ono by uplne stacilo, aby navigace vedely intervaly, kdy kde sviti po meste zelena a umely podle toho a podle aktualniho provozu prepocitat cestu, aby byla co nejrychlejsi.
Veskere technicke predpoklady pro to jsou a bylo by to mnohem levnejsi nez vsechny pochybne autovlaky Volva, samoridici auta od Googlu a asistenty brzdeni (opet od Volva a Mercedesu). Jenze z toho jaksi nekouka tak dobry byznys jako kdyz se udela vyhlaska EU a bude se to pozadovat behem homologace. To zas bude zisk z licencnich poplatku za ty asistenty ... Kolikpak asi kapriku za to EU urednici dostanou, ze ty homologace protlaci ? Pro ridice z toho neplyne zadna vyhoda. Brzdit bude muset sam tak jako tak.
ale o nekaly konkurencni boj. Jsem zvedavy , jak dlouho se EU bude darit vysachovavat importery aut ze zahranici nesmyslnymi predpisy.
Kdysi davno zavedli v EU povinne mlhovky vzadu a spousta japoncu a amerik je pak mela dodelavana nekde na kolene v autosalonu.
Ted nedavno zavedli povinne ESP i do miniaut.
No a ted zavedou asistent brzdeni.
Ma to jeden hacek, zbytek sveta je uz technicky minimalne na stejne urovni jako vyrobci v EU a nas pokriveny trh s auty uz davno neni svetova jednicka. Takze jen smele do toho EU byrokrati. Tady nejde o zachranene zivoty, tady jde o ochranarskou politiku na trhu a ta vzdycky vede do pekel... budeme mit horsi vyrobky za vic penez pro spotrebitele. Ti japonci, korejci a spol si ty systemy vyvinou za rok taky.. pro ten zlomek produkce, ktery v evrope prodaji.
Jinak k tomu asistentu ... blbost jak mraky - muj nazor. Ocekavam, kdy prvni nana nekoho prejede a bude se hrozne divit, jak se ji to i s tim asistentem mohlo stat.
Neřekl bych, že je to o tom, že si řidiči pocit bezpečnosti zvyšují přítomoností (nebo uvědomováním si) hvězdiček a různých prvků výbavy. Dle mne jde spíše o vnímání rychlosti. S tím jak se auta zlepšují, jsou pohodlnější, tak se velmi změnilo subjektivní vnímání rychlosti. Toto navíc v kombinaci s jistějšími jízdními vlastnostmi. Tam, kde si dřív řidič v zatáčce při 60 km/h připadal jak na rychlostní zkoušce, dnes řídí jedním prstem, telefonuje, pije, kontroluje prcka na zadním sedadle a jede 100 km/h. Se zvyšujícími se rychlostmi velmi ubylo času na řešení nepředvídatlených situací. K tomu připočtěme více aut na silnicích.
Řešení nevidím v dalších a dalších systémech myslících za řidiče, ale jednoznačně ve výchově s velkým důrazem na osobní zodpovědnost a hlavně uvědomování si té zodpovědnosti.
Ono skutočná podstata zavádzania týchto systémov do áut má podstatne obludnejší motív, ako to, že niekomu tu záleží na bezpečnosti stáda, to má každý, kto má na to skutočný vplyv, u zadnej časti tela... Tieto isté argumenty sa použijú o pár rokov pri povinnom zavádzaní "bezpilotných" áut. Ako vidno z príspevkov vyššie, ovce sa toho dňa už dnes nemôžu dočkať. Je smutné, koľko systémov zbavujúcich ľudí vlastného rozhodovania sa už presadilo hlásaním akejsi "vyššej bezpečnosti" a neustálym strašením akýmsi imaginárnym nebezpečenstvom, pritom jediným skutočným nebezpečenstvom tohto sveta je, že je plný vypláchnutých hláv... Nedávno bežala taká stupídna reklama na Mercedes, keď buď E-Klasse zabrzdila pred tým drevom sama so Smrtkou vedľa vodiča, alebo mladý párik vypatlancov lízal v aute zmrzku, sledoval okolie a auto muselo zastaviť samo, lebo vodič si akosi nevšimol, že má pred sebou chodca... Človek by si pomyslel, že ľuďom sa to už sprotiví, že mňa ako vodiča má niekto za takého nesvojprávneho .diota, ale ako vidno z príspevkov hore, ono im to ani tak nevadí... Pritom tieto "systémy" máme už aj dnes, ak sa chce niekto zbaviť vlastného rozhodovania za volantom, môže kľudne nastúpiť do autobusu a bude v bezpečí a všetko bude zaňho robiť niekto iný, netreba nič nové vymýšľať...
Přesně tak. Podle mě by nejvíc pomohlo, kdyby naprosto všechny auta neměly žádné airbagy, ESP, ABS. To by každej jezdil slušně, protože by se nechtěl zabít stejně jako jezdili lidi za komunistů, kdy nebylo jednoduchý sehnat auto a každej si ho vážil. Ve městech byla všude 60 a bylo míň bouraček, protože lidi při řízení mysleli. Když byla někde nepřehledná zatáčka, všichni zpomalili i bez značky omezující rychlost.
Dnes si každý řekne - mám 5 hvězdiček, 10 airbagů, ESP, TCS, ABS a jede jako prase, píše za jízdy SMS, pije, žere, nedává pozor co se děje v okolí, protože si je jistej, že se mu nic nestane i když udělá jakoukoliv botu. Každý jede bezmyšlenkovitě přesně na limitu povolené rychlosti ať je třeba ledovka, jednou je tam 90, tak je tam přece 90 bezpečná a hotovo.
A bez těch nesmyslných systémů by auta dnes vážily polovičku, stály podstatně míň a spotřeba by taky šla hodně dolů.
toto by vyřešilo blikání červené předtím, než přejde na oranžovou, někdy trubky troubí, i když je ještě oranžová a už nejedeš!!! někdy zase jako třetí se rozjedeš na oranžovou, ale ten druhý si to rozmyslí a zastaví, protože ten první jaksi se nehne. pak je radost se podívat na čtvrtého v řadě, který ti líže pr..el. 8-s
:yes::yes::yes::yes: ono by se totiž mělo už v autoškolách učit, že na oranžovou by tam měla být rychlost a spojka v záběru. Češi jsou na to experti...
Ďalšia * na zdieranie ľudí a buzeráciu. Zachvíľu budú povinné plnoautomatické autá, aby sa človek ani len nechytil volantu, nech nedajbože niečo nevyvedie. Nakopať všetkých tých exotov a úradníkov do zadku, nemajú čo robiť, tak vymýšľajú také sprostosti. 8-s:no::no::no:
Tak to s vámi souhlasím, ale holt oni to s námi myslí "dobře" a předem zachraňují až do zblbnutí. S tím ale asi nic nezmůžem ;-\ Stejně jednou příjde doba, kdy v autě už ani ten řidič nebude :'-( , tedy popravdě řečeno, ono už teď jezdí mnoho aut "bez řidiče". Dokud se budou řidičáky rozdávat na potkání, tak jsou tyhle blbítka asi obhájitelný. Za cca 450tkm co jsem najezdil, jsem nedobrzdil jednou (ještě na vejšce-mladej zobák, prd najeto, bez následků) a jednou jsem dostal na zadek, ale to byl nějakej trumpeta, co byl poprvý v životě v Praze a ani mu nepřišlo vhodné vystoupit z auta a omluvit se, naštěstí jen odřenej nárazník. Ale jak jsem psal výše, třeba můj otec by tento systém ve voze toho trumpety co mu sešrotoval nové auto jistě uvítal. Spíš jsem si teď při vzpomínání na drobné karamboly vzpoměl, že jsem celkem 2x dostal doopravdy velkou ránu ud octávistů, co místo 1 zařadili zpátečku a šlápli na to ;-\
Tiež som mal len jednu nehodu a to presne taký prípad ... zastvil som a hlupák za mnou nestihol .... takže viem o čom to je .... ale riešenie cez "automatiku" je iluzórne, napr. pri rýchlom zmene smeru jazdy, kedy ani automat nič nestihne ...
Nehnevajte sa na mňa ale ja mám z toho trochu rozporuplné pocity... ;-\
Na jednu stranu je bezpečnosť dôležitá a tieto systémy patria k tým užitočným a takto získa zákazník v základnej výbave auta vyššiu bezpečnosť, na strane druhej je to však tlak na výrobcov, ktorý tak musia buď zvýšiť cenu svojich produktov alebo menej zarábať... ;-)
Každopádne, kedže sa to dá vypínať je to veľké plus.... :yes:
Ale takto už definitívne odzvonilo autám ako bolo staré MINI. By som uvítal auto, ktoré by malo malé rozmery a zároveň veľký vnútorný priestor ( nehovorte že sa to nedá, v starom MINI to tak bolo ;-) ), istý podvozok, nízku cenu, úsporný motor, dva airbagy, ABS + ESP a hlavne čo najmenej elektroniky a to by stačilo. Proste moderný volkswagen v pravom zmysle slova.
Jo, ale je to další systém, jež přináší falešný pocit bezpečí. Své by o tom mohl vyprávět můj šéf, jemuž přestal fungovat "radar" tempomatu v jeho S klasse AMG a málem skončil pod tirákem. Na druhou stranu asi by to uvítal můj otec, který takto před měsícem přišel o 2 měsíce staré auto, když ho po zastavení za nehodou zezadu smetl VW transportér (řidič měl údajně skolopenou sluneční clonu) a nové rio zkrátil o cca 1,5m, otec jako zázrakem vyvázl bez zranění viz [odkaz]
Za mě taky!! Tohle má určitě smysl.... každopádně už jsem si to vyzkoušel a fakt to funguje, ale chce to nervy to zkusit (zkoušel jsem to poprvé před molitanovou mtrací :D) a potom v průhonicích mi to zadupla na křižovatce ženská a já se už rozjížděl že odbočím a ona taky jenže si to jaksi rozmyslela... a fakt sem zíral jak to za mě auto zaduplo.
Je fakt, že takovejch těch případů v kolonách kde někdo smskuje, čte si nebo čumí po sukních (tomu rozumim :-) tak to ulehčí protože těch tukanečků je fakt v létě mraky.
Jsem pro! Vystrašeně zírám do zrcátka, když někde zastavím před přechodem, nebo různě, co za *** si to přihasí a trefí mě zezadu. Především když tam sedí moje dvouletý štěstíčko. Pokud v tomto a podobných případech tu tunu až dvě ten systém zastaví a nebo aspoň zpomalí, tak za mě jednoznačně :yes::yes::yes: