Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A1 quattro: 188 kW, 350 Nm a jeden Haldex pro nejmenšího z rodu

Ostrý model A1 quattro bude v vyroben v limitované edici, zájemcům nabídne opravdu sportovní svezení. Ve třídě malých vozů je vyjímečný pohon všech kol.
Zpět na článek
24. 12. 2011 11:08
Re: Tentokrát dokonce bez DSG!
No, hlavně když tam místo páky nebude tlačítko od debilní elektrické brzdy!
23. 12. 2011 00:51
Re: Tentokrát dokonce bez DSG!
To by tě asi Aston pákou u dveří nepotěšil, co? :-)
23. 12. 2011 00:46
Re: Mno...
Je to LSD, ale umí fungovat aktivně. Funguje prakticky stejně jako centrální diferenciál. Nakolik toho software využívá, to ti nepovím. Tenhle systém je už hodně podobný xDrive. Osobně jsem velmi zvědavý, co si VW nadiktoval do páté generace, která by měla přijít příští rok. Saab rozhodně posunul Haldex o notný kus dál.
Avatar - Ham.
22. 12. 2011 16:34
Re: Mno...
Pro srovnání čistě podvozků si můžeš vzít hodně zakroucenou trať Autozeitungu, kde Mini Cooper D s 111hp zajel čas 1:51,3 a A1 1,6 TDI se 105hp zajela čas 1:51,7 takže podvozkově stejná liga co se týče předohrabů. 4x4 samozřejmě pošle schopnosti podvozku o level výš.
22. 12. 2011 14:50
Re: Tentokrát dokonce bez DSG!
Vůbec nic, pokud si místo něj můžu pořídit manuál :-) Moje auto prostě vždy musí mít (kromě jiného) tři pedály, manuální převodovku a mechanickou parkovací brzdu s pákou mezi sedadly. Přes to prostě nejede vlak ;-)
Avatar - kari.laz
22. 12. 2011 14:06
Re: Mno...
Poupravím tvůj příspěvek. "Mám najeto s JCW 15tis, ale NULA km s A1Q" Takže tvé sebevědomé tvrzení je v tuto chvíli jen přání.
22. 12. 2011 11:34
Re: Mno...
Haldex umí aktivně rozdělit moment na zadní nápravě ? Žil jsem v tom, že umí fungovat pouze jako LSD, tedy zajistí určitou míru svornosti, aby výkon "neutekl". Proti tomu sportovní diff u Audi právě umí aktivně rozdělit moment mezi zadní kola, podobně jako AYC u Eva, Nissaní Attesa ETS-Pro, nebo SH-AWD od Hondy.
22. 12. 2011 08:26
Re: Tentokrát dokonce bez DSG!
Co mas proti DSG?
22. 12. 2011 08:25
Re: Mno...
Tak zrovna Ring bych nebral jako bernou minci pro tao dve auta. Je tam hromada rovinek, kde JCW proste nebude 270 konim stacit. Zrychleni na stovku tu nic nezmuze, na tech rovinkach rozhoduje schopnost zrychlovat nad stovkou tam je Golf R propastne lepsi.
21. 12. 2011 23:08
Tentokrát dokonce bez DSG!
Tak když jsem to viděl, tak jsem si hned řekl - hm, zajímavé, pekelně nabušené - ale VW to jako vždy u nejnovější generace svých hot-hatchů určitě zabije "povinným" DSG :'-( A světe div se, tentokrát tam dali manuál! Pro tentokrát tedy - bravo Audi!
21. 12. 2011 21:56
Re: Mno...
Audi umí to samé se sportovním diferenciálem. Rozdíl je v tom, že Haldex preferuje přední nápravu při klidné jízdě rovně, ale poslední generace neváhá poslat dostatek na zadek, aby ti pomohl - ať už při akceleraci, nebo při zatáčení. A zadní diferenciál je elektronické LSD, takže umí tlačit vnější kolo. Sice poslední quattra preferují zadek, ale v základu tam máš otevřený diferenciál, takže je zadek trochu hravější, ale do zatáčky ti nepomůže. Pokud Audi Haldex v A1 nepřenastaví nebo neoseká (neměli by mít důvod), tak by ti měl pomoci. Samozřejmě na suchu je zadokolka pořád lepší, ale Mini zadokolka není. Tohle minimalizuje pocit těžkého čumáku, což je ten důvod, proč musíš stát na plynu. Pokud ubereš, zadní kolo přestane tlačit do zatáčky a čumák tě vezme ven po tečně.
21. 12. 2011 21:52
Re: Mno...
Haldex jsem nikdy nemel... ziju porad v dobe kdy se pripojuje zadni naprava az se protaci predni kola :-)))). Kazdopadne jsem na to zvedavej. Ale jelikoz to je jen limitovka tak jich po autosaloech moc nebude :-|
Avatar - Ham.
21. 12. 2011 21:16
Re: Mno...
Obecně poslední generace Haldexu je nastavena velmi dobře, v létě jsem byl účastníkem testu nebo spíše firemního blbnutí, k dispozici byl Yeti 2.0 TDI haldex a Octa 1,8 TSI předohrab. Že bude mít Octa problém zajet stejný čas na mokru jsem tušil ale že dostane čočku na suché dráze tak to jsem docela zíral, (vytyčená dráha mezi kuželi). Když to zajel instruktor tak jsem moc nevěřil a podezíral jsem jej z fandovství k Yetimu, ale zkusil jsem si to sám a můj osobní čas v Yeti byl na suchu o 2 s. rychlejší než jsem dokázal v Octě, na kropené dráze to byl pro octu vyloženě debakl. Yeti se do zatáčky krásně točil a když zabrala zadní kola tak byl i lehce přetáčivý, octa byl typický nedotáčivý tupý předohrab a to je TSI o 20hp silnější a Yeti má proti Octě zoufale vysoké těžiště a ještě je o nějaké dva metráky těžší na čumáku. Dokonce musí říci, že pocitově mi přišel haldex nějak hbitější (asi to co říkáš, výkon na vnějším zadním kole) než klasika ve služební A6, což u z principu neohrabaného a vysokého SUV je docela paradoxní zjištění.
Avatar - Ham.
21. 12. 2011 20:23
Re: Mno...
Tak A1 bude někde na úrovni Golfu R a když se podíváš na časy třeba na NordSchl.
[odkaz]
tak JCW 8:35, Golf R 8:23 (a to má JCW lepší poměr výkon/hmotnost). Jinak samozřejmě haldex v zatáčce pomáhá, notabene s takovýmito výkony, od bodu kdy začneš v zatáčce zrychlovat tak 4x4 pomůže tím víc čím je zatáčka pomalejší, předohrab nedokáže přenést současně velké boční a podélné síly na přední nápravě kdežto 4x4 si práci rozdělí mezi předek a zadek a je vymalováno.
21. 12. 2011 20:04
Re: Mno...
Haldex umí v zatáčce tlačit na zadní vnější kolo, takže pomoct může. Záleží jen na Audi, jak ho tu nastaví. Pak to bude jako s většinou lepších čtyřkolek; budeš to muset pořádně osolit, aby to bylo zajímavé.
21. 12. 2011 19:35
Re: Mno...
haldex ti v prujezde zatackou nepomuze... pouze pri akceleraci z mista
21. 12. 2011 19:34
Re: Mno...
v JCW mam najezdeno 15 tisic km :-). Je to motokara, nesrovnatelny s jakymkoliv premotorovanym konvencnim autem. Kdyz bude cas pridam na moje.auto. To ze je to predohrab nic nemeni na tom ze na klikatici si da A1 k snidani... hned jak bude A1 dostupna tak pujcuju a srovnam fakt me zajima.
21. 12. 2011 19:01
Re: Nasranější fazolku...
...kdo vi, jestli v tom nemaj prsty >:D
21. 12. 2011 19:00
Re: pohled krví podlitej........
A pred tim jeste zaradit, nema to automat :-)
21. 12. 2011 18:59
Re: Mmm...
Ne, ale mate ho, ze jedine takove malinke Audi ma vic koni, nez cele modelove portfolio Kie dohromady >:D
21. 12. 2011 18:54
Re: Mno...
188kW a 350Nm. Pominu-li tyto udaje a fakt, ze se jedna ctyrkolku, pak nebudu jiste daleko od pravdy, kdyz strizlive napisu, ze A1 si da predohrab k snidani >:-[]

Nicmene na ridicske zazitky bych u Audi proti JCW moc nesazel...
21. 12. 2011 18:52
Re: Mno...
asi tak. Někdo kdo zase hodnotí auto z toho co viděl v Top Gearu :-) takových už bylo...
21. 12. 2011 18:50
Re: Manuál
Ta pasáž v tomhle článku je matoucí. Ale díval jsem se jinam a ESP bude mít opravdu tři režimy a jeden z nich bude úplné vyplnutí.
Avatar - kari.laz
21. 12. 2011 18:23
Re: Manuál
Pokud se vys... Na nějaké překládání, tak ti dojde že to má minimálně tri režimy. Zapnutí, sport a vypnuto.
21. 12. 2011 17:51
Re: Manuál
Pokud to přeložíme z "diplomatického" jazyka automobilky do reality, tak to znamená, že ESP nejde vypnout ;-)
21. 12. 2011 17:39
Re: Nasranější fazolku...
...skvělé služební auto pro vývojáře "Angry birds" :-)
21. 12. 2011 17:36
Nasranější fazolku...
...jsem ještě neviděl... >:D

Pojede jak z praku o tom žádná, hotový postrach semaforů...

Ale ten přespříliš agresivní vzhled mi v kombinaci s velikostí vážně příjde úsměvný....
21. 12. 2011 17:01
Kola
s centrální maticí, to je ta správná třešnička na (povedeném) dortu :yes:
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2011 16:31
Re: zbytocne auto totalne zbytocne
Blá blá blá. Nezapomeň dodat v čem všem je lepší Ceed.

Tohle se podle mě opravdu povedlo. Vypadá úžasně a věřím, že jezdit bude podobně. :yes: :yes:
Avatar - kari.laz
21. 12. 2011 16:24
Re: Manuál
Naopak. Je vypínatelné, nebo může pracovat ve speciálním sportovním módu.

"Dobrou zprávou pro milovníky sportovních aut je možnost úplného vypnutí stabilizačního systému, ESP však nad vámi může (například při zhoršených podmínkách) bdít i ve speciálním sportovním módu."
21. 12. 2011 16:16
Re: zbytocne auto totalne zbytocne
Šak ty nemáš ani na jedno,tak neboj >:D
21. 12. 2011 16:14
Re: Hustokára
>:D Kaviaaarový tousty, to je vl !!! >:D
21. 12. 2011 16:09
Re: Manuál
Jestli jsi četl dobře,tak právě že ESP není vypínatelné!!! ;-\
Avatar - Rojin
21. 12. 2011 15:17
Re: zbytocne auto totalne zbytocne
Zbytečný, ale totálně zbytečný příspěvek ... nepraktické >:D sorry, ale tomu se musím smát...

Tohle auto je dělaný přesně pro takový lidi, jakým seš ty >:D Kup ho ;-) :yes:
21. 12. 2011 15:13
Re: zbytocne auto totalne zbytocne
To víš, mžitky (rozuměj kruhy) před očima. >:D
Avatar - kari.laz
21. 12. 2011 14:57
Re: zbytocne auto totalne zbytocne
Takže mini S, který bude stejně nepraktický, stejně tvrdý ti nevadí a Audi, které bude rychlejší, než všechny mini ti vadí?
Avatar - kari.laz
21. 12. 2011 14:54
Re: Mno...
Myslíš ten předohrab s 1,6 155KW a 260Nm?

Pominuli tyto údaje, tak ty už jsi v obou seděl, že to tu tak sebejistě tvrdíš?
Avatar - Ham.
21. 12. 2011 14:45
Re: Mno...
Vzhledem k 4x4 si dá A1 předohrab k snídani >:-[]
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2011 14:29
Re: Mmm...
dost nestravitelne maso, akurat zaplni creva ;-)

a potom ti pride spatne z toho
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2011 14:28
zbytocne auto totalne zbytocne
premotorovane neprakticke monstrum, tvrde, skarede, nudne, spotreba bude 15 litrov, dikyyyyy >:D

radsje mini cooper S - male pekne imidzove a stale svieze auto
21. 12. 2011 14:27
Re: Mno...
Co se tyce jizdnich vlastnosti a celkove nebude sahat JCW ani po paty. Navic to Audi to neni seriovka ale limitovka... Ale pokus kvalitni
Avatar - radhro
21. 12. 2011 12:48
pohled krví podlitej........
Tak tenhle text od Landy mne hned napadl při pohledu na výraz tohoto drobka >:D
Každopádně bych chtěl u tohoto AUDI zapnut pás,nastartovat a sešlápnout plyn.
21. 12. 2011 12:27
Mmm...
...tak tohle je oproti sérii maso >:D >:-[]
21. 12. 2011 11:50
Hustokára
Turbo benzín s Haldexem dohromady... děkuji nechci... až to vyleze, redaktoři zase napíšou, že to "neumí vtáhnout do děje" a "řízení je přeposilované, bez zpětné vazby" no prostě klasická Audina...
Avatar - Mates81
21. 12. 2011 11:10
Bravo
Po dlouhé době Audi, u kterého jsem zajásal :-) Škoda jen těch 333 kousků....hned se po nich zapráší :-)
Avatar - kari.laz
21. 12. 2011 11:03
Re: Manuál
Dokonalý prcek. :yes:
Nic lepšího v tomto segmentu v součastnosti není. (nic dražšího asi taky ne - daň za výjimečnost)
21. 12. 2011 10:45
Manuál
Manuál + vypínatelné ESP + dostatečný výkon = zábava zaručena :yes:
Avatar - Ham.
21. 12. 2011 10:26
Re: Mno...
Pěkné, v té bílé vypadá jak nasr..á bublinka >:-[] a hozená rukavička JCW.
21. 12. 2011 10:04
Mno...
tak to bude třešnička. Sice chápu tu nadsázku, když uvádí průměrnou spotřebu 8,5litrů - v reálu při využití potenciálu motoru to bude tak kolem 13-15l, ale to asi majitel tohohle kousku fakt řešit nebude. Jenom bych prosil rodiče "děťátek", která si případně tohle auto vymodlí - chtělo by to nejdřív nějaký kurz sportovní jízdy, aby to pak potomek někde neobtočil kolem stromečku naložený hopsandama z nejbližší diskotéky........
Chvályhodný počin Audi :yes: