Turbodiesel 2,0 TDI v Dodge Caliber končí. Nahradí jej výkonnější a úspornější motor o objemu 2,2 l od Mercedesu. Premiéru bude mít na frankfurtském IAA.
Mam ho uz druhy rok a stale sa tesim na kazdu minutu co stravim soferovanim. Je to proste kus auta, ked si po nom sadne clovek do niecoho ineho, napr Oktavka, Fabia a pod. tak ma pocit ako keby mu zobrali nerezovy pribor a dali plastovy. A ked ludom hovorim, ze jazdim na americkom aute a do 95km denne do prace jazdim za 5,8l/100km, tak len krutia hlavou. Tento novy vyzera fakt dobre, zlepsili v podstate vsetko co mu ludia v Europe vytykali - interier :-) Aj ked mne s mojimi 3 detmi absolutne vyhovuje. Staci trosku potlacit predsudky a to auticko sa velmi dobre odmeni.
Ta změna "dýzlu" na common rail od Mercedesu, to je asi největší posun v technice i v kvalitě, takže :yes: . Jinak "siláckej" americkej design se mi líbí a plasty taky neolizuju, takže ještě jednou :yes: .
Jasně, ale tady už je ten vylepšenej interiér. Ten původní jsou klasicky hranatý šedivý plasty s hrubším povrchem. Jak ale říkám mně to u takovýho auta za přiměřenou cenu nevadí, a Amíkům jde z toho nejspíš kečup snadno dolu.
Na i-netový prezentaci takhle ukazujou i potahový materiály (kromě kůže), že na to něco vylejou nebo plácnou a předváděj jak to jde snadno umejt.
S tím designem souhlas, mám radši ten americkej robustní styl než (majitelé prominou) uplácaniny typu Kvašky. A ještě se mi líbí, jak se zaměřujou na snadnou manipulaci se sedačkama, většinou se sklápí celý jedním pohybem, nakonec i to sklopný sedadlo spolujezdce je hodně praktický.
Ten interier z fotek nevypadá až tak zle, ale naživo jsem to neviděl. Čtyřkolka by byl nečekaný bonus, spíš škoda absence automatu k tomu dýzlu, jestli to stojí míň než Evropani, nemusela by to být marná alternativa k yetimu apod., rozhodně se mi to designově líbí víc než třeba kvaška.
Jako čtyřkolka se Caliber nedělá, ačkoliv je postaven na stejném základě jako např. Jeep Patriot. Není to špatný auto, projel jsem se, ale ačkoliv mě americký účelový (snadno omyvatelný) interiéry neurážej, pro zmlsanou Evropu je to prostě málo.
A stejně jako u Patriota překvapí (vzhledem k vnějším rozměrům) až směšně malej nákladovej prostor. Ty fotky jsou dost tendenční.