V dalším pokračování testů ojetin jsme se opět zaměřili na auto, které jste sami vybrali hlasováním na Facebooku. Ford Fusion s dieselovým motorem budete v bazaru asi shánět těžko. Benzinových u nás jezdí mnohem víc.
Takže se bude jednat o koncepčně rozdílné auto, které se nebude podbízet pouze prostorem a cenou, ale taky něčím "hodnotnějším". 300 000 pořád není žádná trága.
Myslim, ze novy SUV Fusion bude drahsi, uz len preto, ze je to moderne SUV, potom bude mat mozno robustnejsi podvozok a posledna strategia Fordu je nepredavat za kazdu cenu, teda ma vyssie ceny u novych modelov, takze to vidim na min 300tisKc
Které auto považuješ na nadprůměrné když radíš fábii do podprůměrných?
Myslíš že Fiestě-Fusionu žárovky nepraskají? Taky jsem zažil dvě žárovky v jednom dni. Napětí tam kolísá jak na houpačce.
Tady nesouhlasím. P. Vaculík není tiskový mluvčí, ale odborník na auta. Nebo bys řekl třeba Hawkingovi, ať za sebe pošle Borhyovou, protože mluvení jí jde líp?
vitaj v 1.4i - Fabia, Note,... atmo benzin je dnes strasne priskrteny, inak by bol celkom svizny, ale zase by zral 8L, takze bud turbonafta alebo turbobenzin
Fusion rozhodně není "ve všech ohledech" horší auto než fabia I, dokonce ani než fabia II (měl jsem obě, mohu srovnávat). Co (krátká) fabia nikdy neměla, je takový vnitřní prostor - do fusiona není po sklopení zadních sedadel skutečně problém naložit "cokoliv" - 2x jsem s tím autem stěhoval, pobere v pohodě 2 finská křesla nebo ledničku. Motor 1.4 59 kW je sice hlučný, ale pořád kultivovanější než 63 kW ve fabii II - rozdíl ve spotřebě je 0,3 l/100 km ve prospěch fabky.
Naopak kufr samotný je řešený spíše špatně - faktem je, že u fabky jsem neměl nikdy tu potřebu, ale třeba do punta I nebo II se daly dát vedle sebe 3 skládací přepravky, do fusiona to kvůli vykrojení podběhů nejde. Ty dva háčky na krajích nic neudrží zavěšené, igelitka z nich vyklouzne v první zatáčcce, jakýkoliv jiný zádržný systém v kufru není - tady se mi líbí ten drobný pružný plast ve fabce, kterým se dá třeba směs do ostřikovačů pěkně "přikurtovat".
Tak já po svezení a projetí musím říct, že mi přijde Fusion pohodlnější než Fabie I a II. Mám 185cm a v autě se mi sedělo dost dobře. Pravda, že jsem s tím najel jen asi 100km (2x50), ale problémy se sedačkou jsem neměl. Majitel už ho má dlouho a na tachometru svítilo 180tis. km. Byla to ta 1,4 v benzínu. Motor bych přirovnal k Octavii 1,6 75kw. Chová se to podobně. Jen z Fusionu je lepší výhled.
Co se celkem povedlo je kufr. Dobře tvarovanej a přístupnej.
Jediná věc, která mi na něm vadí je design interiéru.
V autoškole jsem jezdil s aktuální generací Fiesty a její interiér mi přišel o dost hezčí a příjemnější.
Teda ve Fusionu jsem nikdy neseděl ani nejel, ale jestli je Fabia I jednoznačně lepší auto, tak to musí být pěkná katastrofa. Fabia I je totiž podprůměrné auto, benzínové motory katastrofa (1.2HTP poruchový - řetěz a zapalovací cívky, 1.4 16V strašně rozežraný, ...), nepřiměřeně často tam odchází žárovky ve světlech (není dne abych nepotkal Fabii I s jedním nesvítícícm světlem), málo místa, nepohodlná sedadla atd. Jediným kladem je řazení.
V tomto ohledu se řídím heslem, Fabii jen svému nepříteli >:D
Tak zrovna 1.4 benzin v tomto aute neni nic moc. Po meste dobre, na 130 se to taky dostane, ale tomu motoru proste chybi kroutak. Navic ten uzasnej kraval, kterej se dostavi kolem 3500 otacek spolu s nulovym narostem vykonu :-( Na druhou stranu, spotreba je celkem solidni kolem 6/7.
Ne že by snad bylo vše špatně, ale tenhle test vypadá spíš jako když potřebuju kritizovat Rapida a vyberu si k tomu nějaké auto které vychválím.
Duo Fiesta - Fusion není špatné, ale ani dobré auto. Má spoustu chyb a spoustu odfláknutých věcí o kterých recenze mlčí. Celkově bych na českém trhu ojetin dal jasnou přednost fábii první generace která je ve všech ohledech lepší auto.
Jinak recenzovat veřejně cenu opravy čerpadla Lucas Epic za 25 000kč není nic jiného než papouškování tvrzení diesel servisů který následně na takové opravě v hodnotě několika stokorun takové částky účtují.
Precital som uz nejaku tu recenziu ojetin a v kazdej mas vymenovane urcite problemy. Ked si take auto kupis, tak s vysokou pravdepodobnostou ziaden popisovany problem nebudes mat, ale mozes mat uplne ine poruchy. Je to ako s testami v Autotipe.
Iba Ford to nepochopil a urobil z Fusiona 2 nove modely - MPV - nevidim zmysel v malych MPV a SUV - prilis drahe pre klobucnikov a aj preto mu klesaju predaje
Auto samozřejmě garážované mám, byť žiju v Ostravě, ale narozdíl od vesničanů to auto občas i použiju k nějaké cestě a na jejím konci holt musím zaparkovat mimo tu garáž... :-) Jo a taky jezdím, i když prší, a nenosím klobouk, tak proto ty folie. :-)
V perexu k tomuto článku je velmi správně konstatováno, že dieselových Fusionů u nás jezdí jako šafránu. Odhadem tak 90 % totiž bylo v ČR prodáno s motorem 1.4 16V. Tak proč proboha nebyla pro tento článek vybrána tato varianta? Takový příspěvek by pro české motoristy měl mnohem větší přínos!
P.S. Ford Fusion se díky svým skvělým cenám přesně trefil chůdším Čechům do noty. Je to velmi šikovně postavené a jednoduché auto, ale jedno bych na něm nesnesl - katastrofálně nepohodlná přední sedadla. Již po 20 km jsem začal poposedávat a po 50 km za volantem mě tak rozbolela záda, že jsem už těšil, až z toho auta vystoupím :no:
Zase to máš po pravidelném servisu včera (!), i s novými svíčkami, atestovanými fóliemi vzadu, GSM alarmem, zámkem zpátečky a tažným zařízením... ;-) No nekup to! >:-[]
EDIT: Jo a abych nezapomněl, na jaře jsem nechával měnit 3 ze 4 samovolně prasklých výdechů ventilace, takže ani tahle "sranda" už tě nepotká... >:D
Ne díky.Pro mě je tohle už fakt hodně velký retro a máš moc najeto takže tak 140 000,->:-[] .Navíc ty přední skoroserdačky mi moc nevyhovujou.Ale opravdu pro nenáročnýho uživataele na ježdění kolem komína i se zamlženejma světlama a drnčejícíma zadníma sedačkama je to dobrej kauf.
Naprosto se vším souhlasím, vč. 3. a 4. odstavce. Faktem je, že naložit 2 finská křesla a mít rezervu na 3. se do každého auta této velikosti fakt nedá.
Já ti jeden čerstvě pětiletý, nebouraný, s poctivými 60 200 km, včera po pravidelném servisu, za těch 150 tisíc klidně prodám včetně zimní sady kol (na autě) a letních origo pětipaprskových liťáků RONAL ještě s původními showroomovými pneu (najedou dalších 30 tkm). A abys neřekl, že jsem škrt, tak přidám i origo příčníky. Máš zájem? ;-)
Za tohle snad Martin Linhart musel vysypat redakci aspoň milion, jinak si to nedovedu vysvětlit... Co takhle lidem taky třeba říct, že do zadních světel po FL teče a servis ta akvárka dodnes neumí nijak odstranit, ba co víc, ani výměna těch lamp problém nevyřeší, protože jsou konstrukčně špatné? O "drobnostech" jako nedržící boční lišty, vrzající přední sedadla, uvolňující se zavěšení zadních dveří, prodírající se "kožená" manžeta řadičky, loupající se "kůže" na volantu platí totéž. Minimálně ta světla trápí každý druhý fusion, stačí se podívat na zamlžené kryty (nejvíce je to vidět u blinkrů a couvaček) a zoxidovanou odrazovou vrstvu u mhlovek (nevím proč, ale vypozoroval jsem u řady aut, že pravá na to trpí více).
Na všech fórech ti najdu nespokojený zákazníky na všechny auta,tak proč kupovat ojetinu?Co máš za auto?To procento stěžujících je minimum v poměru kolik kusů se jich u nás prodalo.Navíc v benzínu,nebouranej a málo kilometrama je téměř nesehnatelný.Proč asi.Ve statistice tuv skončil před pár rokama na prvním místě,což sice nemusí nic znamenat o spolehlivosti el. systémů a drobných neduhů vinou ne tak dobrýho dílenskýho zpracování,ale naznačuje že mechanicky to je nadprůměrně spolehlivý a robustní auto.Navíc strašně pomalu klesá na ceně,protože se de facto pořád prodává jako nový a po ojetejch je velká poptávka.
Pětiletej s 1,4 benzínem a 50 000 km budeš mít problém sehnat za 150 000,- a novej koupíš se slevou za 200 000,-.
Martin Vaculík je člověk na svém místě, je radost se na něj dívat, má to v krvi (oproti třeba takovému L. Vaverkovi, ale to není nic osobního, hodnotím jen jako divák).
Paráda článek, tedy video. Dozvěděl jsem se hodně věcí. :yes: Skoro bych řekl, že Fusion je takový model T pro 21.století, pro mě má i tu pozitivní vlastnost, že se mi opravdu líbí. Takže bravo Fusion a bravo redaktor. :yes:
Ty seš hroznej, nedokážeš ocenit vůbec nic. Pan Vaculík je profesionál a opravdu nepotřebuji slyšet perfektní vyslovování, ale objektivní fakta. Nejsme na žádné rétorické soutěži! :no:
jasně, raději tupou blondýnu, která zkrátka odvykládá naučený text, že... 8-s:no:
navíc v době, kdy TV NOHA a spol. je plná reportérů, kteří nejen že neumí správně vyslovovoat, ale kterým je občas cízí i čeština...
Myslím, že i když bych měl hodnotit vystupování a artikupaci p. Vaculíka, tak až na to "er" to vůbec nebyl špatný výkon. Ale tady jde v prvé řadě o sdělovaný obsah a ten nezklamal.
Jen můj názor, ryze laický, se příliš neshoduje. Na různých forech apod. jsem narazil na velmi velké množství nespokojených majitelů, umocněných přístupem prodejců... Přitom šlo o vady opravdu opakované - již zmíněné řazení, chrastění atp. Možná nic zásadního, ale když ani původní majitelé nebyli často s vozem spokojeni, tak proč ji volit jako ojetinu?
Jinak za sebe - prostornost Fusionu, tak opěvovaná svého času v reklamě - opavdu až "neuvěřitelná". Kufr naprosto parádní, skladný, nízká nakládací hrana...
p.Vaculík by se snad nejdříve měl naučit správně mluvit (jeho R je hrozné) než jde před kameru.
tohle ten test degraduje.
p.s.: příště tam dejte někoho jiného