Tak já to poznám. Jsem holt fajnšmekr :-) taky hodně lidí nechápe proč mám v pokoji malé repro za 6000 EUR + adekvátní aparáty k nim. Mám je proto, protože hrají normálně. Nejsou zlatý, ani velký, ani nemají 1000w, prostě jsou jen dobrý. Nelžou. Na nic si nehrají. A mám z nich radost. A ano, nějaký pátek jsem musel šetřit a nekupovat krabicáky :-)
A jednou ročně zvládnu být den bez auta. Zvládl jsem to bez něj rok, tak den vydržím. Do servisu dojdu i v bačkorách a do práce taky, takže si mohu dovolit mít TSI :-)))
Je to o prioritách a postojích a možnostech. Někdo chce všechno a velmi kompromisní. Někdo chce jen to výjimečné a nemusí mít všechno. Já mám svoje heslo: "dobrého pomálu" a nebo taky: "kdo chce všechno, nemá nic"
Navsteva servisu je pre teba v podstate spestrenim, dolezitejsie su cudliky ;-)
Tak jo.
S tym nic nenarobim. Ovsem pocuvat motor, ci uz prisiel cas ... trochu chore.
Ked sa ti zlepi motor, tak cena retiazky bude len mala polozka.
Motorky su ina kategoria a retaz je servisne podchytena vyrobcom.
Tak faktom je, ze ked som mal 20, tiez som to bral podobne, ale zivot nauci a tahat sa po servisoch je to posledne, co chcem s autom robit.
S tym 20 rocnym Portom je problem, ze kto to pozna, ze je to naozaj ono a nie Lidl zmiesany so zmesou do ostrekovacov :-) Pozname take tipky ...
Nojo, prostě jsem moc blbej na to za jízdy pouštět volant. Nebo si omlátit hlavu o strop v DS4 díky skákající zadní nápravě. Ale musím uznat, že DS4 je zvenčí fakt hezký auto.
Já ale nehledám módní doplněk, já chci dotažený celek ve třídě kompaktů.
A jsme zpět na začátku. Věřím, že mi nový řetěz vydrží cca 100 tis. Km.
A když ne, tak se nepo.eru. Malá daň, za ten luxus. Radši koupím 3 řetězy, než být denně nasr.nej ze stupidního nedomyšlenýho auta, kterýmu se ale asi neroztrhne řetěz.
Řetězová sada mne na CBR 1000 RR stála taky každý rok okolo 7 tisíc. Prostě jsem těch 176 koní pustil ze stáje a bylo to. A vydržel mi sotva 5000km. Jiným lidem 20 000km. Ale já si to užil.
Jednou je člověk nahoře a jindy dole. Když peníze nemám, neutrácím, když si je sám vydělám, udělám si radost.
Někdo tohle nechápe. Někdo musí jít do Lidlu pro krabicový víno v akci. Druhej si koupí 20 let starý Porto. Ten první to koupí 5x týdně, ten druhej 2x za rok. A hádej, kdo si víc pochutná?
Já tipuju toho, kterej nepozná rozdíl :-)))))))
Z diskuzí je vidět, že auta a jejich motory jsou plné problémů, ale zamyslel se někdo nad tím, jak se chovají řidičí k těm autům ? Všiml si někdo ranních startů ? Sotva motor otočil klikovkou a auto vyráží s majitelem do práce, na první rovině za zatáčkou se spěchá a závodí. Každý vůz a každý motor zcela jistě prochází fází testování, ale tam s tím určitě jezdí profesionálové, kteří podávají zprávy svému týmu, co se děje. Pochybuji o tom, že by hlásili, zase se to rozbilo a přesto se to dalo do výroby.
Jaj! Už zase ne Tce už zas VTI :-) třeba v i30 hmmm, o té jsem ještě nepsal. Ceed, hmmm to je jiná liga. 208? Kam se posadím? A kam zbytek posádky? :-) jo aha, do 3008 nebo 5008, ne díky, já chtěl kompakt, ne autobus.
O C4 jsem taky ještě nepsal, že? A DS4? Hezký módní doplněk. Velmi levný, spoooousta místa, přehledný kokpit, vynikající zadní náprava a ty robotizované převodovky - bomba!
Super tipy. Díky! :-)
Jen mi prosím namaluj obrázek, jak se v Ceedu a i30 ovládají za jízdy ty knoflíky na volantu dole, díky! :-)))))
VTI mas aj v 308, 3008, C4, DS4, 5008, 208 GDI Ceed, I30 atd.
Ale ty si zober GOLFa, lebo inak by si potreboval kopec operacii (tam "hore" by sa tiez update hodil). V podstate tym procesom prechadzaju urcite vsetci nemajitelia GOLFa (poznas to podla OBD konektoru za krkom a Hi speed MOST konektoru v gatiach).
Pekne si si nahral - 3 roky ladeny motor na zakaznikoch a stale nedoladeny, teda vlastne "doladeny" na obraz marketingu.
Tak jo. :-!
Vydrž "Běžný uživateli" vydrž! Ještě pár vzkazů a určitě vyhraješ, lebo už budem taký doblbnutý, že kapitulujem :-)
Renault jsem jel a napsal proč ho nechci, C4 jsem jel a psal proč ho nechci, ale tak asi se vrátím zpět do salónu a vyprosím si další jízdu, třeba se mi změní žebříček hodnot. :-)
A nebo si dám neotestované turbo od Renaulta ( zaručeně nejlepší na světě a nikdy se nerozbije, to už je dnes všem jasné ) a vykašlu se na 3 roky laděný motor, který už je pro můj styl jízdy vychytaný téměř na 100%.
A nebo ne, vrátím se do Hjondaééééé a koupím atmosféru. Sice mi bude muset lékař upravit pár končetin, abych všude dosáhl a neotlačil si lokty, ale podpořím Nošovice! Aj Žilinu! Bratia :-)
A ještě to bude všechno blikat a svítit a bude to modrý a lesklý a těch čudlíků na volantu, že až oči bolí. Akorát mám krátký palce a nedosáhnu na ně :-((( myslíš, že mi je pan doktor prodlouží, abych dosáhl?
Jestli jo, pak vezmu Hjondaééé a budu Ti zavázán obvazy až do smrti :-)
Jsem opravdu šťastný, že mi pomáháš si utvářet světonázor.
"Turbo benzin za cenu atmo ? Nikdy. "
Asi mas problem chapat slovencinu. ZA CENU ATMO !
1,6 od Renaultu je vyvojovo taka stara ako 1,6 MPI od VW (tiez mal viac verzii 55kw - 77kw) Hovorim o vyvoji, nie ci je to nove auto s 0 km.
Zrovnatelny motor k tvojej vysnivanej 1,2 TSI (77kW) je logicky 1,2 TCe(85kW) od Renaultu alebo atmo 1,6 Valve 132PS od Toyo (cenovo urcite - a este mam 30 PS navrch) ci PSA 1,6 VTI 120 PS, alebo dostanem 1,6 GDI od H/K.
Uznavam, ze kazde auto ma svoje specifikum. Ale ty ako spravny koncernista mas jasno davno pred testovacou jazdou ... tak jo.
Zdá se že naše debata je nekonečná podobně jako debaty místních uhrovitých plakátistů.
Nutíš mi atmosféru a jakmile srovnám srovnatelné hned jsem zase idiot. Úplně nová 1,6 110 koní 6. stup. převodovka a k ní foukaná jednadvojka, která ji nahrazuje. Ta 1,6 prostě nejede a řve a žere a tečka. Hotovo. Jasné? Asi ne, když mi nutíš 1,2 Tce. Jak to? Proč ta změna? Když přece turbo nikdy a atmosféra vždycky...
No asi jsem fakt idiot, když to nechápu.
Nevadí, zítra najdu kupce na Golfa a půjdu si koupit atmosférický turbo z Francie nebo Turecka, nebo kde se vyrábí. Co na tom, že hrozně jezdí a nelíbí se mi kvalitou a ergonomií uvnitř? Hlavně, že si nechám dobře poradit a budu věřit radám z doslechu a přestanu věřit sobě.
Presne ako pises, si koncernista, nech stoji co to stoji :*)
"Mégane podobně, dole nejel, nahoře žral a řval" -
- porovnavat stary 1,6 s VW turbom ? To je chore nie ? Vezmi 1,6 MPI vs 1,6 16V alebo od 1,2 TSI vs 1,2 TCe.
Teba nezaujimaju testy ani realne merania a od konkurencie beries spodok a porovnavas min. stred od VW.
Mozem len zopakovat:
"Takze je vidiet, ze vychadzas z mylnych predpokladov, ale rad ich prezentujes ako fakt."
BTW iPhone uz ma generic clipboard ??? >:D Storocna hamba, to uz mal stary 10 rocny Symbian ...
Já mám iPhone a k tomu Blacberry :-) a neměnil bych už zpět ani za nic :-)
A kašlu na to jestli je to in. Podstatné je pro mě, jak se mi to používá. Skvěle :-)
Mě nezajímají koně na papíře a zavádějící hodnocení časopisů. Vždy posuzuju jen vlastní zkušenost.
Vynechám dodávky, těch jsem jezdil taky pár a nových. Co se aut týče začal jsem na Škoda 100MB a přes 120, 130, Felicii, Fabii jsem došel až na 2 nové Octavia II a II FL. Obě 1,9 TDI. Mezi tím Golf VI 1,6 pracovně, Golf V 1,4 půjčený od přítelkyně, Žigulika mám taky vzpomínat? :-) dále Passat 2,0 TDI CR a V6 3,2 oba DSG. 2x příšerné Daewoo 2,0 benzin ( asi Nubira a to druhé si už nevzpomenu ) Hyundai Lantra nepamatuju si obsah, Renault Mégane 1,6 benzin 81kw, 1,5 dCi prakticky nové, Nový C4 1,6 benzin, zapomněl jsem na Octavii 1,6 TDI DSG, Audi A4 starší...Opel Omega 2,0i ( v té době i Croma, Uno, Tipo, BMW 325i... Už dál nevím) příležitostně M3 V8 nová, S500 AMG roční, X5 4,4 a 35d, nové Mondeo 2,0 Tdci a mnoho dalších, které jsem řídil. V dalších jsem si byl jen sednout a stačilo. Jo vlastně nedávno testovací jízda nejnovějším Swift sportem. Opět v testech skvělé auto a na papíře skoro 140 koní. Praxe? Rachot až mne rozbolela hlava, spojka nešla ovládat, záda bolela, na volant jsem nedosáhl. Výkon dole nic, nahoře řev, o místě v kufru, vzadu a kvalitě plastů atd. pomlčím.
Mégane podobně, dole nejel, nahoře žral a řval, dojem kvality a řízení otřesný. Design se mi i líbil. Ale to mi nestačí. C4 hrozný interér a displaye, gumové řazení, jen 5 kvaltů, podvozek jako kačena houpavý a měkký. Motor celkem fajn a místo taky.
Jé, zapomněl jsem na Lexus RX400h tuším. Tam bylo ticho :-)
No, já jsem prostě koncernový fanda. To nepopírám. Prostě si sednu, rozjedu se a poslouchám a zatáčím a vnímám. A když se tam cítím dobře, tak to beru, když se cítím blbě, tak utíkám.
A do servisu jsem taky jezdil s váhou vzduchu, vadnými zámky, řídící jednotkou i turbem. To se stává... Většina však šla na záruku a jen cvok si dnes nechá jen 2 roky. A nebo boháč :-)
Zasa to tahas do extremu ;-\
Netahaj ma do ziadnej anti VW grupy a pod. 8 rokov s AUDI ti nestaci ? Ty si mal koko japonca, taliana, frantika atd. ? Okrem ameriky som toho mal doma dost, takze si nejaky obraz mozem spravit, ale o to tu nejde.
Ja ti 1,4 TSI ani HTP nevnucujem, ovsem ak niekto ma problem s rozvodmi 20 rokov ('92 VR6 GOLF / Scirocco) a dalsie problemy (aj na vlastnej kozi), tak to nebudem dalej logicky kupovat. Alebo ty s VUT dedukujes inak ??? No to bol trochu vtip ... klidek.
Byt beta-testerom ? Urcite poznas anamnezu prvych TDI - vaha vzduchu. 7 rokov VW nedokazal zmenit taku jednoduchu vec, pretoze Bosch ... Hitaschi ako premium class bola OK (napr. v 2,5 TDI V6). Ziadna zvolavacka, kulancia. Takuto firmu mam podporovat ?
Do nafty ta vobec netaham, pre teba nema vobec zmysel.
V podstate som ta dostal tam, kam som chcel.
- "A zároveň chci nadčasový design, špičkovou ergonomii, nadstandardní prostor a prvky, které jinde nenajdu"
- "Je to pro mne takovej mazel. Mám k němu jistý vztah a chci se v něm cítit skvěle."
Jasne si naznacil co preferujes pri kupe auta.
Hlucna atmosfera ? To co si jazdil do teraz ? Musis porovnavat subeznu techniku v case.
Pekny priklad z ADACu - GOLF 1,2 TSI je hlucnejsi ako napr. "stary" Auris 1,6 VVTi (5MT), dnes je Valve s 6MT (90% tociveho ma tato atmosfera pri 2000).
Takisto testovana spotreba - 1,2 TSI 105 PS o 0,5L menej ale aj o 30 koni menej ! Alebo taka C4 je na tom tiez lepsie (cena/vykon). Ale je mi jasne, ze u teba plati len GOLF (realne by si mohol napisat ktore auta si skutocne aspon predvadzacku jazdil, ale asi malo).
Takze je vidiet, ze vychadzas z mylnych predpokladov, ale rad ich prezentujes ako fakt.
Turbo benzin za cenu atmo ? Nikdy. To je zasa moja volba.
iPhone vs Android ? No a ? Ved o to tu ide - je to diskusia, niekto sa pouci a niekto sa zabedni este viac. Mozes si vybrat. :-)
Ooo pardooon! Kulance je jen do stáří 6 let. Špatně jsem to formuloval.
Po tvých argumentech mám pocit, že musím kapitulovat a auto hned prodat a pokud to nezvládnu do měsíce, jít se zastřelit nebo oběsit.
A nebo sehnat něco s karburátorem, když jsou potíže se vstřikovači. A musím sehnat něco bez klimy. Kdo to má čistit a měnit kompresory? A taky ruční stahování oken. Honda s tím má teď problémy a VW bude jistě horší... No nebude to snadný... :'-( Možná zkusím šlapací auto, aspoň zhubnu ta kila navíc, co mi v práci sedají na břicho :-)
Ale ne, já se smířím s tím, že pro tebe a pár dalších antikoncernistů budu naprostý idiot a budu jezdit s TSI. Konkrétně opakuji 1,2 TSI, takže nevím, proč mi vnucuješ 1,4 a nebo HTP a jiné.
Možná je pro někoho těžké pochopit proč chci turbo-benzín já, stejně tak jako milióny spokojených zákazníků, kteří nemají čas ani potřebu zde trávit cenné hodiny klapáním do klávesnice. Mě to asi taky brzy omrzí, ale tak chtěl jsem tu chvíli pobýt.
Nechci naftu, nafta sice táhne, ale jak? Smrdí, škodí zdraví, má nepříjemný zvuk a na Allroad a podobnou ligu nemám. Benzín je levnější, tišší, kultivovanější, ekologičtější, pro mne příjemnější.
Atmosféra v benzínu je jistě 100% spolehlivější, o to se nepřu, je mi to jasné, ale nevýhody převažují, alespoň pro mne. 20let už mi bylo a netoužím motor točit 5-6 tisíc kdykoli se potřebuju pohnout. Motor V6 nad 3 litry taky nechci. Tak co mi zbývá, když chci levné, lehké, agilní auto do města a na okresky a na výlety + 10% dálnice víceméně předpisově do 140ti? A zároveň chci nadčasový design, špičkovou ergonomii, nadstandardní prostor a prvky, které jinde nenajdu?
Golf tohle umí. Lze s ním jezdit okresky okolo 5,5 litrů a to svižně a když chci jet úsporně dám i pod 5 litrů. Na 2. a 3. stupeň jede skvěle, pokud chci být rychlý. V autě je ticho jako v hrobě. luxus z každého koutku. Dynaudio hi-fi nemá žádné auto této třídy, skvělý DCC podvozek, Bi-xenony + LED, park-assist a další...
Já to auto nemám na 500km denně, nejsem na něm závislý pracovně, ani v něm nechci vozit brambory z pole. Je to pro mne takovej mazel. Mám k němu jistý vztah a chci se v něm cítit skvěle.
Takže opravdu to není jen o spotřebě. Jen jsem chtěl naznačit, že to co na ní ušetřím oproti atmosféře, kterou budu honit v otáčkách a bude řvát jako kráva až mi praskne hlava a žrát 8 litrů a víc, to mohu zase zpětně investovat do péče a údržby svého vozu.
Já také studoval Mat. analýzu na VUT a nepotřebuji pomáhat, díky! :-) Jen tu matematiku každý uplatňujeme jinak :-)
Připadám si tu jako v diskuzi o iPhone versus Android cokoli :-)
- Anti VW ? Hmm ... skor anti smejd. Nemozem za to, ze VW v tejto grupe tolko toho produkuje. ;-) Uz HTP mal podobne problemy, ale zeby sa vyhli konstrukcnym priekakom sa neda povedat. Detto 1,9 TDI, VR6 atd. Co s tym ma matematika ? Potrebujes nieco vysvetlit (algebra, analyza, optimalizacie)? Maximalne statistika - najpredavanejsi motor v tejto triede bol zatial 1,4 MPI ! (vylucime firemne flotily - tam je vacsinou nafta: www.kba.de)
- Usetrene 100 tKc na benzine ? To porovnavas spotrebu s 300 konovym 6 valcom ? >:D >:D >:D Jo nezabudni na priamy vstrek - ani na benzine nie je nesmrtelny, takze okrem retaze setri aj na vstreky a potencionalne aj na to mini-turbo. Alebo si myslis, VW dava odolnejsie vstreky ako BMW ???
- Po 6 rokoch zaplatis plnu cenu, nauc sa citat:
[odkaz]
(treba prelozit?) Kulancia 0,0 !
1,4 TSI motor stoji 6200 Euronov. [odkaz]
Doplatok 3400 Euronov.
Ked uz stane nieco s retazou, tak mozes akurat tak ... ***.
Citaj aj tie komentare od ludi.
Ale to su drobne pre teba, ved si usetril 100 tKc na benzine ! (aj ked fakt neviem voci comu).
- Dokonale auto neexistuje (vzhladom na cenu). Ovsem motor, riadenie a brzdy by nikdy nemali byt tercom cost-cuttingu. Niekto to vsak nemoze pochopit, lebo lize plasty, prdi do kvalitnych sedakov a snazi sa otocit padne argumenty ("ani gumy se u něj nemusí měnit") :-O8-s
Ale tak co uz, kazdy sme nejaky ... ale ratat len spotrebu do nakladov moze len kratkozraky jedinec.
Spíš bych řekl, že tu někdo je anti VW fanatik a stále hluchý a slepý a bez základů matematiky.
Neříkám, že to vydrží 150 000km, to je limit pro kulanci. A 4 roky mám veškerý servis grátis. A pak se možná může něco stát s řetězem a na to je pak ta kulance. A zaplatit půlku ceny blbýho řetězu po třeba 6 letech beru spíš jako takovou veselou příhodu. Z toho plyne, že nepíšu nic o 100% kulanci. Asi to chce studenou sprchu. To už budu mít na benzinu ušetřeno asi 100 000,- Kč
Nevím proč bych měl zůstat stát 500km od domova. Hluchej nejsem a chrastící řetěz ujede další tisíce km bez problému. Jen prostě chrastí. A pomalu hlásí, že by se měl vyměnit.
Ale rád si nechám poradit dokonalý vůz :-)
Třeba pak vypadnu ze stáda několika miliónů blbých uživatelů TSI a pořídím si dokonalý vůz, který se nikdy nerozbije a ani gumy se u něj nemusí měnit :-) jen mi ho ještě nikdo nedoporučil... :-(
>:D >:D zatínají ostruhy a vyrážejí do boje :yes: ale tím, že jsi problém s řetězy takhle přiznal, jsi jim vzal vítr z plachet..a já jsem si chtěl taky rýpnul, i když se za antikoncernistu označit nemůžu :-)
Spravit z fatalnej chyby "beznu" vlastnost dokaze len VW fanatik. Ked ostanes visiet 500 km od baraku, tak si na to spomen. A ty asi jazdis max okolo baraku, takze NOP.
Retaz ma byt bezudrbova - kvoli tomu tam je ! Este raz kulancia nie je po zaruke 100 %. To si taky naivny, ze veris, ze v DE to nejde ale v CR ano ? Pocitaj alebo si daj prelozit orig autobild. Verit, ze to vydrzi 150 tkm ...
Niektori uz maju 3 retaz (DE). 4000 Kc za retaz, no to je mozne, ale skor kazdy druhy rok a bez prace a zaruky ze ...
Esteze VW nevyraba lietadla. Super sedacky by sa ti hodili pri poruche motora. >:D
Mam uz ine auto, Corollu TS (E12), a tam je otackomer ocejchovany do 9000, s tym ze obmedzovac svoju robotu bohuzial spravi v 8200 otackach. Ver mi, este roroznam rozdiel medzi 6 a 8 tisic otackami ;)
To, že je otáčkoměr ocejchovaný na 8000 neznamená, že auto skutečně k této hodnotě vytočíš. Řekl bych, že omezovač (není-li poškozen nebo "deaktivován") tvůj motor utne někde na šetstiapůl, tak jak to je u mé e11, ale s 1,6 motorem.
Nepsal jsem nic ve smyslu, že by byl Golf neprodejný. Já si ho chci nechat 4-6 let minimálně. 4 roky mám záruku, dalších pár let kulanci, než najedu 150 tis. A jestli budu platit po 5-6ti letech 4000,- Kč za rozvodovou sadu, tak se fakt neoběsím. Já si za léto kupuju cca 3 řetězy za 800,- Kč na horské kolo a prostě je taky měním, když se vytáhnou a chrastí. Takže cca 15 tisíc Kč za 5-6 let.
Někdo nemá práci a tak musí chvíli šetřit a vzdát se jistých věcí. Někdo jí má, ale zase třeba prochlastá a prokouří 10 000,- měsíčně. Někdo si vydělává a nekouří a nechlastá a má na servis za necelých 5000,- Kč
Neznám nikoho, kdo by měl totálku na motoru a musel ho za 100 000,- kupovat novej za plnou cenu.
Těch pár lidí co mělo problémy, těm v 99% případů jen chrastil řetěz za studena a tam je moře času na servis.
A ta ochrana co vím, spočívá v jiném vnitřním tvaru krytu řetězu, tak aby nemohl přeskočit.
Každý ať si koupí co chce. Já nebudu mít kvůli pár korunám otlačený koleno, hnusnou palubku a displaye, špatný posaz a výhled z vozu a nepohodlný podvozek, mizerné audio atd... Prostě ho chci a tak jsem si ho objednal. A vůbec mi nevadí, že se toho někdo bojí.
Hezký den všem co mají rádi svoje auto i s jeho chybami. Stejné je to i s lidmi :-)
Najpredavanejsi motor od VW je ... chvila napatia ... 1,4 MPI 80PS (Golf &comp.) a 2.0 TDI (Passat) !
Zeby v tom nebola logika ... to tam vacsinou chyba - u slepych privrzencov akejkolvek znacky (u VW to ale bije do oci).
Kedyze bude davat VW aspon 3 roky zaruku ??? Aaaahh ano ved ja si mozem doplatit, aka to neskutocna vyhoda !
>:D >:D >:D
Nova retaz ti nepomoze. Co je to ta ochrana proti preskoceniu ???
Ale tak kazdy "rad" do niecoho sype prachy, ze ... nemecky dochodca do VW iba 3400 Euronov (6200 skoda).
Kulancia nie je po zaruke 100% !
[odkaz]
V podstate si ale napisal, ze ojazdene TSI je nepredajne. :-| Kto skrabe kazdy cent na auto, nebude mat na novy motor :-(
Neviem o tom zeby sa trhaly retazy u japoncov alebo niekde inde v minulosti :*)
Motoristická nevzdělanost - tam já vidím největší problém motorů TSI. Ze všech značek zrovna ty koncernu VW AG největší procento používají firemní a fleetoví jezdci - a všichni soudní buď vědí, anebo si ani nechtějí představovat jejich styl používání auta... Ráno zaspím na poradu - a řetěz neví která bije - ještě se ani nestačí chudák napnout, natož namazat >:D A až když jde motor jako "pumpa na močůvku", odveze se auto do servisu s tím, že to "samo, rozbilo se, já nic, já nejpečlivější řidič"...
Je to jednoduché - málokdo dokáže uznat svojí chybu ( co slyšíte častěji - samo se to rozbilo nebo já jsem to rozbil, hm? )...
A proč je problém vozů VW AG tak vidět? Chvíle napětí.... Malá nápověda - která auta se nejvíc prodávají a ještě ke všemu nejvíc jezdí? Že by? Že by v tom byla i logika?
Je to stejný příklad, jako proč když jedeme v ČR kolem nehody, máme velkou šanci uvidět v ní ŠKODOVKU... Když velká část našeho vozového parku nese právě tuto naši milovanou, koncernem VW AG velmi dobře spravovanou značku ŠKODA, má to i takovéhle příčiny.
A tak nezbývá než se pousmát nad kopáním místních anti-koncern fanoušků, kteří na se na svět dívají negativníma očima - to co nemají rádi totiž udává tempo v oboru, o kterém se zde ráčí hovořit - i když se pár zoufalců snaží nafukovat řetězoproblém do obludnějších rozměrů, než ve skutečnosti je :-)
Re: nove motory zabia interval vymeny oleja niekde az40000km
V USA napriklad je tendencia pouzivat lacne oleje, normal je mineral, plna syntetika je len na poziadanie a nie az tak castol.
Ale zas na druhej strane su tu extremne kratke doby vymeny oleja. Kolega Subaru Outback ma 3700 mil/5000km
Ja mam na Dodge Journey 3,6 myslim 8.000 mil - 13.000km.
O nejakych odidenych motoroch sa tu vobec nehovori. Neviem preco, ale mam pocit, ze toto je ten spravnejsi pristup.
...ale já jsem si taky objednal 1,2 TSI a těším se na něj i když se ty problémy objevily. Golf je prostě geniální auto, ale nic na světě není dokonalý. Soused má 1,2 TSI i pár dalších známých. Všichni jen spokojeně jezdí a dolévají benzín a směs do ostřikovačů. Známé mám i v servise VW a je fakt, že jisté šarže byly vadné i konstrukce nebyla 100%. Nicméně již dávno existuje řetěz nový + ochrana proti přeskočení a tím i rozhození časování. Dále je tu záruka 4 roky až na 120 tisíc km. A kdo si kupuje 1,2 TSI na nájezd 50 tis. ročně??? Já teda ne. Pak je tu kulance do 150 tisíc km, která u VW funguje a nakonec cena rozvodů u 1,2 TSI nezruinuje rozpočet, kdyby se náhodou vysypala ve 170 tis. Takže bych se z toho rozhodně neoběsil. A ono je to taky o způsobu ježdění... Služebáky trpí, protože se k tomu lidi chovají jak dobytek. Jízda tupě podle rádce řazení je taky nesmysl. Každej chlap s IQ těsně nad IQ zmrzlé makrely motor slyší a cítí a ví kdy řadit. Podtáčení a namáhaní motoru současně jen zvyšuje parazitní kmity a to řetěz nerad. Long-life olej je taky barbarství a půjde z auta hned co najedu 2-3 tisíce a hezky půjdu do klasiky.
Nicméně tím nechci bezmyšlenkově hájit dokonalost VW, je to jejich chyba a měli to vychytat líp už v počátku, ale ono to šetření je prostě občas znát. Všichni chceme prostor, luxus, 500 koní, dokonalý podvozek, kufr 2000 litrů a cenu pod 200 000,- Kč ...ale to jaksi nejde. Všechno má někde své hranice a holt to občas skřípne. Tak se tady neperte :-) a každej si kupte co se vám líbí a můžete si to dovolit a pak si o tom v klidu povídejme.
Opel aj s Fiatom maju podobny problem, a to je pokazena povest pred 20 rokmi. Povest sa naprava tazko no. Tu Astru mas velmi peknu a co sa motora tyka (resp rozvodov) neviem o ziadnom probleme motorov 1.4t , 1.6t. Ak chces, mrkni na oplacke forum: forum.opelclub.sk
Ahoj, přečetl jsem článek, přečetl jsem diskuzi a vidím, že je to kidání špíny na jeden nebo druhej tábor. Chci se zeptat jestli je mezi vámi někdo, kdo má osobní zkušenosti (mechanik, vlastník) s motory např od Opelu. Pokud se nemýlím ti jedou v řetězech dost(1,2, 1,4, 1,4T u 1,6 si nejsem jist), jsou v povědomí čechů brány, jako nespolehlivá auta. Ale nikde ani v článku ani v diskuzi jsem se nedočetl o jejich problémech.V tabulkách spolehlivostí se pohybují někde nad polovinou dokonce Astra J byla označena Dekrou jako nejspolehlivější ve své třídě.
Já osobně bych nedal na doporučení výrobce a olej měním po roce nebo 15tis a u staršího auta v rodině dokonce raději po 10tis. Ptám se i proto, že v rodině máme ze 4 aut 3 Opely tak na co se mohu těšit.
destrukce motoru z příčiny povolení napínáku v 80 tisících km a 2 letech stáří auta. Nová hlava a oprava celkem za 145 tisíc Kč.
Rozhodně tedy nejde jen o problém slabších motorových verzí.
Re: nove motory zabia interval vymeny oleja niekde az40000km
Omezují při konstrukci, jsou hlučnější, celkem trpí a mám takový pocit, že mají větší ztráty. Je to celkem netradiční řešení a nepoužívá se většinou ani v motorech, kde by šlo použít bezproblémově.
No vidíš. Já vím taky o problémech prvních kusů TDCi od Forda že to byli nespolehlivé motory jelikož se okolo 80 tkm vydíraly čerpadla a pak to odnesly i vstřiky oprava v té době stála cca 50 000,- a nedělám z nih ty nejhorší motory. I když některé novější kousky najedou bez problémů max. 150 tkm a je to to samí. Taky bych velké procento vydřených čerpadel připisoval majitelům aut kteří tankují řepku jen aby ušetřili, jelikož na druhou stranu znám kousky které mají nejeto přes 200 tkm bez problémů. A taky to nic neznamená ;-)
Ty si psal o 1,8 a zrani oleje. Tohle je 2,0 a kvuli netesnosti se smichaj tekutiny v motoru, pak se to prehreje a je to v haji. Zrani oleje je jina pohadka :-)
Ale jinak souhlas, pristup VW se mi nelibi. Mozna v ramci honu za svetovou jednickou sla kvalita dolu a cenovy boj mezi automobilkami kvalite taky neprida. Setri se na tom, co neni videt, pac kvalitni plasty prodavaj lip nez spolehlivy streva.
Mozna to ale bude v ruznych zemich ruzne - jak rikam me to ve svedsku opravili uplne na sve naklady. USA bych do toho nemichal - jine eko normy, jine naroky na spotrebu.
Ved o tom som pisal (najdi si aj goodwill). Toyo nie je svata, ale VW jeden zmala dava len 2 roky zaruku, problemy riesi na zakaznikoch, a to co riesi VW s motormi a co TT je podla mna nepomer. A ten pristup ...
To com ja riesil je az neskutocne - od podvozku, elektriky az po motor.
Ano Passat najpredavanejsie auto - pre frimy (86% v DE !)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mrtvy motor 1,4 TSI - skoda 6200 Euro. Majitel 3400 Euro. Parada !
To je cca vyrobna cena ... cize VW z obliga.
[odkaz]
TPI 2024866, TPI 2025206 - to mas kody vadnych dielov rozvodov pre 1,8 TSI.
Asi tolko k tomu - Europa pre Europu - smejdy (tovar + servis). BMW / Daimler podobne smerovanie. V USA Passat len 2,5L a 3,6 FSI preco ziadne bombove TSI ???
Ze nevis? Tak si o tom precti:
[odkaz]
Je to sice svedsky, ale translator ti to prelozi. Nerikam, ze toyota je totalni kram, jen to, ze probemy nejsou jen u VW. Kdo to nevidi, je u me zaslepeny VW hater. A ze si po spatnych zkusenostech nekekoupis dalsi audi chapu. Chapes ty, ze jini maji zase s tim samym audi zkusenosti dobry?
Vadi mi vykriky typu "Pri VW si proste treba uzivat ergonomiu a plasty v garazi a hlavne nejazdit" s priblblym smajlikem na konci. Nic ve zlem.
Toyota ? Hmmm, neviem o totalnom zakyse typu - mrtvy motor v 15 tkm ... to je ten zasadny rozdiel.
(Omielany problem 1,8 VVTi - zranie oleja sa menil poloblok do 8 rokov a 200 tkm gratis.)
Aj nafotve problemy sa objavuju po 100 tkm a nezoberu so sebou cely motor. 8-s
Nenavidim VW ? V tom nie je. Nie som * co jazdil 8 rokov VW znacky a po problemoch kupi znova to iste !? To by bola co za logika ???
Podobny zkusenosti maj i majitele jinych znacek. BMW pocinaje a Toyotou konce. Jak moc statisticky vyznamny vzorek to bude netusim, ale to asi ani ty ne, co se tyka VW.
Prijde mi zajimave o tom diskutovat - konec koncu, kdybych si tady na auto.cz neprecetl milion clanku a diskuzi, asi by me nenapadlo jet do servisu okamzite, kdyz se ozval prvni rachot od motoru (typicky v patek odpoledne).
Ale proc se tady hned opirat do celyho koncernu proboha? Vzdyt to uz je takovy automobilovy rasismus. Jedni VW totalne nenavidi, druzi jsou zase zaslepeni fanatici. To se fakt neda bavit trochu objektivne???
Btw: za onu opravu napinaku retezu, vymenu oleje s tim spojenou a dalsich X veci, na ktery meli zrovna hlaseny vady si samozrejme nerekli ani korunu.
miromena neber vážně, když tenhle ňouma nemá argumenty, tak plácá, že dotyčný troufalec píšící "škaredosti" o VW nevlastní auto, není řidič, je zobák a podobně..hold je třeba ho brát s nadhledem a bavit se .-)
Místo mozku z VW kostku no. Ten elaborát co tu vpylodil je naproisto těžkej úlet, toální lbábol plný změsměšnovaní ostatních a bagatelizování problému firmy Spojené předražené, vlkohrad >:D
Audi A4 po zaruke (DE):
- officialna zvolavacka z INGOLSTADTU - malo byt zadarmo. Zadarmo sa na to len pozreli. Vraj si to mam zaplatit. HOT line AUDI AG (DE) - to si musite so servisom vydiskutovat :no::no::no:
- vymena rozvodov v inom AUDI servise - ano 1300 Euro a bez zaruky :no::no::no:
- nahradne vozidlo ? Iba ak slapacie.
BTW Remene spat ?! Roztrhnute TDI este nikto nevidel ? A co skratenie intervalu na 60tkm pri TDI PD 85kW.
Toto iste s rozvodmi ma VW na "programe" cyklicky od roku 1992 (VR6). A prave prve verzie TSI tento problem nemali (autobild test na 100tkm), ale "optimalizacia" vyroby 2006 - 2008. Casto je kulancia pri tomto probleme u TSI menej ako 50% (autobild). Problemy maju vsetky TSI do 2.0.
Pri VW si proste treba uzivat ergonomiu a plasty v garazi a hlavne nejazdit >:D
pročetl jsem si diskusi a koukám,ani píp od koncernistů kde je WL,GTi a jim podobní?? Teda jedna typická křeč od GTi -ho se tu objevila ale jinak nic moc :-(
Ono tady ve strednim svedsku by to bylo do jineho nejblizsiho servisu par desitek kilometru a ja se bal jezdit s plandajicim retezem mimojine i proto, ze vymenu celeho motoru by za tyden zarucene nestihli. A jen tak pro zajimavost: ve svedsku se pres leto zivot temer zastavi, nikdo nepracuje, takze v jnem servisu (ani jine znacky) by to asi stejne nebylo lepsi :-)
To zni lip. Co to bylo za znacku? Skoda ma zaruku mobility a nahradni auto dostanes taky - ale jen pokud tvoje auto musi byt odtazeno. Cili kdyz jsem prijel sam za 5 minut 12, tak mi nabidli akorat jizdni kolo :-)
Bylo tam popsano docekla dost veci, jestli se to dá označit za blbosti si netroufám tvrdit. Vyjadřují se tam technici servisů, pokud to není pravda, pak by přece měli ty motory dostat plné doporučení nebo jen dochází ke zveličování faktů, to nevím. Jeden motor taky neřekne, jestli jsou všechny cajk. Problém je v tom že jednoduchá amtosféra jakou vti je by měla hrát z hlediska spolehlivost prim a nemělo by se tohle vůbec psát.
Je zajimave kolik tvari mistniho Audi/VW/Skoda klubu se pod timto clankem vubec neukazalo >:-[] Mno, asi musime pockat na nejaky clanek o tom jak BMW bude nasazovat 3 valce nebo jak Hyundai hnije >:D
To, že někdo nesouhlasí s výsledky testu a má jiný názor nebo i osobní zkušenost je zcela normální a je logické, že to napíše do diskuze jako ty.
Co moc normální není je reakce některých křiklounů, kteří místo aby dali nějaké argumenty ohledně testovaných aut proč si myslí opak než redaktor tak se "vzmohou" pouze na urážky redaktorů. A z těchto "bojovníků" kteří prakticky nediskutují o autech, ale umí jen rozhazovat plivance jsem si dělal a budu dělat vždy jen legraci.
K tvé zkušenosti se servisem nelze než doporučit okamžitou výměnu, servisů VW/Škoda je jako psů a pokud se někdo nechová jak má tak není problém zaťukat o dům vedle.
Ducati má desmo, tam jsou síly na řemenu mnohem menší, klidně by se dal použít i nejhorší řetěz - nemusí se překonávat extrémně silné pružiny na ventilech.
Já mám jinou zkušenost : na auto 2004, mimo jakoukoliv záruku, mi přišla svolávačka na kontrolu upevnění krytu kabelu akumulátoru v zavazadlovém prostoru. Po registraci a několika omluvách mi byl nabídnut náhradní vůz na celý den. Plánovaná délka kontroly a případné opravy byla 45 min., tak jsem auto s díky odmítl, že si počkám. Dostal jsem hned automaticky kávu a vodu a asi za 30 min. bylo hotovo. Palubní systém mi hlásil brzy kontrolu výfukového systému a celkovou inspekci, to jsem ale nepožadoval. Přesto obojí mlčky provedli a vymazali z paměti. Na otázku co jsem dlužen mi s další omluvou sdělili, že samozřejmě nic.
>:D tak domu říkám zaslepenost a demence. Začneš tak hezky a přejdeš hupem do věci která se rozhoří v každé diskusi pod "senzačním" tématem :-) Jen abys ty zrovna nejezdil svým GTR 1:18 po pokreslený zdi a nejezdil do školy na kole... má tohle psaní o hov..nech nějaký smysl? jsi teď připadáš nejchytřejší viď? jak jsi všechny dostal že jim vidíš o obejváku? hm? tak si to užívej :-)
Ten test mi přišel přitažený za vlasy a prostoduše prvoplánový, celkově pod úroveň, tak jsem ho zkritizoval. Tenhle článek mi přijde zajímavý a jelikož nejsem z oboru, leccos jsem se dozvěděl. Tak proč ho nepochválit? Pokud bude redaktory zajímat názor čtenářů a budou se jím do určité rozumné míry řídit, nebude důvod odcházet. Budu nejradši, když si tenhle server udrží úroveň, kterou míval, tak jako jsem psal pod tím testem s rapidem. Říká se tomu konstruktivní kritika.
K motoru: mě začal přeskakovat až ve 40 000km. 20 minut po tom, co se hluk objevil jsem už byl v servisu. Trvalo týden, než to opravili, protože dřív neměli volného technika. 12 hodin poté, co mi auto vrátili mě čekalo 1300 km cesty, která se nedala zrušit, takže byl dost stres, aby to stihli včas. Ten týden jsem proklínal Škodu - VW ne za to, že jejich motory trpí tímhle problémem, ale za to, že nejsou schopní udělat preventivní svolávačku a civilizovaně, plánovaně a bez stresu problém napravit. Že by to stálo peníze - no a co, to je jejich riziko podnikání.
Člověk si při čtení připadá jak na diskusním řetízkáči. Horní článek samozřejmě nepopisuje reálnou situaci na silnicích, koneckonců je dobře vědět, že procentuální vadnost motorů VW je pod celoevropským globálním průměrem. Četností výskytu reálných silničních závad je to tedy zcela okrajový problém. Samozřejmě, že znalecké ústavy, vědecká a vývojová centra podrobují stávající motory podrobným zkoumáním, a zjištěné výsledky následně automobilky uplatňují ve výrobě. To je zcela přirozený stav.
Problémem poslední doby ovšem je především takříkajíc motoristická nevzdělanost. Stále větší procento řidičů za volantem jsou dokonalí laici, nemehla. Však to znáš, to poskakování na křižovatkách, rozjíždění se na druhý či třetí převodový stupeň, zastavování vozidla bez vyšlápnutí spojky a podobně. Následné plačky v servisu, že ti přeskočilo v motoru, jsou jen logickým vyústěním tohoto stavu.
Jistě, jsou i objektivně známé problémky, například přeplňovaná PSA jednašestka, s tím souhlas, tam to skutečně přerostlo v témíčko hodné zamyšlení. Na obranu PSA však napišme, že výskyt této motorizace v předmětných vozech je zcela okrajový. Jiná věc je počet vyráběných motorů TSI, ano jde doslova o milióny. Statisticky podchycený výskyt závad, tedy závad předmětných, je však u dotčené motorizace natolik marginální, že případná negativa v podobě odklonu potenciálních zájemců nezaznamenává žádná z konkurenčních automobilek.
To jenom krysí diskusní kvikot a pištění mladých motorismem nedotčených diskusních zobáků čeří neurvale hladinu reality. Stále je to tak, že GOLF je nejprodávanější auto Evropy absolutně, Apoštol nejúspěšnějším středním sedanem a tak dále a tak dále.
Tedy shrňme - Technika moderních aut, ausgerechnet motorů je složitá, sem tam se logicky vyskytne závada. Závada se opraví a... jede se dál, močálem černým kolem bílých skal. Vlastně promiň, ty nejedeš nikam, ty jen oblizuješ stěnu nad pelestí s geteerkem na křídě a svojí pubertu kojíš na diskusích než pištěním jak holka prvnička v pánské sauně...
Vsechny neodesly, nektere neodesly vubec. Ty co odchazeji ovsem odchazeji prave po zminenych 25-30tis. km. To ze ty jsi se s tim nesetkal neznamena vubec nic, to mi muzes verit...
Všechny odešly nejpozději ve 30 tkm jo? Zvláštní že jsem se s tím ještě nesetkal a to znám několik kousků a jejih první majitele kteří nemají problém. Je mi jasné že kapcita v automobilovém průmyslu jako jsi Ty o tom musí vědět víc ;-\ Víš ono čist si články a vlastní vědomosti a praxe je neporovnatelná věc ;-)
To víš kdyby se to týkalo K nebo H tak se o tom ani psát nebude. Jelikož se to děje koncernu VW tak je to na každém sloupu. Jediné s čím jsem se zatím setkal a to ne jednou bylo pootočené vačkové kolo. Kolo není pojištěno klínkem drží jej pouze šroub.Ten kdo alespoň jednou viděl na vlastní oči rozovody byť jen 1,2 HTP mi potvrdí že PŘESKOČENÍ řetězu je nereálné, i s napínákem bez tlaku který je díky pružině pořád napínán je díky obtočení jak kliky tak vačky nemožné přeskočení. V rodině Byla jedna z prvních Fabii HTP s nájezdem 115tkm za 5 let a s rozvody žádný problém a to se auto jezdilo převážně v oblasti kde bylo v zimě i mínus 28° C. Stačilo jen měnit v čas olej, používat kvalitní a hlídat jeho hladinu. Podotknu že auto nebylo od první garančky kvůli záruce již nikdy v autorizaci.
Dovolím si poznamenat (sice pozdě, ale .....) , že řekneš-li A, musíš říct také B.
Se zvětšením řetězového kola se sice zvýší obvodová rychlost, ale úměrně se samozřejmě sníží přenášené síly.
Volba nejvhodnějšího poměru obvodové rychlosti, přenášených sil, zástavbových možností a schopností jednotlivých typů řetězů a maziv je v principu látka středoškolského strojaře. Problém je v tom, že v auto-průmyslu se musí mnohdy hodně takových celků dimenzovat na hraně životnosti ve vztahu k použité kvalitě a cenovým limitům, aby s řádnými životnostmi nevyšlo auto nakonec o hmotnosti 8 tun a veliké jako autobus nebo drahé jako 1km dálnice v ČR.
To není třeba, to zde předvádí bojovníci. Chlap když řekne sbohem tak jej již nikdo neuvidí, bojovník ovšem do rána zapomene podle hesla čo bolo to bolo.
Ty retezy odchazeji po ujeti 25 az 30 tisic km, tedy pred prvni predepsanou servisni prohlidkou. Tak o jake zanedbane udrzbe tady placas... 8-s:no:
VW si o problemy rekl sam, tak to nezkousej hazet na uzivatele. Kdo do problematiky vidi, vi, ze menit olej po vic jak 15tis. km motoru rozhodne neprospiva.
Že motory s řetězem od VW nemají problémy. Stejně jako bych netvrdil že za některé z nich nemůžou uživatelé sami. Nízká hladina oleje, přejetý interval, používání nekvalitních olejů, vytáčení chladného motoru. To vše má nepochybně nepříznivý vliv na funkci hydraulického napínáků u kteréhokoliv motoru. Jelikož jsou Češi známí svým laxním přístupem k údržbě aut bych viděl zásluhu na problémech tak 50:50 výrobce něco ošidil - nevychytal , zákazník taktéž a průser je na světě.
Víš to co si kdo koupí je jen jeho věc, někdo si raději připlatí jen aby neměl Fiata. A co se týče otěrových lišt v barvě nechápu smysl? Kdejaký škrábanec je hned vidět a co se týče lišt na dveřích není jejich výměna zrovna jednoduchá, málokterý výrobce dodává nové lišty v barvě vozu a trefit barvu s tou na voze je taky legranda. Když lišta tak jedině černá :yes:
"...vyhrožovali hromadným odchodem z acz na protest proti článku převzatému ze SM vedle nejsou protože jsou tady. A opět, světe div se, pod článkem převzatým ze SM."
Takze jeste jednou - ty tady vidis vrkuboye? Nebo je clanek o Polu ze SM?
Takze ani to chapani ti moc nejde, jak koukam. Projdi si poradne celou diskusi tady i pod tim clankem na ktery se odkazujes, dvakrat i trikrat, cti nahlas, klidne si ukazuj prstem a pak se vrat a zkus to znova a lepe...
PS: Opet tam mas slovo, kteremu evidentne nerozumis...
nove motory zabia interval vymeny oleja niekde az40000km
no aky moze byt olej po 30000km?kamos daval olej do laboratoria po 20000km a,povedali mu ze viac by mazalo blato;-) pre to odchadzaju retazre inak nechapem preceo nerobia rozvod cez ozubene kola ako vm motor aj ja mam jtdm a druha vacka uz ide cez ozubene kola uz sa to mohlo dotiahnut aj dalej he
Koukam, hloupost u tebe dosahla gigantickych rozmeru. Mala rada - opravdu se vyhybej slovum, kterych vyznam ti neni uplne jasny, ty ucebnicovy priklade...
Já jsem možná vedle, ovšem bojovníci proti bulvárnímu odpadu co vyhrožovali hromadným odchodem z acz na protest proti článku převzatému ze SM vedle nejsou protože jsou tady. A opět, světe div se, pod článkem převzatým ze SM. >:-[]
Potíže s chápáním psaného textu ve Světě motorů mají jeden den bojovníci proti bulvárnímu odpadu a druhý den při čtení stejného SM jej zase nemají. Učebnicový příklad oportunismu.
Akosi zabudas na sefdizajnerov-putnikov, ktori pobehali uz vsetky europske automobilky!!! Tak isto je to aj so strategickymi top manazermi, ktori rotuju po europskych centralach!!!
korejci jsou jen tak daleko,co jim vyvinuli přeplacení inženýři přetáhlí od evropských výrobců,bez nich by byli totálně v prd€li,navíc když píšeš o globalizaci,pak je tvoje úvaha hodně mimo,že? :-!
stejně jako jiné svolávačky jiných výrobců,zpravidla systémem "ticho po pěšině" a při roční prohlídce mění díly, naprosto běžná věc,jen polovzdělaní pisálci(ne ty)tady na tomto webu se tomu diví,no nic... ;-)
Zeptejte se pejskařů, co to dělá s přešlechtěnými tvory - vypadá to hezky, na pár výstavách to pěkně capká, ale pak ty náklady, operace a nakonec - bolestivé rozloučení a ukončení trápení...........
Proč jen mi ty moderní motory připomínají ty pejsky?
Ještě, že existují automobilky, které mají atmosféry s velkými objemy..... Vlastně.... kdybych si byl pomyslel, že dvoulitr budu považovat za velkoobjemový motor??????
Ano - mířím Subaru, GM apod.... Maně mne napadá úryvek jedné reklamy..."Zde jsou věci ještě v pořádku............."
Myslím že to jinak, ten řetěz má své výhody a za určitých okolností své nevýhody.Vždy je kapku něco za něco, záleží na konstrukci motoru jeho "okolí".Jsou motory a VW je má také, kde tenhle problém není.Takže chyba je jinde a imho nejen v řetězu.Nakonec TSI-řetěz se budou dále vyrábět.Jinak i řemen jako takový má své vyhody, je tižší a hlavně VW a delaerů za výměny připluje hodně peněz, takže při rozhodovaní jde i o peníze.Náhradní díly jsou taky bussines a ne zanedbatelný.
Jseš blízko pravdy. Z neschopnosti VW udělat motor z řetězem se udělá výhoda,řemen bude zase moderní a řetěz u konkurence bude zastaralý a nespolehlivý. :-)
No tady se to určitě dozvíš >:D , tady všichni diskutující mají osobní zkušenost minimálně s jedním prasklým r. řetězem u jakéhokoliv TSI. Samé já četl, já slyšel, známej známého atd., proč už sem konečně nenapíše někdo, komu se to fakt stalo...prosím, zajímalo by mě to, máme doma 1,4 TSI najeto 70 tis a zatím žádné náznaky :-O Kauzu r.ř. TSI tím samozřejmě nezlehčuji, ale fakt o tom všichni zasvěceně mluví a nikdo mi na přímou otázku zatím nedal přímou odpověď, natož ukázal nebo dokladoval takto poškozený motor. Je to trochu jako s elektrickým proudem, nikdo ho neviděl a přesto všichni víme, že existuje.
Hned, jak se objevily první zprávy o problémech s řetězy u VW jsem věděl, jak to dopadne. VW přesvědčí své zákazníky, že ostatní jsou na tom ještě hůř a z průseru dokáže udělat výhodu. To se taky stalo. Dnes VW své zákazníky přesvědčí, že řemen je lepší a použití řetězu u konkurence je zastaralé a nespolehlivé.
Tak o tom nic nevim. Leda bys mel na mysli vysokou spotrebu oleje u dvouapullitru do roku 2005 (zmena materialu pistove skupiny). Pak opravdu mohlo dochazet k "problemum s mazanim" >:-[]
Tak to bych tedy nerekl uz jen kvuli tomu, ze u V6 jsou retezy 2 ;-) Drtiva vetsina motorek je DOHC a aby se ventily stacily pri tom kalupu zavirat, jsou na kazdym dve pruziny slusne silny. Vyrobci se sice snazi - napriklad vyrabi lehoucke dute ventily s naplni dusiku, ale omezovac nekde za 16ti tisici u sestistovek je mazec. A to nemluvim o tom, ze v Japonsku se pro mistni trhy vyrabely ctyrvalcove dvestepadesatky s omezovaci na 20ti tisicich :-O >:-[] [odkaz]
že konstruktéři VW to s ojebáváním trochu přehnali a že u Hondy a BMW tento problém řeší a začnou montovat upravené díly,tam se totiž jen nepláče.Koncern jen balamutí zákazníky...Tady o spolehlivost vůbec nejde.Řetěz je mnohem dražší než řemen,to je ten hlavní důvod.Spolehlivost poddimenzovaného napínáku a řetězu je jen další snaha jak nenápadně přejít na lacinější řešení,aby to víc sypalo.
U auta může být "doživotní" klidně 5 let/ 120 tisíc km. Tenhle výraz není moc určitý. A tvůj styl používání si může žádat kratší intervaly, než jsou doporučené.
To já viděl Buell jednoho experta co si vypustil olej z převodovky v domění, že je to motorovej a dolil si nový převodový do motoru. Netušil, že to má narozdíl od většiny motorek olej jak v motoru tak v převodovce a po pár desítkách km se mu zadřela převodovka a ostrouhalo mu to hnací řemen na zadní kolo. Naštěstí si na tom nerozbil hubu.
To celkem odpovida postrehu o japonske kulture, ktery jsem kdesi cetl - "... pro Japonce je veci osobni cti, ze praci, kterou ma udelat, udela poradne".
Velká obvodová rychlost je problém z hlediska mazání. U motorek se můžeš setkat právě s mazáním olejovou mlhou (a možná i u některých aut). Do toho máš řídký olej. Tady půjde o skladbu různých faktorů a podle mne mazání není nutně ten nejzávažnější.
Příslušenství je velký problém. A odlehčování vnitřností nepřispívá - všechny změny jsou rychlejší, náhlejší. Proto se mi líbí některé hybridy, například nové GS. "Alternátor" je připojený přes převodovku, veškeré příslušenství je elektrifikované.
vzdyt uz napsal blob, ze problem nejsou otacky ale vibrace, ktere jsou nejsilnejsi pri volnobehu a pak pri prudkych zmenach zateze, treba kdyz se sepne nejaky pomocny agregat nebo kopne prevodovka. A taky napsal, ze cim delsi retez, tim je to horsi, teko cekat , ze motorkovy retizek 14 cm na delku se vytahne o milimetry, coz je u TSI ckoveho retezu denni chleba...
nekde tu jsou linky na fotky, centimetr pruhyb na useku retezu v delce 10 cm.
to jsou detske nemoci... oni to i u VW vychytaji.
Spis me silene krkaji ty kecy, co u toho VW mel, vzpominate ?
1. reakce problem neexistuje
2. reakce, problem je velmi ojedinely, tyka se par kousku , vada u dodavatele, opotrebovany nastroj, svolavacka neni, resi se kulanci
3. reakce uz nebyla, ale jiz se bere jako fakt, ze vada se tyka vsech 1.2 1.4 TSI z prvnich serii, cemuz nasvedcuje prepracovany napinak, pojistka proti preskoceni a novy soft RJ.
Preventivni vymena retezu se nedela, protoze VW ceka, jestli to nahodou neprezije zaruku a pak uz to neni jejich problem
No a já jsem viděl na kmarádově Yamaha TRX, kdy se vlivem nedostatečného mazání kousla vačka(TRX nemá kontrolku oleje a regulátor tlaku je nešťastně navržen) a protože řetízek neměl kam přeskočit, tak očesal komplet zuby na klikovce-motor kaput :-O
Uveď co konkrétně zkopírovali od VW. Korejci jsou o pěkný kus dál než Evropa a nemyslím tím jenom automobilový průmysl. Pokud vím, tak poznatky a zkušenosti jednoho využívají druzí, svět je totiž globální. Plno součástek pro výrobu se nakupuje u subdodavatelů a ti jsou mnohdy stejní pro VW i korejce (např. vstřikovače BOSCH pro CRDi a TDi).
Asi jo, přece jen motorka je miláček, na auto většinou lidi kašlou. :-)
Můžu se zeptat co máš? Já bych chtěl něco ve stylu Monsteru 600 nebo KTM Duke (víceméně cokoli v téhle kategorii... :-)
Já myslím, že to bude z velké části právě jak krátkými intervaly výměny oleje (ročně, tj u normálního použití třeba po 2-5K) tak i tím, že řetěz není propagovaný jako "lifetime", např u mojeho 500ccm dvouválce jsem předepsaně měnil v 25ti tisících.
nj, zato predaje Golfu boli na prvom mieste a TSI malo pomer 53% vs TDI co na to povedat. Fiat si uz dnes nekupi nikto, aj keby VW urobil neviem aky srot motor.
Chyba je ze beres fauwe za nejakou bernou minci, ale to muzes brat potom taky polsky a nedejboze i cinsky varobek.
Nemel jsem problem s remenem a ani by nebyl kdyby nahodou praskl. Nedoslo by ani tak k potkani. Co na to koncernove remeny a jejich potkani po prasknuti, taky to bude v poho?
Ted mam retez a jsem radsi, navzdory vtipnejm clankum o konkurenci >:-[]
No jo, někdo musí ten motor vyvinout a odzkoušet, aby to pak mohli korejci za pár let zkopírovat a prodávat levněji. To se jim to vyskakuje, když nic pořádného sami nevymyslí.
Já nevim jak ty, ale byl jsi u toho když mi technik řekl že je to svolávací akce na turba ? Nebyl, tak si prosimtě tohle chytání za slova odpusť. A pokud máš přístup do interních záznamů automobilky, tak se zajisté můžeš podívat že na turba byla vyhlášena svolávací akce.
Ve světle těchto problémů koncernových motorů ještě více vyniká genialita italských motorů Fire, které ve své době předběhly konkurenci o téměř 30 let. Tyto motory jsou prosně nesmrtelné. A Fiat dále určuje vývoj.
...asi firma se samými antiřidiči.
My máme na firmě samé škodovky a jezdí bez potíží. Stačí řádný pravidelný servis a slušné zacházení. Do 250.tis. km jen brzdové destičky, sem tam žárovka a nějaké drobnosti jako u jakékoliv značky. :-!
Na tom něco bude. Myslíš teda, že rychlost rozvodovýho řetězu u motorky nepřesahuje těch 14 m/s? Nechápu pak ale proč by to u auta taky velikostí hnacího kola na klice neshodili pod 14 m/s ;-\
Tak, tak, uz mi to tady fakt pripada jak na blesku, proste je z toho treba udelat kolektivni problem automobilek, aby neklesly prodeje, kdyz se blizi ten rok R, 2018 >:-[]
Presne, pokud se neobjevi nic na clubovych forech, je to kachna. Kde jinde by se mel problem objevit jako prvni??? O TSI a turbech toho fauve-club byl plnej a tady nam huceli do hlavy ze o nic nejde >:-[] Tento clanek SM je podobna sr.cka, jako ze Rapid je nej volba >:-[]
Pro porovnani:
[odkaz]
To byl fór, vím moc dobře, že současné motory od Fiata patří ke špičce v kategorii. Narážel jsem jen na prodeje Brava za poslední měsíc. Někde tu byl nedavno článek. :-)
Nevíte, jak to vypadá s trvanlivostí řetězu u 1,8 TSI? Všude jenom mluví o 1,2 nebo 1,4. Zatím jsem slyšel, že práh životnosti 1,8 TSI je asi 230000 km, kdy začne odcházet klikovka. :-O
No koncernove receno, japoncici delaj ty svy motorky proste spatne, pac tam pouzivaj retezy a koncern jim jiste v brzke dobe navrhne vylepseni. Jezdit na koncernove motorce by byla sebevrazda. Cekat jak mi u nove motorky v zatacce dojde k potkani motoru a zaseknuti zadniho kola >:-[]
Kamos podklada turbo podobne na nafte. Spojku znamej "ulomil" na Scoutu v 80 tis., ulomen nejaky valecek a muselo to do servisu na vymenu. Vrzajici vsechny dvere ani neresi. V 90tis. odesla Lamda. Retez a vymenu bloku dalsich dvou kolegu uz jsem kolikrat uvadel.
Možná máš pravdu, po zkušenostech s oktávkou - 280tkm, fokusem1a2 - 350tkm, astrou - 150tkm, Accentem 200tkm a i30 15tkm nemám zkušenosti a nejsem řidič. Pro pořádek to jsou auta, které jsem přímo vlastnil nebo vlastním, jinak služební do toho nepočítám.
Ja hovorim z vlastnej skusenosti a skusenosti mechanikov z dvoch autorizovanych servisov v BA. Ak mas ine skusenosti, tak sem s nimi, rad sa dozviem nieco nove :-)
Zaujimave poctenicko na strankach VW klubu:
[odkaz]
[odkaz]
Kto by to do toho VW a ich etalonu Golfu povedal.
Nedavno som niekde cital nejake blaboty na nenemecke auta a pre Fiat tam bolo nieco o tom, ze majitel stoji kazde rano pred autom a vrta sa v motorovom prestore. Co na to hovoria majitelia Golfu?:
"Udělal jsem to tak, že jsem před každým studeným startem zapnul kameru a čekal, zda zarachotí či nezarachotí. Nahrávky jsem předal servisu. - 1.2TSI"
Převod mezi úhlovou a obvodovou rychlostí dává právě poloměr kola. Když to vezmu do extrému, vem si kola s obvody 5 cm a 100 cm. Na stovkové si dej běžný automobilový motor točící řekněme nejvýše 6500 otáček. A na pětkové si dej motocyklový točící 15000 otáček. Kdo má větší obvodovou rychlost řetězu? Auto 6500 m/s, motorka 750 m/s.
A to si představ že jsou automobilky ktere se svym zakaznikum chovaji ještě huře. Tak si dej pozor až budeš jednou řidič aby jsi u nějake podobne automobilky nahodou neskončil.
Typický japonec. Všichni brečí kolik svolávaček dělají, ale ty jsou vždy PREVENTIVNÍ. Funguje to tak, že narazí někde na nějaký problém o kterém si myslí, že by ,,mohl,, v budoucnu zazlobit a tak radši sáhnou do kapsy a udělají svolávačku. Já třeba na subaře byl jednou, aby vyměnili plast pod motorkem stěrače, protože by ,, mohl ,, za určitých okolností spůsobit roztavení té minulé krytky.
Už se nemohu dočkat. Hrouti se mi cely svět a googlim kde v okoli je nejvyšši skala abych ten krumpl mohl z ni shodit.
Bože ten internet je šilenost a na některych to nechava zajimave nasledky.
To musel bejt ale už docela rachot, že by si toho možná majitel mohl všimnout :-) Co jsem viděl já, tak tam bylo takový kluzný vedení z nějakýho tvrdýho plastu, který vzhledem k tomu, že bylo mazaný asi klouzalo jak dámský přirození takže prodření v tomhle případě nehrozilo. Nejevilo to vůbec žádný známky opotřebení, takže asi dobrý.
Mozna to neni svolavacka, ale videl som tu uz viackrat, nieco na turbe sa meni.
Edit:
[odkaz]
a este bola minimalne jedna:
"VW se v minulosti pokusil napravit celý problém různými akcemi, například změnou vodících lišt, změnou krytu řetězu, dodatečným tepelným krytem na olejové trubce vedoucí z turba, změnou software řídící jednotky a také se měnily nějaké součástky při servisní akci s označením 15D8, která se týkala asi 5000 vozidel. - dfense.cz"
To by vysvětlovalo jeho trhání, ale ne přeskakování. Anžto mám dojem, že to co tu popisuješ by platilo u jednoválce u 4 válce ve chvíli kdy jeden ventil je otevřený a přestáváš přetlačovat pružinu ventilu začne klást odpor další sací nebo výfukový ventil na jiném válci, takže to asi nebude až tak markantní náhlý ráz. ;-\
Zaujimave, ze v mojej Toyote, ktora toci 8200 otacok, je tiez pouzita retaz, a o katastrofickych scenaroch s jej pretrhnutim som nepocul. A to 8200 otacok je dakde uplne inde ako turbene motory od VW. To ze koncern na autach setri na uplne vsetkom este neznamena, ze rozvodova retaz je zla, len sa asi treba ist pozriet za kvalitnejsimi a spolahlivejsimi znackami.
Bavíme se o rychlosti rozvodového řetězu, který se točí tak rychle jako klikovka. Tj u motorek běžně přes 10000 ot min. Takže tam se ten řetěz točí bratru 3x rychleji než u auta. Něco jinýho je to samozřejmě na zadním kole.
ten clanek mel odbornou uroven nula nula nic. Jestli nejake prvni serie 1.6 VTi mely problem, tak to pomerne rychle a ucinne vychytali, protoze tento motor je naprosto cajk, denni zkusenost.
"zvolavaciu akciu" na retaz ma i mazda, konkretne spociva v kontrole a doplneni čidla + novy software, podla vyjadrenia servisu ide o "preventivne" opatrenie aj ked este neboli zaznamenane ziadne problemy s kvalitou retaze.
Konkretne na mojej mazde 3, motor 2,2 nafta, vo verzii 136 kw, to bolo riesene vramci prvej prehliadky po 20 000 km.
Dufam teda, ze problemy s retazou sa casom nevyskytnu...
To je zase moudro. Přečti si článek a najdi mi tam něco o motoru V6. Píše se tam o HTP, 1,4 TSI a Honďáckým 2,2. Po funkční stránce jsou motory v motorkách a autech v zásadě stejný. Běhají ti tam písty, točí klikovka, vačka, takže v tomhle případě řešíš obdobný konstrukční problémy s tím rozdílem, že u motorky je to náročnější vlivem dosahovaných otáček. Myslíš, že HTP nebo TSI má nějaké metrové rozvodové řetězy? Souhlasím s tím, že je to poddimezované, akorát mi není jasný proč to pustí do série ve fázi nevychytaného prototypu. (GTI k tomu pak ještě napíše trapně BRAWO). Tohle přeci museli při testech motoru zaznamenat, tak proč to neřešili? Takhle si s tím dělají akorát ostudu u zákazníků.
Nevím kam chodíš na informace. Já mám prohlídku po 30tisících nebo 2roky, co nastane dříve. Cena servisu je srovnatelná s konkurencí a hlavně jsou minimálně poruchové.
rychlost ne ale urco budes souhlasit, ze je uplne neco jineho skubnout patnacticentrimovym retizkem ktery obhospodaruje rekneme 300g rozvodu a neco jineho skubnout metr a pul dlouhym retezem na kterem visi 5 kilo rozvodovych kol, vacek a pomocnych agregatu.
je to vubec slozitejsi, nez si tu plno lidi mysli.
napriklad (namatkou) k tematu kmitu na retezu:
Čím menší otáčky tím víc řetěz trpí a bylo to i snímáno kamerou se snímkováním 100Hz, kde pak bylo pěkně vidět zatížení řetězu. Pokusím se ten děj popsat. Jedná se o děje ve velmi malých časocých intervalech. Řetěz je napínán a otáčí vačkovou hřídelí, vačka začíná tlačit na ventil proti síle ventilové pružiny čímž se zvyšuje síla v řetězu. Při překročení vrcholu vačky trvale tlačí ventilová pružina na vačku, kterou začne otáčet rychleji než je rychlost řetězu a ten je na krátkou chvíli odlehčen v místě kde před chvíli docházelo k tahu. Těmito krátkými rázy může dojít až k únavovému lomu.
konec citace
No a ted si k tomu dosad lehke a relativne nizkootackove TSIcka, ovsem s dlouhymi a tezsimi rozvody nez maji motorky...podobnost s problemy z praxe ciste nahodna ?
No jo no, SM. Reklamní plátek ŠKODY AUTO. Už vím, to byl ten článek s podtitulem mezi řádky "Nekupujte 208VTi, Fabia HTP jakožto nejlepší auto své třídy je ta správná volba".
O nezaujatosti SM skvěle svědčí článek, který vyšel v únorovém čísle pod názvem "30 skvělých tipů" na koupi auta. Mezi oněmi "skvělými" auty nechyběly:
Škoda Fabia1.2HTP
Škoda Citigo 1.0MPI
Škoda Octavia Combi Tour 1.6
Škoda Roomster 1.4
ŠkodaFabia Combi 1.4
Škoda Octavia1.6TDI
Škoda Yeti 1.2TSI
Peugeot? ... ani jeden. Hlavně že tam v sekci luxusní auta byla Octavia s manuálně stahovanými okny . >:D
V autě řetěz není mazaný? Nebo myslíš, že ne úplně dostatečně? Jinak to co píšeš se zdá být logické. Prostě úspora za každou cenu, což si výrobci motorek prostě nedovolí. Jinak co jsem viděl motor z motorky (Suzuki nevím už jaká to byla) tak tam mají naprosto geniálně řešený vedení řetězu. Těsně nad řetězem je už kryt vačkové hřídele, čili je mechanicky nemožné aby řetěz přeskočil i kdyby plandal jak kšandy, prostě tam na to nemá dostatek místa a dřív než přeskočí se dostane do kontaktu s deklem. To samé je dole na klice. Prostě není tam kolem toho ozubeného kolečka místo. Pak to nepřeskočí v podstatě ani při totální poruše napínáku. Nechápu, že na tak něco jednoduchého ve VW po 8 modifikacích napínáku nepřišli.
V případě tý Fabie mýho táty šlo spíš o to, že najít auto s podobným výčtem vlastností je prakticky nemožné (9 let staré a přesto: první majitel, pravidelně servisované, nebourané, nestočené atd.). Lidi, kteří mají rozpočet na auto 50-60 tis. by koupili jakékoliv auto s touto charakteristikou. Jde o to, že vědí, co kupujou a nejsou podvedeni.
když mají hlavní slovo v konstrukci účetní! Už půl roku marně přemýšlím, jaké auto si za cca 350kKč koupit, abych mohl bez obav jet třeba do Francie na lyže. :-(
Byl o tom rozsáhlý článek ve S/M, nevím jestli je v nějaké formě na internetu. THP/Vti byly označeny jako nedoporučeníhodné, teda v rámci koupě ojetého vozu, 1.4 byla hodnocena lépe. Mě to přišlo divné, to ano, ale prostě japonsko/korejská škola tyto potíže nemá. Prý ten motor vyvinulo PSA s dotací pěněz BMW. Přijde mi divné, že by ty motory tolik konstrukčně ošidili.
Ktorá automobilka dnes nemá podmienenú záruku pravidelnými servisnými prehliadkami?? Je jedno, či máš záruku 2 alebo 7 rokov. Nehovoriac, že olej sa má meniť každý rok, aj keď km nenajazdíš.
Servisní intervaly motorek bývají mnohem kratší. I kdyby najela těch zmíněných sto tisíc, tak bude mít nejspíš už několikátý řetěz. Nemluvě o kraťoučkých intervalech výměny oleje. Motor také nemá tolik příslušenství (a co má, bývá "slabší").
Ty motory jsou v první řadě jako vysokootáčkové konstruované. A jsou vystaveny menšímu tlaku na snížení ceny a spotřeby.
Tiež sa mi zdá, že napriek obsiahlemu rozpisu technických dôvodov, sa za zníženou spoľahlivosťou reťazových rozvodov skrýva náš obľúbený cost cutting. Šetrenie na nesprávnych miestach si vyberá obete.
A je úplne jedno či máš v motore reťaz alebo remeň. Kým bude jediným kritériom pri jeho projektovaní, výrobe a montáži čo najnižšia cena, situácia sa nezmení.
;-) az mi ukazes tu motorku s vidlicovou V6 a rozvody podobnymi co jsou na ilustracnim fotu clanku.. tak dej vedet.
Spravna odpoved podle me ani neexistuje, rozhodne ne na akceptovatelnou delku.
auta a motorky jsou uplne jiny svet, hlavni duvod proc motorky rozvodovy retez netrapi je vtom, ze to je kompaktni konstrukce a malou zivotnosti motoru a jsou tam jinak urcene priority. Na motorce tezko budes mit metrove retezy hybajici kily a kily rotujicich soucastek a na aute zas nebudes mit tak brutalni zmeny otacek vyzadujici extremne pevne retezy, tak to vyrobce laka je poddimenzovat. I kdyby usetrili 0.01l na sto kilometru v eurotestu a 1 euro na kusu. Kor kdyz ty torzni kmnity a prechodove jevy se blbe pocitacove modeluji a na pevnost jim to vyslo se super rezervou.
Praxe se ale od pocitacoveho modelovani ponekud lisi...
Ony se asi kdysi v autech nedelaly az triradove rozvodove retezy pronic zanic.
Ale zkus to navrhnout jako konstrukcni reseni problemu dneska, ucetni te ukamnuji.
Nezbývá mi jen souhlasit. Koncern VW se chová stejně ke svým zákazníkům jako obchodní řetězce. Prodávají předražený šunt, lžou a využívají tuposti většiny populace, ale prodávají nejvíc a mají největší zisky.
Neřekl bych, že PSA/BMW jsou na tom stejně. Za prvé jejich problém s řetězy není tak častý a za druhé nikdy netvrdili, že neexistuje a hned změnili konstrukci napínáku.
Tak jsou horši připady kdy se automobilka k problemum už vubec nehlasila a to u značek kde by to člověk nečekal.
Každopadně s tebou souhlasim a mohlo se k danym problemum přistoupit vstřicněji a klidně i se sklopenou hlavou.
Žádné spousty ale jedná se jen o koncern VW a o jeden jediný motor PSA 1,6THP, který je vyloženě okrajovou záležitostí. Ostatní motory PSA a ostatní výrobci mají motory OK.
Tak pozri, keď už niečo kritizuješ je treba mať aj argumenty a nie len svoj "zdeformovaný" subjektívny názor...
1. Prehliadku musíš mať každý rok, to máš recht, ALE nemusíš prehliadky absolvovať v autorizovanom servise. Len je dôležité aby boli spravené všetky predpísané ukony. Viem o čom píšem, mám Hyundai a importér mi pred časom poslal túto informáciu.
2. Aj napriek bodu 1. som šiel do autorizovaného servisu na prvú prehliadku kde sa kontroloval aj tebou spomýnaný lak a karoséria no tá kotrola je grátis, za prehliadku som zaplatil (vrátane oleja a filtrov) 125,- Euro...
Takže to vidím skôr na tvoj zdeformovaný a roztékly mozog. ;-)
Je to za jednu prohlidku. A abych byl přesny tak v mem připadě to bylo po necelych 2 letech kdy jsem servis navštivil po upozorněni PP. A abych byl uplně konkretni tak tato serviska mě vyšla cca o 1000kč vice a to proto že jsem si sam v 11tkm vyměnil olej. Takže celkove naklady cca 140€.
Nečetl jsem ani na Peugeot clubu (a že se tam toho probere), že by byl řetěz poddimenzovaný, nebo byly nějaké problémy u VTi. Osobně mám najeto 61 000km a vše je OK. Kolega má 1.4 VTi a krom chronického problému s čidlem teploty je taky v pohodě.
O aditivech jsem slyšel, ale vysokooktanový benzín mi nikdo nedoporučoval. Občas ho tankuju právě kvůli obsaženým aditivům. Tedy nechci tu obhajovat vlastní garáž, ale právě že VTi mi přijde jako super motor. Tichý, na své poměry relativně svižný a silný, kultivovaný. Nechce se to k němu chovat jak hulvát no.
Pokud máš link na ten článek, kde se píše o slabých řetězech, docela bych ho uvítal. Pokud to ovšem nebylo ve SM, který je znám tím jak "miluje" právě Peugeoty. Vlastně všechny vozy krom koncernu VW.
Tak motory tady vzbudí posměch typu : ,, z dvoulitru jen 150 koní ?? ,, ,, subaru nutně potřebuje turbo ,, ,, Na to, že je to 3,6 tak to moc teda nejede ,, ,, Zrychlení za 11 sekund to se asi vážně zbláznili,, ,, čtvercový motor v dnešní době ?!%°§ ,, atd. .... Ale já jenom říkám, kdo se směje naposled ten se směje nejlíp.
Ano (ATM) motory subaru jsou možná výkonem pod úrovní dnešní doby, ale nakonec jsou to motory, které něco vydrží. Na klasický atmo dvoulitr nedám dopustit. Teď ho mám ve dvou autech 2010 a 1998 a věřím tomu, že oba vydrží ještě hodně dlouho.
Typický motor v motorce je čtyřválec se šestnácti ventily a dvěma vačkovými hřídelemi. O kolik je jich méně/více, než v motoru automobilovém jako je typicky třeba 1,4/1,6 16V?
Správná odpověď na ryccardův dotaz je ta, že motorky nejsou - aspoň zatím - tak tvrdě tlačené ke snižování nákladů a konstruktéři tudíž nemusí šetřit na místě, které by při případném failu znamenalo jistě nehodu s katastrofálními následky (motor, potkaný na vytočenou trojku ve dvanácti tisících otáčkách si jen těžko dovedu představit...).
Jinak na motorech Honda a Yamaha (pokud se nepletu) se používá mazání řetězu olejovou mlhou, zmíněné v článku.
Myslel som skor na Juniora funglovku, ze by sa moc nepredaval, ale asi mas pravdu, znacka robi svoje, ked prilepim na Samsunga znacku Apple, mam do hodine vypredane.
Zene ponukli na odkupenie Fabku II 1.4i, kombi, skoro v plnej vybave - neviem, mozno vramci triedy dobre auto, ale ja jazdim nizsou strednou a tam je rozdiel priepastny, tak sme ju nekupili, ale ked na tym tak uvazujem, tak by sa dala vyhodne predat :-(
No k těm Korejcům, dobře si přečtěte obchodní podmínky, aby pak někdo neplakal.
1. Každý rok na výměnu oleje a servisní prohlídku. Je jedno, že nenajedete km, ale jak nepřijedete padá vám záruka na vůz a pak je vám ta 5 a 7 let záruka k ničemu. Prostě vám ji zruší. Auta jsou levná proto, že si to od vás vyberou zpět právě v tom servisu.
2. Každý rok prohlídka karoserie a laku nevím kolik přesně se platí.cca 450
Ale hlavně design rozteklého másla mě opravdu neoslovuje. Někomu se to líbí, ale za pár let je to okoukané. Dávám přednost normálním tvarům a hranám.
Tohle nebyl Junior. A byl bych opatrný s tím neprodejným. Táta to dal do komisního prodeje, cenu nastavil docela vysoko. Auto se v nabídce neohřálo ani celých 24 hodin. 9 let staré, první majitel, jeden lehkej ťukes na plechy při parkování, jinak žádná bouračka, pravidelně servisováno v autorizáku i po záruce, s čerstvou technickou, s důkladnou servisní knížkou, nestočené, jednoduchej a spolehlivej motor. Žádná levárna, žádnej podvod, nic zatajenýho. Kupující se ani nepokusil smlouvat o cenu. Honem, honem, ať už je to moje, ať mi to nikdo nevyfoukne. Haha neprodejné, zlatý voči. Jen se po tom zaprášilo. Kupující dobře věděl, že auto jako tohle je jedno ze sta. Zaplatil původní cenu a ještě si olízl všech deset prstů.
no jo klasika starý dobrý 1.4MPI taky jsem tuhle fabii měl, kdyby mi nebyla odcizena tak jí mám dodnes, jediný co mě na ní trápilo byl posilovač řízení.
No jo no, to jsou ty stereotypy.
Hlavně, že takové Scirocco nebo Jettu montují samí blonďatí inžinýři s brejličkama. Ono i v tom Wolfsburgu letí v kantýně hlavně kebab. :-)
No, konkretne u HTP jde o zcela evidentni konstrukcni problem - viz clanek. Jinak ale celkove souhlas - tlak na snizovani nakladu, resp. maximalizaci zisku se negativne podepisuje na spolehlivosti.
Proč kamenovat. Měl jsem oktávku 1.generace 1,9D nalítáno přes 300t a zlaté auto. Jde o to, že ta kvalita u koncernových aut šla dolů sice pěkný a z kvalitních materiálů udělaný, super ergonomie, dobře slícovaný, ale nejede protože mu nefunguje motor.
Byl to tuším ročník 2001, nebo 2002. Ale spíš 2002. A motor byl 1.4 MPi, takže bez turba. Zlatý auto. Taky jsem se s tím něco najezdil. NIKDY nikoho z nás nenechalo viset. Nechápu, proč Škoda dělá kvalitativní sebevraždu.
No dobre, uplne vazne: mas F500, Panda, Lancia Ypsilon. O triedu vyssie MiTo alebo Punto, mozno Lineu alebo Sedici, co je vlastne SX4ka. V nizsej strednej Bravo, Delta, Giulietta. V triede MPV Freemont alebo vacsi Voyager. V strednej triede Lancia Thema. No a potom este rozne derivaty modelov ako F500L/C, Doblo, Qubo. Chyba kombi, buduci rok by ale mala prist Giulietta... podla mna dobra ponuka
Vypnutí a zapnutí motorku pomohlo pouze jednou, dvakrát, kdy motor normálně nastartoval a běžel v normální režimu. Poté co se to stalo potřetí zůstal svítit check engine a EPC a motor běžel bez turba, takže absolutně nejel.
Co se týče zpracování interiéru při porovnání s F1 šla F2 kvalitou dolů, ale na druhou stranu má F2 lépe využitý vnitřní prostor a ergonomii.
MultiAir je na tom skvěle, dokonce se pracuje na tom, aby to fungovalo bez rozvodů úplně, resp. ono by to fungovalo snad už i teď, ale je to otázka ceny.
By ma zaujimalo, ze ako sa Ford dopracoval k remenom v tejto retazovej dobe. Kazdopadne asi prezierave rozhodnutie.
Ako su na tom TCi a MultiAir a trojvalec od BMW?
Porovnaj si ceny F1 a F2. Mam taky pocit, ze F1-cka bola jedno z najdrahsich aut v triede. Vela ludi dosiahlo iba na Juniora. V dnesnej dobe nepredajne. Ceny isli dole. Priklad: Francuzi predavaju so stratou 2000e na auto, ale su radi, ze este existuju a uz rozmyslaju, kde by tych 2000e osidili.
Tu "svolavacku" na turbo som niekde zachytil, asi na moje.auto.cz v nejakej recenzii. Myslim, ze to menia iba tym, ktori sa na to stazuju, podobne ako retezy. A minule som sledoval jedneho typka, co nevedel otvorit kufor na SupovyII, teraz mi to je uz jasne ;-)
...nejen u motorů TSI, ale jak je vidět v článku u spousty dalších výrobců. Nejde ale podle mě o konstrukční vady jako takový...jen neviditelnej zásah účetního, aby se celkově udržela cena ať už na straně objednatele nebo dodavatele.
Slet antikoncernistu byl jisty po přečteni nadpisu. Kde jake uprdnuti okolo koncernu byl vždy velmi debatovan. Škodolibost a zavist jsou typicky česke vlastnosti.
Rozvodový řetěz, jakmile tohle uslyší antikoncernisté, tak zatínají ostruhy a vyražejí do boje... >:D
Čímž nezastírám, že problematické řetěty TSI nejsou pěkný průšvih. Když jsem ten řetěz viděl vymontovaný...tak na to bych si nepověsil ani květináč a v motoru to točí vačkou a vysokotlakou pumpou ;-\
1. Klidně může (poruší se časování rozdvodů atd.). Důsledek může být nouzák, proč ne.
2. U koncernu se většinou řeší zastavením, vypnutím zapalování a nastartováním. Tak tomu bylo minimálně u TDI :-) Ne, vážně, pokud vím, řeší se načtením závad a pokusem o identifikaci vadného modulu. Údajně 80% závad spojených s nouzovým režimem má na svědomí turbo.
3. Může a nemusí
4. Moje auto se nemyje, není to kočka.
Nevím, psalo se i o 1.6 vti, že má výrazně poddimenzovaný řetěz, takze by to odpovídalo. Navíc doporučení servisů dávat vysokoktanové palivo motoru, který nemá přímé vstřikování. Ten motor taky asi není úplně konstrukčně ok.
Nebudete ukemanován. Oktávka (sen "každého" Čecha) se v současné generaci změnila ze sna na noční můru. Je to stejné jako s Fabií: první generace držák, druhá těžký propad v kvalitě. Kupoval jsem letos nové auto a půl roku jsem nad tím rozmýšlel, nakonec jsem šel do Avensise, tam mám snad větší šanci na bezproblémový provoz, než u koncernu.
1. motor nepadá do nouzového režimu z důvodu vytahaného řetězu
2. padání do nouzového režimu se řeší jinak
3. přehrání softu změní charakteristiku motoru, je zajímavé, že jsi si toho nevšiml >:D >:D
4. auto se myje
rek bych, ze u motorek se ty rozvody tak nenadrou jako u nejakeho Vtec V6 s 24 ventily a 4mi vackovymi hrideli a navic s tim promennym casovanim.
Ale jinak souhlas.
Přiznávám že dříve pro mě byl koncern etalonem kvality, teď vidim že jsem byl asi totálně zaslepený nebo nejspíš neznalý problémů.
Než jsem kupoval Fabku tak jsem koukal na Kiu, Hyundaie apod, ale mé koncernové okolí mě od značek zrazovalo nekvalitou a že to jsou prostě Korejci... že jsem je vůbec poslouchal.
Ale abych nenadával jen na Fabii, služební Superby u nás ve firmě jsou téměř v "bledě modrém". Nefungující el. otevírání 5. dveří, náhodné skočení do nouzového režimu a o rezonujícím interiéru ani nemluvě, a to má jeden natočíno jen 35tis km a druhý 100tis km, závady jsou shodné a opakují se na stejně najetých kilometrech. No a o služební oktávce 2.0TDI (neboli sen každého Čecha) tam nemá smysl se rozepisovat !!
Teď čekám že budu ukamenován, do mě >:D
dobre, ze o tom pisou, Pokud novinari prestanou vymejslet svoje kravoviny a fantaskni teorie a jdou se zeptat nekoho, kdo tomu aspon vzdalene rozumi, tak semotamo vzniknou i clanky ktere se daji i cist.
Presne jak to rikaji lidi z praxe.. osizena konstrukce, dlouhe vymeny oleju, ekoblbinky a mame tu najednou neresitelny problem.
Jinak co se tech otacek tyce.. ja treba jezdil v 80 tych mergla 280E se sestivalcem 175HP 230 Nm a ten byl pomerne vysokootackovy, 6800 rpm tusim byly maximalni otacky a primitivni 4stupnovy automat na dnesni pomery kopal jak zjednany.
Tolik ani dnesni TSIcka netoci a razy od razeni taky nemaji takove.. na plny plyn u me nebyl problem protocit kola pri prerazeni automatu z dvojky na trojku.
A motor a jeho rozvody na to nerikaly absolutne nic..
Najelo to 400 tkm s origo retezem bez nejmensich problemu, medak umrel na korozi a provozni naklady.
Tohle nikomu nepřeju. Tohle si nikdo nezaslouží. Když si člověk koupí nové auto a pravidelně servisuje, očekával by, že několik let (minimálně 5) nebude o problémech ani zmínka.
Můj otec měl 9 let Fabii první generace, silnější verze 1.4 MPi kupováno nové. Najezdil v tom asi 140tkm, na autě se jednou měnila pojistková skříň a jednou obložení spojky. Toť vše, jinak jen žárovky, baterka, olej atd. Naprosto bezproblémové auto a to se o to vůbec nestaral (mimo servisních intervalů). Nechápu, jak může automobilka dopustit, aby se mezigeneračně propadla kvalita jejího vozu takhle zásadním způsobem. Škoda si v posledních letech systematicky ničí pověst.
Koukám, koukám, ale nevidím tu nikde chvalozpěv od GTI znevažující článek a bagatelizující problémy s rozvody na zanedbatelnou hrstku. >:D Nicméně zarazilo mě, že použití řetězu je nevhodné pro obvodové rychlosi větší než 14 m/s. Přijde mi pak zvláštní, že na motorkách, která dosahují mnohem větších otáček než motory aut se používají. Nevíte někdo jak je možné, že se na motorkách používají řetězy?
Souhlas, u kvalitních výrobců není problém. Kdyby měl koncern VW problém se všemi motory(do čehož mu moc nechybí) tak by napsali, že je soumrak motorů a že se začnou vyrábět šlapací auta.
V motocyklech se pro pohon vacek pouzivaji temer vyhradne jen retezy (cest vyjimkam, jako byla VFR s rozvody ozubenymi koly). Prestoze tyto motory dosahovaly meznich otacek i 15 tisic, nijak vyznamne neselhavaly i pres vysoky kompresni pomer, silne pruziny ventilu a ostre vacky. Duvod je zrejme v kvalite a konstrukci pouziteho retezu, caste vymene oleje (obvykle 6-10 tisic km) a nakonec i mensich najezdech motorek. K tomu se rozvodak docela casto menil (servisni intervaly jsou teda ruzne, ale mluvilo se o cca 50ti tisicich km).
Jinak ja mam na Outbacku taky retezy. Slysel jsem o jednom pripadu, kdy je nekdo menil (nekdy u 400 tisic), ale jinak ticho po pesine. A doufam, ze to tak i zustane :-)
Rok a půl jsem majitelem Fabie 1.2 TSI (63kw), r.v. 03/2011 a ve zkratce napíšu co vše jsem stačil reklamovat:
1, motor padal do nouzového režimu - reklamace a následná výměna totálně vytahaného rozvodového řetězu, při reklamaci najeto 23000km
2, Turbo - svolávací akce o které jsem se náhodou dozvěděl až při problémech s motorem, předem podotýkám, nikdo mě ze servisu neinformoval a svolávací akce běžela od března 2011. V servisu vyměněna nějaká podložka v turbu a přehrání softwaru řídící jednotky. Svolávací akce o které veřejnost asi moc neví a je zajímavé ani novináři o ní nepíší.
3, vrzající přístrojovka - řešeno již 2x se servisem, vždy odstraněno jen částečně, snad to příště už vyjde.
4, loupající se černá folie na B sloupku (autem nejezdím do kartáčové mičky a miji ho ručně)
5, loupající se slepice přední i zadní.
6, podivné pazvuky při vyšlapávání pedálu spojky - pedál rozebrán a znovu sestaven, prý se jednalo o vadu způsobenou montáží.
No a to je myslim všechno, docela dost závad od koncernového božstva ne ?! Za mě koncern už nikdy a koupi současné fabie beru jako velice špatné rozhodnutí !! :no::no::no:
Ale nezrezavělo :-)
To jsou typičtí Češi...za Roomstra oblepenýho nebarvenym plastem si rádi připlatí, když jim totéž dá Fiat v ceně, je to špatně. >:-[]
Já navrhuju všechno rovnou přeskočit a koupit rovnou Ferrari FF. To poslouží jako rodinné přibližovadlo, o víkendech zastane roli supersportu a v zimě s ním můžeš vyrazit do Alp..
Když někdo začne šulit kvalitu, tak se není čemu divit. Např. mazda užívá ve svých dvoulitrech /mx-5, M6/ běžně řetězy, motory točí 7,5 tis., a nemají jedinný potkaný motor, řetěz má vydržet doživotně /což je samo volovina/, garantovaná životnost je 200 tis., doporučovná je pouze kontrola pravidelně po 100 tis. . Kvalitní napínák je samozřejmě podmínkou. Všechno je to o kvalitě materiálů a výrobě, cemuž taky potom odpovídá cena. ;-)
To je hezký, ale co když chceš pro Evropu tak typické karosářské varianty aut, jako je kombi(jakékoliv velikosti), kompaktní a subkompaktní MPV, SUV, klasickou střední třídu a atd.
Z portfolia Fiatu sa da vybrat ;-) . F500 / Panda - najlepsie male auta. Punto by som mozno preskocil, uz predsalen je to starsie auto, ale potom tu je MiTo. V nizsej strednej jednoznacne Giulietta a za dobru cenu sa da kupit Bravo (jediny problem je menej miesta vzadu). Bravo Sport 110kw je stale vyborna volba. Strednu triedu treba zatial preskocit rovno k Maserati >:D no a vyssie je uz len boh ...vlastne pardon, Ferrari ;-)
PS: O flame nestojim, kludne si kupujte "doplnit lubovolnu znacku:
A koukam, ze nastal cas zacit pomlouvat retezovou konkurenci >:D Kdeze pan autor vystoural ten nesmysl o Honda retezu???
"Vzpomínáme si na případ (jinak vynikajících) dieselů Honda 2.2 i-CDTi, u nichž výrobce při problémech s rozvodovým řetězem měnil zákazníkům (v záruce či kulanci) i vstřikovače."
Omlouva ho to ze to byl jeden vysneny pripad, ale i tak to sem po 200tis nepatri. Tady je rec o jine katagorii kvality. Jendou autor mluvi o zaruce, jednou o fauve-slove kulanci, pak o 200tis a pak clovek zjisti ze je to pochybny SM >:-[]
Po dvou stech tisíc již zlobí kdeco – klidně i BMW či Honda 2.2 i-CDTi. To se skutečně výrobci odnaučili vyrábět kvalitní řetězy?
Dnes maj snad vsechny Honda motory retez, urcite tomu v novych radach Earth Dreams nebude jinak. Soumrak zacina u pochybnych znacek a nekvalitnich vyrobcu ;-)
To je sice hezký, že Fiat má výborné motory a celkově slušnou techniku a je dnes i spolehlivý. Ale když má tak totálně ro***ané portfolio, tak si u něj není ani moc co koupit.
cokoli jetého od VW je neprodejné...nejen proto že po určitém kilometrovém nájezdu naskakují nákladné poruchy ale také proto že nezanedbatelné procentu koncernových aut mají v sobě nějakou skrytou levárnu...obzvlášť pak ty dotažené ze západu...
Já osobně jsem vlastnil Accenta 1,5crdi 81kw r.v. 2006 najel jsem 198 tis. km bez jakéhokoliv problému. Nevím o nikom kdo by měl problém s řetězem a vlastnil Hyundai a to jsou prý korejské
šmejdy. VW a Škoda s TSI motorem budou jako ojeté skoro neprodejné. I když zapomínám na skalní zastánce kteří koncernu odpustí i to, že se budou každou jízdu klepat strachy aby dojeli. Doporučuji všem majitelům TSI zakoupit ve zdravotních potřebách naslouchadla aby náhodou nepřeslechli rachtání a nešli domů pěšky.
Opravdu nechapu, o cem autor toci. Jiz nekolik mesicu nas tady hrstka jedincu (kteri to jsou, vsichni vedi) presvedcuje, ze TSI zadny statisticky vyznamny problem nema.
V tech bilionech prodanych motoru ty dva preskocene nehraji prece zadnou roli. Zbytek jsou jenom pomluvy neprejniku... :-!