To se velmi mýlíte, HTP je velmi výjimečný motor:
1. je nejdražší ze všech motorů v daném segmentu
2. je to spolu s TSI jediný motor s řetězovým rozvodem, který se umí z ničehož nic potkat
3. je to jediný motor na světě, který i při velmi opatrném užívání umí totálně zkolabovat do 60 000 km
4. je to asi nejuchlastanější motor ve vesmíru v poměru výkon/spotřeba
Myslím si, že HTP je výjimečný amotor, který se škodovákům opravdu povedl. Ostatně, jediné motory, které u VW jakž-takž fungují jsou ty, které navrhli v Lamborghini . Toho bohdá nebude, aby Němec dobrý motor udělal...
Jenže Delta není jen delší Bravo, je tam jiná náprava a ta by negativně ovlivnila cenu. Navíc Bravo je komplet zralé na výměnu, protože řízení v tom autě je prostě odpuzující. Jinak zbytek OK, dokonce i ta zadní tuhá náprava by mohla zlstat, ale to řízení... to je nesnesitelná hrůza.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
"Bezpečností se nová Panda taky nevyznačuje..."
Hergot, někteří z nás se s tím stačili sotva povozit a koukám, že jiní už zvládli tu Pandu rozmlátit na cáry.
Tož zatím jsem - na rozdíl od tebe - s tou Pandou neboural, takže o bezpečnosti se bavit nemohu...
Ze si ty v tom Citybordel ani nesedel iba dristas do vetra, lebo zaboha nemozes pripustit, aby nieco bolo lepsie nez skatule od Das Auto?
Pozri si radsej test Citygo [odkaz]
Tou dobou existoval (a k dispozici "za pár peněz" byl) EXCELENTní motor 1.4 HDi - je ale FAKTem že ten T-rochu D-ýchavičně/-drnčící i-dol národa lidé kupovali asi (mnohem) "vwíc" ;-)
Prvních pár let R3 1.2 HTP myslíte? No to asi JE ;-)
PS: Tenhle motor alespoň JEDE.. :-)
..narozdíl od HTP či "chvwálené" novwinky v UPu ;-)
..lépe a s menší spotřebou :yes::-)
Pružnost je (v praxi) možná NEJDŮLEŽITĚJŠÍ parametr! :yes::-)
(a samozřejmě záleží na zpřevodování - ROZHODNĚ lepší "vynikající elasticita", než o pár km vyšší maximálka - si alespoň myslím já ;-)
PS: "pochybné" je naopak "všemi vyhledávané" 0-100 km/h ;-\
Dovolím si shrnout proč je Panda opět králem třídy.
-bezkonkureční motorová nabídka v čele s nejlepším světovým motorem 2010
-jízda na vrcholu třídy
-odhlučnění na vrcholu třídy
-prostornost na vrcholu třídy
-nápaditý a variabilní interiér
-bezkonkurenční nabídka paliv
-4x4
Vzal si mi to z huby, neteř má pandu 2003 a letos jme tam ty tyčky zrovna měnili páč už to trochu klepalo při pomalé jízdě po kostkách, stálo to 900,-Kč a hodinu práce. Pak se jen těžko věří redaktorům odborníkům, kteří zde kritizují např. twin air a neví ani pořádně v čem sedí. Co mě ale udivuje, že v tý starý pandě je furt první výfuk a není děravý, pouze se sloupal vnější obal ze zadního tlumiče. Možná je to tím, že auto jezdí fakt denně v zimě i v létě a nestačí tam zkondenzovat kyselé páry. ;-)
Černobílé krabičkování kategorií se už dnes nenosí. Zákazník nehledá apriori auto nějaké konkrétní kategorie, zákazník potřebuje pokrýt své potřeby a touhy. Většina nemá dokonce o kategoriích ani ponětí a smrtelně se urazí, pokud jejich Octavii označíš za nižší střední třídu.
Konečná to není, osobně chápu podobně silná slova jen jako klasickou místní snahu vyvolávat hádky. Panda ctí prostorovou filosofii svého úspěšného předchůdce, jen přidává na rafinovanosti. Ostatně, znáš to sám... inovace u leadera segmentu se odvažují na lékárnických vahách, zejména v době, kdy konkurence houstne. Bude zajímavé sledovat, jak se rozštěpí zájem mezi starou a novou Pandu a jak se nováčkům podaří ukousnout z jejího koláče...
Pánové co to píšete? : "Například na přední odlehčené nápravě je stabilizátor nově uchycen přes tyčky k tlumičům (dosud méně účinně na spodních ramenech)." - Panda druhé serie 2003 - 2012 má takto uchycený stabilizátor. Takže srovnáváte pandu první serie oproti 3 serie. Takže dále abychom si vše ujasnili, spodní ramena budou asi z lisovaného plechu ( o hliníku ani neuvažuji ) oproti pevným litinovým odlitkům co tam mám nyní, nebude cesta vpřed v odolnosti, ale v ceně. Snad se z dobrého odolného auta nestane prázdá "křupka"
Ano, koupil bych si Pandu, už pro ten motor Fire. Je sice starší konstrukce, ale stále velmi dobrý a už v Unu byl nesmrtelný.
Panda se taky nesnaží podsouvat, že sis koupil S-classe, ale alespoň ti po otevření kufru nedává vzpomenout, že sis koupil něco, kde výrobce nedal ani kus koberce do kufru a o co ti budou cinkat lahváče při cestě z Lídlu... A o ničem jiném tahla auta nejsou. Buď jsou levná a jednoduchá, nebo stylová. A Citi je levné a osekané, bez možnosti výběru motorů, chybí diesel, automat (pro ženy do města velmi důležitý prvek), chybí pětidveřko atd.
Prostorově jsou uvnitř na tom stejně, jízdně vyrovnaná auta a pak všude jinde Cígo zaostává.
Jo sedadlo... chceš srovnávat Recaro s tím, co je v Cígu, jo? To nemůžeš myslet vážně >:D
při pohledu do interiéru UP! musí každému, kdo v Itálii aspoň jednou byl a díval se, v čem tam lidi jezdí, být jasné, že tohle auto nechá Italy dokonale chladnýma.....
Kdo bude chtít žebráka, koupí si starou Pandu, kdo bude chtít moderní malé auto, koupí si tu novou. Ti movitější sáhnou po F500 nebo Y
;-) Však se brzo dozvíme, statistiky z itálie jsou německy precizní a volně dostupné....
Je mi jedno, kolik subjektivních testů a dojmů sem nalinkuješ, to, jak se ten motor projevuje je prostě katastrofa.
Spousta zdejších diskutérů se zde vysmívá projevu HTP, ale to je proti tomuto dvouhrnku ukázkou kultivovanosti a klidu.
V těch testech ten charakter dokonce vyzdvihují, já si myslím, že takto by se moderní motor v žádném případě projevovat neměl. A je mi jedno, jestli to někdo označuje za duši, charakter či dokonce lahodu. Ani omylem.
Je to nejnekulturnější benzínový motor na našem trhu. Někomu se ten zvuk a vibrace líbit mohou, mě rozhodně ne. Toliko fakta.
Netvrdím, že třída není bez želízek v ohni. Nepřehlédnutelným je samozřejmě Picanto, a to v aktuálním vztahu k pandě, samozřejmě pak Twingo ke vztahu k trojesu. Panda, to je poslední záškub, dech minulosti, budoucnost patří jiným.
Koneckonců, bylo by to fajn, ne, kdyby Up! a spol zaznamenali i v Itálii obdobný úspěch jako GOLF. Není to nereálné, copak ty snad považuješ pandu za lepší auto než je Bravo? 8-s
Tedy pamatuj - do tří let a do dne... BRAVWO BRAVWO BRAVWO :yes:
Ano, souhlas, nyní je to něco mezi mini SUV a mini MPV, píši to opakovaně - je to konečná, neboť kdo chce SUV, koupí si SUV a kdo chce MPV, koupí MPV. Mám názor na předmětný design pandy zásadně odlišný.
"Nový motor má charakteristický zvuk, na diaľnici však neobťažuje ako mnohé malé štvorvalce"
"Netvrdím, že dvojvalec má kultúrnejší chod ako charizmatický osemvalec, avšak je to motor, ktorý má dušu. Minimálne obdivujem ako vyvažovací hriadeľ odfiltroval kmity motora aj na voľnobežných otáčkach."
Nevim, v cem jsi s tim motorem jel ty, ja shodou okolnosti take v 500ce a i kdyz ten motor ma opravdu hodne charakteristicky zvuk, o "drnceni a hluceni" nemuze byt rec.
Já považuju za úplně nejhorší (teda mezi motorama celkově) 1.4 TDI tříválec. To byl horor sám o sobě, to jsem měl o masáž pravý nohy postaráno, ale přenášelo se to i do volantu, prostě všude, navíc to žralo stejně šest litrů (skoro jako 2.0TDI), takže žádnej smysl.
Boj o rozvor nutný není, Panda řeší prostorové dilema větší výškou karoserie a je vlastně takové minimpv (jako třeba Modus). Pozitivním zjištěním je, že i přesto je jízdně na stejné úrovni jako Citi, což je asi nejdůležitějším a nejpřekvapivějším zjištěním tohoto testu. Že pak nemáš posaz jako v Porsche je logické a v rámci zadání přijatelné.
K designu už jsem se vyjadřoval... Citi hraje na jednodušší a čistší notu, ale Panda to u mě dohání množstvím propracovaných chytrých a praktických detailů. Kupříkladu... je lepší čistý profil, nebo plastové ochranné lišty? Citi potřebuje k vyniknutí hezkou barvu a velká kola, pak je stylovějším autem. Panda je schopná zaujmout i bez toho a proto považuju její design za lepší.
Výborně. Chtěl jsem napsat něco podobného, ale na na určité typy aparátčíků nereaguju. Je to přesně jak píšeš, doslova, dopísmene. Sám bych to líp nenapsal. Bravo, katikate, bez ohledu na adresáta, tleskám a smekám! ;-):yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: tímto jsi totiž shrnul celou diskuzi do pár řádků.... hmmmmm, :yes::yes::yes:
Dal bych ti jich více, ale napovím: cenová strategie? ....a jaká to je, to si dohledej sám. ;-)
Celé jsi to ale "jinak" uchopil. Tvrdím, tedy ne já, ale ekonomové, že cenu výrobku netvoří trh. A moje "chodení s cenou dole" - udělejme si anketu: máš v kapse čtvrtmilionu korun, cca. 10000Euro. Opravdu je utratíš za tenhle Favorit?
Jinak, než přes subjektivní pohled to napsat nejde. Ty nevnímáš tu jistotu modelů CITI a spol, to vědomí toho, kdo de facto definuje referenci třídy. Pravdou ovšem je, že jsou to nové modely a my musíme počkat, až se jejich prodeje naplno rozeběhnou, a to vyžaduje čas. Nejde o to, kdo ve voze sedí, ale v čem sedí, zda je to auto, či cingrlátkový kýč...
Panda 130 cm samozrejme nema, tos spatne koukal.
Opet otacis diskusi do osobni roviny, argument zadny - to neni o tom, co se libi mne nebo tobe, tady jde o objektivni hodnoceni techto vozu
Nazvat Pandu kycem, to muze jenom opravdovy designovy neznalek a ignorant.
Normalni chlap, kdyz se posadi do Up! tak si pomysli, ze se v case prenesl dvacet let zpatky, do ery Favorita.
Ano, pro senilni nostalgiky to muze byt celkem prijemna zkusenost, to uznavam. Panda ani Up! ovsem nejsou auta primarne urcena muzum, ze ano.
Kazdopadne, my se tu muzeme dohadovat od rana do vecera, o spravnosti toho ktereho reseni ovsem rozhodnou zakaznici. Evropske prodeje pristi rok nam reknou, ktery vuz je tim lepsim. A verim, ze ani ty nejsi takovy naiva, aby sis myslel, ze bratislavske trio Pandu jakkoli ohrozi. ;-)
Nikde si neprotiřečím, boj o rozvor je nutný, jak píši nahoře, zejména v malých autech, neb dnešní pomery v kabině už umožňují i důstojnou jízdu nejen v kompaktech, ale i v subkompaktech. 230 cm je na danou třídu podměrečné, a tady je právě vidět, jak to kdo umí střihnout. Ona to umí samozřejmě i Kia v Picantu.
Já registruji, že ty máš rád ty kolotočářské kýče, ano nic proti tomu, ty zase registruj, že když se normální chlap posadí do Upu, cití se jako v autě a ne jako na matějské pouti. Tvé estetické rajcy jsou jinde - kýč, cingrlátka, (mini)SUV/MPV, proště taková... vařila myšička kašičku. Garážový Pinokio (nic ve zlém).
Novému (troj)modelu musíš dát čas, Panda ja zajetá třídní legenda. Nespěchej, uvidíš, že časem se to celé obrátí, a modli se, aby to nedopadlo jako v případě Brava a Golfu dokonce i v Itálii :-)
Zde střílíš fatálně vedle. Pamatuj větu - CITI nepodsouvá nesmysl, že sis koupil kratší S-klasse. A v tom to všechno je. Žádný metr, nýbrž přesně na středoevrospký region nadávkovaný vůz - co je cenné, tedy vnitřní prostor, to se (v této tříde zejména) musí střihnout bez kazu, co je přehlédnutelné (např. koberec v kufru) to se přehlédne. Vypadne ti z toho to nejlepší, chápej to v rovině třídy, co lze pořídit. Zrovna tak motor, žádná trapárna na dvouhrnku, přesně vybalancovaná motorizace, a jak ses dočetl, je to vrchol třídy.
Sedadla nemusí mít seřiditelnou opěrku, pokud jsou udělaná tak, jako v CITI. Ostatně podívej se jak to dělá ten, kdo dělá nejlepší sedadla na světě...
Přece by sis nekoupil raději Pandu namísto Upu? Myslím, až příjdou čtvery dveře.
Ovládání ventilů bez pevné vazby je fajn, stejně jako turbo... ostatně EOTY není jen tak. Jiná věc je, jak se pak takový motor projevuje v praxi, jestli třeba dva válce nejsou málo. A tento článek naznačuje, že po stránce zvukového projevu by to nemuselo být tak růžové.
Samozřejmě, že turbo každého převálcuje, to jasné každému, ale tady tj. na auto.cz z něho dělají pomalu propadák roku a naopak vyzdvihují zcela průměrný vibrující tříválec, "znouzectnost" která není ničím vyjímečná. Tohle je pokrok, ovládání ventilů bez pevné vazby.
Elasticita je pochybný parametr, který je závislý na zpřevodování každého konkrétního auta. Ale budiž, turbo zřejmě bude i v reálu pružnější, to není zase takové překvapení.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Hoši hoši, ani jeden nemáte 100% pravdu, ale oba ji zčásti máte. Samozřejmě že mají smysl jak 3dv. tak 5dv. auta. Na vození dětí je prostě lepší ten 5dv., taky jak jsi psal, tak sám do svého 3dv. dětskou sedačku nedáš. Ale pokud někdo vozí jen notebook, tak mu třídveřák stačí. Obojí má své opodstatně ní. Je ale fakt, že notebook lze vozit i ve 5dv. , kdežto děti ve 3dv. ne. Z tohoto pohedi je 5dv. praktičtější.
Co se týče Fiat vs. VW - dnes dělají auta dobrá všichni, že má tenhle to a tenhle to nemá je jen otázka, co kdo potřebuje a preferuje. Platí to i o jízdních vlastnostech - někomu více vyhovuje přeposilované řízení, někdo raději tužší s lepší zpětnou vazbou. Někdo jezdí zatáčkou pomalu a má raději měkčí podvozek, jiný zase raději tužší a střihá zatáčky. Opět je to o preferencích a recenzent by měl správně jen konstatovat fakt, že jedno auto je měkčí, jiné tvrdší apod., než hodnotit, které řešení je lepší. Jsou to totiž pak zavádějící informace vycházející ze subjektivních pocitů a preferencí. Tady se snaží každý druhému nutit jeho styl a nehodlá uznat jiné preference. Jak Up tak Panda budou dobrá auta, ale nechápu tu hysterii kolem a shazování jeden druhého.
Ad rozvor - jednak si protirecis - u mestskeho auta je kratsi rozvor vyhodou - auto je obratnejsi prave diky kratsimu rozvoru, a Panda, i kdyz s kratsim rozvorem, vnitrnim prostorem za Up! a spol nezaostava.
Ale budiz, pristupme tedy na tvoji argumentaci - v tom pripade nechapu tve oslavne ody na Golfa a Octavku, kteri jsou, co se tyce rozvoru, na tom tridne uplne nejhur - a to, pouziju-li tvoji matematiku, boli ctyrnasob. Navic u Octavky, ktera by chtela byt rodinnym kocarem, kratky rozvor a dlouhy previs neprispivaji k tolik potrebne stabilite podvozku, zejmena na dalnicich.
Jinak obrazky sis tzv. nakalel do vlastniho hnizda. Tady Panda hraje uplne jinou ligu. A kdyz to srovnam s timhle: [odkaz] - tady uz nejde o ligu, to uz je uplne jiny sport. Pokud chces nadale tvrdit opak, lzes sam sobe. Neupiram ti pravo na subjektivni vnimani, objektivne je ovsem Panda u nekolik delek pred Up! a ShityGo. To vidi kazdy, kdo neprodelal lobotomii.
Jak na tom skutečně twinair je se můžeš dozvědět v novém AMS, pokud ho odebíráš, pak je ještě jedna možnost, tu asi znáš, jít si stoupnout do teska ke stojanu..
Jasně ti tam dokážou, že twinair je úplně jiná liga, kde pružné zrychlení tj. na V. rychl.st. 80-120km/h / IV. 60-100km/h je 2x, slovy dvakrát rychlejší než UP s těžkodýchavičným tříválcem a samozřejmě u ostatní konkurence v testu je tomu podobně.
Tříválec v Up je zde popisován jen jako lehce "průměrný" motor, který těžko někoho překvapí.
Spotřeba, další gól do vlastní sítě VW 6,5l/100 v testu ubohého tříválce, to je ta deklarovaná spotřeba 4l??
Naproti tomu raketa twinair s 6,7 kde si jízdu skutečně užiješ, v neporovnatelném tempu, elasticitě, kde si opravdu můžeš dovolit 160 kopec, nekopec, i na skutečné silnici, nejen na papíře.
To je realita.
Je pořeba doplnit, že v testu byl zastoupen F500, FKA, P107 a VWUP, v celkovém hodnocení, kde byl hlavním ukazetelem vnitřní prostor na zadních sedadlech, proto také těsně F500 nezvítězil. Ovšem co se motoru týče, zde je jasný vítěz testu Fiat 500 twiair, který všem udělil lekci a překonal je rozdílem několika tříd.
Elasticita V. 80-120 za 15 vteřin twinair, up s tříválcem skoro 30!!
IV. 60-100 za 9 vteřin twin, up bez pár vteřin skoro dvacet!
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Pokud to bereš jako auto pro ježdění do práce, tak možná ano. Ale zřejmě nemáš děti. Nenapadne tě, že třeba potřebuješ odvézt děti do školky nebo školy pár km a na to je nějaké Berlingo rozhodně zbytečný luxus, navíc ve městě. Ty dvě dveře navíc pak budou právě rozhodující, jak tam ty děti dát. A rozhodně je lepší se motat mezi lidma s Pandou než s Berlingem. A to rodinné auto neznamená, že v tom pojedu na dovolenou... Osobně právě o Pandě uvažuju do budoucna jako s druhým autem do rodiny.
Co se týče twinairu - jasně že více drnčí než čtyřválec, otázka je, jak na tom bude se spotřebou, v tom může být ta změna. Pokud bude jezdit o litr méně, tak to je pokrok, navíc jak bylo psáno - motor je živější než ten Fire. Shrnuto - pokud bude jezdit za míň a s větším výkonem, tak to pokrok je. Ty vibrace můžou vadit a nemusí, to už záleží na každém, co si vybere, proto tam taky Fiat nechává oba dva motory.
Jinak chválím recenzi, konečně po delší době recenze, která testuje konkrétní auto bez předsudků. Jen tak dál.
Nějak jsi zapomněl, že zatímco PAnda je pro Fiat jedním z klíčových modelů, tak NSF je pro VW jen taková bokovka bez které se dodnes vpohodě obešel. Schválně kde by byl Fiat, kdyby nedělal Pandu? >:D
Ono bude zajímavé, jak si obě auta povedou, Panda je líbivější, tam není o čem. City je o poměrně velkém množství kompromisů, (ale min. na trhu v ČR), to lidem vadit nebude. S prostorem nebude problém ani u City, ani v Pandě. Největší "přešlap" Pandy jsou plastové opěrky hlavy, to je skutečně "střelba" vedle. Výhody Pandy jsou (zatím) ve větší nabídce motorů, (možnost automatu a dieselu), ale této motorizace se podle mně u nás moc neprodá. Pokud je alespoň dle testu nejlepší základní motor 1.2 8V FIRE, je to na pováženou. Zatím vypadá jako jasný král třídy Picanto, no uvidíme. Navíc, interiér mi u Pandy přijde poněkud funky, ale tam už je to o osobních preferencích, jako u designu. Mrzí mně, že něco byť jen podobně povedeného nenabízí mí oblíbení Japonci. Suzuki Alto je podle mně nehezké, to samé Splash, nebo Subaru Justy. Toyota IQ je zajímavá, ale cenově naprosto "přestřelená", a to jsem se těšil, že ho na silnici budu potkávat, zatím jsem všehovšudy viděl 2. Budu se tak trochu opakovat, ale volil-li bych v této třídě, za mně Picanto.
Tak pokud by platila, samozřejmě neplatí, tvá pravidla, tak ani to Citigo nemá.
Filosofie modelu? Tak počkat, je to širší a prostornější než Fabia, ale zároveň to má menší kufr a je to levnější... to není propracovaná filosofie.
Status cíga je už od pohledu jasný - vzali jsme metr, program do počítače a spočítali vám, jak má vypadat co nejlevnější malé auto natolik, že nám to ještě sežeřete.
O tom, že taliáni byli vždy mistři na obestavěný prostor není nutno pochybovat, o němcích už ano a o Škodě je to jedna řada pochybností - Octavia I, úzký Roomster a to nezabíháme dále do historie. Jo, jedna Škodovka měla perfektně udělaný obestavěný prostor - Favorit, ten ale navrhli v Itálii >:D
Špičková sedadla, která nemají seřiditelnou hlavovou opěrku jako základ pro bezpečnou jízdu?
Jednoduchá a klasická přístrojovka je zaklínadlo pro ty, kteří nad vědu, logiku a pokrok kladou zkostnatělá dogmata. Popravdě čekám, kdy začneš tvrdit, že Zemi drží 4 bílí sloni.
Přiměřená motorizace pro citigo je jen jedna ve dvou verzích a ještě o té slabší se říká, že je lepší než silnější. A kde má Cígo třeba diesel a něco silnějšího?
O tom zbytku, který si zase upravuješ tak, jak se ti hodí, nejspíše taky proto, že chceš dráždit a provokovat anož bys to myslel vážně, nebudu psát ;-)
Do cíga máš motory jen dva a další nebudou... tady máš hned tři a všechny jsou srovnatelné a dokonce výkonnější než u cíga, je pravděpodobné, že příjdou i silnějí a diesel... u cíga ne.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A hlavně vysvětluj důchodci, že mu stačí troje dveří, když to stačí mladému floutkovi v hot hatchi... a že ti důchodci tady budou tvořit nemalé procento prodejů a jsou k tomu důvody - levné, vysoké nastupování, jednoduché...
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Aha, takže podle tvé logiky vlastně na Golfu posledních 30 let nic nového není, všechno je to jen ve stylu facelift (což mezi 5 a 6 jde říct i docela vážně). 8-s
Mám pocit, že tentokráte si hodnotu argumentů stanovuješ tak nějak baj vočko jak se ti to hodí to krámu 8-s:no:
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ano, úzké auto do úzkých italských uliček patří více než široké a totéž platí i všude jinde mimo Havířov a Ostravu, kde jsou jen široké ulice stavěné v druhé polovině 20. století.
3.odstavec - jossalito ma pravdu, cenu tvori trh. Ked predavas svoje produkty za cenu x a stale predas viac (pripadne o velmi vela viac) ako konkurencia, tak mi daj jediny dovod, preco ist s cenou dole???
S tymi hviezdickami to ja osobne az tak tragicky nevidim, ale ked z hladiska marketingoveho to nedostatok bude. Na propagacnom letaku vyzera lepsie 5 ako 4
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
tazko povedat ako bude multijet odhlucneny. S jeho kulturou to slavne nebude, ale ak by bol aspon "potichu", dala by sa nejaka nekultura odpustit. Aj tak mi uchadza vyznam malej nafty v mini aute.
PS: mozno chodia sudruhovia z talianska na tento server a vzali si Adove dlhorocne priania k srdcu a dali na vyber aj farebnu televiziu >:-[]
Kufor pre porovnanie...kupodivu pouzitelny aj na batozinu
[odkaz]
[odkaz]
A otvara sa jej aj deko...no a ze to nejde!
Rozdiel v interiery ani netreba komentovat
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Prepacte,ale u mna vyhrava jednoznacne Panda,nad tým bratislavským šitigo!
Proste takto si predstavujem moderne mestske male auto...a nie dizajnoveho veterana z čias favoritov...
Centrální,nepominutelnou a příznačnou nedostatečností daného modelu je to, že chce být vším možným, jenom ne klasickým reprezentantem třídy Mini. Panda je rozpolcená, podle výřezů a nafouklosti blatníků bys to pasoval na SUV, tvar zbytku karoserie se ti zase snaží vnutit myšlénku, že Espace je příliš veliký, a že co je malé to je milé. Korunu všemu dodává kýč v podobě kabiny, tohle by snad sedlo někde v tramvaji, ale v autě? [odkaz] 8-s ;-\
Kabina malého levného vozu má vypadat například takto: [odkaz] Esprit, styl, švih :yes:
Vezmi si například CITIGO. Snaží se ti vnutit falešnou myšlénku, že sis koupil něco jiného, než standardní minivůz? Nikoliv. Čím tedy je CITI obdařen, že načinčanou Pandu drtí nejen na obrázcích? No především má dokonale nakonfigurovanou karoserii, má dokonale nakonfiguroivané všechno - malý vůz, v němž musí být důstojný prostor pro čtyři dospělé. Co je důležité pro komfort jízdy, tedy rozvor a šířka vozidala, to má CITI na samém vrcholu třídy. A to je právě ten hlavní vklad, vedle absolutní garážové přirozenosti, s nímž CITI počne drtit spolu se svými sourozenci eurogaráže.
Tedy pamatuj, bez ohledu na třídu vozu jde vždy hlavně o tohle:
- jasná přehledná filosofie modelu
- ostře vyprofilovaný status vozu
- v rámci velikosti nekompromisní vnitřní prostor
- špičková sedadla
- jednoduchá, klasická přístrojovka
- přiměřená motorizace
Ve všech bodech má CITI a spol. splněno na výbornou, teď už jde jenom o to, jestli chceš být na silnici třídně výborný i ty...
Hlavně nezapomeň na rozvor - 230 cm, to by ti mohlo ledacos napovědět. Vždyť (samozřejmě!!!) nejen CITI má zásadně delší rozvor, ale Pandu o takřka devět centimetrů překonává i... Picanto. A to tedy bolí dvojnásob.
Pro mne je nová (no, nová...) Panda zklamáním roku. A jako Evropan se už dnes hrozím dvojtestu Panda x Picanto... [odkaz]
Panda se povedla, vypadá dost k světu a červená na fotkách ji sluší. Vnitřek vypadá taky slušně (nejspíš nejlepší verze na fotkách) oproti spoustě konkurentů má 5D, tj největšího rivala vidím v Picantu, které má rozhodně lepší paletů motorů ;-)
Raději si koupím 4hrnek 63kw v Picantu než 2hrnek ve Fiatu, ač se mi Panda líbí víc a při slušném motoru by byla lepší volbou, stará 1.2 51kW/102Nm opravdu neni a přeplňovaný 2hrnek se mi nepozdává :-(
...i ta marže má své jasně dané ekonomické mantinely. A máš pravdu, alespoň v něčem dnes: pandur 4x4 v dobré náloži stojí 289tis. V podobné výbavě cígo pořídíš v bratru za 260....v třídvířku a bez 4x4....
A jak velkou marži si můžeš dovolit? No přece takovou, jakou ti akceptuje trh. ;-)
Těch argumentů si moc nevypsal. Pořád se to točí o tom, že má panda dvoje dveře navíc a líp vypadá. A na pandu 4x4 ti těch čtvrt mega rozhodně stačit nebude, takže to je zase úplně jiná rovina.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znovu - pokud nemáš peníze na něco podstatně většího, třeba na opravdovou limuzínu, Alberte, tak můžeš jít tak leda do .... chápeš? Pandur ---- cca. 220.... Albert ..... cca350..... ach jo.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já s ním jel (už jednou jsem to psal v testu Ypsilonky). Takže znova:
V zátěži je fakt hlučnější, při ustalené rychlosti je v pohodě, vibrace jsou na úrovni TDI (dýzlů obecně). Motor se rád a velice ochotně vytáčí za jiného, zvláštního, jakoby radostného zvukového projevu, který je docela zábavný a návykový. a tady vidím problém se spotřebou. Je potřeba s ním jezdit delší dobu, aby se to po čase člověku omrzelo, a pak jde i spotřeba dolů, na cca průměrných 5,5-5,5,8 l/100km. Ono to člověka furt nutí zkoušet co to dokáže... ;-)
1.odst. - souhlas.
2. odst. - souhlas
3. odst. - cenu netvoří trh. Cenu tvoří náklady na výrobu plus marže. Tato ohraná věta je označována dokonce za, z ekonomického hlediska, nesmysl. Válcuje cíga v konceptu auta - je to malá kroska a mini zároven. Je praktičtější.... a pak: vždyť sis odpověděl už sám. Pak ještě ten 4x4. A to ve spojení s minikroskou je nálož síly Fukušimy.
Znova říkám: cígo a spol: 120-150tis. a tleskám a taky říkám, že za ČTVRTMILIONU KORUN ČESKÝCH si tohle ohneteppich koupí buď fanda nebo "fanda". V tom si rozumíme.
Btw. pidi a mikro auto by mi i šmaklo: takove hup vozitko ...něco jako pincek nebo fichtl na lítačku po městě.Ale neeee za čtvrtmilionu českých na stole....
Naprosto přesně. Dva řádky a tečka. Proč tu pořád má někdo potřebu hájit předražený miniprd a schovává to za šlechetný boj za outsidery a tak. Prostě malé auto od škody či vw či seatu je malé auto se vším všudy. Cena 120-150a je to.
...pokud překopou tu odporně hnusnou oje.anou palubku a vychytají těch pár "MOUCH" a sundají cenu k reálnu, budu ochoten diskutovat.... ale ted, ted prostě Cígo nelepí.... je to tak.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znáš ten motor...hmmmm....
Takže:
Joss: ahoj já su jossalito
Twinair: ciao
Joss: Můžu si tě projet?
Twa: Prase a liiiiiiisk......
anebo sis užil s dvouválcovou Italkou? ;-)
i ty el diablo
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
GL je Good Luck - Hodně štěstí..... k tomo dole ....sorry, ale v tomhle tom se kopat nechci - to je očividně tvůj svět. Za mě: Chosé je v poho, ty jsi v poho, že se zrovna tady škubeš jak stará blažková u výdeje polívky moje hodnocení nezmění - jsi v poho. S tím nickováním na mě nenickuj a hlavně mi tu netahej kohokoliv. Opravdu nehraju na nicky - to jsem myslel, že už je za náma. A ano, jen zaslepenec koupí cígo (tento název jsem tu začal používat já už dávno/ za dvěpade ve stavu jakém je. A ano: v této cenové kategorii Pandur (nejsem puboš) cígu nakládá ze všech stran. A moc prosím, už se "odnickuj"
GL
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Jenže Panda JE značně změněná, není to jen "facelift", jak s oblibou píšeš, abys nové auto mohl shazovat. Že je stejný rozvor ještě neznamená, že je stejné auto. A zrovna v tomhle případě tomu opravdu tak není.
To se velice pleteš, že stará Panda nemá boční airbagy vůbec. Za malý příplatek můžeš mít u vyšších stupňů výbavy airbagy nejen boční, ale i hlavové!!!!
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No to je slozite.
FL je oznaceni pro malou kosmetickou zmenu karoserie, jinak jde produkce dal jako drive. Je to takove oziveni modelu.
Nicmene pokud se bavime o nove generaci, tak cekam i konstrukcni a technologicke zmeny, navaznosti na jine rady vyrobku (v tomto pripade auta), jine materialy, prodejni politiku...
Nicmene ja jen poukazoval na to, ze VW s Passatem a pred tim s Golfem udelal to same a zdejsi komunita to prohlasovala za facelift. Pritom napriklad Golf shodil kolem 100kg napric verzemi (dovedes si predstavit, co museli konstrukteri vsechno zmenit?!), Passat taky (snad se nepletu), prisly BE technologie, motory nove generace... Ale vsichni videli jen nova svetla.
Panda ma novy design, ktery v podstate kopiruje ten puvodni, jen ho castecne rozviji (zda spravnym smerem, nebo ne, to ted neresme). A nove motory, ktere zatim rozhodne nic extra nepredvedly. A - abych nezapomnel - nove naladeny podvozek... Staci to na oznaceni "nova generace"?
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Co je GL?
Hele, kdyz jsme se bavili naposled, tak jsi vyletel jak certik Bertik z krabicky na GTIho. Nebyl jsem tehdy jediny, kdo ti psal, ze uz to prehanis. Ted zase neni GTI, tak rypes do mne a Jossalita. Jakmile se objevi nekdo, kdo napise neco pozitivniho o VW (a to ja jsem vlastne tady ani dnes nepsal), tak okamzite podrazdene zareagujes pubertackym stylem (viz "nalozila cigu", "zaslepenec" a podobne...). Nakonec se ta debata zvrhne na Fiat kontra VW, nebo neco podobneho, ale tady nejsme na fotbale (ostatne to je jedne z duvodu, proc se o fotbale nedokazu bavit). Ja jsem realne napsal, v cem povazuji 3dverove male auto za lepsi nez stejne male 5dverove - mas k tomu co dodat? Ne, jen reakce na bychareni.
Napsal jsem realne, ze Panda pro mne neni nova, ale pouze FL dle vzoru Golf + Passat - mas k tomu neco? Ne. Jen, ze "kopu" do Fiatu...
Nediv se proto, ze jsem ti napsal, co jsem napsal.
Naprosto s tebou souhlasím. Ona ta tradice fiatských kombíků sahá ještě mnohem dále - viz 131 Panorama, 124 Familiare, 1300/1500 SW, 1100 SW - no prostě až do 50. let. A najednou po Stilu MW nic, velké prázdno - to je u evropské masové značky nepochopitelné a neomluvitelné. Před několika lety se říkalo, že se Fiat rozhoduje mezi dvěma prototypy - Lineou kombi a Bravem kombi. Tak dlouho se rozhodoval, že nakonec neudělal nic. Přitom Bravo kombi s rozvorem prodlouženým na 2700 mm (tuto platformu Fiat vyrábí pro Deltu) - to by bylo ideální řešení. (Podobně to udělal Renault s Méganem Grandtour, ten má proti hatchbacku taky prodloužený rozvor). Přitom rodinné kombíky segmentu C jdou v Evropě na dračku a nic na tom nezměnil ani nástup MPV - VW s jeho dodatečným uvedením Golfa Variant by mohl vyprávět. Když nemá kombíka nižší střední třeba Toyota nebo Mazda, to ještě chápu, ale Fiat, to mi hlava nebere...
Ten první odstavec reflektuje místní diskuzi, její účastníky a prodeje segmentu mini u nás. Prostě monho povyku pro nic.
Jak jsem už psal, jsou trhy, které tento segment miniaut preferují. Francie, Itálie - první, druhé místa... Nikde jinde nejsou tyto mikroauta tak úspěšná.
Třeba v podobném jižanském Španělsku figuruje prní miniauto až v druhé padesátce prodeje modelů, v Německu to samé.
No vidíš, asi na to vnímání máme každý jiný pohled. Mě jednoduchost NSF neuráží, co mě ale uráží, a to doslova, je málo místa v interiéru, páč nepatřím k těm nejmenším.
NSF ani Panda apod. není o povozech za 250 tis. Za tu cenu koupíš o třídu, ne li dvě, větší auta. Tady se prostě cenou nedá vůbec šermovat. Za těch dvěstěpade bych si upřímně stokrát raději koupil KIA Rio, než cokoli ze segmentu mini a to zrovna korejce nemusím.
Cenu tvoří trh, to ty moc dobře víš. Tu nemá smysl moc komentovat.
Pořád čekám, až mi vysvětlíš, v čem ta Panda tu NSF tak mohutně válcuje. O pěti dveřích vím, o nějakém motoru navíc taky. A kde je ten zbytek mimo subjektivního designu?
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Bavime se o aute do mesta - s uzkymi ulickami, problemy se zaparkovanim, uzkymi parkovacimi misty.
Zkusenost s tridverovym autem mam a do mesta je to naprosta tragedie - diky dlouhym dverim mas problem s nastupovanim a vystupovanim - potrebujes mnohem vic mista na otevreni dveri.
Delší jízda.... to si neužiješ ani s jedním..... neberu. Pytlů maj stejně. Pár cm navíc....na papíře.... Sedni do pandy, sedni do ciga....budeš překvapen. Je to stejné - a to porovnávám se starou pandurem. Teppich beru jako legraci a dovršení toho oje.bu na customera.
V tomto případě už náboje ani nemáš. Ano, cígo za 120 a smeknu hučku a na teppich si ani nevzpomenu.
s druhým odstavcem naprosto souhlasím. S tím prvním moc ne. Když jsem prodával staré auto, tak mě většina mladých známých mých známých poslalo do háje, páč oni si přeci nekoupí ojetou 1,4. Raději 12 let starého golfa v turbodehtu. A celkem to chápu. Dokážu pochopit mladého kluka, že nechce jezdit v pandě ani jiném šrotu, když za 200k se fakt dá koupit v bazaru něco mnohem lepšího...a hlavně silnějšího ;-)
Já si prostě nemyslím, že tato auta budou mít nějaký extra úspěch. Navíc současná nabídka je obrovská a podle toho, kolik vidím na silnicích mini aut nepředpokládám nějak velikou poptávku
No a právě když srovnám pandu za dvěpade s cígem za dvěpade, tak ten rozdíl je do očí mlátící .... podle logiky - co schází nebo co je špatně bychom mohli jezdit v univerzálních povozech, kde by nic nechybělo... a při přístupu k výrobě auta právě ten teppich mluví skoro za vše....jednoduše, levně, však to sežerou. Ale to levně není už pro uživatele. Kdyby cígo bylo za 120-160 litrů, tak řeknu: super....ale 250tis ..... opravdu si myslíš, že tato cena je přiměřená tomu autu? To snad ne...
Rozměry interiéru má NFS pořád lepší, auto nijak nenafoukneš, do toho kufru si "nalepíš třeba peršan". Větší bezpečnost, více bagů. A osobně mi ani nikterak nevyhovuje židloidní posaz, na krátké pojíždky se to snést ještě dá, ale delší jízda je utrpení.
V čem se nedotáhla? Respektive, v čem je na tom hůře? Bude nabízet i něco jako City Safe Drive, který se tu vyzdvihoval jako jedinečnost VW3. I pro autora toho článku bylo evidentně těžké napsat pro portál s německými vlastníky, že ne-německé auto je prostě lepší a nedá se to okecat. Bude to holt nejlepší auto segmentu A, bez ohledu na zdejší diskuze.
Já to plně chápu, jsou to levná auta, zde diskutují převážně mladí kluci, kteří v těchto modelech vidí něco, na co mohou reálně dosáhnout, a tak se za to tady budou do krve bít. Druhým faktem je to, že je tu silná potřeba bušit do úspěšného koncernu a tak nějak se zastávat outsiderů. Je to takové šlechetné, leč ve světě za okny se na toto nehraje a nehrajou na to ani ti místní zastánci slabých.
Ruku na srdce, kolik jich pak půjde a takové auto si koupí? Třeba za dvě stě tyček? Pokud budou čekat rodinu, půjdou rovnou do bazaru pro ojetý kombajn za polovinu a na toto auto se ani nepodívají. Stejně jako v případě, pokud si něco budou chtít užít. S Pandou moc vody nenahoní.
Tyhle malý střepy jsou jen jako druhé či třetí auto do rodiny, každý by na to po čase mohl přijít a doufám, že přijde.
Jako to je rozhodně fakt. To je teda citelná chyba. Chápal bych to u verze 4x4, když by pod podlahou byl diferák, ale tady??? A další taková věc, která mě praštila do očí, je klička stahování zadních oken - je až vedle předního opěradla. No teda.... ;-\ A s plastovými opěrkami hlavy si asi dělaj pr... :no:
Ten interiér je ale jednoduchý až moc. Ale i s tím nemám problém, ale ..... viděl jsi cígo nebo seděl v něm? Já ano a musím bohužel konstatovat, že je to žebrák na kolečkách....a jak říkám - kára za dvěpade.... fkt holobyt.
Člověče, za mne tedy nijak "nenaložila". Tak nějak dotáhla, v něčem převýšila, v něčem nedotáhla.
Design ok, na ten to ale nejezdí, pět dveří, ok, ty beru. No, ale zbytek je dle mého bída.
Osobně tady řeknu, že až přijde 5d NSF, bude to pro mne po všech objektivních stránkách lepší volba.
Ale já si myslím, že to je přesně to, co lidi chtějí. Řada Regata Weekend, Tempra SW, Marea Weekend a Stilo SW nemá nástupce. Bylo by potřeba třeba kombíkové Bravo nebo něco jako Linea kombi. Na crossovery a auta typu Freemont skutečně lidi moc zvědaví nejsou. Aspoň já to tak cítím. Copak oni to nevidí???
mnoho povyku pro nic. Ať už je to Panda, Citigo ne Up... Všechno jsou to stejné křápy, sloužící jen jako doprava po městě do práce maximálně pro dva nebo jako nákupní taška. jiné využití taková skořápka prostě nemá. Takže tyhle diskuze nějak nechápu.
Humbuk kolem citigo mě překvapuje. V první chvíli jsem měl pocit, že vyjede nejméně něco jako Phaeton a ono prdítko 44kW.
Prostě kecy o ničem. Tahle auta si nezaslouží více než dva články
Tady pořád někdo šermuje cenou, jak je VW předražený... no a jak se prodává i za ty ceny? Špatně? Nemyslím. Je důvod pro slevu? Ty taky děláš charitu? Pochybuji. Pro VW toto není (a nebude) stěžejní segment, ale jen doplněk.
Pokud se prodávat NSF nebude, cena půjde logicky dolů, do té doby je to spíše nářek nad svou prkenicí. Mimochodem, já po takovém autě, a vůbec segmentu, netoužím.
S vnitřkem NSF rozhodně problém nemám, zpracování dle zvyklostí VW, že je interiér jednoduchý? Vůbec nevadí, je funkční, ergonomický a nic tam nechybí. To se spíš budu škrábat na hlavě z interiréru Twinga, který moc krásy ani kvalitních materiílů nepobral. Jízdně i co do bezpečnosti je NSF na špičce třídy, motorů by mohlo být víc, ale ty přijdou později stejně jako 5d varianta.
Relativní problém NSF vidím, že ve své domovině zrovna segment miniaut nepovažují za stěžejní, ale spíše okrajový. V Itálii se Pandy prodá suverénně nejvíc - je to jednička prodejů, stejně jako extrémně boduje ve své domovině i Twingo - to je zase dvojka. NSF je tím pádem nuceno bojovat o slušné prodeje venku. Tam ale pevně třímají otěže domácí modely.
No, uvidíme časem, kam se co posune. NSF rozhodně žádný propadák nebudou. ;-)
Dneska ti na pandu náboje nestačí. Tady je třeba jen uznale říci hmmmm.... naložila pěkně cígu a spol. Ve všem. A dokonce aaaaj teppich bude v kufru >:D >:D >:D
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
viz. blue.sun ..... máš jeden úzký pohled. A nahoře sis celkem "zakopal" do fiatu. Mi jsou značky u zádele.... zajímá mě jen auto jako takové. Ale chceš mít pravdu, měj ji. Třeba i 100x pokud budeš klidnější. ..... s tebou se diskutovat občas nedá.
Protože aby sedáky dostatečně podepíraly stehna? ;-) nebo žeby vysoká podlaha kufru 14let starého auta.. svým způsobem to malý nedostatek je, ale u tohoto vozu to imho není zas taková bolístka, nepředpokládám, že ho někdo používal místo kombíku na stěhování >:D
No ale v podstatě má pravdu. Cígo a spol je auto s prodejkou někde od 120 do 169tis. Jen magor zaplatí více. Zvenku, i přes kritiku, že je to stará Takuma, mi se líbí. Ale ten vnitřek... total holobyt....a to jsem viděl verzi za ca. 250tis. Prostě hnus. Na ty tři zmíněné "krále" se dá alespon koukat.... a s jízdou to budou mít podobně...
No jo jak tu je clanek, ktery chvali VW group, tak tu vsichni skacou stestim jak to zas VW vsem nandal a jak je tu pochvalny clanek na Pandu tak to je "no jo, abyste se nepo*rali" >:D >:D:yes:
Já teda nevím, ale co má diskuze o Pandě společnýho s olivou to fakt nechápu. Byl jsi někdy třeba v Řecku.. Ostatně i tvé psaní jaksi nevyjadřuje přirozenou inteligenci, a standar"t" s "t" apod. ti na respektu taky nepřidá.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
koncernová trojčata jsou proti pandě žebráci na kolečkách. Pokud budeš tvrdit něco jiného tak jsi bud slepec nebo ..... zaslepenec. Při pohledu do cg je až k smíchu, co nám to škoda serviruje za 240tis.... jinak tvé reakce jsou opravdu dneska kvikozní.... :-!
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já bych ti tu i oponoval. Pět dveří je určitě plusem. Ty to tak nevidíš, na což máš plné právo, ale plno zdejších diskutérů to vyzdvihuje. Popravdě, já si 3d Pandu nedovedu ani předsatvit.
Druhá věc je ta, že když máš trošku nadstandardní rozměry, ať už do výšky či do šířky, tak malé pětidvéřové auto fakt ideálem není. Dveře jsou opravdu malé a nastupování moc pohodlné není.
To chce právě eliminovat (aspoň do jisté míry) NSF, která nabídne 5d variantu na větším rozvoru, aby rozměry dveří utrpěly co možná nejméně.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No vidis a mne pripada, ze predni dvere u 5dveroveho maleho auta jsou uz dost male a zadni taky.
Ber to tak - pokud kupujes male auto jako doplnek mestske mobility, 3dv bude jiste leapi volba.
Pokud kupujes male auto, nebot na vetsi proste nemas prachy, pak chapu, ze 5dv je rozhodujici vyhoda.
Chapej - to neni o Fiat kontra VW, ostatne NSF bude pry taky 5dver a tam to povazuji za stjnou hlouposta jako u Pandy, ci libovolneho jineho maleho vozu.
5dver mi dava smysl az od Golf-klasse vyse, tam pak zase ma 3dver nevyhody (tezke a dlouhe dvere, vliv na vzhled...).
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Moje malé auto zadní dveře nemá... ale je to trošku jiný typ malého auta >:-[] , děti v něm nikdy nevozím, dětské sedačky se do něj nevejdou.
Je to dané tím, že a) nebydlíme ve velkoměstě a nemáme problémy s parkováním, b) manželka autem moc nejezdí, c) já sám autem taky tolik nejezdím. Pokud bych měl jezdit třeba 1000km za týden a více, pak bych měl drahé velké auto pro sebe a k tomu něco levného a šikovného pro manželku. To by asi zastala i ojetina, pokud bychom ale uvažovali nová auta, pak Panda vypadá rozumně.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Nemá smysl s tebou diskutovat. Máš jeden svůj úzký pohled a nepřipouštíš jiný názor.
Mám třídveřové malé auto a vím, že pokud ještě někdy jen tři dveře, tak u auta, které nebude mít střechu... tedy vlastně spíš jen dvoje dveře. Realita je taková, že na velikost nástupního otvoru pro přední sedadla nemají tři dveře vliv a na případná zadní se líp nastupuje zadními dveřmi.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Cayenne --> :yes: >:D
Tak ten obraceny koncept vidim realneji - O tom prave celou dobu pisu!
Vyuzivas pak na tom malem aute zadni dvere (pokud je tam mas) ? A pokud ano - omezoval by te pak 3 dver?
Podle nové metodiky jsou na tom špatně téměř všechna auta... Hvězdičky jsou mi upřímně u zádi od doby, co do toho začali motat chodce a rádoby-asistenční systémy.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Kdyz je to nesmysl, tak jak podle tebe ma vypadat amle auto do mesta? Pokud siroke a tridverove je nesmysl, tak odvozuji, ze ma byt petidverove, uzke a vysoke - pisu to dobre?
Co to mas za neurcite formulace: Rozmerove akorat, obratne v provozu... To snad Panda neni rozmerove akorat? Kde to tvoje akorat zacina a kde konci? NSF neni obratne v mestskem provozu a Panda je? Nebo je to naopak?
Ty a ostatni porad pisete o zadnich dverich, ajkoby ta mala auta do mesta mela prevazet denodenne materskou skolku i s ucitelkou. Pritom opak je pravdou - nejcasteji jezdi obsazena jen jednou, maximalne dvema osobami. A tem se obema bude nastupovat lepe velkymi dvermi. Zadni jsou v teo tride postradatelne. Netvrdim, ze 5dv je spatne, ale dle meho je 3dv lepsi.
Ano, NSF je rozhodně špička třídy z pohledu bezpečnosti, o tom není nejmenších pochyb. Picanto o moc nezaostává, výrazně ztrácí pouze v asistenčních systémech, které lze dokoupit a pro mě tedy nejsou argument. Obě tato auta se pohybují u hranice 4/5 hvězd.
Předpokládám, že nový crashtest nebude. Pokud ano, skončí se čtyřmi hvězdami... i třídveřová varianta by podle kritérií platných pro rok 2012 dostala pouze 4 hvězdy a nelze čekat, že by pětidvířko bylo zásadně lepší.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No pokud je zvyklá na svůj Cayenne, pak chápu, že bys asi s Pandou neuspěl ;-). Zkus to ale vzít v obecnější rovině... já osobně vidím koncept Octavie pro rodinu, se kterou jezdí otec do práce, a Pandy, která zůstává doma pro potřeby manželky ve městě, docela realisticky. Pokud bych měl vozit děti po městě, neměl bych s Pandou ani osobně žádný problém.
PS: V mém případě je to obráceně... společné ježdění obstará rodinné kombi, pokud jedu někam sám tak si beru malé auto já a kombík zůstává doma pro ženu.
Jelikož 5d NSF vyjede na jiném rozvoru, určitě přijde na řadu i nový crash test. A to chceš jinak říct, že NSF je na tom, co do bezpečnosti, špička třídy?
Nové Twingo není nové, je to jen facelift a původní verze má 4 hvězdy, navíc dle staré metodiky. Picanto má také čtyři hvězdy. Docela by mě zajímal crashtest pětidveřového Up!... ten se ale asi konat nebude.
Já v podtextu článku čtu, že Panda je špičkovým autem... například z věty o tom, že Panda je silným kandidátem na auto roku. Na pětidveřové NSF jsem ale také zvědavý...
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A proč bych ti měl cokoli vysvětlovat, když si základ překrucuješ podle sebe?
Už ten prvotní nesmysl, že auto do města je lepší třídveřové s větší šířkou... Jak nenápadně napsané na nová VW...
Auto do města má být především obratné v městském provozu, účelné a rozměrově tak akorát. Jestli tři nebo pět dveří, je fuk. Naopak v městských podmínkách, není-li auto jen dvoumístné (Smart), více lidí ocení zadní dveře pro jednodušší manipulaci s čímkoli na zadní sedačce. Ideální auto do města měří maximálně tři metry, má krátké dveře a ve městě minimální spotřebu. Takové auto zatím neexistuje.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Panda 4x4 je snad nejoblíbenější auto místních žen v italských Dolomitech.
Pokud se podívám na fotky Pandy II a vedle toho stojí i Panda III musím říct, že jen prosťáček tvrdí, že se jedná o FL. Rozměry jsou jinde. O motoru je toto- dávat tam kus z motorky je blbost. Počet dveří, sedadel.... tady bych byl opatrný, přece jen první malé auto-Fiat Topolino bylo v roce 1936, takže asi vědí, co a proč dělají.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Jasne, 4x4 jako doplneni portfolia je spravne. I v teto kategorii. Ale zaklad je zaklad. Tezistem prodeju bude jiste neco hodne blizkeho zakladnimu motoru a v zakladni vybave + central a klima. A tam by mel Fiat cpat ty TWA, ne stare 1,2...
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ne, nemyslím... pokud bych kupoval manželce auto do města, se kterým si sjede na nákup, odveze dítě (nebo dvě) do školky nebo na kroužek, k doktorovi... pak mi pětidveřové mini připadá jako velmi vhodné řešení. Fluence je zbytečně a) drahý b) silný c) velký.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Na tvůj dotaz by bylo možné odpovědět velmi lakonicky - "A proč ne?" Vždy je to otázka zájmu zákazníků. Pokud je třeba o sportovně laděný sedan zájem, proč by ho značka, která má v tomto směru tradici, nenabízela? Zrovna tak může Panda 4x4 spoustě zákazníků dávat smysl (o čemž svědčí i její skvělé prodeje) a jiní mohou považovat minivůz ve čtyřkolce za absurditu. Prostě kde je poptávka, tam je i nabídka, a tak to má být!
I Picanto je na tom s hvězdama lépe. A nové Twingo, protože je od Renaultu, tipuju taky na pět hvězd. Pořád mi z toho nová Panda vychází jako outsider.
Já tam nikde v článku nečtu, že by to bylo nejlepší auto segmentu a se čtyřma hvězdama jím být ani nemůže.
Má spíš mix vlastností, které osloví hodně zákazníků. Jako je pět dvěří, dobrý design, variabilita... Takže prodejní výsledky nezpochybňuji a znovu tvrdím, že i příští rok bude v prodejích segmentu na špici.
O té výbavě si potom můžem napsat, když se speltu, nemám problém to poté uznat. ;-)
PS: Zajímavé nepochybně bude, až NSF přijede také s pěti dveřma a dalšími motory. Až potom půjde Pandě o krk. Teď může být relativně v klidu.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Klidne at ten TWA cpou vsude, ja proti nemu v zasade nic nemam, je to logicky vysledek dnesnich podminek. Ale ma hrat roli zakladu za zakladni ceny.
Umis si predstavit, ze by napriklad u Peugeotu 308 hral 1,6 THP/150 koni roli top motorizace a novinari by o nem napsali, ze stary atmosfericky dvoulitr je lepsi a levnejsi?
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znovu - pokud mam prevazet deti, tak jdu do neceho PODSTATNE vetsiho. Treba do opravdove limuziny, Alberte. Koupit Pandu a argumentovat nutnosti instalace destske sedacky je ponekud...usmevne, nemyslis?
Jizdne se srovnala s konkurenci a tak je to spravne. Rozhodne jsem necekal, ze by Panda mela horsi jizdni vlastnosti nez NSF, to by bylo na rucnik do ringu.
Samozrejme chapu, ze v hromade zemi hraje Panda roli noveho a cenove dostupneho auta pro masy a tam se pet dveri hodi lepe nez tri.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A mas k tomu neco vecneho?
Zkus ty podminky rozsekat na hadry, zkus mi vysvetlit, proc by mela limuzina mit ujeceny motor a maximalku 320, proc by male auto melo umet lezt po skale jako Hummer a pritom s peticlennou posadkou a mit tolik dveri jako kloubova Karosa - tak do toho.
Hvězdy jsou jen hvězdy, většina konkurence je na stejné úrovni. NSF je světlou výjimkou, ale ani ta by svých pět hvězd po novém roce neobhájila. Navíc je otázkou, jestli tuhost pětidveřové karoserie u NSF bude na stejné úrovni jako u třídveřové. Asistenční systémy si do Pandy můžeš (a měl bys) koupit.
Minulá Panda byla v prodejních číslech vládcem segmentu, takže posun vůči ní je zároveň posunem vůči konkurenci. Pokud se věty z tohoto článku potvrdí, pak Fiat postavil nejlepší auto v dané třídě. Mluvíš-li o motorech, pak jedinou konkurencí může být snad Renault, jehož nabídka motorů pro Twingo je lepší... jenže ten zase neumí nabídnout pětidveřovou karoserii a utkává se spíš s F500.
Odtušování špatné výbavy musí být zajímavý duševní pochod.. že by přání otcem myšlenky? ;-)
Ten motor tě překvapí svou úžasnou točivostí a jakýms takýms lineárním výkonem, který ale brzy dojde. Co tě nenadchne jsou vibrace o řád horší než HTP, hluk a příšerná spotřeba na takového prcka. Převodovka taky nic moc a korunu tomu nasazuje jeho cena.
Čtyři hvězdy málo, konkurence je jinde.
Výbavu odtušuji plus minus stejnou, o žádného exota v nabídce nepůjde. O vyhřívaných sedačkách či volantu, jako má třeba Picanto, silně pochybuju.
Ano, posun Pandy vidím a nezpochybňuju, leč žel bohu, jen ke svému předchůdci nikoli konkurenci.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Na facelift je těch změn poměrně hodně... nemění se jen optika světel a maska, ale nové jsou snad všechny karosářské díly. V tomto ohledu mám jasno... je to nová generace. Rozhodně více, než třeba Golf, u kterého zůstává velké množství karosářských dílů beze změn.
Oznamovací věty to jsou, ale posouvají vnímání Pandy. Pokud jsem měl minulou generaci v hlavě jako praktické a chytře řešené levné auto, pak tento článek dává větší důraz na kvality a menší na cenu. Upřímně... čekal jsi, že by vysoká Panda mohla jízdně konkurovat Up!?
Pětidvířko... to je jiná otázka. Rozhodující je výhoda v přístupu na zadní sedadla. Pokud bych měl v autě vozit dítě, což je podle mě dost častý požadavek, dal bych osobně přednost pětidvířku.
Až na ten obrubník v kufru po sklopení lavice. Když jdou sedačky sklopit do roviny u auta s délkou 3,41 m (notabene skoro čtrnáct let starého), proč nejdou u auta s délkou přes 3,6 m a nového? :-)
Novou Pandu jsem dosud nezkoušel, ale přesto si dovolím na dotaz odpovědět. Vzhledem k tomu, co uváděl Fiat v tiskové zprávě, ze které jsem psal představovačku, tak se zadní lavice posouvá do interiéru - zvětšuje zavazadelník.
Nabídka motorů není zatím kompletní, lze čekat rozšiřování nabídky. Novinkou je zatím 0,9Twin... parametry působí ideálně, reakce jsou v tomto článku rozpačité, počkám si ještě na nějaké zkušenosti. I vzhledem k titulu EOTY se mi nechce úplně věřit, že by to bylo tak zlé.
V bezpečnosti je výrazný posun, čtyři hvězdy dle současné metodiky jsou mnohem lepší než tři dle staré. Samozřejmě to ale není úplně ideální.
Jaké informace máš o výbavě?
Tak či tak, posun od minulé generace je dost velký.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ono je to opravdu o cílové skupině zákazníků - Panda je koncipována tak, aby byla použitelná i jako maličký rodinný vůz, kdy vzadu jedou děti. To ovšem docela dobře vyhovuje nejen italským, ale i českým požadavkům. Jinak podle tvého názoru "4dv. sedan má být sedan a ne motokára", ale třeba já mám sportovně laděné kompaktní sedany moc rád :yes:
Co se týká nového dvouválce, nezbývá než souhlasit. Je to ale výsledek ekohisterie posledních let. Fiat to ale v tom odřezávání válců asi přehnal, tříválec by možná byl lepším řešením. A teď ten TwinAir budou dokonce cpát i do Punta :-| Každopádně již teď je jisté, že na českém trhu bude nová Panda s jiným motorem než čtyřválcem Fire prakticky neprodejná. Výkonově bude většině Čechů stačit, potěší zvukem i kultivovaností a navíc si dokážu představit, jakou cenovou pálku Fiat za přeplňovaný TwinAir bude účtovat :'-(
Z článku u konkurence jsem pochopil, že se původní panda bude vyrábět dál. Ale jak dlouho to netuším....
"Coda řekl, že cena nové Pandy, která bude v prodeji od února 2012, začne na 10 200 eur. Současná Panda dostane přídomek Classic a výrazně zlevní na 8500 eur v Itálii, nyní stojí 10 250 eur."
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ale houby, velebnosti.
3dv HB jezdim uz nekolik let a az na chvilku, kdy se mi nejake pako natlaci uplne az na zrcatko, nemam s nastupem/vystupem zadne potize.
A to je HB velikosti Golfu.
U maleho auta bych prave 3dv videl jako vyhodu, vetsimi dvermi se do mensiho interieru lepe nastoupi, ve mestech auta parkuji hlavne podelne a deti? Bavime se o priblizovadle pro mestsky provoz, ne o rodinnem voze. Pokud chces/musis koupit auto kvuli detem, tak nemas co lovit ve vodach Pandy/NSF, ale minimalne v te Golf-klasse, nebo radeji MPV jako Scenic, Touran, Berlingo...
Osobne prijdu k autu, sklopim sedadlo, hodim za nej notebook a hned ho zase zaklopim, nasedam a jedu. Pokud mam 5dv, musim nejprve otevrit zadni dvere, dat dozadu NTB, pak je zavrit, otevrit ty predni...
Na NSF proto vidim jako nesmysl ta sedadla bez pameti.
Zadani mestskeho auta nezni: Udelat na malem rozvoru co nejvetsi auto s co nejvice dvermi a co nejvice odkladacimi prihradkami, ale postavit auto pro prevoz primarne jedne az dvou osob (95% jizd odhadem) po uzkych mestskych ulicich a v castych dopravnich zacpach, s castym startovanim a vypinanim motoru, s castym rozjizdenim a zastavovanim.
Tomuto zadani vyhovuje lepe male 3dv auto s vetsi vnitrni sirkou (ktera i tak neprevysi sirku aut o kategorii vyse) a s mensim benzinovym atmosferickym motorem. Pokud mozno tak i s jednoduchou automatickou prevodovkou.
Zkratka jde o to pochopit, co je zadani a dle toho nabidnout produkt.
Mestske auto ma byt mestske auto a ne MPV, 4dv sedan ma byt 4dv sedan a ne motokara, limuzina ma byt limuzina a ne supersport, MPV ma byt MPV a ne terenni special a tak dale...
Co se tyka motoru, tak prave kritika dvouvalce TWA je na povazenou. Tenhle motor mel byt trhakem a tahounem prodeju, nicmene skutek utek. I redaktori uz museli zcela nediplomaticky napsat, ze starsi motor je lepsi - a v tom vidim hlavni prusvih Fiatu s "novou" Pandou. Nacpali do vyvoje prachy, ktere se hned tak nevrati.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Zaměř se na to, co tady o tom motoru od začátku (od představení) píšu, klidně mě cituj, přilep to sem a pak to zkonfrontuj s tím, jaký ten motor je. Nikde se od skutečnosti neodchyluji. Já ten motor prostě znám. ;-)
Ona oliva je docela chutný pokrm, takže tím mě nemůžeš urazit. A na věčné chvástání germanofilů je občas v rámci zachování objektivity třeba reagovat. Takže asi tak ;-)
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já ten motor prostě znám. V článku je to napsáno naprosto pravdivě. Motor vibruje, duní a ve vysokých otáčkách, kde má nějaký výkon i dost žere.
To je prostě vlastnost dvouválců.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Párkrát jsem jezdil 3dv. hatchbackem a opravdu to nebylo nic příjemného - hlavně když člověk musel vystoupit na stísněném parkovišti - a tam se mini pohybují velmi často. Manipulace s dlouhými a těžkými dveřmi je ale za trest (pořád musíš dávat pozor, abys jimi nebouchal o bok vedle zaparkovaného auta), nemluvě o obtížném přístupu dozadu. Vím, že tam asi moc často dospělí jezdit nebudou, ale dětem se zadním párem dveří dozadu nastupuje taky mnohem snadněji a zadní pár dveří je příjemný už jen třeba když si na zadní sedadlo chceš odložit nákup nebo bundu. Proto si myslím, že NSF měla začít s 5dv. verzí, zvláště pak když se nezmohli na polohovou paměť předních sedaček! Každopádně 5dv. ve standardu je pro Pandu velké + !
Noveho na Pande neni nic moc. Design exterieru ve stylu FL, to same interier. Pouze styl FL, nic vic (netvrdim, ze je to spatne).
Detaily - rozhodne plus pro Pandu, je prakticka vic nez dost, i kdyz ja osobne bych u tak maleho auta uvital spise 3dver, tu 5dv manii nechapu. To uz jsem rozebiral jinde.
Ja jsem nekomentoval clanek, ale tu snahu interpretovat normalni oznamovaci vety jako nejake oslavne ody, tot vse.
>:D zkus si ten článek přečíst a najdi si tam fáze o odhlučnění, filtrování nerovností a vnitřním prostoru. Pokud to ani pak nepochopíš, tak si to vytiskni a ty pasáže si podtrhni.... dále už je každá rada drahá....
PS: divil by ses, jak moc lidi u malých aut na design dají. Proč by se jinak tak dobře prodával F500? Kvůli poměru cena/výkon?
Článek vcelku jednoznačně hodnotí design Pandy jako lepší - praktičtější (ochranné lišty), propracovanější (více zajímavých detailů), líbivější. Toto jest završeno větou, že designově ale Fiat hraje jinou ligu. Já osobně si myslím, že Citi v zelené metalíze a na litých kolech dokáže Pandě konkurovat a možná dokonce nabídnout hodnotnější celkové pojetí, ale v celkovém hodnocení dávám také hlas Pandě, právě za promyšlené detaily.
Nového toho je na Pandě docela dost - Panda lépe jede i vypadá, dostává i novou techniku, je lépe odhlučněná. Článek nijak nenaznačuje, že by nová Panda nebyla dostatečně "nová", tohle je jen tvoje interpretace.
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Chybí mi tu tvá tradiční óda na TwinAir.
Já si velmi dobře pamatuju, když jsem zrovna tobě u představení tohoto motoru psal, že to nebude z hlediska kultury chodu i spotřeby žádná výhra.
A dodneska si pamatuju, cos mi na to napsal, tak co, nechceš to sem vypsat? ;-)
Jinak shrnuji, Panda je povedený vůz, bude segmentu celoevropsky kralovat, už její praktičnost je díky dvěma párům dvěří navíc prostě jinde. Design je sice věc subjektivní, ale dle mého povedený. Twin Air je jednoznačným zklamáním. Motor, který hází celým autem, duní a ve vysokých otáčkách, kde má nějaký výkon, i dost žere, je krok vedle. MultiJet je na tom s kulturou chodu ještě hůře. A tak, že se do Pandy hodí nejvíce ten nejstarší motor, který má výkon stěží průmerný, je spíš smutné. Bezpečností se nová Panda taky nevyznačuje a tak se sám sebe ptám, opravdu s ní chtěji vydržet dalších osm let?
Ale no tak... Panda bude stát v Evropě +- stejně jako Citi, a to nabídne více prostoru i výbavy. Pro Fiat je těžištěm Panda, pro Škodu Octavia... takže asi tak.
Kvalitu designu v podstate nikdo nezpochybnoval, nicmene mestske auto si ja osobne predstavuju jinak. Budiz.
Koment o karoserii, krasnych detailech a sterilite neznamena, ze zatimco jedno je skvost, tak druhe je smejd. Jedna se o nekolik ruznych pojeti stejneho tematu. Nic oslavneho ani zatracujiciho.
Sirka interieru patri ke standartu, tedy zadny prostorovy zazrak. Jen standart. Pokud se nepletu, tak NSF ma sirku rekordni (kdyz tak mne opravte).
Tiche auto ano, pokud mas pod kapotou konstrukcne, technicky a technologicky nejstarsi motor z nabidky. Kazde zlepseni je pak krokem zpet, smutne, ne?
Nejlepsi je samozrejme ten prastary ctyrvalec, ale proc potom davaj pod kapotu pekne drahe TWA s titulem EOTY? K cemu pak vubec takovy motor je?
"Nejen v interiéru působí Panda jako dospělejší auto než dosud."
To jsem pro jistotu (na rozdil od tebe) uvedl cele. ;-)
Ano, je to receno jasne:
Fiat postavil "novou" Pandu, ktera je nova asi tak stejne jako novy Passat, u ktreho vsichni prskali, ze jde jen o FL.
Ano, to jsou silné věty. Dosud se předpokládalo, že Panda bude hrát hlavně na praktickou notu a oproti NSF bude ztrácet v jízdě, to se ale nekoná. Je celkem jedno, jestli při přímém srovnání zvítězí Up nebo Panda... samotný fakt, že to redaktor není schopen nyní určit znamená, že rozdíly nejsou pro kupce podstatné.
Jisté rozčarování je znát u 0,9Twin... ok, tomu se raději vyhnout.
Skoro se vkrádá otázka... proč nekoupit Pandu? Snad jen menší bezpečnost dětí je nepříjemná...
Také souhlasím, že v nabídce Fiatu bude chybět opravdu lidový model až skončí výroba současné Pandy. Ale jak je vidět z fotogalerie, tak nová Panda nám povyrostla a zmohutněla, takže prostor pro menší model by tu byl. Představoval bych si malé auto pod 3,5 m délky s osvědčenou technikou a cenou do 150 tis. Něco jako novodobý F126, tedy Maluch.
Za novou Pandu Fiatu patří :yes:
Jen doufám, že to ti hoši na jihu u té Neapole budou zvládat minimálně stejně tak dobře, jako naši severní bratři Poláci. :-)
proč teď nemám na nové auto? To je poprvé po dlooooouhatánské době, co se mi líbí něco fungl nového. Jsem pandou okouzlen a to jsem si říkal, že fiata už nechci. Todle bych chtěl a moc. Nezbude mi, než si počkat na ojetiny a pak je možné, že z okouzlení bude nepříjemné vystřízlivění, jak se u starších fiatů běžně stává.... doufejme že ne.
.... když i na ACZ zaznívá směrem do Itálie taková chvála, musí to něco znamenat (vzpomeňme na ty brutálně předpojaté první dojmy z autosalonu ve Frankfurtu 8-s )
Panda se tedy evidentně povedla, snad i víc, než jsme čekali :yes:
Mám dotaz na redakci: ta zadní lavice, když je posuvná. Zvětšuje místo pro posádku vzadu nebo jej zmenšuje? (tzn. proti standardnímu uspořádání se posouvá do kufru nebo směrem do interiéru?)
Jinak souhlasím s poznámkou, že Fiatu paradoxně teď bude chybět v nabídce nějaký totální hrkač, který bude spolehlivý, bude mít svěží design a bude stát třeba 150 tisíc.... Defacto něco jak Citigo, jen s adekvátní cenovkou.... (a napadá mě, že by se stále dál dala vyrábět i ta stará Panda, právě za těch 150 tisíc....)
Fiat opet predvedl, ze mala auta umi jako nikdo jiny. Kral tridy je zpatky. Celoevropske prodeje pristi rok ukazi pravdu v cele jeji nahote.
Dohadovani tady na diskusich na tom nic nezmeni.
Buď klidný. Místní odborníci ti ještě vysvětlí, jak se věci ve skutečnosti mají a že tohle vůbec, ale vůbec nic neznamená...
Panda :yes::yes: , článek :yes::yes: .
"Stálicí v hodnotách Pandy zůstává i kvalitní design."
"Účelně navržená karoserie dostala několik vtipných a krásných detailů, které Pandu jasně odliší od sterilního a minimalistického stylu bratislavských New Small Family."
"Další prostorové stížnosti nejsou na místě. Šířka v interiéru patří ke standardu ve třídě, běžné postavy nebudou utiskovány ani dveřmi, ani objemnějším spolujezdcem. S vnitřní výškou ani podélným prostorem si nemusí dělat starosti ani nadprůměrně rostlí členové posádky."
"Panda je za jízdy velmi tiché auto, byť má patřit k nejlevnějším a nejmenším na trhu. Nejvíc tato nová kvalita vyniká na dálnici u čtyřválcové motorizace. V tuto chvíli je obtížné říct, zda jede lépe než trio z New Small Family, v každém případě si jízdně oba konkurenční vozy nejsou příliš vzdáleny. "
Samozřejmě, že je lepší čtyřválec, o tom není pochyb!
"designově ale Fiat hraje jinou ligu. Nejen v interiéru působí Panda jako dospělejší auto"