Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Skoro polovina řidičů čte SMS zprávy za volantem. A co vy?

Podle nové studie přiznává 48 % řidičů z velkých evropských zemí, že si někdy čtou SMS zprávy během jízdy.
Zpět na článek
Avatar - jnkd
5. 4. 2012 11:02
Re: Dělám spoustu věcí
To že je někomu 20 ještě nemusí zákonitě znamenat že neumí jezdit ... Nevíš kolik kilometrů najede. Vstáhnu-li to na sebe tak díky práci jezdím okolo 120 tis služebních km (plus nějaké soukromé ale to je v kontextu zanedbatelné) ročně letos bych se měl přehoupnout přes půlmilion km (je mi 23). Nemyslím že jezdím nějak extra i přes několik kurzů bezpečné jízdy, ale věřím že i v mém věku může být člověk slušný řidič. Prostě to nemusí být o věku.
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2012 10:47
Omluva neomluvitelného
Obecně vzato je to naprostý hazard, takže hlavu na špalek a sekat.
Přesto jsou (ryze konkrétní) situace, kdy to nemusí být nijak závažný prohřešek, např.
1) řidič zastavil vozidlo v koloně
2) řidič zastavil na červené
Ani toto nijak neschvaluji, ale nikoho tím alespoň neohrožuje.

P.S. Naprosto nebezpečné mi přijde obecně ovládání dotykového telefonu (a vlastně čehokoliv) za jízdy. 1x vyzkoušeno a - nikdy víc. Dotykový display naprosto odvádí zrakovou pozornost řidiče, protože není schopen ovládat zařízení "naslepo" podle hmatu.

Můj závěr tedy je, že dotekové ovládání palubních systémů automobilů za jízdy je absolutní hazard a nechápu, jak mohou automobilky jít touto cestou. Třeba jako u nového Peugeotu 208. Dotykově ovládat maximálně tak navigaci, a to jen u stojícího vozu!
Avatar - Bristol
5. 4. 2012 10:14
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
pověz mi jedno GTI...podle toho co píšeš jsi vášnivý motorista a miluješ požitek z jízdy...pověz mi proč teda pro všechno na světě tak žereš koncernová auta...?? i přes svůl mladý věk mám vyzkoušeno relativně dost aut různých značek...a pokud mám říct auta kde jsem si teda moc zážitku jízdy neužil...tak jsou to vesměs auta Škody a VW...i přes jejich některé nesporné kvality, které respektuju tak tohle jedno zrovna nenabízí...a co se týče například octávky v 1.9TDi...tak mám občas pocit že i ford transit TDCi je zábavnějším autem s lepší zpětnou vazbou(ostatní věci se samozřejmě porovnat nedají) a to je už docela na pováženou... ;-)
5. 4. 2012 08:08
Re: Ano, popravit !!!
Jo GTI je nejen geniální řidič ale zřejmě i geniální otec :yes: Osobně nevidím jediný důvod proč dítěti nezpestřit dlouhou cestu na dovolenou nějakým filmem. Samozřejmě nepojedou filmy v jednomkuse, ale 1-2 pohádky při celodenní cestě k moři určitě zásadně nepoškodí výchovu dítěte. :-)
5. 4. 2012 07:50
Re: Čtu i píšu
mimochodem v nadpisu čtu, že skoro polovina řidičů - ale to se asi netýká čtenářů auto.cz sem chodí iba nevodiči:-)
5. 4. 2012 07:48
Čtu i píšu
Ale mám i kladné stránky:-) Mimochodem včera jsem na dálnici v Rakousku viděl za volantem číst knížku >:-[]
Tak si myslím, že to se mnou není ještě tak strašný.
4. 4. 2012 22:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2012 21:51
Nová doba?
Uvědomte si, že když si nagelovanej frikulín nebo odbarvená barbína koupí/dostanou dvoutunový auto za 2 mega, tak už jim při stylu jízdy brzda-plyn na handsfree jednoduše nezbyde. A to ještě musí šetřit blinkry, vždyť žárovky stojí taky majlant.
Taky máte pocit, že se po zimě na silnicích polovina řidičů (nespíš ta, co sundala auto ze špalků) zbláznila?
4. 4. 2012 21:34
Re: Dělám spoustu věcí
Popletl sis reakci, já tu na tebe nereagoval.
Avatar - El_Scorpio
4. 4. 2012 21:22
Re: Dělám spoustu věcí
20-ročný? Ďakujem za kompliment ;-) Inak za volantom zvyknem sledovať premávku, krútiť volantom, hádzať rýchlosti a počúvať SRO alebo sa rozprávať so spolujazdcom.
Avatar - m.z.
4. 4. 2012 21:10
Re: Chce se mi zvracet
Já si myslím, že si občas nějakou sms přečtou i ti, co by za to dávali trest smrti...
4. 4. 2012 19:10
Re: Dělám spoustu věcí
Koukám, že jsi z generace, které se vojenská služba dotkla už jen ve filmech... Popravdě však píši, buď rád :-!
4. 4. 2012 18:58
Re: Dělám spoustu věcí
dvacetiletej zobák - to je kultura
Avatar - BruceWayne
4. 4. 2012 18:51
Re: Ctu i pisu
Tuhle větu vyslovil i Tonda při sexu s manželkou a místo Fabie si koupil dětský kočár. Jenže on chudák neví, že jeho "kamarád" Kamil co mu przní starou to taky neměl pod kontrolou >:D
Avatar - BruceWayne
4. 4. 2012 18:35
Re: o jednom takovem frajirkovi psali v cerne kronice
A to je právě ono. V Evropě jsou samé zákazy a omezení a když si při cestování po Asii pujčíš auto, tak zjistíš jak je to vše jednoduchý i bez Besipu a neviděl jsem tam nikdy dopravní nehodu. >:D [odkaz]
4. 4. 2012 18:25
Re: Chce se mi zvracet
Dobře, že ses tu takhle pěkně vodkopal... >:-[]
4. 4. 2012 18:23
Re: Dělám spoustu věcí
Klidně tu napiš, co za volantem děláš, docela by mě zajímalo, co tak asi může dvacetiletej zobák s životním nájezdem někde kolem 20 tisíc kilometrů dělat jiného, než viset na volantu a doufat, že dojede do cíle bez havárie.
4. 4. 2012 18:20
Chce se mi zvracet
jak drtivá většina diskutujících zde lže a tvrdí, že je uvědomnělá, a nic takového by si nedovolila. Nikdo neSMSkuje, zrovna tak jako nikdo nenakupuje v IKEE a superhypermarketech, nežere ty ***, a jen se stravuje zdravě v kantýně u Pohlrecha, a nečumí na TV, protože dělá něco bohulibějšího. Asi tak...
4. 4. 2012 18:19
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
Ty jedeš s vlastním otcem v autě a to nejlepší co podle tebe lze dělat je koukat se na nějakej brak na DVD a na hlavě mít sluchátka? Hele, a nejezdíte náhodou kolem Bohnic, já že bych věděl, kde bys měl vystoupit... 8-s 8-s

Tak ty chodíš na autoportál, dokonce tu píšeš a... když jedeš autem, děláš všechno proto, abys tu nudu zahnal... neuvěřitelné. 8-s :no:
Avatar - El_Scorpio
4. 4. 2012 17:52
Re: Dělám spoustu věcí
Ja za volantom nikdy nečítam SMS a ani netelefonujem. A normálne sa s tým dá žiť, neviem odkiaľ som získal túto superschopnosť, lebo keď niekedy sledujem na ulici autá tak málokto ňou tiež ovplýva.
4. 4. 2012 17:51
Re: Ctu i pisu
Dovolím si oponovat, že s cigaretou v ruce se dá držet volant, řadit, cvakat na směrovky.... To je věc ktrou z telefonem na uchu dělat nelze.

A co se týče pozornosti při telefonování/kouření/jezení/pití je rozdíl hustý městský provoz a dálnice nebo pořádná I. přes poledne bez jediného auta na dohled.
Avatar - BruceWayne
4. 4. 2012 17:40
Re: Dělám spoustu věcí
A to jako proč?? Pokud svým jednáním nezaviníš nehodu, tak by to mělo být všem jedno, ale žijeme v Česku a to je ten problém :-) Všichni se starají o všechny a sami mají parohy :-! a nejen ty
Avatar - Aspire
4. 4. 2012 17:30
Dělám spoustu věcí
A ani nebudu říkat co všechno za volantem dělám >:D nebo by mě většina ukamenovala >:-[]
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 16:40
Re: Smart Message Smrt
Na každé navigaci ti naskočí hláška, že ji máš ovládat před jízdou ;-)

Jo, víš kde co mačkáš... víš který v pořadí přesně máš kontakt v seznamu? ;-) Nemluvě o tom, že dnes skoro všichni kupují dotykáče. ;-)
4. 4. 2012 16:36
Re: Crashbook
RT on-board kamera není problém, pokud ti nevadí zaplatit přenosy. Nalepíš ji na sklo a nijak neruší. Jediný případný problém je signál.
4. 4. 2012 16:27
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
Ad DVD: protože auto už pak není záležitostí nadšenců. Pokud jízdu miluješ, tak si asi těžko nasadíš sluchátka a pustíš film.

Ad BT: Jezdíš na autopilota. Na to nepotřebuješ telefonovat, stačí mluvit se spolujezdcem, nebo jet nějaký nezáživný a nudný úsek. Řídíš na podvědomé úrovni. Neznamená to nutně, že řídíš špatně, ale největší problém autopilota právě je, že si nic nepamatuješ, takže jsi celkem zmatený, nevíš, kde jsi, jaké byly značky atp. Kdyby se něco vážného dělo, tak bys měl být schopen zareagovat bez problémů, protože v tu chvíli tvé reakce silně ovlivňuje amygdala, která k téhle "podvědomé paměti" přístup má.
4. 4. 2012 16:17
Re: Ctu i pisu
Na zákazu telefonování je nejvtipnější to, že jde o jednu z nejméně nebezpečných činností za volantem. I takové kouření je nebezpečnější - asi je každému jasný rozdíl mezi telefonem a zapálenou cigaretou v klíně. SMS odvádí pozornost mnohem víc.
4. 4. 2012 15:07
Re: Smart Message Smrt
Tak hádám, že u vlastního mobilu člověk ví, kde se co mačká :-) Ad. rádio.... spíš jde o tu navigaci. Než tam člověk zadá adresu, zabere to hodně času a pozornosti. U starších navigací tuplem.
Vim o čem mluvim, mám tam milion tlačítek ;-) [odkaz]
4. 4. 2012 15:03
Čtení/psaní
Smsky jdou jakž tak číst, pokud si dá řidič mobil nad volant, aby měl v zorném úhlu jak displej, tak silnici. Ale přeostřování ze silnice na displej a zpět chvíli trvá, není to dobré na zatáčkovité dálnice a silnice.

Naopak psaní je lepší, na klasické 3x3 klávesnici se dá psát poslepu, protože stisky dávají zpětnou vazbu, a přitom koukat na silnici. U dotykáčů to je o dost těžší.
Avatar - BruceWayne
4. 4. 2012 14:55
Jenom čtou??
Tak jsem asi o trochu větší "hovado", protože si sms nejen čtu, ale i píšu. Ovšem "hovada" jsou i řidiči kuřáci s cigaterou v ruce, či řidiči kafíčkáři s bagetou atd. >:D
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 14:36
Re: Crashbook
Ale dobře, ať si lidi píšou a chatujou na Facebooku, ale psát statusy co se děje v reálném čase za volantem, to už bych pochyboval o zdravém rozumu... Teď už jen rychlé mobilní připojení a budeme reálně streamovat video přímo zpoza volantu.... Takový real time onboard, to bude frajeřina! >:D :-! Myšleno ironicky...
Avatar - gld
4. 4. 2012 14:08
Re: o jednom takovem frajirkovi psali v cerne kronice
jj chcelo by to nemyslíš/zaplatíš klip s podobnou tématikou
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 14:07
Re: Ctu i pisu
Tak taky občas čtu SMS, resp. takto. Když třeba vyrážím před cestou a domlouvám se s někým, že jej vyzvedávám, tak odešlu SMS před rozjezdem a samozřejmě pak odpoví třeba "OK", to už řídím... mobil je ale v držáku. Když už příjde nějaká dlouhá SMS, tak ji nečtu, většinou si ji nechám přečíst nebo nechám tak...
Avatar - gld
4. 4. 2012 14:07
Re: Crashbook
Tento blbizmus sem došiel (prekvapivo) z ameriky kde je facebookovanie za volantom veľmi populárne. S nástupom smartfónov a internetu v mobile je to vlastne len ďalšia forma smskovania za jazdy.
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 14:06
Re: Crashbook
To snad je vtip >:D

Ale nedivil bych se. Má blonďatá spolužačka má teď Samsung Galaxy S2 a ptám se ji, kde má nějaké ty super aplikace a dostal jsem odpověď "já nevím, je tam facebook, víc nepotřebuju" 8-s
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 14:04
Re: Smart Message Smrt
Rozdíl je v tom, že pokud každý týden neměníš auto, jako novinář, tak víš, kde které tlačítko v autě máš a nemusíš ho hledat (taky proto tak vznikají některé novinářské mýty o tom, že ovládání rádia za volantem je lepší než tlačítka na něm, protože jdou vidět... kdo se na ně dívá?), v tom mobilu přecejen...
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 14:02
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
Tak to máš asi fajn profil trati, když si představím, že ty svě dvě hodiny v kuse s tempomatem nastavenou rychlostí a drkotající D1 poslouchám jen auto... tak jdu do mdlob 8-s >:D
Avatar - Ronault.
4. 4. 2012 13:59
Re: Ctu i pisu
JJ, věta "mám to pod kontrolou" je jedna z nejčastěji vyslovených vět před smrtí. 8-s
4. 4. 2012 13:17
Re: Ctu i pisu
Byl bych alibista, kdybych napsal že jsem nikdy v autě netelefonoval. Ale ty situace lze spočítat na prstech rukou (jedné asi ne ;-) ) za celou mou řidičskou praxi. Jinak většinou prostě někde zastavím - ne že bych si handsfree nemohl dovolit, prostě jsem si již za ty roky zvykl. A občasná pauza se hodí.
SMS jsem za volantem nepsal nikdy.
Ohledně věty "mám to pod kontrolou" souhlas s tebou a mariachim. Taky zdrhám.
4. 4. 2012 13:11
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
No nevím jaký je problém sledovat DVD vzadu. Sluchátka nikoho neruší a já si tím často spříjemním nejednu chvilku, protože otec je známý svoji pasivní jízdou. Takže do Prahy skouknu dva filmy ... Jen bych ještě doplnil, že telefonovat s bluetooth je taky dost o hubu, protože to na sobě pozoruju, že po vypnutí hovoru si vůbec nedokážu vybavit tu cestu.
4. 4. 2012 13:02
Re: Crashbook
to jako fakt? >:D to jsem jeste nevidel
4. 4. 2012 12:36
Re: Ano, popravit !!!
Někdo holt neumí ani jezdit, ani být rodičem... Uznávám však, že jsou otcové od nichž se jejich děti toho naučí méně, než od toho krtečka... viď gile...
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 12:35
Re: o jednom takovem frajirkovi psali v cerne kronice
Besip by mohl natočit reklamu v podobném stylu jako odstrašující příklad...
4. 4. 2012 12:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2012 12:24
Re: Smart Message Smrt
:*) ... co dodat ;-)
Avatar - gld
4. 4. 2012 12:23
Crashbook
SMS-ky sú ešte nič. Zbožňujem statusy na facebooku v štýle "bože títo dementi si nevedia vypnúť hmlovky" alebo "prečo ten chlapík predo mnou ide tak pomaly?"....proste nová doba aj za volantom.
4. 4. 2012 12:21
Re: Ctu i pisu
Ne, nebylo to proti tobe (pochopil jsem, cos psal).
Bylo to proti tomu "mam to pod kontrolou".
Vzdy, kdyz tu vetu slysim, utikam rychle pryc...
4. 4. 2012 12:21
Ano, popravit !!!
A než dětem při dlouhé cestě vzadu nechat pustit na DVD krtečka je lepší, aby trvale obtěžovaly a rozptylovaly řidiče. Možná popravit taky.

BRAVO VWšeVWě.........
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 12:17
Re: Ctu i pisu
Nevím jak to bylo myšleno, ale doufám že ne proti mě. S názorem "Mám to pod kontrolou" se naprosto neztotožňuji, jen říkám, že tak uvažují třeba ti již zmínění manažeři v "dospělých" autech.
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 12:14
Re: Ctu i pisu
Napsat zprávu poslepu je jedna věc, ale když si ji chceš přečíst, už na ten displej musíš kouknout. Demence je to obojí, jak říkáš. Nejhorší ale je, když se kvůli tomu stane nehoda a doplatí nato někdo druhý...
4. 4. 2012 12:14
Smart Message Smrt
Psaní sms na dotykovém displeji je sebevražda, ale na starších tlačítkových telefonech to při troše umu jde a není ani potřeba sundat oči ze silnice. Tím se rozhodně nikoho nezastávám, jen je třeba zvážit, o kolik horší je nastavování třeba rádia, navigace atd.

Nicméně 48% aktivně psajících je dost šokující číslo. (Pokud neodpověděli i respondenti, co stojí minuty na semaforu a mohou si pomalu uvařit kafe...)
4. 4. 2012 12:13
Re: Ctu i pisu
To "mam to pod kontrolou" - to je veta vet.
Letni gumy v zime, telefon/SMS za jizdy, sedadlo uplne na lezato, zabahnene pracovni holinky na nohach...
Ale "Mam to pod kontrolou, ne?!" :no:
4. 4. 2012 12:09
Re: SILNIČNÍ SADO-MASO
:yes: :yes:

Asi jsem stara generace (i kdyz vekove mi to moc nepasuje), ale pokud ridim auto, tak ridim auto.
I radio mam vypnute, radeji posloucham auto a jizdu (hlavne, ze mam priplatkove audio s taaaakovymhle subwoofrem >:D ). A pokud si ho zapne spolujezdec, tak ho obsluhuje sam i presto, ze mam ovladani na volantu...

S tim sbiranim hlav souhlasim, hromada lidi ji ma fakt jen na to, aby jim neprselo do krku.
4. 4. 2012 12:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 12:07
Re: Ctu i pisu
Souhlasím s tebou, já ale zas tak nutně telefonovat nepotřebuji, když už se podaří, je to spíš výjímečná situace. Nic mě ale neomlouvá, zpytuji své řidičské svědomí pokaždé, kdy telefon zvednu nebo se chystám volat... Je to zlozvyk a snažím se ho eliminovat. Za volantem se prostě řídí a basta. A jak říkáš, když už mám pořádné auto které má integrované hands-free a telefon držím u ucha, je to nejen buranství ale i jakási "nadřazenost" ve smyslu - proč bych se otravoval s nějakým nastavováním a propojováním mobilu s autem, mám to přeci pod kontrolou i tak, auto mě pomůže v každé situaci...
4. 4. 2012 11:59
Re: Ctu i pisu
Souhlas. :yes:

Ohledně toho telefonování - a neber to, prosím, tak, že je to mířeno proti tobě - naprosto nechápu, proč si řidič, který má dojem že v autě volat musí, nezakoupí handsfree sadu - pokud už tedy jeho vůz handsfree konektivitu nemá.
Může mě vzít čert, když vidím např. "důležitého" managera v autě za 1,5M (které tu konektivitu určitě má) s telefonem u ucha. To je buranství.
4. 4. 2012 11:41
SILNIČNÍ SADO-MASO
Číst sms zprávy za jízdy v pozici řidiče, to může dělat jen dokonalé, ale do-ko-na-lé pako!!! Nebral bych za to jen řidičák, bral bych rovnou... hlavu, resp. tu tykev co tam to pako místo hlavy má.

Tohle všechno, to čtení, telefonování, sledování DVD za jízdy (a to i z pozice vzadu) to všechno je otřesným důkazem toho, jací lidé dnes jezdí v autech. Ano, motorismus již není koníčkem pro fandy, nýbrž machou pro kdejakou verbež. Bohužel ruku v ruce s tímto zglajchšaltováním motorismu nejdou adekvátní represe, a koneckonců ani prevence. Není řád, není kvalita, není takřka... nic. Trpko je z toho všeho na patře. Profesionální amatéři života, profesionální amatéři silnic, o které zakopáváš na každé okresce... Narazit na respektuhodného kolegu, který zná mravy, umí se chovat, je gentleman, to je dnes vlastně nutno chápat jako malý silniční zázrak.

Ach, kde jsou ta klidná ztichlá mlžná rána, kdy jsi na cestě sám se svým vozem, sbíráte jednu vlásenku za druhou, vytážíš to do tří čtvrtin, clonou odkloníš na horizontu paprsky probouzejícího se slunce, vytočíš to na plnou pět a letíš sám vesmíru navzdory...
Avatar - Pavlas
4. 4. 2012 11:34
Re: Ctu i pisu
Musím naprosto souhlasit. Neříkám, že jsem naprosto poslušný řidič, občas za jízdy telefonuji a to bych určitě neměl, ale napsat nebo přečíst SMS bych si opravdu netroufnul. Bez ohledu na mě, tím, že při psaní zprávy koukám střídavě před sebe a na mobil docela vážně ohrožuji i účastníky okolního provozu... Co když nastane krizovka a já budu zrovna čučet na mobil... Než zvednu hlavu, než si uvědomím co se děje, než stačím strhnout volant na kterém mám položenu jen jednu ruku, neštěstí je na světě. I co se týče telefonování, také by se to nemělo, oproti psaní zprávy ale hovoří fakt, že se člověk dívá aspoň před sebe... Nezpochybňuji ale, že soustředěnost na jízdu se několikrát snižuje. To platí pro veškeré další činnosti které nesouvisí přímo s řízením.

Někdo to tu již na auto.cz v diskuzi kdysi psal, dovolím si tedy názor použít: Dělejte 500 koňová auta bez elektronických pomocníků, se zadním náhonem, bez posilovače a hned se každý bude soustředit na řízení, pokud ne, skončí špatně.
4. 4. 2012 11:24
Ctu i pisu
Nestiham sa divit kolko dementov je medzi nami... 43% cte aj pise sms pocas soferovania? Si robite srandu? Aby Vam aj gule zhnili. Ked naburate, dufam ze si aspon tak polamete ruky, aby ste nikdy viac nevedeli soferovat. Toto je cisty hazard s zivotmi ostatnych ucastnikov cestnej premavky. :no: :no: :no: