Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Británie chce zkusit na dálnici 130 km/h, aktivisté mluví o hazardování s lidskými životy

Vyšší povolená rychlost ale nutně neznamená více mrtvých.
Zpět na článek
21. 3. 2012 10:31
21. 3. 2012 12:05
21. 3. 2012 15:15
21. 3. 2012 11:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2012 23:33
22. 3. 2012 00:42
21. 3. 2012 09:04
21. stoleti...?!
Auta jsou stale modernejsi, bezpecnejsi, rychlejsi a ja nevimco..; nabidka ruznych elektronickych asistentu je siroka a do budoucna jich bude vice a vice, takze neni duvod rychlost snizovat, prave naopak.. Hodne by me zajimalo, co se tem aktivistum, nejakym vyvolavacum deste, honi v palici.. Co tim sledujou?

Zrejme jsou vsichni z jednoho nepodarenyho vrhu - viz experimenty na prazske Legerove ulici...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
21. 3. 2012 09:08
Re: 21. stoleti...?!
Souhlasím. O zvýšení by se dalo uvažovat i u nás. Minimálně na vybraných úsecích. Však k tomu ty dálnice jsou.
Avatar - Slavek-TDM
21. 3. 2012 09:15
Re: 21. stoleti...?!
Nemluve o tom, ze v UK stejne vetsina lidi jezdi rychleji nez povolenych 112 na dalnici. Kdyz jsem tam pred 8mi lety byl na motorce, tak na vedlejsich silnicich jsem byl skoro nejpomalejsi a na dalnici jsem pri tachometrovych 125ti jel s proudem v levym pruhu.
21. 3. 2012 09:20
Re: 21. stoleti...?!
nj jenže řidiči jsou tak blbí že jim žádný asistenti a airbagy nepomůžou
21. 3. 2012 11:43
Re: 21. stoleti...?!
Pretoze tam maju oproti nam jednu velku vyhodu - dobre viditelne rychlostne radary. Tkaze kde nie je radar, tam sa zadupne pedal >:D
22. 3. 2012 18:05
Re: 21. stoleti...?!
jsem v Anglii kazdy rok minimalne 3 -4 mesice, a kdyz jedzim po dalnici 120 tak me z Londyna az do Manchesteru po ceste predjede jen par aut...dokonce i auta typu R8 atd jezdi podle predpisu...

Za polednich 8 let co tma jezdim jsem videl havarek co vidim v CR za tyden...

A stacionary pomalu na kazdych 2 km :-)

Tak nevim ve ktere Anglii jsi byl
21. 3. 2012 14:14
Re: 21. stoleti...?!
V ČR je problém v tom, že úseků, kde by se dalo jet řekněme 160, není mnoho a naopak na řadě míst by měla jít rychlost dolu. Za to můžeme poděkovat bandě neschopáků z ŘSD. A některá občanská sdružení na tom určitě mají také svůj podíl (třeba na výstavbě neefektivních přechodů pro zvěř). Dodnes nepochopím, proč nejsou dálnice kompletně oplocené. Alespoň ty nové. Vzhledem k ceně za kilometr je to opravdu neuvěřitelné.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 16:34
Re: 21. stoleti...?!
Ta NE-oplocenost (nových) dálnic, to se (doslova) NEdá ani komentovat - to je opravdu PŘÍLIŠ :-|
PS: 160 km/h (popravdě i VÍCE) se "no problem" dá jet z Rozvadova na Plzeň či z Brna na Bratislavu..což jsou relativně DLOUHÉ úseky..
21. 3. 2012 09:20
Re: 21. stoleti...?!
Tohle taky nechápu, snad si tím lečí nějaké svoje problémy, možná ani neumí řídit auto a díky svému eko přesvědčení ho ani nechtějí. Něco jako výrok mluvčí slovenských Greenpeace: „Já elektřinu k životu nepotřebuju, na televizi se klidně budu dívat při svíčkách.“
To je pak těžké >:-[]
21. 3. 2012 09:30
Re: 21. stoleti...?!
Diskutabilni taky muze byt fakt, ze zvyseni rychlosti zvedve spotrebu. Zlepsi se totiz plynulost, dalnice budou mene zacpane a prestoze ma auto pri vyssi rychlosti vetsi spotrebu, tak diky mene zacpam bude spotreba nizsi.
21. 3. 2012 18:02
Re: 21. stoleti...?!
Já myslím, že zvýšení max. rychlosti ze 112 na 130 asi jen těžko výrazně ovlivní plynulost dopravy, bo těžko si představit, jak se při 130ti uvolňuje ucpaná dálnice:)
Faktem je, že v oblasti ekologie by to byl opravdu nevýhodný krok, protože po 110km/h začíná růst u mnoha aut vcelku dost viditelně spotřeba.
Na druhou stranu, ten přínos pro ekologii by byl tak mizivý, že se o tom nedá diskutovat jako o nějakém reálném problému...
21. 3. 2012 14:10
Re: 21. stoleti...?!
Bavíme se o národu, kde většina lidí nepřezouvá na zimní pneumatiky, a když je sníh a neprojedou, tak prostě nejezdí.
21. 3. 2012 09:46
Je to ještě vtipnější
Tenhle issue už se tu probírá docela dlouho a myslím, že z toho nic nebude. Těch pseudoaergumentů "proč ne" totiž rezonuje médii spousta (viz [odkaz] ) a odbourávají se leda ještě blbějšími nápady. Třeba carbon footprint má eliminovat zvýšení limitu jen pro elektromobily (viz [odkaz] ), no je to normální?

Britové jsou face to face fajn lidé, ale zvykli si podléhat všem virtuálním hrozbám. Jakýkoli pokus o povolení šroubů je tak okamžitě snadno zašlapaný a tohle nebude výjimka. Všechny ty argumenty jsou vyvratitelné (Británie by potřebovala vyšší rychlost právě kvůli tomu, aby dálnice nebyly pořád přecpané), ale straší se vždy snáz než uklidňuje...
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2012 12:11
Re: Je to ještě vtipnější
STRAŠÍ SE SNÁZ, NEŽ UKLIDŇUJE - to je tak hluboká pravda, že se mi z toho udělalo až mdlo - diky.....a bohužel to platí pro celou oblast politiky a médií. Nakonec, z tohodle všichni ti "aktivisté" a jim podobní žijí.
21. 3. 2012 10:19
hazard s ľudkými životmi
určite sa obávajú, že zvýšením MPR o neuveriteľných 20km/hod spôsobí v kabíne auta tak veľký podtlak, že sa cestujúci za jazdy udusia.
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2012 10:22
Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
..., pretože sa mi zdá zbytočné.
Ak by niekto išiel 200 km vzdialenosť rýchlosťou 70 mph (112 km/h), trvalo by mu to 1h 47,5min.
Pri rýchlosti 80 mph (128 km/h) sa cestovný čas skráti na 1h 33,5 min.
Rozdiel je teda cca 14 minút.
Cena tejto časovej úspory?
- predĺženie dráhy na zastavenie vozidla o cca 25 metrov (reakčný čas 1s + brzdná dráha)
- predĺženie dráhy na reakciu vodiča o cca 5 metrov (viac ako 1 celá dĺžka vozidla)
- zvýšenie spotreby paliva o cca 1 liter (aj viac, záleží na vozidle), t.j. na 200 km úseku cca +3 eurá
- adekvátne zvýšenie emisií nechám bokom
- úspora 14 minút je tiež len teoretická vzhľadom na skutočnosť, že zvýšenie rýchlosti má byť len na vybraných úsekoch, teda nie na súvislých, napr. 200 km úsekoch
- nehovoriac o názoroch typu, že rýchlejšia premávka zníži intezitu citujem "vyšší rychlost právě kvůli tomu, aby dálnice nebyly pořád přecpané" - presný opak je pravdou, nakoľko vodič idúci vyššou rýchlosťou potrebuje viac priestoru na bezpečnú jazdu. V rizikovej situácií tak často reaguje prehnane, spomalí viac, ako by bolo potrebné a vznikajú tzv. dopravné vlny - t.j. v konečnom dôsledku zápchy. Je dokázané, že vyššiu kapacitu majú komunikácie s nižšou priemernou rýchlosťou ako tie, kde sa jazdí "čo to dá".

Aj u nás sa diskutovalo o návrhu zvýšiť Vmax na niektorých úsekoch diaľnic na 160 km/h. Našťastie zdravý rozum zvíťazil a návrh skončil zmietnutý zo stola. Pri 160 km/h na pár úsekoch by napr. medzi Bratislavou a Žilinou došlo k úspore možno 2-3 minút času, avšak za cenu podstatného nárastu o.i. rizika - 160-tkou by jazdilo len malé percento vodičov a títo by v ľavom pruhu predstavovali oproti vodičom jazdiacim 110-120 km/h pomerne značné ohrozenie. Museli by častokrát prudko brzdiť zo 160 na 110, čo by mohlo skončiť dopravnou nehodou a zvýšenou nervozitou.
Rozbalit vlákno
27
21. 3. 2012 10:29
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Ano, ale kam takhle dostaneme? S touhle logikou můžu argumentovat, že 70 je zbytečně moc, že bude bohatě stačít 60 mph, nebo dokonce padesát.
21. 3. 2012 10:57
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Teoreticky platí, že najbezpečnejšia rýchlosť = 0 km/h. To je však samozrejme extrém. Vždy je potrebné hľadať kompromis žiaduceho a možného.
Bezpečnosť ako taká stojí na 3 pilieroch: vozidlo, infraštruktúra a vodič. Ak prvé dva piliere sú špičkové (v UK povedzme že sú), stále tu zostáva vodič. A pokiaľ bude ľudský činiteľ patriť k najčastejším príčinám dopravných nehôd, vždy bude potrebné jazdiť tak rýchlo, aby vodič nestratil kontrolu nad vozidlom. Vždy sú tu totiž blb-ci, ktorí svoje schopnosti poriadne preceňujú a takým potom vďačíme za väčšinu reštrikčných opatrení na cestách.
21. 3. 2012 11:18
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
to je můžou ovšem přecenit i v rámci rychlostních limitů popř. Limity překročit. Blbcům se ubránit vyhláškou nedá.
21. 3. 2012 14:29
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Ve skutečnosti limity nejsou potřeba. Jsou berličkou pro neschopné řidiče a řidiče neznalé situace. Zákon jasně říká, že nesmíš ohrožovat, ani omezovat. Ve skutečnosti limit nemusíš dodržet, pokud bys neohrozil obecný zájem. Alespoň v ČR. Pokud pojedu 250 na novém, prázdném, přehledném (tedy s dostatečným výhledem vhledem k rychlosti), oploceném úseku, tak policie nemůže říct ani popel. Budou se snažit, ale nemohou. Protože mi nikdy neprokáží, že jsem někoho ohrozil. Tak je to správně. Limit je vodítko. Místo toho, aby tam byla tabulka, která vysvětluje případné riziko, je tam limit.
21. 3. 2012 14:26
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Ona se ta optimální rychlost dá vypočítat, nechce se mi to dělat, ale mám takový pocit, že to nebude daleko od nějakých 70-90. Optimální z hlediska propustnosti komunikace. Vyšší rychlosti jsou dobré spíš pro prázdnější komunikace. Někdy člověk jede po poloprázdné dálnici, a kdyby byla pořádně postavená, tak bys mohl jet klidně 200 bez zvýšení rizika nehody.
21. 3. 2012 11:16
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Naštěstí zdravý rozum zvítězil >:D >:D >:D >:D a návrh byl zamítnut. Jo a výsledek toho je, že 160 se jezdí po dálnici dál akorát se to podle zákona nesmí. BTW jezdím tak taky když to situace v provozu dovoluje a když kolem široko daleko není žádný auto a není ani příhodný místo na postavení radaru policií tak jedu i víc ty chytrolíne.
Avatar - PlumJelinek
22. 3. 2012 15:34
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
:yes: Asi tak.
21. 3. 2012 11:21
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
PS: to je totalna hovadina. U nas mame 130 a beztak vacina ide 140+. Pre tych co chcu ist rychlo, ziadne obmedzenie neexistuje a tymi co chcu pravidla dodrziavat budu len zapchavat dialnice a cesty. Aj ta 50-tka v meste je totalna hovadina. vidim to denne v Bratislave. Zapchate cele ulice, lebo v predu ide niekto 40-50 km/h a za nim kolona, v ktorej je 10 x viac koliznych situacii ako keby sli vsetci 60 alebo 70 km/h.
21. 3. 2012 11:24
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
50 ve městě je podle mě dobrá věc. Přeci jenom motají se tam chodci děti. Ve městě to chce fakt opatrně.
21. 3. 2012 13:49
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
50 v meste je samozrejme hlúposť, pretože sú úseky kde je aj 30 veľa a naopak 70 zbytočne málo (samozrejme značky zvyknú byť rozmiestnené nezmyselne). Alah ma ochraňuj od tých čo všade jezdia presne podľa MPR.
21. 3. 2012 14:42
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Souhlasím s tebou. Taky 50 úzkostlivě neodržuju všude. Prostě podle situace. Někdy pomalejc vyjímečně mimo zástavbu v přehledných úsecích rychlejc.
21. 3. 2012 22:16
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
A nás ostatní necht někdo ochranuje, dusledně ochranuje před rádoby inteligenty co mají pocit, že rozumí všemu a ví tudíž i líp resp. nejlíp jak rychle je kde vhodné jet...to že s tím ostatní nebudou počítat a způsobí krizové situace ve kterých ohrozí jiné účastníky silničního provozu. Právě kuli takovým chytrákům byl zaveden bodový systém a co hůř, právě kuli takovým umírá tolik lidí na silnicích....jo, jseš bourák :no:
22. 3. 2012 08:41
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
No ty seš zase pako, který neumí číst. Přečti si to znova a pozorně. Jsou úseky kde je 30 hodně a naopak 70 málo. Normální řidič (to ty nemůžeš znát) dokáže posoudit jestli jede kolem mateřský školky nebo úsekem kde holt cedule konec obce je až po kilometru jízdy mezi polema. Nikdo není přizpůsobení jízdy podmínkám na silnici ohrožován ani se netvoří žádné krizové situace. Jezdím podle tohodle modelu co se ti nelíbí už 14 let a nemám s tím problém ani já ani nikdo kolem. Aspoň sem si nevšim, že by na mě někdo troubil, blikal nebo hrozil. Takže se zamysli jestli náhodou ty lidi na silnicích neumírají z nějakýho jinýho důvodu.
21. 3. 2012 14:24
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
ryccardo, dovolim si nesuhlasit. Kde je casty vyskyt chodcov, nech daju 40 a tam kde nie, nech daju 60/70. Takto je vsade 50 a moc to nema zmysel...
21. 3. 2012 14:39
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Kde je častý výskyt chodců musí řidič SÁM poznat, že musí jet pomaleji nebo třeba i zastavit. Pokud to řidič nepozná a potřebuje k tomu značku, která mu to řekne, pak vůbec nemá mít řidičák. Ale souhlasím s tebou. Všude 50 je nesmysl.
21. 3. 2012 15:21
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
:yes:
21. 3. 2012 14:48
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Problém je v tom, že se o to nikdo moc nestará. 50 je dobrá rychlost pro úseky s přechody bez signalizace. Ale je řada míst, kde jsou rychlosti nastavené špatně. Pokud se bavíme o okolí vstupů na hřiště a do škol, tak tam má své místo přes den i 30. Na druhou stranu, pokud máme svislou značku informující o přechodu, je zakázané stání před a za přechodem, tak je i to omezení kvůli chodům trochu redundantní. K přechodu mám vždy přijet tak, abych mohl zastavit. Což kolikrát znamená méně než 50 km/h (obzvlášť, pokud nějaký ignorant nedodržuje zákaz stání, pak se k přechodu šourám prakticky do zastavení a nejradši bych toho omezence na místě propleskl). I kdyby v té ulici byla 80. Tohle nestarání se se projevuje také tím, že značky umisťují na místa, na kterých nejsou vidět.
21. 3. 2012 15:04
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Souhlas :yes:
Avatar - Hotwire
21. 3. 2012 18:50
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
no neviem ako okolo blavy ale jazdim casto po dialniciach od kosic az po zilinu tachometrovych 140 a malokedy sa stane zeby niekto isiel rychlejsie nez ja, takze skor by som povedal ze vacsina ide tych 130-140 ;) v cechach je to uz ine, ale to bude tym ze u nas meraju doslova na kazdom rohu a v cechach kam jazdim 1-2x mesacne stretnem nejaky radar tak raz za 3-4 mesiace
21. 3. 2012 11:37
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
dráhy - je to jednou adekvátně tomu si nechá prostor na reakci. Tedy úplně stejně jak při niží rychlosti. Zvýšení spotřeby záleží na otáčkách a rychlostním stupni. Potřebuje větší prostor, který ale zaberá na menší čas. Takže minimálně je to jedno. Kapacita není kolik se vleze aut na silnici ale kolikjich projede za časový úsek. Jedinné co je dokázáno, že i u nás v zkorumpovaném blbákově, kde se jezdí na dálnici nejrychlej je nejmíň tragických nehod.
Avatar - CHerokee
21. 3. 2012 12:16
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
No podstatné ale je, že většina nehod nevzniká na dálnici! Ty jsou poměrně bezpečné, zvláště v poměru počtu aut a vzdáleností. Za druhé, většina havárií na dálnici nevzniká v závislosti na rychlosti vozidel, ale na jiných chybách - špatné řazení do pruhů, mikrospánek, nedání předností, nepozornost, nedobrždění, špatný stav auta, v zimě zimní pneumatiky atp.
21. 3. 2012 12:25
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
přesně tak...
21. 3. 2012 15:22
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
:yes:
21. 3. 2012 12:43
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Když pojedeš 88km/h 2 metry za kamionem,tak to do něj taky nasolíš,když prudce zabrzdí...
21. 3. 2012 15:06
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Zapomínáš na psychologický faktor vzniku nehod. Fakt je, že ve vyšších rychlostech je člověk pozornější. A moderní auta tohle jen posouvají dál. Stovka na dálnici, pokud není narvaná a nemusím si neustále hlídat všechny okolo, je neskutečně nudná a ubíjející rychlost. A jsem pevně přesvědčen, že představuji větší riziko pro provoz, když si zapnu adaptivní tempomat, zalezu si do pravého pruhu a zapovídám se se spolujezdcem, nebo se zaposlouchám do hudby, než když jedu 160-180 a neustále se věnuji řízení a provozu. Je to důsledek množství podnětů. Pokud ti činnost poskytuje málo podnětů pro to, aby udržela mysl zaměstnanou, tak roste riziko, že jí přestaneš pozornost věnovat.
21. 3. 2012 17:36
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
Na tom úseku (pri Piešťanoch) sa i tak jazdí okolo 160 a nepočul som o nejakej nehode ...

Samotná rýchlosť nie je vôbec nebezpečná ... prakticky nikdy nebýva príčinou dopravných nehôd (na diaľnici). Ono sa to samozrejme populárne hovorí o "neprimeranej rýchlosti", ale v praxi je to vždy o nedodržiavaní odstupu, agresívneho "myšičkovania" atď.

V živote ma neohrozil nik kto išiel "len" rýchlo ...

Zaujímavé, že v praxi sú skôr problémy so "slimákmi", ktorí sa vytrvalo "vlečú" v strednom pruhu na D1 a tým neustále komplikujú život ostatným .... a v živote som nevidel, že by ich niekto za to trestal ...
21. 3. 2012 18:45
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
co to je za socialistickou patlanici ... každý by si měl v neobydlených oblastech jezdit tak jak uzná za vhodné i kdyby to auto žralo milion litrů. Lidi by pak více přemýšleli a vsadím svoje boty ,že by jezdili pomaleji. Je to něco jako ,když se v 17 těšíš na oslavu 18náctin a jak pak budeš hrozně chlastat. Je druhý den po oslavě ,tobě je blbě a do hospody chodíš uplně stejně jako když jsi nemohl ...
21. 3. 2012 10:31
Opravdu 130?
Ted maji 70mil, tedy 112 km/h, takze to spis vidim na 80, tedy 128km/h. A jak uz tu zaznelo, oni tak velmi casto uz jezdi, takze jen srovnaji krok tech, co se do ted bali. Sem tu skoro rok a pri 70ce na tachometru v nejpomalejsim levem pruhu me nepredjizdi jen kamiony.
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2012 11:22
Re: Opravdu 130?
No jo to je typický pokrytectví. Stejně jako v Čechách. Po dálnici se vesele jezdí 150-160, ale dělá se jako že to tak není. Kdyby to zlegalizovali nestalo by se vůbec nic. Jezdilo by se totiž furt stejně. A když to vezmu do extrému kdyby na dálnici byla povolená 200, tak tolik nepojedu jen kvůli tomu, že se to může. Pojedu si prostě podle sebe klidně 130 nebo míň když to bude okolní situace vyžadovat. Prostě tak abych jel bezpečně ne podle nějaký vyhlášky.
Avatar - skejpa
21. 3. 2012 12:05
Re: Opravdu 130?
Naprosto souhlasim. Ne, ze bych jezdil 200 ale tech 150-160 je celkem normalni cestovni rychlost. V mercedesu E320cdi byla cestovni rychlost 180. V octavii 155... Podle toho se ridim. Kdyz je prostor, jedu rychlosti, ktera je umerna vozidlu. A samozrejme, kdyz to podminky nedovoluji, jedu pomaleji. Ale 112 na dalnici si tedy opravdu nedovedu predatavit. U nas kdyz jedu 130, tak jsou z pravidla pomalejsi uz jen kamiony :-)
Avatar - eLzyx
21. 3. 2012 12:05
Re: Opravdu 130?
vidím to podobně. Jezdil jsem 5let denně D8 a ani jednou se mi nestalo, že by mě chytili kvůli 160tacho. Pokud na to jsou podmínky (sucho, viditelno, malý provoz) a slušné auto, pak je taková rychlost evidentně tolerována.
Občas jsem se i svezl rychlostmi 200+, ale i kdyby taková rychlost byla povolená, tak bych tak stále nejezdil - ne kvůli spotřebě, ale kvůli tomu, že na to nejsou často vhodné podmínky. Ty optimální panují obvykle týden po začátku letních prázdnin do konce prázdnin. To jsou dálnice prázdné a hlavně suché.
Já bych byl pro zavedení doporučené rychlosti (130) a zrušení limitu na dálnicích. Pokud by někdo způsobil škodu ve vyšší rychlosti než doporučené, spolupodílel by se na financování opravy škod nějakým daným procentem.
21. 3. 2012 13:17
Re: Opravdu 130?
Takhle to funguje už léta v Německu. Myslím, že by to bylo ideální.
21. 3. 2012 15:15
Re: Opravdu 130?
Tak to mají Němci. Pokud jedeš rychle, tak přebíráš odpovědnost. Podle mne je to tak správně. Pokud něco/ někdo v Německu zavede limity, pak zelení (kvůli vysokým spotřebám, samozřejmě).
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2012 11:26
Ta sprava je zo septembra 2011
The government plans to raise the speed limit to 80mph from 70mph in a victory for the transport secretary, Philip Hammond.

Hammond said on Thursday he will launch a consultation later this year with a view to introducing the new limit in 2013.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2012 12:29
Aktivisti, ekologové, environmentalisté....
Nedávno si tady nick lukas13 (tuším) stěžoval, že v naší zemi je slovo aktivista, ekolog nebo environmentalista (což ani neuměl správně napsat) nadávka....tenhle případ ukazuje proč. Argumantace nesmyslná, tvrzení nepodložená a jednostraně vyselektovaná (pravda je jenom to, co se mi hodí, ostatní je lež a to bez ohledu na to, že ty argumenty přináší jeden a ten samý člověk nebo instituce...) a co je na článku zajímavé a co by stálo za prozkoumání - co je to nezávislá charitativní organizace Brake? Kdo ji platí? Co je jejím cílem? Charita? Proč se tedy stará o rychlost na dálnicích?

Podobné aktivistické environmentální a ekologické organizace u nás typu Duha, Děti země, Jihočeské či Pražské matky jsou instituce, kterým vděčíme trvale za zhoršování životního prostředí, stačí se podívat, jaké peklo představují nesmyslně protahované a prodlužované stavby (díky jejich aktivitám...). Ať někdo spočítá, kolik zbytečně propálených pohonných hmot a hlavně lidských životů a zranění stojí jejich zdržování výstavby dálnice na Ústí. A české předražené dálnice? Záplava nesmyslných přechodů a podchodů pro zvěř a přejezdů může těšit leda tak ony stavební firmy, které z těchto nesmyslů mají práci a balíky peněz. Pánbůh ví, jestli to mezi sebou nemají domluvené....

A Auto-mat v Praze? Copak normální lidé nedokážou vytvořit skupinu Blbům mat? A není nezajímavé, jak snadno tyto dost často obskurní skupinky proniknou do médií? Když někdo někoho vydírá skrytě, je to trestný čin, když to tyhle organizace dělají veřejně, ještě mají propagaci....

Všude je to stejné a za současnou obecně nejistou situaci vděčíme mimo jiné i podobným "neziskovým, charitativním, aktivistickým" organizacím, které tvoří pouze dvě skupiny lidí - zakomplexovanci, kteří touží otravovat ostatní normlní lidi a nestačili se dostat se do politiky a vychcánkové, kteří si na zádech podobných existencí dokážou udělat pohodlné a snadné živobytí. Na takové je třeba zřídit organizaci Brake......
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2012 14:17
Re: Aktivisti, ekologové, environmentalisté....
Souhlasím.Já jsem ve své práci velice často nucen komunikovat s různými místními organizacemi SZ a občanskými sdruženími plnými ekoteroristů a je to teda vážně lábuž. Ti lidé jsou největší lháři a manipulátoři, se kterými jsem se kdy setkal. Pokaždé, když myslím, že na většího greenblba už narazit nemůžu, zjistím, že jsem se šeredně zmýlil. :no:
21. 3. 2012 18:04
Bulvární článek
Vždycky se najde někdo, komu už z principu zvyšování rychlostí vadí...podobné články jsou i tady při zmínce o zvyšování rychlostí a podobné články jsou i ve světě při zvyšování rychlostí.
A že se tak či onak někdo vyjádřil, z toho bych nedělal vědu ;-)
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2012 18:07
Samotná rýchlosť nie je nebezpečná ...
Polícia vytrvalo "dokazuje" opak, ale to je hlavne o tom, že naši "inteligentí" policajti vedia najrýchlejšie postihnúť za to, čo sa najednoduchšie dokázať a na to majú svoje "hračky" ...

V živote som nevidel u nás postihnúť na diaľnici za niečo iné ako rýchlosť, hoci tých "kaskadérov" čo jazdia divoko je naozaj dosť. Po dlhých diskusiách "objavili" policajti u nás neuveriteľnú vec, že za väčšinu nehôd na slovenskej D1 môže nedodržanie bezpečného odstupu a nie rýchlosti ... o tom, že by policajtov napadlo riešiť x vodičov, čo vytrvalo v strednom páse komplikujú pomalou jazdou život na úseku BA - Trnava ... to je na nich už asi veľa ...to je asi už zložité ...

Po dlhom "dokazovaní", že to je síce problém, ale nedá sa s tým nič robiť zas "objavili Ameriku" a našli prístroj, ktorý odmeria vzdialenosť medzi dvomi vozidlami ....

Ono je to policajné meranie i tak zbytočné, lebo z vlastnej skúsenosti viem, že ak človek trochu rozmýšľa, tak nie je problém vytipovať "rizikové" miesta, kde merajú policajti a i keď pravidelne jazdím rýchlo, tak s policajtmi som na diaľnici nemal jediný problém ....a nemám žiadny antiradar ...

Policajti sa samozrejme naivne vytešujú, že masovým nasadením svojich "hračiek" znížili počet nehôd a mŕtvych, v realite je však príčinou skôr nárast cien pohonných hmôt, ktorý "vytlačil" mnohé autá z ciest, a mnoho ostatných jazdí na diaľniciach pomalšie, lebo je to jednoducho lacnejšie ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Peto02
22. 3. 2012 10:06
Re: Samotná rýchlosť nie je nebezpečná ...
:yes: s tymto sa da len suhlasit, hlavne s poslednou vetou.
Sam som zacal jazdit pomalsie 120-130 tachometrovych a tym setrit peniaze. 140 davam len pri predbiehani, ak sa niekto vali v lavom pruhu...
21. 3. 2012 23:33
...
No a ja som dnes na nudnej pomalej ceste z Brna do Prahy rozmyslal, ktory .... kedy zaviedol 130 limit na dialnici, ked na nemeckej dialnici sa pri znacne vyssich rychlostiach citim o dost bezpecnejsie... Je to o vodicoch, predvidani a ohladuplnosti a nie o km/h...
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2012 00:42
MRTVOLY ?
by mě zajímalo proč se ve většině statistik mluví jenom o umrtích a né o vážných zranění, které často končí s následky na celý život - ochrnutí, amputace končetin, popáleniny, neurologické problémy(poranění hlavy), atd...

Bych řekl, že těch "zmrzačených" lidí je více než mrtvých a přitom se jedná o dost závažnou věc. Tak proč se o tom tak nemluví???

PS: Ono je to pro ty piráty silnic asi lepší, když si prostě řeknou: " no tak co tak zemřu", než když si zkusí vybavit svůj život bez nohou :-(
Rozbalit vlákno
0