nekde na webu je, ze v roce 2013 chteji predstavit starej SAAB z roku 2011 do ktereho jen narvou elektromotor. Podle me nerealny podnikatelsky zamer, kdyz uvazis vsechny ty Leafy, Ampery a spol.
Mozna tam vemou nejakou starou nekompletni kastli z linky, nacpou do toho elektromotor z nejake pracky a nafoti to do novin. Realnou vyrobu neocekavejte, ta firma byla zalozena za jedinym ucelem... koupit SAAB. Nema za sebou absolutne nic, zadne podnikatelske aktivity nebo vyrobu v autoprumyslu, pokud je mi znamo.
SAAB nakonec skutečně zkrachoval. Znamená to, že kdo kupuje, koupí bez dluhů a výtěžek se pak v poměru dlužných částek rozdělí věřitelům. Jak už bylo psáno výše, rozjet znovu výrobu nelze, kvůli GM, které vlastní patenty a dodává komponenty. Celé výrobní zařízení tak nejspíše nový vlastník přeprodá dál do Číny, kde si z toho nebudou dělat těžkou hlavu. Ani z dřívějšího vývoje si moc nekoupili, co má hodnotu je v GM. Největší výhrou tak asi bude vývojové centrum samotné s jeho vybavením a odborníky (pokud se ještě dají sehnat). Pokud to minposkakovadlo bude vypadat nějak takto, proč ne:
[odkaz]
pokud vím, SAAB se bude dál vyvíjet a montovat v trolhatanu...je to v článku napsané...stejně tak můžeme říct že volvo je čínské a jaguár indický jen proto, že ho vlastní ;-)
Tak samozřejmě. SAAB přestal existovat jako výrobce, přežil jen název, značka a jméno. Číňani pravděpodobně vyvinuli doma nějaký elektrický miniposkakovadlo a hledali jak ho prodat do Evropy. Tak koupili jméno, značku a všeobecné povědomí, které ještě v lidech přetrvává a myslím že jim to může vyjít. Ono to není níc jiného než forma rebrandingu, jak ji vidíme u velkých koncernů: když továrna nemá vlastní auto, tak se jí vnutí produkt sesterské automobilky a pak jen koukáme, že z Chryslera je najednou Lancia, nebo že SAAB chrlí čínská auta. Otázka je jak je to s tím obrovským dluhem, co po SAABu zbyl. Jestli značku koupili i s ním, tak je to zátěž do začátku dost enormní. Vlastní vývoj v SAABu asi už v budoucnu očekávat nemůžeme, stane se z něj čínská montovna.
popravde ja uz tajne dufam nech tato komedia skonci stale ho niekto kupuje a stale a stale ... uz nech SAAB niekto privedie k zivotu alebo nech zkrachuje a bude pokoj pretoze stale sa nieco riesi a aj tak nic z toho, kazdy polrok pride nova firma ktore chce saab a nic sa nedeje a aj tak to uz asi nebude to co byvalo takze jedine :no:
ale takový elektrický Saab Phoenix by vůbec nevypadal špatně ;-) Třeba takové Tesle se elektrickými auty docela dobře daří. S těmi klasickými Saaby je problém, protože většinu klíčových komponent dodává GM a ti prostě už nechtějí Saabu jakkoliv pomáhat
Takže klasickýmu SAAB-u totálně odzvonilo. Z bran jeho fabriky bude vyjíždět něco totálně odlišnýho a nezvyklýho. Kdyby aspoň ty elektromobily vypadaly jako normální auta. Mám ale obavy, aby to nebyly ty minipaskřivci...