jazdim nim denne uz par rokov a mam to auto vylozene rad, takze si dovolim nesuhlasit:
- vo dverach miesto na 1,5l PET, v strede dve slusne pristupne miesta na kavu, vzadu ma kazde miesto po strane zase dieru na kavu, pripadne malu PET.
- palubka je genialna, na malej ploche nevidane mnozstvo informacii v zrozumitelnej forme, ziadne bludenie zlava doprava ako v klasickych autach.
- tvrde plasty (teraz neviem, ci ten osial s makcanymi plastami tu na auto.cz uz ustal, nie som tu denne) su v pohode, odolne, bez viditelneho opotrebenia znameho napr. z passatu, ... (130t km)
- posuvna lavica vzadu, slusna variabilita, ciastocne nudzovo riesi maly kufor.
takze naopak, majstrovky vybalancovany design interieru, kde nic neotravuje a vsetko funguje (v ramci triedy)
Nepleť hrušky a jablká. Nissana Note beriem, ale Golf Plus je maximálne tá hovadina, čo píšeš, nie malé MPV. O "Noťasovi" som pred istým časom uvažoval, ale vtedy ho potápala trochu vysoká cena. Inak je to príjemné a docela dobré auto, podobne Honda Jazz. Ale obaja títo Japonci sú menší, než posledná generácia malých "eurovanov" ako sú C3 Picasso, Venga a spol. alebo nová Meriva - najmä posledne menovaná riadne pribrala.
Ahoj Marko, jsem rád, že jsi načal téma kategorizace "úspěch/neúspěch". Jasně - ty píšeš články = ty určuješ, o čem budeš psát. Ale u některých tvých voleb bych s tebou asi nesouhlasil. Ono totiž není úplně jedoznačné co pro automobilku je úspěch a co ne. Vezmi si třeba VW Touareg - z interního zdroje jsem se doslechl, že i když se tento model prodává "jak teplé rohlíky", nikdy se jeho vývoj nezaplatí. Na druhou stranu - vývojové náklady Modusu určitě nebyly tak vysoké, aby už dávno nebyly "zpátky". Stejně tak se ve Škodovce říká o Roomsteru, že "dobrý každý kus, který se nevyrobí", jelikož ani u něj nelze mluvit o rentabilitě. A dívat se na to okem prodejních plánů? Kdy budeš psát o Audi A1? :-)
Ale jinak díky za každý další článek, jako jeden z mála udržuješ kvalitu tohoto serveru. Takže jen tak dál :yes:
Souhlas, podle mně je celý problém v kategorii malých MPV, kde ty menší z nich jsou až příliš blízko malým kombíkům, proti kterým nemají příliš výhod a jsou citelně dražší... Je to vidět i na prodejích modelů v této kategorii a možná i na Grand Modusu, který podle mně vzhledem ke svému věku zažívá větší úspěch než jeho dřívější a mladší sourozenec (i když zde sehrála svou roli víc faktorů - facelift, snížení ceny atd.) ...
PS: Golf plus není úplně konkurent Modusu a jeho prodeje nejsou až tak špatné (i když tam je to možná dáno spíš tím, že to je prostě VW)
Aj u nás vídať modusy pomerne často. Jeden dokonca prevádzkuje miestna autoškola >:D
Oproti očakávaniam nízke predaje by som zvalil na nepríliš podarený dizajn exteriéru, vysokú cenu v prvej etape života a tiež konkurenciu v podobe clia grandtour.
Všeobecne mám pocit, že tieto malé rodinné MPV nie sú príliš boom. Stačí pozrieť nissan note, golf plus a podobné hovadiny.
Ja vídam v poslednej dobe tie posledné - Grand Modusy. To už nie je auto celkom na zahodenie, aj kufor už docela uspokojí. Akurát so základnou jedna-dvojkou by som ho nechcel, tá je v relatívne veľkom aute dosť žravá. Ale ak mám dobré info, s iným motorom sa už ani nepredáva...
Jo, Scenic... jenže co funguje v jedné třídě, nemusí fungovat v jiné. Scenic výborně vyhovuje potřebám rodiny, Modus je ale pro rodinu malý. Pokud kupuješ podle peněženky, pak je zase drahý.
Každopádně si vybavuju spoustu větších propadáků...
Re: Modely od rendliku jsou prece neuspesne vsechny
Bez urazky... ale to co jsi napsal je naprosta hloupost. Modely Renaultu, predevsim v 90. letech byla hodne oblibena auta. Pro priklad megane, scenic, espace, laguna, clio a nesmíme zapomenout na nestárnoucí twingo!!!
Co se tyce soucasnosti, tak vzdycky ma ve Francii jedna z tech tri automobilek navrch... po roce 2000 byl velice uspesny Peugeot a poslednich par modelu zase vali Citroen ;-) Je jen otazka casu kdy bude zase Renaultu navrchu, jelikoz co se tyce technologii tak je na velice vysoke urovni ze mu ani kdejaka opevovana Nemecka znacka nemuze konkurovat.... Jen ted trochu nevedi co s designem, ale Frantici si s tim urcite poradi. Ja osobne bych si dokazal nekolik modelu od Rencka ted hned vybrat ;-)
Proc vytrhavat z poradi jeden neuspesny model, kdyz neuspesne jsou vsechny? Tedy alespo v poslednich letech. Posledni uspesne modely tehle automobilky byly:
U nás stává jeden pofacelift, a i před faceliftová verze byla pěkná, škoda té ceny, jinak mohl být úspěšnější. Nehledal jsem a nesrovnával ceny, ale Fusion, který ukázal, že to jde, přece nemohl být o moc levnější, pokud vůbec.
Já ani nevěděl, že ho ještě pořád vyrábí. Modus jsem viděl jen párkrát (a většinou ještě v zahraničí) a jeho faceliftovanou verzi znám jen z obrázků, proto mě i těch 86tis. aut za rok překvapilo jako poměrně velké číslo.
Je fakt, ze pri tomto aute som bol najviac neisty ci ho sem davat. Predaje su take, ze automobilka na tom zarobila - takze v tomto ohlade to neuspech nie je. Naviac, aj ked auto uz vyrazne presluhuje, stale sa im to oplati vyrabat (...evidentne z toho chcu vyzmykat maximum co sa este da).
Nakoniec na zoznam islo, pretoze povodny plan predajov to vyrazne neplni, a zaostava tak masivne aj za predajmi svojho uspesnejsieho "surodenca" Scenic, ktory o triedu vyssie dokaze tych 250 tisic ks. rocne urobit.
Ak si dobre pamätám, s Modusom šla reklama, že interiér je obložený recyklovanými plastami. Čiže dôraz na ekológiu, asi preto ten dojem nízkej kvality.
Souhlas, 90.000 kousků je sice možná třetina plánu, ale pořád celkem solidní výsledek.
Problémem Modusu u nás byla aspoň zpočátku hodně vysoká cena. To už je sice teď trošku lepší, ale pokud chce člověk klimu, dostává se víceméně na cenu základního Megane... jenže s motorem 1.2 55kW. Thalia Privilege je pod 200.
Nedivím se, auto (především uvnitř) působí jako ušité horkou jehlou. Otřesná kvalita.
Navíc stejně jako teď nerozumím pokusům o SUV v každém rozměru, nechápal jsem MPV v každém rozměru :no: