Jestli to nebude tím, že každá technologie je v počátcích dražší. Příkladem ti mohou být např. TV. Před lety bylo CRT mnohem levnější než LCD nebo "plasma". Kdyby uvažovali všichni podobně zpátečničky, tak to nikdo nekupoval, technologie by šla do kopru a dodnes jsi čučel na těžkou, skleněnou kraksnu :-! Protože CRT byla v té době přeci mnohem lepší a levnější >:-[]
Nicméně nepíšete si na tenhle web pro sebe, ale pro jeho uživatele, a ty takové "drobné detaily", jako je pořizovací cena, obvykle zajímají. Nezmínit vůbec cenový rozdíl ca 600.000,- Kč a vychválit o 2 litry nižší průměrnou spotřebu, hmm.. pardon, ale působí to pak trochu jako PR článek.
Myslím, že výpočet z kapacity baterie není zcela vypovýdající. Je to potřeba počítat z reálné spotřeby. Auto má sice baterii 16kWh, ale tuto kapacitu nevyužívá. Až desítky procent jsou nevyužívány, a tím se prodlužuje životnost baterie. Takže to vypočtené číslo je o desítky procent (cca 20-30) nižší.
Tak elektromobil nebude mit skoro "nikdy" nejak extra smysl mimo mesto. Y jednoducheho duvodu, ta elektrina se musi nekde vyrobit, takze jde jen o presun jednoho problemu na druhy (ze spalovani benzinu na vyrobu elektriny).
Elektromobil zacne mit smysl az budou splneny dve podminky:
1, Male baterie s vysokou kapacitou a tedy rozumnym dojezdem.
2, Elektrina bude vyrabena vyrazne ekologictejsim zpusobem nez dnes.
Do te doby je elektromobil urcen jen do mesta na kratke vzdalenosti a jako celkem dobra vec na zlepseni ovzdusi ve mestech (s tim, ze se zhorsi ovzdusi nekde jinde).
Tohle myslím popsal někdo nahoře. Nemá cenu si Amperu kupovat když ji nechceš nabíjet. A pokud ji nabíjet budeš, potom nebude ráno bílá ani zamrzlá. :yes:
to je test teda! >:D Evidentní úspora je pouze v prvním úseku díky nabitým baterkám.
Tj. cca 2,5 * 24 km = 60 CZK!
Když se podívám na nákupní cenu 1mil a 350tis (úmyslně dávám top), tak koupí i30 si předplácím 16.250l paliva na cesty po městě, tj cca 200.000 km jenom na jízdy po městě :-) Fajn ekonomické vozítko to chevi volt >:D
a to nezapočítávám ceny el. energie a servisních nákladů... :-!
Opel Ampera je ekologická jen pokud je nabíjená ekologicky získávanou eletřinou...u nás v síti bude tedy poháněná uhlím a jaderným palivem. A ekologická ve smyslu úsporná není ani omylem. Pokud žere méně o 2 litry jak srovnatelný benzín a litr benzínu budeme pro zjednodušení počítat jako 30 kč...je to úspora 60 Kč na 100km. Tedy pokud auto najede 100 000 km, uspoří 60 000 korun....přitom pořizovací cena je spíše o celý řád více nevýhodná 600 0000 Kč....a právě pořizovací cena do značné míry reflektuje náročnost výroby a tedy i ekologické zatížení planety. Majitelé 1000x ekologičtějších Hummerů by měli toto nebezpečné vozidlo demolovat na potkání >:D
No pokusný výpočet. Predpokladajme že po rozšírení elektromobilov tieto budú majitelia nabíjať v noci na cenovo zvýhodnený nočný prúd. Nemám údaje za Česko, ale na Slovensku v januári 2012 bol rozdiel medzi spotrebou v noci a cez deň cca 1 GW prúdu(trvajúci cca 4-5 hodín).
[odkaz]
Za túto dobu by sa nabilo pri potrebe energie 20 kWh/1 auto 200 tisíc áut (50 tis. áut za hodinu x 4 hodiny). Čiže TEORETICKY by do tohto počtu nebolo treba na elektrickej sústave nič meniť. A to už nehovorím že naša sústava bola robená na vyššie prenosy..
Myslím si osobne že slovenská prenosová sústava by dnes mohla bez výraznejších zmien zvládnuť do cca pol milióna elektromobilov (štvrtinu dnešného stavu automobilov v SR)
Celková kapacita našej prenosovej siete je cca 10 GW výkonu (10 tis. MVA), v súčastnosti je teda teoreticky využitá na cca 40%. Reálna rezerva prenosovej kapacity bude ale asi nižšia. [odkaz]
A tento a budúci rok by mali na SR pribudnúť 2 reaktory elektrárne Mochovce (cca 0,9 GW výkonu).
Jednoznacne treba Opel pochvalit za snahu o zmenu a hladanie novej cesty ako dalej v doprave.Sucasny stav je do buducna neudrzatelny, zdroje sa minaju a ceny ropy budu uz iba stupat.
Ak sa zamyslim len nad dnesnym dnom - dnes rano som pozoroval. Jeden sused a manzelka odisli na 2 autach do mesta asi 15km. Druhy sused s manzelkov na 2 autach , moja manzelka sama na 1 aute ,sused o dom nizsie 5 ludia na 4 autach podotykam do vzdialenosti 15 km.
Pre koho je urceny OPEL Ampera - no proste pre nas vsetkych,na elektrinu prejde asi 50 km.
Cez vikend pojdem na benzin kdekolvek, alebo na druhom aute.
Ved je dokazane ze auta v EU prejdu dene cca max. 60km.
Ako problem vidim cenu a pristup ku pripojeniu pre ludi z panelakov .
Cena sa moze znacne znizit sposobom ako to robi RENAULT s el. autami.
BATERIU PRENAJIMA ZA 80E MESACNE, ALE MATE NA NU DOZIVOTNU ZARUKU.CENA potom noveho elektrickeho Renaulta Fluencu vo Francuzku po dotacii 5000e je okolo 15000e. Ak by to bolo podobne na Slovensku zene to kupim ihned.
Nabyjanie sa tiez uz vyriesilo, testuju sa usmernovace na principe WIFI , kde elektrinu primate namiesto dat. Ako sa hovori vsetko je uz vyriesene, konecne sa lady prebaraju, verte dalsia cesta je elektricka.
Mam osobnu skusenost s Hybridom KIA OPTIMA , dovezena z USA ako predvadzacka pre Slovensky ShoWroom.Uprimne povedane cena v prepocte na Euro okolo 17400 , ked som sa na nej vozil mal som v nej vacsiu radost ako v 5 naftovom bavore.
Este raz dalsia cesta je elektricka o 15 rokov nezostane kamen na kameni.
Dokud nebudou pořádné baterie za rozumné ceny, tak elektromobil mimo město nemá cenu. Zatím má elektromobil smysl jen jako čistý elektromobil bez spalovacího motoru pro pohyb po městě a jako druhé auto do rodiny. Dokážu si představit, že TCPA začne vyrábět čisté elektromobily, s tím, že jen stávající motor vymění za elektromotor a do motorového prostoru přidá baterie. Dojezd 100km by mnoha lidem na cestu do práce a zpět stačil.
Kamarád sehnal za rozumnou cenu Toyotu Prius a byl hodně zklamaný, protože při běžném stylu jízdy není úspora skoro žádná. Začne být až při hodně ekonomickém stylu jízdy.
Samozřejmě, nikoho to nezajímá, protože pro devadesát procent lidí elektřina prostě je v zásuvce. Ještě tak je povědomí o tom že existují elektrárny. Že následuje sáhodlouhý řetezec než se ten proud dostane do zásuvky do se moc neví. Že i elektřina dokáže dodat jenom určitý výkon na který je dimenzovaný rozvodto už taky ne. Takže ráno (poslední tři týdny co byly mrazy) běhala elektroúdržba po baráku a v odpojovala přímotopy a varné konvice a podobné nesmysly, protož každá k...a si myslí že "přece elktřina jéé". A takhle to nejspíš dopadne pokud se nebudou včas řešit zdroje, anebudou protože postavit elektrármnu je neskonale složitější než vyrobit jakýkoliv eketromobil.
Takže u mně je test tohle. Ráno řekněme 5.3 venku -17 st.C, auto bílé. Zapnu topení na plné kule, až ož oškrábu skla a sednu do auta pustím topení na zadní i přední skla a zrcátka a protože jsem zvyklý mít puštěný rádio tak si ho zapnu. A až po tomhle náporu s ním dojedu 28 km do práce (jedna cesta) a tam ho nechám stát celý den bez dobíjení a dojedu taky zpátky tak říkam ano. Jinak to je zatím jenom technická hračka. A to nemluvím o infrastruktuře rozvodné sítě.
Prosím znalé o informaci co to je za hodnotu: Výdrž 6,1 l/100km
Je to na poslední fotografii displeje. Teď mě napadlo, že to asi bude průměrná spotřeba čistě jen na spalovací motor bez započtení vzdálenosti ujetou na elektriku.
Skôr myslia si, že sú ekologickí ... ostatné dve OK ...
Cena odpovedá nákladom na výrobu vozidla, čo je v konečnom dôsledku zas len energia ...
Ináč povedané ...Ampera spotrebuje na výrobu 2x viac energie ako "neekologické" normálne vozidlo ...
A predstava, že elektrina je "čistá", lebo zásuvka nesmrdí je tiež dosť detsky naivná ...
A samozrejme sa do rozpočtu "zabúda" zahrnúť cenu za systém dobíjania, posilnenie rozvodnej siete, vyššie poistenie vozidla, likvidácia starých, alebo poškodených batérií atď. ...
Tady se zase seslo kibicu, kteri netusi, k cemu je Ampera urcena. Obzvlast dobry for byl ten ve smyslu "na co Amperu, kdyz ji nebudu dobijet"... To je asi jako ptat se, k cemu je benzinovy auto, kdyz nebudu tankovat benzin.
Ted vazne - smyslem Voltu/Ampery je byt vozem pro ty, kteri denne nenajedou o moc vice nez 50km a maji moznost vuz pravidelne doma nebo v praci nabijet. Takovych lidi je pritom na Zapade jasna vetsina - bezny model je domek s garazi na predmesti a prace v kancelari v centru. Tito zakaznici maji moznost jezdit ciste na elektrinu. Benzinovy agregat v roli range extenderu pak najde uplatneni spise vyjimecne, pri vikendovych vyletech, dovolenych apod.
Pokud nekdo bydli v panelaku v Usti a denne dojizdi za praci po dalnici do Prahy, tak prednosti Ampery pochopitelne nevyuzije. Podobne obchodni cestujici, ktery krizuje republiku s rocnim najezdem 50 a vic tisic km Amperu dvakrat neoceni. Vykaslete se ale proboha na vymysleni situaci, ve kterych je Ampera k nicemu ( a kterych je samozrejme cela rada) a zamerme se na situace, kdy je jeji vyuziti naopak docela racionalni. Copak se nekdo u dyzlovych aut vitezoslavne pta, k cemu mu to bude, kdyz najezdi rocne 5 tisic km, a to vyhradne po Praze 1?
Jinak Ampera pochopitelne neni kvuli porizovaci cene ekonomickou volbou a nikdo to ani netvrdi. Je to vuz pro ty, kteri 1) maji dost penez, 2) smysli ekologicky a 3) jsou priznivci modernich a vyspelych technologii. A kteri vedi, jaky je smysl toho auta, viz vyse. ;-)
100% :-) vím, je to nesmysl, ale ona ani počáteční hodnota není nijak přesná (kdo ví jak to těch 40% počítá, případně zda to nebylo 41% či 39% a redaktor to nezaokrouhlil) . Proto jsem ztráty při nabíjení zanedbal ;-)
Ampera má batérie v interiéri a značne obmedzujú úžitkové vlastnosti vozidla - je teda iba švormiestna a na "letisko" po sklopení zadných sedadiel môžete zabudnúť...
Iste to pri ceste do práci nevadí, ale na rodinné auto môžete zabudnúť ...
Kolik měla Ampera v bateriích po testu? To se nedozvíme, co? Pokud chci porovnat spotřeby, musí mít na konci testu Ampera stejně nabité akumulítory jako na začátku. V opačném případě je t ocelé švindl, který neříká vůbec nic o reálné spotřebě auta.
S domácí solární nabíječkou bych to neviděl tak růžově.
1. auto by muselo být doma přes den a ne s vámi v práci.
2. domácí instalace na střechu má typicky 5kW, v reálu dává max. 4kWh, na dobití 16kWh baterie je prý třeba 20kWh (to myslím říkali na Primě v autosalonu), no a to je podle mých záznamů zhruba tolik, co mi domácí fotovoltaická elektrárna v průměru denně dává od března do září. jiný měsíce ani náhodou. no a samozřejmě jednotlivý dny se lišej, jestli je zataženo úplně nebo jen trochu.
a nepisete nahodou v clanku o rezimech? pouzili jste rezim ktery by teoreticky mohl dobijet baterie do zasoby? podle toho popisu by rezimy Hory a Hold meli prave za urcitych podminek toto delat, nebo ne?
Odebranou energii vám ukáže stojan. Vybavení nepotřebujete. Novinářům půjčují čipy s tarifem na testování elektromobilů "zdarma." Pokud redakci "zdarma" nevyhovuje, případný poplatek za jeden měsíc by ji určitě nezrujnoval. ;-)
K té poslední části. V zahraničí jsem na tohle četl kritiku. Předpokládá se, že tahle vlastnost dá Priusu plug-in kritickou výhodu, protože bude stále pracovat jako klasický hybrid - jakýkoli přebytek výkonu půjde do baterií. To v současné době převodovka Voltu neumí (jde o stejnou převodovku, ale jinak zapojenou).
Myslím si, že na okreskách dost dobila. Kdyby ten rychlý úsek byl na začátku po průjezdu městem, byla by vyšší. Můj názor. Pokud nejde o to započítávat do spotřeby i nabíjení, tak by to rozhodně chtělo delší trasu, kde by došlo k rozptýlení těhle vhodných/ nevhodných kombinací profilů.
Zajímalo by mě, jak je znát vybití baterií na výkonu. Protože třeba při delší cestě např. na dovolenou se mi po chvíli vybijou baterky a zbytek cesty se budu trápit s 1.4 kou.. nebo tohle pokryje rekuperace?
;-) Srovnávat tyto dvě auta je myslím trochu mimo mísu . Ampéra je špičkovější vozidlo a vozíky Hu/Ki. Ted prý Hjondé jsou takovým Lídlem mezi auty. >:D >:D >:D
Na taková měření bohužel nemáme vybavení a auto jsme už předali dál. Snad se nám podaří se podobnými záležitostmi zabývat při regulérním týdenním testu.
pravda pokud clovek jezdi jen po okreskach a nepouziva klimu v lete a velmi zvolna...tak se to da..i ja s focusem 1,6 tdci jsem pri navsteve Madarska jezdil po okreskach a vesnicich za 3,6L/100km ale veelmi lazo plazo a opravdu s citem pro nizkou spotrebu.
Tak kdyby to bylo za půlky, tak to má smysl a opravdu si to doma dobiju přes noc..dojedu do prácě těch 25 km a zpět..atd.. pořád dokola.
Zajímavá představa: někdo pojede na dovolenou do Chorvatska...tam to u apartmánu tajně píchne do zásuvky...a pak jezdí na dovče "zadarmo" ...tedy ...skoro ..jen tam dojet :-)
Akurát cena nových technologii automobilu/baterek klesne až s masovým nástupem..a ty hodně dělaji fleetové prodeje, což zatím nemá smysl kvůli dojezdnosti , komfortu ..a.td..:-/
A ještě.....to nabíjení a cena.....dalo by se v testu tedy změřit kolik sežere energie nabytí baterek na 100%? (případně na 50% a pak na 100%) ?
Nevím proč srovnáváte i30 s Amperou. Úplně k ničemu. "Hjondéé" jezdí sice trochu za víc, ale když už srovnáváte proč nesrovnáte také pořizovací cenu! Ten kdo chce ušetřit si asi nekoupí kvůli pár haléřům na km o půl mega dražší auto. ;-\
no a to je to čeho se bojím...bojíme... >:D ale nikde o tom nepíšou...raději a´t zamakají na ceně automobilu a pak na domácích solarních dobíječkách....až to bude za rozumnou cenu...pak to má smysl :-)
No to naschval neuvadzaju...pretoze za cenu Ampery mam minimalne 2 take Hyundai-e ci sa mylim? A potom v GM vyplakavaju ze im akosi predaje stagnuju... ;-)
Vezmu to od konce. Cena je 42 tisíc Euro, u nás by to mělo být 1.080.000 Kč.
Cena kWh se v různých tarifech různých dodavatelů značně liší, nelze to tak jednoduše "nastřelit" jako u benzinu, kde je rozdíl obvyklých cen nanejvýš 10 %. Navíc bez elektroměru nelze ani určit skutečný odběr, baterie mají kapacitu 16 kWh, ovšem reálně spotřebujete pro nabíjení energie víc.
A nakonec dnes se ukázalo, že kdyby Ampera vyrazila s prázdnou baterií, ve stejném stavu se i vrátí. Spalovací motor totiž nedobíjí akumulátor "do zásoby", ale jen tak moc, aby bylo možné se rozjíždět na elektřinu.
Po dalších zkušenostech to zatím vypadá, že bez pravidelného dobíjení Ampera opravdu ztrácí kus svých výhod. Bez nabití totiž všechny rekuperovanou energii při jízdě zase spotřebuje.
uz pry jsou v CR propocty, ktere tvrdi, ze 100 000 elektromobilu by zatezilo sit natolik, ze jina sance nez stavba nove atomovky by proste neexistovala.
Doufám, že to vyslovuji správně, neb dle nařízení Korejské strany práce se změnila výslovnost slova Hyundai. Nerad bych se dostal do křízku se zákonem ;-\
doba nabíjení je v podstatě irelevantní. Protože večer přijedeš, hodíš to nabíjet a ráno, až pojedeš do práce, tak to odpojíš.
Ad komfort - nevím jestli to ampera má, ale myslím, že je to logická funkce, kterou by mít měla - časově nastavitelné vyhřívání interieru v době, kdy je ještě na "prodlužce". Takže komfort bude.
A nabíjet to jinde na plnou kapacitu je v podstatě nepodstatné :-) Má to běžný benzinový motor.
CHybí doba nabíjení, a taky dle posledního testu..myslím někde v autotipu, byla velmi zmíněn vliv teploty na výdrž baterii a to o 50-60% dolů. Párkrát si zatopím případně pustím klimu..radio..navigaci...a můžu tu spotřebu pak vynásobit ?
To jen polemizuji..nic víc nic míň. Ustupovat z komfortu....to není správná cesta.
to vím...ale jak dlouho? :-) zatím to ČEZ bere jako reklamu sama sebe ;) ale věř že když bude časem 10tis. elektromobilu..tak jim asi těžko bude dodávat el. zadarmo.
Mě šlo o princip......aby to v testech bylo uvedeno správně...včetně doby jak dlouho trva to nabít na cca těch 40%..kolik 100%....kolik co stojí....atd.....
Ono až nám zavedou emisní limity při vjezdu do centra měst...tak zas majitelé amper atd budou mít výhodu...ale za tu pořizovací cenu.....:-/
No jo v budoucnu bude jeden vítěz a to MHD... Parkovací domy a třeba kola. Bez benzínu se holt bude člověk muset přizpůsobit době jako vždy. Snad se nenavrátěj koňský ** před krámem >:D
stojí to tolik, kolik stojí elektřina pro vás(tedy podle distributora, tarifu, celkové spotřeby atp.). Tj. cca 4,5/kWh. Nabít celou baterii vyjde na 72Kč. Budeme-li počítat se střední vzdáleností dojezdu 60km, vyjde nám, že 100km vyjde na 120Kč. Tedy jako by auto jelo za 3,3L/100km.
Jediná šance...je mímt dobrého zaměstnavatele, který bude dávat svým zaměstnancům proud zadarmo :D:D
S tím solárním dobíjením...mám pocit že USA ford takovou nabíječku nabízí k jejich elektrickému Focusu.
A další věc......tak že nejdříve musím nechat auto nabít....a pak ještě jet na benzinku...páč i ten benzin často dojde....dvakrát toik času a úkonů s tím spojených..
..a obávám se že díky elektromobilům zdrahne proud tak, že každé vaření a svícení a topení a teplá voda bude stát majlant...už teď přenosové sítě nestíhají...natož za pa pár let....k tomu připočtěme že se Evropa z většiny vzdá jaderných elektráren...a co budeme dělat :D:D: no coo my s tím urobime >:D
si to můžete spočítat, kolik stálo nabití těch 40% 16kWh baterie. Mě to vychází na cca 28Kč (4,5Kč/kWh). Přepočteno na benzin - Ampera jela těch počátečních 23,4km za 0,7L, resp. 3,3L/100km benzinu.
Pokud by byly baterie nabity zcela, pak by ten test pro Amperu vyšel ještě příznivěji. Operovat tím, že nemáte kde nabíjet, je váš problém. Tohle si koupí někdo, kdo má vlastní garáž a není mu zatěžko auto připojit k síti, aby se nabilo. Věřím tomu, že benzinový motor využije tak maximálně pětkrát do měsíce.
Ale souhlas s tím, že než se takové auto zaplatí, tak si raději pořídím V8 se spotřebou 20L/100km.
beru jen teoreticky....nikde není uvedeno, kolik stojí nabít takové auto....tak proto :-) ve všech testech berou jako samozřejmost...že asi zadarmo :-)
a když je cena auta milion korun?!?!?! tak ani zadarmo nepomuze >:D
ampera je auto pre nejakeho milionara ktory chce machrovat a ma vlastny dom , realne pre cloveka zijuceho v meste alebo na vidieku je toto auto k nicomu navyse nabijanie baterii neskutocne obmedzuje cloveka a ak by potreboval niekde ist a nemzoe lebo nabija baterie tak mu je to auto k nicomu. Navyse elektrina tiez nie je zadarmo a servis tiez nebude lacny, cena auta takisto bude uplne inde ako bezne auto, nevidim teda velmi vyhody takehoto riesenia, ako vravim je to auto pre par blaznov ktori si radi komplikuju zivot aby mohli vyniknut.
muze mi nekdo fundovanejsi a chytrejsi sdelit, kolik stoji pri soucnasnych cenach elektriny plne naliti akumulatoru ze zasuvky? to je totiz treba pridat do srovnani spotreby...
jinak technologie OK, ale ma to jeden hacek...ani dnes elektrina neni z obnovitelnych zdroju cili prehazujeme jeden problem na druhy a misto ropne lobby prichazi energeticka. pokud si to auto samo nedokaze vyrobit energii napr. ze solarnich panelu nebo vodiku tak jdeme slepou cestou.
navic amperu limituje nutnost ji neustale nabijet. to znamena, ze je vyuzitelna pro lidi s vlastni garazi typicky v rodinnem domku. jinak nevim jak se budou resit ucty za elektrinu ve spolecnych prostorech podzemnich garazi... a v praze na ulici to uz vubec nema sanci.
Myslím, že by propadla až při 160km/h a víc.....mě to přijde stejnak moc....ta spotřeba....moc moc moc :-) Pokud chci s Amperou jezdit běžně...bez dobíjení doma/v práci ..tak to nemá vůbec smysl..jen omezení :no:
.... a to se ta ampera nabije zadarmo? >:D
Já jen , že by se to k tomu měo připočíst..a nebo by měla Ampera začít s práznýma baterkama :-)
Nebo mě v práci někdo to dovolí nabíjet zadarmo?
Vím, že na některých stojanech to ještě jde..nebo za paušál 200kč za měsíc...ale co až bude elektromobilů víc? Kdo nám dá tu elektřinu zadarmo??
A dál..při stejné velikosti auta..je potřeba porovnat i cenu....ampera je kolikrát drahší nez i30? dvakrát? třikrát? Tenhle rozdíl než vyjezdím....tak můžu jezdit za 20l/100km a nic se neděje >:D
TOhle mě chybí v každém článku o rádoby elektromobilech.....:-(
Plus za to, že redaktoři nenechali nabít baterie na 100% jako se to dělá v jiných "objektivnách" testech.. Kdyby se test ihned opakoval ještě jednou (poté, co baterie Ampery nebudou nabité), pak by rozdíl byl v rámci statistické chyby.. Nicméně překvapila spotřeba při 130kmh, čekal jsem, že Ampera v toto úseku propadne
hyundaia a ampery aby sme boli mudrejsi ;-) , ked bude ampera o 3000 eur drahsia tak aj ked budem jazdit takmer zadarmo hyundai ma pocas par rokov prevadzky vyjde stejne lacnejsie :yes: nehovoriac o dobijani baterii a narocnejsej udrzbe serivise a inym obmedzeniam