Jestli tohle autodostane 280 koní (turbo), tak už nebude tak skvělý jako teď. Dejte na moje slova. To auto je perfektní, tak jak se momentálně prodává. A (relativně!!) nízkej výkon je součástí hry. Perfektní hry. Všichni pisálci by měli sjet z těch okruhů, letišť a vzít si to auto domů. A žít s ním. A jezdit na nákupy, do práce... ....
Nevím jak s Renaultem, nemůžu soudit, ale Toyotu budete milovat. A nebudu vypisovat proč.. prostě ji běžte vyzkoušet a uvidíte. A nejde jen o jízdní vlastnosti... to auto je postavený tak, aby jste ho měli rádi, každej den a aniž by vás to stálo majlant.
A pomalá prostě není. Není ani ukrutně rychlá. Ale 20 min před jízdou s GT86 jsem řídil wrx STI. A přesto jsem neměl pocit, že by následně GT86 byla pomalá.
Je to perfektně odvedená práce a za ty peníze skvělá koupě.
A to že na okruhu je Renault rychlejší nebo dokonce zábavnější...přijde mi, že ten kdo o tom přemýšlí takhle, tak vůbec nic nepochopil.
Ten test jsem četl a po třech kapitolách jsem to vzdal. Tolik nesmyslů pohromadě se hned jen tak nevidí, autor absolutně nepochopil smysl GT86 (viz. trapný brekot nad úzkými koly atd.)
Doposud jsem měl pocit, že jen pohlížíme na jednu věc různými pohledy, ale teď jsem torchu zděšen... A mám chuť odkázat na úvodní příspěvek tohoto vlákna >:D
"rozložení zmotnosti a ovladatelnost pro MRS (FWD je prostě na ovládání jednodušší)" - rozložení hmotnosti 65:35 je lepší než 48:52? Kristova noho! Proč se teda všichni snaží docílit toho ideálního rozložení 50:50? Strkají baterky do kufru... Cpou převodovky k zadní nápravě.... Pakliže je lepší, když auto chodí po předních? Jednoduchost ovládání... to sice ano, ale my jsme se bavili o ovladatelnosti, nikoliv o jednoduchosti ovládání... Navíc je to spíš o zažitých zvycích než o jednoduchosti...
Příklad - nedotáčivost je u předokolky prakticky neřešitelná, prostě musíš počkat až odezní. U zadokolky jí (do určité hranice) dokážeš přetavit v neutrálnost/přetáčivost. Jet s předokolkou na mokru je do značné míry frustrace, jet na mokru se schopnou zadokolkou je velká zábava - právě díky značně širším možnostem ovladatelnosti.
Lichoběžník vs. torzka - zkusím to přirovnat k hudbě. Je to jako by ses snažil porovnat high-end sestavu od Marka Levinsona a běžné kvalitní repro při přehrávání mp3 - zjistil bys, že to funguje stejně. Ale byla by to chyba, protože pravý potenciál ML repro by se projevil až při přehrávání nekomprimovaného formátu, který by na obyč repro zněl stejně jako ta mp3. Lichoběžníky jsou zkrátka lepší "investice do budoucna" a možnost auto ladit dle libosti na grip, na rozevlátost...
Větu: "Takže nebavme se o použité technice pouze z pohledu její sofistikovanosti, propracovanosti, preciznosti a složitosti, ale bavme se o tom, jakou techniku který výrobce za danou sumu nabízí a tam dostává dvojička GT-86/BRZ od R.S. na zadek. " jsem nepochopil a jen zopakuji co napsal Mojito - GT86 NEbyla konstruována, aby trhala rychlostní rekordy, MRS ano!
Nejde vzít seznam položek, jak jsi jej vzal, a jednotlivě je rozdělit mezi daná auta a na zákaldě toho rozhodnout, které je lepší. To je přece kravina.
Tady není žádný vítěz a poražený, protože jak jsem psal v úvodu - ta auta si dle mě vůbec nekonkurují.
Mégane RS je skvělý hatch a způsob, jak za relativně nízké provozní náklady frustrovat na okruhu řidiče 911 a Corvette. GT-86 je pro hračičky a požitkáře...
citace :,,Takže nebavme se o použité technice pouze z pohledu její sofistikovanosti, propracovanosti, preciznosti a složitosti,,
Ale o tom se bavit musíme, promiň, ale trochu mi připadá, že vypichuješ jen to, co se ti pro MeRS hodí.
Možná to nevíš, ale GT86 NEBYLA vyvinuta, aby byla nejrychlejší na okreskách, ale aby tě BAVILO řízení a jízda a to se jí evidentně podařilo.
FWD je na ovládaní jednodušší? :*) Možná v zimě, jinak ne.
MeRS je fajn, ale stejně jako u všech HH je paráda, pokud jedeš rychle, jinak nuda k uzoufání, u GT86 nemusíš jet jako blázen, aby tě to bavilo. GT86 se chová mechanicky, což zvyšuje pocit sportovnosti, u MeRS (a nejen u něj) je tohoto pocitu poskrovnu, pokud vůbec.
To, jak je přesný podvozek (řízení) si netroufnu hodnotit, promyšlenost taktéž ne, co je jisté, že GT-86 má podvozek složitější a asi i sofistikovanější, což ovšem neznamená, že bude automaticky rychlejší, nebo lepší, než u MRS. Design hovoří pro GT-86ku, to rozhodně ano. A jen tak mimochodem, v těch správných rukách jezdí okruhově Megane 3 RS jako 10-15 let starý supersport a rozhodně rychleji, než GT-86 či BRZ. Takže napsat, že jezdí jako správný HH, nic víc, nic míň je hodně troufalé, když je rychlejší, než hromada podstatně dražších aut. Zábavnost - viz můj popis výše Wawrisovi.
Asi máme na styl malinko jiný pohled. Co se použité techniky MRS vs GT-86 týče, mohu soudit pouze podle testů a dostupných informací, dle toho mi vychází následovné - motor na straně MRS (jak si sám uvedl), podvozek - dvojtý lichoběžník vs torzka by R.S. tipuju na okruhu torzka, na okreskách (lehce rozbitých) lichoběžník, předek opravdu těžko říct - takže podvozek řekněme remíza, design pro GT-86, těžiště pravděpodobně pro GT-86, rozložení zmotnosti a ovladatelnost pro MRS (FWD je prostě na ovládání jednodušší), rozdíl v ceně cca 20% ve prospěch MRS. A cena je řekněme celkem pádný argument takže znovu opakuji - u Renaultu máš za menší peníz rychlejší auto, který rozhodně nebude v zatáčkách na GT-86ku ztrácet. Takže nebavme se o použité technice pouze z pohledu její sofistikovanosti, propracovanosti, preciznosti a složitosti, ale bavme se o tom, jakou techniku který výrobce za danou sumu nabízí a tam dostává dvojička GT-86/BRZ od R.S. na zadek. Co se jízdních výkonů týče, tak dvojička GT-86/BRZ je na úrovni Clia 3 RS 2.0 16v 147kW, 215 Nm (z pohledu motoru vs váhy a podvozkových možností) a to je auto za 550tis Kč. Audi a jejich s-line - no comment. FIAT jako celek nemá moc se stylovými auty co dočinění, ale 500 Abarth je prostě malý, stylový autíčko, podobně např. FIAT Coupe od Pininfariny.
Nemyslím si, že by Fiat měl nějakou prestiž >:D A nebyla důležitá A3, ale S-line paket = mnoho parády pro nic. JInak samozřejmě - placaté auto vypadá líp, než hatch, nicméně to neznamená, že je automaticky styl upřednostněn před technikou.
A v případě GT-86 vs. BRZ nevidím vůbec žádný aspekt, vk terém by měl MRS technicky navrch, nebo byl lépe řešen. Dobře, motor... Na druhou stranu ten podvozek který jsi zmiňoval především - torzka (byť skvostně naladěná) zůstane navždy torzkou, nic s ní neuděláš, za to dvojitý lichoběžník je z hlediska optimalizace geometrie plně nastavitelný --> jen povlováním/utahováním excentrických šroubů se dají s jízdními vlastnostmi auta dělat divy. A pak tu máme další věci --> lepší rozložení hmotnosti, nižší těžiště... Právě díky těmto věcem může být GT-86 mnohem univerzálnější a upravitelnější, než MRS...
Do dilema FWD vs. RWD bych se nerad pouštěl. Proti FWD nic nemám - Velmi hrubě řečeno platí, že za cenu výborného/rychlého FWD, se dá pořídit mizerná/pomalá RWD, což je hlavní výhoda FWD. A s tou pravověrností - já to vnímám tak, že FWD nikdy nebude umět to, co RWD a nikdy nebude tak ovladatelná (rozuměj počet způsobů, kterými lze auto řídit a ovládat).
Z mého pohledu je automobil kategorie "roadster" s RWD náhonem (MX-5, S2000, BRZ, GT-86 atd) obecně stylovější už díky koncepci karoserie. Nechápu, proč styl se musí rovnat "prestiži" značky. To jako, když si koupím vyložené škaredou (subjektivně) Audi A2, tak sem prestižnější a stylovější, než např. v posledím Cliu, který si troufnu říct, že je designově a technikou podstatně dál, než např. A2. Prestiž značky u mě začíná na úrovni střední třídy. A další problém, nechápu, v čem je RWD roadster větší (pavověrný) sporťák, než FWD Hot Hatch. S tímto se absolutně nestotožňuji. Upravovat se dá úplně cokoliv a nezáleží na karoserii, ani hnané nápravě. Řídil jsem Hondu Civic Type-r 8G, několikrát kamarádov Civic Type-R 7G (skvělý, opravdu skvělý Hot Hatch), Clio 3 RS, Několikrát Megane 2 R.S. a Integru Type-R. Několik let jsem vlastnil Megane 1 Coupe 2.0 16v (motor z Clia Williams) a ve všech těchto strojích jsem se náramě bavil. Z roadsterového RWD soudku jsem řídil MX-5ku a jako spolujezdec seděl v Hondě S2000 - super zážitek z obou, je to něco jiného, ale tvrdit, že roadster je zábavnější, než HH rozhodně nemohu. Ale jak píšeš, je to subjektivní (něco jako s ženama - jak by to asi vypadalo, kdybychom všichni chtěli to stejné). :-)
Ledabylej jezdec v RSu je specificky zvireci druh, ktery jezdi aby pokoroval jineho, kdezto takovej ten typek v 530d jen jede, nehlede na to, koho a kdy a kde predjizdi, ale ten v RSu, ten predjizdi a u toho citi ten vnitrni pocit spokojenosti, ze v krabici na vsechno v dlouhym tahlym predjel nekoho kdo si muze dovolit splnit mensi sen a koupit si auto pro zabavu, na stehovani ladnice prece mas mainstream...
Cayman je trosku jina kategorie, predevsim cenova a motorova. Toyota to dela dobre minimalne globalne, v Evrope ve Svate Risi Naroda Naftoveho to asi olovem nafetovany hlavy uplne nepochopi, k cemu ma slouzit takova (u nas) relativne levna (a na lepsich mistech jednoduse dostupna) zabavna, perfektni zadokolka.
Takze ono to neni ani o autech, ale o lidech, u nichz nejde o to byt prvni v dlouhym tahlym. Chytry clovek si nastavi kriteria, dle kterych se ridi, a dela veci protoze to sam chce, cloveka v dyzlovym rabodysportovnim kombiku, ktery mapuje dalnici kdy kde a koho muze predjet a ukazat mu jak to chodi v tehle risi, muzu jen litovat. Musi to byt duchaplny zivot. Takze tem clovek ktery si GT86 resp. BRZ koupi, zna celou situaci, vi co od auta muze ocekavat a co od nej ocekava, a nejakej ten dalnicni rytir v octavce rs mu bude vicemene ukradenej.
Octavka RS ma sve kouzlo a prednosti, nepochybne se jedna o smysluplne a relativne levne, relativne rychle auto, s obrovskym kufrem, at uz se jedna o jakoukoli verzi, ale do diskuse pod GT86 nepatri. Nemuzu si pomoct ale takhle se chovajiciho octavkare vidim jako typka v tricku polo sport s obrovskym znakem pres celej hrudnik, a cloveka v gt treba v nenapadnem tricku pierre cardin (nebo cokoli jineho) s nenapadnou a neviditelnou znackou. Holt nekto veci dela pro okoli a nekdo pro sebe.
no neviem, absolútne mi tu chýba informácia čo to má poháňaný predok alebo zadok.
Ak to má len predok, tak to bude stejný shitcar ako je octavia RS, ak zadok tak si pobežím pren! :-)
To je sice pravda, ale musíš mít štěstí, že není provoz a dokonce i brzké ráno není jistota + musíš si vzít tabletku částečné lhostejnosti. Mě vadí silnice, kde nevidím do zatáčky (párkrát mi tam jel málem 2 m od krajnice cyklista), les, kde mám strach, co mi vběhne pod kola atp. Dřív jsem to tak neřešil, teď už jo. Pro mě jsou ideální italské a švýcarské passy, les daleko, zatáčky většinou přehledné, většinou nemůžeš nikoho ohrozit, jen sám sebe. Nějak jsem zkrátka vyměkl, ale už nechci, aby se opakovalo, to, co se stalo..
S tvým příspěvkem souhlasím, mám HH stále moc rád, dokonce se o tobě zmiňuji v diskuzi DW na téma v blogu Downsizing, kde obhajuji účel předokolek. Tvé jméno jsem ale záměrně neuvedl. >:-[]
,,mimochodem, u hot hatchů většinou člověk musí jet jako s vystřeleným mozkem, aby začal cítit uspokojení, kdežto u zadokolkových hraček k tomu stačí zlomky rychlosti,,
Wawrisi, je to přesně tak, HLAVNĚ toto byl důvod prodeje (než jsem ho pocuchal) šíraR. Troufnu si tvrdit, že drtivá většina HH jsou nudná, pokud s nimi nejedeš kur.a ostře. Jenže, na okruhu nefungují zdaleka brilantně, odlehčený starý Clio si tě dá k snídani, ale to je jedno a na okresce je řidič jednou nohou v kriminále, takže musíš jet buď ráno a modlit se, ať není provoz, nebo vyrazit do Dolomit či na Stelvio, kde je to pro HH učiněná nirvána (tam jsem si eRko fááákt užil).
Všechno má svůj čas, vše se vyvíjí a i adamikos pochopí, že poctivý, mechanický, .. slabý,, auto, má něco do sebe.. Já už to vím a užívám si to!
Asi budeš zívat nudou, ale opět s tvým příspěvkem ohledně GT86 zcela souhlasím >:-[]
Chtěli přilákat čtenáře, obrovský titulek na přední straně, chtěli být jiní než ostatní novináři, evidentně to zabralo. Já blb to EVO taky koupil, abych pak zjistil, že vše je trochu jinak.
adamikos - pokud nejde o vtip, tak je to k zamyšlení. MeRS má hodně dobrý podvozek, jenže není tak promyšlený a přesný, GT86 je o kus dál, to dne snad ví i malé dítě. Slovo zábava je nic neříkající pojem (každý má pod slovem zábava něco jiného), ale napsat, že MeRS je zábavnější než GT86 je, přinejmenším troufalé :*) Cena Toyoty není nízká, ale tady se nedá zjednodušeně napsat cena/výkon, toto není, s prominutím, obyčejný HH, kterých je dnes jako máku.
Pro GT86 taky hovoří design, MeRS je značně nepovedený od konce oken dozadu, působí otekle a nedodělaně, předek je fajn, interiér taky, jen posez by mohl být o něco níž. Jezdí jako správný HH, nic víc, nic míň. Asi nejzajímavější bude jako ojetina, páč cena bude docela padat.
Že dělá renaultsport nejlepší předokolky nechci zpochybňovat, ale že je EVO RS pozitivní je taky fakt - dělají z těch aut dlouhodobě polobohy, jak ve srovnání s "historickými" auty, tak třeba při srovnávání se zadokolkami, pravými sporťáky a spol.
Navíc jak už jsem psal - pojem "zábava" za volantem je natolik subjektivní veličina, že nelze vyvozovat závěry z jediného testu. Někoho bude bavit efektivita MRS, jiného rozevlátost, hravost a ovladatelnost u GT-86 / BRZ. Já si dokonce myslím, že z hlediska zábavy nejde předokolky a zadokolky zcela srovnávat, protože každé auto nabízí rozdílné zážitky.
mimochodem, u hot hatchů většinou člověk musí jet jako s vystřeleným mozkem, aby začal cítit uspokojení, kdežto u zadokolkových hraček k tomu stačí zlomky rychlosti ;-)
PS: moc nechápu, co je na BRZ/GT tak stylového, z mého pohledu to rozhodně není nějaká volba stylu před technikou (To by mohl být třeba 500 Abarth nebo nějaká S-line A3), obě auta jsou čistě řidičské nástroje, přestože jedno je otuněný hatch a druhé pravověrný sporťák (třeba nezapomínat na to, že potenciál pro úpravy má GT/BRZ oproti MRS prakticky bezbřehý, kdežto MRS bude pořád jen MRS)
Tak je jasné, že Megane bude na okruhu rychlejší, o tom nikdo ani v EVU nepochyboval a i o tom mluvili. Ale z čeho byl moderátor v šoku, bylo vyjádření toho jejich testovacího pilota o tom, že celkově je Megane lepší a zábavnější auto! A to prosím neřekl nikdo z EVA. Dej BRZtku, nebo GT-86 semislicky, pěkopej geometrii, na okruhu nebude rychlejší, než Megane. To vímě všichni. A promin, ale argument, že EVO je silně pro R.S. divizi je hodně na hlavu. Ty auta jednoduše JSOU na špici ve svým oboru. Clio 3 RS (nemyslím si,že by od něj divize Renault Sport očekávala, že bude pomalé >:D ) má taktéž fun setup a troufnu si tvrdit, že by GT-86ce bylo více, než zdatným soupeřem (za cca 550 tis kč). Je tak těžký pochopit, že minimálně produkty R.S. jsou poměr cena/výkon (zábava, použitá technika - dosaď si co chceš) jednosuše lepší auta, než dvojce BRZ a GT-86?! Cenovka je dle mě přestřelená. A jak jsem již zmiňoval, v GT-86ce budeš za stylovýho člověka ve stylovém autě a dost si za tento status připlatíš, v Renaultu Sport budeš za tuctovku u "neznalých", ovšem respektován budeš u" znalých". Závěrem bych rád podotknul, že jak Toyotu, tak Subaru vysoce cením a obě značky mi jsou velmi sympatické a jsem rád, že dali vzniknout těmto autům, avšak (nejen) díky mé náklonosti k Renaultu bych šel raději do auta R.S. Ale nikdy bych si nemyslel, že kupce jednoho z dvojce BRZ/GT-86 prohloupil, jen dává přednost stylu před technikou, toť vše...
Přesně jsem si myslel, že zmíníš tohle :-) Takže odpověď už zazněla mnohokrát.
1. GT mělo ekogumy s Priusu a Mégane semislicky
2. Mégane má lepší poměr výkon/hmotnost - logicky bude rychlejší
3. EVO bylo a je silně RS pozitiv (stejně jako třeba AUTOCAR protlačuje Fordy)
4. GT má fun setup. Očekává se od něj, že je pomalé... Docela by mě zajímalo, co by udělala jen ostřejší geometrie.
Souhlasím, že podvozek u GT-86ky je špičkový, ale asi nejlepší odpověď je srovnávací test Subaru BRZ (klon GT-86ky) vs Megane 3 RS Thropy v podání anglického testovacího jezdce (žádný novinář, co si myslí, že umí jezdit). V produkci celosvětově uznávaných kluků z EVO
[odkaz]
Staré Carreře... Můžeš tady prosím ukázat obrázek byť jen jednoho prvku z interiéru jakékoliv generace 911, která je v něčem podobná interiéru GT-86?
GT-86 je takové young-retro, které čerpá z funkčních hranatých JDM interiérů 80.let, aby v tom člověk viděl Carreru, musí buď vypít vodku z likérky drak anebo být topper...
dovolím si nesouhlasit v pojmu "zábavnost" pod kterou může každý soudruh vidět něco jiného a taky nesouhlasím s podvozkem - proč by ho měl mít Mégane lepší? Ze všech recenzí GT-86 vyplývá, že pokud je na GT-86 skutečně něco špičkové, tak je to právě podvozek (funkční i na čeksých tankdromech).
tak pri nasadnuti do interieru si hned pomyslim ze sedim v nejakej starej carrere..... tu to ale akosi zazracne nikomu nevadi kedze ide o toyotu... keby mal takyto interier napr genesis coupe uz by tu bolo reci a posmeskov ako korejci kopiruju, ze mam pravdu? ja viem,,, mam ako vzdy :yes:
Oproti Meganu RS Cup bude GT-86ka maximálně tak větší kočkolap, nic víc. Zábavnost, podvozek, cena, užitná hodnota a výkon jinak na straně Renaultu. Nevidím jediný důvod, proč by tato auta neměla být porovnávána. Jen víc takových srovnání, krásně přitom vyplyne, jak je GT-86ka strašně špatné auto v poměru cena/výkon. Což samozřejmě NIC nemění na tom, že se jedná o skvělé auto s krásným designem a pevně věřím, že jich Toyota prodá dost na to, aby tuto cestu do budoucna neopustila.
Nemyslím si GTI, že zrovna RSová Octávka je tou správnou volbou proti GT-86ce, Jednoduché počty: 147 kW na 1265 Kg, to máme 0,1162 kW na jeden Kg. Octavia RS (2.0 TSI) 147 kW na 1325 kg, to máme 0,1109 kW na jeden Kg. Takže z logického, fyzikálního i osobně vyzkoušeného (samozřejmě né na GT-86ce, ale fyzikální zákony platí pro všechna auta) hlediska rozhodně řidič Octavie neukáže v dlouhým táhlým GT-86ce záda, bude to tuhý boj, to souhlasím. Ale pojdmě k věci. Zašlápnout plynový pedál na podlahu na dálnici, nebo před kopcem umí každý vůl a NIC to nevypovídá o kvalitách daného auta jako celku. Když ovšem příjdou zatáčky a spolu s nima nutnost prověřit v autě i jiné ukazatele, jako je podvozek, zábavnost auta, zpětná vazba, né jen maximální výkon, tak tam "tvoje" Octávia končí v porovnání se vším, co má podobný výkon a má to něco společnýho se sportovním autem. Ale tomu jako fanda VW gruppe nemůžeš rozumět, protože mistr kompromisu je zároveň mistr průměrnosti, šedé průměrnosti ve které se pohybují defakto veškeré sportovní vezere VW v čele s Golfem GTI. ;-)
Ten posledný odstavec asi najlepšie vystihuje jazda vo favorite a podobných autách. Aj pri maximálnej snahe s tým prejdeš zákrutu ako priemerný vodič v hocičom súčasnom, ale ten zážitok pri tom... >:-[]
Čo sa týka nejakých pretekov na okreskách, tak tam je to len a len o pude sebazáchovy a schopnostiach vodiča. Väčšina ľudí ani nevie držať ideálnu stopu, takže potom je úplne jedno či ich auto v zákrute vygeneruje o 0,1G viac alebo menej. Takťiež na slovenských a českých tankodromoch snáď každá rýchla séria nedokáže neustále držať kontakt s vozovkou a poskakuje. Výkon potom, špecialne bez samosvoru, nedokáže celý zúžitkovať.
Poznal, ale na ten dodatek jsem reagovat musel. To je právě efektivita versus zábava. Golf GTI umí být velmi efektivní a velmi rychlý, i když jsem ho neměl nutně na mysli (jinak bych nepsal něco o zobecnění). Moc z toho nekomunikuje, ale je rychlý. GT86 má být o zábavě. To znamená bezprostřednost. Hravost. A třeba i horší přilnavost. Díky tomu bude hravá i v rozumných rychlostech. Nejspíš budeš mít úsměv od ucha k uchu, ale zpráská tě kde kdo, obrazně řečeno. Ostré (a ostřejší) hatchbacky neprojíždí zatáčky pomalu, jen jejich projíždění je v nich jiný zážitek. V tomhle autě nemáš honit čas, máš si užívat. Nic ti však nebrání si z ní udělat okruhovou raketu, pokud po tom toužíš. Minimálně v Japonsku.
Zkrátka, jsou auta, ve kterých prolítneš zatáčkou ve 150, řekneš si, nic moc, to bylo tak 80, podíváš se na přístroje a vypadnou ti oči z důlků. A pak jsou auta, kde jsi po průjezdu zatáčkou úplně hotový, cítíš se jako mistr světa, máš pocit, že jsi jel nejméně 130, ale při pohledu na přístroje zjistíš, že jsi jel sotva 75. Trochu jsem to přehnal, ale o tom to je.
Na prl by spíš nedostal, samozřejmě záleží velmi! na řidiči/ích, ale i konkrétní trati. Vezmu li typickou (suchou) zatáčkovitou trať závodů do vrchu, měla by sériová GT86 se sériovým G5/6 GTI velké problémy a takový Golf R by jí dal na prl prakticky kdekoli/kdykoli i s řidičovým "prstem v nose" (zvlášť s rychlým dsgéčkem).
Jak píše MT, sériová GT86 není o rychlosti v přímce, ale především o bezprostřední/neodtažité "zábavě" za volantem, klidně i na úkor rychlosti.
U vzpomínaného Golfu R je to naopak, tam je to podřízeno učinnosti a vysoké rychlosti v přímce dosažitelné i pro relativně jen lehce nadprůměrného řidiče.
Popravdě? To nahoře je ironie a ty jsi jí snad poznal. Ty zatáčky by mě zajmaly, kdyby proti sobě postavili GT-86 a třeba právě GTI. Myslim ale že by GTI dostal na pr**l. Ale co se týče aut, tak mít prachy tak snad do tý GT-86 pudu.......Mít ty prachy..... :-!
Pro 95% řidičů je 200 koní až, až, zbývající část by se měla poohlédnout po něčem silnějším.
Auto dostalo PLÁNOVANĚ tento výkon, PLÁNOVĚ úzké gumy, mohu pokračovat váhou, uložením motoru atd. Že BRZ bude silnější je věc druhá, bavíme se zde o GT86.
Odpověď zní, ať si ti, co řeší rovinky, nebo táhlé kopce, koupí např. 370Z, když ohrnují nos nad ,,malým,,výkonem. Většina z nás neumí rychle a precizně projíždět zatáčky, tak si to musí hold kompenzovat střelbou na rovince, aby to vypadalo, jak to mají ,,v ruce,, :'-(
Otázka zní, jestli je 200 atmosferických! koní málo pro tenhle typ auta. ANO i NE, je to vlastně "nekonečně" relativní..., viz prakticky všechny testy GT86, které začínají touto (logickou) otázkou, aby na ni později kladně odpověděly a v závěru to zase zpochybnily poznámkou o velmi pravděpodbné chystané silnější verzi, která by případně zřejmě přišla vhod.
wawris - nahodile jsem přečetl některé příspěvky a s těmi tvými naprosto a bezvýhradně souhlasím :yes:
Pro virtuální petrolheady , kteří řeší, že je předjede nějaké TDi, je GT86 škoda a plkům o tom, že je 200 koní málo, se musím smát. Většina zdejších diskutérů se v běžném světě nedostane na limit aut, která jsou i o 40 koní slabší a dělá ze sebe akorát internetové závodníky, nemluvě o tom, že 1/2 v Toyotě ani neseděla :no:
Nic proti BMW, ale jejich porovnávání nedává moc smysl. Tohle auto má určitou filosofii, která je s přístupem BMW neslučitelná. Když se ti nelíbí, kup si něco jiného.
V Japonsku se počítá s tím, že si ho řada lidí koupí na závodění, bude ho chtít zásadně upravit. V Evropě o to není tak velký zájem. Až tady budeme mít takový trh úprav jako Japonsko, tak nám sem bez váhání budou strkat vykuchané verze.
Přitom mi na danou třídu přišel podvozek celkem komfortní, interiér prostorný (jo, dozadu jen tak někoho neusadíš, ale s tím jsem ani nepočítal) a motor relativně uživatelsky přívětivý (když se podíváš na průběh, tak je vidět, že něco z jeho síly obětovali na každodenní použitelnost). Není to Golf GTI, ale děti pojídající nelida také ne. ;-)
Na domácím trhu to auto stejně většina majitelů dříve či později, více či méně vykuchá. Takže nabízet příliš mnoho možností přímo z továrny nedává tolik smysl. Auto to zbytečně prodraží a cílová skupina to stejně neocení. Pokud budou chtít, tak tu prostor je.
Co se ti nezdá pravdivého na téhle (nejdelší) pasáži příspěvku:
"Myslím, že drtivá většina z těch, kteří pro tohle auto budou horovat tady na diskusích, nikdy nebude mít ty prašule nebo ten stav mysli, aby si to koupili. Tu bude přednější kočárek, tu střecha na barák... ale na diskusích se za toyobaru budou bít, jako kdyby ho fakt někdy řídili..."
? ;-)
Typického majitele GT jsem odvodil od typického majitele MX-5 --> nám vážně nic jiného nezbývá a že nás sejme na rovince kde co holt patří k folklóru >:D Typického majitele ORS jsem si domyslel, aby mi to pasovalo do pohádky... resp. předpokládám, že mu zálěží na rychlosti v přímce rozhodně víc.
Je pravda, že když si člověk projede recenze na ma.cz, tak skoro každý chce obkládat v dlouhých táhlých, a každého auto "umí překvapit i silnější vozy" a "na daný objem jede překvapivě rychle" >:D ať má VW, Peugeot nebo Toyotu...
Vem si, že i u Caymana je relativně častým argumentem nedostatek výkonu na rovinkách (zaznamenal jsem ho i v Japonsku). Takže tahle stížnost byla u GT86 předvídatelná. Prostě se počítá s úpravami.
Když to zobecním, nevím, proč by měl být HH v zatáčkách pomalejší. GT86 je hlavně o zábavě, což znamená, že přijdeš o část efektivity. S tím se musíš smířit.
pozoruju ze jsem tady jediny kdo s 86 jezdi, a tak vam -holky- potvrdim, ze to je opravdu fantasticke auto. krome rozjezdu, kde se mi po turbu styska... / jsem ex - wrx../. jedina vec co se me nelibi je kvalita interieru, ale na to jsem zvykly ze svych minulych subaru..nektere plasty jsou dost ubohe a snadno se poskrabou..a taky lak na karoserii me pripada tenky, asi na tom setri..pro me to vubec neni toyota, zni a jezdi to jak subaru, akorat bez predniho pohonu.
Ty dnes zase perlis, veliteli. Kazdopadne chapu, ze nekdo, kdo za vrchol automobilove techniky povazuje Fabii 1.2TSI, nema sanci GT86 pochopit, natoz ocenit...
GT86 jsi videl z autobusu, kdyz projizdel kolem prodejny, ale bezpecne vis, ze ti nesedne... 8-s
Kdybys měl kozy, kačenu a blond vlasy, vřed na ksichtu o velikosti kakaového zrna... tak jsi taky .....Brožová? ....oj ty chudý kluku.... věřil bych tomu, že když si to po sobě přečteš, tak nebudeš mít páru, cos to vyplodil.... :*) >:D
Dobré pro chudé mladé kluky, kteří si letošní kusy koupěj v roce 2020... Myslím, že drtivá většina z těch, kteří pro tohle auto budou horovat tady na diskusích, nikdy nebude mít ty prašule nebo ten stav mysli, aby si to koupili. Tu bude přednější kočárek, tu střecha na barák... ale na diskusích se za toyobaru budou bít, jako kdyby ho fakt někdy řídili... Mně to auto nesedne. Kdyby mělo šest válců, o hodně víc koní a lepší interiér, tak možná. Ale pak by se to vlastně jmenovalo 370z. Snad ta 280k verze od Subaru, ta snad.
Ono ten rozdíl v ceně musí být někde znát.... za tuhle šelmičku dáš kolem 8miset, za krokodýlka .... jednasedum? .... tos nevymyslel teďka hlavou, že? ...stejně tak s tím RSkem. Tahle symfonie tvé taktovce uniká unikátním způsobem. ;-)
Jsi opravdu přesvědčený o tom, že typickému majiteli ORS nemůže být jedno, že předjíždí zrovna GT86 a typickénu majiteli GT86 zase nemůže vadit, že ho předjíždí zrovna ORS..., nebo bys tomu spíš jen rád věřil..., za sebe říkám (co se samotných řidičů GT86 týče), kéž by. ;-)
P.S. A pokud jde o FWD HH obecně (viz tebou vzpomínaný MRS apod.), tak rozhodně dlouhý táhlý nebude jediné místo, kde jim GT86 nebude stíhat, čímž neříkám, že je to podstatné, v tomto ohledu s tebou naopak souhlasím bez výhrad. :-)
VW GTI je nejlepší, protože přes den v něm odstěhuješ tchýni do LDNky a v noci si můžeš hrát na ZORA a ochraňovat lidstvo před vozy typu GT-86, kdy ho ztrapníš na rovince a v zatáčce (v zatáčce musí ale GTčku dojít benzin). Do GTčka nic nenaložíš, nemůžeš jet na dovolenou a už vůbec nebudeš čůpr sůpr frajer!!!! Nemluvě o supr husto verzi GTD! >:D
pánové, na autoforum.cz testoval tuhle Toyotu i BMW 125d pan Janda, doporučuji přečíst, pak zjistíte, co je to test a co je to TEST. Pravda, pan Janda popsal třikrát tolik papíru, ale nikoliv zbytečně.
Je možné, že v celém testu (ani výčtu technických parametrů) nezazněla informace o hnané nápravě? Né že bychom to všichni nevěděli, ale považuju to za nedostatek.
A pak si vsimnes, ze se prodava verze RC bez laku a na plechacich... Koupis poradny kola, bodykit (byl by hrich jezdit v serii, protoze bodykity na tohohle nasranyho sokola jsou proste dokonaly) a pokud chces do driftu i silou motoru, rozhodnes se jestli turbo ala Subaru nebo kompresor ala TRD (doufam, ze oba vyrobci je budou prodavat jako bolt-on kity)... Nebo to vezmes zesiroka jako Toyota GT86 Rocket Bunny.
... a mas to.
Oktavka bude porad jen modra koncernova pixla, ktera si Te mozna da na rovince, ale ty se budes sklebit, protoze vis, ze GT86 je mnohem vetsi porno :]
Že ty "cinty" čteš? Pan Janda patří mezi nejlepší testéry aut. Co hlavně umí je řídit, psát opravdu podrobné testy co mají hlavu a patu. A projel se opravdu v kde čem, čili s nadhledem dokáže napsat test i na Toyotu GT86, ne jen Fabii.
A jeho poslední testy třeba Astra OPC, Subaru STI, BMW M550d byly bezkonkurenční.
Navíc jsem se v pár autech co testoval svezl a moje dojmy se s jeho velmi shodovaly ;-)
To by bylo jako když Svěrák v jednom filmu prodával Škodovku:
kupující : co takhle 20t.
prodávající: A není to moc?
Je potřeba si uvědomit, že na 1. místě je zisk. Proč to prodávat levněji, když i za 790t. prodám bez problému. Až se poptávka nasytí, třeba přijde nějaká "očesanější" verze. Úplně stejně je to s výkonnější verzí. Myslím, že to mají soudruzi v Japonsku po ekonomické stránce hodně dobře vymyšlené.
Ať tomu dají cenu 600tis Kč bez výbavy...pak to auto dává smysl, protože je jasně vyhraněné. Míří na jízdní zabavu. Za 800tis Kč s pár výbavou navíc není jízdně lepším autem. S vyšší cenou se dostává do konfliktu, že už chceš i trochu té denní použitelnosti při zachování hravosti a dynamiky. A to už ti BMW 125i za 790tis Kč nabídne narozdíl od Toyoty.
To není o traumatu, jde o zřejmě nejlepší vstup mezi elitu a naučení se něčeho jinýho než zadupnout plyn. Jen doufám, že po Toyotě najdou odvahu i další...jak moc mě mrzí, že jsem prozatím jedinou příležitost s GT86 promeškal.
GT86 má menší problém, a to je BMW 118i (125kW) papírově nabízí stejnou dynamiku, nebo 125i (160kW) za cenu 790tis Kč. Které Toyotu dynamikou výrazně předčí a o nezábavnosti BMW nemůže býr řeč.
Je škoda, že Toyota prodává GT86 jen v "plné" výbavě. A dělají tak na kupce dojem, že vůz bude díky té kůži, elektrice, klimatizace a navigace použitelný každý den...
Když by to oholily na kost a prodaly za 600tis Kč neřeknu ani slovo...Jak psaly na konkurenčním webu. Pokud s ním pojedete hranu, funguje výborně. Ale jak ho začnete používat každý den na běžné přesuny, začne váš štvát. Najednou je podvozek příliš tuhý, auto stísněné a nepraktické. Motoru chybí výkon v nižších a středních otáčkách.
Pokud autem míří na řidiče, ať nabídnou tu oholenou verzi za 600tis Kč, za 800tis Kč je to neprodejné. Díky kůži a navigaci to stejně lépe nepojede.
No moze to byt aj ekonomicke rozhodnutie. 300-konove auto by malo vyssiu spotrebu, vyssiu dan, clo, poistenie, atd. Z tohto pohladu je to pre majitela len dobre, ak su tieto poplatky vyratane z auta so slabsim motorom. Ten si potom sam potichucky nadopuje dakym power-kitom, ale samozrejme nepobezi s tym na bernak aby mu vyrubili vyssie zakonne poistenie...
Nic v zlom, ale podla mna 200-konove auto pohodlne udrzi rychlost v "dlouhym tahlym". Samozrejme ze ma niekto moze predbehnut, ale nie preto zeby som nemohol ist rychlejsie, ale preto ze rychlejsie ist nechcem.
Ono tych povedzme 110 na okreske a 150 na dialnici povazujem zhruba za take "bezpecne maximum", ktore uz je lahko nad povolenym limitom. A taku rychlost udrzim v stupani aj s autom ktore ma menej nez tych 200 koni...
Myslim ze Genesis a GT-86 patria do rovnakej kategorie, a preto si mozu navzajom ciastocne konkurovat. Aj napriek tomu ze je medzi nimi vela odlisnosti...
Pokial ide o hot-hatch (predokolky), u nich skratka ten "faktor zabavnosti" nemoze byt nikdy taky, ako u aut so zadnou pohananou napravou...
Já myslím, že to je takový ideální stav. Typický majitel ORS bude ve volných chvílích předjíždět placaté Toyoty v dlouhém táhlém, typickému majiteli placaté Toyoy to bude u zadele - radost budou mít oba :yes: >:-[]
Genesis je predsalen vyššie; veľkostne je to taká stredná trieda ako A5 či CLK a tiež sa tam radí motoricky (veľkoobjemový V6 s 340 koňmi). Hothatche sú principiálne inde (predný pohon). V širšom ponímaní ich ale ako konkurenciu možno brať.
HH - protože koncepce. Kdyby byla GT předokolka, asi by bylo těžké najít byť jen jediný důvod, proč jí upřednostnit vůči HH. Věřím, že někdo může zahrnout do výběru HH i Toyobaru, ale typický kupec HH bude po projížďce v GT zklamán dynamikou a nepraktičností, naopak typický kupec zadokolkové hračky nějaký HH do výběru vůbec nezařadí... Jediný překryv bych viděl s nějakými stylovkami a la Cooper S...
Genesis - protože je to nevychované granturismo a ne malý sporťák. Ale připouštím, že v tomto případě se můžou množiny kupců v určité části překrývat.
Strefuješ to dobře. Právě v konstrukci Caymana je znát to, jak to ten Porsche umí. V takovémto segmentu prostě nelze tahat za kratší silniční konce. I v širším pohledu je znát, jak to Evropa umí dokonale dávkovat - všechny ty kompaktní hot hatche, to je ta správná silniční balance.
Jinak samozřejmě musíme chválit horní vůz. Jenomže je tam to eresácké štiplavé - jenomže :-)
Přesně tak... Bohužel v kontinentální Evropě není pro podobné opičárny dostatečný trh, takže tady budou cpát jen tu nejluxusnější variantu a polotovar s plecháčema, černými nárazníky a oholenou výbavou asi zůstane jen doménou JPN, USA a možná časem GB...
Výkonové omezení je dle mého názoru zcela evidentně marketingovým rozhodnutím..jsem si jistý že se brzy objeví celá série nejen výkonových kitů. Myslím že to páni inženýři i tak zamýšleli...pořídíte zadokolku za 800 000 a dalších dvěstě pak nacpete do nějakého kitu. Uděláte si tím radost, budete mít individuální vůz, milion + stejně utratíte ale v porovnáním s ostatními...aha ono vlastně žádné porovnání není...tímto způsobem se dá dostat na úroveň Boxter a výš za 2/3 či dokonce poloviční cenu. Přijde mi to jako taková milá stavebnice pro kluky co místo do ženských radši nacpou peníze do auta, ale nemají jich moc a tak si postupně vybudují to svoje vysněné autíko. Je to krásné retro. Palec nahoru ja bych do ní šel.. :-)
Tak řekněme si to na rovinu - člověk jež by si pořídil JDM astmatickou zadokolku ke zdolávání dlouhých táhlých, by byl tak trochu masochista...
Nicméně fakt, že v příspěvku se jako vyjádření nadřazenosti Evropy musí objevit až samotný král kompaktních kupé Cayman, je pro GT-86 velmi lichotivé :-)
Čtení excelentní. Tady se tvrdě maká na testech a na jejich textové formě, uvědomujeme si to doufám všichni. Dokonce si troufám napsat, že... test je lepší než auto samotné.
Izolovaně vzato je to výborný vůz, obsazuje výborný segment, je za výbornou cenu a výborně tě povozí. Ideálem pak je nějaký silniční závodní okruh. K tomu pět šet takovýchto aut a o zábavu máš postaráno.
Jenomže auta, jak je povětšinou již známo, jezdí v běžném silničním provozu. Tu natrefíš na Pandu tu na picanto a v dané věci... nedej bože... :-) na model - ŠKODA OCTAVIA RS. No a máš to. Totiž v podstatě neexistuje v životě šoféra horší pocit, než když tě v dlouhým táhlým pokoří nějakej ledabylej jezdec v eresu a s prstem v nose. Ausgerechnet zrovna, když se projektuješ do role jezdce formule Cayman... To víš, abys byl nahoře první, to by sis ovšem toho caymana musel pořídit. Takhle ti nezbyde nic jiného, než všude kolem vysvětlovat, že jsou auta, u nichž nejde o to být první.
Škoda. Jinak samozřejmě ctím segment, ctím značku a ctím snahu. Možná tedy příště...
No já bych pro začátek vypíchl tu nebezpečnost na mokru, která je zmíněná v článku... To je pro dobře situovaného eurodrzka zcela nemyslitelné, aby za každého deště vypadal jak redneck co kroti šílenou krávu >:D
Než napíšeš do diskuze svůj názor, měl by sis uvědomit že:
1. GT-86 není o výkonu a rychlosti v přímce, protože mistr Toyoda chtěl, aby bylo o podvozku a ovladatelnosti.
2. Mégane RS a jiné hothatche nejsou konkurencí pro GT-86, přestože je všude srovnávají.
3. Genesis není konkurencí pro GT-86, přestože je všude srovnávají.
4. Ne, sériové GT-86 skutečně nikdy nebude rychlejší, než auta z bodu 2 a 3 a jeho řidiči by mělo být úplně jedno, že ho v dlouhém táhlém usmaží Octa RS.
5. Tvrdit, že GT-86 je předražené a nedává smysl, protože Mégane RS je levnější a rychlejší je stejné, jako tvrdit, že fotbal je lepší než hokej, protože trvá dýl a je v něm jen jedna pauza.
6. Hot hatch bude pořád jen hota hatch. GT-86 může být díky obrovské aftermarket podpoře prakticky cokoliv, co si majitel usmyslí.
Ano. To byla první otázka co mne napadla, jak použití turba ovlivní vyváženost auta. Jak bude motor naladěn. Je to složité. Pokud si vybavuji správně, měl by být použit 2.0, což znamená více "přifouknout" turbo, než je u evropského STi s 2.5, kde právě přechod z 2.0 na 2.5 značně eliminoval bláznovou charakteristiku motoru a vlastně celého STi. Toto právě nese to riziko vyvážení, čímž myslím reakce na plyn a "přehnanou" ostrost. ;-\
Iste, koní nie je nikdy dosť. Veď ostatne už Subaru ohlásilo turbo verziu s 280 PS. Na druhej strane s turbom toto auto mierne zmení charakter a ja (hoci v bežných autách uprednostňujem turbo) by som v športovom aute mal radšej točivú atmosféru.
staci-nestaci, to je na dlhu debatu. Keby si mal verziu s 200 koni, a 300 koni, ktoru beries?
Sportove auto je skvele, ked je krasne vybalancovane, ked na nom vsetko sedi pekne v rovnovane. Lenze u "Toyobaru" to tak nie je: motor (inak skvely!) svojim vykonom za podvozkom vyrazne zaostava. Zvladol by v pohode o tych sto konikov viac. Druha vec, ci by to zvladol aj sofer...
Máš úplnú pravdu; kto si kúpi malé zadokolkové kupé, nebudú ho trápiť strelci v priamej línii. Tiež ma netrápi, keď mi to na rovinke ukáže nejaké TDI, ak ho v najbližšom technickom/zatáčkovitom úseku dobehnem.
Na druhej strane ale chápem, ako to Aleš myslel. Sú situácie, keď ľudí presvedčia iba čísla a dynamika sa im spája so zrýchlením a s takými sa bude majiteľovi GT86 ťažko diskutovať.
Osobne si však myslím, že malému ľahkému kupé 200 koní krásne stačí; jazdil som s 200k hothatchom na okruhu a nemal som pocit nedostatočnosti výkonu (to už skôr pocit nedostatočnosti vlastných vodičských schopností).
Pekný test, takto to má vyzerať, palec hore!
Dospievam k záveru, že Aleš je ten, kto by mal písať testy a nie Lukáš (u ktorého 9 z 10 testov je minimálne kontroverzných).