvíha úroveň Auto.cz aj tú profesnú vlastnú.
Keby si radšej ty písal k veci a nerobil zo seba šaša...
23. 2. 2011 22:14
Re: ?TEST?
Ty sa musíš sakra nudiť, kámo, ja o faktoch a ty o nejakom šlapaní a rozhodení... To si si našiel nevhodné miesto na sebarealizáciu. Tu píšeme o autách. ;-)
23. 2. 2011 22:13
Re: PLICHTA ROKU?
No to mě podrž, někdo kdo si vetkne do erbu subaru nevnímá subarovský design? Tak to mrkám... Jinak samozřejmě souhlas. Jsem rád, že jsi uznal, jak ses spletl, když ses domníval, že Roomstera tu vydávám za krále plesu sezóny... ;-)
23. 2. 2011 22:09
Re: ?TEST?
Uvědomil jsem si, že to kuří oko si asi nebudeš umět správně vysvětlit :-) Je to jako, že ti někdo trochu rozhodil plíce... >:D No, ale tohle je taky asi překladovej vořech. Tak, že ti někdo hráb do hrbu >:-[] Ale tohle je taky překladatelský oříšek.

Nakonec hele, nechme to u vengy v rovině toho tvého kurenca >:D :yes:
23. 2. 2011 22:06
Re: ?TEST?
Spiknutí v tom samozřejmě hledat musí čtenáři, kteří neumí... číst. Zde není co vysvětlovat, test má kvalitu, na jakou jsme tu roky zvyklí, kuří voka a kuří garáže ať si dotčení diskutéři odreagovávají jinde. Je pod vaší úroveň, aby jste tu nějakému puberťákovi vysvětloval, složitost výstavby testu.

Nejlepší by nakonec bylo, kdyby jste se před testem těch kuřioček vždy zeptal, jaký vůz má vyhrát. No, a o úspěch je postaráno.

P.S. Obstát před Roomsterem je pro Vengu velké vyznamenání.

BRAVO TEST :yes:
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 22:01
Re: ?TEST?
Jenže já jako neznalá mladá motoristka, hledající auto, například nevím, proč má auto při okreskové a dálniční rychlosti lepší spotřebu než soupeř, a přitom si v reálných podmínkách mimo město žádá víc 8-s
23. 2. 2011 22:01
Tolik povyku...
...pro jedno vítězství Škody. Chápu obrovské zklámání majitelů a fanoušků Kie, ale test byl dělán na domácím hřišti, takže při lehké vyrovnanosti obou aut je logické přisouzení vítězství domácí značce. By mě zájimalo, kolik Korejců by si stěžovalo, kdyby při stejný testu v Korei vyhrála Kia?
23. 2. 2011 22:01
Re: ?TEST?
Podľa čoho usudzuješ? Ja píšem o autách. Ty o kurencoch? >:-[]
23. 2. 2011 22:00
Re: ?TEST?
Každý to vidí svojimi očami. Vyskúšal som si obe autá, aj keď dávnejšie a nie s týmito motormi. ;-)

Už dosť dlho preferujem MPV a vyššiu pozíciu sedenia, rozhodne ju teda uprednostním aj v tomto prípade - výraz "prirodzenejšia" mi v tomto prípade nič nehovorí. Do Vengy sa pohodlnejšie nastupuje aj vystupuje, to je dosť veľké plus, takisto vyššou polohou daný lepší výhľad z auta a prehľad o dianí na ceste je pozitívom. Najmä u rodinného auta, nehodnotíme vozy so športovými ambíciami.
Vzadu sa v Roomsteri sedí vyslovene zle, tak úzke sedadlá, navyše dosť natlačené na dverách, nemôžem hodnotiť pozitívne - v tom ma nepresvedčí žiadny test, poctivo som si to vyskúšal vlastným zadkom.

Palubka - v tomto prípade je Tvoje vlastné hodnotenie zrejme irelevantné, poiaľ sa neprejavilo v tabuľke. Kto vlastne testuje a hodnotí, ak nie autor článku?

Čo sa týka výkonu motora, čítal som vo viacerých testoch, že kórejské motory nie sú v praxi subjektívne tak silné ako to vyzerá na papieri. O to mi nešlo, jak som už písal, vlastnú skúsenosť s týmito motormi nemám. Proste som nepochopil myslený rozdiel medzi výrazni "ťah" a "výkon" - možno je to iba náhodou inak formulované, a je to myslené ako vyjadrenie sily motora v nízkych a vysokých otáčkach. Preto som sa na to pýtal.

Prevodovky - díky za vysvetlenie. ;-)

Variabilita - podľa mňa pri hodnotení auta treba dôslednejšie prihliadať na jeho určenie a najčastejšie použitie. U MPV je to dosť zásadná vec, preto si myslím, že zrovna variabilitu tuná treba rozpitvávať. Je to žiadúce. A lepší argument v prospech Roomstera ako niektoré iné. ;-)

Ovládateľnosť a komfort - jasne, každému sa zavďačiť nedá. Ale medzi týmito autami je práve v komforte a ovládateľnosti jasný rozdiel, preto by som sa prihováral za to, venovať sa týmto veciam. Pre rodinné auto, najmä s určením pre časté mestské a prímestské jazdenie po našich zničených cestách, zaujímavé poznatky.

To porovnanie cien "ilustračne" je teda fakticky k ničomu. Reálnemu porovnaniu neslúži, tak čomu potom? Nebolo by lepšie dôkladnejšie vybrať zodpovedajúce verzie, a doplniť to povedzme porovnaním najčastejšie predávaných výbav a ich porovnaním? Keby som vyberal auto, určite by mi to v utvorení si určitej prestavy pomohlo viac. ;-) Kolega vyššie dosť trefne spomenul tiež záruku. Tieto informácie by sa naozaj hodili.

Ja viem, kritizovať je ľahké, človek často príde na to, jak je daná práca náročná, až keď si ju skúsi. Ber to s nadhľadom, jak si písal, nikdy sa nezavďačíš všetkým. Ale snáď všetky moje pripomienky neboli "mimo". :-)
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 21:57
Re: PLICHTA ROKU?
Já jsem snad někdy básnil o Subaristickém designu? Jediné jejich veledílo pro mě představuje můj Outback a Tribeca před faceliftem. Totiž ta designová díla z pera autora Fiatu Barcheta a BMW Z8 ;-)

Zbytek designu Subaru je místy až tragický podprůměr :-(

Jinak začínáš dorážet na tělo? Začínáš škatulkovat podle nicků? Kdo chce kam 8-s ... vzpamatujte se pane, poslední dny Vám není diskusně nejlépe ;-)
23. 2. 2011 21:53
Re: PLICHTA ROKU?
Zde pozor, a... naopak, právě u Roomstera.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 2. 2011 21:53
Re: ?TEST?
Ale vždyť sám test obsahuje hned pod onou tabulkou se spotřebou při konstantní jízdě větu "Venga má sice při konstantních 100 km/h spotřebu nižší, v reálných podmínkách ale mimo město žádá víc paliva než Roomster".
Jednoduše ani jedno z těch aut není o tolik lepší, aby dokázalo nad tím druhým zvítězit. Univerzální tabulku pod testem vnímejte v kontextu sledovaných kategorií. Relativně velkou váhu tam má díky velkému množství sledovaných kritérií motor a podvozek a v těchto oblastech Venga na Roomster nestačí. Proto také průměr všech hodnocení preferuje Roomster. V hodnocení ale není například šířka interiéru, tam by Venga naopak získala. (spiknutí v tom nehledejte, hodnocení v této podobě funguje delší dobu, než je Fabia II a Roomster v prodeji)
23. 2. 2011 21:52
Re: ?TEST?
Copak, Klaudie, redaktor ti šláp´na kuří... garáž? ;-)
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 21:51
Re: PLICHTA ROKU?
Škodovácká trefa na vlastní branku? >:D .... nevím nevím, zdali prodejní čísla Roomsteru, v kontextu výsledků ostatních Škodovek, plní úvodníky výročních zpráv >:-[]
23. 2. 2011 21:50
Re: PLICHTA ROKU?
Trénuj četbu - je "králem" v daném testu... Co nevidíš dnes, neuvidíš nikdy. Ono, u tvého nicku bych ve vztahu k designu snad ani moc nahlas nediskutoval... ;-)
23. 2. 2011 21:48
Re: PLICHTA ROKU?
Nefandím nikomu, jen vím co se tu srovnává.
23. 2. 2011 21:47
Re: PLICHTA ROKU?
Možná jsi odborník na plakáty s mazdou, ale o této kategorii nevíš nic, Skejpo. Jak tě mám jinak diskuzně rád, zde ti musím dát za... pět. ;-)

O technice, o jízdě tu s tebou diskutovat nebudu, to si nastuduj. Můžeme rozehrát partii designu. Ano, Roomster je jako když teprve včera sjel co úchvatná (v daném segmentu) novinka z výrobního pásu, a to je prosím více jak tři roky na silnicích. Roomster je Škodovácká trefa, měl bys to vědět.
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 21:44
Re: ?TEST?
Když jste to takto po částech rozebral, je vše v pořádku. Avšak všechny citace a jednotlivosti jsou vytržené z kontextu. Celkové vyznění článku, plusů, minusů, tabulek a sloupečkového hodnocení už v komplexu tak košér není. Na mnoha místech je vidět protimluv. Něco je řečeno uprostřed odstavce, a poté překvapivě v jeho závěru v souhrnové větě změněno/znegováno. Něco je řečeno v textu, a přitom v plusech a minusech je to opět změněno/znegováno. Něco je uvedeno v tabulce a něco jiného se bez hlubšího vysvětlení píše v textu (spotřeby).

Navíc slohově je to celé značně kostrbaté. Vždy se rozjede odstavec k klasickém kvalitním kontinuálním slohu, aby najednou v polovině odstavce sedl ke klávesnici někdo jiný a odstavec "dotáhl" po svém.

Myšlenkově to rozhodně není homogenní dílo, tak jak jsme na něj z ACZ zvyklí ;-\
23. 2. 2011 21:33
Re: PLICHTA ROKU?
Ha, jeste jednou a pomaleji, prosim... :-(
Tuhle pohadku neznam...
23. 2. 2011 21:31
Re: PLICHTA ROKU?
>:D :yes:
Jo jo, to je ta povestna "kvalita designu" o ktere tolik slychame.
Kdekoli jinde, ale prosim u Roomstera ne. 8-s
Avatar - Andromeda
23. 2. 2011 21:31
Re: PLICHTA ROKU?
Jako ten kreslený psí hrdina >:-[] ?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 2. 2011 21:22
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
Není možné dosáhnout na takové hypotetické trase pokaždé shodných podmínek. Proto považuji za férovější posoudit spotřebu paliva všeobecněji na základě zkušeností po ujetí několika set kilometrů.

K těm údajům spotřeby - konstantní rychlost nevyžaduje logicky žádnou akceleraci a představuje jen minimální odběr výkonu.
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 21:21
Re: PLICHTA ROKU?
"V eleganci, v kráse je Roomster absolutním králem." >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Co to slyším? V nejzazším koutě té nejtemnější a nejskrytější komůrky zapadlého domečku? Co to? Slyším tichý pláč a vzlykot. To tam se sklopenými světly a svěšenými zrcátky pláčou Meriva, Mercedes A a B, Jazz, Verso-S, Trezia, ix-20 a Venga. Všechna kompaktní MPVčka, tedy vlastně ošklivá káčátka (ba co - spíše odporná nehezká káčátka), tam teskní nad tím, proč jsou ona tak zrůdná, a Roomster tak nadpozemsky krásný a elegantní >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 2. 2011 21:19
Re: VAZENE AUTO.CZ
Údaj zrychlení je továrním údajem, nemáme vybavení pro jeho ověření v praxi, takže z něj nemůžeme vyvozovat nějaké zásadní závěry. Rozdíl může být ve skutečnosti mnohem menší (nebo také větší), než automobilky slibují.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 2. 2011 21:12
Re: ?TEST?
Tak teď jsem si kvůli prvním kritickým bodům musel zkontrolovat, jestli náhodou nebyl zveřejněn úplně jiný článek :-)
- "Šírka interiéru už pre istotu bodovaná nie je" vnitřní prostor jsem se rozhodl hodnotit komplexně, pro každou řadu sedadel zvlášť. Kia je lepší vpředu i vzadu. Že má zase Škoda pohodlnější sedadla a přirozenější pozici sezení jak vpředu, tak vzadu, to se ji upřít nedá.
- "Palubná doska, dizajn a funkčnosť - v článku síce vychválená Venga, ale na lepšie bodovanie to nestačilo, iba remíza s Roomsterom" v mém vlastním bodování získala Kia za palubní desku bod jeden, Škoda žádný
- "Ťah v nízkych otáčkach, výkon vo vysokých otáčkach..." 1,6 CRDi ve vysokých otáčkách neuvadá, jak tomu bývalo u straších konstrukcí turbodieselů (obecně, ne jen Hyundai/Kia). Přesto je 1,6 TDI o řád lepší, bez protestů dosáhne až na oněch 5000 ot. Kia jednak nemá tak točivý motor, jednak po překročení 4000 ot. přece jen "otupí". To není žádné zásadní mínus, ale Škoda je v tomto jednoduše lepší. Dokonce si troufnu tvrdit, že 1,6 TDI má širší využitelné pásmo otáček než 1,2 TSI (tu však znám jen z Fabie, v Roomsteru jsem ji nevyzkoušel - ve VW Jetta je ale zase 1,2 TSI "jiná písnička" než u Škody)
- "Odstupňovanie prevodovky..." ano, šestka u Kie zhruba odpovídá pětce u Škody. Chybějící převod na cestě k "top gearu" Roomster kompenzuje razantnějším projevem motoru. Já jednoduše nesahám u předovek k banálnímu závěru "čím víc, tím líp" - u manuálů i automatů.
- "Zaujímavé, že sa nebodovala variabilita interiéru. U MPV! " zmínil jsem v sekci zavazadlový prostor. Nepovažoval jsem za důležité to ještě víc rozpitvávat, prostě Roomster je variabilnější, jednoznačně!
- "Tiež sa nebodovalo pohodlie jazdy." Minule jsem si vysloužil kritiku, že u VW Touran věnuji nadměrnou pozornost ovladatelnosti a jízdnímu komfortu. Když tentokrát jen stručně shrnu, že Roomster je v tomto lepší jak Venga, je to pro změnu málo :-) Jak zpívá váš krajan: "Nikdy sa nezavdečíš všetkým"... :-)
- design je vskutku subjektivní. Např. mně osobně se Venga líbí hlavně zepředu, zde v diskusi
je zase¨příď Vengy kritizovaná
- "Porovnanie cien nakoniec" - Hlavně Kia se prodává nejčastěji s jinými motory. Srovnání cen jsme zařadili jako ilustraci a také proto, že to je nedílná součást srovnávacích testů. Bylo by možné rozebírat jednotlivé verze a vydalo by to na další článek stejné délky jako samotný test...
23. 2. 2011 21:10
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
a ako rychlo vtedy ten roomster ide? nejako mi stale nejde do hlavy, ako moze priemer vychadzat lepsie pre auto, ktore si pri vsetkych sledovanych rychlostiach zoberie viac nafty :no:

co takto vymedzit testovaci usek, prejst ho s obidvoma vozidlami na cas a potom porovnat spotrebu?

toto kompletne zhrnutie dojmov, faktov a merani sa velmi nepodarilo :no:
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 21:09
Re: ?TEST?
:-) :yes: (za příspěvek) ... souhlas ve všem :yes:

Jinak cenové nůžky by dále rozevřelo například prodloužení záruky ze 2 na 4 roky, že ano Boleslavo >:-[]
23. 2. 2011 21:06
Re: ?TEST?
Tak všeobecne snažiť sa "prilepšiť" domácemu modelu je tak trochu aj pochopiteľné, ale inteligentne, nie takýmto spôsobom.
23. 2. 2011 21:03
Re: ?TEST?
Jen si vzpomeň na test Fabia x Swift. Už je to tu zase.
23. 2. 2011 20:59
Re: PLICHTA ROKU?
Jak se tady používá bold? [b]...[/b] nějak nefunguje.
23. 2. 2011 20:57
Re: PLICHTA ROKU?
Ty to nechápeš? :-)
Škoda opet ukazuje směr, kam se bude ubírat automobilová produkce. Totálky se již nebudou šrotovat, v žargonu českých podnikavců vznikne hybrid dodávky a kompaktu, takzvaný "svařený-rozstřel". Úspory jsou nabíledni.
23. 2. 2011 20:55
Re: PLICHTA ROKU?
Čo myslíš prvým odstavcom? Ide o autá, nie o krajiny, ťuťo...

Roomster má lepší podvozok. Ale tým výhody viac-menej končia. Odkedy Ty berieš avantgardu za pozitívum? Renault za to ostro kritizuješ! Navyše, podľa nášho minlého rozhovoru, ani netušíš, čo to avantgarda je.
A mal by si ísť k očnému, pokiaľ možno pronto. Už nerozoznávaš ani vyváženosť-nevyváženosť proporcií, rozmýšľam, či by to vôbec očný zvládol...? >:D

Sedel si niekedy v Roomsteri vzadu? Silne pochybujem. Ten otlačený zadok a od slnka unavené oči by si si pamätal...

Ak Roomster v niečom vedie, je to podvozok a variabilita vzadu. V priestore pre pasažierov aj dizajne ťahá za kratší koniec. Počkajme na novú generáciu Roomstera. Možno sa to otočí.
Mimochodom, keby bol v teste Hyundai, Roomster by nemohol konkurovať ani v pohodlí. Momentálne fandíš slabšiemu klubu...
23. 2. 2011 20:53
Re: PLICHTA ROKU?
1.6TDI je pomalejší a má lehce vyšší spotřebu, ale při jízdě je daleko uživatelsky přívětivější.
23. 2. 2011 20:50
Re: PLICHTA ROKU?
preco vlastne gratulujes slovenskym kolegom? to auto je z buducnosti? ked si prejdes ten clanok este raz tak sa docitas nejaku narazku na "cesko-slovensky" duel, ale samotne auta obidve su vyrobene v cechach. ako som sa dnes dozvedel, kia uvazuje o presune vyroby vengy na slovensko v priblizne mesacnom horizonte. potom by bolo mozno fer poznamenat o uvahach vw a presune vyroby skodoviek do ciny ....

mimochodom, jasne, mensi priestor vnutri je jednoznacna vyhoda, hlavne, ze mozes vybrat sedacky von, co sa mozno stane, ked ti tam zapadne desatkoruna, aby si ju vylovil, pretoze ten Róm nejako vela zerie a tych desat korun by ti nakoniec chybalo ....

naozaj velmi vyvazeny design Róma, clovek si tam najde uplne vsetko co hlada, z kazdej strany akoby videl ine auto ...

Bravo, jednoznacne Bravo Cecho, obidve auta u vas vyrobene su dobre auta >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 2. 2011 20:46
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
Testy na Auto.cz nejsou jen komentářem tabulky, ale komplexním shrnutím dojmů, faktů a měření. Exaktně zjištěná data při jízdě konstantní rychlostí sice vycházejí o něco líp pro Vengu, ale abyste s ní dosáhl námi zjištěné spotřeby, musíte jet opravdu 100 km/h po rovině. Roomster se i v členitějším terénu při zachování slušné dynamiky (a zároveň samozřejmě citlivém využívání nízkých otáček) hravě udrží pod 5 l/100 km. To Venga dokáže jen s obtížemi, hlavně proto, že prostě pod 2000 ot. moc pracovat "neumí".
Nevidím proto důvod, proč Roomsteru 1,6 TDI nepřiznat ve spotřebě paliva minimálně stejnou pochvalu jako pro Vengu.
23. 2. 2011 20:44
?TEST?
Autor testu balancuje na hrane - hodnotí podľa mňa tendenčne, a zámerne tak, aby výsledok bol nerozhodný. Veď netreba rozdúchavať vášne....

Aj som sa zasmial. Menšia šírka Roomsteru výhodou na parkoviskách. >:D

Zbytočne vysoký posed vo Venge. MPV a vysoký posed ako mínus... >:D

Väčšia dĺžka Roomsteru hodnotená ako pozitívum, pritom na pozitívum, že vo Venge je pozdĺžne viac miesta, sa zabudlo - priestor na nohy je u oboch áut hodotený rovnako. V priestore na hlavu je lepšie ohodnotený Roomster, pritom v článku sa píše o vzdušnejšom priestore vo Venge. Tiež by ma zaujímalo, čo je pozitívne na polmetri vzduchu nad hlavou vzadu v Roomsteri - keby tam bol aspoň nejaký úložný box alebo výduchy vetrania. Šírka interiéru už pre istotu bodovaná nie je... >:D

Kvalita sedadiel - zaujímavé, KIA ich má tvrdšie a so slabším bočným vedením, ale vo všetkých smeroch väčšie ako Roomster. Roomster má kratšie sedáky a vzadu pre zmenu nehorázne úzke a blbo tvarované - stredný je skoro nepoužiteľný. Bodovo ale narovnako... >:D

Palubná doska, dizajn a funkčnosť - v článku síce vychválená Venga, ale na lepšie bodovanie to nestačilo, iba remíza s Roomsterom... >:D

Výhľad vpred - z Roomstera dosť blbý, hlavne hore na semafor, aj cez hrubé a dosť kolmé A-stĺpiky. Na bodoch to nepoznať. Ale výhľad vzad má Roomster jasne lepší... >:D

Ťah v nízkych otáčkach, výkon vo vysokých otáčkach - sorry, Lukáš, vysvetlil by si mi, prosím, rozdiel medzi ťahom a výkonom v tomto kontexte? A čo je myslené prenosom hnacej sily na vozovku?

Účinnosť bŕzd - O.K., ale lepšie ovládanie a dávkovanie sily kórejského auta mohlo byť zohľadnené. Je to dosť zásadná vec v ovládaní auta a komforte riadenia.

Odstupňovanie prevodovky - fakt je ten rozdiel jedného kvaltu tak slabým plusom?

Zaujímavé, že sa nebodovala variabilita interiéru. U MPV! A tu by Roomster dostal poctivé body, bez prižmúrenia oka.

Tiež sa nebodovalo pohodlie jazdy. Dosť dôležitá vec pre rodinné auto. Ďalšie plusy Roomsteru zbytočne upreté. Venga je tvrdá jak motokára, to sa nedá odškriepiť.

Dizajn - to je na dlhú polemiku. Ešteže sú na Roomsteri aspoň nádherné kolesá. Lebo tá dvojfarebná kombinácia Škody vyzerá dosť odpudzujúco. Čistá modrá by bola o kus lepšia, dve farby len zvýraznili najškaredšie partie Roomstera.

Porovnanie cien nakoniec - vyškrtnime navigáciu, keďže KIA ju ponúka len s cúvacou kamerou, ktorú Škoda v ponuke nemá....Cena Vengy bude 509.980,-Kč, Roomster bude stáť 533.200,-Kč, čo je o 23.220,-Kč viac. Pri motore s výkonom 66 kW. Ak by sa bral do úvahy primeranejší motor k porovnaniu, cenový rozdiel bude 43.220,-Kč v neprospech Škody! Pritom sa to spomenulo len akoby mimochodom, v zátvorke. Ešteže je tu tabuľka porovnania cien v závislosti na motorizácii. (Aspoň niečo.) Tabuľka porovnania testovaných motorizácii ale už chýba.
Ak vynecháme panoramatickú strechu, ktorú si predsa len objednáva málokto, rozdiel je ešte väčší. 8-s Možno by bolo nabudúce lepšie porovnávať predsa len trochu slabšie výbavy.

-------------------------
Mám rád Auto.cz, články sú zväčša zaujímavé a pútavé, testy obsažné a poučné. Ale tento nie. Je tendenčný a fakt mám pocit, že s vopred dohodnutým výsledkom. Nech sa nikto nehnevá, ale vážne si niekto myslí, že tunajšia komunita diskutérov zožerie všetko? Alebo je to zámer, smerujúci k dlhým diskusiám a vysokej návštevnosti servera? Sorry, na mňa to má skôr opačný účinok. A ako tak sledujem diskusiu, nie som sám. ;-\
Avatar - skejpa
23. 2. 2011 20:32
Re: VAZENE AUTO.CZ
jasný ale zrychleni 0-100 hovoří jasně. můžeš se v roomsteru snažit jak chceš ale na stovce budeš stejně o 2 vteřiny později :-)
Avatar - petrumr
23. 2. 2011 20:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - skejpa
23. 2. 2011 20:29
Re: PLICHTA ROKU?
Použití boldu na písmo přeci ještě neznamená, že to bude taky tučně kvalitní >:-[] a není...
Avatar - petrumr
23. 2. 2011 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 20:27
Re: VAZENE AUTO.CZ
Tak tady v tom zase panovi redatorovi věřím, ony ty výkony H/K jsou často poněkud vyšší než by se dalo čekat, tedy na papíře. Ale prý v C´eedu tento motor jede odpovídajícně výkonu a ve Venze hůře. To je jako s tou vyššíí spotřebou stejného motoru Superbu v porovnání s Passatem, taky je to divné.
Avatar - skejpa
23. 2. 2011 20:25
Re: PLICHTA ROKU?
Jsi spadl z hrušky asi. "Motoricky je notoricky známou věcí kdo to umí. Tohle tu už ví i vrátnej. Tedy Venga jako jó, dobrý ale Room jasně vítězí." V čem prosímtě vítězí ? Venga je dynamičtější, má menší spotřebu i větší výkon, tak v čem vítězí ?!

"Proporčně ovšem nevyvážené, jakási krabicoidní polohomole. V eleganci, v kráse je Roomster absolutním králem." Králem čeho proboha ? Králem podomácku svařených aut ? Já si teda radši koupím miniMPV než Roomster alias pickup s korbou (a okny) řízlej předkem fabie. Škoda té béžové barvy, v té modré jako měl roomster by byla Venga ještě elegantnější.

PFF, je to tu zas. Přečetl jsem si tvůj příspěvek a bez rozmýšlení začal odepisovat. Už teď je mi jasný, že to byla chyba protože ty žádnej argument neuznáš a když bude nejhůř, stočíš komunikaci na nějakou úplnou kravinu typu supermainstream apod :-) Ale co, posluž si >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 20:24
Re: Rozměry
Tak ono soused tě taky může pěkně oťukat, když to neodhadne. ;-) U supermarketu jsou dvě možnosti, buď parkovat osamoceně, což snižuje předpoklad oťukání, ale zase tam nedosáhnou kamery ochranky, nebo přesně opačně.
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 20:22
Re: PLICHTA ROKU?
Tak tohle je hodně, hodně chabé, bez úrovně. :no:

Tak jestli zrovna Roomster je Avantgarda...? To mi pak vysvětli, že není dle tebe avantgarda Vel Satis, když tahle záď naroubovaná na jinou příď.

V interiéru a prostornosti taky Roomster prohrává, jinými slovy pokud jsou obě ruce na volantu, není problém s prostornosti 8-s >:-[]

A že se Kia "pokouší" vyrábět automobily? To si po testu na 100 000 km C´eeda v Autobildu určitě nemyslí, to spíše o VW s jeho výrobky >:-[] 8-s

No dnes kromě tučného písma slaboulinký příspěvek. 8-s

PS: Že by přemíra Chivasu?
Avatar - skejpa
23. 2. 2011 20:15
Re: Dotaz na redakci:testy spotřeby
:yes: zajímavé je, že ADAC naměřil Venze spotřebu menší i v kombinovaném cyklu.
Avatar - skejpa
23. 2. 2011 20:10
Re: VAZENE AUTO.CZ
:yes:
Když jsem si dočetl kapitolu s motory, napadlo mě něco podobného. Nižší spotřeba, za stejných rychlostí, vyšší výkon, lepší zrychlení i maximální rychlost ale bod stejně půjde roomsteru, protože jeho menší výkone je lépe dostupný >:D To je argument jak noha... No nebudem tu brečet. Ale je to přinejmenším hodně podivné.
23. 2. 2011 20:08
PLICHTA ROKU?
Jakápak plichta, zde snad má platit - padni komu padni. A skutečnost, že Slovensko je menší než Čechy Morava a Slezsko ještě neznamená, že bude dostávat nezasloužené body.

Porovnávačka je v rovině reality samozřejmě pro Roomstera nedůstojná, neb kia se musela červenat snad v každé zatáčce. Room je dospělý vůz každým coulem, avantgardní karoserie, doslovná evropská třídní miss a má se honit za lowendovou produkcí s podbízivou karoserií?

No dobře, máme jistě Slovensko rádi, dokonce i některé slovenské diskutéry, vezměme tedy Vengu na milost. Proporčně ovšem nevyvážené, jakási krabicoidní polohomole. V eleganci, v kráse je Roomster absolutním králem.

Uvnitř je to také jasné, jak za volantem, tak vzadu (variohotento) vítězí Room. O tom tu vůbec nebudu s nikým diskutovat!

Motoricky je notoricky známou věcí kdo to umí. Tohle tu už ví i vrátnej. Tedy Venga jako jó, dobrý ale Room jasně vítězí. Zrovna tak v jízdě, o tom tu pochybuje snad jen nějakej bača vod koz.

Dílčí shrnutí - v tom, co dělá auto autem, tedy v motoru v jízdě v ergonomii a v kráse vede jasně Room.

No jasně - pořizovací cena, já to tušil. Koho tohle zajímá?

Závěr - Slovenským kolegům doporučuji import rovnou z Boleslavi. V Roomsteru pak můžete dělat výlety do Žiliny a ukazovat dětem, kde si u vás Kia postavila automobilku, v které se pokouší vyrábět auta.

P.S. Navíc to bouchaj v Nošovicích, tak co se plašíš?

BRAVO ČECHO DECHO, BRAVO ROOMSTER :yes:
23. 2. 2011 19:59
Re: Slepý SABMiller
Záleží na tom, aké pivo máš rád. Ak horkejšie a ostrejšie, budeš vďačnejší za Zlatého Bažanta, Topvar je hustejší a sladší. Martiner má ľahší akcent, do horúceho leta ako stvorený. Osobne mi chutia dva posledne menované, prípadne siahnem po Starobrne, to mi šmakuje. ;-)
Smädný Mních si ma nezískal a Šariš už vôbec nie. Ale už sa mi stalo, že som krčmárovi vrátil čapované - chutilo, ako keby ho dolieval vodou a ako voda z neho stekala aj pena po pohári....a kupodivu to bolo v Prahe, nejaká malá krčma kdesi v Strašnicích a pivo vraj bolo Staropramen. Ale k nemu malo teda ďaleko.
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 19:54
Zaváhání
Doufám, že tento test je pouhým chvilkovým zaváháním a chvilkovou slabostí :-( 8-s

Rozhodně nechci říct, že je Roomster špatný. Naopak - je to velmi dobré auto, ... stejně jako Venga. Ale "zvláštní" disciplíny, hodnocení, dedukce a závěry snad praští do očí i člověka, kterému auta nic moc neříkají :no:
23. 2. 2011 18:28
Dotaz na redakci:testy spotřeby
Chci se zeptat redakce,zda nezměníte metodiku měření spotřeby,která zřejmě vůbec nic o spotřebě neříká.Ve všech testech měříte spotřebu při 100km/h a 130km/h,přitom jak píšete v tomto testu tak výsledná hodnota je opačná,kolik neuvádíte.
Nešlo by změnit metodiku testování?Nikde není ani změřený rozdíl v dynamice.Což může být také podstatné.
Podle testů ADAC jsou u těchto aut spotřeby jiné než Vaše závěrečné konstatování.:[odkaz] [odkaz]
Netýká se to pouze tohoto testu,ale i v dalších naleznete nesrovnalosti.
Avatar - white label
23. 2. 2011 18:23
Re: Rozměry
Jistě je to otázka perferencí. S tou šířkou mají problém hlavně majitelé starších garáží a domů, protože třeba někdy v sedmdesátých letech byly vjezdy do garáží poplatné době a tomu co tady převážně jezdilo. Jedna věc je taky do takové dobové garáže zajet a duhá následně z auta vystoupit a kolem vozu pohodlně projít (bez úhony pro auto a majtele)...
23. 2. 2011 18:14
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
No, já myslím, že redakce přemýšlela trochu dopředu. Výroba Kie Vengy se přesouvá na Slovensko a Hyundaie IX 35 do Nošovic. Takže sice ne teď v tento okamžik ale redakce má vlastně v hoizontu jednoho měsíce pravdu. Po přesunu budou slováci dělat všechny Kie a my zase Hyundaie. Děje se to z důvodu menšího zájmu o malé MPV a velkého o SUV, takže v budoucnu by slováci nestíhali a my bychom nebyli vytíženi.
23. 2. 2011 18:11
Re: Rozměry
Problémem to být nemůže.Šířka garáží,ani stání na parkovišti by snad neměl být žádný problém.nebo maximálně stejný jako větší délka.Každou zimu máme vyhrnutý sníh na parkoviště do středu,významně se tak zkracuje délka stání,kratší auto je pak opravdu výhodou.Garáž mám dlouhou 8,5m.Dvě podobně dlouhá auta se mi tam v případě Vengy vejdou lépe,než Roomsteru.Na 5,5 metrů šířky není problém obě auta vměstnat.Každý má ale jiné preference.
Avatar - white label
23. 2. 2011 18:10
Re: Koncepční problém
O Bravu zatím bohužel stále jen sním..., že by už konečně jeho příští generace...? :-O :*) >:D
Avatar - white label
23. 2. 2011 18:07
Re: Rozměry
Ono u toho příčného nejde o to se tam "trefit", jde hlavně o to, aby tam zbylo místo na vystoupení a nastoupení tebe a okolních aut (a tam se můžou hodit i tyhle centimetry), což u podélné logicky neřešíš, stejně jako modlení, jestli ti třeba "sousedovic haranti" neobouchají půlku auta, když budou nastupovat do vedlejšího vozu... :-O >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 18:02
Re: Koncepční problém
Počítám, že by tě neuspokojilo ani jiné v tomhle segmentu, ty jistě sníš o Bravu, jasně to na tobě vidím >:-[] >:D ;-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 18:00
Re: Rozměry
Já pernamentně bojuju spíše s podélným a to myslím, že L. není zrovna úzké auto. Možná je to moje chyba, nepopírám, na šířku jsem nikdy problémy neměl, to jde vidět v zrcátku vždy dobře, když ne, seřídím. Na délku naopak jsem obezřetný a představa škrábance na nárazníku mém nebo někoho jiného mě "děsí". Zázrak měl vzadu alespoň kouli >:-[] >:D
Avatar - white label
23. 2. 2011 17:57
Re: Koncepční problém
Já bych si samozřejmě taky z těchto dvou aut nevybral... >:-[]
Avatar - white label
23. 2. 2011 17:56
Re: Rozměry
Já jsem tu už jednou psal, že i argument délky beru, ale když si vezmu kolikrát jsem v životě parkoval napříč a kolikrát podélně, tak naprosto drtivě převažuje příčné parkování... :-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 17:48
Re: Koncepční problém
Mění to na tom, když budu auta porovnávat a jestli přičti jako plus bod nebo nepřičtu. Protože asi bych nedal plus bod za lepší parkování napříč, když je auto delší, protože to nevykompenzuje tu "šířku" uvnitř. ;-)

EDIT: Samozřejmě tyhle srovnávací body jsou jen orientační a je zbytečné seo ně hádat, každý si musí uvážit, co má pro něj smysl řešit. Pro mne by byl Roomster příliš úzký a Venga příliš tuhá, takže bych zkusil zavítat k ix20

EDIT EDIT: Tak trochu bych to viděl v takovém tom typickém Top Gearovém výsledku, kdy Jeremy srovnává dva auta, řekne že oba jsou dobrá, ale stejně si máš koupit úplně jiné, protože tohle jsou zmetky >:-[] >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 17:46
Re: Rozměry
Současný není Zázrak >:-[] Větší rozdíl tam je, to je pravda, ale namítám, že se řeší jen z jedné stránky šířka a délka už ne.
Avatar - white label
23. 2. 2011 17:45
Re: Koncepční problém
To že je menší šířka vozu výhodná při příčném parkování je prostě fakt a každých 10cm poznat je (aspoň trochu), to ale ještě neznamená, že je Roomster primárně úzký z tohoto důvodu a docela "žasnu", že něco takového napadlo zrovna tebe. Malá šířka Roomsteru je každopádně celkově jeho slabina, kterou tato částečná výhoda menší vnější šířky nemůže vyvážit, to na ní ovšem přesto nic nemění... ;-)
Avatar - white label
23. 2. 2011 17:34
Re: Rozměry
Ale mezi tvým bývalým a současným zázrakem je snad trochu větší délkový rozdíl, než mezi Vengou a Roomsterem, ne?
23. 2. 2011 17:31
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
nie hlavny problem je, ze velmi nerozumiem tomu prvemu odstavcu o cesko-slovenskom duely, ked obidve auta su vyrabane v cechach .... sice to rozputalo vasnivu pivnu diskusiu, ale naozaj nevidim suvislost

naozaj najhorsi test co som kedy cital
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 16:54
Re: Slepý SABMiller
Jo Zeman, ten mi v politice hodně chybí >:D :yes:
23. 2. 2011 16:42
Re: test
Korejské motory mají taky nějaké dobré stránky ale papírové výkony jsou k smíchu, všechny hodnoty jsou nadsazené a je na zákazníkovi, aby si rozhodl jestli je pro něj důležitější nějaká iluzorní hodnota nebo realita...
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 16:36
Re: Koncepční problém
Tak tak :yes: Prostě mi nikdo nebude vykládat, že Roomster je úzký, proto je to výhoda při parkování (což ale neznamněná, že bude vadit jeho větší délka), protože každý kdo jen trochu myslí od příčiny, tka mu dojde, že Roomster není úzký proto aby potěšil zákazníka, ale účtárnu.
23. 2. 2011 16:32
Re: Hezkej test
Možná na Slovensku platí jiná matematická pravidla...
23. 2. 2011 16:30
Re: Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
Hlavně Roomster je český, to je ten hlavní problém, že?
23. 2. 2011 16:29
Re: Hlavně objektivně
No z tebe ty komplexy úplně čiší....
Avatar - gld
23. 2. 2011 16:19
Re: Slepý SABMiller
Chlapi, kedy ste vy naposledy pili šariš? Nevravím, že je to bohvieaké pivo, ale minimálne globálny nemastný-neslaný univerzál. >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 16:06
Re: Rozměry
Jenomže příčná místa jsou dělaná pořád na širší auta než Venga, dá se do nich zaparkovat i se Sharanem, ale podélná místa nejsou označena nijak a přijedeš-li do ulice večer a chceš zaparakovat, tak ti tě 14 cm bude osudných a nějaká šířka úplně jedno. A že vím o čem mluvím kolikrát jsem s novým autem měl problém zaparkovat oproti tomu, kam jsem se vlezl se Zázrakem.
23. 2. 2011 15:51
Koncepční problém
Roomster bohužel sklízí trpké ovoce, když při jeho návrhu zvítězilo účetní oddělení nad konstrukcí. Takže Roomster musel převzít přední část Fabie, což vede ke dvěma problémům:
1) Auto je úzké
2) Významnou část délky zabírá klasická kapota, zatímco ostatní soupeři jsou vysloveně "jednoprostoroví" (Kia, Opel Meriva) nebo mají alespoň kapotu krátkou (C3 Picasso).
Tím Roomster výrazně ztrácí v tom nejdůležitějším parametru malého MPV, tj. poměru vnitřního prostoru vůči vnějším rozměrům.
Kdyby se tahle úspora alespoň projevila v nižších cenách Roomsteru, dávalo by to docela smysl. Ale bohužel to tak není.

To, že u Škodovky umí naladit podvozek lépe než Korejci a že nový 1.6 TDI se zřejmě docela povedl, jsou už další věci.
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 15:38
Re: Rozměry
Zatímco rozvinout celou diskusi a odsoudit test jako zaujatý na základě jedné věty z článku je úplně košer >:D
23. 2. 2011 15:30
Re: Hezkej test
Aby při spotřebě o půl litru vyšší a nádrži o sedm litrů objemnější dojel Roomster stejně daleko jako Kia, musela by mít Kia spotřebu 3,429 l/100km... trochu si procvič matiku..
23. 2. 2011 14:28
Re: Rozměry
10-12cm fajn - podívej se na pravítko a pak mi řekni úpřimně, jestli ti tento rozměr někdy ulehčil parkování. Zevnitř vozu to ani neodhadneš.
23. 2. 2011 14:24
Re: K šariši
s vodou se ale dá i pracovat, že?

Třeba Staropramen ;-)
Avatar - white label
23. 2. 2011 13:18
Re: Rozměry
Jaké 2-3 cm >:-[] , to by samo nestálo za řeč, jde o 10-12cm. ;-)
Avatar - white label
23. 2. 2011 13:15
Re: Rozměry
To je sice pravda, ale podélné parkování je u nás stále relativně vyjímečná záležitost, ve srovnání s "klasikou"... ;-)
23. 2. 2011 13:04
Svet m(n)otorů hadr...
Do nedavna jsem si myslel, ze tolik ubohych prirovnani a radoby argumentu dokaze na papir dostat jen SM... ale nemile jste mne prekvapil/li.

Nebo uz Auto.cz dostalo taky od Skodovky nabidku, ktera se neodmita 8-s :no:

Tim netvrdim, ze by byl Roomster horsi... (to jen pro mistni bojovniky za jedinou spravnou volbu ;-) ). Podle me je jen hnusnejsi a nehorazne uzky ;-\ ... KIA je zase ponekud "draha"... :-!
23. 2. 2011 13:04
Venga vs.Roomster
Jak zde již několik lidí psalo, oba vozy mají svá + a -. Kdybych si měl vybrat z těchto dvou, šel bych asi do Vengy, protože prostorností interiéru je někde jinde než Roomster. To co by mi vadilo, je poněkud tvrdší podvozek a kontroverzní design přídě. Interiér sice za Roomsterem zaostává (i když ne o moc), na druhou stranu je neměkčený, což považuji spíše za výhodu, než nevýhodu, (absence ftalátů a různých jiných hnusů). Že by pro někoho mohla být menší šířka výhodou?

To je argument z oblasti tonoucí se stébla chytá. Navíc, pokud bychom se bavili o sesterském modelu ix20, Roomster rozhodně nemůže kontrovat výbavou. Ix 20 nabízí již v základu 8x airbag, aktivní opěrky hlavy vpředu, to vše za 264.900,-. Navíc mi trochu uniká, proč brát jako pozitivum to, že v Roomsteru se sedí níž než ve Venze, pokud sedím v MPV (byť v mini MPV) jako v normálním hatchbacku, trochu mi uniká smysl MPV si kupovat. K argumentu, že je možné oba vozy prakticky podtáčet, se snad ani nebudu vyjadřovat. Testující by si asi měli dát znova alespoň teorii v autoškole.
23. 2. 2011 12:53
Re: K šariši
Myslis jako ze v prazdroji si na to pivo vozia vodu z islandskych ladovcov? To by vysvetlovalo, preco je to pivo take drahe...
23. 2. 2011 12:44
Re: test
jj prstom v nose pridusene a potom vidime tie rady v servisoch so zanesenymi EGR a DPF.. V pohode tak jazdite mne je jedno. To ze tak automat radi je jedna vec, to ci to je pre motor dobre je vec durha. Ale doveruj automobilkam, ved uz nie raz si z nas robia * a prisposobuju si veci tak aby aj na sevrise sa dalo zarobit.
23. 2. 2011 12:41
Re: K šariši
Tady nikdo netvrdí že všechny CZ piva jsou top a všechny SK hnůj. Kvalita vody a její složení a ph má na chuť piva vliv i když si možná myslíš opak. Osobně mám nejraději Bernard a dřív i regent ale toho sem neviděl pěkně dlouho.
23. 2. 2011 12:38
Re: K šariši
Pohledem prosťáčka jde o tu samou vodu (zde ještě tupě zvýrazněno zmínkou vodovodu), v každém pivovaru ti řeknou opak. Tzn. voda je jedním z velmi důležitých faktorů při výrobě.
23. 2. 2011 12:33
Re: K šariši
Jenže on rovnaký oné tuná hej není. V tom je právě ten fígl.. O strážení procesů v malých pivovarech mluvit nemá cenu, to je prostě blábol.
23. 2. 2011 12:30
Re: Rozměry
Reálně se dozadu posadí tři lidi pohodlněji než od OII. Je to hlavně tvarem výplně dveří, umístěním sedáků (v OII jsou víc do středu) atd. Bavit se o pohodlí pro pět jde tak leda v případě menších lidí, zejména ženských.

Se Superbem jezdím, je to velmi dobré auto, to stejné OII. Ale prostě to není MPV se samostatnými sedadly, není to plnohodnotně pro pět. Při pohledu na zadní prostřední opěrku jde jasně vidět, co si o prostředním sedadle myslí ve Škodě samotné..
23. 2. 2011 12:28
Re: Rozměry
ale co ked budes parkovat po dlzke, medzi 2 stojace auta? Tam moze byt naopak tych +145mm dlzky Roomsteru trosku problem...
23. 2. 2011 12:26
Re: Hlavně objektivně
A vsimni si ten prvy bod, ktory Roomster ziskal vdaka "praktickejsim vonkajsim rozmerom", hlavne sirke o 81mm mensej! Tento test sa asi zapise do dejin, pretoze je to prvy krat, ked citam ze uzsie auto je vlastne lepsie...

A to zdovodnenie, tak to je vazne na rucnik: vraj lahsie sa parkuje (jo, rovno do medzery predomnou, ale skus pozdlzne medzi dve auta! Tam moze byt tych +145mm dlzky Roomsteru skor nevyhodou), a vojde sa do socialisticky dimenzovanych garazi (tu ale moze byt opat maly problem s dlzkou, lebo skodylak 105-120 mal tusim len 4.2 metra).

Skratka komedia ako sa patri. Az je to trapne, ako sa redaktor snazil dorovnat skore medzi Vengou a Roomsterom...
23. 2. 2011 12:18
Re: Hezkej test
O 100km vacsi dojazd? Nuz, je pravda ze Venga ma nadrz len 48L, Roomster 55L. Ibaze ta spotreba Roomstra o 0.3-0.5L/100km vyssia spolahlivo anuluje tuto "vyhodu". Takze sa ti moze stat, ze s Roomstrom budes mat aj napriek vacsej nadrzi mensi dojazd...
23. 2. 2011 12:17
Re: K šariši
Presne. Jen dodam, ze hadku na toto tema vzdy ukonci navrh na ochutnavku a rozpoznavani ceskych a cizich (rozumej dobrych a spatnych) piv. Tomu se kazdy brani, protoze vi, ze by pi.u poznal.
23. 2. 2011 12:13
Re: K šariši
Voda? Hm, a nechcel by si nam predviest "slepy" test, a rozoznat vodu ktora tecie vo vodovode v Sarisi, trebars od tej co tecie v Plzni? No ked vravis, ze voda je dolezita, tak by si ten rozdiel mal na 100% poznat...
23. 2. 2011 12:09
Re: Hezkej test
Strycku BOBe, to prvni souveti mi presne sedi na oktafku a fabii. Ty jsou tvrde jak prkno, jizda o nicem. Mimochodem, do poloviny dekady byla sadeska v testech nejlepsi i proto, ze mela tvrdy podvozek a cokoli mekciho bylo implicitne horsi. Pak se Kia prizpusobila a najednou to europatriotum vadi. Jak usmevne...
Avatar - strýček BOB
23. 2. 2011 11:30
Re: Hezkej test
To, že je kia venga je uskákaná koza, podvozek je hlučný a velmi tvrdý, má mizerně utlumený valivý hluk od kol, každý přejezd příčné nerovnosti nerovnosti = nechutná rána, to je fakt, z části zmíněný i v testu. Je to nepříjemné a na denní ježdění prakticky nepoužitelné. Roomster je v naladění a odhlučnění podvozku znatelně lepší. Jak říkám, někdo to je schopen rozpoznat a někdo to ignoruje. Tobě doporučuji se svézt, jestli jsi se již svezl a mizerný podvozek kia nezaznamenal, tak jsi se v čiré naivitě zařadil do jedné skupin řidíčů o kterých píši...
Avatar - iudex
23. 2. 2011 11:10
Re: K šariši
Vnímaš, na čo reaguješ? Píšem, že ak je rovnaký slad i voda. To sú kľúčové komponenty pre výslednú chuť. Potom je už len dôležité ustrážiť si vyrovnanú kvalitu procesu, čo moderné a veľké pivovary typu Zlatý Bažant v Hurbanove zvládajú dobre. Oveľa skôr budú kvalitatívne a chuťové výkyvy pri produkte malého pivovaru, kde to majster mieša bajočko.
P.S. A Ty sa k tým primitívom, čo len kafrajú, radíš tiež, alebo sa pohybuješ v oblasti výroby piva a máš s tým skúsenosti? ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 11:08
Re: Rozměry
Jenže miniMPV by nemělo znamenat, že tam budou mít problémy se sezením i čtyři. Konstrukce sedadel Roomsteru je prostorově celkem nešťastná a snaha nahánět to jen větší výškou není ideální řešení.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 11:05
Re: K šariši
Zkus rakovnického Bakaláře, když budeš mít možnost. Chuťově je maličko podobný Svijanům. Akorát se špatně shání, je to spíš výsada okresu.
Avatar - iudex
23. 2. 2011 11:04
Re: Rozměry
No neviem, či od Superbu nikto neočakáva 5 miest. Ja by som od cestovného sedanoliftu strednej triedy s presahom veľkostne až do vyššej strednej päť miest tak nejak očakával. Alebo mám 5 miest čakať až v aute veľkosti Sharanu a väčších? ;-)
23. 2. 2011 11:03
Re: K šariši
A teď tu o karkulce. Ta tvoje technológija je vcelku o ničem v okamžiku, kdy je velmi důležitá voda a ještě víc materiál. Piva se v posledních letech tak šulily, že kvalitativně sklouzly právě ke slovenským patokům. Taky se to spoustě pivovarů vymstilo a třeba Krušovice jsou ukázkovým příkladem, velký sešup zažil i Hostan (ještě před přesunutím do Brna) a spousta dalších. Kdysi výborné pivo se stalo odpornou močkou. Dalešice, Svijany a další menší pivovary nastoupily tak razantně, že o zadání Heinekenu na co nejlepší pivo bez ohledu na zvýšené náklady si mohli lidi přečíst i v novinách. A k tomu testování bažanta - sám jsem zažil obdobnou situaci s krabičákem. Není to o tom, že by spousta lidí nepoznala rozdíl. Zrovna Heineken si nechal a nechává dělat průzkumy a rozdíl lidi opravdu poznávají. Podobné kecy o čemkoli má ale určitý typ primitivů, který soudí jenom podle obalu a blbě kafrá..
23. 2. 2011 11:00
VAZENE AUTO.CZ
Meli by sme na vas pozadavku o malou sluzbicku.
Byli by sme velmi radi, kdyby ste udelali srovnavaci test Roomstra s Vengou, nakolik nas netesi situace, ze Venga nam slape na krk.
Udelejte prosim test pokud mozno "objektivne", nakolik zakaznici muzou zisit, ze Venga je sirsi, elegantnejsi s vyssi zarukou, no a u Roomstra vyzdvihnete, ze se vejde do typizovanych garazi z 80 let, ze ma lepsi jizdni vlastnosti a skuste nejak zamaskovat jeho vyssi spotrebu.
Samozrejme, ze konecne skore bude v prospech Roomstra, jelikoz vas test budou pouzivat nasi prodejci v jasnou argumentaci, ze Venga na nas model nema.

Predem vam dekujeme

PS: nebude to zadarmo

Skoda CZ
23. 2. 2011 10:44
Re: Rozměry
Roomster i Venga je miniMPV a pokud ses někdy podíval do podzemních garáží nebo parkovacích domů, trend extrémního rozšiřování aut je prokletí. O historických centrech měst ve Francii nebo Itálii s úzkejma uličkama nemluvě.

Když půjdeme do důsledku, při potřebě přepravit pět lidí hraje roli u Roomsteru i možnost nastavení opěradel zadních sedadel. Pak se ramena dostávají mimo jednu osu a je po problému. Ideál pro pět to není, ale to není žádné malé auto. Takovej Superb má třeba prostřední sedadlo zcela nepoužitelný díky rozmístění krajních sedáků, ale pět míst od něho asi nikdo neočekává. Chce to zkusit si obě varianty, čísla na papíře jsou často virtuální. Třeba taková OI měla dementně tvarované výplně a bylo tam míň místa jak ve Felicii...

Touran stojí 410k, takže kdo chce, může si dneska dovolit za dřívější cenu Roomsteru o parník větší auto.
23. 2. 2011 10:41
Room
Kašlete na objektivitu a skóre, o tom, že to skončí plichtou bylo jasné už před otevřením. U mě by teda Venga moc bodů neposbírala ale budiš...

Roomster beru jako lepší volbu na celé čáře. Design, interier i kvalita materialů či zpracování.
Každý má svoje priority a já bych ten bramboroidní tvar karoserie s vietnamským interiérem zkrátka neakceptoval.

Asi po desátě ale píšu kritiku za střechu. Dvoubarevný lak na Roomsteru je omyl 8-s
23. 2. 2011 10:33
Re: překvapení
Focený Roomster je atyp a trochu nechápu, proč si Škoda aspoň trochu nedala záležet. Ovládání klimatizace (tady ani dokonce není) je předprodukční verze (v cenově porovnávané verzi standardně Climatronic), potahy z nižší verze Style (interiér Chic vypadá výrazně líp, sportovní sedadla Pulse jsou úplně jiná liga), absence SunSetu vzhledově autu hodně ubírá a dvoubarevné lakování je přinejmenším diskutabilní.
23. 2. 2011 10:29
Re: Rozměry
To jsi mi teď připomněl jednu věc - nedávno jsem se někde dočetl, že nynější normovaná šířka parkovacího místa vznikla někdy v 70.letech. Od nějaké doby (jestli už teď???) bude norma jiná a nově stavěná parkovací místa budou širší. Neví někdo, jestli je to pravda a o kolik by měla být širší???
23. 2. 2011 10:22
Re: Rozměry
tomu snad ani ty nevěříš, že 2-3cm můžou být výhodou při parkování ;-)

osobně mi je šumák venkovní šířka, prostě tam najedu nadvakrát. Ale když jsme uvnitř jak sardinky, to by mě štvalo. Samozřejmě, musíme brát ohled na samotnou třídu - kdo čeká u malého MPV místa jak v obýváku je asi trošku mimo.
23. 2. 2011 10:18
Re: Sportovní vychází z módy
škoda, že to tohoto testu sa vybrali motorizácie, ktoré budú pre ne-firemné nákupy asi najmenej zaujímavé.

Osobne by som si z tejto dvojice vybral Citroen C3 Picasso >:-[]
23. 2. 2011 10:14
Re: K šariši
Svijany jsou fajn :yes:

A taky rád ochutnávám menší značky. Často člověk narazí na zajímavé chutě, i když netroufnu si trvdit, že bych dokázal zfleku určit značku po jednom ochutnání
Avatar - iudex
23. 2. 2011 10:13
Re: K šariši
Jasné, malé pivovary je niečo úplne iné. Ja som poukazoval práve na to, že "koncernové" pivá sa už z princípu nemôžu veľmi odlišovať (rovnaký slad, v prípade rovnakého pivovaru aj voda). A kvalitatívne rozdiely už vôbec nehrozia.
Avatar - white label
23. 2. 2011 10:10
Re: Rozměry
Vím, ale při dnešních šíleně malých rozestupech na parkování (čáry jsou čím dál blíž u sebe, ale auta spíš rostou) to menší výhoda být může, zvlášť třeba pro ženy, které s parkováním obvykle bojují.
Každopádně je v testu velmi výrazně kritizován dopad této šířky v interiéru, což je mnohem podstatnější... ;-)
Avatar - white label
23. 2. 2011 10:05
Re: Rozměry
Já jsem klidný, jak želva, tohle mě tady opravdu překvapit nemůže. Když řeknu A, měl bych říci i B. To co může být z vnějšku výhoda, je naopak zevnitř nevýhoda a vzhledem k tomu, co jsem z testu citoval je menší vnitřní šířka v testu naopak výrazně kritzována a je zmíněna jak v plusech Vengy, tak v mínusech Roomsteru. Ovšem tady se diskutuje, jako kdyby v testu taková kritika vůbec nepadla, proč asi? ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 10:05
Re: Rozměry
Bohužel, tohle je asi věc, kterou my neovlivníme. Snad jedině tím, že ta auta nebudeme kupovat, výběr je dost velký. Problém nastane, pokud někdo bude chtít kvalitu od Das Auto, bude muset vzít VW, případně tvrdě zachraňovaný Seat a jen nahraje do karet VW.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 10:01
Re: Hezkej test
Nejlepší řidič nečumí neustále na palubní počítač, navigaci jen poslouchá a umí ovládat auto po paměti.
O "katastrofální jízdě" můžeš psát akorát ty, vystrašený z toho, že by snad korejská auta mohla být byť jen stejně dobrá jako evropská. Uskákanosti jsem si nějak nikde nestihl všimnout, asi to pro mne znamená něco jiného.
Bravo strýčku... :no:
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 09:58
Re: K šariši
Některá piva poznáš podle chuti (typicky třeba Svijany), protože nechutnají tuctově hořce. A zejména piva z menších místních pivovarů, zvláště pokud je piješ často, jdou poznat velice dobře. U europiv z moderních velkovaren to neřeším.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 09:56
Re: Rozměry
V části nazvané Karoserie, pod snímkem, kde jsou vyfocená obě auta zezadu. Argument z kategorie zcela absurdních, že menší šířka Roomsteru je vlastně plus. O interiéru jsem nepsal vůbec nic, měl byses asi ve svém prokoncernovém boji prvně naučit číst.
Další otázky?
23. 2. 2011 09:56
Re: Rozměry
mňo je fakt, že možnost 1.2TSI je velkou devízou Roomsteru.... pro tohle auto ideální motor....

Jinak čekám nějakou slovní ekvilibristiku na téma dvoubarevný lak + světla střecha. U Delty to místní guru bral jako fatální zpronevěru dobrému vkusu ;-)
23. 2. 2011 09:49
Re: Rozměry
Roomster bodoval u autora za venkovní menší šířku....aby se strejdovi lépe vlezl do garáže...mrkni, je to tam ;-)
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:48
Re: Rozměry
Kľud, labele, netreba "zostrovať triedny boj". Celú tú polemiku vyvolala nie moc vhodná poznámka v teste, že užšie auto môže byť pre niekoho výhoda, čo je - iste uznáš - dosť úbohý argument. Tým by to ale mohlo byť vyriešené.
Avatar - white label
23. 2. 2011 09:43
Re: Rozměry
Možná jsme četli každý jiný test. Takže můžeš mi napsat, kde je memší šířka interiéru Roomsteru vzzdvihována jako plus?
Za vnitřní prostor dostala Venga 2 body a Roomster jen 1 bod.
Tohle si asi náhodou přehlídl:
"Kia Venga
Plusy
Prostorná karoserie, výborné využití obestavěného prostoru
Škoda Roomster
Mínusy
Malá vnitřní šířka vpředu"

"Především deseticentimetrový rozdíl ve vnitřní šířce je opravdu znát."

P.S. Ale chápu zdejší převažující hysterii, koncern neprohrál, tak je třeba to aspoň v diskusi jakkoli zdůvodnit...
neregistrovaný "fandadoaut"
23. 2. 2011 09:42
objektivita testu
Já tento test považuji i přes zmiňovaný předsudek z očekáváné ho výsledku za objektivní. Obě auta se na dnešní dobu celkem liší a obě jsou v něčem lepší než druhý. Já bych fandil spíš roomsteru, ale na ulici každý vidí, že venga a ix jsou velmi pěkná auta a mladší věk je na nich vidět. Za sebe vlastně souhlasím s plichtou už z podstaty věci - ceed, venga, sportage...to jsou všechno auta primárně vyvinutá na trh, kde mají konkurovat zavedeným hráčům a je na nich na 100 metrů vidět, že vznikají opisováním. Jsou to prostě průmyslové výrobky, které nespadly z nebe, ale s vysokým asijským kapitálem vznikají pod rukama lidí z evropské branže, tzn. těch samých lidí jako tady tolik milovaný koncern.
Proto bych volil nakonec roomster jako originál.
Avatar - strýček BOB
23. 2. 2011 09:41
Hezkej test
Mizerného řidiče uspokojí i křáp, korejský křáp. Už jenom ta první fotka stačí, pohled na kapičku přístrojů, korejská parodie na palubní PC a Maxi DOT. Mizerného řidiče uspokojí to první, vyježděný šofér hledá něco kvalitnějšího, co mu poskytne veškeré možné údaje, rychle a přehledně . Kontrolní otázka, stále se u korejského vozíku maže údaj o průměrné spotřebě po každém tankování? Testér jaksi zapomenul ohodnotit i navigaci, bod pro Škodu, potřebné údaje, doba jízdy, tvar křižovatky, vzdálenost ke křižovatce, se zobrazují i na palubním PC, tedy v zorném poli řidiče. U kia se to nezobrazuje nikde, neb na té parodii palubního PC to nelze, tedy člověk stále odvrací hlavu na velký display...mizerný řidič to nevadí, dobrému řidiči ano, neb to unavuje a odvádí pozornost... Jízdně je na tom venga také katastrofálně, v článku to bylo zmíněno, ostatně , jízdní vlastnosti všech korejských vozů jsou stejné – tvrdé, uskákané, nepříjemné. Pro vyježděného šoféra nepoužitelné, mizerný řidič si toho ani nevšimne... Co třeba zavazadlový prostor, Škoda nabízí promyšlený varioflex, kia kontruje tuctovým kufrem čalouněným nevzhledným tesilem. Dobrý řidič si všimne, jak se ten odporný hadr zmuchlá při sklopení sedadel. Jistě, na jízdu to vliv nemá, ale je to odporné, laciné...korejské. Drobný detail na závěr, dobrý šofér jistě ocení i větší nádrž, hádejte u kterého vozu, detail, ale dojezd větší o cca 100km se hodí.

Bravo basmati :yes:
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:41
Re: K šariši
Asi tak. Moderná technológia varenia piva nepustí žiadne veľké kvalitatívne rozdiely. A keď máš rovnaký slad a nebodaj i rovnakú vodu, nerozozná tie pivá 99% "pivných fajnšmekrov".
23. 2. 2011 09:37
Zemepis robi tak trocha problemy, ze?
Mlada Boleslav vs Nosovice to je Cesko-Slovensky duel? hmmm ten test sa mi paci ovela viac, vyznieva tak, ze ma jasneho vitaza, len sa to niekto boji napisat, preto aj tie zvlastne kriteria. Ked to bude pokracovat v tomto trende, bude tu kopec srandy >:D
23. 2. 2011 09:35
K šariši
Ty příspěvky výše o slovenském nebo jakémkoli nečeském pivě jsou stupidní plky hospodských primitivů, kteří stejně nic nepoznají. V životě nepili nic jiného než chcanku ve štyrce za rohem.

Jednoho takového degustátora jsem vyškolil. Bylo to v podniku, kde čepovali i slovenské pivo (sice Bažant, ale to je jedno, nadával uplne stejně) a on se dušoval, jak se to nedá pít a že naopak to české je jediné dobré. Domluvil jsem se s pinglem, že mu načepuje bažanta do sklenice české značky (už nepamatuji, co to bylo). Jak ten si pochutnával... Pak jsem mu to prozradil a bylo to pěkné faux pas. Od té doby se se mnou nebaví.
23. 2. 2011 09:33
Re: Rozměry
Toto mi nerob! Teraz musim cistit monitor, zaprskany od kavy... >:D
23. 2. 2011 09:29
Re: Rozměry
lenze potom nastavaju take paradoxy, ze trebars Superb je na platforme PQ35 (ktora je primarne urcena pre nizsiu strednu, napr. A3, Golf, Octavia, Leon, atd), a Passat na vacsej PQ45, aj ked Superb je (az na sirku) vacsi nez Passat...
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:29
Re: Sportovní vychází z módy
Neboj, "športovým" MPV zostal už len S-Max; i ten nový C-Max mierne vymäkol a skomfortnel. ;-)
23. 2. 2011 09:27
Re: Slepý SABMiller
UFF, JA PRVNE CET PRIMERENA SPOTREBA PIVA
23. 2. 2011 09:26
Hlavně objektivně
Tomu říkám objektivní hodnocení. Venga měla v testu nižší spotřebu, ale pochvalu za spotřebu dostal v slovním hodnocení roomster. Celkově je test psanej tak nějak tendenčně, Škoda přece nemůže být horší než nějaký korejec!
23. 2. 2011 09:23
Sportovní vychází z módy
Tak, dožil jsem se.

Tvrdší (rozuměj "sportovní") podvozek, byl konečně po právu v kategorii MPV pokárán.

Jen se bojím, že v nějakém příštím testu, když se to bude zase hodit, bude třeba na úkor nějakého MPV z Francie v seznamu výrazných nedostatků....
neregistrovaný "Oplik1.3"
23. 2. 2011 09:20
Re: test
a to jsi slyšel od kamaráda?, seděl jsi vůbec v poslední době v něčem novějším, než v Zetoru??
23. 2. 2011 09:18
Re: Rozměry
Přesně tak, dávat MPV body za menší šířku, to je neuvěřitelné. A s tím motorem je to podobné.
23. 2. 2011 09:17
Re: Slepý SABMiller
Kelt som si dal po dlhej dobe a ich desiatka je teda fakt trieda :yes:

Martiner som mal vždy rád. Svojské pivo, malo vlastnú tvár.

Gemer ako moja domáca značka bohužial mala smutný osud. Keď som na ňom vyrastal, tak to pivo malo skutočne dobré meno. Potom to už bol len úpadok... teraz ani neviem, čo vlastne ešte robia.
23. 2. 2011 09:17
Verze za půl mega?
Tentokrát si odpustím oblíbené invektivy ke Škodě a adresuji je redakci. Jste se zbláznili, nebo si myslíte, že je racionální psát recenzi o těchhle dvou kotrmelcích ve verzích za půl mega? Jistě se najde pár kupců, ale předpokládám, že tito tvoří zanedbatelnou část. :no:
23. 2. 2011 09:14
Re: test
jeden z najhorsich porovnavacich testov, aky som za poslednych par rokov cital :no:
23. 2. 2011 09:14
Re: Rozměry
Jo je to perdel...
Faktem je, že sem přesně věděl jak ten test dopadne a ani se mi to číst nechtělo, ale nakonec sem neodolal (a dobře sem udělal :-) ), i když přiznám se, že při vedení 4:2 pro Kiu a samostatného bodování u škodovky pro sedadla sem si říkal, že už ty body nikde nenahoní i za cenu většího kufru...a smiřoval sem se pomalu s překvapením a s mým špatným úsudkem... Nakonec nahonili... a překvapení se nekonalo a úsudek zůstal správný. :-)

A výhoda menší šířky u velkoprostorovéh vozu (byť nižší třídy)... to sem teda přiznám se ještě nikde neviděl... Hold to fakt vypadá na to Magnum... Musím se zastat autora, myslím, že tohle asi nevymyslel sám, resp. pokud vymyslel, tak má aspoň ty banány pro tu opici a tomu přeji. Každý se musí nějak živit...

P.S. remízu sem čekal, i když u mě je jasným vítězem Kia. Snad jedině v případě testování základních motorů, kdy by se u roomsteru vzal jako základní motor 1,2 TSI by měl Roomster u mě šanci na tu plichtu.
23. 2. 2011 09:12
Re: Slepý SABMiller
Šariš a Smadný Mních se vaří v jednom pivovaru + se tam tuším dělá Kozel pro slovenský trh.

Pivo Šariš trpělo (už jsem dlouho nepil) obecným nešvarem slovenských piv - nevyrovnanou kvalitou. Když pominu točený, kde byl obecně problém v hospodách a jejich přístupu k údržbě a hlídání kvality z vlastní strany, pak třeba lahvová desítka byla kdysi vynikající a klidně snesla srovnání s českým průměrem. Tohle bylo kolem roku 2001/2.

V té samé době naopak chutnal hodně "divně" právě Smadný Mních, které jsem pil znova loni a kvalita se naopak výrazně zlepšila.

Obecně ze známějších slovenských značek si relativně vyrovnanou kvalitu držel/drží Zlatý Bažant, Martiner, možná Topvar (ale ten mi nikdy extra nešmakoval), zbytek měl vždy pár dobrých let a hodně špatných....
23. 2. 2011 09:10
Re: Slepý SABMiller
No samozrejmne to bylo v 80. letech kdyz jsem povinne cast mladi travil na vojne na vychodnim slovensku v Trebisove. Od te doby se samozrejmne hooodne zmenilo, az na jednu vec: nikde jinde jsem nevidel havrany litat po zpatku jako v Trebisove!!! >:D
23. 2. 2011 09:10
Re: Slepý SABMiller
Pivo se na SK hodně zvedlo. Zlatý Bažant, Topvar, i ten Šariš dnes bez problému, resp. proti zprofanované a pro mne tragické 10° Gambrinus skoro zázrak.
23. 2. 2011 09:08
Re: Rozměry
Neboj, v příští generaci bude vypadat jako čtyřbob.
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:06
Re: Rozměry
Ano, tento argumentum ad absurdum bol skvelý. >:D Niečo v štýle: nevadí, že je krátky, hlavne, že je tenký. >:-[]
23. 2. 2011 09:05
Re: test
pichol si do osieho hniezda, čo si čakal >:-[] ;-)
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:04
Re: Slepý SABMiller
Neviem, či do modernej technológie varenia piva vidíš, alebo len tak kecáš na základe skúseností z vojny spred 30 rokov. ;-) Dnes trh s pivom na Slovensku ovládajú 2 koncerny: SAB Miller a Heineken. Napr. koncern Heineken zahŕňa značky slovenské (Zlatý Bažant, Kelt, Corgoň, Martiner, Gemer), české (Krušovice, Starobrno), holandské (Heineken) i mexické (Desperados). V Hurbanove varí niekoľko značiek a slad z ich sladovne (najväčšej v strednej Európe, teda ani u vás nie je väčšia) sa používa pri výrobe všetkých brandov. Teda v zásade pri výrobe piva z rovnakého sladu v rovnakom pivovare odlišnosti (vrátane kvalitatívnej) nemôžu byť veľké. Kecy o melte sú len také... pivné kecy. >:-[]
23. 2. 2011 09:00
Re: Rozměry
Tiež ma zaujal tento "nepriestrelný" argument ;-)

A tak sa z nedostatku stala zrazu oceňovaná výhoda ...
Avatar - kosmonaut
23. 2. 2011 08:54
Re: Slepý SABMiller
Hele, tak zrovna Šariš mám hodně rád :-O Zato Topvar jak píše někdo dole, to je parodie na pivo.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 08:51
Re: Rozměry
U městského auta bych to ještě pochopil, ale tahle dvojice si už dělá ambice na mnohem více, než jen toulání se po městě. Jenže pak by to asi vypadalo pro Škodu hodně špatně.
Škoda dělá jen to, co je jí dovoleno. Pokud VW nepustí širší platformu, nic s tím neudělají.
23. 2. 2011 08:44
Re: Rozměry
Třeba si to ve škodě zdůvodňují tím, že stejnak většinou se jede max. ve 4rech....tak na co dělat auto šířkově pro 5 >:D A když už úzké...tak bude mít menší odpor >:D >:D Nebob každý ušetřený centimetr na karoserii se námprojevuje v levnější výrobě a levnější prodejní ceně....aha..taky ne >:D
23. 2. 2011 08:41
Re: Rozměry
dle statistik má až 0,017% českých majitelů garáží tento objekt dimenzován tak, že Kia do něj nevleze, zatímco krásně uzounký Rommster ano ;-) >:D
Příště se možná dozvíme, že slabý motor je výhoda, protože člověka "uklidní" a nenechá ho jezdit zbytečně rychle, protože rychlost přece zabíjí ;-)
23. 2. 2011 08:32
Re: Slepý SABMiller
Proč?.....Šariš, zácpy se zbavíš.....! Ale zpět k testu, nejvíce mě zaujalo rčení mezi vypíchnutými závěrečnými plusy u škody - "přiměřená spotřeba paliva", to snad kdyby nenapsali nic, to nevyzní tak komicky, nebo snad čekali nepřiměřenou...?.
23. 2. 2011 08:31
Re: Rozměry
Mensia sirka u porovnatelnych aut rovnakej triedy je minus vsade. Ci uz je to vyssia stredna, alebo kompakt. A 81mm (zvonku, vnutri vraj 10cm) je sakra velky rozdiel...

Inak nechapem tento trend skodovky, robit "jazvecikov". Ci je to Fabia, Superb alebo Roomster, vsetky su vyrazne uzsie ako porovnatelna konkurencia. No ale hlavne ze to dohanaju velkou dlzkou (alebo v pripade Fabie este aj vyskou). Potom tie vozy maju uz na prvy pohlad akesi divne proporcie...
23. 2. 2011 08:30
Re: test
Boze, koukam, ze i korejci maj svou obdobu wolffa 8-s
Avatar - Righ
23. 2. 2011 08:29
Re: test
Sedni do nejakyho moderniho dyzlu s modernim automatem a koukni, kdy v normal rezimu ten automat radi - bezne je to kolem 1500 otacek. To samy radce razeni u manualniho sestikvaltu - ten po tobe chce imrvere hazet kvalty pri stejny urovni otacek. Ja sam nejsem priznivcem podtaceni motoru, takze kdyz se obcas v testu doctu, ze pri klidny jizde je v pohode mozny u toho kteryho auta nechat rucicku otackomeru valet se nekde v rozmezi 1000 - 1200 otacek, vstavaj mi vlasy hruzou na hlave. Faktem ale je, ze tech 1500 ot. si dnesni motory davaj s prstem v nose a ani to nijak vyrazne nepoznamenava zvukovej projev.
23. 2. 2011 08:26
Re: test
skoro by som ti aj uveril! ibaze vo firme kde pracujem sa robia aj akusticke merania vozidiel, vonkajsi aj vnutorny hluk... :-)
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 08:13
Rozměry
Zrovna u MPV vyzdvihovat menší šířku jako plus? No nevím... Přijde mi to jako zoufalý pokus udělat z chyby přednost.
23. 2. 2011 07:40
Re: Slepý SABMiller
Bernarda mám rád. Docela hořké pivko a v tom obležení Starobrna co tu máme je to jak pivo z jiného světa. :yes:
23. 2. 2011 07:35
Re: test
reagovat na akustiku pochopim, kazdy mame svoje vnimanie. Ale reagovat na to ze jedno mozem tocit od 1100 a druhe od 1500, sorry ale ty si odkial prisiel>? Motor sa NEMA TOCIT POD NEJAKYCH 1800 nikdy.
23. 2. 2011 07:35
Re: Slepý SABMiller
A ten Šariš jste pili kdy? Za bolševika na vojně, ne? V 80. letech Šariš nebo Urpín byl fakt dost děs...
V roce 1999 už se to celkem dalo pít. Ne že by si na tom člověk pochutnal, ale dnešní desítka Gambrinus se s tím dá srovnávat. Navíc tehdy bylo na Slovensku docela slušné pivo od Topvaru Topolčany a celkem se dal i Martiner Bier (ovšem tady mám zkušenost taky jen hodně historickou, z roku 1993). Ale samozřejmě jako Svijany nebo Bernard není ani jedna ze jmenovaných značek.
23. 2. 2011 07:28
překvapení
Překvapil jsem sám sebe tím jak moc se mě líbí Roomster. >:D Faktem je že to do jisté míry dělá ten krásný odstín laku který vedle vyblitého odstínu Vengy nabírá druhý rozměr. V nteriéru je vzhledově hezčí Kia tady jsou ty roky navíc u Roomsteru docela znát, ale to je hodnocení celku. I v Roomsteru najdu prvky které jsou hezké. Například volant je jednoznačně hezčí a i sedačky vypadají líp. U Vengy mě vadí předek, který je otřesný, ale možná by to zachránila černá světla a nebo tmavší lak který by více kontrastoval s chromovou optikou jako u Roomsteru. Zbytek Vengy je koukatelný. Osobně bych volil rozumem a bral Roomster který bude mít nižší ztrátu ceny při následném odprodeji.

P.S. Jeremy v TG říkal, že je Roomster rychlejší než Porsche a vypada jako Lancia Stratos a navíc jsem pejskař takže dnes je volba jasná bral bych Roomstera. :-) :yes:
Avatar - Dinar
23. 2. 2011 07:27
Re: test
Akusticky na tom crdi není nijak líp, to je tvé zbožné přání, stejně jako pomíjení turbodíry, kterou ten motor má, pod 2tis. ot. nejede, tdi se sebere o něco níž. To je prostě fakt, teddy ti nezbude než se s tím smířit, Seoule. ;-)
Avatar - Dinar
23. 2. 2011 07:24
Re: Slepý SABMiller
Šariš, škvŕn a špiny sa zbavíš. :-) ;-)
23. 2. 2011 07:21
Re: test
niektore hodnotenia su fakt diskutabilne, a navodzuju dojem ze auto clanku sa velmi snazil o to, aby zaverecne skore bolo rovnake pre obe auta...

Trebars motor: poznam oba z vlastnej skusenosti (aj ked z inych aut), a tvrdit ze 1.6tdi-cr je lepsi nez 1.6crdi je prinajmenej trufale. No a ako "plus" uviest ze tdi mozem tocit pri1100rpm, a crdi "az" od 1500 je fakt usmevne. Oba motory v tych otackach "trpia" a rozumne minimum je tak 1800-2000rpm. A co sa tyka kultivovanosti (ktoru v clanku "taktne" ani nespomenuli) a akustickej pohody, je to uplne iny svet. tdi-cr je urcite krok spravnym smerom, ale na crdi v tomto smere este nema.

Spotreba: bud mam zle oci, alebo je v clanku chyba. Pretoze podla toho co je tam teraz, pri 100km/h berie roomster o pol litra viac, a pri 130 o 3 deci. Pritom venga aj roomster dostali za spotrebu bod (?).
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2011 07:04
Re: Slepý SABMiller
Já byl vloni na Slovensku a Šariš patří pod Plzeň a řekl bych, že technologie výroby už bude stejná jako u Plzeňského koncernu. Nedivil bych se, že tam i Plzeň vaří.
23. 2. 2011 06:31
Re: Slepý SABMiller
Šariš byl opravdu strašný, ovšem Šíravar to bylo teprv dílo! To nevydrželi ani největší závisláci!
23. 2. 2011 05:09
Re: Slepý SABMiller
Taky jsem měl tu čest se ŠŠ >:D [odkaz]
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 01:37
Re: Slepý SABMiller
Bohužel ano. Nepochopitelné na tom je, že oni to snad dodnes vyrábějí. :-|
23. 2. 2011 01:32
Re: Slepý SABMiller
Ty si se fakt napil?! :-O
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 01:21
Re: Slepý SABMiller
Pivo Šariš mi prosím nepřipomínej. Jedno z mála piv, které jsem raději ani nedopil. 8-s
23. 2. 2011 01:15
Slepý SABMiller
Největší emoce jsem z "česko-slovenského duelu" zažíval v Prešově před 30 lety mezi pivem šariš a v podstatě zbytkem světa. Ještě by mohli korejci naučit slováky, jak se dělá pivo aspoň z pytlíku, protože i ta melta z Hurbanova je dneska strašná "prémie".
Avatar - Ji/Ri
23. 2. 2011 00:31
test
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: to je snad místy myšleno i jako nadsázka. Ach jo. Nemám nic proti žádnému z těchto aut, jsou mi oba sympatičtí, ale ten test mi přijde jako by se testovalo objektivně, ale při psaní měl testér magnum u spánku..... :no:
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 00:16
Roomster
Mám ho prostě rád, hodně oceňuji, že Škodovka měla odvahu takto kontroverzně laděný model udělat! :yes: