Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu

Přestože prodejně už vůz nepatří mezi lídry třídy, stále má co nabídnout – i to bylo důvodem našeho testu.
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
24. 6. 2012 09:51
Modelem rendlík Space si z veřejnosti
výrobce kreatur udělal test, co všechno je zákazník schopen ještě sežrat. Pohříchu lze konstatovat, že hlupáci se najdou všude a někteří tenhle fuckoff sežrali i s navijákem. Nebudu tenhle "zázrak" hodnotit z hlediska designu interiéru, i když je pro většinu lidí "nezkousnutelný", (ani u kvality výroby a tím ve srovnání s konkurencí vysoké poruchovosti) a zůstanu jen u dvou prostých konstatování: změřte si vzdálenost mezi horní částí věnce volantu a dolní částí skla v zadních dveřích. Udělejte totéž u VW Passat,Sharan a u Volva XC70. Tím porovnáte efektivně využitelnou délku interiéru vozu. Nyní si sedněte do sedadla řidiče, připoutejte se, vezměte papírový ubrousek a zkuste si otřít zevnitř čelní sklo... A teprve potom si porovnejte zrůdný interiér s některým s vozů, kde je vše uzpořádáno účelně a na svém místě. [odkaz] A potom každý reálně uvažující člověk pochopí, že z vás výrobce kreatur dělá blbce.

Zkrátka: :no:
Avatar - libork
16. 12. 2011 13:35
Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu
Já měl Renault Espace tři roky.Kromě jedné závady na řemenici si na auto nemohu stěžovat.Koupil jsem momentálně jinou značku,ale stejně se pořád ohlížím po Espace.
Jízdní vlastnosti jsou vyhovující,oni si totiž musí ti podplacení redaktoři uvědomit an co byl Espace konstruován.Není to prostě sportovní auto.Já taky neříkám,že si trouba do Ferari nelaloží deset bas piva.Svezl jsem se z mnoha vozy různých značek a mě vyhovuje právě kabina Espace pro svou prostornost a vzdušnost.Absolutně nechápu výtky odborníků na nevyhovující sedačky.Neznám žádnou škodovku,jak vždy srovnávají novináři,která má taková křesla,kde nejste unaveni ani po několikahodinové jízdě.
Psalo se tady o ergonomii a o jiných věcech,docela mě to pobavilo.Zajímavé je,že ti zastánci vozidla s "největším kufrem" najednou nemají sindrom kufru ale hledají si jiné důvody,proč se jim Renault nelíbí,a potřebují mluvit za většinu.Například redaktor hledal spínač varovek a nenašel ho.
Já mohu říci,že jsem neměl lepší auto a pokud to půjde zase si jej pořídím.
29. 11. 2011 02:21
Re: Ergonomie a ergonomie
Přemýšlím proč je to problém. Když podmínky nařizují použití zadní mlhovky, tak zároveň dovolují použití mlhovek předních (a v tu chvíli to obvykle mívá i přínos). Takže mít to na jednom kroužku mi nepřijde tak špatné. Rozhodně mi vadí víc řešení a la LR, kde je pro hlavní světla ovladač v místě jako VW/Škoda a mlhovky mají tlačítko každá z jedné strany, špatně se to hmatá a není tam v šeru pod volantem vidět...

Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
29. 11. 2011 02:19
Re: Blázen GTI
Rozepsat se můžeš i tak, GTIho stejně nepřesvědčíš a my ostatní si rádi poslechneme názor někoho dalšího...
Pochybuji, že GTI zkousne fakt, že někdo si může koupit zároveň prémii a ten nejhorší low end (rozuměj Renault)... >:-[]
Avatar - palokalo
28. 11. 2011 15:05
Re: Ergonomie a ergonomie
suhlas.. to ma dost "nemilo" prekvapilo na mojom novom aute (peugeot)
27. 11. 2011 20:41
Blázen GTI
Auto.cz čtu už dlouho, v podstatě každodenně. Zatím jsem vždy odolával registrovat se, abych mohl přispívat do diskuzí, necítím tak často potřebu se vyjadřovat. Ovšem komentáře místního blázna GTI pod tímto článkem mě dohnaly k registraci.

V naší rodině máme jak zástupce francouzské školy (Renault), tak německé (Audi). Auta často střídám, a tak si myslím, že mohu leckteré věci dobře srovnat po stránce té slavné "ergonomie".

1) navigace v Renaultu (r.v. 2010) je po stránce mapových podkladů a rychlosti reakcí lepší než v Audi (r.v.2009).
2) ovládání navigace (logika zadávání adresy) je jednodušší v Renaultu (snazší zadání adresy, protože se dá kombinovat otáčení joysticku a pohybem do stran, oproti debilnímu kolečku v Audi, kdy se člověk strašně snadno splete)
3) ovládání rádia pod volantem v Renaultu je, co se týče umístění, příjemnější, než kolečka na obou stranách volantu.
4) Renault v ovládání pod volantem spojuje ovládání hlasitosti, změny zdroje audia, přepínání skladeb/stanic. V Audi mohu jen měnit stanice, ovládat hlasitost a při změně audio zdroje (z FM na CD atd) musím hledat na středovém panelu.

Netvrdím, že na Espace v interiéru již není znát stáří, netvrdím, že pro někoho, kdo v životě neviděl jiný interiér, než VW, to není šokující změna ve filosofii, ale nevím, proč se GTI snaží zesměšnit vše jiné, vše, co není VW. Btw. a pokud začneš mluvit o jízdních vlastnostech, tak se rozepíšu o něčem, co pro tebe bude studenou sprchou... :-P
27. 11. 2011 15:20
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes:

Jen je vtipné, v kolika testech právě to ovládání pod volantem kritizují.
27. 11. 2011 13:27
Re: sledovanost
Redakce pouze chtela zjistit pocet fanatickych obdivovatelu jednoho nejmenovaneho auta na zdejsim serveru. A povedlo se pri vedome ci nevedome spolupraci s GTIm :-)
Avatar - Ronault.
27. 11. 2011 11:44
Re: Fešák
No tak to dělám občas taky, ale méně a méně, protože tyhle volnoběžné otáčky se zmrzlým motorem nejsou nic dobrého pro motor, hlavně pro diesel.
27. 11. 2011 10:00
sledovanost
redakce nejspíše chtěla zjistit počet aktivních čtenářů a myslím, že se jim to povedlo >:-[]
jinam za mně, nadhozený sharan je na první pohled i svezení moc pěkný vůz, řízení a ovládání jako v kterémkoliv vw a to je pro mně ten problém, že prsty líp ovládám rádio pod volantem než palcem hledat tlačítko na něm, líbí se mi nápad oddělené klimošky, ať si spolujezdkyně u sebe namačká, co chce, ale hlavního šmátrat nebude. Taky standartní ovládání zasouváním karty a ruční ovládání centrálu mám raději, mám auto víc pod kontrolou (konkurenční vyskakovací klíče jsou pro zlost, zaolejovanej klíč vyskakuje furt v kapse a zalejzá dovnitř bordel z kapsy, považuju za největší zastarolost v autech 21.století)
Avatar - petrumr
27. 11. 2011 08:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2011 00:18
Je to francouzská kreatura
tím je řečeno vše :no: :no: :no:
26. 11. 2011 23:30
Re: PULP FICTON
Sklapni si sam, ubozaku :no:

A at jen neklesam na tvou ubohou uroven: Nissan Note jako COTY - tobe to prijde OK? Vyhral jen a pouze diky elektro pohonu. Jako auto je totiz absolutne podprumerhy ve vsech kategoriich.
Renault Kangoo ZE dostal VOTY, ale ne jako Kangoo, ale pouze jako Kangoo ZE - kvuli elektropohonu.

Tobe tahle elektro-propaganda pripada OK?

Mimochodem (abych nebyl narcen) - to same bych napsal i kdyby na pridi Nissanu Note bylo logo VW, Porsche, nebo treba Maserati.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:55
Re: Fešák
No jo, jenže ten náklaďák, to je trochu jiná píseň. Ono i Favorit nebo Felda byla jiná píseň, tam táhlo ze všech stran, nic netěsnilo, člověk zhasnul motor a byla tam do dvou minut zima jak v mrazáku. Dneska máš vrstvená skla, všechno je odtlumeno a odtěsněno. Já například i na podlaze mám tak 3-4 cm hrubou vrstvu a na ní je tepve koberec. Tam to teplo uniká o hodně pomaleji.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:52
Re: PULP FICTON
Tak popravdě byl problém na googlu sehnat srovnatelné interiéry... Z B6 bych nesrovnával, ta přišla krátce před Lagunou 3 a ta už je tady taky 3-4 roky.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:48
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
To už je pro GTIho trochu moc, už to jedno dítě nezvládá (marianka), natož tři >:D
26. 11. 2011 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 20:32
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Ten interiér má taky svůj význam. Zatímco do sharanu si u řidiče dáte tak maxímálně kafe do držáku ,tak v espacu můžete do předních přihrádek narvat celou mrtvolu po kouskách ... Takže pro účely rodiny a z ohledu kupce MPV , má renault za funkční interier :yes: :yes: :yes:

Zatímco VW ,prostě vzalo palubovku z golfa ? nebo passata ? a nebo ze škody ... (všechny jsou stejné) a je vymalováno ... Zkus se vžít do role rodiny s 3 dětmi a pak porovnávej MPV
Avatar - dr.biker
26. 11. 2011 19:14
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Jo, tak tady bylo ale živo!
Je vidět, že Espace byl a je nadčasový vůz, když i po devíti letech strhl Espace takový rozruch v diskuzi. Pro mě je to typicky francouzské MPV, tedy pohodlné a prostorné rodinné auto pro 5 dospělých cestujících (+ možnost dalších dvou dětí dozadu). Chápu, že každému nevyhovuje tento interiér, každý máme jiný vkus. Pro tyto lidi je tu např. již zmiňovaná modla MPV, tedy Sharan (pro mě obyčejné, konzervativní až chladné auto se zadními posuvnými dveřmi, co se tváří jako MPV).
Jinak Renault vyrábí ještě Twingo, to má taky moc pěkně tvarovanou palubovku:
[odkaz]
:-)
26. 11. 2011 16:05
Re: *
Teší ma, tak sa predstavím aj ja, som Klaudius.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 15:43
Re: PULP FICTON
No, teď jsi to zase trošku podělal ty, tohle je Initiale po faceliftu z roku 2005, ve srovnání s B5 (možná B5.5), který ten rok končil. Ale v každém případě nemám problém postavit vedle sebe tuhle Lagunu a B6 interiér. U mne by Laguna vyhrála, ne beru zpět, u mne Laguna tehdy opravdu vyhrála... ;-) :yes:
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:25
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Precti si test a diskusi ;-)

V tom, co dela MPVcko MPVckem je Espace zatim neprekonan.
4x4 a dynamika nejsou u rodinneho kocaru tak podstatne - nebudes prece s rodinou rezat zakruty na okreskach. Espace neni sportak...
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 14:17
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Máš pravdu, že by Espace, stejně jak otřeba Laguna a další, potřeboval 4x4, dnes se to stává pomalu základem u dražších aut.
Přitom Scénic RX4 tady byl dávno.
Motory rozhodně jsou podařené, to bych nezpochybňoval.
Zbytek je dán věkem. Jízdně OK, samozřejmě.
Avatar - Andromeda
26. 11. 2011 14:13
Re: *
Brzdi střelče, rychle brzdi 8-s . Přístavní nebo kočovný manýry sem netahej !!!
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:13
Re: *
Zacni se chovat slusne, zatim se tady profilujes jako naprosty hlupak. Jo, tvuj "prispevek" ohlasuji redakci, takze doufam, ze brzo zmizi...
26. 11. 2011 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - m.z.
26. 11. 2011 13:59
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
A v čem je tak nedostižný, že se mu nikdo ani po letech nevyrovná? Nerýpu, jen mě zajímají nějaká fakta, např. dodnes nenabízí 4x4, dynamika a jízdní vlastnosti taky nejsou úplně na špici, tak v čem je tak nedostižný?
Neříkám, že to není dobré auto, ale mě se např. jednoduše nelíbil, proto vypadl. Hodně jsem zvažoval ještě S-Max, Galaxy.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:38
Re: PULP FICTON
Zase mimo mísu, srovnávaš Lagunu z roku 2001 v základu na fotce od nějakého amatéra s Passatem Hihgline z roku cca 2007 o generaci novějšího.
Navíc tahle modrá u Laguny se snad ani u nás neprodávala a v reále jsem ji ještě nepotkal.
Pokud bys chtěl srovnávat Lagunu II, tak musíš s Passatem B5
[odkaz]
[odkaz]

Stojí ti to za to, takhle si snižovat svou hodnotu? 8-s
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:28
Re: Fešák
To je výborný nápad nechat běžet motor a odejít od auta, opravdu. Ekologie, ekonomie nic? Nemluvě o tom, že dnešní auta jsou velmi dobře izolovány, nějakých 10 minut mimo auto interiér ani v mrazu tolik neprochladí, to topení zpátky vytopí za pár vteřin.
26. 11. 2011 13:25
Re: *
Teba neučili slušnosti? Bež tam ty. Chudáci bez rozumu nemajú v diskusiách čo robiť.
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 13:24
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Ano byl nejvyssi cas hodit do ringu ten tvuj povestny rucnik - horni diskuse byla pro tebe totalni debakl. Espace proste je tridni eso a ani po letech neni vuz, ktery by se mu vyrovnal. Potvrzuje to test i nazory v diskusi, v ktere se objevil pouze jediny trotl, ktery zkousi tento fakt prekrucovat. Kdo ten trotl je ti doufam nemusim rikat...
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 13:09
Re: PULP FICTON
A co je na té Laguně špatného ? Tedy krom té modré barvy, ale ona tam byla ještě šedá a pro fajnšmekry černo/cihlová. Krásný a pohodlný interiér, kde se dalo pohodlně cestovat. Rozhodně hezčí, než ta VW... ;-)
26. 11. 2011 13:02
Re: PULP FICTON
Ano i ne. Senilního řidiče logicky může zaskočit, že stěrače sice jsou obvykle na pravé páčce, ale jednou se zapínají dolů (např. Renault), jindy nahoru (LR), Na zadní je kolečko na páčce (Renault) nebo posun páčky k sobě (LR), Renault tam má ostřikovač, prostě sranda. Občas si říkám, že by to mohli nějak unifikovat, ale nikdy mi to problémy nedělalo...

Co mne překvapuje, že GTI dovolil manželce autíčko, které na sobě nemá odznáček trojité V, protože jinak by se přece nemohl splést... :-O
26. 11. 2011 12:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:45
Re: PULP FICTON
Za toho Aštara Šerana :yes: :yes: >:D
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:39
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Nemáš zač, vzdělávat se není nikdy pozdě.
26. 11. 2011 12:37
Re: PULP FICTON
Kdyby jen Aštara Šerana... :-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:29
Re: PULP FICTON
No když si předsravím dobu uvedení na trh Espacu a současníka Sharana z té doby, odmyslím si ty tvoje VW omalovánky, tak musím uznat, že Espace po všech stránkách válcuje Sharana.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:28
Re: Výhľad
Pamatuj, že to je francouzské sklo a to je méně průhledné než německá ocel ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:27
Re: Ergonomie a ergonomie
Problém s mlhovkami má i Renault nebo PSA. Pokud chceš zadní, musí svítit přední... Je to škoda... :no:
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:26
Re: Ergonomie a ergonomie
Ze života :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:23
Re: Fešák
Proč bys nechával zamčené nastartované auto? To tak strašně rád pálíš palivo?
26. 11. 2011 12:22
Re: PULP FICTON
Sklapni, beztak nevieš, čo melieš.
Avatar - pumpkin
26. 11. 2011 10:37
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
aaale no... snáď si sa z toho po včerajšku už vyspal zas do ružovwa. :-)
Avatar - Emel
26. 11. 2011 10:17
Re: PULP FICTON
Finta je v tom šoférovi. Espace prostě není šoférské auto. Řízení je degradováno na nezbytnou nutnost toho, že se rodina přesouvá z jednoho místa na druhé. Pokud řidičský ideál je být obklopen přístrojovou deskou a sedět na zemi, pak Espace je jeho protikladem. Nicméně neřidičské pocity jsou i za volantem příjemné, prostornost a vzdušnost, dobré materiály... nakonec proč ne.

Sharan nově obohatil naši firemní flotilu, tak napíšu reálné dojmy.
26. 11. 2011 09:21
espace
ked citam tuto diskusiu, tak toto auto musi mat nejake caro. V diskusii pod 650-tkou nestekol ani pes (teda stekol, ale zatial 3x menej ako tu).

Apelovanie na garazovu vizualnu mudrost a esteticku sudnost je asi najvacsia perla tejto diskusie, vzhladom k faktu,ze sa jedna o ciste subjektivne paametre. To iste sa tyka ciastocne aj ergonomie.
Pokial chceme zrovnavat auta a budeme zrovnavat jazdne vlastnosti, spotrebu, kvalitu spracovania, uzitkovost a co je viem co este, tak mozeme povedat, ktore z tohoto suboja bude lepsie, ale ohodnotit, ktore je krajsie si musi kazdy sam.
26. 11. 2011 07:54
Re: PULP FICTON
Hmmm, zda se, ze sebevetsi kram staci pohanet elektromotorem a titul je v kapse...
26. 11. 2011 01:03
Re: PULP FICTON
si fakt musis robi srandu... sharan ze este ticky skvost? ten sedy grc s krabicou od topanok namiesto stredoveho panelu?
26. 11. 2011 01:01
Re: PULP FICTON
klasika, zase si tendencny, davas obrazky laguny v zaklade, ktora sa zacala vyrabat v 2001 a potom ako porovnanie pasata v plnke zacatie vyroby 2005.
A prave na tom kokpite pasatu su vsetky objektivne ergonomike preslapy vytykane v prispevkoch vyssie.....
26. 11. 2011 00:01
Re: Fešák
Nezkoušel jsem to, ale teoreticky by to mělo být možné. Teda u handsfree karty. U tý jednoduší verze by jsi musel vzít druhou kartu, neboť tam ve chvíli kdy nastartuješ tak se karta zamkne ve slotu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:50
Re: KONTRASTY
Jistě, ani jsem nechtěl rozdmýchávat politické diskuse :-) Od toho jsou jiné servery...
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 23:39
Re: KONTRASTY
Nechme Jakube politiku spát ( ona se vtírá ta potvora neustále ;-) ) a vezmi to tak, že jej autor ve zkratce použil cíleně ;-) .
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:28
Re: KONTRASTY
... inu, jakoby v ČR stoupal počet krajně pravicových lidí, kteří onen pojem používají jako urážku >:D
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 23:14
Re: KONTRASTY
Asi jde o použití módní terminologie ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:52
Re: PULP FICTON
Bingo - klidně budu tvrdit, že "makám" na Klapzubově jedenáctce >:-[] . Jinak skutečně dobrý nápad parde ;-) .
25. 11. 2011 22:51
Re: Ergonomie a ergonomie
Každý bráni to svoje. Ja si napríklad neviem vynachváliť tankovacie hrdlo na ľavej strane auta. Vždy je k dispozícii viac stojanov vľavo ako vpravo a nemusím obchádzať celé auto...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:50
Re: KONTRASTY
Nemířil jsem konkrétně na Tebe ;-) Pravdu díš.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:48
Re: KONTRASTY
Ano, máš recht s vlastní zkušeností a trefil jsi hejno hřebíků na hlavičku s vyprovokovanými obavami o kvalitu, neb jak říkal Pepi G., x kráte opakovaná...Co dokáže demagogie, laciná, hloupá, servilní, povrchní a manipulační propaganda, jenž je opakovaně, cíleně a vlastně po té trvale používána, je zřejmé jak z projevu médií ( někteří snad dokonce věří tomu, co píší či říkají ), tak bohužel z chování a reakcí adresátů - obyvatelstva. Aneb jak se útočí na podvědomí ;-) ...
Tal Latitude v bílé ve finále na vlastní voko přes sklo showroomu není až takový průšvih, Modus mi nikdy nějak nesedl, Clio už tu mělo být a podle Clia uvidíme nejspíše novou face (či její tahy) automobilky.
Espace bude větší oříšek, zrovna jako nástupce Laguny, o Meganu ( včetně Scenicu ) nemluvě - na něm a Cliu stojí prodeje.
Ono jde i v lize managerské o mezilidské vztahy a krizový manageři občas vylijí s vaničkou i dítě - což je dle mého laického pohledu případ C.Ghosna. Některé jeho vize a občasná sázka na přílišnou umírněnost, masovost, nedošly zrovna oblibě a úspěchu...
Nejde jen o to, co pustili z bran firmy ( dle mne to byl krok správným směrem ), ale především v jaké kvalitě ať už konstrukční, tak výrobní ( plus cena, úroveň servisní sítě, etc. ) dané produkty dodávají zákazníkům. A tehdy se z vícero důvodů všechno neuhlídalo.
Znovu opakuji - zapomíná se na tehdy probíhající fúzi s Nissanem, s jejímiž následky ( nedostatečná pozornost v některých oblastech ) se v podobě nejen např. Ádových klišé potkáváme . Kdo, respektive kolik z tehdejších fúzí a jak přežilo pánové :-! ???
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:41
Re: KONTRASTY
to množné číslo si odpusť ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:36
Re: KONTRASTY
Vy sem začínaté "cpát" i politickou ideologii?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:33
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
... díky, celou diskusi jsem zdaleka nečetl.
25. 11. 2011 22:30
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Vyjádření bylo hned na začátku... " Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... "
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:24
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Do diskuse nahlížím pozdě, zřejme jsi již pryč. Ale přesto bych se Tě rád zeptal - jaký máš názor na projekt Kaplického knihovny? Zahlédl jsem zmínku o ní ve Tvém příspěvku a nedá mi to, abych se nezeptal... ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:21
Re: KONTRASTY... tak to má být
Klasický, s úctou k zavedeným ctnostem, a avantgardní pokrokář a hledač nových cest. Vybere si každý ;-)
25. 11. 2011 22:16
Re: KONTRASTY
Možná jsi právě zklamal řadu kolegů, kteří se na tvé blogové či diskusní pravdoláskové myšlénky upřímně tešili ;-)
25. 11. 2011 22:15
Re: PULP FICTON
Ja už som si v roome požičiaval meter aj od predajcu - zdôvodnenie, že si chcem zmerať šírku interiéru medzi madlami dverí, či mi tam vojdú 3 autosedačky, celkom stačil. Boli samá ochota. ;-)
25. 11. 2011 22:13
Re: PULP FICTON
Díky za info. Kto by to povedal. ;-) :yes:
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:12
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
děkujeme a nashledanou
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:05
Re: PULP FICTON
Fajn, doufám, že nebudu za Ivana, hlavu medvědí >:-[] a nezapomenu vzít do kapsy!
25. 11. 2011 22:04
Re: KONTRASTY
Tak to sme asi viacerí...
Po prvotnom sklamaní z nového Renaultu Kangoo som si ho nakoniec kúpil a dokonale som zistil, ako môže prvý dojem klamať. A z podvedomého strachu z poruchovosti, ktorá sa tu omieľala permanentne, som sa tiež vyliečil, auto ide ako hodinky. Sklamanie z Koleosu napravili jeho kvality a nakoniec vydarený dizajn, potešil Wind. Ostáva len rozpačitosť z Latitude, a neisté očakávanie nástupcov Espaca, Modusu, a nakoniec aj Clia.
Patricka je škoda. Ale stáva sa, že aj najlepší musia odísť. Tu možno každý povie, že to prehnal s futurizmom a jeho dizajn bol príliš odvážny. Ale to je krutý omyl. Le Quément tvoril, ale nerozhodoval o tom, čo bude alebo nebude predmetom výroby a predajným artiklom. O tom rozhodovali a rozhodujú manažéri - a že rozhodli zle, a pustili do sveta viac ako bol ochotný prijať, nie je Le Quémentova vina. Detto Bangle v BMW. Ponúkol im, čo vytvoril, a oni rozhodli, či to vezmú alebo nie.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:02
Re: PULP FICTON
Popravdě, v Espasu jsem aktuálně dlouho neseděl a nechtěl jsem psát o kouzlu z pobytu na palubě toho "vymazleného"kousku" na výstavě, včetně- jestli se nepletu-jakéhosi ambientního osvětlení interiéru už tehdy.
Prostě pohoda, uvolnění, úsměv, domácí komorní komfortní atmosféra, místo kam se rád vracíš, kde je o nejen o tebe dobře pečováno, postaráno,kde jsi nejen ty hýčkán, kde nejen na tebe myslí, kde máš nejen ty dveře dokořán, místo, kterému právě díky součtu toho všeho plus mnoha dalších dojmů věříš...
Jak jsem psal Klaudiovi - v novém Sharanu jsem seděl okamžik a nikdy ho nijak právě proto nehodnotil...
25. 11. 2011 21:57
DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Poté co jsem se tu dozvěděl, že tohle [odkaz] je mistrovské umělecké dílo autoavangardy, poté, co jsem se tu dozvěděl, že tohle je kabina snů toho pravého šoféra se vkusem a poté, co jsem se dozvěděl, že nepoznám automobilový kýč - [odkaz] ani pod mikroskopem zjišťuji, že pro mne zde místo na diskusi není. Vyčerpal jsem nahoře veškerý arzenál apelů na lidskou garážovou vizuální moudrost a estetickou soudnost, je to marné. A přitom jsem říkal - neber trávu, neber trávu, neber trávu...

Héj, jako bych tu někde poblíž slyšel vyrůstat ze země pravdoláskovou knihovnu na Letné. Tak aspoň že nám zde Janošík vydlabaný z lipového špalku a Švejk vyvedený ze svařovacího drátu vytváří diskusně důstojně korespondující umělecké garážové zátiší...

P.S. Pátý díl kultovního komiksu Čtyřlístek v garáži se na pultech trafik objeví v pondělí ráno. Netlačte se, na každého se dostane... ;-)
25. 11. 2011 21:56
Re: PULP FICTON
jen malé info
Kangoo ZE získalo evropskou cenu " Van of the Year 2012 " :yes:
25. 11. 2011 21:55
Re: KONTRASTY
Možná když svůj pravdoláskový postoj zhmotníš i na blogu, že se to uchytí...
25. 11. 2011 21:54
Re: PULP FICTON
S tak jednoduchou vecou môže byť problém? Že by to bolo vekom...?
25. 11. 2011 21:51
Re: PULP FICTON
A.

Kde vidíš fór? Že si ty niečo pil...
25. 11. 2011 21:50
Re: PULP FICTON
Ideál pre vodiča. Čo môže chcieť viac ako maximálne komfortný dokonalý výhľad? Jedno z najdôležitejších kritérií.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:48
Re: KONTRASTY
Já člověče tiše doufám, že se kluci po delší "tvůrčí" odmlce a restrukturalizaci ( jíž padl bohužel nesmyslně za oběť právě P.Le Quément ) řádně nadechli a předvedou v podobě nového Espasu vůz hodný odkazu a jména jak tvůrce jeho předchůdce, tak vozu samotného ;-)
25. 11. 2011 21:47
Re: PULP FICTON
Ak to pôjde, vezmi nejaké pásmo a zmeraj výšku hrany sedáku od podlahy... ;-)
25. 11. 2011 21:45
Re: KONTRASTY
Mne OK neprišli, ak si nalistuješ staršie články k Sharanu, už som to písal. Možno trochu porovnávam s výškou sedadiel v mojom aute, tam majú skutočne úroveň, ktorá plne podopiera stehná a zabezpečuje pohodlné sedenie aj na dlhé trasy. Ak budem mať možnosť, výšku nad podlahou zmeriam.

Kým som Sharan videl naživo, písal som dokonca aj to, že by som si vedel predstaviť vlastniť ho. Ale sklamal ma jak vizážou, tak interiérom a názor som menil. Som holt zhýčkaný Renaultmi... ;-)

K novému autu gratulujem, nech dobre slúži. Nemôže sa všetkým páčiť a vyhovovať to isté. Koniec-koncov, nikde som nenapísal, že Sharan je zlé auto, to by som mu krivdil.
25. 11. 2011 21:42
Re: KONTRASTY
Asi nie... Podľa toho čo píšeš.
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:41
Re: KONTRASTY
to nenaberou nikdy, protože takových lidí je tu minimum.. tobě podobných maximum
25. 11. 2011 21:36
Re: KONTRASTY
Ano, s tím souhlas, zvenku má svou hodnotu i dnes.
25. 11. 2011 21:34
Re: KONTRASTY
:-) No, pravda je, že o tomhle teda jako asi fakt nic nevím - nemám auto, nemám manželku a nemám děti... >:D ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:34
Re: Espasitel
Tak, tak pane ;-) , je to přesně tak jak říkáš :yes:
25. 11. 2011 21:33
Re: KONTRASTY
Tohle můžeš napsat pod každý článek o libovolném autě. Jestli se toho zde chytneme všichni, diskuse naberou zajímavej uklidňující formát :-)
Avatar - m.z.
25. 11. 2011 21:33
Re: KONTRASTY
Já se teda nezaujatě zapojím do debaty o nízko položených sedačkách v Sharanu, já na něj čekám (koncem roku snad dorazí) a při výběru mi právě zadní sedačky přišly výškou OK, na rozdíl od Espace apod.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:32
Re: PULP FICTON
;-) Díky, co se týče Sharanu, tak jsem se na chvílinku posadil dopředu a mizel pryč ( měl jsem už tak sekeru a už mne telefonicky naháněli ), tak že jsem se k němu nevyjadřoval téměř nikdy. Způsob umístění sedadel v druhé řadě jsi popsal naprosto přesně a tímto způsobem také kdysi argumentoval prodejce u Citroenu ;-) - napadlo mne to po usednutí okamžitě také, ale nedalo mi na to neupozornit...
Druhé řadě ve VW se budu věnovat >:D ...
25. 11. 2011 21:27
Re: PULP FICTON
Ty pochop, že nemá cenu hovoriť o umení, keď o ňom evidentne vieš prd. :*)
25. 11. 2011 21:26
Re: KONTRASTY
"nenuceně elegantní dominance" - :-! :yes: :yes: :yes:
25. 11. 2011 21:26
Re: PULP FICTON
>:D Zrovna stěrač se pouští u všech aut hoooodně podobně. Vyvoď si z toho co chceš :-)
25. 11. 2011 21:23
Re: PULP FICTON
A kto tam tie Roomstery teda bude kupovať...? :-O
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:23
Re: KONTRASTY
Nechci konfrontovat Touran s Espacem - to by mne nenapadlo. Šlo jen o ten dojem, o dojem z dražší verze MPV Renckovi konkurence - nic víc . Tak vcelku často vídávám Alhambru(y) v červené a i stalo se, že nedlouho po sobě jsem kolikrát potkal oba kousky a za sebe říkám, že Espace i po těch letech má neustále šmrnc a porce vetknuté nenucené elegantní dominance je cítit i dnes. Výrazově koncernová dvojčata mluví jednak jinou a jednak novější řečí, zatímco Espace je ve výrobě od roku 2003. A na svůj věk je překvapivě zachovalým elegánem.
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:21
Re: KONTRASTY
to netuším proč? Když si sednu do Espace a bude mi vyhovovat, tak proč bych se jím neměl zaobírat? Kvůli tomu, že je nezvyklý? To bych byl hloupý, kdybych ho jen kvůli tomu zavrhl.
25. 11. 2011 21:19
Re: KONTRASTY
Vieš, čo je šofér? To je ten pán, ktorý okrem vedenia vozidla musí zvládať konverzáciu s manželkou, utíšíť a zabaviť decká šantiace vzadu, vnímať okolitú krajinu, a aj po celodennej "štreke" na dovolenku vystúpiť z auta vpohode a podľa možností ešte trochu svieži a schopný dotiahnuť deň do konca.
Na to je Espace priam stvorený, nič lepšie proste nie je.

P.S.: Nespomínaj gýč, keď ho nerozoznáš.
25. 11. 2011 21:16
Re: KONTRASTY
Vystihol si to. Už "letitý" Espace vyzerá v každom smere lepšie a pôsobí modernejšie ako novinka od VW. Napriek účelovému výberu fotiek. A teraz si predstav ten rozdiel, keď príde nový Espace.... ;-)
25. 11. 2011 21:14
Re: Ergonomie a ergonomie
ergonomie dle chápání českého novináře = "míra shody s Passatem". Čím se auto uvnitř víc podobá Passatu, tím je ergonomičtější....

Ovládání světel u koncernu VW je opravdu dobrý příklad jejich "ergonomičnosti", výborný je taky jejich přístup k mlhovkám - "když chceš rozsvítit zadní, musí svítit i přední". Pak na mokré dálnici všichni VWčkáři jezdí s předníma mlhovkama jak trotli.... 8-s
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Pokud za umění považuješ kabinu espace... >:D tak to potom ano. Klaudie, pochop, to s uměním nemá co společného, tady jde o kabinu auta, jde o to, jak účelně a vkusně je to ztvárněno. Podívej se na kabinu Sharanu, vždyť to je doslovný estetický (chceš-li "umělecký") skvost (oproti espacu.)

Jsem ochoten diskutovat o kvalitě karoserie espacu, to ano, avšak o kabině nikoliv.
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Správny postreh, nízko umiestnené sedadlá v druhom, prípadne treťom rade, to je typická bolesť MPV doby, v ktorej tento Espace prišiel (zase to viac vyhovuje malým deťom, ktoré nemusia tak namáhavo šplhať do svojich autosedačiek :-) ) Každopádne treba uznať, že je to mínus, a to dosť výrazné. :-) Presne ako si pripomenul, rovnakým neduhom trpia súdobí konkurenti.

Teraz si na to výrobcovia už dávajú pozor. Okrem jedného. Nový VW Sharan okrem toho, že sedadlá v druhom rade sú dosť malé, trpí presne tým istým neduhom ako odchádzajúci Espace či C8 - vzadu sa kvôli sedákom nízko nad podlahou sedí proste zle.
25. 11. 2011 21:09
Re: KONTRASTY
U tebe mě to popravdě překvapuje.
25. 11. 2011 21:08
Re: PULP FICTON
Si úplne mimo, bude lepšie, ak túto debatu ukončíme. Ak niečomu nerozumieš, nepleť sa do toho, lebo vyjdeš na posmech - táto póza Ti nesedí. O umení sa budem radšej baviť s niekým iným. ;-)
25. 11. 2011 21:06
Re: KONTRASTY
Ano, rys karoserie espacu je rysem, který tu ovšem nesmíš nahlas sdělovat, neboť to se nenosí - je nadčasový, s tím souhlas. A naopak kabina je dokonalej propadák. To není auto pro šoféra, to je panákovská kabina pro antoušky. Pokus o kýčovitej pokojíček pro tesilové "ramby"... ;-)
25. 11. 2011 21:03
Re: PULP FICTON
Já tušil, že se budeš zdráhat tu na plnou pusu napsat, že ten espace je uvnitř ostřesnej a že Sharan ti svou krásou vyrazil dech. No jo, je to tak... Je to možná neuvěřitelné, ale ten Volkswagen strčí celej francouzskej espacovskej šarm (žádnej tam uvnitř není) do svý kapsy.
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:01
Re: KONTRASTY
vůbec .. hlavně na Espace vidím jak nestárne, prostě vypadá stále čerstvě.
Jinak si zde dal ručně malovaného Sharana, nic jiného totiž propagační fotky nejsou.
Interiér záleží na vkusu každého soudruha, jak se říká. Sto lidí, sto chutí.
Někdo ocení konzervativní "předvídatelnost" VW, někdo dá přednost pravému opaku u Renaultu. A byť instinktivně, ne to není to pravé slovo.. A byť ze zvyku tíhnu k tomu VW nejsem proti tomu mít přístrojovku toho Espace, když mi sedne do ruky.
25. 11. 2011 21:00
Re: PULP FICTON
Nejsem obdovovatel minulého passata, jen vím, kdo umí udělat parádní mainstreamový kokpit - [odkaz] Mimochodem, takhle vypadala minulá laguna - [odkaz] 8-s

Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... >:D
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:56
Re: PULP FICTON
Tak render foto a testovací dokument těžko mohou soupeřit a jen dle těch fotek klasickým pojetím ( na které je každý zvyklý ) vypadá volba na VW. NIcméně - v Espacu jsem dlouho neseděl a v Sharanu před časem pouze momentík.
Ale protože mne čerstvá konfrontace vcelku zajímá, zaběhnu jak k VW ( tam Sarana mají ) tak k Renaultu a snad bude k mání Espace...
25. 11. 2011 20:51
Re: KONTRASTY
I kdybys sem dal ručně malovaného sharana, tak dnes je to tu se strany espaců na přímej ručník do ringu, a jestli mi chceš i ty vysvětlovat, že kabina espacu je mistrovské dílo autoavantgardy, tak to už potom vážně nevím...

Díky za fotopodporu... ;-) Copak ty nevidíš tu absolutní vizuální rozpolcenost espacu ve výrazu?
25. 11. 2011 20:50