Ruku na srdce - kdyby byl nástupce výrazně úspornější, tak by se podle mě ten dražší servis stejně bohatě zaplatil... Samozřejmě pokud by se ten nástupce hned nerozsypal, ale nebuďme takoví pesimisté.
Fakt je, že tyhle koráby představují takový symbol, právě i díky své mohutnosti a to asi zmizí, což je svým způsobem škoda pro turisty a některé hrdé Američany. :-)
týmto by sice anuloval problém emisií, ale nie spotreby. Na E85/plyn naopak spotreba ešte o 10-30% stúpne. A predsa je "jednoduchšie" vyrobiť superjednoduchý a spoľahlivý a bezúdržbový hybrid >:-[] ktorý bude mať na papiery krásnu laboratórnu spotrebu ;-) všetci sme predsa zelení (a najviac tí čo tie baterky vyrábajú....)
Nie všetky krajiny sú rumunsko..(slovensko, česko..)
V niektorých pozerajú aj za evergreen fleetových nákupov- cenu. Nehovoriac, že z full size áut bola crown vic jedna z najlacnejších.
Ale dôvodom úspechu bol práve ten vysmievaný rám. Polícia sa nemusela báť vraziť do zlých chlapcov, lebo rám to vydržal a auto sa dalo lacno opraviť aj po ťažšej havárii. Taxikárom to tiež prišlo vhod.
A vôbec, na tom aute sa nemalo čo kaziť. Osemvalec zo starej školy vydržal státisíce kilometrov, automat z roku 5 tiež, tuhá náprava nehovoriac.
Lincoln už to má bohužel taky za sebou, alespoň podle Wikipedie:
"The last Town Car rolled off the assembly line on August 29, 2011"
Viz:
[odkaz] :-(:'-(
No co naděláme, třeba se alespoň bude lépe prodávat ten Charger, jak jsi už zmínil.
No já ti nevím, auta do firem a podniků kupují cifršpióni a těm je nějakej rám buřt, hlavně že to je levný, až se bude v júesej prodávat Logan, tak budeme čumět na taxi a POLICE káry :-):-):-)
Jinak souhlas s euro89! od padesátýchlet se v evropě rozmáhá samonosná kastle (první Škodovka - 1000 MB ji dostala v roce 1964) asi to mělo nějaký důvod, ne? No ještě je odnaučit tuhý zadní nápravy a budou umět dělat auta ;-)
to je recht...vůbec v arabském světě je velká obliba amerických aut...tam spotřebu nikdy řešit moc nemuseli tak asi proto...obzvlášť americká SUV jako navigátor escalade, gmc a tak jsou velmi favourite...ovšem ted už jim dávaj na frak japonské nissany, toyoty a hondy...
toyota avanza, nissan tiida sedan, yaris sedan, honda civic(v tuzemsku city) jsou největší hity těchto končin...a vypadá to strašně hlavně ta avanza
[odkaz]
jistěžě...v originále i v dabingu... >:D jojo ty policejní chargery v riu byli taky fine...v libanonu je maj v hodně podobný barevný kombinaci a dycky si na F&F5 vzpomenu když tam jsem ;-)
nový charger už má i policejní sbor v libanonu. ;-) vzhledem k oblibě japonských vozů v usa bych se nedivil kdyby to nakonec byla třeba toyota camry. Nissan vyhrál tendr na newyorský taxíky...
tak a ted už policejním sborům zbývaj prdítka anebo - jediná důstojná náhrada - koupit si charger.
V8 - máme
automat - máme 5ti stupnový
RWD - máme
rám - přežitek
U Dodge se na tenhle ten jistě mooc těšili.
Ford vyklidil pole - Taurus zatím nějak moc nešlape a Chevy Caprice (Holden z austrálie dle prodejních počtů taky moc ne).
Tak uvidíme.
Ted už je jen otázkou, když skončí Lincoln TownCar.
nízke prevádzkové náklady z pohľadu servisu a údržby zjavne už nikoho nezaujímajú.... modlou je predsa spotreba a emisie... a vzhlaďom k najčastejšiemu užívaniu týchto V8 križníkov práve v mestách je v týchto kategóriách absolútne nekonkurencieschopný.
Aj keď, keby mu tak dali nejaký 4 valcový hybrid.... >:D
jak se této kategorii amerických sedanů říkalo. Po smrti chevroletu caprice, buicku park evenue, cadillacu de ville, mercury gran marquis, vymírá poslední žijící legenda minulosti: ford crown victoria. Auto které přežilo svoji dobu. Které bylo tak neuvěřitelně konzervativní až bylo přítažlivé. Mrkňete na ten interier. No to je něco v 21.století nevídaného. I tak je ten interier, ty křesla místo sedadel div ne pohovka, měkký podvozek, ortodoxní automat a klasický V8 kouzelný. Timto jedna éra automobilismu zanikla definitivně. Stroj času se nedá zastavit. Zustane symbolem amerických velkoměst v taxižluté a policejní černobílé.
To auto by som určite nechcel, ale keď by som šiel do USA a bolo by v požičovni rád by som si ho na cca týždeň vzal a testol tú americkú klasiku. Ako píšeš, asi by som sa vrátil v čase no hlavne žasol nad tým v čom jazdili Amíci keď my sme slintali nad žigulákom... :-) Fotelky ako z obývačky, V8 + 4° automat, niečo lákavé na tom je :-)
Rámový podvozok bol práve tým faktorom, prečo toto auto obľubovali taxikári a policajné zbory. A tiež dôvodom prečo sa udržalo vo výrobe o dobrých 10 (15?) rokov dlhšie než muselo.
V roce 1922 Vincenzo Lancia představil samonosnou karoserii (vyvinutá byla již v roce 1919). V 2011 napadlo Forda, že rám v osobních automobilech není nejmodernější řešení. >:D
Mimochodom, pri prehliadaní galérie ma napadlo- na tom aute je niečo úchylne príťažlivé. Stačí zapadnúť do obrovského prečalúneného kresla, zatiahnuť za úžasnú páku automatickej prevodovky štýlom homer simpson a človek sa hneď prenesie do inej doby. Taký malý osobný stroj času.