To si ovšem čuně když zlikviduješ kotouče za 30 tkm v normálním provozu. Na minulém autě mi vydržely 100 tkm a to nejezdím jak kloboučník. Ono to chce občas používat hlavu a k brždění i motor. Pokud vidím že budu muset za chvíli brzdit, tak nestojím do poslední chvíle na plynu a nenechám to pak brzdy všechno sežrat. Zkus to taky ;-)
Souhlas. Tohle auto je dálniční křižník. To co s ním předváděli redaktoři při focení.... no chudák auto. Majitel se s takovým autem jistě nebude snažit jezdit po dvou kolech ani závodit na okreskách. Čili myslím, že normální brzdy si s tím autem poradí dostatečně.
V roku 2002 pochybujem, že väčšina uživateľov vedela o istej problematike 2.5 V6 TDi. OK, OK, hlboké ospravedlnenie oficálne na internete... E39 bola rýchlejšia ako aj výkonnejšia. Spokojný? Je to už pár (10) rokov, čo som danú problematiku sledoval. Po-facelift mal nad 140kW pri 30d. Úprimne, osobne mi prišla v danej dobe 2.5 V6 TDi charizmatickejšia. Dnes, ak danú motorizáciu čo i len počujem, som rád, že s ňou nemám nič spoločné. U bazáristov stále obľúbene auto = cena.
Dnes by som to tiež menil. Jazdím 30d (173kW) a hneď by som swapol za V6 3.0 TDi :-)
"2.5 V6 TDi (132kW) bola určite lepšia ako R6 30d... čo sa týka záťahu, parametrov, ako aj zvuku." >:-[] >:D Tak tos mě vážně pobavil! :yes:
Jo kdybys to napsal o V6 3,0 TDI (CR), tak se o tom dá vážně diskutovat, ale takhle je to opravdu jen na ty smajlíky. Pokud nevěříš mým osobním zkušenostem (na přelomu tísiciletí jsem velmi pečlivě vybíral nové auto právě mezi 530d/E39 a A6/C5 V6 2,5 TDI a srovnání motorizací byla možná ta největší "tragedie" A6/C5), tak si vyhledej dobové srovnávací testy těchto dvou vozů/motorizací (všechny u nás dostupné jsem četl většinou několikrát, např. do češtiny přeložený srovnávací test z angl. AUTOCARU). Nemluvě o poruchovsti, kterou sám zmiňuješ.
Jinak se zbytkem souhlas... ;-)
P.S. Mimochodem v úvodu u Audi výkonovou verzi uvádíš, u BMW nikoli?
I 30d postupmě výkonově rostl a vždycky měl aktuálně navrch nejen objemem a výkonem.
Audi se mu celkově vyrovnalo opravdu až příchodem V6 3,0 TDI, což není jen nějaký můj subjektivní názor, ale poměrně obecně známý fakt.
2.5 V6 TDi (132kW) bola určite lepšia ako R6 30d... čo sa týka záťahu, parametrov, ako aj zvuku. Problém bol v spoľahlivosti :-) I keď, neskôr sa začala vyrábať séria pre Superb (120kW), ktorá bola optimalizovaná a upravená pre správny "ostrek" a mazanie hlavy motora. Bolo ale už neskoro. 1x som menil komplet hlavy (nové origo dielce) neskôr celý motor.
E60 trpela problémom, ako E90, ako aj E70... na vlas rovnaký interiér :-)
AUDIRS6: na Audi nedám dopustiť, ale priznám chyby toho-ktorého modelu... A C5 A6 Quattro aj vo verzí S6 na Dunlop SP Sport 9000 (v tej dobe celkom top pneu) bola nedotáčavá, nudná, nekomunikatívna a rýchla po priamke... toť vsio.
Snít o (individuálně) nedostupném autě se dá v každém věku, na to jsem vůbec nenarážel, spíš mě zarazil ten podrobný popis toho, o čem konkrétně sníš...
bohuzial dost, aby som uz nemal taketo "sny"... ale ono snivat treba, a s kym sa o to podelis, ked nie takto "anonymne" na nete ;-)
neboj white, nescvoknul som, len som si pustil fantaziu na spacir ;-)
ono jasnee: obhajobu audi sa snazim brat co najprofesionalnejsie, snazim sa cerpat z co najdoveryhodnejsich zdrojov, studovat co sa kde da a zbierat co najviac osobnych skusenosti, aj vdaka znamostiam, ktore za svoju uz pomerne dlhu "karieru" mam.
... len tak mimochodom, hmmm este stale mas tu trpezlivost s tou "trubkou citronovou" ohladom motora 50d?
ja som to trochu pozoroval tu diskusiu...ale fakt ani nemam chut tam nieco riesit, je to strateny pripad, a vela dalsich tiez, takze drzim palce a pevne nervy ;-)
Souhlas. A6/C5 vůbec měla ve své době největší problém právě v podobě 5er/E39, která byla tehdy třídním králem s opravdu velkým odstupem. Kromě kvality interiéru a quattra A6/C5 na E39 prostě neměla, nemluvě o srovnání tvé V6 2,5 TDI s R6 30d.
"Síly" se srovnaly až v následných generacích, kdy to šlo s A6(C6) jasně nahoru (nejen 3,0 TDI) a s BMW naopak znatelně z kopce (např. interiér E60).
na slovensku by som nikoho ani pod kapotu nepustil :-!
a o tých emociach, a nedotacavosti . ... to by ma odpojili od elektriky, tolko by sme o tom mohli polemizovat :-) ale nie, kaslime na to. to, ze pre vacsinu ludi bude C5 a este aj C6 nedotacava beriem ako smutny fakt. pravda je taka, ze aj - prezeniem to - F1 bude nedotacava, pokial nebudes mat patricne zahriate gumy, nastaveny pritlak na prednom kridle ...
a co sa kompromisov tyka - mas pravdu - 1 auto na kazdy den, a 1 na vyblbnutie by mal byt minimalny-optimalny mix... / ono tych aut, ktore by sme vedeli cez tyzden vystriedat by sa naslo viac, ze ;-) /
Ideálně nějakému autoanalfabetovi jako Audi RS6. >:-[]
Jak tomu mému známému kdysi na podzim prodali lehce jetou A8 (2,8) quattro. Celou zimu si to quattro nemohl vynachválit, až do doby, než mu na jaře na servisní prohlídce sdělili, že to má s quattrem společné jen ty nápisy. >:D
A6 C5 je nedotáčavá. Pre kristove rany, má motor maložený PRED prednou nápravou. Nikdy nemala športové ambície. Dokonca ani S6 C5. Komunikáciu s vodičom nemala žiadnu... ani RS6. Až na to, že bola rýchla po priamke. Tie autá som jazdil... ak sadnes za volant E39 M5 jedná sa pocitovo o auto, ktoré je svetelný rok popredu čo sa týka zážitku z jazdy.
Aj na Slovensku sú 2 (slovom DVE) spoločnosti, ktoré sa ti o kvalitný chip postarajú. I keď to nie je cesta, ktorou by som sa uberal.
Za tie roky som zistil, že robiť kompromis, ak nemusíš, sa neopláca. Jedno auto na víkend... druhé na týždeň. C5 generácia A6 bude ak tak pekná. Nikdy nie plná zážitkov a emócií... na to sú iné autá.
Není to tuning, zvládne to z fabriky (dnes, v případě Sysoje nejspíš půjde o úpravu/ slicky, zkrátka netovární konfiguraci). Do dvou tun mu moc nechybí, ale čtyři dveře nemá. Nikde nenapsal, že má dvoutunového kombíka. Ty jsi tu vytasil motorky (a Ferrari). Že to nezvládne stěhovák ještě neznamená, že to nezvládne žádné sériové cestovní auto. Když půjdeme do extrémů, tak se dostaneme ještě notný kus pod 3 vteřiny.
C5 RS6 je stale podla mna kus peknej nedavnej historie :yes:
vies, ono keby som mal dnes kopu penazi / faakt velku kopu / isiel by som prave do C5 RS6, znova by som jej dal ten "hoffele cumak" - ked sa to doladi prahmi, specatkami, difuzorom, vyfukmi, kolami... tak vysledok je fakt dost dobry.
potom by som pouzil jeden davny kontakt na 1 manika v Prahe, ktory si roby 900 PS corvete C6 a podobne rarohy, tento manik totizto ma moznosti ako aj Mayer v MTM /neviem ci nemal jeho program, alebo ako mi to hovoril/ a mal tiez RS6, ale na 600 PS, plus vedel preprogramovat aj prevodovku ZF 5HP24 - teda tu automatiku, aby ona sama radila rychlejsie / pri 0-100 to vraj robilo 0,4 s / a po vsetkych jeho motor/getriebe upravach, by som ju este podrobil poriadnej diete : kamarat v Martine mi totiz urobi z "plastu" / vraj je to nejaka vystuzena verzia, nepamatam si presne oznacenie/ vsetko, na co mu dam predlohu...
jasne ze by sa zislo mat tam torsen-nie 50/50 ale 60/40, lenze to by sa dalo iba keby napriklad sa urobila taka konverzia ako MTM Clubsport- kde tam Mayer dal manual , ale ja by som tam uz chcel manual z RS4, keramicku alebo organicku spojku a pohoda ;-)
noo, a este k tej zazracnosti : okrem 1 vymeny prevodovky / dal som jej "nazrat" / bola uuuplne v pohode, zavady ziadne, motor papal iba benzin a plyn :-)
a eeste 1 dolezita vec: tie strasnee keci dristy o nedotacavosti audi - ked raz niekto nevie, tak nevie... ja som tu moju bezproblemov dokazal poslat aj na suchej ceste pekne-lehce dverami napred :-) - len treba mat napamati vhodnu najazdovu rychlost do zatacky a zaradeny vhodny prevodovy stupen... ;-) potom to uz ide samo ;-)
takze tak, vela zdaru kazdemu, kto sa pre audi rozhodne, verim, ze casom pochopi ze chyba to nebola, pokial sa aj nenauci zaobchadzat s quattrom, bude aspon spokojny s kvalitou celkovou a hlavne s jednoznacne najlepsim interierom vzhladom na rocnik ;-)
Tiež som bol (nešťastným) vlastníkom 2002 A6 2.5 TDi - swap motora za 132kW, neskôr k mojej spokojnosti auto predané pri 330.000km. Bolo kupované ako nové... no i častá výmena oleja nepomohla pri jeho typickom probléme s hlavami. Designovo beriem A6 C5 estále ako kus nádherného auta. RS6 danej generácie bol určite môj sen... tým smerom som sa, v rámci možností, aj uberal, ale len decentne: [odkaz]
Len ma prekvapilo, prečo si dal Hofele konverziu a nešiel si klasickou cestou konverzie na sériovú RS6. Úprimne a to nechcem hejtovať, je Hofele single-frame konverzia na daný ročník A6 s predĺženým nosom nevkusná a design prednej časti neladí s ostatkom auta. Pár kusov som videl na fórach... no neviem. Zo starého auta nové nikdy nespravíš.
Dnes by som nalistoval kopec fotografií kde sa za svoje "úpravy" pred 8 rokmi celkom hanbím ;-)
Je mi ľúto, že ti ju "zobrali"... C5 nebola žiadne zázračné auto, ale verím, že aj tebe prirástla k srdcu. Pred pár mesiacmi som zavesil svoju víkendovku na net s tým, že som mal vyhliadnutú C5 RS6... nakoniec som to pustil.
osobne ani mna udaje o spotrebe nikdy nedokazali nejako zaujat, nakolko - foto auticka na mojom nicku je/bola naozaj A6-99, ale 4,2 Quattro ;-)
Islo o to - v roku 2007 - po tom ako som bol na vystave vo Frankfurte a videl som nazivo novu gen.RS6 avant / zhodou okolnosti bielu / chcel som cim skor mat nieco, co sa tomu aspon trosku priblizuje.: RS6 - nova - keine chance, RS6 stara - tiez nad rozpocet, S6 stara / tu som chcel manual / - za rozumnu cenu tiez ;-\ .
no a nakoniec - posledne co malo 4,2 a siroke blatniky - co by som casom dokazal co najviac pripodobnit novej RS6 bola prave ta A6 4,2. predok je / bol od Hoffele design, takze hned ako bol predok hotovy, nafotil som to. jasne, ze sa este riesili origos RS6 prahy, zadny difuzor z novej RS6 skoncil u mna v sklade, vyfuky - elipsy som este nahodil......ale :-( - potom - bohuzial, sa niekomu tak zapacila, ze uz nie je :-( ... a nie preto, ze by som ju predal... :-(
Hele, borče, já bych asi byl schopnej ty peníze schrastit. Ale nekoupím si ho, protože mi nepřipadá rozumné do auta cpát všechny prachy. Kdybych měl volných řekněme 10 M (což zdá se zatím nehrozí), uvažoval bych možná o autu téhle kategorie.
Ovšem skutečnost, že si takovouhle káru zrovna nepořizuju, vůbec neznamená, že bych si o ní rád nepřečetl. Je fajn vědět, že Audi už umí udělat rychlou káru, která je odladěná na prémiové úrovni.
Přečetl jsem si i spoustu článků o autech, na která bych měl, přestože jsem si z nich pak koupil jenom jedno. A dost jsem toho četl s vědomím, že zrovna takovýhle vůz se mi zrovna nehodí.
Ale číst článek a ještě k němu psát do debaty, že je zbytečný? To nepovažuji za příliš inteligentní postup.
Chtěl jsi testování obou aut jedním serverem, dostal jsi jej. Když myslíš, že v Evropě mají špatné stopky tak podle amerických testu 0-60 dává S6 za 3,7s. Já osobně věřím těm evropským hodnotám.
Všechny americké testy: Performance numbers for the 2012 Dodge Charger SRT8 include 0-60 mph acceleration in the high 4-second range; quarter mile in the high 12-second range; 0-100-0 mph in less than 16 seconds; top speed of 175 mph and stopping power from 60-0 mph in 120 feet.
Další test [odkaz]
Všude zrychlení za 4,4 až 4,5 sekundy, nikde přes pět >:D
Ono za 5,5 s to totiž dělá 5,7 V8, taže to nemůže za 5,3 dělat 6,4 která má o sto koní víc >:D >:D
Motortrend 4,3 a němci 5,3 s
Kmupak zlobí časomíra, žeby autobildu??
Kdepak ten Charger tu sekundu chdák nabral, když výrobce sice zrychlení neuvádí, nicméně uváděl že to má zrychlení pod 5 sekund, navíc Jeep GrandCherokee SRT8 s týž motorem, který proti Chargeru má jinou aerodynamiku dělá tu stovku za 4,7 s >:D >:D >:D
Řeč je o sériových produktech, ne tunning a měl sem za to že se bavíme o kategorii aut které se vztahují k článku.
Neznam jedinou dvoutunovou káru co má 5 metrů a 4/5 dvěří a zrychlí za 3 sekundy. Jako sériový produkt co vyjede z fabriky.
O tom co se dá kde upravit není řeč, na vše jde nacpat turbo(a), kompresor, předelat podvozek, snížit hmotnost, všelijak upravit a pak to může mít 1000 Hp atd.
Vorsprung durch technik pre spotrebu pri aute za 2.8 mil. CZK moc potenciálnych o daný segment nezaujíma. Osobne preferujem diesel, keďže pri dlhých cestách a dnešných cenách palív ušetrím aj na čase strávenom na benzínových pumpách... tipnem si ale, že 80% záujemcov v segmente blížiacim sa 3mega a chtiac benzín to úlohu nezohráva.
Pochop, že každý ma iné preferencie, nie je všetko o technike, ale aj o emóciach. Design Audi je podľa mňa úžasný, čistý a nadčasový, no nie každému sa pozdáva, ako aj filozofia kombi a 400k.
Ak máš rád design Audi, verím, že tvoje foto pri nicku nie je A6 C5 s "predĺženým nosom" prestavaná na predok RS4 s pôvodnými prahmi (nelakovanými) z A6.
To je na ojetinářích bomba, jak se vždy ohánějí tím, kolik to stálo nové někoho jiného, kdo na to měl :)))
Kde na to chodíte?
To je jako vyhrabat na hřbitově mrtvou Pamelu Andersson, znesvětit ji a pak tvrdit, jaký nejsem frajer, když jsem si to rozdal s takovou babou >:D
Nemluví o motorce a pokud nepočítáš F70 (kde se to dá předpokládat, zvládne to i Aventador), tak to nezvládne snad ani žádné sériové Ferrari. Na druhou stranu je pravda, že to není kombík, ale ani to není supersport (nebo silniční formule a podobné extrémy).
Nauč se angl. zkratky, v odkazu který jsi dal je u S6 je "mfr. est." tedy údaj výrobce, jinak řečeno porovnáváš tovární hodnotu Audi s naměřenou SRT8. A jak můžeš vidět z ostatních odkazů naměřená hodnota u Audi je o dost nižší než tovární. ;-) Audi má naměřenou hodnotu 0-60mph 3,7s viz. Car and Driver.
Nula až sto za tři sekundy, no já myslel že se bavíme o autech, ne o motorkách.
Za 3 sekundy do dá Ferrari ze sériových modelů leda. Ne pětimetrový sedan/kombík o kterým je tu řeč.
Jojo, já tam mam pět šrotů, jeden stál novej 3,8 mega, druhej 1,8 mega, střetí 990 táců a čttvrtej 880 táců. A komfortem a výkonem strčí do kapsy polovinu toho co jezdí na českých silnicích.
A v tom jednom šrotu byl japonskej motor, když máš tak rád japonce.
:yes: presne tak, v jednom nemenovanom slovenskom časopise, bol tiež taký mini testík S6 a tiež tam dosiahli podobnej - nižšej než oficiálnej priemernej spotreby.
K ostatnému v rámci celej diskusie sa ani moc vyjadrovať netreba - Tí, ktorí sú schopní a ochotní pochopiť buď už pochopili alebo pochopia - o čom S6 je :yes:
no a tí ostatní... :-! prajem veľa síl do štúdia, veľa čítania, potom hádam naberete dosť vedomostí o Audi na to aby ste sa ju snažili nejako zaznávať, lebo toto je fakt 1 z najkrajších spôsobov akým Audi všetkým dokazuje svoj Vorsprung durch Technik ;-):yes:
Proto jsem dal i evropské měření (a Barikovi to měření z US na které se odvolává). V každém případě je zrychlení o dost lepší než udává výrobce a dvoustovka za 15,7 je na úrovni M3 nebo RS5 což jsou auta o dost lehčí.
V USA zvlášť v tomhle magazínu toho nakecaj... navíc to meřej s 1ft roolout. Například auto, který x časopisů změří +- stejně tak tady vychází nesmysl. Stovečka je jen o trakci a převodovce.
Říkal jsem si, jak na Tebe reagovat, ale když jsem si Tě rozklikl a viděl těch 5 šrotů pod sebou, tak jsem pochopil, že zde rozumem argumentovat nelze... >:D
0-100km/h je pro děti, 0-100mp/h je zajímavější a o dynamice vozu vypoví 100x víc, ale to Ti i přes Tvé americké inklinace asi není jasné.
Já mám 0-100km/h za 3s a 0-200km/h za 10s a stále mám co zlepšovat. Jak jsi na tom Ty? :-!
Odane, pokud nešlo, tak proč tak fabuluješ? ;-)
Já nejsem ani zaslepenej ani fanda, já mám raději japonce, kteří zmrskají i GT500 od Shleby a mám je i doma :-!
Charger SRT8 6,4 HEMI má dle us testů zrychlení z nuly na sto 4,8 sekundy, takže lepší jak toto testované Audi. A to s OHV a 5ti stupnnovým HDM automatem. A za 1,5 mega.
Za kolik to zrychlí na 160 je mi na českých silnicích naprosto putna, protože to nejde využít nebo tak o půlnoci když je prázdná dálnice >:D >:D >:D
A jeee, oblíbené - on by ten motor mohl mít větší výkon. Jasně.
Uškrcený amerikcý OHV V8 z dob ropné krize co mělo z pětilitru 160 HP taky mohlo mít 300 HP. Stačilo vyměnit karbec, vačku, svody a trochu poladit a bylo to doma.
Akorát že z fabriky to mělo pořád jen 160 HP jako má tohle 420. Na co by kdyby přeci nehrajete, ne.
Protože ono kdyby mělo 6,4 HEMI biturbo, tak má místo 470 hP 600 HP.
Líbí??? >:D >:D >:D
ty tam někde vidíš motor 6,4? 6,1ka nemá vypínání válců a další vylepšení co má 6, 4, takže ta se do 14ti průměr vejde v pohodě, a údaje na sprintmonitor sou super, ale dokážu mít spotřebu o dva litry menší než někteří borci tam. Tak nevím no >:D
Měl jsem tu čest přímo s testovaným vozem. Na cestě z Mostu z polygonu do Prahy jsem schválně nekoukal na palubní počítač s tím, že se při vracení vozu nechám překvapit a můžu říct, že se tak beze zbytku stalo!
Po pohodové jízdě po okresce v režimu Efficiency, sem tam plný plyn při předjíždění a na dálnici 130 km/h ukázal palubní počítač následující údaje:
Čas jízdy: 1:14 h
Trasa: 100,1 km
Průměrná rychlost: 80 km/h
Průměrná spotřeba: 8,8 l/100 km !!!!!!!
Neříkám, že bude taková dlouhodobá spotřeba, ale je to opravdu pěkné číslo a je vidět, že když je potřeba, prostě to pod 9 litrů na 100 km jde.
Je to samozřejmě věc názoru a preferencí, ale v dané kategorii se hledá druhá takto zdařilá kombinace výkonu, hospodárnosti a komfortu jen velmi těžko. Interiér pak vyčnívá nad vším ostatním takříkajíc "o parník", to si dovolím označit za fakt.
Cena je závratná, ale mít zbytečné tři miliony na rodinné auto, téměř určitě by byla S6 v tom nejvíc nejužším výběru.
Další zaslepenej fanda. >:-[]
Hele, mně fakt nešlo o to, jestli S6 zrychlí o 1,2 s pomaleji než F40 nebo o 2,2 s rychleji než Charger. I když moje srovnání bylo podle tvejch čísel týče ještě nepřesnější než testérovo (i když o tom by se dalo diskutovat), já si to narozdíl od něj můžu dovolit. :-!
A věř mi, o schopnostech S6 rozhodně nemám pochybnosti.
Další demagog :no:
0-160km/h S6 9,2s, Charger 11,4s a F40 8s
Ona má ta S6 dynamicky blíž k té F40, i když je to samozřejme velký rozdíl.
Ten Charger je slabota. :-!
Proč vždy s amerikofilů lezou největší bláboly? ;-)
Jo, jsi zaslepenej koncernoVWej fan, fosil a kryptofašista. >:-[]
Místo té F40 mohl pan Vaverka klidně zmínit třeba Chargera SRT8, který jede úplně stejně...s menší spotřebou. Jo a za poloviční peníze. Jenže to by asi nemělo takovej efekt.
Proč umění, při převážném nájezdu po dálnicích a využívání výkonu železo víc nevydrží, destičky vydrží většinou to samé. Ano jízdou po českých okreskách by kotouče klidně vydržely 100tkm + (jednodenní cestování cca 750km s několika brzděními z rychlostí nad 200 na 80-100 za kamionem vydají za půl roku ježdění kloboučníka po okreskách).
Zlikvidovat kotouče po 30tkm to už je umění, to z vás mají servisy radost. A co destičky? Ty tím pádem měníte v intervalu doplňování kapaliny do ostřikovačů, ne? ;-)
Spíš slovíčkaření, než jeho chybka. Turbo se běžně používá pro označení přeplňovaných motorů turbodmychadlem, bez ohledu na jejich počet. Viděl si někde například, aby se o 50d běžně psalo jako o "triturbodieselu"?
Navíc jak píše MT, u velkých přeplňovaných V8-V12 motorů se dnes bere jedno turbo pro každou řadu válců jako samozřejmost.
Ten kdo si koupí Audi za 2,8 mega, nebo jiné stejně drahé, nebo dražší auto je vlastně takový veřejný dobrodinec, který rozdává okolojdoucím zdarma radost. Zrovna nedávno jsem potkal RS6 a hned mi z toho setkání poskočilo srdce a měl jsem hezčí den. :yes:
A7 není čtyřdveřové kupé. Alespoň ne podle Audi. ;-)
Uvolňují modely v tempu, v kterém je uvolňují. S i RS vždy chodí se zpožděním, stejně tak u běžných řad neuvolňují všechny motorizace najednou. Dříve dokonce vyráběli pouze jediné RS v danou dobu. RS6 by měla mít výkon větší než S8. Celkem mne zajímá, jestli zachovají podporu E85. A ty motory nejsou uvnitř stejné.
Pokud jde o sportovnost S6/ 7, tohle je to samé jako 550i u BMW, jen pár věcí dostaneš už v základu. Není to ostrý model. Dvouspojkové převodovky jsou u Audi běžné. V základu dostaneš S line a další nadstandardní prvky výbavy jako třeba vzduchový podvozek, přiostří ti dynamický režim drive selectu. Ale třeba zadní aktivní diferenciál, který je opravdu příjemný i pro slabší motorizace (je to přeci jen čtyřkolka, ne zadokolka), ti v základu nedají.
Pokud s 350 pojedeš za 8-9 tak s TFSI za 9-10. A když s 350 pojedeš za 15 tak s TFSI taky. A proč neporovnávat atmosféru s vyšším objemem s kompresorovým motorem nižšího objemu když jsou to ekvivalentní auta, za podobnou cenu a jsou to evidentně konkurenti?
Audi s vrcholnými modely RS vždy přichází později než se základními provedeními, nad tím není co ke špekulování. RS6/7 s CLS AMG jistě nebude soupeřit. RS6/7 bude cílit citelně výš někam nad M6, výkon má být přes 430kW.
Já jsem mluvil o konkurenci CLS 500, tu žádnou Audi u modelu A7 nemělo... mělo 3TFSI, kterej žere skoro stejně jako V8. Kdežto 3.5 od MB dokáže jezdit v klidu za 8-9 litrů při né o moc horší dynamice a atmosferickému plnění, což je dneska vzácnost. Navíc srovnávat parametry atmosféry a turba .....
Znovu opakuju, Audi nemělo přes rok odpoveď na V8 od MB... tak to by byl velkej průser kdyby to auto bylo horší. Je jasný že "polosportovní S7" bude rychlejší a dynamičtější než MB CLS, který míří na jiné spektrum zákazníků. CLS sice má AMG paket, ale to je jen optické... není tam žádnej sníženej podvozek, žádnej diferenciál, není tam dvouspojková převodovka....atd atd. CLS 500 má navíc bohužel podladěnej M278... kdyby tam byla verze co jde do GL,S,CL tudíž 435hp a 700Nm tak se tu bavíme o jinejch číslech... tenhle přístup MB mě sere, protože i BMW zareagovalo a "čiplo" svoje 50i na 450koní a 650Nm.
Notabene kde má AUDI odpověď na CLS 63AMG?? Znovu již přes rok a pár drobnejch... bude RS7... někdy.... se stejným motorem jen elektronicky uvolněnej na výkon z S8.
No nic nebudem si tu měřit pinďoury přece :D. Každopádně tyhle 2 auta mají společné jen to, že se řadí mezi "4dvěřové kupé".
Jen za tu Panameru nebo Quattroporte zaplatíš. A tím nemyslím peníze. Oproti D3 budeš muset něco obětovat. Chápu tě, jen říkám, že ta volba není bez kompromisu.
Já třeba proti zvukovodům nic nemám. Jak jinak to udělat, abys slyšel něco ze zvuku motoru a zároveň byl skvěle izolovaný od vnějšího světa? Ještě lépe, mohl si vybrat, kdy motor uslyšíš, aby tě nerušil, když ho slyšet nechceš. Nějaké jiné řešení? Celkem se mi líbí, jak to má udělané Panamera.
Realita ovšem je, že tohle té V10 ujede. Desetiválce mám hodně rád, ale nemohu popírat efektivitu téhle generace. Pokud jde o aktivní uložení motoru, lepší, než cítit vibrace v interiéru.
Ty si chces cist jen o autech na ktery mas? Podle stylu ve kterym je to napsano by to mohl bejt dost omezenej vyber. Tady jsi na auto webu, pise se tu o autech...levnejch, drahejch, prumernejch, vytecnejch.
Co je za problem? Chces, aby se tu probiralo kdo na co ma? To bez do casopisu Ruda tresen...
Je to jen detail. Každá řada válců měla svoje vlastní, jak je u vidlicových motorů běžné (u šestiválců se to dnes tolik nenosí). Pro mne je to nadbytečná a celkem i nezajímavá informace (paralelní přeplňování přeci jen není sériové), automaticky to předpokládám. Naopak by bylo zajímavé, kdyby měl jen jedno.
Rapid 3.0 TFSI je v dynamických parametrech před CLS 350 úplně stejně jako Rapid V8T před CLS 500.
[odkaz]
Ano má o litr horší spotřebu při běžné jízdě (ovšem se stoupající zátěži se i ta spotřeba vyrovnává). Pokud někomu jde o spotřebu tak si nekupuje benzín ale naftu. Také drtivá většina CLS i A7 se kupuje v dieselu.
Aby taky ne kdyz mel Ingolstadt cca rok a pul na to aby prisel s odpovefi protoze do te doby se ten jejich liftback A6 ci jinak Rapid nemel cim predvest, 3.0 tfsi?? Se spotrebou V8??
Nesouhlasit můžeš. Nikde nemluvím o jízdě na okruhu. Stačí jízdy po německých dálnicích s častým brzděním z vysokých rychlostí a podívat se do ceníku kolik stojí výměna předních železných kotoučů za nové. I na daleko slabší A6 v naftě mi vydrží přední kotouče při dálkových letech cca 30tkm takže se mění ve stejném intervalu jako olej. A lepší brzdný účinek je také příjemný bonus.
Na R8 jsou keramiky uplne skvele i pro normalni provoz (studeno, dest, to je jedno), jen za takoveho pocasi trosku skripnou obcas...
Na F430 zase pekne ve stejnych podminkach "kopou", takze jak rikas, dnes uz to byva vychytane.
Nesouhlasim uplne. S6 neni auto na okruh, takze keramiky jsou v podstate zbytecne...a kdo taha S6 na okruh, tak chudak auto ;-)
Samozrejme, pokud nekdo chce jezdit s S6 jako prase, utaha normalni brzdy rychleji, ale nez se vyplati 230 tis.....To auto je ale o necem jinem
tak pozor: RS6 byla o fousek rychlejší a žrala stejně. Pokrok je tedy v tom, že S6 je dneska téměř tak výkonná jako tehdy RS6. A RS6 tehdy stála možná o dost víc. Pamatuju si, že u nás v rodné zadnici v tom jezdil jeden pán, co mě projekční kancelář... je to už dost dávno, pamatuju si, jak jsem o tom hltal články v časopisech...
V článku je také zmíněno, že pro tento motor není problém výkon o 100 koní více. Vše je ale podladěno pro lepší průběh Mk a kulturu chodu.
To vše při plnění dnešních emisních limitů. ;-)
V tehle tride to jsou vsechno zoufala auta s nejbrutalnejsim pomerem cena/hodnota, pri rychlosti s jakou automobilky faceliftuji by to jeden musel stridat jako ponozky, aby zustal IN.
Fakt nvm. Za ty penize kdyz uz... tak fakt ciste sportovni special jen tak mimochodem zhomologovany do provozu. Hned u Audi pada do uvahy R 8 za cca 3.5kk .
Jsou i podobne alternativy tehoz, ke kazdemu lze mit tisice pripominek.. osobne bych volil auto u ktereho se snad zastavil cas... na podzim 2013 je ohlasen novy Viper s desetivalcem o objemu bezmala 9 litru.
Tady urcite nebude treba zadny reproduktor a rezonancni trubice
Přesně tak. Těch papírových 10 vám taky udělá, když to vyženete na okresku rovnou jak placku a budete se tam šmrdlat 100kou, tak není vůbec žádnej problém za těch 10 jet.
Hlavně že slavná EU diktuje eko-nesmysly, výrobci vyráběj zbytečnosti a ve výsledku to samý dokáže xy let stará koncepce. Stačí zblbnout lidi aby to koupili a namluvit jim že co je starý jezdí za 20 na sto >:D >:D
2003 - 4,2 V8 kompresor - 400 HP -
2012 - 4,0 biturbo - 420 HP -
S kompresorem jde jet dlouhý trasy za 10 naprosto v pohodě.
Tohle sem neřídil, možná že bych se dostal i na 9. Ale to ten litr udělá ještě ta dvojspojka proti 6sti stupnovýmu HDM automatu :o))
Každopádně mít biturbo kvůli 20 Hp navrch a spotřebě menší o litr ale halvně kvůli papírovým hodnotám spotřeby a emisí.
Tady se krásně odhalilo, jak pokrrok diktovaný EU a přetavený výtvory EU automobilek v downsizing a použití turb je ve skutečnosti stagnace a degradace, protože co se týče výkonu a spotřeby, rozdíl mezi 9 let starým výrobkem jiné koncepce je naprosto minimální.
Tudíž se žádný prorok ani výhody pro řidiče nedostavuje.
Spřáhněte ten letitý V8 s dojspojkou a dostanete stejný výkon ohledně spotřeby a zrychlení >:D
Souhlas.... u CLS mám průměr luksusních 10,3 za 20 Tkm co to od Dubna mám, jezdím lehce nad limitama, Praha a Dálnice kolem 150-160. Tady to dělá 4x4... a taky ta váha... váží to jako SUV. Ale zase to má vypínání válců... no nevím asi někde je zakopanej pes.
Vtipný je prostě to, že všechen ten x kilovej marast jako start stop, vypínání válců..... ušetří minimum oproti "starejm ničím neškrcenejm V8"... je teda fakt, že u některejch značek ten pokrok skutečně je... BMW a MB... (6,2 vs 5,5,,, 5.5 vs 4,7 Biturbo....)
The V10 gains a couple of hundred ccs over the Italian car's, plus Audi's FSI direct fuel injection which is an attempt at getting halfway decent fuel economy from a massive engine. 21mpg on the combined cycle is hardly impressive, while in real use the computer was reading more like 15mpg.
Takhle hodnotili novinari tu V10 z Gallarda, kterou u Audi hodili do stareho zeleza, pro srovnani 21 mpg je 11.2l/100 a 15 mpg je 15.6l/100. Porovnaval bych to spise s temito udaji, kombinovana spotreba nam zustala, akorat motor byvala V10, ted je to biturbo (sem/tam) ctyrvalec s reproduktorem, aby to neznelo jak traktor.
Hmmmmmm.....
Ze to tem inzenyrum u Audi stoji za to.. cuju v tom hnusnou zradu.
Co je výbornýho na 14ti litrech u 4litrový v8ky???
Nebo na 10ti litrech papírového průměru?
Průměr deset ti zajedu i s 10 let starou 4litrovou V8, v otázce spotřeby není naprosto žádný pokrok, tak nevím nad čím se tu jako rozplýváte v souvislosti se spotřebou :-):-)
No právě třeba Porsche a Maserati jsou u mě o příčku výš než německá trojka. Protože nedělají levné modely, takže značka jako celek mi přijde exkluzivnější. Takže jo, mít 3 mil., tak by mi bylo opravdu líto vyhodit je za Audi. Na druhou stranu mít jen 1 mil., tak neváhám ani vteřinu a v jakémkoliv autě od německé trojky si budu připadat jako král.. vše je relativní..
Je srandovní, jak vypínaní válců nejdříve okopčil a vylepšil Mercedes od Cadillcu, posléze to od Mercedu, který to dal k dispozici i Chrysleru začli kopírat a nasazovat do svých aut i další >:D >:D
A ti co se thedá smáli že to nefunguje to dnes obhajují.
Předchozí RS6 s velmi podobným motorem 4,2 biturbo jezdila za podobných 14-15 litrů a byla ještě o fousek rychlejší. A vyráběla se už před deseti lety... Vypínání válců? Ušetří tak 5% paliva... Kde je nějaký pokrok?
Se třemi miliony si pořád nemůžeš nějak extra vyskakovat, pokud je ti Audi málo. Tedy pokud nepovažuješ Jaguar, BMW nebo MB za něco víc. Za tři miliony máš slušnou Panameru, vejde se ti sem i Quattroporte, ale tím to asi tak hasne. Bentley je o pěkný kousek dál. V těhle vyšších sférách to však nebývají zrovna nenápadné vozy.
V tom autě si vozíš hlavně tunu izolace, která tě od děje akorát odtahuje, takže musíš dosahovat absurdních rychlostí, aby sis vůbec něco užil. K tomu to auto podává výkony nenuceně, tak nějak samozřejmě, což je skvělé pro cestování, ale na zábavě to moc nepřidá. Za dva miliony si pro zábavu můžeš koupit opravdu hodně zajímavé hračky. Víc téměř netřeba.
OK, slovo "vyblbnout" možná nebylo zvoleno úplně šťastně.. prostě pro fandy nenápadných aut, která zároveň dokáží poskytnout pekelně rychlé svezení.. ale jak pravíš, cena je relativní, přesto se mi zdá 2.8 mil. opravdu dost, přeci jen je to pořád "jenom" Audi, i když ten motor by si takovou cenovku jistě zasloužil. Ale jak říkáš, naštěstí tu jsou i alternativy, přeci jen na vyblbnutí stačí i mnohem menší porce koníků..
Vyblbnúť sa za rozumný peniaz môžeš s hothatchmi či ľahkonohými záležitosťami typu Mazda MX-5 či Toyobaru. Ak to nemá 2 tony ako S6 Avant, stačí tomu podstatne nižší výkon. ;-)
Na slintání tu jsou spíš jiná, většinou ještě dražší, auta (ono je to sice dost relativní, záleží na tom, co si kdo může reálně dovolit), než S6, ale na to vyblbnutí tu jsou opravdu jiná auta a hodně z nich je i za podstatně nižší cenu ;-)
Jj, u M5 je to nechvalná "tradice", už když jsem svého času sháněl origo negumové pedály pro E39 v M-Paketu, zjistil sem, že je nemá ani M5 E39, takže jedině tuningové neorigo. ;-\
Já to nikdy nekontroloval, ale vím, že pedály v nabídce příslušenství bývají. Mimochodem, ani současná M5 nemá kovové pedály, má, jak říkáš, gumáky. Kov dostane jen tvá levá noha (teď jsem zapomněl, jak se tomu odkládacímu prostoru říká :-) ), rovnou se znakem ///M. ;-)
S6 je boží auto, ale od slintání jsou tu jiná auta, ke kterým exkluzivita patří. Kdyby S6 byla dostupnější, tak bych se vůbec nezlobil. U ní by mi asi nešlo o jedinečnost, ale spíš o možnost vyblbnout se za rozumnný peníz :-) Prostě masové auto pro relativně úspěšné fandy rychlé jízdy, což v západních zemích v podstatě platí :-)
Na minulou A6/S6 nic podobného v nabídce origo příslušenství nebylo. Jediná možnost až vyšla RS6, tak to objednat jako ND na ni a svépomocí vyměnit, v servisu Audi řekli, že nezaručují, že to bude sedět. Tak jsem to riskl, trochu si s tím pohrál a sedí to dokonale a interiér s tím působí i hodnotněji.
Konečně S6 nemá jen obyčejné "gumové" návleky pedálů, v minulé generaci je neměla až RS6.
Škoda, že v tomto ohledu nedopadla podobně i nová S3, jejíž interiér je přitom jinak dokonalý.
Ne, dělám si srandu ;-) Tohle je fakt pecka.. úžasný výkon se spotřebou, která by nezruinovala ani normálního člověka. Jen škoda, že ten si nemůže dovolit to auto ;-)
Brzdy se ti hodí, pokud chceš jezdit rychle. Ono ubrzdit dvoutunovou almaru je celkem fuška. Ani nemusíš na okruh. A vzhledem k jejich životnosti mohou nakonec být i levnější volbou. Pokud jde o motor, tak to není žádný extrém, podle mne tak akorát pro příjemné cestování v téhle váhové kategorii. Na dieselu je nejzajímavější asi převodovka. Aby dávalo smysl, stačí si myslet, že 400 koní je normální výkon. ;-)
Jediné, co musí člověk u kompozitových zohlednit, je chování v běžném provozu. Dnes už to bývá vychytané, ale hlavně dříve tahle volba byla dobrá pro ostrou jízdu, mohla být i ekonomická, pokud nejsi "klobouk", ale nemusela být zrovna pohodlná pro běžné využití.
Downsizing je smutny, predesla motorizace mela vic charakteru. Jde o to ze si Audi nepodrzelo punc jedinecnosti kdyz donwsizing dela i BMW i MB (treba u RS4 zustala atmosfera).
Ad rozezrane auto: to je fakt, skutecne si nedovedu predstavi ze mam jedine auto v domacnosti a je to toto za 2,5mil, a protoze jednou za rok potrebuju prevezt lednicku tak si poridim kombik a zaroven s tim autem chci chodit na okruh a proto 400k a keramicke brzdy.
Smysl tohoto i jemu podobnych aut mi unika. Stejne tak jak mi unika smysl X5 M a podobne. Nevim proc bych chtel rychle projizdet zatacky ve 2t aute a pokud mi nejde o zatacky ale jen o zrychleni v primce tak 2* prelnovany diesel je ve vsech ohledech vhodnejsi motorizace (a to rikam jako nekdo kdo diesel vylozene nemusi).
Trochu tě nechápu. Píšeš o smutném downsizingu a následně o rozežrané přeplňované V8. Vždyť ty parametry této V8 jsou výborné a to i v otázce spotřeby.
V te modre barve to teto Audi moc slusi. Diky tomu ze je to kombik tak se na to auto da i divat (coz je presnej opak ohyzdne zadi u A7 a i A6 sedan neni v zadu 100%). Technika jde s dobou (downsizing) coz je smutne. Celkove A6 a jeste vic All road mi ze stavajici palety audi sedi esteticky asi nejvic. Davat do takoveho auta rozezrany preplnovany V8 a keramicke brzdy, tomu ale nerozumim.... ale kazde zbozi ma sveho kupce :-!
Taky to nevnímám jako zásadní nedostatek. Je to spíš takové podotknutí puntíčkáře.
Konkrétně tady stejně očekávám, že budeme brzy (opět) označení za nekritické obhájce bla bla bla... a v S6 vidíme F40, tak alespoň máme "alibi" >:D
prave vcera som sa bol previezt na S7... To co tu autor testu pise o S6 je lahucko mozne napisat o S7, Pred jazdou som vynuloval pocitadla, jazdili sme hodinu, ked to islo tak bol pedal v koberci, inak normalna jazda po meste a na konci 15l/100km...
A ano... vobec sa mi nechcelo vystupit >:D:yes:
Tak jak lze H/K označit v rámci lowendu/mainstreamu za nejdynamičtěji se měnící/posouvající se automobilky, tak stejně lze v rámci prémie označit Audi. Výborně to vystihuje druhý pohled v článku.
Jednoduše :yes:
Snesitelných 14 l/100 km? Na takovouhle strojovnu je reálných 14 l/100 km přímo excelentních :yes: Stejně jako zbytek auta :yes: Tohle bych si nechal líbit >:-[]
se mi zdá přijatelný a skoro nezbytný pro toho kdo využije potenciál S6 a navíc se i vyplatí, protože železo jakkoliv může brzdit slušně prostě vydrží při takových výkonech maximálně pár desítek tisíc km a potom se příplatek za keramiku jeví v jiném světle (zvláště když je v porovnání třeba s Porsche poměrně nízký).
Audi ukazuje, jak s každým novým modelem piluje nedostatky modelu předcházejícího. Postupná evoluce, které, ten kdo okusí, většinou omámeně podlehne. Tady již není pro chyby místo.
Designově nemám výhrad, z venku vypadá, jak vypadat má. Vůbec mi nechybí nafouklé blatníky či výrazně tvarované spoilery. A uvnitř? No jen se tam posaďte... ;-)
Jednu drobnou nevýhodu bych přecejen našel, po projetí S6 člověk přestane mít rád své vlastní auto...
na novu A/S6ku nenachadzam inych slov len dokonalost...ciste linie ktore tvoria atraktivny vybruseny design. niekto moze namietat (ze topper?) ze je to nudne a bez emocii, ale tak v mojom pripade to praveze zo vsetkych aut vyvolava tie emocie najviac :yes::yes: . skratka mam nove auto snov v podobe (coskoro prichadzajuceho) RS6 avant. len neviem ci niekedy v zivote nasetrym tych 150 000€ alebo kolko to bude stat vo vybave ;-\