Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Automobilové hriechy nového milénia (neúspešné modely)

O úspešných modeloch sa hovorí často. O tých, ktoré sa na trhu nechytili sa síce vie, ale taktne šepká, alebo dokonca mlčí. My si ich postupne prejdeme pekne nahlas.
Zpět na článek
3. 7. 2011 11:46
neregistrovaný "RayBan"
3. 7. 2011 12:27
3. 7. 2011 13:53
3. 7. 2011 14:11
3. 7. 2011 14:35
3. 7. 2011 15:08
3. 7. 2011 17:02
4. 7. 2011 08:25
4. 7. 2011 12:20
4. 7. 2011 19:22
5. 7. 2011 02:12
5. 7. 2011 10:05
3. 7. 2011 13:46
4. 7. 2011 08:53
3. 7. 2011 14:12
3. 7. 2011 14:21
3. 7. 2011 21:57
3. 7. 2011 22:00
3. 7. 2011 14:26
3. 7. 2011 14:37
3. 7. 2011 14:41
3. 7. 2011 15:22
3. 7. 2011 15:37
3. 7. 2011 16:57
neregistrovaný "parati"
3. 7. 2011 18:12
3. 7. 2011 17:21
3. 7. 2011 18:35
3. 7. 2011 22:45
Avatar - 3_diamanty
3. 7. 2011 11:40
neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
skoda felicia fun, alfa romeo 166, lancia lybra, fiat multipla, lancia thesis, fiat idea, renault avantime, renault vel satis, citroen pluriel, peugeot 1007, opel agila, opel GT - obdoda saturnu, seat arosa, novy seat toledo, vw lupo, vw phaeton ..... je ich viacej

ak bo lniektory model z tychto spomenutych nejako uspesny tak sa ospravedlnujem, pisem len ako to vnimam, nema mziadne statistiky, tabulky takze sa mozem u nejakeho modelu mylit.

;-)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "RayBan"
3. 7. 2011 11:46
Re: neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
Opel Signum
3. 7. 2011 12:37
Re: neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
Opel GT nebyla obdoba Saturnu, a myslím si že byl uspěšný. Navíc jak píše Marko, musíš brát v úvahu čas a ten ktrerý trh ke kterému vztahuješ úspěšnost nebo neúspěšnost toho kterého modelu.
Avatar - Vencos
4. 7. 2011 08:22
Re: neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
Opel GT byl americké auto. Vyrábělo se s Pontiacem Solstice a Saturnem SKy ve Wilmingtonu ve státě Delaware, prostě jen vzali malej sporťák a nalepili na něj všechny přípustný znáčky, jak to GM často dělá >:-[]
3. 7. 2011 14:30
Re: neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
zijem mimo uzemia CR - SR a suhlas az na Agilu, a Arosu ktorych je tu pozehnane
a kolega pod tebou pisal opel Signum, a tych sa tiez v europe predalo dost.
Avatar - T613
3. 7. 2011 15:11
Re: neuspesne modely nedavnej minulosti z mojho pohladu:
Felicia Fun byla modifikace poměrně úspěšné řady, a ta úprava se musela zaplatit i na těch pár kusech co se vyrobily. Jako neúspěšný model bych ji tedy určitě neoznačoval.
Avatar - euro89
3. 7. 2011 12:27
Thesis
Neúspěch Thesisu je pro mě hodně zvláštní věc. Pro mě je to jedno z nejhezčích aut vůbec a k dokonalosti mu chyběly jen dvě věci - zadní náhon a silnější motory. Docela by mě zajímalo, jestli mám opravdu tak odlišný názor na design oproti většině, nebo jestli kdyby Thesis měl na kapotě hvězdu, tak by byl prodejním trhákem... V každym případě za mě má Thesis :yes: 1000x lepsí a hezčí auto než 300C :no:
Teď k té diskuzi: Já bych tam dal asi Opel Antara, Seat Toledo (poslední generace), Cadillac BLS, možná Saab 9-7X a 9-2 (nevím, jak se prodávaly v severní americe), Renault Modus, Alfa Romeo 159/Brera/Spider, Ford Ka, Fiat Idea, Fiat Croma, Mercedes - Benz Vaneo, Jaguar S-Type...
Rozbalit vlákno
11
3. 7. 2011 13:53
Re: Thesis
Je třeba rozlišovat škaredý a neúspěšný. Thesis, ač je to věc subjektivního názoru, nepatří mezi ty ošklivé, spíš na druhou stranu. Přední náhon ani motory bych neviděl jako hlavní nedostatek.

Podle mě byl Thesis v nesprávný čas na nesprávném místě. Jeho prodejní neúspěch - a to je velmi decentně řečeno - tkvěl v kompilaci několika vlivů. Rozhodnutí uvést takový model na trh automobilkou resp. značkou mírně řečeno s dlouhodobě pošramocenou pověstí nebyl vhodný krok. Design byl pokrokovější než bylo obvyklé a to nese riziko, že budoucnost půjde trošku jinou cestou (podobně kosmická Honda Civic).
Aby se mohl Th. navážno zařadit do příslušné škatulky, musela odpovídat i cena. Laxní přístup k reklamě, servisu a péči o zákazníka asi také nepomohou v úspěšnosti modelu. Konkurence nabízela víc jistot, včetně následného prodeje, což neotřelý design a moc hezký interiér nemohl vyvážit. Spolehlivost nebyla až tak tragická, možná až dnes, u vozů za zenitem, je to výrazně horší.
Některé díly nejdou praktiky téměř sehnat a když tak složitě objednávat a čekat běžně 4 týdny a pak platit a platit.

Přes to všechno "něco na té Mary je". Také je mi ho trochu líto.
3. 7. 2011 14:11
Re: Thesis
Myslím si, že Thesis s hviezdou na kapote by jednoducho nevznikol. Leda že by ju tam niekto nasadil dodatočne.
3. 7. 2011 14:35
Re: Thesis
Neviem aké úmysly mala Lancia s modelom Thesis, ale nie je práve toto prípad investície do budovania značky?

Každopádne Thesis je úžasné auto :yes:
3. 7. 2011 15:08
Re: Thesis
Plan: 25.000 - 30.000 ks/rocne

(Toto uz nie je mozne povazovat za pocet urceny len pre budovanie znacky - minimalna priemerna hranica navratnosti u velkych aut byva 40.000-60.000 aut rocne/ cca 6 rokov. Thsis bol niekde pod touto hranicou, co ale moze suvisiet s tym, ze jeho technicky zaklad nebol od zakladu novo vyvijany - takze Lancia mohla ist pri zdielani techniky "dole" s vyrobnymi poctami.)

Realita: v najlepsom roku myslim niekde okolo 10.000 ks (ak si dobre pamatam) .
Avatar - euro89
3. 7. 2011 17:02
Re: Thesis
Rozhodně NE! S ohledem na počty vyrobených předchůdců (Thema cca. 350tis, Kappa cca. 117tis.) měla (a musela) Lancia určitě větší plány. Někde jsem četl, že prodeje ani nepokryly náklady na vývoj. Navíc investice do jaký budoucnosti...? Vždyť na základě neúspěchů několika posledních let Fiat sloučil Lancii s Chryslerem, čímž ta značka fakticky zanikla! :-! Mě se Thesis hrozně líbí, ale musím objektivně uznat, že pro Lancii to byl neúspěšný model.
Avatar - Vencos
4. 7. 2011 08:25
Re: Thesis
Lancia... Kolik známe opravdu úspěšncýh Lancií? A co znamená u Lancie úspěch? Snad mě tu napadá je ta Ypsilonka, jedničková Delta? Myslím si,že jakýsi neúspěch, nízké prodeje a tím vznikající realtivní vzácnost jsou docela bernou mincí jejích fanoušků. Copak Vám by se Lancie tak líbily,kdyby jich stálo na každym rohu pět?
Avatar - euro89
4. 7. 2011 12:20
Re: Thesis
"Myslím si,že jakýsi neúspěch, nízké prodeje a tím vznikající realtivní vzácnost jsou docela bernou mincí jejích fanoušků." >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Člověče, teď jsi mě pobavil. Určitě bude důvod, proč mám Lancii rád, její v současnosti nízké prodeje a neúspěch... >:D Nevím, jak je to u lidí, kteří jezdí Lancii jen proto, že když šli do bazaru, tak Lybra byla levnější než Passat... Ale skutečný fanoušek Lancie má rád značku hlavně proto, co dokázala v minulosti, pro její technická řešení, která posunula auta někam kupředu, pro její sportovní úspěchy i pro její kvalitu... a se současnými modely se naopak moc neztotožňuje. A jestli jediný úspěšný modely Lancie znáš Ypsilon a Deltu I., tak jen dokazužeš, že o značce nic nevíš a znáš jen pár posledních modelů, který jsi občas potkal na silnici.
Já znám úspěšných Lancii o něco více... vezmu to až od poválečných modelů a ještě pouze osobní auta (to, že Lancia úspěšně vyrábela nákladní automobily jistě taky víš), protože před válkou byly úspěšný v podstatě všechny modely. Tak tedy: Appia, Aurelia, Flaminia, Flavia, Fulvia, Beta, Delta, Thema, Dedra, Y... ale ani taková Prisma, A112, Delta II nebo Kappa se neprodávaly špatně.
Věděl jsi, že Lancia jako první na světě představila auto se samonosmou karoserií? Nebo, že ještě na začátku 90. let 8mivílec ve Ferrari 348 má základ v motoru V8 od Lancie (Lancia D50)? Nebo že Lancia Augusta měla už ve 30. letech lepší tuhost karoserie (4520 liber/1 stupeň), než většina malých automobilů v 90. letech? Že už v roce 1913 měla Lancia vícelamelovou suchou spojku? Nebo mi řekni, kolik značek dokázalo 6 let po sobě vyhrát šampionát v rally? Já myslim, že o Lancii toho moc nevíš a těžko najdeš nějakou značku, která toho dokázala víc, než Lancia. Na tom už nic nezmění ani její současná situace, která by se dala charakterizovat jako nevrátné kóma. :-!
4. 7. 2011 19:22
Re: Thesis
A zmínil bych také Stratos, tenkrát úplně z jiné dimenze, možná z kosmu. 3x mistr světa v rallye a byl by možná i víckrát, kdyby........(Fiat chtěl tehdy mermomocí prosadit komerčně pokulhávající Mirafioru - což se mu nakonec povedlo - a myslím, že tenkrát proběhly i nějaké změny pravidel v rallye).
O Integrálách snad slyšel každý, kdo otevře jakýkoliv web o autech. Myslím, že dobrá EVO III by ještě dnes dokázala Fordy a možná i Citroeny potrápit.
Avatar - euro89
5. 7. 2011 02:12
Re: Thesis
Stratos a 037 Rally jsem tam nezmínil schválně, protože šlo o závodní speciály, který se vyrobily jen ve velmi omezeném počtu v civilní verzi pouze pro splnění pravidel, aby mohly závodit. Jinak samozřejmě když bych měl vypsat všechny úspěšný modely včetně závodních speciálů, nákladních aut nebo předválečných modelů, tak tu jsem do rána... Zase Fiat 131 Abarth byl taky výborný rally car a ve svý době patřil k absolutní špičce v rally, což dokázal ziskem tří titulů. [odkaz]
5. 7. 2011 10:05
Re: Thesis
Tenkrát ale musely jít koupit i ty závoďáky, resp. jejich prodejní verze - jak ostatně uvádíš i ty. A s tím Fiatem 131 jsem to myslel tak, že bylo potřeba podpořit prodej civilních modelů Mirafior (tam to pokulhávalo) právě úspěchem v MS rallye na úkor úřadující a úspěšné Lancie.
Avatar - Barrichello
7. 7. 2011 09:40
Re: Thesis
Vnímaný toho co je krásné je poněkud rozdílné u řady lidí, žel většina považuje Tesis za naprostou obludu, takže tím je to dáno.
Kdyby to mělo podvozek jako super prémie, motory jako super prémie, interiér jako super prémie a stálo to60% co superprémie - s tímhle designem je to neprodejný. Líbilo se to toiž tak 30% lidí, asi jako Mulitpla. Dělal sem si anketku mezi 15 lidmi komu se líbí - výsledek dvoua nao, zbytek prohlásil že je to hnus.

