Další marketingová zlodějna od Shell. V-power diesel už jim nikdo nežere, tak zkoušejí něco nového. AŽ jeden litr.....na to může naletět jen blázen. Kdysi jsem tam taky tankoval, ale když mi začal blbnout DPF, tak jsem přešel na Vervu a naprosta spokojenost, jak se spotřebou, tak s projevem. Dalši 2 řidiči v rodině to pochopili, až když jim zamrzla nafta od Shell v autě a v obou servisech jim bylo potvrzeno, že nejsou první...
Začátkem června jsem bral poprvé benzín FuelSave v Praze (Švehlova) do Lexus GS. Po pár km se rozsvítila kontrolka motor managementu (VSC). Trvalo skoro celou nádrž, než si to na sebe "zvyklo". To se mi ještě nestalo, ať už jsem bral benzín od jakékoliv značky na jakémkoliv místě.
S Shell jsem skončil.
no myslím, možná se pletu, že v benzínu nemáš DPF filtr, takže usazeninami to rozhodně nebylo - spíš na nekvalitní benzín houkla lambda, která zaznamenala "něco špatného" a vyhodila nestandartní hodnotu a rozsvítila "stromeček" a rozbušila srdce majitele..... Jinak k tomu šetření....... Jasně, že to šetří palivo - protože, když budeš v servisu na diagnostice a nebudeš jezdit, tak ušetříš spouuuusty paliva - sice zaplatíš na servisním nákladu - ale o tom v reklamě přece řeč nebyla...........
Pred mesicem sem jel z Francie do CR prumerna rychlost 140km/h, spotreba 7.6 Octavia RS benzin. Za hranicema v Plzni sem nahodne narazil na tento vynikajici novy setrivy benzin. Je to nove tak zkusim pred sebou dalsich 260km tak to otestujeme. Po 100km pri normalnich 130 po D1 se mi rozsvitila kontrolka usazenin ve vyfukovem systemu nebo jak se to jmenuje. Po dalsim natankovani u OMV a par ujetych kilometrech kontrolka zmizela. Normalne tankuju jen 98 a nikdy sem tu kontrolku nevidel. Takze co to vlastne setri?? Nervy urcite ne...
Asi na tom nieco bude. Moja 318d ma 225 tis. km za 4 roky, Fuel Save naftu tankujem odkedy je na stojanoch a znizila sa mi spotreba z 5,0 na 4,8 l na 100 km. Takyto rozdiel som nikdy nepocitil pri V Power preto som ho prestal tankovat.
no tak o palivech........ :yes: a bez výhrad - Benzina s Vervou udělala trefu a zaslouží podrbat za oušky.
Ale tedy rozklad bych hodil k té slivovici. Je-li dobrá - a že se musí hledat, protože není palírna, jako palírna a nedat na kecy ve stylu - Matko přijeli pražáci.... - jako se vším - jsou patoky, které mnozí vydávají za first class a pak je first class, o kterých se moc nežvatlá, protože si údaje o palírně předávají jen dobří známí ;-) . Ale pravda, že nějakou skotskou nebo irskou, co se přes patnáct let hřála v sudu - bych si dal ;-) ...... oči se upírají k baru a vůle podléhá......
Pravdou je, že do památného testu naftových paliv v periodiku Autodiesel, tuším někdy z podzimu 2009, nafta od Shellu možná táhla dobře v naftovejch kamnech, na silnici to ovšem bylo o poznání horší. Kdo však bral prémiovou naftu Shellu v Německu, ten opakovaně zažíval jízdní rajc - motor se zklidnil, spotřeba klesla, a zvýšil se nájezd o cca 100 - 200 kilometrů na nádrž. Tuhle prémiovou naftu už naštěstí čerpáme i zde. Takže na výlety do Německa už jezdíme jen pro evropskou naftovou elitu, evropskou jedničku - prémiový Aral.
U českých pump je dnes prémiový Shell a prémiová Benzina (Verva) jednoznačnou palivovou trefou. Evropská špička.
Co se týká benzínu, pak na rozdíl od nafty, u níž je cetanové číslo poměrně slušně tajenou skutečností, je zpravidla údaj o oktanovém číslu zakomponován přímo v názvu paliva. A jestli je lepší devadesátpětka nebo devadesátosmička? To zjistíš po pár kilometrech v každým dlouhým táhlým sám, ovšem pozor, abys tomu svýmu drakovi nepodpálil v tom dlouhým táhlým kotel, ber to jako u sebe - jsi-li roky zvyklej na moravský patoky s názvem domácí slívovice a pak ti někdo dá ochutnat nějakej ten pravej jednosladovej skotskej tekutej jantar, můžeš si z jednoho panáka uhnat i kýlu. Tak pozor na to.
Tak já už jsme vyjezdil 5 nádrží a světe div se, vždycky mě tam ten jeden litr zbyl, takže jim věřím a jejich tvrzení se mi potvrdilo.Tímto dávám na vědomí,že budu dokud někdo neslibí že zbyde na nádrž více, jezdit pouze na Fuel save.NaSCHLLE. >:D
Jestli jsi cetl malej text v reklame, tak bys zjistil, ze se jednalo o nadrz 50 litru. Tudiz 2% uspory a ty muzou bejt klidne v ramci chyby mereni.... Benzin bude stejnej (kolik je v CR rafinerii, 2?), ze zahranici se dovazi tak maximalne nejaky "premiovy" hustopalivo se 100 oktany a tudiz jedinej rozdil muze byt v zazracnych aditivech. Ja bych za tim nehledal nic jinyho, nez PR utok na takzvane jedovate emise CO2. >:D
Tak zrovna EuroOil bych nevytahoval jako špatnou, to je přímá pobočka Čepra a tam jsou paliva dost hlídána. Má nejlepší kamarádka tyhle věci sleduje kvůli daním a podobným věcem a v tomhle jí věřím.
Voe, přečetl jsem si bezpečnostní list k těm EcoSave Tabs. Maji to bejt tablety, ale v bezpečnostním listu se uvádí "hořlavá kapalina" a "Skupenství při 20°C: kapalina"... To je fakt krize. Celkem by mě zajímalo, jestli se fakt najde někdo, kdo jim na to skočí...
co je tohle za výsměch? to jako když vemu u pumpy 60 litrů nafty za cca 2070,- tak ušetřím 34,50,-? >:D >:D >:D tomu říkám gól :yes::yes::yes: ale hlavně, že to v reklamě dobře zní... :no:
jezdím totiž na benzín a tyhle placebo povídačky mne fakt k tankování u Shellu nepřinutí.
Šestihrnek v Outbacku je citlivější na palivo - tedy jeho lambdy - mršky - no a po natankování u OMV se mi rozsvítil "stromeček" - check engine, VDC off - no zkrátka nervy na dranc - takže diagnostika - sbírání rad zkušenějších a ejhle - zase se to rozsvítilo - furt a stále jedna a tatáž nádrž - no a tak jsem natankoval prémiovou 100ku u Benziny - která stála skoro stejně jako 95 u Shellu na dálnici, okolo kterého jsem jel - a klid..... spotřeba klesla o půl až třičtvrtě litru na 100 - auto je - nejen pocitově - mírně živější. Prokládám to 98 od ONA, která stojí, že u totemů OMV a Shellu dostávám záchvaty smíchu - a jezdím v klidu...... Ono totiž marketing je pěkná mrcha ....... Tak Shellu zdar ;-)
jednotka se určitě nedrží celou nádrž,ale s palivem od shellu mám taky podobné zkušenosti u itala ale u benzínu,prostě volnoběh neklidnej,někdy i špatný startování,jiné pumpy ok..takže na tom něco bude:)
U nás patří k dražším...i když jak se to veme. V Ostravě to je kartel jak svi.. ceny má kolikrát stejné Shell, Benzina i OMV a přidají se i další. Právě nedávno 35,90 za Natural 95 bylo všude, kde sem jezdil.
na firme pouzivame cca 8 rokov vylucne EuroShell karty, takze auta tankuju vyhradne sa Shell. Je to pre nas v prvom rade pohodlne, vyhodne uctovne, danovo.....ale co sa tyka kvality nafty a benzinu, nie je to nic extra. Na jednej Mazde nam napr. odisli vstrekovace, v servise sa zistilo, ze to bolo naftou. Teraz davam vzdy klasicky diesel + VIF a celkom sa da. S touto novou super naftou mam najazdene cca 3 000 km ale mam pocit, ze auto je lenivsie.
Cituji z textu:
Co měření ukázala? Že Shell V-Power Diesel nemá velký smysl. Prakticky se totiž neliší od běžné nafty koupené u čerpací stanice Pap Oil.
Zatímco motorista tankující v Česku Shell V-Power Diesel se stává obětí propracovaného marketingu a na chodu svého motoru nepozná žádný rozdíl, jeho německý kolega takto šizen není.
Shell již tři roky vedle základního Extra Dieselu (podle Shellu zaměřeného hlavně na ochranu motoru) nabízí V-Power Diesel, slibující zvýšení výkonových parametrů. Palivo běžně o 1,60 Kč dražší oproti Extra Dieselu má silnou podporu marketingu, který se například snaží vzbudit dojem, že speciál vítězící v závodech LeMans tankuje právě toto palivo. Laboratoře však nenaměřily nic, co by dokazovalo, že tato nafta nějak ovlivňuje výkon a spotřebu.
Placebo efekt..hm neodsudzoval by som to palivo hneď z kraja. Situácia: natankuješ benzín, ktorý má údajne znižovať spotrebu. Chceš si to overiť, nuž podvedome jazdíš úspornejšie. A výsledkom je 3x väčšia úspora, ako udáva výrobca paliva. Lenže koľko z toho pripadá na štýl jazdy a koľko na "výnimočnú" kvalitu paliva ;-)
Á marketing dostal za úkol napsat do diskuzí oslavné příspěvky >:D , ještě tam chybí k dokonalosti že má shell nejusměvavější obsluhu, nejčišťší záchody, nejergonomičtější tankovací pistole a nejlepší výjezdy z pump.
Jinak, ať se na mě nikdo nezlobí, bych byl raději aby benzín o tu korunu slevnili než do dávali na charitu.V dnešní době se každý koruna hodí, zvláště na benzín, a nemám také rád když přispívám na něco i když nechci a nemám na výběr.
Jezdím k OMV, protože mi na to motor nějak nejlíp běhá (nejmenší hluk a nejmenší spotřeba). U ostatních paliv (i prémiových) zaznamenávám nárůst spotřeby o cca 0.5 litru oproti naftě OMV a hluk jako když je motor neustále pod plným plynem.
Jedna nádrž se nikdy neprojeví tak, jak by měla, kvůli adapční paměti řídicí jednotky. Jednotka se o palivu "učí" a trvá to zhruba jednu nádrž. Jestli to ale ke konci té nádrže nebylo lepčí, tak to tim asi nebude...
FuelSave je marketingový tah. Nechci se Shell zastávat, ale ta jistota tam je. S Benzinou máme v rodině špatné zkušenosti. Proto jezdím k OMV a Shell. Navíc v testech dopadla u nás Shell nedávno nejlépe. Brát ještě u menších EuroOil apod. je vyloženě u moderních motorů (hlavně dieselů) hazard.
Pokud má někdo favorita je to fuk. Pokud má něko 250 CDI od MB, tak musí sakra dávat bacha, protože je velmi náchylný k ucpání vstřikování.
No jako čistící aditiva proti zanášení soustavy už má dneska v sobě snad každé motorové palivo (krom pochybných pokoutných obchodů), za to pokud vím vůbec nemusíš extra připlácet.
To se obávám, že oni nesmí. ČOI může snad dohlížet pouze na to, jestli jsou splněny zákonné podmínky pro kvalitu a distribuci. Srovnání by musel udělat nějaký časopis.
LOL, takze tebe klesla spotreba o pol na sto? Takze na (povedzme) ~50 litrovej nadrzi pri spotrebe ~7/100 usetris 3 a pol litra! To je len tri a pol krat viac, ako skromne slubuje Shell ("az" 1 liter na nadrz). No nekup to! (najma ked to ma taky silny placebo-efekt) >:D
Mám úplně stejný dojem. Samozřejmě hraje roli spousta dalších vlivů, ale tak nízkou spotřebu jako s rakouským benzínem jsem neměl snad rok. Navíc i zvukový projev motoru působil tak nějak líp...
dali sme 70 litrov tejto super nafty do Alfy 159 2,4 a zacali jej na neutrale skakat otacky. Po tom co sa vyjazdila cela nadrz sme tam dali naftu z noname pumpy (o dost lacnejsiu) a je zase klud. Takze asi bude ta nafta predsa len ina.....len skoda, ze k horsiemu
Úplně souhlasím. zrovna jako když v Rakousku přestali ve dne svítit s tím, že ušetří kdoví kolik milónů litrů paliva ročně. Tyhle propočty jsou pro úplné tupany. nejvíc záleží na konkrétních podmínkách provozu, jak tady Special píše... Ale stejně, pokud by aditiva opravdu zabránila zanášení "trubek" a trysek, už tak to bude pokrok. Kromě úspory paliva, která je fakt na vodě, je důležité ještě vylučování exhalací, a tady zase palivo může pomoci třeba tím, že i úplně "rozjetý" nafťák bude mít o trochu menší kouřivost, např.
Bohužel my máme ve městě ceny přemrštěný (všichni 3 provozovatelé za stejnou cenu) a Shell na R6, po který jezdím, mívá obvykle až o 1CZK levnější, takže já tam tankuju už čtvrt roku (od změny zaměstnání).
Tankoval jsem FuelSave naftu dvakrát a potvrzuji, že spotřeba viditelně klesla. Asi tak o 0,5 l na 100 km. Je to opravdu velmi dobrý výrobek, snad nás po čase nezačne Shell šidit nějakám šetřením na aditivech.
Pozn.: nakupuji u Shellu, protože mám slevovou kartu. Tak mě nafta vyjde o 8% levněji, než jak udává stojan. Navíc, z každého litru dávám 1 Kč na nadaci pro děti s rakovinou/leukémií, což mi také připadá od Shellu fér....
Chtěl jsem tím říci, že jednoduše Shell FuelSave doporučuju...
Bylo by zajímavé, kdyby mohla ČOIka poravnat i výsledky toho, které benzinky mají kvalitnější palivo než je "tabulkový standard" a možná některé hodnoty byly, vzhledem ke spotřebě paliva, lepší než onen Shell fuel save...
Když vezmeme v úvahu, že benzin z sHELLky bývá tak o 2 Kč na litr dražší než na jiné - podotýkám bezproblémové - benzince, tak úspora 1l na 60l je cca 35Kč a natankováním u méně marketingově profláknuté benzinky ušetřím jistě přes 100Kč... A to se vyplatí!!!
Tak do Innsbrucku je to do kopca.
Ja som asi 2x natankoval na Shell v Banskej Bystrici a bola to tragedia - v meste som mal skoro dvojnasobnu spotrebu. Naproti tomu Shell v Brne je uplne super, ale Rakusky som este netankoval.
;-) Tak ten dojem nemáš -je to fakt.Za Mikulovem už beru raději rakouský než naši N-95,protože podlePP jedu až o 0.8l na sto míň.Při 130 Čechy 6.6- Rakousko 5.8. Je to jízda po dálnici. :-!Ty píšeš o naftě ,ale platí to i o benzínu
...a nezabudni, ze shell u tej udajnej uspory uvadza "az" 1 liter. Cize kludne to moze byt aj 0.01 litra, pripadne nula. Dokonca vylucene nie je ani to, ze v urcitych pripadoch to moze spotrebu aj zvysit. Vobec by som sa necudoval, keby na tychto "FuelSave" palivach bol novy iba nazov. Holt, marketingove oddelenie sa cini...
Pokiaľ viem, fuel save nie je žiadny "prémiový" benzín, je to náhrada za obyčajnú 95-ku. A tie 2% rozdielu spotreby si všimne naozaj málokto. Spotrebu ovplyvňuje toľko iných faktorov, že je to naozaj zanedbateľný rozdiel.
Takováto dogmatická tvrzení kolik paliva ušetřím nikdy nebudou plošně platit a vždycky je dosáhne minimum aut pokud nějaké vůbec. Prostě když postavím vedle sebe naprosto, ale naprosto stejná auta tak každé z nic bude mít jinou spotřebu. Třeba ne o tolik ale jinou. Výrobní tolerence, způsob zajetí, styl jízdy řidiče a hlavně dopravní provoz. Jednou mi tam vjede traktor kterej musím předjet a hned spotřeba stoupá. Nikdy nejde na silnici zajet 2 naprosto stejné jízdy.
Ano, takže celkem bylo najeto 7000km, každé auto bylo testované 36x. 7000 : 36 = cca 195 km. Kdyby člověk ještě věděl kolik těch aut jezdilo (řekněme 2) tak každé najelo zhruba 98 km. A nebo to je všechno zase blud. Shell tvrdí úsporu 1l na 50l paliva, což je tedy úspora 2% na nádrž. Mám pocit, že když jezdím tak jen mojím způsobem jízdy jsem schopný uspořit klidně i 10l, tedy 20% na nádrž. Vzhledem k ceně toho benzínu, kde musíme zaplatit i masivní kampaň Shellu, nevím nevím.....
To bude stejné mazání medu kolem huby jako s V-naftou, kde zjistili, že je stejná jako obyčejná, jen míň pění. Ještě jsem nikdy nepoznal, že by mi to líp jelo na nějaký značkový benzín. Mám, ale dojem, že mi to míň žere na rakouský benzín podle počítače.