Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sedmistupňové převodovky v Porsche 911 (video)

Jednou z malých revolucí, které přiveze do segmentu osobních aut nová 911, je sedmistupňová ručně řazená převodovka.
Zpět na článek
8. 9. 2011 23:49
Re: řazení
Pořád ti zůstává podřazení ze šestky na pětku. Člověk si na to bude muset dávat pozor. Ale co, verdikt vynesu, až si to vyzkouším.
8. 9. 2011 23:45
Re: Mám momentálně
Něco jsem četl z finálního testování v Africe. Inženýři říkali, že naladění posilovače věnovali hodně času. Já osobně jsem velmi zvědavý. Bude to určitě jiný zážitek, ale doufejme, že stejně dobrý. August Achleitner slibuje, že 991 bude mnohem klidnější, přenášet do řízení méně ruchů. Od začátku si prý kladli za cíl, aby si svůj cit zachovalo. Tak si snad nevymýšlel.
7. 9. 2011 19:27
Re: Mám momentálně
Co se tyka ekologie, tak existuje narizeni EU ([odkaz] ze automobilka musi v prumeru pres vsechna prodana auta redukovat emise CO2 a pokud tak neucini, tak dostava docela zasadni pokuty za kazde prodane auto a gram CO2 nad limit. A protoze Porsche nema jiny model, kterym by mohla snizit svuj prumer, tak chca nechca musi dolu u svych nadupanych modelu. Ze stejneho duvodu podle me nabidnou vsechny automobilky hybrid verze a budte radi za kazdeho, kdo si je koupi, protoze to snizi prumer a nekdo jiny si tak porad muze koupit klasiku.
Avatar - Dinar
7. 9. 2011 12:24
Re: Mám momentálně
>:D Nádhera, úžasný, do čeho jsou lidi ochotni nacpat svůj čas a energii. ;-)
Avatar - Dinar
7. 9. 2011 12:20
Re: řazení
Sedmička půjde zařadit jen z pětky nebo šestky, taková pojistka. ;-)
7. 9. 2011 11:29
řazení
...a nebude problém zařadit pětku někde v mezipoloze mezi trojkou a sedmičkou?
Avatar - cri-cri
7. 9. 2011 10:56
Re: Mám momentálně
jo "ekologie" to je cesta do... za chvyli budou 911 ekologické jak tohle [odkaz] :-) a navic nejen že je šetrná k prostředí, ale zlepšuje i fyzičku ale zas když se to přežene tak je to na infarkt
Avatar - Dinar
7. 9. 2011 09:05
Re: Mám momentálně
Previezt bych se šel, což o to, ale to půjde nejdřív někdy začátkem příštího roku. Co se rozchodu týká, tak ona ta změna, větší rozchod předních než zadních vypadá docela zásadně, prostě 911 od 70. let byla autem, které mělo na své rozměry (délku) poměrně krátký rozvor, a tak logicky aby měla "chuť zatáčet", tj. šla dobře "za volantem" do zatáčky, měla menší rozchod vpředu než vzadu, být to při tom malém rozvoru naopak, tak nebude zdaleka tolik agilní. Rubem tohoto přístupu je nižší stabilita v přímém směru, 911 na dálnici nad dvě stě vyžaduje pevnou ruku, tohle ale 991 řeší podstatným zvětšením rozvoru, takže se může vrátit poměr rozchodů "zpět k originálu". Nedotáčivostí by trpět neměla, jak to bude s chutí jít do zatáčky, uvidíme, ale jak jsem už psal, porsche podvozky umí, zrovna tohohle bych se nebál, čemu nevěřím, je ten el. posilovač. ;-)
7. 9. 2011 08:55
Re: Mám momentálně
Preco myslis, ze by sa bolo treba bat zvacseneho rozchodu vpredu? Sice som nezachytil informaciu, ze o kolko cm sa bude rozchod zvacsovat, no 997 mala zadny rozchod skoro o 5cm vacsi (S), tak ja by som povedal, ze dojde len k zmenseniu rozdielu. A stejne, vacsi rozchod = vacsia stabilita, ci nie? :-)

Chod sa previezt a daj vediet ;-)
7. 9. 2011 08:39
Re: Bezspojková převodovka
Ne, je to klasický manuál.
7. 9. 2011 08:39
Barvy
Nemůžu jinak, ale ta kombinace modré a pískového interiéru jsou prostě úžasný:)
Avatar - Dinar
7. 9. 2011 07:56
Mám momentálně
zase jednou období "že bych si koupil carreru?", s tím, že se snažím svézt kdejakou verzí z celé historie 911ky. Je to takové to klasické dilema, ikonický veterán vs. moderní sporťák, pořád nevím, ale každopádně teď víc sleduju devětsetjedenáctky a také příchod té nové.

A musím říct, že jak se mi nová 991 neskutečně líbí, designově se jí v mých očích vyrovná snad jen esko z konce šedesátých let, tak z některých technických novinek jsem docela na rozpacích a zvědav, jak to všechno nakonec bude fungovat.

Mám na mysli hlavně elektrický posilovač, má tohle 911 opravdu zapotřebí? Možná jsou u porsche geniální a dokážou udělat řízení s el. posilovačem tak, aby nepřišlo o cit, ale moc tomu nevěřím, a 911 s tuctovým řízením prostě už nebude 911, to je riziko rizik. Na druhé straně se mi nechce věřit, že by to u porschů nevěděli nebo brali na lehkou váhu.

Další věcí je celkové zaměření na "ekologii", my už jsme opravdu všichni naprosto zblblí, i u porsche, oni představují novou generaci ikonického sporťáku a na promo videích kolujících internetem vidím důraz na zařazenou sedmičku a násl. pokles otáček (spotřeba-ekologie), důraz na start/stop (zase ekologie, k čemu je proboha start/stop v takovém autě), do pr... kde je video s odpichem z místa, záběry ručičky otáčkoměru letící vzhůru, řev vytočeného motoru, rychlé Valterovy ruce na volantu? :no:

Naopak se nebojím prodlouženého rozvoru ani zvětšeného rozchodu vpředu, i původní 911 měla větší rozchod vpředu než vzadu a při prodloužení rozvoru je to cesta k eliminaci nedotáčivosti, tady bych se nebál, s podvozkem to u porsche uměli vždycky, ale přesto bude stačit, jestli např. to řízení nebude vono, a je konec, protože pak nastane skutečná éra aut typu "elektronický robot" á la gtr a... soumrak bohů. Takže jen tiše doufám. :-|
7. 9. 2011 01:50
Bezspojková převodovka
Pochopil jsem to správně, že jde o bezspojkovou převodovku?