Toyota uvolnila informace o zatím nejmenším sériovém hybridu, který bude v Evropě marketingově zařazen do řady Prius. Představovaná japonská verze se ovšem jmenuje Aqua.
"Bylo zde mnohokrát konstatováno, že u hybridů se v dálničním režimu baterie dříve nebo později vybijí a z vozidel s hybridním pohonem se stávají líné podmotorované žravé mrdky"
Konstatovat muze kdo chce co chce. Dulezite je, jestli o tom taky neco vi.
Za tri roky jezdeni s Priusem se mi baterka na dalnici nevybila nikdy. Zrovna dnes jsem jel trasu Ga-Pa - Vychodni Cechy a baterka se mi za celou dobu nedostala pod pulku.
Muzu tady konstatovat spoustu veci o jaderne fyzice nebo mikrobiologii. Bude to mit asi stejnou vahu jako konstatovani tech, co "mnohokrat konstatovali" o vybite baterce hybridu na dalnici. Oni ti konstrukteri aut (nejenom hybridu) povetsinou nebyvaji uplne hloupi...
S tím blábolem máš pravdu. Například Tvé "dobytí" baterií, to je perla snad na zlatý ventilek. No potěš koště jakou mají jazykovou úroveň ekopropagátoři.
S tou akcelerací a dobíjením to nemáš na dálnici tzak jednoduché, tedy pokud nemáš perpetum mobile.
Bylo zde mnohokrát konstatováno, že u hybridů se v dálničním režimu baterie dříve nebo později vybijí a z vozidel s hybridním pohonem se stávají líné podmotorované žravé mrdky (netýká se diesel-hybridů, tam je k dispozici mnohem větší krouťák.)
Hodina češtiny:
hybridní Prius zakoupil (tedy nabyl)
baterie hybridního Priusu dobil (silným elektrickým proudem, přičemž asi o 40% díky nízké účinnosti dobíjení přišel)
Hrady ve středověku Jan Žižka dobyl (a obvykle náš národní hrdina vyloupil, lupínek jeden)
Ty jsi dnes samá legrace. Za prvé baterky pro Prius váží asi 40kg. Za druhé bych rád věděl, jak to dokážeš udělat, že tvoje jízda sestává ze samých akcelerací. Na konci štreky Praha Brno už asi fičíš rychlostí blízké zvuku. Tak to jednoduše nefunguje a po každé akceleraci k dálniční rychlosti (a je jedno, jestli to je ve skocích na 3x či na 4x) musí následovat zpomalení a tím i dobytí. Že to není tak jak píšeš, potvrzují jednoznačně systémy KERS, které poskytují evidentní výhodu. Kdyby to bylo tak, že jsou pro formuli přítěží, nikdo by je do auta neinstaloval. Ale do diskuze lze naistalovat kdejaký blábol.
Protože je to zase strkání našich peněz do kapes jednotlivým soukromým osobám, které to navíc nemají zapotřebí, když si můžou dovolit auto za téměř půl milionu.
Vzpomeň si na solární elektrárny, na kterých se napakuje pár narychlo založených společností, které měly dobré kontakty ve vládě a všichni to zaplatíme na vyšší ceně elektřiny.
A přínos takových elektráren? Nechci být sprostý, ale nula.
Komu se to auto líbí, ať si ho koupí, nic proti tomu nemám, ale za své. Navíc o nějakém výrazném ekologickém přínosu v běžném provozu taky dost pochybuji, už kvůli těm baterkám, jejich energeticky náročné výrobě a ještě dražší likvidaci.
Samozřejmě máš pravdu, rád bych se podílel na rozhodování, kam jdou peníze z mých daní, ale to je zcela naivní myšlenka.
Alespoň bych si přál, aby šlo co nejvíce peněz na užitečné projekty a co nejméně do soukromých kapes zlodějským politikům a jejich příbuzným a známým.
Jestli to bude stát do 300 tis. tak proč ne, za půl melounu ať si to strčí třeba za Fukušimu.
Hlavně aby třeba někoho v té naší "skvělé" vládě nenapadlo tyhle pokusy dotovat z mých daní.