Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy

Za slabý výsledek vděčí Duster penalizacím za prohřešky a nedostatečnému nasazení asistenčních systémů.
Zpět na článek
neregistrovaný "escrito"
13. 3. 2011 00:31
autosedačka
Já si koupila autosedačku zde [odkaz] a jsem moc spokojená. :-) :-)
2. 3. 2011 00:16
Re: Za tu cenu
Přesně. Losí testy jsou dobrá věc, akorát se nesmí podvádět za účelem poškození konkurence, jak to třeba Němci rádi dělají hlavně Dacii. A další věc - neříkám, že ESP je úplně zbytečné, ale ani ESP není u aut s vysokým těžištěm samospasitelné. Dává pocit trochu falešného bezpečí - dlouho se jakoby nic neděje, elektronika nenápadně zasahuje a potom najednou je auto na střeše když si řidič ukolébaný elektronikou dovolí víc než ESP zvládne vyrovnat. Fyzikální zákony platí i pro vysoká auta s ESP. Pamatuju si na jeden motoristický pořad, kde právě bývalý rallye jezdec testoval nový Mercedes A s ESP, prý nepřevrhnutelný. Ze srandy 2x trhnul volantem a kus jel po 2 kolech, samozřejmě řízeně, auto na střechu nehodil. Takže osobně pro povinnou montáž ESP nejsem, není důvod vozit u všech aut 30 kilo elektroniky a hydrauliky navíc včetně typů, které nemají se stabilitou díky nízkému těžišti problém.
Vše je to o přijatelné míře rizika. Vím jak dědeček vykládal, jak začal jezdit rychleji potom co si do auta namontoval pásy. Když má dnes auto 5* + ESP + ABS + EBD + TCS + ... tak má plno lidí pocit, že se jim nemůže nic stát a podle toho jezdí. Jako jedna ženská tady u nás - moderní auto, vyneslo ji to v zatáčce protože jela jak hovado, čelně trefila autobus, odrazila se do meze a na místě byla mrtvá. Ani 4 airbagy a ABS + ESP jí mepomohly...
1. 3. 2011 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 3. 2011 18:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
28. 2. 2011 23:55
Re: Dacii ne...
Spíše mě překvapilo, že tam napsal Ford a zapomněl na ty, kdo jako první získal 5* NCAP a pak doplnil mezi prvními a ukázal cestu.
Avatar - gld
28. 2. 2011 21:16
Re: Tichá pošta a Dusterovské ESP
Klííídek. Už si si mohol zvyknúť, že niektorí experti prinajlepšom sfúknu nadpis a už sú zorientovaní v problematike..

Vôbec, systém TL,DR (too long, dont read- príliš dlhé nečítam) je starý ako internet ;-)
28. 2. 2011 20:34
Tichá pošta a Dusterovské ESP
Tak nám zavraždili ESP paní Müllerová. No jo tři hvězdy - jako v Sarajevu......

Nestačím se divit, jak selektivně lze vnímat jasně napsané řádky. Kecám - divím se - ale stíhám. Potkávám to dnes a denně. Lidé tak rádi dovozují, aby jim to zapadlo do zamýšleného - někdy se tomu říká - přání otcem myšlenky.

Přitom za dva roky bude tahle diskuze nejspíš úsměvnou historickou freskou - to by měla mít všechna nově uváděná vozidla v EU ESP ve standardu. Přesto mi ale nikdo nevymluví - a budu jen rád, když mi opraví fundovanými důkazy můj případně špatný názor - že ESP je aktivním bezpečnostním prvkem, který však v okamžiku samotného nárazu na překážku, či protijedoucí vozidlo(z boku jedoucí, zezadu jedoucí..) nemá vliv na schopnost automobilu zajistit přežití své posádce. Zkrátka - koukám-li se na prováděné testy - nikdy jsem neviděl ani náznak aktivace esp - a to z jednoduchého důvodu - vůz je rozjet proti předsazené překážce standardní rychlostí a naráží v přímém směru - bez vyhýbacího manévru...............
28. 2. 2011 20:09
Re: Za tu cenu
Souhlas - rozumnej názor. Ta cena se musí někde projevit a o dvojitých losích testech Made in Holland si od jisté doby (áčkový Mercedes) myslím své....

Na druhou stranu některé bláboly výše o zbytečnosti ESP apod. jsou směšné, protože a) ukazují, že někteří pánové jsou čistí teoretici a s podobně vybaveným autem nikdy nejeli, nicméně za b) mám primárně pocit, že s uvodní větou tvého příspěvku se někteří lidé nedokážou srovnat. Tak mám levné SUV a stačí mi. Nemusím hned naznačovat, že ostatní (dražší) auta jsou vlastně úplně stejná, že to co ony mají a Duster nemá je zbytečnost....prostě - mám levnější auto, podle toho, jaké mám auto ho užívám a tím se dostávám k druhé části Tvého příspěvku - tuším že v 4X4 byl čtyřtest Dusteru, Jimnyho a S4X (nebo je to SX4?) a to co píšeš o pohybu v terénu tam bylo přesně uvedeno. Nakonec samozřejmně vyhrálo Suzuki, ale Duster neměl před Jimnym a dokonce ani před Ladou zdaleka tak navrch. Překvapila spotřeba benzíňáku (nepříjemně), ale především vlastnosti v terénu.....

Ale opakuji, Duster s přesně vymezenou cíleností nemusí být špatná volba. Bydlet na horách, nepotřebovat se mlátit po lesních cestách a najezdit ročně tak 10 tis. km, na spíše kratší vzdálenosti, nebo jezdit na chatu v situaci, kdy budu k baráku vyjíždět polní cestou, která je půl roku zablácená a čtvrt roku namrzlá, tak je to optimální volba a i ta jedna Jugoslávie za rok se v tom přežije bez nejmenší úhony. Ale o tom by výběr auta měl být.

Jinak vzhledově (to už jsem hodně daleko od tématu...) se mi to auto zejména zvenku líbí, dokonce bych řekl, že je hezčí než některé dost v segmentu zavedené značky - napadá mně zrovna třeba Hyundai i35......i Koleos.
28. 2. 2011 19:04
Za tu cenu
je Duster docela dobrá kára. Že nemá kapotu jako peřinu a chodec si jasně uvědomí, že neměl lézt těsně před přijíždějící auto? To neberu jako mínus. Otevřely se 5. dveře? Je to divné, zajímalo by mě proč, jestli třeba něco nezachytilo za páčku kterou se otevírají z interiéru. Byly odemčené nebo zamčené? Karoserie se nezbortila, takže pohoda.
Co považuji za větší problém - Duster se sice tváří jako dělník, ale má podvozek z MCV, pokud by ho chtěl někdo denně používat v terénu, životnost asi nic moc nebude. Vím že Jimny je menší a Niva zastaralá, ale do terénu bych jim dal před Dusterem přednost, pokud zůstanu ve zhruba stejné kategorii.
28. 2. 2011 18:58
Re: Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
nezlob se na mně, ale spolkni prášek... Přečti si pořádně, co píšu a potom se rozohňuj. Tak ještě jednou pro Tebe - V okamžiku náááraaazuuuuu. Kdyby jsi četl - ale to nemáš zapotřebí - moje příspěvky na těchto fórech - tak já na ESP, VDC, DTC a jak se to všude jmenuje - nedám dopustit - považuji ho za jeden z nejdůležitějších - aktiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivnííííííííííííí… prvků výbavy vozu. Kdo odmítá apriori ESP ve svém voze - zbytečně si zahrává. Ale tady píšu o okamžiku nárazu. ESP nepatří do soutěžních speciálů na uzavřených tratích - tam to jde na hranu.... Normálně Ti ale ESP zachrání i přebujelé ego, když na to přijde.....

Zcela zbytečně se necháváš unášet rychlým čtením a "neomylným" rychlým úsudkem. A přitom stačí jenom číst...........

Takže jenom pro Tebe - ESP je aktivní prvek, který zabraňuje vlastní kolizi......... V okamžiku nárazu však ESP již nemá vliv na schopnost posádky přežít - nastupují pasivní systémy a vlastní konstrukce vozu.
Sorry, ale polopatičtěji to napsat ze svého žebřiňáku s šestiválcovým boxerem a si drivem, vybaveným VTD s VDC nedokážu - sháním totiž pořádný loukotě...........
Avatar - petrumr
28. 2. 2011 18:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
28. 2. 2011 18:24
Re: Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
Máš pravdu, nejlepší je dřevěná voj a dvě dubová kola, vše ostatní je vcelku zbytečný balast který skutečný šofér nepotřebuje. Pokud je pro Tebe ESP zbytečnost tak mi nezbývá než Ti přát mnoho štěstí, budeš jej potřebovat.
28. 2. 2011 17:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
28. 2. 2011 17:45
Re: Kdo šetří má za tři
Z toho robíš vedu. Duster je konštrukčne jednoduché auto s vyššie položeným ťažiskom a komfortne naladeným podvozkom..každý normálny vodič by na to pri jazde mal pamätať. A kto má "pamäťou" problém, nech si priplatí za verziu s ESP.
Avatar - zdravy rozum
28. 2. 2011 17:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Frasier
28. 2. 2011 15:55
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
:yes: :yes:
28. 2. 2011 15:25
Re: Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
když narážíš na perly - které perlami nejsou a vůbec už předhazovány - tak cituj přesně - ona je totiž výsada určitého typu lidí, smíchat spousty vytržených úryvků a dovozovat své - tak pokud mi dokážeš, že při nárazu do betonového sloupu ve 150km střetné rychlosti máš vyšší než zázračnou šanci přežít - budu se na argumenty těšit. A pokud tedy nečteš selektivně a povrchně, tak už cituj přesně - abys neperlil - od toho ty citace jsou - pak budeš citovat o "okamžiku nárazu" ne tomu, co jemu předchází - ESP se na možnosti posádky přežít v okamžiku nárazu nikterak nepodílí............ nebo ano?
Avatar - Ham.
28. 2. 2011 14:41
Re: Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
Článek jsem četl, diskuze je dost nepodstatná v té jsem se nedověděl vůbec nic resp. jsem se dověděl nepřímo, že někteří diskutující (kteří vášnivě obhajují, že na hodnocení NCAP vlastně nezáleží, že elektronika v autě je zbytečnost, že při určité rychlosti a nárazu do sloupu stejně není rozdíl v jaké autě sedí a další perly) patří do doby kamenné a kolo je pro ně příliš pokroková věc.....
28. 2. 2011 13:23
Re: Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
No to si zas vypotil múdrosť... keby si sa aspoň namáhal ten článok a diskusiu prečítať...
28. 2. 2011 13:21
Re: Duster NCAP
A načo máš v aute bezpečnostné pásy? CHceš povedať, že sa pri každom náraze roztrhnú a ľudia lietajú po aute?
28. 2. 2011 12:29
Re: Duster NCAP
Niečo na tom bude. Pozrite tento link: [odkaz]
28. 2. 2011 11:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2011 11:55
Re: Duster NCAP
To právě už nejde porovnávat, změnila se i metodika hodnocení zatížení figurín. Přepočítávat se mi to ovšem nechce ani trošku.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
28. 2. 2011 11:33
Re: Duster NCAP
Poděl se s námi ještě o další svoji paranoiu, je tu nuda :yes:
28. 2. 2011 11:33
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
Výborně :yes: Řekl si vše podstatné. Utržené aortě a jiným fatálním vnitřním zraněním nelze předcházet žádným z pětihvězdičkových vozů. Limity lidského těla jsou možná daleko horší než u této Dáčky, která mimochodem v testu dopadla slušně bohužel po přečtení pouhého titulku tu někteří píší naprosté bláboly.
28. 2. 2011 11:29
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
tohle je argument - ten beru a máš pravdu - pohybuje se v dolním segmentu produkce s tím ohodnocením - jinak by byl ale na čtyři hvězdy, bez těch "instrumentalistik" - což už je dostatečně solidní...... Slabý výsledek je dán nejspíš tím, že plech asi nebude stalinská ocel ;-) a každý ušetřený centík se ve svém výsledku plánovačům hodí......
28. 2. 2011 11:27
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
Četl si ten článek vůbec??? Za ochranu dětí má plnej počet bodů!!! A za ochranu dospělch má také slušné hodnocení. Tak jaká sr.čka? Přečti si článek atˇ víš proč má "jen" tři hvězdy. Miluju když někdo čte jen titulek a pak píše taové hlouposti. :no:
Avatar - Emel
28. 2. 2011 11:26
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
No hele, on ten čelní náraz taky není žádná velká sláva... dobré ano, ale na úrovni evropské mainstreamové konkurence ne.
28. 2. 2011 11:25
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
krom všeobecných úvah - můžeš napsat konkrétní věc, v čem je to auto *** a co je podle Tebe neobhajitelné? Abychom se mohli od imaginárna dostat ke konkrétnímu.....Čím konkrétně riskuje člověk, který si to auto koupí? Také výkřik o zabíjení kohokoliv z rodiny je jistě velmi emotivní, ale ujišťuji Tě, že pokud ve svém vysněném Bávu narazíš ve 150 do betonového sloupu, tak se pak nediv, že pokecáš se Sv. Petrem na Bráně.... Drtivá většina dnešních automobilů, krom některých papíráků z Číny a Horní Dolní v Africe, zajišťuje svým posádkám dostatek prostoru pro přežití(důležité je prosím to přežití - ne nezranění), v případě určitého nárazu. Ono totiž lidské tělo od přírody není stavěno na určitý způsob zacházení, takže i když se Ti kastle nezbortí, tak síly, kterým si vystaven Ti uvnitř potrhají na co přijdou. Neřku-li u dětí. Takže pokud se někdo rozhodne nekoupit si ESP - je to jeho volba(což mu za chvíli znemožní legislativa EU) ale v okamžiku samotného nárazu, už mu je i to ESP na figu a hrají roli pouze a jen zádržné systémy a tuhost karosérie, včetně ability deformačních zon.......
Avatar - Emel
28. 2. 2011 11:23
Re: Duster NCAP
Myslím, že na čtyři hvězdy by to obvykle bylo. Zpřísnilo se hlavně bodování asistenčních systémů, srážka s chodcem, náraz zezadu... ale jádro zůstává. Když se podíváš na výsledky čelního nárazu třeba té Laguny z roku 2001, tak uvidíš, že ty figuríny jsou celé zelené, pouze s mírnou zátěží na hrudníku (žlutá)... v kontrastu s Dusterem, který má stehna a hrudník v oranžové.

[odkaz]
[odkaz]

Duster je tak na úrovni Octavie
[odkaz]
28. 2. 2011 11:23
Re: Duster NCAP
No asi tak, 5 let je u mě nový moderní auto. Kdybys napsal 10 let tak se s tebou nehádám. I když ta myšlenka dole s 13 let starým BMW řady 7, taky není špatná. Možná ti to připadá divný, ale radši bych při bouračce seděl v tom starým BMW než v novým Dusteru.
28. 2. 2011 11:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 2. 2011 11:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - roman.rs
28. 2. 2011 11:07
Re: Mediální realita a součástky za pár centů
To je hezký, jak se snaží obhájit neobhajitelné. Proč se ty testy tedy dělají, asi pro srandu králíkům ne? Když si koupím takhle levnou s...čku, musím holt počítat, že má rodina nebude v takovém bezpečí jako u jiných kvalitnějších výrobců aut. Pokud vyrobím auto za takovou cenu, musím ho za á oholit a ošidit na všem co jen jde, to je prostě fakt. Takže, ty co riskují ať si jej koupí, nikdo vám to nevymlouvá, až se vám, ale zabije někdo z rodiny, budete o tom uvažovat jinak... :no:
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
28. 2. 2011 10:47
Re: Duster NCAP
A tebe pravidelně unáší Aštar na výzkumy, že?
28. 2. 2011 10:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 2. 2011 10:33
Mediální realita a součástky za pár centů
Tak a máme to tady.... Pane Vy si chcete kupovat Duster? Zbláznil jste se - pouhé tři hvězdy - my Máááámeeee pět - a kdyby bylo šest, tak jich máme sedm pane........ A mediálně zmasírovaný Vohnout si koupí to, co je mu "předhozeno".
A teď se podívejme pozorněji na výsledky... absence asistenčních systémů.... kdysi jsem jezdil škodou 100 a z jejích asistenčních systémů si pamatuji jen na nálepku "Nezapomeň zhasnout" na palubce před spolujezdcem(asi tátova výzva v případě nárazu nějakému stopaři). Když už k nárazu dojde - tak už v tom asistenční systém nikterak nefiguruje - tam už hraje roli jen schopnost konstruktérů a výrobců materiálu Vám připravit podmínky k přežití. Ano - asistenční systémy jsou nedílnou součástí aktivní bezpečnosti, ale tuším, že testy nárazů jsou pro všechny vozy stejné - rozjedou je a "pustí" do překážky....

Také absence připomínače nezapnutých pásů Vás v okamžiku nárazu zrovna dvakrát neoživí. Bohužel znám několik magorů, kterým ten nepříjemný zvuk nevadí a někteří si dokonce pořídili sponky, aby je samotné zasunuly do zámků pásů...........
A pak tu máme divukrásnou ochranu chodců - to už je mi "milejší" španělská třicítka(značka) ve městech, než posuzovat auto podle toho, jak "složí" na kapotu chodce - rád bych viděl hvězdičky třeba u takové Scanie, Iveca či 815ky.....

Takže budoucí kupci a současní majitelé Dustera - klíííd. Čtěte to podstatné a mezi řádky - nebojte - máte dobré auto.....

Takže pokud mluvíme o
Avatar - Ham.
28. 2. 2011 10:30
Re: Kdo šetří má za tři
Nizozemský autoklub ANWB provedl dynamické testy Dacie Duster, jejichž součástí byl i takzvaný losí test – dvojitý výhybný manévr, kdy se řidič nejprve snaží vyhnout střetu s překážkou ve svém jízdním pruhu a poté vyhýbá nečekané překážce v protisměru.
Ke zkouškám dorazila Dacie Duster v základní konfiguraci – s pohonem předních kol a bez ESP. Jak se později ukázalo, právě v této kombinaci spočívají zásadní potíže při tomto dynamickém testu. Při průjezdu rychlostí 65 km/h ztratil Duster kontakt vnitřních kol s vozovkou. V důsledku toho přešlo auto v druhé fázi výhybného manévru do přetáčivého smyku a skončilo bokem ke směru jízdy.
Jo kdo šetří má za tři a kdo je správný řidič tak kašle na el. pomocníky, jen škoda, že takových borců je pak plný hřbitov.
Avatar - das_autos
28. 2. 2011 10:22
Kdo šetří má za tři
V tomto případě to platí dvojnásobně.
Avatar - Ham.
28. 2. 2011 10:06
Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...
Opět v praxi potvrzeno, levné šméčko nebo dražší kvalitu, já bych si tedy připlatil. Snad jenom pro toho kdo s tím jezdí do lesa pro dříví a na pole na brambory a nikdy nevyjede na dálnicí nebo do většího města má toto auto smysl a nabízí přiměřenou hodnotu. To ovšem není případ české kotliny ale jen zapadlých horských vesniček v Rumunsku.
28. 2. 2011 09:53
Re: Duster NCAP
Myšlenka se stářím dobrá, ale u pět let starých aut s obvyklým nájezdem ještě mimo.
Avatar - euro89
28. 2. 2011 09:50
Re: Duster NCAP
Věc názoru. Já bych radši svěřil život 13 let starýmu BMW 7er, než jakýkoliv Dacii.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2011 09:48
Re: Duster NCAP
Právě, že za poslední roky se limity pro 5 hvězd značně zpřísnily, dřívě pětihvězdová auta by dnes měla třeba taky jen ty tři, jako Duster.
Test po 100 000 km jsem neviděl, to by mohlo být zajímavé.
28. 2. 2011 09:45
Re: Duster NCAP
Otevření dveří bych nepodceňoval, viděl jsem pár videí z vážnějších bouraček, kde lidi lítali po celým autě. Rozhodně bude bezpečnější zůstat v autě než z něj vyletět ven.
Avatar - Emel
28. 2. 2011 09:41
Re: Duster NCAP
Konstrukční stáří zase takový problém není, za posledních pět let se v bezpečnosti nic tak zásadního nezměnilo - první pětihvězdové auto byla Laguna 2002, za posledních... nevím, 6-7 let je pět hvězd samozřejmostí.

Únava materiálu ano, ale myslím, že ne po pěti letech... autobild dělal crashtest Meganu po 100.000 a bylo to bez problému.

Na druhou stranu - Duster nedopadl tak špatně, jak by se zdálo z pouhých tří hvězd.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2011 09:17
Re: Duster NCAP
Neprokazatelnost, únava materiálu, konstrukční stáří, atd. Uvědomuju si dobře, jaká to mohou být auta a záměrně jsem to tak napsal. Pětihvězdičková Laguna je pětihvězdičková jako nová, ale s najetými kilometry a roky materiály stárnou a konstrukce prostě slábne. A s tím nic neudělají ani Francouzi, ani prémie.
28. 2. 2011 08:29
Re: Duster NCAP
A co ti jako na tý 5 let starý ojetině tak strašně vadí, že by si jí nesvěřil život? Uvědomuješ si co to může bejt za auta, který tu kritizuješ. Děláš, jak kdyby to byly proti Dusteru starý nebezpečný šroty.
28. 2. 2011 08:28
Vzkaz redakci
opravte me, jestli jsem uplne blbej, ale pri te rekapitulaci mate napsane uplne jine procenta, nez pri rozebirani jednotlivych kategorii. Hodnoceni pak moc nesedi. Pokud koukam ja blbe, omlouvam se
28. 2. 2011 08:26
Nejak nechapu
ted nevim, jestli koukam blbe, ale podle te rekapitulace je podle vsech procent Duster nad hranici peti hvezd ne? Chapu, ze strhavaly body, ale otevrene dvere ze udelaji tolik? No, jdu to procist jeste jednou, nejak se mi to nezda
28. 2. 2011 08:04
Re: Duster NCAP
Při řetězové nehodě kdy dojde hned k několika nárazům to může být problém. Podle mě při otevřeném kufru může být i menší torzní tuhost karoserie a tedy možnost větší deformace.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2011 07:54
Re: Duster NCAP
Lépe svěřit svůj život Dusteru, než pětileté ojetině. Otevřené páté dveře nebo dveře u řidiče po nárazu - co to vlastně může způsobit, že za to dávají penalizace? O hodnocení "všemocné" elektroniky radši budu mlčet, můj názor na ni je známý už dlouho.
28. 2. 2011 07:39
Duster NCAP
Myslím že to není taková hrůza. Za ty prachy se nedá čekat kvalita severského XC-éčka. Podstatné je to že se karoserie nezlomila v půlce a prostor posádky zůstal stabilní. Otevřené páte dveře nejsou žádná hrůza. Horší by to bylo u dveří. Absence elektro fičur a chodec rozmetaný v okruhu padesáti metrů vem čert. Děti jsou chráněny perfektně a dospělí relativně také. Škoda těch otevřených vrat.

Na bravo o dnes není, ale vzhledem k ceně si zaslouží uznale poplácat na ramenou. :yes: