Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW přesouvá desítky tisíc aut z Evropy do Asie a Ameriky

Prodeje BMW celosvětově rostou, v Evropě ovšem nikoli. Bavoráci tedy čistí evropské sklady a auta hromadně přesouvají na jiné světové trhy.
Zpět na článek
23. 10. 2012 10:14
23. 10. 2012 13:14
23. 10. 2012 10:26
23. 10. 2012 11:06
23. 10. 2012 11:12
23. 10. 2012 11:19
23. 10. 2012 13:53
23. 10. 2012 14:47
23. 10. 2012 15:41
23. 10. 2012 11:17
23. 10. 2012 11:42
23. 10. 2012 11:46
23. 10. 2012 12:25
23. 10. 2012 12:36
23. 10. 2012 12:38
23. 10. 2012 13:42
23. 10. 2012 14:49
23. 10. 2012 12:51
23. 10. 2012 14:51
23. 10. 2012 13:05
23. 10. 2012 13:07
23. 10. 2012 13:24
23. 10. 2012 14:02
23. 10. 2012 15:38
23. 10. 2012 13:49
23. 10. 2012 14:04
23. 10. 2012 14:06
23. 10. 2012 18:51
Avatar - petrumr
23. 10. 2012 10:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
23. 10. 2012 13:14
Re: cena
nebylo to tak davno, co tu byl clanek, ze nova trojka se moc v Nemecku neprodava a spousta "odborniku" tu argumentovala tim, ze model teprve nabiha, ze nejzadanejsi motorizace a karosarske verze nejsou jeste v prodeji, blablablablabla.

Tak jsem zvedavej, jak to zduvodni ted, kdyz uz 3jka rozhodne zadnou novinkou neni a stejne se nijak extra neprodava ;-)

Podle me to neni ani cenou, ani lekarnickou, ale proste a pouze tim, ze BMW jde spatnym smerem a prestava oslovovat sportovne zalozene ridice, respektive se meni vnimani znacky jako takove . Dneska vlastnit BMW neznamena, ze mam rad rychle svezeni, ale ze jsem ekoterorista a po nocich si prepocitavam emise CO2 a porovnavam je se smernicemi EU.
23. 10. 2012 10:26
bež to převazet
-...tak at to slevní .....v USA jsou ceny nizsi obecne....plus naklady na transport a upravu pro jejich predpisy :))) to at rozdavaji v EU za polovic :D:D
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2012 10:36
Re: bež to převazet
Hned by sis pro jedno šel, co? >:D

Zlevnit můžou vždycky, ale jak to udělají jednou, na vyšší cenu se už horko těžko dostanou. ;-)
Avatar - Choochoo
23. 10. 2012 10:47
Re: bež to převazet
Asi tak nějak ;-)
Avatar - white label
23. 10. 2012 10:54
Re: bež to převazet
Nehledě na to, že kdyby prémie zlevnila na polovic, tak by musela naprostá většina meinstreamu zavřít krám... ;-)
23. 10. 2012 10:57
Re: bež to převazet
však to byl vtip :D:D a souhlasim jak s tebou tak níže s WL :-)
23. 10. 2012 11:06
Nesmysl
Evropský auta nejdou prodat v USA , pod stejnou kastlí jde o prakticky jiný auta . Přivezte si bávo z USA , nebude pasovat jedinej šroubek z evropský verze , to auto bude postavený aby vyhovělo US normám
Rozbalit vlákno
8
Avatar - preboha
23. 10. 2012 11:12
Re: Nesmysl
tekze vyrabaju dve auta ktore su akoze uplne odlisne ale vyzeraju uplne rovnako, to sa im akoze nejak oplati?
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 11:19
Re: Nesmysl
Přesně tak, už jen osvětlení a další věci nesplnují u EU aut v USA předpisy, překopávat to na americké by stálo zbytečné peníze navíc.

Reexport je možný, ale jen do asie.
Do USA to nemá smysl, moc vysoké nákladynavíc nevím kdo by to tam kupoval.
Žádný nárůst proti lonsku se u trojkový řady nekonal za letošních 9 měsíců.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 13:18
Re: Nesmysl
Nesmysl, proboha! Jak stejná kastle a jiné auta, kde žiješ? Trojkové řady se vyrábí normálně v Německu i pro trhy USA. Odlišnosti jsou maximálně v osvětlení. Možná naladění podvozku nebo ŘJ a to je tak vše.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 13:53
Re: Nesmysl
A kolik stojí na každém už vyrobném autě v EU specifikaci na který se práší v evropě ve skladu, ho vzít někam znovu na linku nebo jinam a tam z něj vyndat věci který tam pro US být nemaj (nemůžou) a nahradit je jinýma.

Myslíš že se to BMW vyplatí? Dost o tom pochybuju.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 14:42
Re: Nesmysl
Jestli se to vyplatí nebo nevyplatí určitě nemůže relevantně posoudit ani jeden z nás, ale určitě to je lepší a asi i výhodnější, než zastavovat výrobu, protože to je v dnešní době krajní řešení.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 14:47
Re: Nesmysl
řešení je zastavit výrobu EU verzí a sekat verze pro jiný trhy, když to jde z jedný továrny, jak tu někdo psal.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 15:42
Re: Nesmysl
Myslím, že tohle nebude tak jednoduché. Navíc s kapacitou dejme tomu 1000 vozů denně by byl roční odbyt pro USA vyroben za pár týdnů. To není jen tak.
Avatar - white label
23. 10. 2012 15:41
Re: Nesmysl
Jak už napsal autor článku, příště by to měli s tebou u BMW rozhodně konzultovat... :-O :*) >:D
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 11:17
Nesmysly
BMW řady je v USA hit, ano.

49 pozice na trhu (1-9/2012) BMW 3 Series 68,352 ks -3% pokles proti lonskému období.

Opravdu se tam ty BMW 3 nestačí prodávat, hehehe.

Už druhý nesmysl ve dvou dnech, BMW 3 se prodává jak housky na krámě a má 3% pokles a malibu je vrak co nikdo nekupuje a má 5% nárůst.

To sou opravdu kvalitní články tohle, běžte se vycpat.

A kdo si to neověří tak těmhle bludům pak věří.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - petrumr
23. 10. 2012 11:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 11:46
Re: Nesmysly
Tak je všeboecně známý fakt, že technika v us verzích evropských aut je ořezanější než u EU verzí a někdy i výbava.
Avatar - white label
23. 10. 2012 12:25
Re: Nesmysly
Samotný! meziroční nárůst/pokles v (zvlášť v %!) je naprosto nic neříkající (až "dementní") údaj o postavení automobilky/modelu na trhu. Když se (čistě teoreticky) prodá jeden rok 10 jednotek Malibu a příští rok 20 jednotek a proti tomu se 3er prodá jeden rok 100 jednotek a příští rok 50 jednotek tak sem taky vylepíš 100% nárůst Malibu a naopak 100% pokles 3er, jako důkaz hrozné situace 3er (ve srovnání s Malibu) na trhu? 8-s
A i kdyby bylo prémiové 3er 49. na americkém! trhu (mezi všemi modely, včetně meinstreamu a lowendu), tak to rozhodně automaticky neznamená neúspěch, nehledě na to, že je vysoce pravděpodobné, že uvedení nové 3er proběhlo nejprve v Evropě a v Americe až s určitým odstupem času, takže údaje za 1-9 (tedy už od ledna) mohou být v tomto směru poněkud zavádějící.
Prostě jak uvidíš jakoukoli zmínku o nějakém možném úspěchu německé produkce na US trhu, tak máš hned černo před očima a snažíš se to vyvrátit hlava nehlava. >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 12:36
Re: Nesmysly
Když prodám za leden až září 2011 10 500 housek a za leden až září 2012 10005 housek tak mohu zodpovědně prohlásit že letošní rok je úspěnější vid. Že to super šlape.
To je ako bys dal do výroční zprávy že si ušetřil náklady na energie, bo v roce 2010 si za elektriku zaplatil 5 885 994 Kč a v roce 2011 5 895 990 Kč.
:o))

Nikdo tu neporovnával 3er a Malibu, jen že u obou je dvou různých článcích nesmysl, a to ten že Malibu se neprodává (článek o dalším krachu GM) a že 3er se prodává výborně (a ono se jich prodalo méně jak loni).

Ale kdybys o to tak stál, provnávat jabka a hrušky - tak Malibu 179 465 ks a 3er 68 352 ks.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 12:38
Re: Nesmysly
A postavení na trhu?
Podle všech prognoz se má na us trhu letos prodat víc vozů než loni.

Takže pokud se nějakého modelu LETOS prodá méně jak LONI, tak jeho postavení na trhu je Halík jaký? Horší, Halík, horšíííííííííííííííííííí >:D

1-9/2012 - 49 pozice
1-9/2011 - 43 pozice
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 12:50
Re: Nesmysly
Aha, tvá logika je opravdu den ode dne lepší. Včera jsi vytáhl dedukci jak BMW šetří aplikací tříválce, dneska tohle.
Takže abys to pochopil. Jak snad dobře víš, tak BMW 3er je teď nové, tzn., že zpočátku roku se prodávala stará verze E9X, která asi moc na odbyt nešla před nástupem novinky. Tudíž je těmi prvními měsíci v roce, kdy F30 nebyla na trhu (neznám přesně datum nástupu F30 na trh), situace prodejů 3er zkreslená. Ale BMW ví to, co ty ne zná zájem o novinku, který je pro ně relevantní. A je asi větší, takže se přesun vyplatí. Tudíž je zatímní 49. pozice dobrá a určitě se do konce roku vylepší a loňský výsledek předčí. Opravdový zájem schopný srovnání od tebe se projeví a v roce příštím.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 13:42
Re: Nesmysly
Mě je putna co je novinka, v číslech Malibu sou taky starý modely i nový.

Já srovnávám kusy co maj na sobě nalepený stejný nápis.

A pokud chci vynášet soudy jak se prodává novinka o poznání líp jak stará verze, tak pak si musím počkat na patřičné období kdy to jde porovnat a srovnat to s tou lonským patřičným obdobím.

Tedy tvojí logikou pokud chci vynést soud že se nová generace 3er prodává lépe než stará, musím vzít půlrok kdy už byla novinka v plném tempu prodeje (tj v nabídce všech delaerů) a srovnat to s lonským půlrokem.
Do té doby nemohu vynášet žádný soudy o tom jak se co prodává líp nebo ne, to sou imagární čísla, odhady a domněnky.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 14:46
Re: Nesmysly
Já žádné soudy nevynáším, to ty tady uplatňuješ logiky o procentech, přitom ti WL vysvětlil, že to je ošemetné.
A jak jsem řekl, tak relevantní údaje o úspěšnosti nové F30 budou v roce 2013. Že to tebe nezajímá a jedeš podle nápisu je tvůj problém a dostáváš se tak do roviny laika.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 14:49
Re: Nesmysly
Soudy vynášel autor článku.
Avatar - white label
23. 10. 2012 12:51
Re: Nesmysly
Svatá prostoto emerická... 8-s 8-s
Naprosto jasně jsem psal o nesmyslném srovnání postavení !různých! modelů (naivně jsem doufal, že to na teoretickém a hlavně polopatickém příkladu Malibu a 3er snadno pochopíš) na trhu, pouze prostřednictvím jejich meziročního rozdílu v %. Pokuď máš po ruce někoho normálního, zkus ho poprosit, jestli by ti to nezkusil vysvětlit, protože já už to víc polopatě opravdu neumím... 8-s >:D
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 14:51
Re: Nesmysly
Svatá prostato? Tak to ti poradí Marek Vašut >:-[] >:-[]
Avatar - Michal Fokt
23. 10. 2012 13:05
Re: Nesmysly
Asi nerozumím. Píši o tom, že auta, která není šance prodat v Evropě, směřují do zámoří, kde vidí BMW větší potenciál. Co je na této informaci závadné? To, že je doposud meziroční prodej trojky nižší, je jednak asi s ohledem na situaci v Evropě naprosto nepodstané, už proto, že letos v USA F30 nabíhalo a to vždy prodeje ovlivní, tím spíš, že lze předpokládat, že se v roce 2011 E90 vyprodávala. Navíc se zjevně nejedná pouze o řadu 3. Celé BMW v USA meziročně roste o 5 %. Ale počítám, že s vámi BMW určitě své další kroky bude konzultovat.
Avatar - white label
23. 10. 2012 13:07
Re: Nesmysly
>:-[]
Viz i má (polopatická a přesto nepochopená) reakce z 12:25
23. 10. 2012 13:24
Re: Nesmysly
tu nejde o to, ze te nekdo nepochopi, tu jde o to, ze uvahy o vlivu uvedeni jednoho modelu na trh se zakonitym nasledkem propadu globalnich prodeju jsou naprosto dementni.

neni pravda, ze kazda novinka znamena pokles prodeju, naopak, po urcitou dobu se soubezne prodava stary i novy model, vyprodavaji se skladove zasoby atd ... takze je prostor vsecko nastavit tak, ze prodeje zustavaji vicemene konstantni, jinak by staly vyrobni kapacity a to zadny vyrobce nesmi dopustit.
Pokud v dlouhodobem horizontu a v absolutnich cislech prodeje klesaji, je to problem a vyrobce na toto musi adekvatne reagovat, napriklad zminenym reexportem do zemi, kde je poptavka dostatecna.
A pokud to tak BMW dela, znamena to mimo jine, ze Evropa ztraci dech a stava se pomalu ale jiste okrajovym trhem a to rychleji, nez to u BMW na jare odhadli a spocitali.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 13:38
Re: Nesmysly
Co se týká Evropy, tak už teď je ztráta cca 700 000 vozů a do konce roku to vyleze na milion. Na další rok se čeká ještě další mírný pokles oproti letošku o jednotky procent, takže trh ve srovnání s roky 2010 a 2011 klesne opravdu poměrně razantně a vrátí se na úroveň 90. let. Ale já věřím, že se z toho Evropa vyhrabe.
Tento fakt odpovídá na tvé tvrzení, že přece pokles i při výměně generaci není možný, nesouhlasím. Udat auto je v Evropě vzhledem k faktum výše uvedeným horší a horší. Co se týká příkladu BMW 3er, tak tam je to zase jinak. Je to prémiový produkt, na který se zákazníci těší, tudíž nepomůže ani zlevnění předchozí generace. To může zabrat tak na Focusu na českém trhu, což zabralo. U BMW 3 to je jiné a i automobilka to ví. Před nástupem na trh nového modelu je výroba starého poměrně dlouho zastavena a čeká se na novinku. Vždy to tak funguje a to nejen u BMW. MB i Audi registrují propady u modelů v roce obměny.
23. 10. 2012 14:02
Re: Nesmysly
pokud za 50% poklesu muze krize a odklon evropy od drazsich aut, tak jednim dechem pripojim, ze za 25%poklesu muze spatna prognoza prodeju noveho modelu pro letosni rok a 25% poklesu si troufam tvrdit, ze je v modelu samotnem. Holt turbobenzinove ctyrvalce asi nejsou takove lakadlo jako proslule atmo radove sestivalce.

A na turbobenzin ctyrvalec nemusim mit zrovna BMW. Mozna to nema logiku, kdyz se u BMW vrcholnych benzinovych motorizaci nikdy moc neprodavalo, ale co ma dneska logiku, ze.

Tak snad ty trojky prodaji, nez se z nich stanou rok stara auta ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 14:44
Re: Nesmysly
Ano, to je taky otázka, ale speciálně v EU převládají naftové trojky. Kdo ví.

Jak říkám v diskuzi s Baríkem, tak určitě je výhodnější a lepší ty auta vyrobit než zastavovat linky a propouštět lidi. Tak špatně na tom snad BMW ani zatím není.
Avatar - white label
23. 10. 2012 15:38
Re: Nesmysly
Píšeš o něčem zcela jiném, přečti si znovu o co mi šlo v mé původní reakci především, to o čem píšeš ty, to rozhodně nebylo..., nehledě na to, že u 3er se v USA zatím bavíme o pouhém 3% meziročním poklesu a BMW tam celkově roste. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 10. 2012 13:13
Re: Nesmysly
Jste už třetí, kdo se mu to snaží osvětlit, z mé zkušenosti zbytečné ;-)
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 13:49
Re: Nesmysly
Podstatné je to, že pokud chce někdo něco vyvézt z trhu kde to nemůže prodat na jiný trh, musí to na trhu kam to chce vyvézt schopen prodat.
A jak chcete říct že BMW 3 er nové generace je úspěšnější než stará, když

1) nemáte relevantní data
2) jak říkáte nový model nabíhal letos takže do plného prodeje ke všem delarům se dostal kdy - to jistě víte
3) až porovnáte půlrok nebo rok plného prodeje obou generací, jejich postavení na trhu v tu chvíli, tak pak můžete vynést soud o tom co se lepší prodává
4) BMW jak jistě víte falšovalo údaje o prodejích [odkaz]

Takže defakto celé srovnání je zančně irelevantní
Porotože kolik se čeho prodalo ve skutečnosti, tak to ví jenom BMW a to to mě ani vám říkat nebude.
23. 10. 2012 14:04
Re: Nesmysly
no uz jen ten fakt ze musi ty auta tahat po svete jak kotata dost napovida o tom, ze to s tim prodejem nebude zadne terno. U noveho modelu bych ocekaval rocni poradniky a ze vyrobce nebude stihat vyrabet...
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 14:06
Re: Nesmysly
Já nechápu proč když nemůžou prod EU model,y proč neudělají 2měsíční odstávku linky na EU verze a místo ní nechrlí US verze. Když teda v USA to tka šlape.

A EU verze neprodávaj ze skladů, když je maj plný >:D
Avatar - Barrichello
23. 10. 2012 15:01
Příští rok ještě hůře
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2012 18:51
BMW
Orginal informace byla zverejnena Bloombergem:

[odkaz]

Docela nic nerikajici clanek (orginal).

Desitky tisic aut - muzou byt take jenom dve desitky tisic - predpokladam, ze takovy pocet muze trh v USA nebo v Cine "smlsnout" jako malinu behem kratke doby.
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2012 19:41
TADY MÁTE, CO JSTE CHTĚLI...
Tak dlouho klikáte na server ringieru a stežujete si na reklamy, až vás ta reklama úplně obklopí >:D

A taky vůbec nekupujete BMW a ty chudáci to pak musíjo přepravovat přes půlku kontinentu :-)
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2012 19:59
Reexport sa oplati, viac nez by sa dalo cakat
Dam jeden priklad, nasa firma dostala zakazku na reexport VW Toareg a Porsche Cayenne z Bratislavskeho zavodu VW. Komplet nove auta z monzatznej linky nasi robotnici rozoberali pre Indicky trh. V Indii je zakon ze auta dovezene do Indie platia niekolkonasobne vatsie clo ako auta montovane/kompletizovane v Indii. Finta bola v tom, ze rozoberali sa iba casti opticky velmi viditelne, ale casovo lahko odstranitelne. Napr. vsetky svetla, sedacky, narazniky, baterka, klesa, volant
atd. = jeden pracovnik asi 4 hodiny prace. Potom sa tie auta dali pekne po 3 kusy do kontainera a lodou isli do Indie. Kompletne naklady aj s logistikou na jedno auto cca 1500 Eur, vysledne clo bolo nizsie v priemere o 8000 Eur >:-[] Takze nez uz su naklady BMW akekolvek,kazdy jeden kus preda s velkym ziskom(a aj ked s mensim, stale lepsie ako keby malo stat v sklade)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
26. 10. 2012 10:19
BMW řady 3 bude mít v USA ještě jeden menší problém
jmenuje se Cadillac ATS >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0