Takže asi tak.
Odvážné a futuristické designy se ne vždy vyplácí no....
Avatar - jozephko
3. 7. 2011 12:34
S autami je to ako so ženami
Takmer každý vie rozpoznať, či je žena aspoň trochu pekná alebo je vyslovene škaredá. S autami je to podobné. Sú tvary, ktoré sa páčia skoro každému, a sú tvary, ktoré priam odpudzujú. Je komické sledovať, ako sa niektoré automobilky snažia za každú cenu odlíšiť - a to aj za cenu, že to auto bude vyslovene škaredé. Zabúdajú pri tom, že po dome je auto najdrahšia investícia, a tak každý dobre rozmýšľa, kým si nejaké auto kúpi. A ktoré sú tie škaredé? Fiat Multipla - asi to najhoršie, čo za posledných 20 rokov vzniklo, Renault Vel Satis (nikdy nepochopím, prečo by si niekto kúpil toto auto namiesto 5-kového BMW alebo E-čkového Mercedesu), Nissan Primera a Tiida, Honda FRV, posledné Seaty - Leon, Altea a hlavne Toledo, Céčková Vectra. Osobitnou kategóriou sú všetky SSangyongy,
A potom sú tu síce vcelku pekné, ale buď nepraktické alebo predražené autá - Audi A2, Peugeot 1007 a 407 (toho, kto vymyslel, že auto strednej triedy sa má chváliť kufrom s objemom 407 litrov, by som okamžite vyhodil), Citroen C6,
Rozbalit vlákno
5
Avatar - euro89
3. 7. 2011 13:06
Re: S autami je to ako so ženami
Podle mě je ta nejdražší investice právě žena >:D >:D
3. 7. 2011 13:39
Re: S autami je to ako so ženami
hondu frv by som medzi skarede neradil, myslim si, ze ju pochoval koncept 3+3, zatial co konkurencia vo velkych mpv ma 7 miest
Avatar - pelikoš
3. 7. 2011 18:36
Re: S autami je to ako so ženami
s tím nissanem jsi vedle(a dokonce myslím i tu tiidu)
Avatar - Vencos
4. 7. 2011 08:29
Re: S autami je to ako so ženami
Nissan Versa/Tiida je v globálu docela úspěšný model,co tak koukám v Jižní americe, v ASii, snad i v Severná americe, ale v EU o tom autě nikdo ani neví (bylo to drahé,aspoň u nás)
4. 7. 2011 13:49
Re: S autami je to ako so ženami
Souhlas, dobře napsaný :yes:
Avatar - R32
3. 7. 2011 13:46
Moje typy
ALFA ROMEO Brera, AUDI A2, CITROEN C6, CHEVROLET SSR, Crossfire, FIAT Multipla, FORD Scorpio (poslednej generácie), Thunderbird, Taurus 2001, HUMMER H3, LANICA Thesis, Lybra, Musa, MERCEDES BENZ Vaneo, NISSAN Tida, Micra C+C, OPEL Signum, Agila, Tigra (poslednej generácie), GT, PEUGEOT 1007, PONTIAC Aztek, RENAULT Avantime, Vel Satis, SAAB 9-2, 9-7x, SMART Forfour, Roadster, SSANG YONG Rodius, SUBARU Tribeca, SUZUKI Liana, TOYOTA Yaris Verso, Avensis Verso...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
4. 7. 2011 08:53
Re: Moje typy
Kto (ktorá) je Tvoj typ, nie je predmetom tejto diskusie; chcel si asi dať tipy. ;-)
3. 7. 2011 14:12
video
[odkaz]
Doporučuji pro inspiraci. Osobně především souhlasím s tou Lancií Thesis a Mercedesem Vaneo. Dodal bych ještě Alfu Breru, Renault Velsatis, Citroen C3 Pluriel.
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2011 14:17
Neuspesne modely - poznamka autora
Viete, ono ked sa do toho ponorite (a hlavne ked sa dostanete k cislam), tak zistite, ze vyniest o nejakom aute rezultat, ze je neuspesne je dost tazke. Mnohe z aut, ktore tu navrhujete, by tam zdanlivo mohli byt, lenze oni su bud uspesne v inej casti sveta (takze automobilka na nich zaraba inde ako v EU - napr. pripad Renaultu Koleos), alebo sa pohybuju (to velmi casto) v takej "sedej zone" kde to sice nie je uspech, ale nie je to ani katastrofa.

Potom su tu auta typu badge-engineering - napr C-Cosser a P4007. Povodny kontrakt s Mitsubishi znel na 30.000 ks oboch aut/rok (co je 20% vyrobnej kapacity). PSA predava rocne nieco vysse 25.000 aut (ostatne vozy umiestnuje s problemami). Na kazdu znacku PSA to vychadza nejakych cca. 13.000 vozov/ rok. Zdanlivo malo, ale vzhladom k vyrobnej kapacite (a vzhladom k tomu ze ide o OEM model) je to zrejme OK.

Dalsia vec. Su tu auta, ktore dnes vykazuju znaky neuspesnosti (napr. Audi A1), ale na trhu su stale kratko na to aby sme si mohli dovolit povedat, ze je to "prepadak". V prvej verzii tohto clanku pred nejakymi dvoma rokmi som taketo auta mal, ale teraz ked som ten clanok pustal na zverejnenie, musel som ich vymazat. Casom sa totiz ich predaj rozbehol.

Potom tu je este jeden typ anomalie. Mnoho ludi napriklad kritizuje BMW za model 5er GT. Lenze, pozrite si cisla v tomto PDF dokumente (str. 19): [odkaz]

Za minuly rok (prvy cely) su predaje cca 26.500 ks. A pozrite si predaje 5er Touring - 32.300! Je GT v tomto svetle mozne oznacit za zle?! Naviac s prihliadnutim k tomu, ze prva uroven rozsirenia radu 5 je ten Touring, a 5 GT je az druha uroven rozsirenia modeloveho radu nad ramec core-ponuky.

To uz "prekvapivejsi" vysledok je ani nie polovicny predaj lifestyle verzie BMW X6 voci zakladu X5. Lenze ani tam nemozme hovorit o neuspechu - ano, ono sa to auto nepredava tak dobre ako sa cakalo v USA a EU. Lenze je velmi popularne v Rusku, Juznej Amerike, na Blizkom vychode a v Cine. Tak, co teraz s tym? Oznacit to ako neuspech ani zdaleka nejde...

