Tak se klidně ztraňuj, je to tvá svobodná vůle. Inu někdo se svobodně vzdělává a někdo raději ze sebe dělá osla.
Změřené spotřeby desítek aut máš nahoře v odkazech, to jsou reálné spotřeby, netvé výmysly a sny či pokud se ta jízda stala, tak tvé snahy o co největší spotřebu Golfa jen proto, aby sis dokázal, že jsi koupi svého auta udělal dobře.
Já jel oba a spoustu jiných atmosférických jednašestek, jednu s dokonce vyšším výkonem sám vlastním, stejnětak jsem jel s několika variantami TSI a můžu směle říct, že jízdně vždy lepší TSI. Prokazují to nejen mé dojmy, ale i naměřené hodnoty.¨¨
Shrnutě tady předvádíš jen prosté slepé obhajováné své garáže.
Bože muj no ten stul s IQ se pěkně houpe ale pod tebou. Co ma čas společneho s tim co jsem napsal ? Prvni si přečti na koho jsem reagoval a hlavně na JAKOU reakci jsem reagoval. A abych ti to ulehčil tak ocituji otazku:No jo, jenomže 1,4TSI je náhrada za atmo 1,8 - 2,0, ne za jednašestku. Lepší porovnání BY BYLO 1,6 proti 1,2 tsi.
A navic ikdybych nereagoval češtinařsky scela spravně což neni u mě problem tak to nezměni nic na tom co jsem zde napsal. 8-s:no:
Jo, to je samozřejmě možné. Ale bohužel není sám, koho ve svém okolí znám, kdo má s turbodiesly problémy. Obávám se, že to v budoucnu nebude u turbobenzínů jiné. Přiznám se, ale, že pokud časem zjistím, že jsem se mýlil, budu jedině rád ;-)
Proč bych to tu měl znova vypisovat? Každý kdo má IQ vyšší než stůl u kterého teď sedím si to může přečíst sám, včetně časů kdy co bylo napsáno. Takhle zmíněná věta byla tvoje první v tomhle pavouku příspěvků. Všechno ostatní jsi napsal až potom, to snad každý vidí. Takže pokusy to teď celé zpětně překroutit jsou dosti ubohé. Myslím, že s tím tímhle stylem ani nemá cenu se dál bavit, protože mám na práci užitečnější věci, než se tu nesmylsně dohadovat ;-)
A slovičkařeni to je ten duvod. Tak ještě napiš na koho jsem reagoval a proč a pak to slovo BUDE ma i svuj vyznam. Na tebe jsem reagoval takto: A 1.2 TSI je oproti 1.6 74kw raketa. Takže vytrhavani z kontextu ti opravdu moc nejde. ;-)
Ujizdi vlak ? No zalezi ktorym smerom, ze ano. 8-s
Turbo era tu bola, a to "cost cutting" nikto nepocul. Jasne dnesne male turba maju vesmirnu technologiu za hubicku.
Tady zkopíruju jednu z prvních tvých vět naší diskuze: Navic ta 1.2 TSI bude oproti te Focusi 1.6 jak "raketa". Podle toho slova "bude" jasně vyplývá, že píšeš něco, co si buď myslíš, že to tak bude (tudíž teorie), nebo by sis přál, aby to tak bylo. Teprve později abys svým nesmyslným soudům dodal váhu jsi ta auta najednou začal vlastnit. Skutečný majitel by to hned na začátku formuloval úplně jinak. Už chápeš proč ti nevěřím? ;-)
Ty mi laskavě přestaň říkat, co má a nemám dělat, na to mám prudkou alergii. Tím spíš, že to co jsem psal nebylo určeno tobě. A navíc papouškuješ to, co říkají teoretické papírové údaje, projeď si ta auta, změř si spotřebu a pak teprve mluv >:-[]
co tak pozoruju kolem sebe tak to nejsou základy. Kolega z práce si koupil teď v únoru novýho Civica a před pár dny mě v něm byl svézt (pominu fakt, že to není turbo, ale to je fuk). Docela mě zarazil, když vlezl do studenýho auta natočil ho a hned to začal vytáčet k 5 tisícům. Prý mu prodejce řekl, že se to nemusí nijak zajíždět a je tam plnosyntetický olej takže to nevadí. Spíš si myslím, že drtivá většina lidí co si koupí turbomotor se k němu neumí vůbec chovat
nu samo...nejsem blázen, abych např při studeném motoru jel hned na plný "kotel" a naopak po agresivní jízdě před vypnutím zvolním...např. než dojedu na benzinku atd....to jsou dle mě základy platné i pro klasické motory :-) jen u turbo je to víc citlivé....a logičtější :-)
To jo.....u dieslu se taky z tho dělala věda..když přišly první turba.... :-) a dneska by po atmosféře v naftě nikdo neštěkl :-) teda berme to nadneseně ;)
To máš tak, já najezdím řekněme 20000 km ročně. Do minulého roku jsem jezdil s beznínovým autem, který žralo na moje ježdění v průměru 9 litrů. Teď jezdím už rok s dieselem, který si vezme ať nežeru 6 litrů. Pokud vezmu v potaz cenu benzínu a nafty řekněme 36 korun. Za rok ježdění jsem ušetřil 21600 korun. Náklady na opravu auta spojený s tím že jezdím dieselem nula. Neplánuju si to auto nechat do smrti ještě s ním tak dva roky poskáču a půjde do světa ovšem za tu dobu mi ušetří na palivu reálných 65 000, takže těm výpočtům že se diesel vyplatí až od 40000 km/rok moc nevěřím.
Tak on ten system neni určitě samospasny a dochlazovat je určitě třeba. Ja např. neberu v potaz že je v motoru tato fičura a motor vždy po jizdě dochlazuji ale nepřehanim to. To znamena že nedochlazuji v řadu minut ale sekund. Na druhou stranu motor před dojezdem netrapim takže par sekund by mělo bohatě stačit. A to podle okolnosti cca 10-30s.
Navic elektronicke čerpadlo neřeši mazani turba olejem takže po rychle jizdě okamžite vypnuti motoru neni dobre a je třeba nechat motor běžet dele. ;-)
tak tak..stejně to jede u mondea s Ecoboostem..kdyz je venku horko (leto) a nemusim jet ani nijak ostrou jizdu...tak odejdu od auta a porad to tam fouka :)..atd...celkem to jde sledovat, ze opravdu kdyz je venku teplo...rychlejsi jizda...delsi dobu fouka a naopak (po vypnuti motoru)
Hele nevěř všemu, co ti PR manažer nakuká. On ti samozřejmě nebude říkat, že hliník je 2x dražší, proto tam dali litinu. Když se zeptáš někoho z jiné automobilky, proč tam dali hliník (tedy on je to dural, ale to je jedno), tak zase bude tvrdit, jak je hliník lepší, lehčí, s lepší roztažností, přesností, klouzavostí a kdo ví co ještě. To jsou prostě žvásty manažerů...
Osobně je mi to jedno, ten materiál zase nehraje takovou roli. Jen pořád nevidím ten nějaký pokrok. Sice pořád papírově slibují hory doly, ale realita je jiná. Ano to auto dokáže jet s nízkou spotřebou, ale taky tomu odpovídá chování na silnici. Když chcete přidat, tak musíte šlapat plyn až na podlahu, jinak to nic nedělá, protože charakteristika plynu je exponenciální a ne lineární, jak to bývalo dříve, jednotka dlouze přemýšlí, jestli to myslíte vážně a opravdu začne vstřikovat hodně paliva atd. Proto začali automobilky dávat do sportovních modelů přepínač jízdních režimů, aby tohle šlo vypnout (různé DNA atd.). Ale to se do normálního modelu nedostane.
Pro srovnání - se svým 13 let starým autem jezdím za 6L/100, najeto má 200 tisíc (jen jednou výměna rozvodů a kabelů ke svíčkám), v čem je tento nový motor lepší? Bude nekultivovanější, bude víc klepat, spotřebu lepší mít nebude, má akorát vyšší výkon, který nepotřebuju, pokud ho využijete, tak spotřeba poleze nahoru, protože účinnější spalování už nevymyslí, jestli udělají rychlejší zahřátí, no dobrá, ale to má vliv v první minutě.
Hele pokud mooooc poprosiš tak uvolnim par soukromych fotek ktere snad dokažou to že jsem byval Fordista. Nebo mužeš mrknout na Fordclub kde snad ještě jsou me přispěvky. Přezdivka stejna jako zde. :-)
Je to tak jak pišeš. On FOFO II neni zrovna ukazkově odhlučněn takže to muže při akceleraci nabudit dojmu že to jede vic než to opravdu jede. FOFO I byl řekl bych i lepe odhlučněn než FOFO II kde lepši odhlučněni maji až vyšši stupně vybav ale s těma ja nemam zkušenosti. Jinak pokud si dobře pamatuji tak ve FOFO I 1.6 točila při 130km/h 3 300ot krom verze Trend ktera měla zkracene převody a ta točila při 130km/h tušim 3 600ot u 1.8 to bylo 3 500ot.
To nemusí být jen vadnou komponentou ale špatnou konstrukcí motoru jako celku. Viz 1,2 HTP kde se vlivem přítomnosti katalyzátoru přímo na motoru přehřívá olej předčasně degraduje a zakarbonovává se motor ucpávají mazací kanálky atd. Stačilo by prostě dát kat o kus dál nebo přidat chladič oleje a problém je vyřešený. Čili není to vina dílu jako takového ale jeho špatné použití. Takže co odchází na jednom autě nemusí odcházet na jiném byť je výrobce komponenty stejný.
Neztrapňuj se.
Nemusíš mít v profilu nic napsáno a vlastnit a naopak můžeš tam mít 10 aut a reálně nevlastnit ani jedno, internet snese všechno.
Jel jsem jak Focus II s 1,6, tak jiné atmosférické jednašestky a taky 1,2 TSI i 1,4 TSI, stejně tak znám spoustu majitelů a stejně tak se dá podívat na spritmonitor
[odkaz]
[odkaz]
Golf má průměr o LITR A PŮL menší, nemluvě o tom, jak je vysoká nejvyšší spotřeba u Focusu a Golfu a naopak.
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
Já bych ani neřekl, že interiér Golfu je aktuálně díky končící šesté generaci a novému Focusu z hodnotnějších materiálů. V tom Focus doznal opravdu zlepšení. Ale ty tvary a hlavně dotažení některých detailů jako jsou různé fonty pal. PC atp., v tom je Golf propracovaný..
Že by se automaticky dochlazovaly motory? Tak to nevím. Co vím, tak dochlazovaná turba má Mercedes, a to ještě u nových modelů, nejsem si jistý jestli u celé modelové řady. U S - Klasse určitě, možná i E, ale nejsem si jistý.
Moje zkušenost je, že moderní turbobenzíny vedle toho, že mají daleko lepší průběh výkonu a tím i zrychlení mají také skutečně nižší spotřebu a je jedno v jakém režimu. Třeba porovnání 1.8TSI nebo 2.0 TSI které jsem jezdil s jakoukoliv atmosférou 2.0 - 2.5l které jsem měl také v ruce je nebe a dudy a přitom spotřeba je cca o 2 litry nižší při porovnatelném stylu jízdy. A když se podívám na nižší kubatury na sprintmonitoru tak je rozdíl ve spotřebě také zajímavý:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Myslím, že Ford tímto motorem bude v kategorii malých vozů a v nižší střední úspěšný a mnoha jeho konkurentům, kteří stále dřepí na atmosféře ujíždí vlak.
Mezi diesely jsou dnes malé rozdíly - komponenty jako vysokotlaká čerpada, vstřikovače či turba dodává automobilkám jen několik specializovaných firem. Trochu se může lišit jen "hrubá mechanika" motorů, tím mám na mysli blok, válce, písty, rozvody atd. Ale i u toho dochází ke sdílení dílů či celých konstrukcí napříč automobilkami.
Takže ani s japonským či německým dieselem to nemusí být výhra.
Je to fakt, je to o tom, že lidí kteří atmosféru a její konstrukční jednoduchost a vyšší spolehlivost ocení, je stále méně, díky turbomotorům nemusí lidé tolik řadit, výkon je dostupnější, atd. atd.
... teprve pak se může zhodnotit, jestli jde o dobrý motor či nikoliv.
A pak ještě jedna poznámka ... benzínový motor 1.6 Ti-VCT by klidně mohl pokračovat i pod normou Euro 6, protože ta je pro benzíňáky prakticky stejná jako Euro 5. Důvodem pro zavedení Ecoboostu jsou "emise CO2", za které mohou být automobilky pokutovány.
No jo, ono jde ale o to, co je to pro Tebe "o hodně dál." Nepsané pravidlo říká, že se investice do dieselu nevyplatí, pokud nenajezdíš min. 40.000 km/rok.
Pridám svoj pohľad ako majiteľa atmosféry aj turbobenzínu: 1,2TSI - 77 kW je konkurenciou pre atmo 1,6 (napr. ten Focus) a 1,4TSI - 90 kW pre atmo 1,8 (opäť berme ten Focus 92 kW). Subjektívne sú tie turbá živšie (nielen TSI, ale i EcoBOosty a iné moderné turbá s priamym vstrekom), čo je dané hlavne značne vyšším krútiacim momentom. Konkrétne 1,6ka 74 kW vo Focuse II je na hrane a na rozdiel od Fofo I sa musí točiť, aby to auto utiahla. TSI pôsobí suverénnejšie a nejaví sa, že sa tak trápi. Nemusí sa vytáčať na to, aby auto šlapalo, čo sa Duratecy nevyhnutne musia (pri 2000-2500 rpm sú mŕtve). Samozrejme nad 4000 rpm motor ožije a šlape, ale zase aj dosť hučí. Turbo nad 4000 normálne vôbec netreba točiť. Jediná výhoda atmosféry (z hľadiska jazdy, nie spoľahlivosti či servisu) je tak v subjektívnom pocite dynamiky pri vytočení motora (čo si občas rád doprajem). ;-)
Před chvílí jsem koukal do tvého profilu co máš za auto a nemáš tam napsáno nic. Ale koukám, že jsi vlastnil všechno. Promiň, ale fakt ti to nevěřím, protože píšeš nesmysly. Připomínáš mi kolegu, co se v práci honosí, že to se svým roomsterem 1,2HTP štípe (jeho slova) na dálnici v levém pruhu a nemá konkurenci >:D Všichni se mu za zády smějou. Ono nestačí, si jenom někde něco přečíst a pak hned rozdávat moudra ;-)
Já myslím, že tahle honba za výkonem z tak malých objemů je cesta do pekel, rád se ale budu mýlit. Samozřejmě že záleží, jak se člověk k motoru bude chovat, ale i tak. Tyhle oturbené motory mají výkon 2.5, 3.0 atmo motorů při daleko nižším objemu. 1.6, 1.8 s turbem dejme tomu, ale 1.0, 1.2? Nevím, nevím.. Ta 1.0 má vydržet 240 t/km? Já kdybych si takový motor kupoval, (i když mně vůbec neláká), tak bych např. interval výměny rozvodů zkrátil na polovinu, stejně tak výměnu provozních kapalin, Long - Life oleje, které se výrobci nezdráhají doporučit, (ač je sám nepoužívám), zrovna kvalitní nejsou.
Úplný súhlas. A naviac malý detail: turbo na rozdiel od atmosféry namusíš do tých vysokých otáčok točiť, takže tieto motory reálne ani nejazdia v porovnateľných režimoch. Preto reči typu "ak ho ale budeš naháňať..." sú mierne mimo.
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
Já bych neřekl, že interiér focusu je kýčovitý, ale že je moderní a odvážnější. Interiér golfu je samozřejmě velmi kvalitní a z lepších materiálů, ale tvarově mi přijde až moc konzervativní a nudný...
Máš čiastočne pravdu, Duratecy sú nezmary a šlapú stotisíce km, ale na Ti-VCT už som počul všeličo a vzor spoľahlivosti to úplne nie je. Uvidíme po čase, čo EcoBoosty; prvé sú už skoro dva roky v premávke a pomaly by mali byť nejaké referencie.
No pravě že se docela sesměšňuješ ty. Ja se nebudu opakovat co jsem vlastnil a s čim jsem najezdil dost na to abych věděl sve a dokazal porovnat s 1.2 TSI kterou momentalně vlastnim. Se všim naježděno tisice kilometru.Takže porovnani mam vice než dostatečne.
Jenže já jsem tím jel, tak ze mě mluví osobní zkušenost, kterou papírové údají pouze povrzují. A tvrdit že 1,6 ve FF je uživatelsky nepříjemná je docela odvážné tvrzení >:D Je to úplně normální motor, který v pohodě stačí pro úplně normální ježdění. Jedinou slabinou toho auta je chybějící šestka, která by na dálnici snížila hluk a spotřebu ve vyšších rychlostech. Jinak si samozřejmě trvej na čem chceš, ale zbytečně se nezesměšňuj ;-)
Tyto moderní diesely jsou citlivé na kvalitu nafty, která je u nás, jak víme, nízká. Potom je tam turbo, které je citlivé zaprvé na to, aby se mu "nenakládalo" za studena, (to platí i pro motor), pak je turbo nutné nechat třeba po rychlé jízdě po dálnici dochladit. Navíc, jestli si kamarád koupil diesel do města, (což je nesmysl samo o sobě), tak se vůbec nedivím, že se mu to stalo. Nakonec bych rád řekl, že francouzský diesel mně opravdu jistotou nenaplňuje, to už raději JTD od Fiatu, ale já kdybych šel do dieselu, (i když je nemám rád), tak diesel jedině japonský, německý nebo korejský.
Papirove udeje nejsou všechno a už vubec nevypovidaji o realitě navic auta dokažou jet vic než jen 100km/h. Ona 1.6 nebyla žaden zazrak už ve FOFO I natož ve většim a těžšim FOFO II kde si pomohli zkracenim převodu. Tekže to nejede a ještě je to uživatelsky docela nepřijemne. To jestli mi věřiš je mi docela jedno ale to že 1.2 TSI je oproti 1.6 ve FOFO "raketa" tak za tim si stojim.
to má buď dva důvody 1. Francouz >:D nebo za 2. kamarád neumí jezdit s turbomotorem. Ono když to ráno za mrazu navrkneš a hned tomu naložíš pak s tím kulíš po dálnici co to jde následně zastavíš u pumpy a hned zdechneš motor bez dochlazení turba, tak se pak nemůžeš divit, že ti to turbo jaksi odejde.
Samozřejmě ukáže čas, osobně neznám nikoho kdo by měl na maloobjemovém benzínovém turbu najeto nějaké větší množství kilometrů. Znám ale spoustu lidí co mají turbodiesely a většina z nich tu mění turbo, tu vstřiky atd., což mě zrovna nenaplňuje touhou si takové auto koupit. Největší extrém byl kolega z práce, který u auta které kupoval jako funglovku měnil turbo než to prodal s najetými 75.000km 3x, jednou zdarma v záruce, jednou hezky za svoje. Podotýkám, že dodržoval servisní plán, provoz převážně po dálnici. Auto Citroen C4 1,6HDI...
Hele osobně bych si chvíli počkal jaký to bude mít reference od majitelů. Možná to 250 000 dožije v pohodě to je teď brzo soudit. Pokud ovšem někdo dá na geniální rady v podobě výměny oleje po 30000 km tak je to na 100 - 150 000 mrtvý skoro určitě >:D
No já s tím sice ještě nejel, ale vzhledem k objemu nevypadají papírové údaje špatně, ale to nic nemění na tom, že bych si to nekoupil. Jak mám fordy rád, tak nevěřím tomu, že se ten motor bez větších investic dožije 200-250.000km, tak jako běžná atmosféra.
Tak to ti nevěřím, že s tím máš zkušenosti, protože zas takový rozdíl v tom není. V převodovce ano, v síle motoru ne. Podívej se i na tovární údaje, mezi 1,6 ve focusu a 1,2 v leonu je ve zrychlení rozdíl pouhá 1s, to asi o raketovém rozdílu příliš nevypovídá ;-)
Ale dozvis. Koukni na to proc ne hlinik a proc sedou litinu. Motor je narocenjsi a tudis jasne vetsi problemy se servisem. Pokud Fordovy atmosfery nebyly zazraky silne pochybuji o tom ze by tohle bylo lepsi. V textu je psana sptreba mimo mesto cca 6 litru coz atmo 1,6 dokaze za 5 s lepsi spolehlivosti a naklady na udrzbu. Zbytecnej povyk pro nic :no:
Jak už pišu niže ano knk. s 1.6 74kw mam dost zkušenosti a to jak ve FOFO I tak i II. Sam jsem vlastnil FOFO I 1.8i 85kw. A 1.2 TSI je oproti 1.6 74kw raketa. V žadnem připadě bych 1.2 TSI nevyměnil ani za jedne motor.
Vždyť je to taky PR od Fordu... Nemá být náhodou reklama řádně označená? V článku se nedozvíme vůbec nic, jen to, jak je to nejgeniálnější motor pod sluncem.
Jel jsi někdy s těmi motory v autech stejné kategorie? Skoro bych neřekl, jinak bys tohle nikdy nenapsal. Já jel s Leonem 1,2TSI 77kW a můj dojem byl, že to sice je v určitých režimech pružnější, ale kdyby na to přišlo, že bych mi tohle auto s focusem neujelo. Rozdíl 3kW ve výkonu ani nepostřehneš, krouťák sice o něco vyšší, ale jednoznačně největší výhodu toho leonu vidím v 6st. převodovce. Nevýhodu zase v tom, že ta 1,2TSI je konstrukčně složitější a je otázka kolik toho ten motor (a turbo) vydrží. Proto jsem při koupi volil, tak jak jsem volil, šel jsem raději do časem prověřené atmosféry. I dnes bych volil stejně....
No a to je pravě ono při běžne jizdě. Ale zkus tu 1.8 v C-Maxu prohnat na okruhu.......
Ja měl 1.8 pravě ve Focusu a velmi dobře znam z Focusu 1.6 a to jak v jedničce tak ve dvojce. Takže porovnani mam opravdu velke.
To máš sice pravdu, jenže fordovská 1,8 92kW jezdí za velice podobnou spotřebu jako 1,6, takže to srovnání není tolik od věci. Kamarád má C-Maxe s 1,8 a spotřebu má v průměru o nějakých 0,6-0,8 litru vyšší než mám já ve focusu a to má mnohem větší čelní plochu a tudíž odpor vzduchu, a to nemluvím o váze...
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
O te ohranosti je to těžke. Někdo si zase přečte někde članek a pak se šiři pověry a pomluvy jako mor.
Jinak napaditost interieru ve Focusu určitě nechybi a to až tak že mohli u Fordu krapet ubrat. Ja osobně ale s nim jak už jsem psal problem nemam a určitě by mě při vyběru auta neodradil.
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
nu ..jak říkám..kžadý něco jiného...na mě působí interiér Focusu moderně a kvalitně s nápadem...a VW celkově..zastarale....na někoho zase interér fordu kýčovitě :-)
navíc obehraná písnička jak VW má super kvalitní interér..a pak vleze člověk do Passatu...než nastartuje tak ho začne tlačit tvrdost do pravé nohy a pak se rozdrnčí po rozjetí >:D
Tak samozřejmě že v zimnim obdoby budou spotřeby vyšši ale to se tyka všech aut. Ja mam u 1.2 TSI pruměr někde pod 7l ale moje trasy se vubec nebliži kombinaci a navic muj styl jizdy je dost dravy takže i tak je ta spotřeba velice pěkna. Mužu ji porovnat s minulou atmosferou.
Taky papírovka ale jen v létě v mrazech tak 6/6,5 pokut natočim a škrábu sklo tak na dojezdu i přes 7 dost to přidává hlavně na krátkých tratích. Naopak TSI je výborné na delší tratě už z roomstrem sem měl po dálnici+okreska cca 150km spotřeba 5,2l u fabie věřim, že by to bylo pod 5l.
A pak stil jízdy táta i v létě jezdí přes 6 s room i k 7l ty déle držené nižší kvalty i když není potřeba dělají své.
Dolezita vec z clanku je obsiahnuta v poslednej vete, maly motor potrebuju aj kvoli hybridom, t.z. ze jednak bude maly vykonny motor + elektromotor, co by mohlo mat urcite pozitiva - velky dojazd, nizka spotreba, slusny vykon
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
Tak ja taky patřim zřejmě do menšiny kteremu se interier Focusu libi. Ale popravdě oproti hodnotněji pusobicimu interieru Golfu vypada ten ve focusu kyčovitěji.
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
mě se taky designove Focusova pristrojovka libi...ale vadi me to utlacovani spolujezdce...treba C max to ma lepe vyresene :-)
Jinak Astra je taky moc hezka ve vnitr...je jina....za to Golf a spol...me ve srovnani s Astrou a Focusem pripada jak 10 let stary interier..byt je kvalitni po vsech strankach.
Nu tak každýá má nějakou zkušenost...ale je to o tom stylu....pokud s turbem jedes jako s atmosferou...tak opravdu muzes udelat rozdil..ale staci u turba driv radit..nemuset to tolik tocit...a spotrebu budes mit mnohem nizsi...a jeste te 1,6 atmosfere ujedes....tot zas moje zkusenost..
Problem je, kdyz nekdo jede s turbem a toci to porad do omezovace..aniz by tim ziskal vyssi dynamiku (o kousek) ....to jejako jezdit svizne s dieslem a porad to tocit do 4tis....to pak mas taky spotrebu o nicem jinem ;)
Tím chci říct...že s turbem dosáhneš vyšší rychlostní prumery..jendodušeji..a jako by nenuceně..při stejné..nebo nizží spotřeba než s atmosferou...tu musíš pořád honit..pokud chceš jet sižně :)
ale tot jen muj nazor...každý to má jinak ;)
Re: nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a
mě přijde interier v Astře daleko hezčí a "útulnější". Ve Focusu mě šíleně irituje ta dlouhatánská palubní deska. Kdyby jí udělali z vrchu otevírací v celé délce, tak tam můžu převážet dalšího člověka :no:
S turbobenzinem nemusiš jezdit s VELMI lehkou nohou aby jsi měl menši spotřebu než u atmosfery. I při svižnějšich jizdach je turbobenzin uspornějši. A to tve srovnani atmosfericke 1.6 vs 1.4 TSI je scela mimo. 1.4 TSI porovnavej s 1.8-2.0. Navic jizda na okruhu co k tomu řict no raději mlčet.
S první půlkou souhlasím, s druhou ne, také mám osobní zkušenosti. Downsizengovými turby lze s velmi lehkou nohou skutečně docílit lehce nižší spotřeby než s klasickou atmosférou. Když se tomu ale začne šlapat na krk, začne to brát znatelně více. Abych byl konkrétní - na mém testovacím okruhu (pouze okresní silnice) při dynamické jízdě s rychlostmi do 170km/h se se svým focusem s atmosférickou 1,6 pohybuju okolo 9l/100km. Stejná trasa, stejný styl jízdy s OII 1,4TSI 90kW a průměr dle PC 11,1l/km. Tak kde je ta úspora paliva?
Ja jsem si rikal u jednoho firemniho polykace km, jak je mozne, ze se s nastupem nove generace snizila spotreba o vice nez 10% (papirove).
Stejne auto, jen lehky FL, stejny motor, stejna hmotnost, jina barva :-)
Samozrejme, ze to nezere ani o chlup mene, jen se to jinak meri...
toho se nebojím....s Ecoboostem mám jistou zkušenost...a dle papíru jde jezdit jen musíš dle předpisů a s lehkou nohou. něco jiného je tomu šlapat nakrk...a to stejně, ale pak žere atmosféra..plus mínus...bavím se o stejném tempu ;)
nemozem si pomoct ale aj keby som fandil tomuto motoru a zav
obe oci tak ten interier focusu je pre mna nestravitelny, ten pinball na stredovej konzole vyzera priserne, no a este ak sa mi do.serie male turbo tak by ma uplne porazilo. Ja radsej noveho ceeda s atmosferou alebo nejaky lancer sportback s atmosferou :yes: