Pokud prokážeš, že tě oklamali... EU je nenutí uvádět normovanou spotřebu. Mohou klidně do reklam, prospektů atp. dávat svá vlastní čísla. Z hlediska "ekologičnosti" stejně dnes musí uvádět třídu (a tedy normované emise CO2).
To je právě ono. Jestli se argumentovalo spotřebou někde v reklamě tak bych to ještě pochopil, ale většinou tam bývá rozmezí spotřeb. Pokud by se šlo ale na oficiální údaje, a na to by stačil návod k obsluze nebo Technický průkaz tak to nikdo nemá šanci vysoudit, protože je tam uvedená norma. A divím se že na servise tu spotřebu nepřeměřili jako jsme to již několikrát dělali u nás a vždy mechanik zajel znatelně nižší spotřebu. Zákazník pak přijel že si spotřebu eviduje a po návštěvě servisu již spotřeba klesla, přitom auto bylo úplně v pořádku ani pneu nebylo potřeba dofoukat. Taktéž mu mají vysvětlit že v záběhu je spotřeba vyšší. Ale pokud taková komunikace selhává tak se snad ani nedivím.
Nebo na vině může být konkrétní prodejce. Souhlasím, po informované koupi, pokud byl motor vyroben v rámci specifikace, není prostor pro soud/ reklamaci.
Je to proste. V USA je pravnikov ako na-sranych a uzivit sa treba. Postupne to vsak pride aj k nam. Skoly u nas chrlia pravnikov ako na pase a bude treba z niecoho vyzit. A tak sa konecne dockame aj my, ze advokati pojdu po krku velkym firmam, statnej aj obecnej sprave!!!
Hlavně u nic nefunguje zdravý selský rozum a u nás už také přestává. Tak jít po krku velkým firmám a státní správě je dobře pokud se nechovají tak jak mají jako že si myslím že většinou ne.
No, mozno to stihnu este do konca patrocnice, len nevieme odkedy ju zacnu pocitat. P.S. Nie som odbornik, ale pripravit zavaznu metodiku spotreby predsa nie je nic komplikovane. Vsetci budu pred tymto EU predpisom rovni. Metodiku merania CO2, ... nech riesia potom.
My si třeba myslíme, že to jednoduché je, ale koukni se na takhle:
…Pythagorova věta: 24 slov.
…Otčenáš: 66 slov.
…Archimédův zákon: 67 slov.
…Deset přikázání: 179 slov.
…Americká deklarace nezávislosti: 1,300 slov.
…Ústava USA se všemi 27 dodatky: 7,818 slov.
…Vyhláška EU o prodeji zelí: 26.911 slov……….. :-)
čili připravit elaborát na tému "nová metodika měření" asi během pětiletky opravdu nestihnou, hlavně, že vykazujou činnost.
Otázka je, co udělají s emisními cíli a pokutami. Pokud zavedou "reálnější" normu, rozuměj, dávající vyšší spotřeby, a nepoleví v cílech a pokutách, tak na to doplatíme jen my, řidiči.
pro nas ridice uz horsi stav nez je stavajici byt nemuze. Vsechny slusne motory jdou do kopru, bud kvuli emisnim normam anebo kvuli downsizingu a limitum CO2.
IMHO neni duvod, aby model stejneho auta s vetsim a silnejsim motorem (lepsi vybava je mi celkem burt) mel cenovku bezmala 2x vyssi, nez se zakladnim.
Jenze EU diktat a pokuty za nadlimitni CO2 k tomu vyrobce primo nuti.
Bojím se, že současná metodika už napáchala tolik škod, že i pokud se zavede realističtější měření, nevrátí se zatracované atmosférické šesti a více válce, které měli za určitých podmínek mnohem lepší spotřebu, než srovnatelně výkonné turbomotory.
Ona současná metodika sama o sobě není zas až tak mimo (v době, kdy vešla v platnost, víceméně odpovídala skutečné spotřebě), problém je spíše v tom, že EU nutí snižovat papírovou spotřebu pod hrozbou pokut, a tak se optimalizuje na metodiku. Výsledek je nicméně prašť jako uhoď, já si stejně půjdu koupit 2,4 atmobenzin :-)
2,4 atmosféra-4 válec-mitsubishi-mám už druhej :-) První byl v sonatě Y1-první generace(licenčně vycházela z galanta) 12v nezničitelný, výkon parádní, maximálka někde u 240km/h >:-[] , spotřeba 8,5 a niní jako přímovstřik ve space wagonu, 16v, spotřeba kolem 8 a i míň, jen těch 110kW je na auto s 1680kg pohotovostní a běžnou provozní víc jak 2t občas ... no zkrátka ještě 20kW by tomu prospělo :-)
Jak napsal Mino21. Problém je v pokutách a emisních cílech. Jak jsem napsal v předchozím příspěvku, "reálnější" norma může naopak motory pohřbít rychleji. Chce to chápat souvislosti. ;-) Problém není ani tak v normě ale v optimalizaci motorů. Dnes je běžné, že řídící jednotka pozná, že běží v testovacím režimu, a obětuje všechno ve prospěch účinnosti. Nemluvě o různých vylepšovácích, které fungují hlavně v testovacím režimu, v reálném světě o poznání méně (viz start-stop), nebo dokonce vůbec. Ač je to kontraintuitivní, za podvádění bys měl vlastně být rád. Dělat to poctivě více méně znamená motor udusit, vykleštit, zabít.
Současná metodika byla základem pro všechny ty nové normy o flotilových spotřebách a produkci CO2, takže s příchodem realistické metodiky najednou tyhle normy nebude možno plnit... Co z toho plyne? Přeci nové daně a pokuty do stále hladovější eurokapsičky, pro stále více euroúředníčků...
To nejde, eurobyrokratičtí hujeři přece nemůžou přiznat, že by v něčem mohli být amíci lepší než oni. Navíc přece velikost takové vyhlášky nemůže být kratší než nějaký blbý předpis o prodeji zelí, že ;-\
:-) koukam se EU zene do stavu, kdy tu nebude pusobit jedina evropska firma, vsechno to budou bud nadnarodni spolecnosti anebo nejake firmy registrovane v danovych rajich. Aby nejaky euro urednik kontroloval, jestli muj fleet ma prumernou spotrebu 90g CO2 ( 3.7l na sto)... to uz je vrchol.
A tech 3.7/100 km chteji EU planovaci svetlych zitrku dosahnout jak , ptam se ? Porucime vetru desti a vymyslime ucinnejsi cyklus u spalovaciho motoru ? To je spotreba u skutru. U benzinovych aut pod 5l nejede vlak. A to se tyka i vsech tzv "EKO" technologii vcetne plugin hybridu.