100 ludi 100 chuti..Ja som jazdil P307, potom Octaviu II, a teraz mam Focusa 2 (P307 na 15kach, kokta a focus 16ky). Z tychto troch mi najviac vyhovuje prave Focus. Je sice v nizsej rychlosti (po meste) trochu tvrdsi ako P307, ale v porovnani s Octaviou to je bavlnka (aj vdaka sedackam, ktore boli v Octavii strasne tvrde). A pri rychlosti 90km/h a viac ten podvozok ako keby zvlacnie a je to podla mna v triede neprekonany mix komfortu a dobrej ovladatelnosti. Octavia sa mi javila ako bez tlmicov na priecnych nerovnostiach a napriek tomu som sa s nou do zakrut odvazil zhruba o 10-20km/h pomalsie ako s Focusom 2 (kvoli nulovemu citu v riadeni)
Jasně, auta používají i lidi, co vůbec neumějí řídit a pro ty Focus (dobíhající generace) určitě není.
Mně zase například vadí naladění podvozku Golfa a způsob pérování (a v menší míře i Octavie). Po pár kilometrech na zvlněné silnici se mi v nich točí hlava a chce se mi zvracet. I když přiznám, že řízení v OIII 1,6 TDI už zdaleka není taková sr... jako v první generaci a v Golfu.
A proto bych já si za vlastní peníze Golfa/OIII nekoupil.
starý Focus - to ano, na SLOVENSKÉ panelové cestě asi ano ...
Ale zkus si s ním jet na německé dálnici 220. S 307 bych do něčeho podobného nešel ...
Ale nový Focus je něco jiného ... 220 jsem s ním nejel, ale bojím se, že je to v tomto smyslu mnohem víc auto pro Slovensko, než pro Německo ...
Současná auta mají hromadu elektroniky, ESP, ABS a další systémy... v tom je velký rozdíl. Auta jsou větší, těžší, mají také větší kola a širší pneumatiky... což má za následek větší stabilitu. Motory jsou silnější a úspornější, brzdy účinnější, interiéry kvalitnější, odhlučnění lepší...
Zkus si vzít pro srovnání třeba Peugeot 406 (do 2003) a 508 (od 2011)... a ten posun ti bude hned jasný. Věřím, že totéž bude i Octavia I a III.
Má to i svou stinnou stránku, samozřejmě... spolehlivost je v ohrožení, tolik elektroniky se i dost obtížně servisuje.
no myslim si, ze keby si sa previezol 10r ffi a novym ffiii predsalen by si nejaky ten rozdiel videl, vsak. ;) su veci, ktore nezmenis - koleso je koleso, stvrotakt je stvortakt, ale to neznamena, ze sa neda to ci ono vylepsit... ;)
To ne, jen volám po větší objektivitě. To auto měli zdrbnout a zkritizovat, ne ho chválit jen proto, že je to Ford.
Na druhou stranu - řekni mi v jízdních vlastnostech, v čem se liší auta teď od aut před 10ti lety. V ničem. Když pominu VW, který se konečně rozhoupat zahodit PD a začal dělat taky common-raily, a že se konečně začínají dávat turba i k benzínovým motorům, tak jinak je vše pořád stejné - stejný podvozek, stejné motory, stejná technologie výroby.
Změny jsou v podstatě jen ve výbavě - dávaj se tam navigace, více airbagů, více elektroniky, auta jsou o něco bezpečnější, ale naopak těžší, plasty jsou tvrdší. Netvrdím, že nemá cenu kupovat nové auto (taky jsem letos nový kupoval), ale rozhodně bych z toho nedělal kovbojku a nečekal, že každá generace bude o 40% lepší. Docela mne pobalil minulý AutoMotoStyl, kde testovali Start&Stop systém v Peugeotu, který ho má mimochodem asi nejlepší ze všech automobilek, a spotřebu měli úplně stejnou s i bez. Aby taky ne, když na volnoběh ten motor sežera asi 0,5l paliva za hodinu, to skoro ani nestojí za řeč. Tak to je ten dnešní pokrok, honí se destinky, ne desítky procent zlepšení...
Súhlas s napísaným, tento nový focus som síce ešte nejazdil, ale podobné "recenzie" sa písali aj na focus minulej generácie a to bolo z môjho pohľadu užívateľsky neprijateľné auto. Keby mi niekto dal vybrať auto, s ktorým dám čo najrýchlejší okruh, tak vtedy by som bral focusa. Ale v živote by ma nenapadlo kúpiť si toto auto ako súkromné. Raz som musel obchádzať uzavretú diaľnicu na Bratislavu po starej ceste, ktorá je panelová a bol som práve vo focuse - z toho "žehlenia nerovností" na tej panelovej ceste mi prišlo tak zle, že som musel zakotviť v Senci a do Blavy som ani nedorazil... Keď som šiel tú istú trasu v 307, tak úplná pohoda. Nie že by som akosi miloval autá typu C5, ale proste focus je tuná "mimo misu"...
Ty kola jsou veliký na Focus a v ceníku je napsáno, že se tam musí namontovat nějaký dorazy, aby při plně vytočeným rejdu nebyla poškozená karoserie. Mám Focuse 3 se 17tkama a rejd je horší oproti předchozímu Focusu 2. Prostě je to tak konstrukčně daný, člověk si na to ale zvykne.
Vždy mne udivuje, jak lidi včetně redaktorů dávaj na různé údaje, kterými je krmí prodejci a vůbec jim nedochází souvislosti. Např. je vychvalována tvrdost podvozku - jo někde na okruhu v Brně dobrý, ale k čemu to je? Toto má zasloužit kritiku a ne oslavu!!! Rázy do podvozku? U jiné značky to auto v podstatě nepoužitelný, u Fordu se jen konstatuje a vychválí se, jak to auto hezky na hladkém povrchu sedí. A co nosnost? Ta s tím souvisí - tvrdé odpružení = možnost uvést velkou váhu, ale zase - k čemu to je u auta tohoto typu, které má 277 litrů kufr? Vždyť tuhle hodnotu mají jednak auta o třídu níž, jednak v tom nikdo nebude vozit 14 pytlů cementu a za druhé - můj starý hatchback stejné kategorie má 380l. A malý rejd? To snad nemá cenu ani rozvádět. To auto je v praxi naprosto nepoužitelné, akorát tím, že to někdo lidem vtlouká do hlavy, tak se z něj dělá modla. Kdy už se dočkáme od redaktorů objektivního hodnocení pro použitelnost auta v běžném provozu a ne na závodní dráze?
Jojo, polovicni plat, dvojnasobne ceny. Nediv se, kdyz tady je zdaneny uplne vsechno nekolikrát - to máš clo, spotřební daň, DPH a kdo ví co ještě. To víš, ty poslanci potřebujou peníze na svý brebendy a pro svý kamárády.
Jo tak tohle mi povídal taky švára, když si kupoval tři roky starý Mondeo, najeto 120 tisic v TDCi, že ten motor vydrží 400 tisíc bez problémů a jak jsou Fordy spolehlivý. Do roka se mu ten motor vysypal, oprava ho stala 120 tisíc a nejen to - oprava trvala asi 3/4 roku. Při dnešních cenách nových vozů (jsou hodně dole) a ojetin (naopak moc vysoko) tohle nemá vůbec cenu. Koupil jsem rok po něm nové auto v podstatě za cenu jeho včetně opravy a mám funglovku, u které znám historii. Jelikož mi diesel nesmí do domu, tak je to benzín+LPG a jsem stopro spokojenej, cenově jezdím za 4.5l/100km. Nechápu, jak si dneska může někdo koupit diesel.
Tak to jsi jeden z mala. :-) Jinak ten dvojkovej Focus byl urcite kupovanej v dobe, kdy Mondeo s dvoulitrovym dyzlem v takrka plny palbe nestalo 650 tisic, tedy stejne, jako ten testovany Focus.
Tak to je komedie u nas v americe stoji focus se super 2.0 benzin motorem 6st automat ve vybave titanium to se podrzte za 23 000 babek.
To je rozdil nejakych 230 000 vasich >:D
Dobre vas tady holej jen co je pravda za horsi auto o 230 000 vic no nekup to >:D
Hlavne ten naftak s dlouhymi prevody 6 st ruc.to je posvezeni
>:-[]
No pekne to tady u vas solej s cenama
Je to jak kvůli dieselu, tak kvůli širokým kolům. On Focus je přece jen malé auto, takže pokud do něj dáte velký motor, velká/široká kola, je logický, že se to nějak projeví.
... ale nejvíce se v ČR prodávají verze z opačné strany ceníku. Dneska už je málokdo ochoten dát za auto nižší střední třídy přes půl milionu, když za tu cenu sežene model střední třídy.
Tak neviem... Dizajn sa mi moc nepáči, ale to je subjektívne. Jazdné vlastnosti budú nepochybne super. Spotreba, budiš. Ale tá cena! V máji sme zobrali do firmy Insigniu. Výbava tá istá ( navigačný, 18 kolesá, natáčacie xenóny...) plus polo koža, vyhrievanie sedadiel, automat. Vyšiel cca. 26.000,- € ( minus dph, ale to sa "bežného" zákazníka netýka). jazdí tak 60% mesto 40% mimo a spotreba je, podľa počitača ktorý nebol od kúpi nulovaný, 5,9. Tak neviem páni bratia, ale za nižšiu strednú, s 280 l kufrom tieto prachy...
já právě jedním Focusem 2 hatch 2.0TDCI Ghia (což byla tuším nejvyšší výbave v té době) párkrát jel - byl to právě firemní vůz, ale musím uznat že to byla spíš výjimka.
..s tim designem mas naprostou pravdu. Hyundai/Kia jsou s kazdym novym modelem na vyssi urovni a tak nejak rozvijeji sve char rysy,a nebal bych se rici piluji a dovadeji k dokonalosti. naproti tomu Ford je presny opak..skutecne hnus....
Měřím 186 a vážím 78. Je to asi o pocitu, ale prostě Focus mi nesedí. Tečka. Naštěstí pestrost v autech je velká, vybere si snad každý. Tobě to třeba sedí, mě ne... To třeba Golf VI mi přišel prostornější nebo i30, Mazda 3...
bolo si treba nastavit sedacku na seba. ja meriam 180cm, vazim 85kg a miesta mam dostatocne vela. dokonca mam viac miesta na nohy ako v skluzobnom Pasaste B6... nesedel si nahodou v Ka? :P
Kolik si myslite, ze se v CR proda dyzlovych Focusu v hatchbacku za 650 tisic? Hadam tak jeden z tisice, to jest desetina procenta. Kdyz uz by si nekdo takhle nabusenou konfiguraci kupoval, jednalo by se s pravdepodobnosti hranici s jistotou o firemniho zakaznika, kteri temer vzdy sazi na kombi. I tehdy by slo ovsem o unikatni objednavku - vzdyt se podivejte, co dostanete za stejnou sumu od Fordu o tridu vys. Vrazet za tehle okolnosti 650 tacu do dyzlovyho Focuse je zkratka nonsens. Popsana situace bohuzel dost podryva smysluplnost a uzitecnost celyho testu, byt je mi jasny, ze redaktori nemaj pri vyberu testovacich aut uplne volnou ruku.
Co se samotnyho auta tyce, tak jak jsem psal, cela tahle konfigurace mne pripada uplne nesmyslna a nema proto valnej smysl ji hodnotit. Muzem se ale pozastavit u designu, ktery me neprestava odpuzovat. Celkovy dojem se sice po prvotnim soku casem spolu s potkavanim prvnich kousku na silnicich zlepsil, lec fluidni rozplizlost zadku v kombinaci s rallyovou "radlici" na predku me stale trochu desi. Podobne interier, ve kterym centralni panel ovladani infotainmentu ze vseho nejvic pripomina rozvrzeni klaves na nejakym deset let starym mobilu pripadne cinskou "hi-fi" vez, se mi ani trochu nelibi. V tyhle souvislosti me napada kacirska myslenka, ze Hyundai, kterej cti u novy i30ky stejnou filozofii tvarovani interieru jako Ford, ji dokazal prevest do praxe mnohem povedeneji - posudte sami [odkaz] vs [odkaz] . To jsme to dopracovali... 8-s
Překvapila mě zmínka o velkém poloměru otáčení focusu s koly 18 palců. To znamená, že když si objednám auto na velkých kolech, tak má z výroby zmenšený rejd?!!! Jestli je tomu tak, tak bych si ty osmnáctky v životě nekoupil (kromě jiného ovšem i kvůli komfortju odpružení). :no::no::no:
Osobně nevidím na tomto autě nic extra. Seděl jsem v něm a přestože jsem hubený, tak jsem si v autě připadal jako sardinka. Zkrátka pozice za volantem nic moc. Chápu a věřím, že podvozek bude na špici, ale chci se v autě cítit příjemně. Navíc ty komické pedály...
Me by zajimalo, kde udelal Ford chybu. Diesel pri 100km/h 5,0 litru, benzin (110kW) 5,6 litru. Pri 130km/h diesel 6,4 litru, benzin 7,1 litru :-) Nejak jim ten diesel zere (a benzin naopak)...
>:D skrytá reklama... čo ste to tu za ľudia?! pri teste Elantri to bol platený marketing a pri porovnávacom teste kde vyhral Scout sú redaktori platený koncernom >:D nemám slov
jako zase to trochu ženeš do extremu ty...při troše snahy se dá sehnat i neolítaná W210 nebo W211 případně A6 z první poloviny dekády....ovšem měl jsem na mysli, že u takového auta ač je jakkoli zachovalé tak prostě není nové...a nemusí to být nutně leštič ega...někdo hold nechce novou octávku v holobitu když za podobné peníze může mít něco mírně jetýho staršího a lepšího... ;-) a pro jeho účely poslouží lépe...neříkám že o koupi něčeho takového uvažuji já osobně...jako student zatím vlastnit auto nepotřebuju...a služebák mám k dispozici
Jinak s tou Oct je pravda, a nemluví se o tom, že palubní diskotéka je spíše jev běžný než výjimečný. Dělají to i nové či novší kusy. Stejně tak je to i u passatu nebo golfů. To ti musím dát za pravdu.
Tohle nemůžeš myslet vážně..... Nový vůz v této třídě je dnes na stejné nebo vyšší technické úrovni než 10 roků stará prémie. O ostatních výhodách nemluvě. Takže, pokud vynechám syndrom leštiče ega, tak jednoznačně nový. U 10roků staré prémie - r.v. 2001, co od takového auta čekat? při průměrném nájezdu cca. 25tis ročně (min.) to máme cca. 250-300tis km, tzn. šunka. Samozřejmě jeden Parda - olizovač plotů v bazaru a bezmezný důvěřílek v historii auta "helee vono to je ze švajzuu a měl to doktor" bude namítat, že se dá sehnat slušná olítačka. Použil jsi extrém, proto tohle píšu. Spíš to dá logiku např. 650 za nové, běžné nebo 650-700 za např. roční audi a6 v 2,0tdi a solid výbavě nebo Eclass....
ne všecky auta se vyrábí pro flotily...ty at si zustanou u octavek prima v dieselu a golfech variant....to pro tuctové zaměstance a polishe stačí...ostatní můžou jezdit v něčem méně tuctovém, od toho máme možnost volby...pryč jsou doby kdy bylo na výběr mezi žigulem a 120 :-)
...asi tak nějak...do focusu ecoboost jasná volba...diesel už je asi jen pro firemní flotily a taxikáře :-)
a současnej focus jedině v sedanu...ten hatch se teda moc nepovedl...narozdíl od minulých generací...a sedan ano...(první a druhá generace sedan byly odporné)
:yes: myslím, že tohle hdi je v 508 absolutně nejlepší. S předpisovou jízdou jsem se dostal bez problémů s novým autem, sedan, 70% meziměsto a 30město na spotřebu od 3,8 -5,8. Průměr po cca. 350km byl 4,3 lt. Tzn. z mírně dynamickou jízdou pod 5. Výborný motor.
všecko je o vkusu...mě se třeba tenhle focus konkrétně na těch 18* docela líbí...skrýva jeho dynamické nedostatky...fakt, že za pneu člověk vyháže dvojnásobek a jízdní konfort bude na okreskách tragický je jíná věc... ;-) dnes je hold doba že hopper kola se dávaj už i na picanto... >:D
Mi to třeba na těch 18 kolech přijde úplně tragické a vypadá to jako trakař. Třeba tady: [odkaz]
Když si k těm kolům jeden představí těch uschlých 140k pak je to navíc i směšné. Kdepak, nějakou pneumatiku to mít musí.
konečně to nekdo rekl nahlas. Nad tim uvažuji prakticky porad kdyz ctu podobne testy. Co je lepší? Koupit novou sub prémii v dieselu za 600 klacku a nebo deset let starou prémii za polovic? Vse me pro a proti. Je pravda ze dnesni vozy prd vydrží. Sam mohu potvrdit. Služebně jezdím par let starou octavii II a to neni tejden aby tam neco nessvítilo, nakej senzor atd. Deset let stara premie búder vsak to same v bledě modrým. Koukni na audi a6 nebo a8 z pocatku tisicileti pripadne na mb w211 a výčet poruch a uctu za opravy. Taky sranda
v krajině slepců jednooký králem. Tak dizajnově dodrbat jedno kvalitní auto auto z vnějšku, o vnitřku ani nemluvím, mohou snad jen u Fordu. Jdou cestou otřesných a nechutných kudrlinek jak u Focusu tak i u Mondea a Fiestě. 18-palcové kola vypadají ještě dobře ale podívejte jak to vypadá na 16-ti palcových ocelových discích. Potom se někdo diví, že si lidé koupí radši něco staršího a pěknějšího o kvalitě ani nemluvě, nicméně k té je třeba dodat, že od roku 2002 stavějí konstruktéři auta na nájezd 250.000km a elektronikou zaprasili úplně všechno takže se nedivte , že jste a budete furt v servisech, hledat proč Vám svítí a neshasíná, ta či ona kontrolka, nebo prostě ráno nenastratujete. A vo tom to je. Vytáhnout z bláznů prachy :-) .
Pan Jungmann tie jednostranne chvalospevy na Focus, tak to je skryta reklama. Avsak to, ze je Focus nedostatkove zbozi je pravda. Hlavne ojazdene v Nemecku. No, nekup to za 1.500 EURO?
Docela by mě zajímalo, dle jakých kritérií se zde hodnotí spotřeba.. Tento Focus dostal 9/10, spotřeba se v článku hodnotí jako velimi dobrá a při rychlostech 100/130 km/h dělá 5/6,4 l/100km. V minulém testu se dostal o mnoho těžší Peugeot 508 se silnějším motorem na "slušnou" spotřebu 4,6/5,5 l/100 km a dostal 8/10.