Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA prý jedná o alianci s GM

Automobilka PSA Peugeot Citroën má prý být v pokročilé fázi jednání o alianci s americkým koncernem General Motors.
Zpět na článek
22. 2. 2012 17:03
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 11:28
No z toho by..
.. také jednoho FERDINANDa P. mohlo "klepnout" ;-)
..si představte že by NEšéfoval NEJ-větší (kdyby měl cíl raději "nejlepší") automobilce na planetě.. :-|
Rozbalit vlákno
21
22. 2. 2012 12:15
Re: No z toho by..
Kylie, mohu se Tě zeptat - jak často se Ti v noci zdá o panu Piechovi?
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 13:14
Re: No z toho by..
Ještě ani jednou (NAŠTĚSTí :-)
PS: U vchodů a oken jsem použila svěcenou vodu a česnek..
..tak "snad".. ;-)
22. 2. 2012 17:03
Re: No z toho by..
No přiznám se, že na auto stránkách sledovat takové výlevy je strašný.
Ach jo. Je to vůbec možný, že ze zprávy o GM/Peugeot se dá přímým tahem dojít k VW?
Avatar - GM.rja
22. 2. 2012 17:39
Re: No z toho by..
To jsi se měl ptát pod každým článkem o sh-itwagenu, ve kterém byla připomenuta nezvladatelná touha jednoho seniláče (Ferdiš Pýč) stát se největším na světě >:D
22. 2. 2012 23:10
Re: No z toho by..
To by mě nenapadlo, že stačí pouze nezvladatelná touha a ono to jde... >:D To ti ostatní dělají asi dost chybu, že dostatečně "netouží". Navíc bych ani nečekal, že na to stačí jeden "seniláč", aby přesvědčil těch pár milionů zákazníků ročně, aby si ty "sh-itwageny" koupili... >:D Přitom je to, jak se tu mnozí snaží objasnit, tak hnusný, nekvalitní auto, navíc předražený a špatně vybavený... Tak kde asi všichni ti "pežoti" a "citróni" dělají chybu, že přes svou hyperkvalitu a superdesign musejí hledat záchranu u nedávno ještě bankrotujícího partnera... 8-s
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:18
Re: No z toho by..
POZOR! On Ferdinand (Pé) krom svých velmi "pochybných" morálních kvwalit je i VELMI (bohužel i VŠEHO) schopný a inteligentní člověk!
(alespoň myslím že je člověk.. :-)
PS: A co se týče KVALITY např. Citroën (což bude asi správný překlad vašeho "citróni" ;-) ) tak zrovna tenhle týden jsme to tu ŘEŠILI..
..realita je, že "tuctový" Citroën C5 2.0 HDi 120 kW skončil v testech na 100.000 km shodou okolností přesně MEZi - audi A4 2.0 Tdi 105 kW a Audi A6 V6 2.7 Tdi 140 kW :-)
Tak TAKHLE je to s tou "kvalitou" (která ale s prodeji NEMÁ ŽÁDNOU souvislost - pokud jste to nevěděl.. ;-)
22. 2. 2012 23:23
Re: No z toho by..
Já to vždycky říkal - pověstná francouzká kvalita... >:D Tak se už asi po stopadesáté ptám, je-li Citroen SUPERkvalitním ztělesněním absolutní krásy a technické dokonalosti, proč nyní MUSÍ hledat záchranu u ještě nedávno bankrotujícího partnera? Proč sám není lídrem? Kde dělají u Citroenů chybu? Nebo že by nechtěli být úspěšní jako VW?
Jinak kvalita má VŽDY souvislost s prodejností, pokud je cenově obhajitelná. Prodejnost nekvalitního a drahého výrobku dle zákonů trhu nemůže být prostě vyšší než prodejnost kvalitního a levnějšího výrobku. Leda snad, že by ten kvalitnější nebyl až tak kvalitnější, a nebo by někde dělal chybu... Ale kde?
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:29
Re: No z toho by..
S tou "pověstnou francouzskou kvalitou" to nějak NE-chápu?? ;-)
Citroën C5 skončil mírně NADprůměrně (což "odpovídá") a mezi dvěma německými "ETALONy KVALITY" - před ním/za ním AUDi - tolik REÁLNÁ francouzská kvalita :-)
Tak (ne po 150té, ale) podruhé: KVALITA a PRODEJe spolu NEmají příliš mnoho společného (viz to audi a Citroën - naprostá VĚTŠINA lidí "si představuje".. že jsou STEJNĚ spolehlivé/poruchové? ;-)
Avatar - GM.rja
23. 2. 2012 07:34
Re: No z toho by..
Tak zrovna prodanými vozy bych se u vw moc neoháněl. Všichni moc dobře víme, jak si tyto čísla nahánějí reexporty, že? A pak, když jsou jejich auta tak neskutečně báječně kvalitní, krásná, vybavená a levná, proč se jich stále neprodává nejvíc na světě? Sakra, proč jich neprodávají víc než všichni ostatní dohromady??? Proč se pro jejich "auto" rozhodne stále pouze každý desátý? Proč těch devět demen.tů si vybere auto u konkurence a nachytáme jen toho desátého? To právě Ferdiš nedokáže pochopit, nespí a přemýšlí, kterou automobilku by ještě koupil, když mu japonci od Suzuki tuto touhu prokoukli a chtějí od něj pryč >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 18:06
Re: No z toho by..
Ach jo - protože KAŽDÝ "ví" že jeden šéf jednoho vwýrobce aut dělá VŠE proto, abych předstihl automobilky Toyota a právě GM a byl šéfem NEJvětší firmy (na výrobu aut) světa.. :-)
.. a tohle spojení by mu jeho životní snažení, kterému podřizuje (absolutně) VŠE mohlo "definitivně".. ;-)
.. tak TAKHLE jsme se k tomu dostali...už "je jasno"? :-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2012 19:50
Re: No z toho by..
Mohlo ale leda tak ze škodolibé radosti, že konkurence jede dolů úvozem a škodo-radost bývá jak známo největší vzrušení.

Bloomberg Y2011:
GM is struggling in Europe with its unprofitable Opel brand. The automaker's Europe business, including the Opel brand, lost $747 million last year before taxes and interest.
PSA's 2011 sales in Europe plunged 8.8 percent to 1.68 million vehicles, while GM's dropped 1.9 percent to 1.17 million. Volkswagen's European sales rose 7.8 percent to 3.17 million.
PSA's global deliveries fell 1.5 percent to 3.5 million vehicles in 2011.
PSA's stock has slumped by 50 percent over the last 12 months, bringing its market value to 3.4 billion euros ($4.5 billion), while the carmaker had revenue of 59.9 billion euros in 2011.
Varin last week announced plans to sell 1.5 billion euros worth of assets to reduce debt, which widened to 3.4 billion euros in December.

Bloomberg Europe January 2012:
Renault dropped -25%, PSA -15%, GM Europe -14%, Fiat -16%, BMW -5%
VW rising sales +2% (VW 0%, Audi +7%, Skoda +11%, Seat -16%)
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 20:06
Re: No z toho by..
No tahle "drobná" číslíčka při spojení (např.) koncernů GM + PSA nebudou mít moc vliv = a Ferdinand svého životního cíle být NEJ(nene, NE nej-kvalitnější, jen nej-)větší NEdosáhne ani kdyby se 120ti let (v roli šéfa VW) dožil ;-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2012 20:13
Re: No z toho by..
Drobná číslíčka? Stačí dva roky tímto "tempem" a nebude co spojovat >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 21:18
Re: No z toho by..
Automobilky (jako všichni) mají "cykly" a "cyklus" (koncernu) VW je nyní nastaven na MAXimální MAXimalizování výroby (maximum vyrobených kusů) - aby se splnil šéfům SEN o světovém prvenství (to je VELMI špatný cíl - rsp. takový může být "dlouhodobý", ale dám-li si takový cíl "za pár let" = je to koleda o prů... ;-)
(nicméně váš vzor?/muž vlevo na fotografii u vašeho NICKu "nemá moc na výběr" - vzhledek ke svému věku.. :-|
PS: A když spojení GM + PSA proběhne (např.) za dva roky = plán na "ovwládnutí" planety ;-) tedy na to být nejVĚTŠí světovou automobilkou by...
..no prostě z toho by jednoho FERDINANDa P. mohlo "klepnout" :-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2012 21:28
Re: No z toho by..
VW je nastaveno především na zisk a Ferdinand jakbysmet. Jestli budou vyrábět nejvíc nebo ne je druhotná záležitost, možná dobrá pro PR oddělení které si ale poradí i bez toho. Doložit se to dá jednoduše, za 2011 (a všechno ukazuje na to, že i v 2012) je VW nejziskovější producent bez ohledu na skutečnost, zda je druhý, třetí nebo čtvrtý co se týká počtu vyrobených kusů. Kdyby totiž byl nastaven jen na výrobu kusů tak právě v krizi kdy jdou marže prudce dolů by skončil v hluboké ztrátě.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 21:56
Re: No z toho by..
No zrovna ZISK (na vůz) má vw (na to že není žádný specialista na minivozy apod.) "nic moc" ;-)
PS: Celkový trend, koncepce vývoje (koncernu) vw je JEN a JEDNOZNAČNĚ směrován k co nejvyššímu počtu kusů (viz i zde zveřejněný článek o extrémním množství vynucených přesčasů) - myslím že "hrubě" PODceňujete Ferdinandův cíl být PRVNí (a jak ho tak znám, za JAKOUKOLI cenu.. :-|
PPS: Uvidíme za pár let ;-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2012 22:14
Re: No z toho by..
Mezi velkými producenty má VW zisk na auto zdaleka největší (podívej se na Toyotu, GM, Ford a HuKia a poděl si zisk vyrobenými auty, není o čem, ostatní jsou pak vyložení žebráci), pokud by jsi je chtěla srovnávat s producenty fajnového zboží tak jsou opět na čele, Audi má nejvyšší marže z D3 (Daimler nejnižší a Zetschemu kvůli tomu snížili renum. package za rok 2011), Porsche mezi výrobci supersportů je buď druhé nebo možná už první.

Vynucené přesčasy jsou především nástrojem jak maximalizovat zisk. Když mají objednávky na 8 měsíců dopředu tak mají říci zákazníkům, sorry Kylie by o nás řekla, že se ženeme za počty kusů, běžte ke konkurenci? Kdyby vyráběli na sklad a měli plná parkoviště aut a dodací doba auta by byla 0 dni jako svého času GM tak můžeš říci vyrábí jen na sklad, ženou se za čísly. Tak to ale evidentně není, poptávka hrubě převyšuje jejich kapacity u řady modelů/komponent.
No asi Ferdu moc neznáš. Mediální přestřelky kdo je první druhý nebo třetí vzrušují především žurnalisty a různé rádoby analytiky kteří na toto téma chrlí jeden článek za druhým (a budou ještě pár týdnů chrlit dokud nevyjdou oficiální statistiky OICA), nevšiml jsem si, že by to nějak vzrušovalo samotný koncern, nebo ostatní koncerny. Ano zisky nebo ztráty ty je vzrušují všechny zcela maximálně.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 22:39
Re: No z toho by..
PPS: Uvidíme za pár let.. ;-)
22. 2. 2012 22:46
Re: No z toho by..
Co to je za kecy...? Píšeš to tak, jako kdyby stačilo jen chtít vyrobit co nejvíc aut a je to... A co takhle ještě prodat? To by pak znamenalo, že by asi pan Citroen nechtěl prodávat, nebo možná výrobu dokonce brzdí, aby ty jejich technologický klenoty náhodou nebyly nejprodávanější... On to umí vyrobit každý blbec, ale umět to vyrobit tak, aby to i někdo koupil, to je kus umění. A samozřejmě na tom i nějakou korunu vydělat. Proto to asi všichni dělají a málo platný, VW v tomto směru prostě funguje excelentně... Jak tak znám Citroen, tak by taky rád, ale zatím je to jen "mokrý sen"
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2012 23:25
Re: No z toho by..
Aha - asi jste trochu NEpochopil co jsme měla na mysli..
Jen jsem upozornila na to, že když se příliš moc soustředíte na kvantitu výroby (rsp. prodejů) tak sice MŮŽETE dosáhnout "plánovaného cíle" (za 8 či kolik let být nejvwětším výrobcem aut na světě), ale PAK "najednou" mohou najevo vyjít "důsledky" téhle "přehnaně zbrklé" snahy.. ;-)
.. tedy že jste svého cíle DOSÁHLi, ale tu vám chybí vývoj tohoto a také tamtoho a ... a v následujících letech může přijít PROPAD (aneb MNOHEM těžší než se na první místo "probojovat" je se tam "udržet" :-)
PS: No a když se (třeba) spojí GM s PSA - není už ani šance "se probojovat".. ;-)