A takychto pripadov su desiatky. Ja som presiel "mravencou pracou", vsetko co sa dalo... a snazil som sa vybrat len tie pripady, kde je ten neuspech vyrazny / preukazatelny. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
3. 7. 2011 14:31
Re: Neuspesne modely - poznamka autora
s tym sa neda nic ine iba suhlasit... ked citam tie navrhy v diskusii, mam dojem, ze vela ludi povazuje za predajne neuspesne modely take, ktore u nas nie je na uliciach vidiet. malokto si vsak uvedomuje, ze nas cr/sk trh je tak malicky a pomerne specificky na to, ze mohol byt nejakym vzorcom na predajnu uspesnost modelu/-ov. vid trebars spominane male lancie, ktorych jazdi hlavne na domacom talianskom trhu snad milion...
Avatar - R32
3. 7. 2011 14:39
Re: Neuspesne modely - poznamka autora
Súhlas, aj s článkom aj s dodatkom... Ja som tipoval zväčša autá ktoré už skončili svoju kariéru a čítal som o "úspechu" niektorých z nich. Hlavne Talianske a Francúzke autá sú špecifické tým, že doma sa im darí no za hranicami po nich ani pes neštekne, takže je otázka čo čakal výrobca. O USA, Japonsku a Kórei sa hovorí ťažko, predsa len o tých trhoch a modeloch sa vie menej. Ale začal si v tejto uhorkovej sezóne zaujímavú tému... ;-) :yes:
3. 7. 2011 14:21
thesis
Když přišel thesis na trh nebyl zájem kvuli ceně a pověsti značky.Byl dražší než veškeré mercedesy a baworáky-kvuli ruznym inovativním technologiim,již v základní výbavě bylo to co nemá plně vybavená dnešni octavia.
Dnes jako ojetina si drží kupodivu poměrně vysokou cenu.Za pěkný kousek s historii zaplatíte jako za bmw 7.
To samé platí o lybře taky vyborná kvalita za cenu těžce olítané octávie
Ve výbavě vždy audio bose,alkantara vsude i ve vyplnich dveři,užasne motory 2,4jtd
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
3. 7. 2011 21:57
Re: thesis
S tim srovnáním s Octavií jsi ten příspěvek docela zabil. Vzhledem k tomu, že jsou ty auta dvě třídy od sebe, dělí je jen 4 roky od uvedení na trh a Lancia je značka, která si vždy zakládala na bohatý výbavě, zatím co Škoda je low-end a taková o málo lepší alternativa k Renaultu nebo korejcům, tak tu lepší výbavu u Thesise beru jako naprostou samozřejmost.
Avatar - euro89
3. 7. 2011 22:00
Re: thesis
* dokonce jen 3 roky
3. 7. 2011 14:26
moje tipy
Mercedes R,
Lancia Thesis,
Renault VelSatis,
Opel Signum,
Seat Arosa,
Seat Toledo (posl.gen.),
Kia Opirus,
Suzuki Liana
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2011 14:30
Strategické chyby
V prvom rade musím pochváliť myšlienky autora za jeho definíciu toho, čo úspech je a čo úspech nie je. Myslím, že nie každý si uvedomí, že napríklad Kia Opirus nie je neúspešné auto.
V článku Marko písal, že napríklad Citroën C6 bol postavený pre budovanie značky. A teda nie je celkom na mieste hovoriť o tomto modely ako o neúspešnom, hoci jeho predaje neboli valné. Myslím si ale, že v prípade tohto modelu je priestor na diskusiu o tom, či C6 bol úspešný alebo nie, pretože výrobca nechystá jeho nástupcu. Vieme síce, že chystá DS9 pre Čínu, ale ak sa nemýlim, je otázne, či sa dostane do Európy. Preto si myslím, že ak C6 nebol neúspešným modelom, tak asi by neodišiel do minulosti bez nástupcu. Alebo je iba dôsledok dnešnej ekonomickej situácie, šetrenia v automobilovom priemysle s tým, že ak by bola situácia lepšia, prišiel by nástupca?
Zaujímalo by ma, či možno zaradiť modely značky Land Rover k úspešným modelom-Range Rover Sport, Discovery 3 a Freelander 2. Obzvlášť ma zaujíma model Freelander 2.

Za zaujímavejšiu tému ako neúspech jednotlivých modelov považujem strategické rozhodnutia. Budú články aj k tejto téme? Zlých rozhodnutí sme zažili v tomto miléniu mnoho, najviac ma zaujímajú rozhodnutia vo Fiate a v Anglicku. Zoberme si napríklad SUV od Alfy Romeo. Chystajú ho už tak dlho, že sme dnes už mohli byť svedkom prípravy novej generácie. Namiesto toho nedorazila ešte ani len prvá. Myslím si, že Alfe Romeo by to veľmi prospelo. Veľké SUV v štýle Kamal, menšie SUV. Namiesto toho príde iba jediné SUV. Podľa mňa to bola premárnená šanca. Alfa Romeo taktiež nedostala žiadne štvordverové kupé. 159 bola nádejou, ktorá sa nesplnila. Ale prečo? Nebolo to kvôli šetreniu? Neboli to detaily, v ktorých 159 zaostávala za konkurenciou, síce drobné, ale práve tie rozhodli o neúspechu. Pritom ak by sa vo Fiate rozhodli poriadne zainvestovať napríklad do zadného pohonu napríklad, mohlo to asi skončiť lepšie. Mám pocit, že Fiat je vedený príliš "finančne", pozornosť sa sústreďuje na šetrenie nákladov, ale situácia sa nehodnotí komplexne. Teda napríklad tak, že dnes síce neušetríme tak veľa, ale zajtra na novom modely zarobíme.
Rozbalit vlákno
5
3. 7. 2011 15:03
Re: Strategické chyby
1.) C6 bolo planovane uz v case kedy bolo jasne, ze velke sedany PSA nebudu vyhladovo udrzatelne. Vznikla aj preto, ze bola k dispozicii platforma P607, ktory sa nepredaval dobre - a tak sa trochu navyslili kapacity. A ano - kriza tie velke auta PSA definitivne pochochovala.

2.) LR freeander 2 nie je mozne povazovat za neuspech. To je mozno ta "seda zona" ani uspech/ ani neuspech. Problemom LR2 je mozno charakter auta a mozno aj jeho prilis "obycajny" dizajn. Ale to nie je nic, co by neslo v dalsej generacii pomerne lahko napravit. A ako som napisal vyssie - takych aut su "mraky"....

3.) Strategicke chyby su dobra tema. Lenze kvoli analyzam rozsahovo narocna. Snad niekedy v buducnosti...

PS
AR pripravuje dva crossovery. Jeden na podvozku nastupcu Jeepu Liberty/Cherokee (2012) , druhy na podvozku Gd Cherokee (2014). Aspon tak to je v oficialnych dokumentoch Fiatu.
Avatar - del42sa
4. 7. 2011 02:11
Re: Strategické chyby
ale Citroen C6 přece nemá s platformou Peugeotu 607 nic společného. 607 byla postavena ještě na starém typu platformy.Byla to jen mírně vylepšená platforma z předchozího 605/XM.Ve předu vzpěry McPherson, vzadu náprava z Peugeotu 406.

C6 je postavená na tehdy úplně novém systému platforem (jen tři plaformy pro celý koncern PSA), konkrétně typu PF3, která je společná pro Peugeot 407/407 coupé/později C5. V případě C6 se jedná o 10cm prodlouženou platformu použitou v Peugeotu 407 coupé.

Když bylo v roce 2000 rozhodnuto o sériové výrobě modelu C6, byla situace uplně jiná než situace v roce 2008 v době přicházející krize.

Tehdy v roce 2000 Citroen svým rozhodnutím naopak ukončil jakékoliv spekulace o tom, jestli vůbec bude vyrábět po XM ještě velké vozy nebo zda tento segment opustí.Potvrzením výroby C6 naopak Citroen ukázal snahu pokračovat v tradici výrobce velkých luxusních vozů.Ambice byly velké,od začátku ale bylo rozhodnuto, že C6 bude existovat jen jako reprezentativní sedan (narozdíl od svých předchůdců, které existovaly i ve verzi kombi), byla prodejní čísla nastavena poměrně střízlivě na 20.000 ks /r. ( podotýkám že u XM tvořily verze kombi 50% prodeje a že v prvních letech výroby se XM vyráběl v počtu až 100.000 ks/r ! )

Problémem bylo, že samotná příprava sériového vozu trvala příliš dlouho, vyskytovaly se u něj určité nedostatky, bezrámová okna také byly zdrojem problémů. Navíc přístrojová deska původně vypadala jinak, ale s uvedením modernizované C5 v roce 2004 a nového Peugeotu 407 došlo i zde na určité úpravy, jak se říká na poslední chvíli.Dieselový V6 byl hotový až v roce 2005.Souhrou všech těchto okolností trvalo uvedení do sériové výroby dlouhých 5 let, což je v automobilové bradži hodně dlouhá doba.

Design se v mezičase stal poněkud zastaralým, původně mělo být auto uvedeno v roce 2003.
Když byl tedy Citroen C6 konečně představen na přelomu roku 2005/2006 pouze se dvěma motory V6 a s cenovkou přesahující 60.tis.euro, byli potencionální zákazníci poněkud zaskočeni.
Vůz sice nabízel head display a hydropneumatické odpružení ve vylepšené verzi oproti C5, ale spousta slibovaných technologií se v sériovém provedení nakonec neobjevila.(adaptivní tempomat, noční vidění, monitorování únavy řidiče,atd.) Oproti konceptu C6 Lignage v designu v podstatě nedošlo k žádnému posunu...

Příliš pozdě si automobilka uvědomila, že nabídka motorů není dostatečná a verze V6 příliš velké snižování konečné prodejní ceny neumožňovaly. Proto se v roce 2008 v nabídce objevila i menší 2,2 HDi Biturbo s nižší cenou. Naopak menší čtyřválcový benzínový motor se v C6 neobjevil vůbec. To znamenalo oproti XM, která nabízela celkem 6 různých pohonných jednotek včetně podstatně levnějších čtyřválců citelný handicap.

V té době už PSA pochopili, že zájem o tento automobil není takový jak bylo očekáváno. Před uvedením na trh se mluvilo o "nové reinkarnaci DS". Sama automobilka úspěchu auta nepomohla ani mizernou kampaní v médiích, ignorováním fleetového trhu a vyřazením modelu C6 z typických "akčních cen" a slevových akcí.
Posledním hřebíčkem do rakve byla nečekaná krize, která přišla v roce 2008.

Klesající prodeje Peugeotu 607 a nízké prodeje C6 ovlivnily další rozhodování managementu v tom, že PSA se bude do budoucna orientovat na menší pohonné jednotky s nižší spotřebou a drahé a žíznivé V6 motory nebude dále sama vyvíjet.Toto rozhodnutí vedlo k tomu, že benzínová V6 vypadla z nabídky v roce 2009 bez náhrady a původní V6 2,7 HDi nahradila nová V6 3.0HDi, jejíž vývoj probíhal v letech 2006-2009.
Tato pohonná jednotka se také stala v C6 jedinou motorizací, která zůstala v nabídce do teď.

Minulý rok se neprodalo ani 500ks těchto vozů...

Dá se tedy mluvit o neúspěchu ? já si troufám tvrdit že ano. Soubor špatných rozhodnutí managementu, příliš dlouhá doby uvedení na trh a špatně postavená nabídka s absencí levnějších a nejvíce prodávaných verzí, příliš vysoká cena, absence verze kombi, ignorování určitých trendů a pomalé tempo zavádění nových technologií a také v konečném důsledku dopady krize a zvětšující se cena ropy na světových trzích jen umocnily výsledný efekt.

PS: upřímně podobné obavy mám o osud DS9, pokud se bude prodávat i v Evropě bude pro tento model zcela zásadní, aby motoricky ani po technické stránce nezaostával za vozy jako je např.Audi A6 a BMW 5/7. A to mi se snahou PSA šetřit a pouze čtyřválcovými motory nejde jaksi dohromady.... ;-\
4. 7. 2011 09:07
Re: Strategické chyby
Aha...tak to pardon :*) Ja som myslel, ze oba sedany vyssej strednej triedy od PSA maju identicku platformu.

O nizkych predajoch rocne radovo v tisicoch kusov viem, ale nedostal som sa u C6 k informacii, ake mali byt planovane predaje. Ak je tam ale 20.000 ks roce, potom je to aj tak sporne ci ide o neuspech. Tento pocet aut nemoze zabezpecit navratnost investicii, takze tak ci tak to zrejme bolo mienene viac ako investicia do znacky, nez "obchodna" prilezitost.

Inak k DS6 - tak ho nazval Galles pred par dnami v rozhovore pre ANE Europe - bude urceny len pre Cinu. Teda ak vobec bude, pretoze povedal, ze seriova verzia Metropolisu zatial nedostala od vedenia zelenu.
Avatar - del42sa
4. 7. 2011 09:55
Re: Strategické chyby
[odkaz]

platformy:
[odkaz]

původní návrh nástupce XM: [odkaz]
4. 7. 2011 23:29
Re: Strategické chyby
Vynikajúci príspevok. :yes: :yes: Odkiaľ si tak informovaný?
3. 7. 2011 14:37
za mě
Audi A2, VW Phaeton, Lupo, možná Roomster (mimo český trh, kde škodovka prodá i trakař). Thesis nejspíš taky - z tech neúspěšných je jediný, který bych v životě rád zkusil - ten design je absolutní porno. Vzhled jak z komiksu o Batmanovi, a to se mi sakra líbí.. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2011 14:41
Moje tipy
Napisem len moje typy, kedze s vacsinou si dovolim nesuhlasit. Kedze zijem v zahranici a pohybujem sa po viacerych krajinach mam trosku iny nazor, aj ked nikomu ten jeho neberiem. Nepaci sa mi Multupla, ale napr. v UK a vo FRA je Multipla dost rozsirena, aj ked nie az tak ako automobilka asi predpokladala. Ale za neuspesne modely povazujem: Seat Toledo poslednej generacie, ciastocne Seat Exeo, Mercedes R, Mercedes Vaneo, Nisan Tiida, Peugeot 1007, Yaris Verso, Chrysler Crossfire, VW Phaeton. Ostatne auta je viac menej vidno v dost velkej miere.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - R32
3. 7. 2011 15:22
VW Pheaton
Marko, viac krát tu odznel VW Pheaton, vedel by si ho zhodnotiť podľa nejakých podložených informácií? Podľa mňa od toho auta čakali viac no viac menej úlohu prémiovky splnil a momentálne sa rozbehli predaje v Číne... Auto na úspech rozhodne (v čase predstavenia) malo, technika, kvalita, materiály, decentný dizajn, vraj to auto malo jedinú chybu a tou bol nesprávny znak na grile. :-)
Rozbalit vlákno
1
3. 7. 2011 15:37
Re: VW Pheaton
Ano...to auto je aj na mojom zozname. Cisla Ti teraz nepoviem, lebo neviem kde som ich konkretne dohladal. :-( Fakt je ten, ze kym ho neuviedli do Ciny, tak to bolo z pohladu navratnosti investicii obrovske sklamanie.

V Cine sa predaje relativne rozbehli - lenze ani tam to uz zrejme nebude do konca vyrobneho cyklu (polovica roka 2014) stacit na to, aby sa to auto nedalo hodnotit ako neuspech. VW ale pripravuje novu generaciu - v trochu inom formate.

Inak je to auto super. Problemom na zapadnych trhoch je akurat to, ze je to VW a potom aj nieco co s tym suvisi - cena. Ta bola fakticky premrstena.

A vo finale robi asi vyrazne minus aj investicia do tej luxusnej drazdanskej "manufaktury".
3. 7. 2011 16:23
Já bych to viděl takto:
Jen Evropa:

Audi A2
BMW 3 Compact (poslední model e46)
Fiat Multipla
Ford Scorpio (poslední model)
Lancia Thesis
Mercedes Vaneo
Opel Signum
Peugeot 1007
Renault Avantime/Vel Satis
Seat Toledo (poslední model)
VW Phaeton
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
3. 7. 2011 16:33
Aston Martin Rapide
Možná je brzy na nějaký soud, ale hned od začátku se snížila výroba kvůli malému zájmu. Když jsem konečně potkal Rapide v Praze, tak se ani nedivím...
Rozbalit vlákno
3
3. 7. 2011 22:36
Re: Aston Martin Rapide
Hneď od začiatku sa znížila výroba? To je čudné. Veď tie autá sa nevyrábajú na sklady.
4. 7. 2011 13:57
Re: Aston Martin Rapide
No jo, holt si někdo přečte článek a hned z něj moudře vyvodí, že sklady jsou plné.....
neregistrovaný "parati"
3. 7. 2011 16:57
TOP 25
Pontiac Aztec
Pontiac Torrent
Pontiac G3
Ssangyong Actyon
Ssangyong Rodius
Kia Opirus
VW Phaeton
Chevy Uplander
Chrysler PTcruiser
Toyota Urbancruiser
Toyota IQ
Tata Nano
Kia Carnival
Ford Ka (první generace)
Brilliance BS6
Renault Fluence
Renault Avantime
Opel Signum
Landwind Fashion
Jawa Chic
Lancia Thesis
Lancia Musa
Fiat Ulysee
Fiat Multipla
Saab 9-2x
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
3. 7. 2011 18:12
Re: TOP 25
to si si asi pomylil skarede/ine/kontroverzne auta s neuspesnymi...
Avatar - Barrichello
4. 7. 2011 09:08
Re: TOP 25
Pt Cruiser neúspěšný?
EHM no nějak by neřekl, dle prodaných ks.
Polovinu z tvého seznamu porazil rozdílem třídy....
Avatar - theolli
3. 7. 2011 17:21
klasicky
opět,Marko excelentní článek :yes: děkuji a doufám že nás budeš i nadále takovými zásobovat!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
3. 7. 2011 18:35
Hnus
;-) Fiat Multipla-KIA Soul-Agila-Wagon R+. :-!Alfa Mito :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2011 19:35
F the Millenium
Ferrari 612, Maybach 57 a 62, Jaguar X-Type, ale nejsem si jistý, zda je počítat jako neúspěchy 21.století. Ovšem, když tak procházím vozy nominované diskutujícími, docházím k závěru, že většina neúspěšných se zrodila právě koncem let devadesátých. Takže ani moje "nabídka" nikterak nevybočuje. Ještě mě napadá - MB McLaren SLR?
Rozbalit vlákno
3
3. 7. 2011 19:57
Re: F the Millenium
3 zo 4 spomenutych su aj na mojom zozname :-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2011 20:38
Re: F the Millenium
:-) tak to jsem zvědavý, které první tři to budou... >:D Vzpoměl jsem si ještě v souvislosti s článkem na Cadillac XLR, všehovšudy jsem viděl jen jeden, až tento týden. A když tak přemýšlím, tak ani Chrysler Crossfire nebyl žádné terno.
3. 7. 2011 22:49
Re: F the Millenium
bingo, bingo >:D
3. 7. 2011 22:45
autá z charizmou
Neviem ako vy ale ja by som si mnohé z menovaných áut kúpil......Taká Lancia Thesis....krása....čistota...elegancia..… to z toho auta srší...vedeli ste že páve jedna služila bývalému pápežovi? Alebo multipla...to mnohí odsudzuju že je to škaredé atd....tiež som bol toho názoru kým som "nedospel"...majitelia multipiel sa teraz navzájom zdravia ako parťáci..Paráda A taka Alfa Brera...páni moji no design na zjedenie..mal som to štastie v tomto autičku sediet a ...zalubil som sa...nie vždy čo je najpredávanejšie aj skutočne stojí zato...radšej idem proti prudu ako hlúpo s ním :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
3. 7. 2011 23:03
Re: autá z charizmou
Jenže tohle neni anketa jaký auto se komu líbí nebo nelíbí. Ale jaký auto bylo pro svojí automobilku neúspěšný oproti prodejnímu plánu. To, že Thesis používal papež je v celku logický, protože je to "domácí" značka. V minulosti jezdil papež třeba i Flaminií... Multipla předběhla dobu, je to určitě dobrý a prostorný auto. Mě ale místo designu karoserie na Multiple vadí ta hnusná palubka, ta se fakt nepovedla:-/ A Alfy Romeo 159, Brera/Spider doplatily hlavně na svojí váhu. V každym případě prodejně ty Alfy nenaplnily do ně vkládaný očekávání, takže neúspěšný byly.
Avatar - Righ
4. 7. 2011 01:33
Na jeden Opel jste zapomneli
Vidim tady radu narku nad neuspechy Opelu Signum, Speedster nebo Agila, ale ten skutecne kardinalni pruser russelsheimsky znacky zatim nikdo nepojmenoval - jedna se o Opel Vectra C. Nerikam, ze vyse zminovany modely nebyly slapnutim vedle (zvlast pusobeni Opelu Signum vyznelo veskrze komicky), lec ani vsechny dohromady se nemuzou rovnat tomu, co Opel nadrobil s treti generaci Vectry. V tyhle souvislosti by bylo na miste pripomenout, ze Vectra B byla naprosto fenomenalne uspesnej vuz, kterej byl v nekterych letech dokonce nejprodavanejsim evropskym autem stredni tridy (ano, pred Passatem, Mondeem a dalsimi). Vectra C vsak skoncila prodejne debaklem takovych rozmeru, ze uz pristi generace vozu stredni tridy musela mit dokonce jinej nazev, aby bylo zpretrhani vazeb dokonaly... Co dodat? Mimochodem zretelnym neuspechem skoncila i Corsa C z podobny doby jako nestastna Vectra - nejednalo se vsak o takovou tragedii, stale se v zebriccich umistovala vysoko, nicmene s o nekolik set tisici prodanymi kusy rocne mene.

Odchod Opelu z vysluni evropsky stredni tridy se casove vicemene kryl s dalsimi spektakularne neuspesnymi modely ve stejnym rajonu, a to Seatem Toledo 5P a Nissanem Primera P12 (i kdyz zde propad zacal uz ohavne azijskej facelift P11 znacenej jako P11-144). Oba modely znamenaly pro svoje automobilky v podstate konec druhdy uspesnych snah ve stredni tride. A propo Nissan podobne vyklidil i nizsi stredni - posledni Almere uz na konci cyklu znacne dochazely sily a Nissan se rozhodl vsadit spis na crossovery v cele s Kvaskou, coz se mu podarilo. "Nahrada" za Almeru v podobe Tiidy je vsak nefalsovanej horor - jedno z mala aut, do kterych bych se skutecne stydel si sednout.
Rozbalit vlákno
2
4. 7. 2011 14:08
Re: Na jeden Opel jste zapomneli
Velkej souhlas! Vectra B byla skvělý auto, Primera taky, dodnes jsem nepochopil, proč tyhle dvě auta měly tak ohavný nástupce. Opel podle mně právě tohle dostalo do problémů, kdyby měl v nižší střední model jako byla Vectra B, asi by se předloni neřešila otázka jeho existence. Jenže, když jsem si pořádně prolezl Insignii, musím říct, že třeba z hlediska vnitřního prostoru a oné německé vlastnosti handlichkeit (ergonomie, "padnutí do ruky"?) na ten více jak deset let starý model nemá....jizdní vlastnosti nehodnotím. A poslední Corsa? Třídvéřová verze vypadá, jako by to byla svařená dvě různá auta stylem předek + zadek. Vnitřek nic moc, snad jenom na délku to ujde. Ale byla-li předchozí Corsa velkým konkurentem třeba tehdejěímu Polu, dneska na něj nemá ani náhodou.

Pamatuji si, jak jsme jako malej obdivoval Nissan Sunny - celou řadu. Pak přišla Almera, ústup ze slávy pouze dva modely (hatch a sedan), problémy s kvalitou a na Tiidu se člověk ani nechce podívat, aby se mu neudělalo špatně....
4. 7. 2011 15:31
Re: Na jeden Opel jste zapomneli
Speedstera jsem v diskuzi neviděl, jen GT .... ;-) ...
4. 7. 2011 07:35
Na co jsme zapomněli z našich luhů a hájů!
Samozřejmně jako neúspěšné modely lze považovat také Škodu Superb 1.generace, která vůbec nesplnila očekávání prodejů a dále sem můžeme bez okolků zařadit také Škodu Roomster! I když v případě Superbu šlo také o vyšlapání si cestičky do střední třídy, což se jí z tohoto pohledu sice podařilo ale prodeje byly vcelku tragické. :-| Myslim, kdybychom našli celková čísla, stála si velmi podobně jako Fiat Croma.
Rozbalit vlákno
2
4. 7. 2011 12:27
Re: Na co jsme zapomněli z našich luhů a hájů!
Tak prošku s tebou nesouhlasím, zvlášt u Roomstera - 70000 vyrobených aut za roky 2009 a 2010 nevypadá jako neúspěch a to se vyrábí od roku 2007 až dosud, kompletní číslo jsem nenašel, ale tohle je v poho - náklady se Škodě určitě vrátili vychovatě - jezdí jich čím dál tim víc ;-)
4. 7. 2011 13:23
Re: Na co jsme zapomněli z našich luhů a hájů!
:yes: Souhlas.
Avatar - Barrichello
4. 7. 2011 09:07
Krize zdeformovala prodeje pickupů v USA? Ale kdepak!!!
Ford řady F stále neprodávanější, Chevy Silverado druhé a prodeje Dodge RAM ted už jen RAM spíš rostou....
Nějak sem si nevšiml že by došlo k devastaci prodejů.

Velké SUV jsou něco jiného, tam boom Escalade, Navigatorů opadl, stejně tak nic moc u Yukonu, Suburbanu atd.

Kupují se střední auta jako Explorer či GrandCherokee.

Ale s pickupy je to velký, velký omyl.
Rozbalit vlákno
4
4. 7. 2011 09:11
Re: Krize zdeformovala prodeje pickupů v USA? Ale kdepak!!!
Ja pisem o predajoch pocas krizy. Tie padali u pickupov aj SUV. To ze po krize rastu, a predaj malych aut(do ktorych sa v USA zas raz vkladali nadeje) sa prepada je ina vec. A vcelku sa to dalo cakat.
Avatar - Barrichello
4. 7. 2011 09:27
Re: Krize zdeformovala prodeje pickupů v USA? Ale kdepak!!!
No ono v krizi ale opadl prodej všeho, mimo prtavá japonská autíčka.

To je jako napsat, že v krizi opadl prodej Porsche protože byla krize >:D

Právě je důležitej ten fakt, že prodeje se po krizi (ted je otázka, skončila už vlastně krize?) jdou zas nahoru zatímco u SUV prodeje nahoru nejdou. V tom je vcelku zásadní rozdíl.

Ono totiž ty pickupy jsou pracovní stroje, pro řadu těch lidí a firem, narozdíl od SUV a tam je potřeba hledat ty zásadní odlišnosti a taky fatk, proč si trh ty pickupy stále žádá.
Ony nahrazují to co tady v evropě zatupuje taková AVIA, DAF 45, Renault Middlum, MB Atego atd.

Jinak američtí výrobci maj ted výhodu, že japonci maj problémy, takže slavná stálice Camry v květnu propadla hluboko do pole a nahradil jí Chevy Malibu a červen vypadá stejně, akorát že místo třetího Malibu je třetí Cruze a Malibu čtvrté.

Každej chvilku tahá pilku :-)

Pikpay RAM aktuálně v červnu osmé v tabulce neprodávanějších modelů bez rozdílu značky.

V TOP 10 je 8 amerických modelů :o))
4. 7. 2011 10:04
Re: Krize zdeformovala prodeje pickupů v USA? Ale kdepak!!!
No ale predaj velkych SUV / pick-upov mali v USA pocas krizy najvyraznejsi prepad.

(Inak, zas nie je pravda, ze exkluzivnym znackam padali predaje .Vpodstate vsetky boli voci krize imunne - a to aj v EU a USA - nehovoriac uz o tom, ze predaje im tahali cinski zakaznici.)

A z vlastnej skusenosti by som este povedal ze na juhu USA su pickupy neni pouzivane len ako uzitkove auta. Zije tam kamaratov stryko, ktory ten pickup jazdi "len tak" - bez potreby nieco prevazat. Pus mnozstvo jeho kamartov ma pickupy detto ako prve auto, ktore nepotrebuju na nic ine, ako na vozenie seba (+ zeny/rodiny). A u podobnych ludi (co nebola ani zdaleka mala) skupina ludi, padli tieto predaje pocas krizy. ;-)
Avatar - Barrichello
4. 7. 2011 10:37
Re: Krize zdeformovala prodeje pickupů v USA? Ale kdepak!!!
No jo, ale to jsou státy jako Texas, možná ještě Alabama, Nový Mexiko a tak Tennessee, tedy klasický jižanský státy, starý rockeři, countrymani - to jsou patrioti, ty jezdí v pikapech a velkých amerických SUV protože ostatní už pro ně nejsou dobrá a ta poctivá americká auta. Tam je to o životním stylu.

Pustit si Lynyrd Skynyrd nebo George Straighta či Toby Keitha v Toyotě je přece hřích :-)

No dobře, tak s luxusníma zančkama se přestřelil, ale je fakt že v době krize padaly prodeje leckomu a nemusely to být jen pikapy.
Co jsem chtěl říct je, že pickupy budou v čele ještě hooodně dlouho, spíš lidi zjistili že nějak nepotřebují nutně Navigator, že jde jezdit po městě i v něčem jiném.

BTW v červnu Explorer prohál, tetokrát byl první nečekaně Jeep Wrangler.
Avatar - jazva
4. 7. 2011 11:57
Prefíkané stvorenie...
Videl tu niekto líšku? >:D
Rozbalit vlákno
2
4. 7. 2011 13:37
Re: Prefíkané stvorenie...
>:D >:D :yes:
4. 7. 2011 15:18
Re: Prefíkané stvorenie...
Už chcípla. ;-)
4. 7. 2011 13:48
GARÁŽOVÁ INKVIZICE
No, diskusní léto bude horké, počítám, že na konci srpna tu budeme sbírat slabší povahy rovnou do plachty...

Tu inkvizici vnímej v pozitivní rovině, nejde o tmářství, nejde o palečnice, nejde o smilstvo s ďáblem, jde jen a než o palec :yes: či o palec :no: Palce dáváme v aréně s názvem silniční svět my šoféři, my majitelé, kupci aut.

Moc chválím Marka za tento počin, psát tu na diskusích oratoria na adresu svého oblíbeného vozu, to možná moc odvahy ani nepotřebuje, a na jisté úrovni to zde zvládne kdejaký plakát, ovšem dokázat se podívat ve vlastní garáži pravdě do vočí, to už vyžaduje trochu životního nadhledového cviku (nezaměnuj s civikem).

Z Markových úvodních slov odtušuji, že dnes je to jen taková ochutnávka, že to hlavní teprve přijde. Pokud tedy v rámci této ochutnávky má diskutér vypsat alespoň ilustrativní seznam neúspěšných počátku tohoto tisíciletí, pak asi nelze, opravdu nelze obejít tyto tři ochutnávkové modely -

ALFA ROMEO BRERA
FIAT CROMA
LANCIA (ta, co je nahoře na titulní, nebo to je Ssang Yong?..)

No, diskuse pod následnými články tu bude jistě potřebná, mnohým dá naději v podobě diskusního sebezáchovného dýchání z výfuku do výfuku, mnozí v zájmu objektivity vylágrují možná i klávesnici, některým se podpálí rovnou kotel a možná, že nakonec dojde i na srdceryvné omluvy, neboť, ať si o tom myslíš cokoliv, Vel Satis byl jeden velkej neúspěch nejen tohoto tisíceletí, nýbrž neúspěch, který se stal již za svého života doslovnou legendou neúspěchu... Inu což, jsou ti co umí, a jsou ti co umí... méně. Svůj k svému, kdo jinému garáž kopá, sám do ní padá, pamatuj, ranní kompresor dál doskáče, a co můžeš odladit večer v garáži, neodkládej na bazarový zítřek.

BRAVO NEÚSPĚCH... 8-s ;-)
Rozbalit vlákno
10
4. 7. 2011 13:59
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Popravdě jsem zvědav, jaké další neúspěšné modely na nás Marko vybalí ;-)
4. 7. 2011 18:14
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Bude tu leckomu ještě horko... ;-)
4. 7. 2011 18:24
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Jojo podle Markových starších článků soudím, že nevynechá žádnou značku. Což je jen a jen dobře :yes: :yes: :yes:
4. 7. 2011 18:34
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Ano.
4. 7. 2011 17:43
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Ta tri auta, co jsi vypsal, pohrbil spis zoufaly marketing Italu.
Jsou i jine znacky, co nedokazou prekrocit svuj stin, jedna z nich ma skleneny pomnik (nahrobek) v Drazdanech kousek od ZOO;-)
Je to dobre auto, z premie jsem ho z jistych duvodu radil v dobe uvedeni uplne nejvyse, ale motyky na masce v tomhle segmentu nikdo nekupuje:-/
4. 7. 2011 18:18
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Ten problém není jen ten marketing, ale samozřejmě i on se na tom podepsal. Skleněný pomník bych nijak moc zřetelně nekritizoval, ostatně vůz samotný je mi svým charakterem velmi sympatický - nenápadná, avšak rafinovaná elegance, nadčasovost, špičková technika. Tuším, že je dnes lehce pod dvě mega... v podstatě eso. Za trojku to už by byl drahý, to samozřejmě S-klasse, ale do těch dvou miliónů bych to viděl velmi realisticky.
4. 7. 2011 18:38
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Za tu dvojku jednoznacne.
Jenze jak Phaeton starne, uz se pomalu stava jedinym duvodem k koupi cena..

Na Phaetonu jsem vzdy obdivoval uzasnou kvalitu a materialy, holt to byl Piëchuv pomnik.
Proti sklenenemu domu nic nemam, je to krasna stavba, jen mam dojem, ze z uz tak prodelecneho podniku udelala hotovou cernou diru na penize:-(
4. 7. 2011 18:21
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Ty auta nepohřbil jen marketing Italů, ale např.v ČR i nesmyslná výše prodejních cen, zvláště u Cromy :no:
4. 7. 2011 18:32
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
To je prave ten marketing, nektere znacky nejsou dlouhodobe realne urcit svou pozici na trhu a v navaznosti na ni nastavit cenovou politiku.
Jak se to dela v soucasne dobe ukazuje Skoda, Renault a treba Ford. Z tech neschopnych muzem jmenovat treba AR, kde maji pocit, ze tu Alfa ma stejne jmeno a komunitu jako treba v Rakousku:-(
4. 7. 2011 21:15
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
povedzme, ze kombinacia cien, marketingu a v mnohych pripadoch aj neochota predajcu a importera
4. 7. 2011 15:16
GARÁŽOVÁ INKVIZICE
VW: Fox, Lupo, Jetta, Phaeton, Sharan, Amarok

Citroen: C3, C5, C6, C8

Skoda: Roomster, Praktik, Yeti
Rozbalit vlákno
2
4. 7. 2011 15:36
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Koukám, že dráždíš hada bosou nohou ... >:D
Avatar - Barrichello
7. 7. 2011 09:35
Re: GARÁŽOVÁ INKVIZICE
Jo, Lupo byl hit, Phaeton největší nebýt číny, je to propadák století na všech trzích, v USA to vypískali hoodně rychle....

Jetta frčela jen někde a Fox to není třeba ani komentovat....
Avatar - zdravy rozum
4. 7. 2011 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0