Zajímavá statistika ze státu který nemá svou produkci a má mix Fr, It a D spřízněné populace, zvlášť první desítka je docela příjemné překvapení v podání Škodovky a to na toho Golfa ani moc neztrácí:
Golf, Octavia, Polo, Astra, Passat, Clio, Touran, Fiesta, Mégane, A4/S4. A ty sporťáky to je takový řekl bych vyvážený mix >:-[] 911 stejně jako Mondea, SLK víc než KIA Venga, Californií víc než Foxů, a pecka největší je, že Rollsů se prodá víc než třeba Nissanů Cube....
To s tím kolem je rozumné rozhodnutí, obecně platí, že nejpravděpodobnějším řešením celého problému bude (tak jako vždy v minulosti) devalvace evropské měny (dnes tedy primárně EURa) a v návaznosti i měn malých (protože pokud někdo devalvuje a někdo ne tak ten co nedevalvuje v zásadě platí největší náklady průšvihu) takže možná řešení pro lidí kteří mají nějakou evropskou měnu, zvláště euro jsou následující možnosti (pořadí podle výhodnosti opatření):
1. směnit peníze za pozemky, vhodné nemovitosti, investiční diamanty nebo zlato
2. nakoupit si plný sklep obilí, špeku, sušené šunky, datlí, fíků, piva, vína, whisky a dalších pochutin které pokud možno něco vydrží
3. koupit 2000 jízdních kol a až krize dosáhne vrcholu tak vydělávat na jejich půjčování (vzhledem k tomu, že evropský dluh může koupit Čína, jeví se jízdní kola jako dobrý podnikatelský záměr)
4. koupit si jakoukoliv kravinu počínaje zájezdem na Havaj, přes půlroční pobyt v bordelu, dvě nová auta, nejlépe Porsche nebo Ferrari až třeba (ti co jsou pod pantoflem) drahý parfém manželce
5. Vzít si hypotéku 20 mega i když nemám na splácení a pořídit si něco pod body 1-4., z bodu 6 je patrné proč si brát hypotéku (v den vypujčení dlužím ranec, po devalvaci prd)
6. jen blbec si nechá Eura v bance nebo pod polštářem a bude doufat, že to politici dají zase do pořádku a on o nic nepříjde (samozřejmě, že takto mu to budou do poslední chvíle slibovat a samozřejmě, že to dopadne opačně). Pokud krize hodně dobře dopadne tak euro bude minimálně devalvovat na úroveň USD ale spíš to bude horší protože obrana FEDu bude ještě více oslabovat dolar.
Taky se připojím, je mnoho na tom, co říká Righ. Chtěl jsem k tomu podotknout něco o státním intervencionizmu podnapilém levičáckým nadšením let šedesátých, které si mnozí členové politického establishmentu Francie a vůbec EU (nejen Jihu) přinesli z mládí za nehty. Pokřivení férové hospodářské soutěže je jak houska na krámě. Když jsem k tomu přičetl tvou poznámku o sladkém tajemství nakažených státních dluhopisů, šel jsem do sklepa, promazal jsem si tam bicykl a pěkně ho pohladil ;-)
To mi přijde jako trefné dělení, zejména moc se mi líbí klasifikace "nudle v bandě" :yes::-) . Ovšem je možné, že třeba takový Fiat zachrání ohař Marchione, i kdyby ho měl celý odstěhovat za Atlantik. Pokud se vzpomínám, měl několik konfliktů s italskou vládou, když mu chtěla kecat do vaření. Jistě, při nějakém takovém úniku z pekla by holt asi prodeje Fiatů v Evropě propadly. Nad druhé straně, ne vždycky jsou problémy automobilek shodné s pollitockoekonomickými teritorii - ví se např., že GM je dlouhodobě nespokojené se svou divizí Opel/Vauxhall a proslýchá se, že by ji docela rádi přenechali někomu jinému.
Souhlas s mnoha tvými argumenty, jen poznámka k Francii, máš pravdu, že její automobilky jsou v neskonale lepší kondici než Italie/Fiat o tom žádná, ALE, a to je proč řadím Francii do jižního křídla, asi všichni víme kdo vlastní dluhopisy těch států systematicky směřících do háje, ano jsou to především francouzké banky a to je ta pupeční šňůra společné jízdy na jednom tobogánu který se již mimochodem rozjel (to co přijal italský parlament v pátek v noci je docela jasný důkaz, že řetězová reakce začala)...
Jasně :yes: Tou minerálkou jsem myslel, že HKAG udělá dobře, když nebude pukat pýchou, ale zachová chladnou hlavu. Je v etapě vývoje, kdy jede na hraně svých výrobních kapacit, musí se rozhodovat o jejich rozšiřování (= investicích), provádí jednu z nejrychlejších obrátek modelových generací v autoprůmyslu (= náklady R+D) a zároveň surfuje na vlně globální krize (vlastně na několika vlnách, protože americká má jinou charakteristiku než evropská atd.). Mohlo by se jim lehce stát, že se budou cítit jako příliš velcí jurové a přepálí tempo. Jeden z varovných signálů je např. současný nedostatek motorů, a to bohužel těch základních. A z oznámených motorizací řady i40 se zdá, že asi mají zároveň obsazené i výrobní kapacity na vyšší motory. Práskat šampiko můžou, jestli - až Evropa (a dost možná taky Obamova americká pokusná střelnice) proleze druhým kolem krize - a HKAG bude ještě furt dělat tempa v první pětce a nebude mít smrt na jazyku. Kdo zná trochu historii Hyundaie, ví, že cesta od prodeje rýže a opravování bicyklů v americké zóně k čebolu a k průmyslové superskupině nebyla vždy jen success story o správných rozhodnutích. Ale je taky fakt, že automobilovému podniku Hyundaie se v posledních 10-15 letech daří náramně a v zásadě se jim daří, na co sáhnou.
V podstate souhlas, Saab je v ramci svedsky ekonomiky skutecne kapkou v mori, v ramci tebou definovany "severni ekonomicky oblasti" uz tuplem. Naopak Fiat podle nekterych zdroju ( [odkaz] ) vytvari az 10% HDP Italie, coz je vzhledem k velikosti jeji ekonomiky naprosto sokujici udaj a domnivam se, ze v rozvinutym svete neni druha ekonomika, ktera by byla tak zavisla na jedny soukromy spolecnosti (a to ani CR na Skode). Faktem zaroven je, ze tzv. jizni kridlo EU, obligatne nazyvany PIGS (Por, It, Gr, Sp), jde dlouhodobe do kopru a rozhodne se nejedna o perspektivni oblast ani z hlediska automobilismu.
Beztak bych ovsem Fiat nezatracoval, porad ma podle me potencial stavet dobry a uspesny modely v malych tridach (A a B), pri vypjeti vsech sil snad i mezi kompakty. To pritom neni malo, neb tyhle tridy tvorej majoritni cast prodeju uplne vsude v Evrope. Navic muzou prekvapit i nektery "adoptovany" modely od Chrysleru ve vyssich tridach, viz treba dnesni clanek o Freemontu. A propos Chrysler se nakonec muze ukazat jako klicovym prvek pro uspech italskyho koncernu, neb dnes uz je pevne v rukou Fiatu (ma 52%) a US trh se pritom mocne zotavuje (byt Chrysler je stale priblizne na pulce predkrizovych prodeju - misto cca dvou milionu prodava cca jeden). Fiat ma rovnez i Alfu, znacku ohromnyho jmena s konecne alespon dvema prodejnymi modely, a Ferrari, ktery je sice trpaslikem co do prodeju, ale obrem co do zisku. Zminujes pritom konkurenci v podobe korejcu, dnes automobilek na nepochybne vyssi technicky i kvalitativni urovni nez Italove. Ale jen se podivej, jak ty jejich auta vypadaj! Vzdyt je to absolutni anti-Evropa. Navic maji nekteri Evropani stale jeste aspon zbytky pudu sebezachovy a daji vzdy prednost evropskymu autu pred korejskym.
A jeste jedna poznamka - v definici evropsky "jizni zony" bych zustal u zminovanych ctyr zemi, Francie, kterou tam radis ty, totiz sice stoji jednou nohou na "jihu", ale druhou pevne na "zapade". To se dobre odrazi i na urovni jejiho automobilovyho prumyslu, konec koncu pogo26 narazel vyse (patrne) prave na to, ze jeste nedavno byl na evropskym vrcholu Renault. Na rozdil od Fiatu si dokazu prinejmensim predstavit, ze tomu tak nekdy v budoucnu opet bude.
U té generační obměny Fiatu jde jenom o to aby nebyla pozdě, minus 20% stačí zopakovat dvě nebo tři pololetí za sebou a nebude co porovnávat protože z nuly umí navýšit produkci i somálský zemědělec. Severní křídlo a Saab, ano Saab je již mrtev ale propad Saabu je pro severní křídlo kapka v moři, propad Fiatu který svého času společně s Itálií jako takovou byl kandidát na celoevropskou průmyslovou špičku znamená prohlubování problémů, snižování produkce a útlum jižního křídla jako takového. Moje vidění světa/Evropy je jižní křídlo (Fr, Sp, P, I), severní křídlo (D, B, NL, A, S, FIN, N, DK), křídlo UK (Irsko, Island) a nudle v bandě (PL, CZ, SK, HUN, ROM, BL, CRO, SLO, SRB). Takže dotazy na Irsko a Island prosím posílat na Downingstr. 10.
Severní křídlo - to myslíš třeba Saab, který zápasí o holou existenci? Nebo Irsko a Island pokud mluvíme o státech? Právě Irsko může být pěkným příkladem toho, jak zavádějící ty trendy mohou být.
Co se Fiatu týče, má teď poměrně dobrou technologickou základnu (zejména v oblasti motorů). Klíčové modely už mají svá léta (Panda + Punto), po generační obměně lze očekávat vzestup prodejů.
A ešte by som pridal, že sú to výsledky v EU, ak by sa bral celkový predaj asi by si sa z Kórejcov nesmial... :-) Potešujúce pre nich môže byť aj to, že ich predaje neklesajú, tak neviem čo je vlastne väčšia výhra. :-!
Ale kdyby byly v pr..ryby nebyly by rybniky. Dva roky nic nezmění, stačí se podívat na vývoj posledních 20 let a je jasné, že některé trendy jsou trvalé, občas se něco lehce pohoupe ale je celkem jasné, že severní křídlo jde up a jižní down a to nejen ve výrobě aut ale analogicky si stojí celé státy. Takže já bych zázraky nečekal. Že jsou jiní kandidáti na vrchol než VW o tom žádná ale v jižní Evropě bych je nehledal ani náhodou....
Dva nebo tři roky a situace se může zase výrazně změnit. VW se dostal během pár let na vrchol a je možné, že se to samé podaří i někomu jinému. Třeba Fiat se může výrazně zvednot. Pro začátek by stačilo nové Bravo. Alfa ukazuje, co dokáže jeden povedený model.
Podstatný je výsledek koncernu HUKI protože dosažení růstu 4,2% je velmi slušný v době kdy lepších výsledků růstu dosahují jen německé koncerny a zbytek EU zvláště ten jižní jde do kopru. Dva nebo tři roky a HUKI převezme pozice Fiatu. Situace se velmi rychle polarizuje na velké vítěze kteří nemusí oslavovat minerálkou ale rovnou šampaňským a na ty co brzo nebudou mít ani na tu minerálku....
U Hyundaie Europe jde všechno podle letošního plánu, který pro Evropu stanoví na 2011 cca 400 000 prodaných kusů (loni asi 358 000). Za půlrok prodali 200 000, čili přesně akorát. Kia Europe sebou bude muset trochu hodit: naplánováno pro Evropu na 2011 mají 300 000 (+15 %), ale za první půlrok prodali 135 000, takže mají maňasa. Nepochybně doufají, že zpomalení prodejů při ukončování předchozí generace Picanta a Ria si teď ve druhém pololetí vynahradí na nové generaci.
Pri Alfe je krásne vidno, čo dokáže urobiť jeden úspešný model. Drvivú časť na raste 48% má jednoznačne Giulietta, ktorá sa predáva nad očakávania dobre. MiTo má stabilne výborné predaje, ak dokážu uspieť as j nástupcom modelu 159 a v priebehu 2 rokov uvedú na trh SUV a malý športiak, myslím, že Alfa má najhoršie za sebou.
ok, to som zas ja nevedel... uz som nasiel... do renault group patri renault, dacia, samsung a ostatne sluzby ponukajuce firmy... nissan je teda v aliancii... ok, sorry smudlo... :-)
Jednak Nissan nepatří do Renault Group (jedná se pouze o alianci), ale hlavně když si sečteš už samotný Renault + Nissan, tak je to znatelně víc, než Renault Group jako celek.
Ty šmudlo umíš asi trochu číst, ale s chápáním už je to horší. V tamulce koncernů je samozřejmě Renault bez Nissanu. >:-[] Jinak za poklesem Renaultu a menším růstem Nissanu hledejme hlavně důsledky zemětřesení v Japonsku. Renault nemá motory dCi a další součástky z Japonska - např. rádia s BT - a kdo si dnes koupí auto bez BT.
Fiat sice má o necelých 200 tis. víc, ale trend je ve srovnání s Fiatem (ale i jinými "neněmeckými" automobilkami) důrazně ve prospěch těch "pleček Nošo-Žili"..., bohužel.
Tá koncernová je velmi zajímavá.Expanze šikmookých vykořistovatelů je nepřehlednutelná >:D >:D To bylo řečí ,že Fiat paběrkuje a při tom prodá o 200tis vozů víc než Plečkomanufaktůra Nošo-Žili >:D >:D Čechy je tam malý piditrh,že je dssnad zajímavý jen pro 3-5 výrobců dle prodeje. Ostatní jen ukusují z krajíce a nudí se v autosalonech :-!