Citroën Berlingo a Ford Transit jsou nejprodávanějšími dodávkami za rok 2011. Udržují si stabilní formu dlouhé roky. Dvojitý šíp kraluje menším, modrý ovál větším užitkovým vozům.
V těchto kategoriích aut je spíš podstatná užitečná než celková hmotnost a tady jsou plně srovnatelné scudo/jumpy/expert (1000 - 1200kg) jak s R.trafikem, tak s VW transporterem a MB vitem. Osobně bych viděl vhodnější rodělení dodávek spíše do 3 skupin, ale co je psáno to je dáno.
Jakkoli nechci snižovat výsledky Transitu, kdy je neoddiskutovatelným leaderem, tak by bylo dobré porovnávat ne značky samostatně, ale konstrukce. Tedy pokud sečteme konkurenci Transitu, trojčata ze Sevel Nord, tak je už srovnání blízké 2559 proti 2443ks.
A můžeme pokračovat, byť je tam už jasný odstup, s Vivarem, Trafficem a verzí od Nissanu.
VW s Mercedesem trochu trpí tím že mají dva modely tam kde ostatní mají jen jeden - Transporter/Viano a Crafter/Sprinter.
Pokud se týká velikostního a hmotnostního srovnání, jen pro příklad.
Trafic - délka 4782-5182, výška 1955-2464, celk.hmotnost 2770-3010
Jumpy - délka 4805-5135, výška 1895-2276, celk.hmotnost 2661-2880
Takže podle mého plně srovnatelné vozy. Přesto se jedná spíš o poznámku na adresu SDA, v oblasti užitkových vozů existuje nepřeberné množství variant, kdy jedna spadá do kategorie do 3 tun, jiná do 3.5 tuny atd. Chápu, že není v silách redakce pídit se po nepřesnostech v dělení dle SDA a patří vám moje omluva za příliš zbrklou reakci, když jsem skutečně úvodní vysvětlení spíše přelétl než přečetl. ;-)
Rozdělení vysvětluji hned v úvodu. Prosím čtenáře, aby si článek pozorně přečetli a nedívali se pouze na tabulky. Vysvětlování něčeho, co je v textu uvedeno, jest pro mne ztrátou času i peněz. Scudo, Jumpy a Expert nejsou uvedeny dle SDA v kategorii LUV do 3,5 t, proto jsem je zařadil do menší třídy. Hmotnostně tedy s Traficem, Transitem, Transporterem atd srovnatelné nejsou. Rozdělení na více kategorií (malé střední, velké) by bylo časově náročné a zpracování takových dat do článku též. Kromě toho by bylo v malých a středních minimum modelů. Děkuji za pochopení.
proč je trojka F.Scudo, C. Jumpy,a P Expert řazena v malých dodávkách, když rozměrově i hmotnostně jsou minimálně srovnatelné s R. Trafic, VW Transporter, MB Vito a jinými téže kategorie? Děkuji