no,.. po všech těch odvážných a zajímavých konceptech je tu kompromis. Je to takový samurai v saku. Pro mě tomu chybí ten šmrnc co má Takeri. Doufal jsem, že sériovka bude víc odvážná, než nakonec je. I tak se mi zepředu docela líbí, ale zadek vypadá tak,... "korejsky" - má to takový punc Hyundaie, nebo něčeho takového. Na druhou stranu jeden z nejhezčích sériových japonců co jezdí, nebo bude jezdit. Takže proč ne. Silnice budou zase o něco zajímavější.
To je hlavně otázka toho, jestli nám nabídnou 2,5 litr a kolik si za něj naúčtují. Ten v končící generaci je prostě slabý. 170-180 kW by potěšilo. Tak snad bude MPS.
Tož takto se dělá pořádná reklama, a však taky je na co, žádní "falešní sobi", violoncello je snad nejerotičtěší hudební nástroj pro dámy, dobře vybraný hudební motiv, a i té 6ce to tam až neskutečně sekne. Tedy dnes velmi výrazně BRAVO MAZDA :yes::yes::yes:
No já bych taky rád osmiválcovou petilitrovou atmosféru, nebo čtyřlitrovou jemně šťouchanou mrchu. Jenže kdo to má živit? Proto mne zajímají motory do 3 litrů šestiválce s turbem. Výkonu není nikdy dost a brzy jsem si zvykl i na to moje s 360 Nm a 260 koňmi a dnes mi to už ani nepříjde. Ale je dobře, že dělají atmosféry a doufám že pořád budou. Jsou to většinou konstrukčně jednodušší motory, které víc vydrží a jsou i lacinnější, ale třeba i lehčí a to je taky nemalé plus.
No vidíš, a já zase doufám, že do toho turbo nikdy nedají (nebo dají, ale nechají možnost volby mezi atmosférou a turbem) :-) Ten 2,0 TSI bude zhruba srovnatelný s 2,5litrem v Mazdě. Tam má 141kW, Passat je o trochu lepší (147kW), točivý moment pak 256Nm proti 280 Nm. To není zas tak obrovský rozdíl a i když Passat bude mít lepší průběh, ty propady u atmosférického motoru nebývají tak brutální, jak si většina lidí myslí (v běžně použitelných otáčkách to většinou vždy bývá přes 90% maxima, takže řekněme, že tam, kde VW bude mít 280, bude mít Mazda vždy alespoň 230). Hlavní otázkou je ale zppřevodování. Mazda má proti VW o více než litr nižší spotřebu (kombinovanou), otázka je, jaký bude reál, těch 6,4 litru zní až moc pohádkově.
Je známo, že turbo snižuje spotřebu zejména při loudavé jízdě, kdežto při agresivnější ji naopak znatelně zvyšuje ve srovnání s atmosférou, ale není to 100% pravidlo. Jsou citlivější i méně citlivá turba. Takže já se naopak těším z toho, že je tu pořád ještě atmosférická volba (tím ale neříkám, že turba nemají něco do sebe a pár výhod, jen osobně mám atmosféry raději a jsem rád, pokud má zákazník možnost volby - u VW v podstatě nemá, jen 3,6 FSI je jediný motor bez turba :-)
No né že by mi turbo vyloženě chybělo, ty motory jsou opravdu dobrý, ale zvedne výkon/kroutící moment a sníží i spotřebu. Takže by to mohlo být ještě zajímavější. Mám 2.0 TSI VW Passat CC 147kW chip na 186kW (sice je to krám ale co mám to mám) a ten motor ,ať to není žádná technologická špička, tak jezdí za velmi slušných +/- 7.5l/100, ale dá se i za 6.5l když mám lehkou nohu a i když to honim tak přes většinou 8.5l nejdu. Na nádrž mám cca 1000km.
Takže věřím, že to jde pořád zlepšovat a to moje povzdechnutí je jenom pohled do budoucna těšení se na lepší zítřky ;-)
Musím se tedy zeptat, k čemu potřebuješ turbo, chybí tam nějak? Podle údajů jde o velmi schopné motory s nízkou spotřebou a vysokým výkonem i točivým momentem.
... hrozně se na tu 6-tku těšim. Kdo jezdil v Mazdách 323/626/3/6, určitě mi dá zapravdu že to jsou opravdu dobrá auta. Jen ta spotřeba byla u starších modelů horší, ale to už dnes jistě není pravda, už jen proto, co ty motory umí v CX-5.
Jen škoda, že bezíni jsou zatím jen bez turba....
jsou ty vystouplé přední blatníky. (současná M6, H i30). Interiér je konečně na úrovni, což u japonců dosud snad kromě Hondy nikdo neumí. Pak ještě ty patvary přední masky...to je to co Mazdu degraduje při porovnání s Mercedesem,BMW,Audi...škoda.
okolo toho tym vacsi trapas to bude.... mazda 6 sice ma nabeh byt velmi uspesnou mazdou ale dopredu by som nejasal, aj ked dizajn je pekny a auto je kvalitne..... uvidime v reali ako dopadne predaj...... uz na buduci rok