Na pevný střed volantu mám stejný názor. Rychle jsem si na něj zvykl a většina lidí, se kterými jsem se o tom bavil (majitelů) si na něj taky hodně rychle zvyklo. A navíc jde i o bezpečnost (lepší umístění airbagu). Ale mediální masáži se bohužel věří víc, než čemukoliv jinému a je škoda, že Citroen na tohle rezignoval.....
C6ka je pro mě taky zjevení, u kterého je dobře, že existuje. Myslím si ale, že by si už zasloužila facelift - ne ani tak exteriér, ale interiér z minulé generace C5 je už trochu za zenitem. Ale můžeme být asi rádi, že ji zatím Citroen vůbec ještě vyrábí ...
a to preco? Cena je uvadzacia, takze istotne pojde dole. Ci to auto bude, alebo nebude uspesne ukaze cas. Francuzi maju pomerne slusny podiel na trhu s mpv, takze sa mozno medzi majitelmi mpv najde nejaky potencial na nieco luxusne
Fascinuje mně, jak šel Citroen v posledních deseti letech nahoru. Když se kouknu, co vyráběl kolem roku 2000 a porovnám to s tehdejší konkurencí a co vyrábí dnes, tak je to vzestup takřka raketový. Citroen mně dřív rámci PSA připadal jako ten "chudší" a jednodušší, teď jako by se karta obrátila. Snad to mají hoši u druhého největšího evropského výrobce dobře spočítané, naplánované a pořešené. Renault byl vždycky levnější značka, na prémiovost nyní zcela (a celkem rozumně) rezignoval, otázka je, jestli francouzské značky dominující na domácím trhu (tuším, že čtvrtém v Evropě) a ještě tak maximálně v třetině Afriky dokážou udržet "dech" a budou se dál rozvíjet.
Mimochodem, není ten francouzský trh nějak deformovaný a zaostalý (ještě víc, než ten nás), když zde domácí výrobky drží snad 60% a mezi prvními dvacety typy není snad jediné auto z dovozu?
No, každopádně držím palce, jestli se některé auto (které sem měl možnost řídit a ne jenom pět km kolem showroomu) dotáhlo na německou konkurenci, kterou znám (Passat, Mondeo, Insignnia - byž je mladší), tak je to C5 a navíc mně vyloženě seděl ten pevný střed volantu - bohužel, pár pisálků to odsoudilo, takže se to už nedělá....
No a co taky potěší, že jsme k tomu nabubřelé řeči o tom, jak byla německá konkurence dohnána a předehnána nějak neslyšeli. Na DS5 se těším naživo, DS3 je prefektní (čtyřka u mně vyvolal trochu rozpaky), kecy o tom, jestli za stejný prachy můžu dostat "něco" jiného bych jejich autorům vzkázala, aby si třeba spočítali, kolik desítek kamiónů z nejlevnějším neznačkovéhopiva od Lidla místo DSky pětky můžou mít a je vymalováno....
Když už bych se rozhodl, že chci prémiové auto, tak bych chtěl také prémiovou techniku. Citroen patří mezi mé oblíbené značky, ale "prémiové" auto s vlečenou zadní nápravou je podle mě kravina.
Podobnou blbost jsme tu přece už zažili, když si manažeři GM mysleli, že jako prémiové vozy budou zákazníkům cpát převlečené Opely pod značkou SAAB. Jak to dopadlo dnes všichni víme.
Vidíš, kdybys třeba v té DS4 jel, tak bys takovou kravinu nenapsal. Takže výsledek je ten, že zatímco Citroen udělal perfektně odladěnou DS4 s nádherným interiérem, exteriérem, perfektním 1,6 THP a HDI, tak tys tu vyplodil jen ptákoviny.
ano C6 z určitého pohledu vypadá úchvatně [odkaz] [odkaz]
z jiného hůře [odkaz] [odkaz]
Ale zpět k tématu. Za největší chybu DS pokládám to, že se nenabízí ve verzi s hydropneumatickým odpružením. I když vezmu v úvahu použitý (levnější) typ platformy, který prostě montáž hydrauliky neumožňuje ( C4 Picasso/ Peugeot 5008) je to chyba.
Už vzhledem k ceně a také k tomu, že se jedná o nejvyšší typ v nabídce řady DS (prozatím)
Vzhledem k tomu, že řada DS a její číselné označení mělo vždy paralelu v běžné modelové řadě, je volba názvu DS5 opravdu nešťastná. Mnoho lidí si totiž tuto řadu automaticky spojí s modelem C5. (c3=DS3, C4=DS4, atd.)
Citroen měl buď použít jiný název, například DS45, nebo DS4 sportlounge, ale nikoliv DS5.
Nebo naopak měli pro DS5 použít platformu z Citroenu C5 a nabízet tento vůz v obou konfiguracích, jak s vinutými pružinami tak s hydraulikou.
... sázím na to, že to skončí stejně jako C3Pluriel, C6, DS3 a další modely, které na silnici potkáte méně častěji než Ferrari. Marketingovým stratégům Citroenu by už někdo měl říci, že bez image se "prémiová" auta prodávat nedají. V bledě modrém to platí i pro ostatní "Frantíky".
základ za těch 700 je dle mého celkem adekvátní u ceny není problém...problém je co v tom bude...jak to známe z testů...reálná cena u dieselu případně výkonnější varianty a nějakých hyperdoplňků se dle mého rychle pošplhá do astronomických výšin kde už čile loví zákazníci skutečně premiových značek
to máš sice pravdu...ale to neplatilo o nedávno minulé době...a ti co to tehdá vyráběli...a pokoušeli prodávat si teď dost možná nad pokusem citroenu klepou na čelo... ;-) tato věc mi tak trochu vzdáleně připomíná renault vel satis nebo opel signum...s těmito modely si tyto automobilky slibovali že proniknou na trh premiových značek s modelem kterej není tak všední jako sedany...jejích "úspěch" je ale nechal vystřízlivět velmi záhy...renault to teď zkouší se sedanem...opel už to nezkouší pro jistotu vůbec...DS5 beru jako imagemaker...nikoli jako smysluplný model který by mohl být pro citroen nějak klíčovým...takové auto je dobré postavit doprostřed showroomu někam vedle C6...aby to zvýšilo prestiž...a zákazníci se rádi podívaj...a půjdou si koupit C4/C5
Docela se "chytly" i takové "bubosti" jako je 4dvéřové coupe (beroucí si z obou původních vozů "to horší".. ;-)
.. tak proč ne tohle (stejně postupuje i BMW s "řadou" GT - víc prostoru v interiéru, nepatrně vyšší posez...) - to uvidíme až ČASEM - co a jak si budou lidé kupovat :-)
PS: Prostě takhle LUXUSně pojatý "dvouprostorový" vůz tu zatím není.. ;-)
Tak to je velice zajímavé, v týdnu tu byl článek o Peugeotu 107, který se po modernizaci bude prodávad od 203 900 Kč a teď se v článku píše, že dvojče Citroen C1 se bude prodávat od 139 900 Kč. To je rozdíl 64 tisíc, přitom se auta liší jen znakem na kapotě a jiným designem přední masky. A to ve prospěch C1 hovoří kromě nižší ceny i hezčí design, alespoň pro mě.
Jinak cena DS5 se mi zdá naprosto normální a adekvátní k tomuto automobilu a časem se určitě od českého prodejce dočkáme nějaké té menší slevy...
tak hnůj sem to nazval proto, že to je můj pohled na tento vůz, nesnažím se to vštípit všem a už vůbec mi nevadí, že to auto se někomu líbí tím pádem tady nehodlám ze sebe chrlit alternativní vozy k DS5......
A ted si predstav, ze za ty prachy muzes mit i dve i30, nebo si treba koupit Ceeda a i30 a udelat si vlastni srovnavaci test.
Nebo taky 6 Thalii na leasing!
Muzes mi nejak vysvetlit ten podivuhodny myslenkovy pochod, ktery ti umoznil srovnat cenu i40, BMW1 a DS5 - tedy stredni tridy, premioveho HB a vystrelkoveho MPV?
....ale di ty brepto..... ano, za 30 tyček máš spoustu jiných možností.... spoustu..... ale to neznamená, že tvé preference posouvají tenhle majestát do "hnoje" což? ;-)
Viděl jsem DS5 na živo na cestě v Polsku..... no řeknu vám, přátelé, to je dělo.... to je majestát.... působí o mnoho mnoho jinak než na fotkách... jako celek je to auto vyladěné do detailu, nic neruší - naopak se krásně doplňuje..... nevýhodou je, že jsem pak asi půl hodiny hledal bradu pod sedačkou..... fakt krásné!!! :yes::yes::yes:
Jo to je fakt, když výstřední model, tak s výstředním pohonem, HY4 mi přijde ideální skoročtyřkolka. Když je potřeba přidá se el zadní pohon, to se mi líbí. Stejně většina lidí pohon 4x4 nevyužije, jen má rádo pocit bezpečí a že jim to "neuklouzne", ale pomůže v krizových situacích :yes:
To je ale V POŘÁDKU - výběr je dnes (i v česku) naštěstí ŠIROKÝ (už není "nutno" kupovat JEN česká auta - například ;-)
PS: Ale DS5 je "mezera na trhu" - NIC takového nikdo NEnabízí..
(i když MNE to zrovna také NEoslovuje - byť interiér, včetně těch "stropních ovladačů ála letadlo, nebo alespoň Bentley Continental GT - je "super" :yes::-)
Myslím že 2 (?) roky staré DS3 ještě NEzlevnilo, nebo?
PS: A přepočet 30 t. € a 700 t. kč už s mírně lepším kurzem počítá = neříkám že cena NIKDY NEpůjde dolů (to jde skoro u VŠECH vozů), ale když už, tak u řady DS výrazně pomaleji (zcela jinak) než u ... já nevím C3 a C4 - prostě u "Cé" řady :-)
PPS: Také NEjsem na "přebytky" CHROMu (ale vůz v reálu vypadá/působí myslím LÉPE než "jen" na fotografiích) - "opravdu zajímavá" je (tedy pro mne) ale až verze HYbrid4..
(a i tam si asi počkám až na ohlášenou druhou generaci s VÝRAZNĚ vyššími výkony.. ;-)
.. to jste si trochu "popletl" ;-)
Tohle je DS - tam ceny moc NEpadají.. :-)
PS: Základní cena 30.000€ jistě také časem trochu spadne, ale trochu je "trochu" a hlavně ČASEM..
(no v česku by s cenou mohlo hýbnout leda BIG posílení koruny...což ale asi takého NE"hrozí"... ;-)
řekl bych, že ta cena půjde rychle dolu. Citroen vždy nasadí vysokou cenu, aby v zápětí dal velkou akci viz C4 GPicasso. Když jsem jí kupoval (2007), tak stál 790k a já za něj dal 640k (+ kupu výbavy navíc), dnes ten samý model je za 520k. ;-) Takže DS5 půjde za 3 měsíce na 650 a za dalšího půl roku někam na úroveň 550k ... >:D