Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Porsche Wiedeking končí, zlatý padák váží 50 milionů eur

Ředitel německého výrobce luxusních vozů Porsche Wendelin Wiedeking s okamžitou platností opustí firmu. Rozhodla o tom na nočním zasedání dozorčí rada společnosti Porsche Automobil Holding SE.
Zpět na článek
25. 7. 2009 11:46
Re: Milý ladlen(e)!
Tych 125 milionov moze byt asi tak stotina statneho rozpoctu... ale aj keby bola desatina, koho co do toho, aky je vysoka mzda toho ci onoho cloveka, alebo jeho odstupne. Ak by si bol na takej istej pozicii, mal by si aj Ty, hej, samozrejme, Ty by si nikdy nechcel byt na takom poste, iste chapem... aspon si to myslis teraz. Ja si myslim, ze to odstupne bolo prinajmensiom zasluzene. 1., za vsetko co spravil pre porsche, 2., proste mal zmluvu, ktoru ukoncili pred uplynutim dohodnutej doby, tak ja by som sa na ne vyral, a vysudil ciastku ktora bola v zmluve, charitativnim organizaciam by som dal velke *, nech sa prizivuju na inych debiloch. Cast prachov by som dal znamim, skolam, a ludom ktorych poznam. Ale tym, ze sa Wiedeking zachoval tak, ako sa zachoval, ze sa s nimi dohodol na o mnoho nizsiej ciastke, aku by mohol dostat, iba potvrdzuje skutocnost, ze si tie rachy zasluzil a velkost jeho osobnosti.
anonym
25. 7. 2009 10:14
Re: Milý Alessio!
Mno, tak dluhy prostě buď mám nebo nemám (půjčím si od vás stovku, ale mám na účtě milion - mám nebo nemám dluh?), nějak vzniknout musely. že nemají problém je případně splatit (byt prodejem akcií) o tom nikdo nepochybuje. Zajímalo mě jen, jak ten dluh vznikl.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2009 01:26
Re: Milý ladlen(e)!
Pokud je tam "reálný" VZTAH k majetku který spravuje - je to celkem ok (navíc Wendelin slíbil POLOVINU odchodného po zdanění věnovat na dobročinné účely - a jistě se to i stane)
Dobrou noc :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2009 01:24
Re: Milý Alessio!
To jsou jen takové informace pro "dav"
Porsche de facto ŽÁDNÉ dluhy NEmá, neb vlastní MAJORITNí balík akcií vw ve VĚTŠí hodnotě, než je ten dluh (to byla jen taková "hra" pro veřejnost - v "zákulisí" se MUSELA dozorčí rada Porsche a vw - což jsou rodiny Piëch a Porsche DOHODNOUT, že to bude ... tak jak to bylo ;-)
Dobrou noc :-)
25. 7. 2009 01:16
Re: Ze dna na vrchol...
Považuješ za normálne, aby jeden človek, čo ako schopný, dostal za 1,5 roku v zamestnaní 125 miliónov euro? To je zhruba desatina slovenského štátneho rozpočtu.
anonym
24. 7. 2009 09:03
dluhy
To jsem ani nevěděl, že dluhy Porsche jsou tak ohromné...a přitom si tam vesele rozdělovali vysoké dividendy a bonusy pracovníkům (i tady to proběhlo, bylo to cca 2 tisíce Eur), navíc se o poršácích píše jako o nejvýdělečnější automobilce. Neví někdo jak ty dluhy vznikly? Nějaká půjčka na nákup akcií?
Avatar - Falco
24. 7. 2009 06:32
Re: Ze dna na vrchol...
A co bys navrhoval? Všem stejně.. 8-s

Jen tak pro zajímavost "Populace nejbohatších lidí se nachází nejvíce v Severní Americe, Asii a Evropě. K prvním třem zemím patří USA, Japonsko a Německo – majetek dolarových milionářů žijících v těchto zemích dosahuje 54 % celosvětového majetku všech movitých, což znamená oproti roku 2007 nárůst o 0,7 %. Počet čínských dolarových milionářů překonal počet zámožných lidí v Británii. Číňané tak v žebříčku nejbohatších lidí zaujímají 4. místo. [odkaz]
24. 7. 2009 00:00
Re: Ze dna na vrchol...
Všetko pekné, jeho zásluhy i schopnosti, len výška jeho ročného platu a zlatého padáku sa mi zdá naozaj nezdravo veľká.Veď načo je komu toľko peňazí, len znovu na hromadenie kapitálu v rukách pár ľudí.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 20:30
Re: Ze dna na vrchol...
Ano - tam kde je skoro MAXimální JISTOTA (jako zde) - NEpůjčí a tam kde .. ;-)
PS: A Wendelin(a) a "skvělých" časů PORSCHE pod jeho vedením je mi LÍTO (snad s výjímkou onoho Cayenne s vw dieslem - to ale asi měla být "příprava" na časy BUDOUCí ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 20:28
Re: Porsche vs Piech
Vím že je to tak "presentováno", ale dle MÉHO "rozoumku" se v PRVNí řadě Wolfgang (Porsche) a Ferdinand (Piech) DOMLUVIT ;-)
PS: Jinak by jen TĚŽKO mohl "pozřít" svého MAJORITNÍHO akcionáře, nebo? :-)
Pěkný den (a otázkou dne se STÁVÁ, zda to "prospěje/uškodí" příštím společným modelům - já se "maličko" BOJÍM ;-)
23. 7. 2009 17:31
Re: Ze dna na vrchol...
Skoda jen, ze investicni banky se takto nechovaji porad, jinak by bankovnictvi nebylo tam kde je!
23. 7. 2009 17:24
Re: Porsche vs Piech
To mas pravdu, z vlastniku napul zbankrotovane firmy udelal za 16 let tyto 2 klany miliardare a z jidlem roste chut.

Ja si myslim, ze o Wiedekinga bude nyni ohromny zajem, ne ze by to potreboval, on sam je tezce za vodou. Ale doufam, ze si jej nekdo zavola. :yes:
Avatar - 2,7 RS
23. 7. 2009 16:13
Re: Ze dna na vrchol...
Za pochvalu neděkujte - to zdůrazňování vlastní výlučnosti je spíše směšné...
Pokud se týká samotné transakce, pak to rozhodně nedopadlo dle představ rodiny Porsche, která dlouhodobě bojovala s F.Piëchem o to, která automobilka vlastně bude mít vůdčí roli… Aktuální potřeba kapitálu a z toho vyplývající potenciální vstup Kataru a naředění vlastnických podílů pak rozhodně není něco, co bylo součástí plánů…
A jinak jsem nějak nepochopil, co máte na mysli tou podporou ze strany banky/investora a vůbec celou tou prostřední statí. Je však evidentní, že banky naopak už dále snahu Porsche o akvizici VW financovat nechtěly a Porsche tak dokonce zkusilo požádat o půjčku i německou vládu (čímž vyvolalo vlnu dohadů o vlastní kondici a jistě si zhoršilo vyjednávací pozici do dalších jednání s VW/bankami/investory).
A jinak obecně - kvalita/hodnota zástavy/záruky jsou často nutnou podmínkou získat bankovní financování, nicméně ne postačující. V případě investičních/akvizičních úvěrů banka vždy posuzujete konkrétní záměr investora a úvěr nezískáte, pokud banka nebude přesvědčena, že financovaná transakce sama o sobě skutečně dává smysl a příjemce úvěru tak bude schopen závazky řádně splácet. Zástava nezástava… :-)
23. 7. 2009 16:02
Porsche vs Piech
Wiedekinguv plan byl genialni, to ze soud nezrusil kontroverzni VW-Gesetz a ztizil tak Porsche cestu k dokonceni prevzeti WV bylo prekvapive.Plan na prevzeti VW vznikal pred financni krizi, nebyt krize muselo by Porsche vydat na nakup akcii a opci WV mozna vic penez. Se vstupem Kataru by Porsche melo dost prostredku na dokonceni prevzeti nebo aspon cas na sehnani uveru, odstreleni Wiedekinga je proste vitezstvi klanu Piecha nad rodinou Porsche.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 14:52
Re: Ze dna na vrchol...
Děkuji za POCHVALU - součástí masy se SNAŽÍM NEbýt ;-)
PS: S tím Katar(em) samozřejmě NEvím (NEmohu vědět), ale když ODHODÍTE "emoce" a necháte si to PROJÍT hlavou, tak CÍL je/byl "spojení" (a JE "naplněn")
PPS: NE že bych se "pohybovala" až v TAKových číslech o jaká jde v tomto spojení, ale PRINCIP je všude stejný - kdyby MÁ firma(-ička) vlastnila MAJORITNÍ podíl ve vw (tak jako Porsche - byť na dluh) - KAŽDÁ banka, KAŽDÝ investor by mne RÁD podpořil! Je to ÚPLNĚ stejné jako když si půjčujete v bance na "cokoliv" a máte to KRYTÉ vyšší hodnotou.
Samozřejmě si NEmohu být jista (proto jsem napsala 99%), ale SPOJENÍ automobilek bylo (na 100%) CÍLem rodiny - a "povedlo se" (a Wendelin dostal "rozumné" odstupné /nebo BONUSy za dosažení cíle/, neb jeho jméno je malinko "pošpiněno".
Na "náhody/NEhody" v TAKhle "vysokých" číslech (moc) NEvěřím (kor u TAK zdravé automobilky jako je Porsche - výroba Panamera je rok napřed vyprodána, Porsche je roky nazpět ZISKové - vždy mohlo PRODAT ony akcie ... a byla by po nich "rvačka" - jeho "prodej/propad" do rukou vw VŮBEC NEbyl "nutný" ... asi tak na 99,99% je to "hra" - to si alespoň myslím já
Pěkný den
Avatar - 2,7 RS
23. 7. 2009 13:39
Re: Ze dna na vrchol...
Jasně - ale ty nejsi součástí masy, na Tebe si prostě nepřijdou... :-! Co Katar - to byla taky součást plánu?
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 12:43
Re: Ze dna na vrchol...
Nu, můj Buřtík prohlásil, že Porsche už NEsmí přes hranice našeho pozemku ;-)
PS: Jinak tohle nebyla "prohra", ale asi tak na 99,99% CÍL = spojit obě automobilky ("rodina" přeci sedí v dozorčích radách už roky) - tohle je jen "presentace" pro masy ;-)
Avatar - 2,7 RS
23. 7. 2009 12:15
Ze dna na vrchol...
No jo, tak to někdy chodí - včera král, dneska stojí opodál… Ale ať už je dnešek jakej chce, za včerejšek se sluší panu Wiedekingovi poděkovat - vedl Porsche dlouhých 16 let a vedl ho zatraceně dobře… Začal v době, kdy Porsche začínalo stavět 993 (třetí generace 911), ale prodeje tenkrát neodpovídaly renomé, které se dnes 993 dostává… 928/968 pomalu končily, 924/944 už v tu dobu byly jen historií bez nástupce… Jo, tak to je zapeklitá věc, když Tě v takové situaci posadí do křesla a řeknou - zachraň poršáky…
A pak přišlo 16 parádních let… Celé to začalo výrobou Boxsteru, duchovního nástupce legendární 550 (pravda, koncept představilo Porsche v Detroitu už v '93, ale pod Wiedekingem ho dotáhli až do série) - na začátku sice jen s 205 koni, ale i to v kombinaci se zdařilým designem i výbornými jízdními vlastnostmi stačilo na úspěch…
O dva roky později přišla zásadní, dodnes občas kritizovaná změna 911 - konec vzduchem chlazeného motoru a design, který vyvolával rorporuplné reakce… Ale ať si "ortodoxní" říkají co chtějí, 996 postavilo Porsche na nohy právě díky tomu, o jak moderní auto se ve srovnání s 993 jednalo… Myslím, že právě 996 a Boxster stály na začátku renesance značky - v tomto ohledu je dle mého "záchranářský" přínos Cayennu obecně lehce přeceňován - Porsche by nejspíš přežilo i bez něj… Ještě v době před Cayennem mělo zdroje a odvahu na vývoj fantastické Carrery GT, představilo 996 GT3 a další… Nicméně je jasné, že i přes veškerou rozporuplnost Cayennu pomohl tenhle model udělat z Porsche (relativně) nejziskovější automobilku světa - a to vše v podstatě během jedné dekády… Takže deset let po nástupu Wiedekinga vyrábělo Porsche namísto nemilosrdně stárnoucí 993 celou plejádu moderních a oceňovaných 911 (Carrera, Turbo, GT3, GT3 RS, GT2), Boxster (vč.S), Cayenne (Turbo + S), připravovalo Caymana a zapojilo se do války supersportů na počátku tisíciletí s famózní Carrerou GT, jejíž motor vycházel z jednotky původně připravované pro Le Mans… Ale hlavně - a to je potřeba zdůraznit - úspěch Porsche přišel ruku v ruce s perfektními jízdními vlastnostmi všech jejich modelů jak se na sportovní značku sluší. Stál za tím jak Wiedeking, který sám je především vynikajícím inženýrem, tak samozřejmě dlouholetá spolupráce s Walterem Röhrlem, dnes už ikonou značky.
Jasně, najdou se i kaňky, ale ty jsi snad za posledních 16 let neudělal nějakou botu? Takže nejprve 6-válcový Cayenne (s motorem z Golfu) a pak i dieselová verze dle mého ublíží renomé značky v dlouhodobém horizontu víc, než kolik do kasy přinesou… Panamera naopak dle mého do portfolia značky zapadá dobře, i když bych uvítal méně designových vazeb na 911.
A dnešek? Doba není lehká a Porsche to zkrátka přepísklo, resp. načasování jejich expanze přišlo v nejhorší možnou dobu. Wiedekinga to nakonec stojí místo a Porsche zřejmě tak pracně budovanou nezávislost - což je dle mého až příliš hořký konec jinak nevídané kariéry jednoho muže. Takže závěrem bude nejlepší popřát poršákům, ať se jim i pod novým vedením daří dalších šestnáct let právě tak, jak se to dlouhou dobu dařilo pod Wendelinem Wiedekingem. :yes: