Jo, souhlas...
Jak by vyzněl ten obsah závorky u místního olivaklubu je ti jasné, stejně jako to, že by z něj rozhodně nic pozitivního nevyčetli... >:-[];-)
Včera som si jedného modrého objednal ;-) Serte na tie keci c osa tu pisu.... Sadnite so do toho auta, spravte par km a s usmevom podpisujete objednavku...
A k tej cene hovorim iba: "Shut up, and take my money!!!"
p.s.: testoval som aj GTI aj QV... no chance... ;-)
Jo, ony už běžné verze Giulietty jsou příjemné, svým způsobem mají blízko k minulé A3, což je u běžných verzí dobře, ale QV by měla umět něco víc, než mít jen silnější motor a pár atraktivnějších doplňků/detailů navíc...
Kolikrát stačí změnit jen málo a je to hned poznat. Příkladem budiž Continental GT, to je auto vážící nějakých 2,3 tuny, verze s osmiválcem je asi o 25 kg lehčí než s dvanáctiválcem. Zanedbatelné, řekneš si, ale i u takového mastodonta neomylně poznáš, že je auto lehčí, protože to bylo těch správných 25 kg. Nepotřebuješ tedy měnit celý podvozek, může stačit trošku "přitáhnout". Nemluvě o tom, že řada aut má v nabídce více než jedno naladění podvozku a že pro různé motory může mít jiné naladění (kvůli rozdílné hmotnosti).
Naftové kompakty jdou mimo mne, ale zkoušel jsem QV i GTI a ač mi při běžné jízdě přišla Giulietta hravější, na uzavřené trati, kde jsem se do ní opravdu mohl opřít, v porovnání s GTI propadla. GTI i se slabším motorem jezdilo konzistentně lepší časy a bavilo mne. Italka se spíš trápila. Pro úplnost, byl to Mk6. Giulietta je prostě ten případ auta, které není tím lepší, čím víc na něj tlačíš. A to je špatně.
Golf 5/6 GTI rozhodně nemá úplně nový podvozek, ve srovnání s běžnými verzemi Golfu,
ale naladěný je znatelně/podstatně jinak..., je tedy možné, že si Alfa na naladění jízdních vlastností podvozku verze QV nedala relativně tolik záležet...
Nevím jak jezdí QV, ale běžná Giulietta (2,0 diesel) mi přišla skvělá, naprosto jistá v zatáčkách a mnohem lepší, než běžný Golf (1,9 TDI).
Zřejmě u AR zastávají názor, že skvělé není třeba vylepšovat, zatímco Golfu musejí dát úplně nový podvozek.
Cenu a kvalitu (vzhledem k tomu, že to bylo skoro nové auto z půjčovny) nehodnotím.
Ty jsi XDS. :-) XDS se stalo standardem. Tohle je, dá se říct, duchovní nástupce, v předchozí generaci bylo XDS určeno jen silnějším verzím, v téhle pro ně bude VAQ. Když píši aktivní diferenciál, tak myslím aktivní diferenciál.
S tou zábavou/hravostí HH postavených na základu běžných kompaktních hb je to docela těžké, protože tyhle hb jsou nejen čím dál větší, ale hlavně komfortnější, kultivovanější, bezpečnější, vybavenější ... Že to může jít i přesto, dokazuje nejen extrémnější a jednostranněji zaměřený MRS CUP, ale právě i nové ST.
Víš co znamená "aktivní diferenciál"? To by bylo něco úplně jiného (nesrovnatelně sofistikovanějšího), než XDS (G6GTI), obdobu XDS (jakási nadstavba k EDS, která pouze přibržďuje protáčející se "vnitřní" kolo) má naopak právě současné STéčko.
Bylo by to ještě podstatně sofistikovanější než klasický mechanický "samosvor".
Je uveden v materiálech pro MQB, takže je to prakticky jistota. Otázka jen je, kolik aut to dostane, protože by to neměla být hračka výlučně pro GTI (a R). U Scirocca lze očekávat širší nabídku, možná se podívá do Passatu - zkrátka aplikace ve stylu sportovního diffu u Audi.
Vůbec nepochybuji o tom, že nové GTI bude rychlé. Otázka je, jak bude hravé.
A ještě něco, ten styl přístrojovky (design, grafika, zpracování..) mi pořád něco připomínal... a už vím co - skútr... a bohužel bez extra vleké nadsázky. ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Jo, jo. Je to otázka relativního postavení značek u cílové skupiny. Jedni si nechají platit za to, že svou značku odstraní, jiní za to, že ji tam dají. Abych zůstal v podobné cenové relaci, v tomhle směru považuji Dynaudio za lepší volbu než Sony. Pro exkluzivní značky má jen málokdo tak silné jméno, že by s ním chtěli spojit to své. Kromě audiosystémů mne napadají leda tak hodinky, to jsou asi jediné dvě věci, které nepřeznačují, pokud je montují.
Jasně, Sony není Bang & Olufsen apod., navíc tam je to logo naopak pro zdůraznění image a je vlastně součást příplatkové položky, za kterou si majitel musí slušně připlatit.
Tak nějak. Naprosto chápu, když se auto v kabině chlubí nápisem Bang & Olufsen, Naim, nebo Mark Levinson. Ale Sony? Kde kdo rebranduje, i Mercedes nabízí pod svou značkou Garmin/ Navigon, jestli se nepletu. Dá se to vyložit několika způsoby, no žádný se mi nelíbí. Jak říkám, kdyby alespoň bylo pěkné a dobře zpracované. Většinou na mne spíš působí (moc to nestuduji, ale je to rozhodně dojem, který jsem si od Fordu odnesl), že do té kabiny ani nepatří. Sony mělo dlouhou dobu skvělé postavení ve spotřební elektronice, ale tohle není nic, čím bych se chlubil.
Přesně, působí levně a ani to není zvlášť praktické/ergonomikcé. Třeba VW bralo do trojkových Golfů (z prvovýroby) CD changery (umístěné v kufru) od Panasonicu, ale bylo na nich logo VW, nikoli Panasonicu. Určitě jim za to logo dává SONY výhodnější podmínky, ale ve finále to působí spíš lacině.Jako když přijdeš do nějakého baru a na všem možném mají loga různých dodavaltelů/výrobců produktů (typicky CocaCola, Kofola, nebo nějaký pivovar), které nabízí. Od reklamních tabulí, přes slunečníky až po prostírání. 8-s;-)
Nikdy jsem nechápal, proč se Ford drží Sony jako klíště. Jako by to byl prémiový výrobce A/V techniky. Kdyby ta rádia byla pěkná a dobře zpracovaná, tak nic neřeknu.
Ano, zábavnost je to, kde by měl Golf přitlačit, a jsem zvědavý, jak ho nakonec naladí. Ale ST přišlo příliš pozdě na to, aby zásadně ovlivnilo naladění Mk7. To by muselo být opravdu revoluční, aby VW na poslední chvíli GTI přepracoval. Rozhodně bude pro nové GTI benchmarkem.
Ano design/balení (včetně interiéru) je špatný a "vzor" je v tomto případě opravdu příliš silné slovo a např. u toho designu tomu bude (naštěstí) spíš právě naopak. Ale minimálně částečně to bude platit u té "zábavy", protože to je to, co aktuálnímu GTIčku na tohle STéčko zřejmě znatelně schází, na straně "služby" má už dnešní GTI6 náskok naopak naprosto dostatečný napříč celou kategorií HH.
Jsem sám zvědavý, od jízdních vlastností si dle vzpomínaných testů slibuji docela dost, na druhou stranu jen tahle galerie mi stačí k tomu, abych o tomto STéčku uvažoval reálně asi tak, jako ty o té Fiestě. >:-[]
Když pominu smutný fakt, že Focus se přidal (v tomto ohledu) ke špatným vzorům (jako Ma3, Leon, ARG..) a nenabízí už možnost sportovnější 3dv. karoserie, tak ten exteriér je sice designově o poznání menší "hrůza", než běžné verze FoIII, zejména přední nárazník, ale i zbytek se dá strávit s ohledem na verzi HH podstatně lépe, ale ten interiér bych nedal určitě. Myslím, že to co vidím v galerii bych konfigurací ovlivnil minimálně, i když na druhou stranu by redakce mohla auto vyčistit alespoň před samotným focením, z těch zablácených sportovních pedálů, nebo detailu zabláceného výfuku, se mi docela zvedl kufr. 8-s
Samozřejmě, že při hodnocení jízdních vlastností nového ST, bych se chtěl od svých subjektivních estetických dojmů/průjmů co nejvíce oprostit. ;-)
P.S. Že Ford dokáže designově (v tomto případě hlavně barevně) snadno zabít i jinak povedenou kvalitní značkovou sedačku, dokazuje např. tento detail s estetickou úrovní čínské hračky. 8-s
[odkaz]
K palubce s cenrálním "prsem" (už i korejské "minivěže" mají poměrně dlouho čistší design) a pseudosportovně barevnému designu čtyřramenného volantu už se podrobněji vyjadřovat nebudu. :-)
[odkaz]
Jo, ST vypadá na povedený mix. Jen škoda toho balení. Jinak bych neřekl, že bude pro GTI přímo vzorem, na to přišel příliš pozdě. Jsem zvědavý, co mu dali do vínku.
"...usměrňování zaručeně špatných názorů ostatních diskutujících..."???
Můžeš napsat, kde něco takového vidíš v mém příspěvku? Po přečtení této diskuse mám naopak dojem, že se s většinou s ostatními spíš shoduji, každopádně to ovšem není pro hodnocení případné "věrohodnosti" mého příspěvku podstatné.
Pokud jsem ti s názorem na ARG QV šlápl na "kuří oko", můžeš to napsat rovnou a nechodit kolem horké kaše a "plodit" tu atmosféru spiklenecky vymyšlených teorií. Názor TG na ARG QV není rozhodně ojedinělý a kromě mé osobní zkušenosti jsem zatím nenarazil na test, kde by tato Alfa někoho vyloženě přesvědčila ve srovnání s uznávanou konkurencí těch nejlepších HH, zejména ohledně velmi podstatných jízdních vlastností.
ARG QV samozřejmě není špatný HH, má velmi atraktivní/líbivý vzhled (i když osobně mám velký problém s pohledem zepředu, musím přiznat, že potkat ARG v běžném provozu je vizuálně docela příjemné zpestření) a opravdu vynikající motor, co jí ovšem na nejlepší HH schází, jsou vzpomínané jízdní vlastnosti, tedy umění dobře "sloužit" i "bavit". Ani v jednom (jak zvlášť, tak souhrnem) na aktuální špičku nestačí a překvapivě (vzhledem k tradici AR) má problémy spíš s tou zábavnější stránkou charakteru HH.
Ale pokud máš zásadně jinou zkušenost a dojem z ARG QV, rád si to tady přečtu.
No tak to jsem zvědav na tvoje hodnocení, až se tedy STéčkem projedeš. U nás ST zatím k dispozici pro jízdu není, a i kdyby bylo - nevím, nevím jestli by mi ho půjčili. V pondělí jsem svému dealerovi na rovinu řekl, co si myslím o nabídce na Fiestu s automatem (1.6 Ti-VCT + Powershift) v Trendu za 365.000, takže počítám že pár týdnů se tam raději neobjevím... >:D
Jj a pokud se na něčem shodne několik redakcí z různých států je to vždycky minimálně pořádný důvod k zamyšlení ve smyslu, že na tom zřejmě minimálně něco bude.
Z počátku člověk musí porovnávat své dojmy a pohledy s dojmy a pohledy testera/redakce, tím se dá vybudovat důvěra (příp. naopak nedůvěra) k testerovi, potažmo redakci.
Jasně, takže Fabia... >:D
Já raději používám dvě první písmenka, s jedním to bývá často velmi zavádějící, jako příklad bych uvedl třeba M3/M6, nebo taky RR...a pak např. SS může znamenat Suzuki Swift, nebo jen Swift Sport. ;-)
Čakal som, že sa toho nejaký hnidopich chytí. >:-[] Ale keďže Martin Koiš je jednak pretekár jazdiaci na Fordoch a jednak má dve predajne Ford na Slovensku, tak Tvoja dilema je snáď rozriešená. ;-)
Já psal o celkovém pořadí HH podle TG, s tím nemají všelijaké časy na různých okruzích nic moc přímo společného. Tady by je stejně všechny logicky smázl okruhově zaměřený MRS CUP. Jednak Renault Sport CUPové verze umí výborně a pak hlavně nikdo jiný HH v okruhově zaměřené mutaci alternativně (sériově) nenabízí.
nesouhlasím, zrovna včera jsme viděl kombi ST a vypadá výborně. HB jsem viděl už dost dávno a taky se mi na silnici moc líbilo. Cena je vysoká ale jinak pro mě výborné auto i desginově.
Citace z TG: "A potom je Focus (ST): poněkud dražší, ale tak schopný v každodenním životě a tak krotký. Ale tajemstvím ST, důvodem, proč tento test (celkově) vyhrává, je zábava."
SK ekonomika je na tom podobne ako Spanielska a Fico este zaviedol neuveritelne registracne poplatky na auta, takze preto tie ceny. Na SK sa predava jedine Octavia TDI - firmy a SUV - mali a stredni podnikatelia. STcko bude mat tak jedine Koisov syn (Ford Banovce).
Musím se omluvit za nepřesnost ohledně pořadí v TG AR Giullietta QV, které jsem zaměnil s AR MITO QV. Tak tedy na 22. místě je zmiňované MITO QV a Giullietta QV je na místě 17.
Samozřejmě to o čem jsem psal se tím nijak nemění, pořád je rozdíl 14 míst proti GGTI poměrně hodně velký, když vezveme všech 31 hodnocených HH, tak AR Giullietta QV skončila někde v průměru, kdežto GGTI na bedně, i když těsně.
Víš, já nemám nic proti tomu, když si někdo stojí za svým názorem, akorát to nesmí přerůst v obhajobu toho, že velryby létají...
Včera a předvčerem jsme se bavili pouze o vzniku třídy hot hatch a jeho typických vlastnostech, což samozřejmě vůbec nesouvísí s tím, čemu dá ten který zákazník přednost...
Jenže majitel pak na auto pohlíží taky subjektivně. Samozřejmě že jinde se mohou rozplývat nad Méganem kvůli tomu, jak rychlý a ostrý je a já z takového testu pak vím, že pokud chci občas zajet i na okruh a myslím to s tou sportovní jízdou fakt vážně, tak je to auto pro mě. Objektivní test sám o sobě je nesmysl, protože to auto vždy testuje nějaké individuum, které jej nutně hodnotí vlastníma očima a pokud se snaží od všeho oprostit a píše jen fakta, vznikne z toho takové nic, prostě spíš opsaná tabulka technických údajů, které nemá žádnou vypovídací hodnotu. Obzvlášť pokud se novinář bojí si nerozeštvat proti sobě dealera, který by mu už příště nemusel půjčit auto. V TG se něčeho takového opravdu bát nemusím a podle toho to taky vypadá. Na to, abych četl čísla a různé další údaje z oficiálních materiálů, si nemusím kupovat časopis, stačí jít na web automobilky. Ze tří subjektivních testů si podle mě udělám perfektní obrázek o autě, vím, v čem se autoři shodují, v čem třeba rozcházejí a dokážu se na základě vlastních preferencí a úvah mezi ty názory nějak posadit. V tom je ta připadá hodnota, kterou já požaduji. Samozřejmě nemohu brát test jako nějaké dogma, je to pouze názor jednoho kvalifikovaného člověka, se kterým mohu i nesouhlasit a je jen na mně, co si z toho nakonec vezmu.
Možná ses měl místo publikování nejrůznějších vyčtenin a následného usměrňování zaručeně špatných názorů ostatních diskutujících trochu víc rozepsat o tom tvém přímém porovnání ARG QV vs. Golf GTI cos naznačil. To by např. mě zajímalo z toho cos tu vyplodil nejvíce. Teda pokud sis to zrovna nevymyslel. ;-)
Ej veru múdro vravíš, až mi je to divnô. ;-):yes:
Ja to vidím tak, že ST stratilo časť svojej jedinečnosti danej päťvalcom a divokým charakterom (ktorý súčasne prekrýval iné nedostatky Focusu) v prospech väčšej univerzálnosti (ako vravíš ide viac ku koreňom hothatchov).
TIež som sa s ním chcel previesť, ale importér má k dispozícii len estéčko na letných pneu a to sa mi v súčasnosti pri mínusových teplotách nezdá ako ideálny stav na zistenie, čo v tom aute je.
Mně na Mobile.de zaujal Focus ST kombi s plnou za 31000Euro... České zastoupení hodně přestřelilo...
Když si vezmu, že předchozí ST stálo cca, 600tis. a RS cca. 1000tis. tak by měla být cena nového RS 1400tis. Taková cena by byla ujetá za jakýkoliv Hatchbag ať už by jezdil jak chtěl...
Souhlasím, že takový test se čte (sleduje) lépe a je zajímavější a v TG to vědí lépe, než kdo jiný. Jenže jejich závěry nelze brát tím pádem jako objektivní hledisko. Nebo to znamená, že v jiném pořadu nemůžou stejně zapáleně chválit M RS ? Můžou. Ono totiž každému vyhovuje něco jiného. Já si radši přečtu test, kde jsou správně namixována fakta s "dojmy". On ten TG je opačný extrém "suchých fakt". Navíc já vůbec nehaním současné ST a věřím, že to je super auto. Mě tam vadí ta cena ! Vždyť za 1/4 milionu (co lze ušetřit) můžu jezdit několik let "zadarmo", nebo to vrazit do úprav a dostat se s faktorem "zábava" zase úplně jinam.
Souhlasím s Obiikem, Focus tu zábavu pro každý den dle všeho splňuje asi nejlépe.
Co se týče hodnocení TG, test, kde autor subjektivně od srdce vypoví, jak se mu auto líbí, mi dá mnohem víc než jakoby objektivní článek, který je v podstatě jen tabulkou přepsanou do slov doplněnou o pár jízdních informací. Za dobrý test považuji, kdy cítím, že v tom autě sedím a skrze autora hltám dojmy z něj. Vzhledem k tomu, že každý se v autech vozit nemůže, práce novináře je právě v tom, že zprostředkovává tu jízdu v něm, aby čtenáři co nejlépe vykompenzoval tu absenci vlastní zkušenosti. A to v TG dělají naprosto špičkově. Upřímně říkám, že testy bez subjektivních pocitů a názorů mě nebaví, protože jinak je to takové psaní o ničem ve stylu "má to tolik a tolik koní, kufr tolik a tolik litrů, na řadící páce je trochu chromu, plasty jsou středně měkké..." Mně takový test nic neřekne.
Bohužel zrovna ty nejsi odborník ani na to, v té zmiňované diskusi ses totiž odhalil naprosto dokonale..., kdo by měl v tomto směru jakékoli pochybnosti, stačí jen do této diskuse nahlédnout... ;-)
I na můj vkus dostala v testu česká cena tohoto STéčka až příliš velký prostor na úkor možného, mnohem zajímavějšího, textu. Četl jsem zatím snad všechny (převážně zahraniční) testy nového STéčka a pokud je mám nějak shrnout, pak je to v rámci HH především velká chvála až téměř superlativy, kterým zatím nemám důvod nevěřit (na předváděčku s novým ST se v nejbližší době chystám, ale chtělo by to vhodnější počasí).
Např. v posledním letošním čísle (11/12) české mutace časopisu TG je rozsáhlejší test (autor textu: OLLIE MARRIAGE) čtyř aktuálních (dle TG nej) HH: Focus ST, MRS, GGTI(Ed.35), Astra OPC. Celkově skončily tyto čtyři HH v pořadí, v jakém jsem je napsal, tedy první ST, a to i přes zmínku vyšší ceny, která bude zřejmě relativně vyšší i na britských ostrovech.
Test je zakončen aktuálním žebříčkem HH dle časopisu TG a třeba tady v závěru článku zmiňovaná AR Giulietta QV je tam až na 22. místě (pro zajímavost pouze o jednu příčku výše, než 23. benzínová O2RS.) a (podpořeno osobní zkušeností porovnáním ARG QV s Golfem GTI) nevěřím, že zrovna ta (viz text tohoto článku) by mohla nabídnout lepší poměr ceny/kvality/zábavy, než nové ST, a to i přes jeho poměrně vysokou českou cenu. Od nového ST čekám něco obdobného, jako byl (samozřejmě v době svého příchodu na trh) Golf GTI 5. Tedy rovnoměrný důraz na schopnost "daily car" v běžném provozu a zároveň důraz na pořádnou (na "požádání") "zábavnost". Tedy jakési dvě auta v jednom, nebo-li jejich kompromis v tom nejlepším slova smyslu. Pro příští G7 GTI bude podle mě (v mnoha směrech) největším vzorem právě nový Focus ST, který měl k filozofii GTI poměrně blízko už dříve a byl mu často i velmi vyrovnaným soupeřem ve srovnávacích testech. A nejpodstatnějším vzorem z tohoto Focusu ST by měla být pro příští GTI právě zábavnost (o kterou G6GTI částečně přišel, při přechodu na kultivovanější šestou generaci Golfu) Focusu ST, která je i přes absenci jednoho půllitru pod kapotou, hodnocena dokonce mnohem lépe, než u předchozí generace Focusu ST.
Ty zatím klidně odborníky vynech a nauč se základní autopojmy, tvrdit jako ty, že sportovnější, než HH, už jsou jen SS, by byla ostuda i pro starou Blažkovou, zkus tedy raději třeba weby o vyšívání, autokomiku... ;-)
Co se týče použitelnosti, jsou na tom všechny HH podobně ....
Ohledně ceny - neodsuzuji to auto, to za to nemůže :-) .... Tu cenu někdo stanovil a mě vadí to, že si jeho koupi spousta lidí rozmyslí a tím pádem si jízdu s ním neužije. Tahle kategorie aut by měla být mimojiné o dostupnosti. Tady vidím spíš potenciál dát do reklamy na litrovej EcoBoost video STčka a nakonec reklamy info "cena již od ... "
Nezvítězil pouze na základě toho :-) byl nejpoužitelnější a nejlíp se snim člověk zžil :-) a o čem je teda Hot Hatch když néé o zabavě na každej den?? :-) mě zas příjde naprostej nesmysl odsoudit auto díky tomu že je dražší :-)
Současné ST jsem ještě nejel, to je pravda (napravím), proto ho ani nehodnotím. Já jen vyjadřuji pochybnost nad hodnocením, kde je jediným argumentem, že je něco víc zábavné. Každého může bavit něco jiného a už z tohoto důvodu nelze toto kritérium zobecňovat a tvrdit, že když mě něco baví, je to lepší. Je to lepší pro mě, pro druhého to může být opačně. Já stejně můžu tvrdit, že MPS je lepší motorem, výbavou, atd....
V reálu mi na současném ST nejvíc vadí ta cena. To je opravdu už moc :-( A ještě ta elektronická uzávěrka, ikdyž tam to trošku chápu a dá se s tím žít (v reálu je to auto na "běžné" ježdění....)
Focus III ST sa v PL predava za priblizne 600tis CZK (cennikovo 700tis CZK).
Neviem, aka je cenova politika Fordu v CR, ale v PL je cennikova cena iba silne teoreticka a zlavu dostane prakticky ktokolvek, kto pride do predajne a nie je kompletne padnuty na hlavu. Su tu ale naopak znacky, ktore maju cennikove ceny uz na starte nizke a zlava sa pohybuje na urovni gumovych kobercekov zdarma...
Osobne si myslim, ze nema nejak priliz vyznam cenu v clanku aj pod nim riesit, kto ST chce, cestu si k nemu najde. Zvysok aj tak kupi Fabiu.
ale prd....pripravuje se 2,3 ctyr valec s 300 koniky, ktery ma byt jako zaklad v novem globalnim Mustangu...a tudis pokud ho pouziji do RSa ..tak bude moznost ho ladit na vyssi vykon :-)
Ano, ....pred nekolika mesici kdy sjem psal na Ford proc maji tak vysokou cenu oproti ostatnim statum...odpoved...dostali to prikazem.....hm....auto ktere prevysuje konrkurenci a v Anglii Nemecku ,...Polsku...s eprodava o 200tis niz......nechapu..asi chcou vyzdimat mistni nadsence.....
Osobne moc priestoru pre RS nevidím, výkonovo sa ST posunulo tak, že štvorvalec už výrazne viacej výkonu nedá (tak do 300k a to je oproti predošlej RS málo) a päťvalec už Ford nemá k dispozícii. Boli reči o hybridnom RS, to ale radšej nech žiadne RS nie je. 8-s
Zkus si někdy to auto projet a uvidíš...já s ním jezdil cca týden a byl jsem z toho auta naprosto nadšenej. Srovnám-li to s nejbližší konkurencí, tak GTI je nesmysl (oproti FF III nuda), MPS je horší podvozkem, interiérem, Megane je asi lepší, ale na denní ježdění nepřináší tolik komfortu jako FF, OPC jsem nejel takže nemůžu soudit...
Focus bez ohledu na vzhled (mě konkrétně na živo vůbec nevadí, právě naopak v kombinaci s těmi Recaro je to hezké auto) je skvělé auto, jediné co bych mu já osobně vytknul je řízení ve vyšších rychlostech na relativně rovných okreskách...mám pocit jako bych to auto musel pořad honit ze strany na stranu...možná je to dáno i tím poměrem 1,8 ku 1 (což na druhou stranu v serpentinách je geniální).
Já Focusu dávám rozhodně palec nahoru, škoda té vyšší ceny, ale na druhou stranu přináší víc, prostě víc zábavy.... :yes: a o tom HH jsou...
Včera jsem se od místních odborníků dozvěděl, že pravý HH musí být praktický a musí to být auto pro chudé. Tento ford je pravý HH a proto je praktický a je pro chudé. Z tohoto důvodu dá jistě většina zákazníků přednost tomuto HH než Meganu RS, protože ten nesplňuje kolonku praktičnosti. Tudíž z toho plyne, že cena a samotné vozidlo je OK a je to pravý nefalšovaný HH.
Top Gear je kapitola sama o sobě, tam už dávno nejde primárně o auta, ale o zábavu a hlavně "business". Ale i kdyby - zvítězit pouze na základě tak naprosto subjektivního kritéria, jako je zábava, malinko "smrdí" (navíc s elektronickou uzávěrkou).
PS: Ta cena je opravdu strašidelná a dělá z jinak velmi slušného auta "outsidera". Když vezmu vlastní auto, tak to stojí o 250t. !!!! méně a vybavené je podstatně více, včetně mechanického samosvoru. RS i OPC jsou také o světelný rok levnější a pochybuji, že to budou horší auta.
Když už se tu řeší ceny těchto draků (myslím že pokud by ST nevybalili rovnou i v kombíku, čímž jej zaměřili na podstatně širší spektrum potenciálních uživatelů, ceny by se zas až tolik neřešily), tak asi nejlevněji pro nás bez cla vychází v Polsku (začíná na 115 300 PLN).
Já nemyslím, že autor testu shodil auto poukazem na přemrštěnou cenovku. Porovnání s tím co nabízí konkurence je zcela správné. A pro všechny, kdo dokážou koupit Focus ST levněji nebo jim je to jedno , je tam dost a dost infornací o autě samotném. Jak jsem psal. Kdo umí stáhnout okénka, je ve výhodě a může se zabývat jízdou. ;-) >:D
Neskúmal som rozdiely medzi ST "R" a ST "X", ale polokožené Recará či dual-klímu či LED svetlá má aj lacnejšia verzia R, takže by to malo byť porovnateľné so základom za 850t v Čechách.
Mimochodem, teď jsem si ještě všimnul, že ani u testovaného auta asi uvedená cena nesedí - vidím tam minimálně Privacy skla a KeyFree, možná i další... Proč to není uvedené komplet?
Holt zarábate v priemere viac, tak si i môžete dovoliť platiť vyššie ceny. >:-[]
Ale vážne, skutočne sa divím tomu naceneniu ST u vás, to musel byť niekto zavretý dva roky bez prístupu na internet, aby si myslel, že za túto cenu sa to bude naozaj predávať. 8-s
Problém je, že už jen z principu testu napsaného v češtině to pro český trh opravdu je. Osobně považuji až za drzost nabízet za 856K základu hatchback, který namátkou nemá tempomat, xenony, navi ani rozumné audio, plnou elektriku, parkovací senzory, atd. A to se nebavíme o tom, že nemá ani věci typu seřiditelný sklon sedáku, samosvoru, nebo variantních kol, tj. věcí, které by měly zajímat i tu nejhardcorovější cílovou skupinu. Design se mi líbí ještě míň než u standardního FoFo, ale to je subjektivní. Škoda, škoda.
Zkus si přečíst test Top Gearu :-) tam rozjezdil jak Astru,která je výkonější,levnější a má poctivej samosvor,tak udávanýho krále v podobě Golfu GTI,kterej nestačí výkonově a stejně tak Focuse zařadili i před Megana RS :-) co bylo hlavním důvodem výhry Focusu?? Zábava,záábava a zase zábava :-) o kterou by u HH mělo hlavně jít :-) Design je věc subjektivní,na fotkách se mi nový Focus nelíbí,když ale jede proti mě vždycky se otočím,když má správnou barvu a kola je pěkný :-) Když si vezmu že nám před barákem stojí OII RS TDI s "jenom" 170 dieselovejma koníkama,která byla za skoro setjný peníze jako tonhle Focus,tak mi ta cena zas tak strašná nepříjde :-)
Ako píšem nižšie, u vás to naozaj zabíja nereálna cena; u nás je situácia diametrálne odlišná. I tak ale zdieľam Tvoj názor, že eSTéčko v súčasnej generácii by som asi nekúpil. Tak, ako bol pre mňa pomyselným kráľom a dream HH Focus II ST, teraz klesol do priemeru triedy a ničím výrazne nevyniká. Uvažoval by som o ňom len pri kombi (hot-combi je výborný kompromis zábavy a praktickosti), inak by som sa orientoval skôr na Astru (pri 3dv.) alebo GTI (pri 5 dv.).
Škoda, že autor v teste hodnotí kvality auta cez prizmu ceny. To je síce legitímne, ale treba si uvedomiť, že mimo ČR môže byť situácia úplne iná. U nás na rozdiel od ČR je cena estéčka podstatne nižšia a plne v dimenziách konkurencie:
Focus ST: 27.400 eur (cca. 690t Kč - aký to rozdiel oproti 856t Kč v Čechách)
Golf GTI: 27.380 eur, GTI 35: 29.660 eur, R: 36.580 eur
Megane RS: 28.990 eur.
Takže ak za najväčšie negatívum autor považuje cenu, vzťahuje sa daná výhrada len na domáci trh (kde je cena naozaj prestrelená) a paušálne preto odpísať auto nie je úplne kóšer.
Především oceňuji, že při testu pro nadšené řidiče tak atraktivního auta jakým Focus ST bezesporu je, se tentokrát ani tak neřešilo stahování oken, nýbrž bylo řečeno vše podstatné o jízdě a věcech s ní souvisejících. Dobrá práce. :yes:
No a co říci k samotnému autu...Jak bylo v podstatě napsáno hned v úvodu, bohužel pro Ford nelze jinak než ST hodnotit optikou ceny. Kromě toho, že se mi vlastně vůbec (subjektivně) nelíbí, nevidím jediný důvod proč mu dát přednost před ostatními, výrazně levnějšími konkurenty - od naprosto typického zástupce kategorie HH - Golfu GTI , přes Astru OPC a Mazdu 3MPS až ke zmiňovanému (téměř už tuto kategorii opouštějícímu) Meganu RS Cup.
Z tohoto pohledu nepotřebujete k nákupu Focusu ST mít "pořádnou dávku entuziasmu", ale spíš trochu fanatismu. ;-) Jsem zvědav na srovnávací testy...nechci dopředu soudit, ale řekl bych, že ten cenový rozdíl asi Focus ST "neujezdí"...
Vyvážený design FoFo tento FoFo III zcela postrádá - je to paskvil a to úplně všude. Zepředu, zezadu i zevnitř a to včetně ergonomie.
Teď udělali kapří tlamu i Fiestě a garantuji, že půjde v Evropě s prodeji okamžitě dolů.
Škoda, že už je Ford naprosto nevolitelný :-(
Ach ten design, to je velká slabina Focusu. Co mu nemůžu odpustit já?
Zadní světla, to je strašnej patvar.
Interiér jako celek je bída, ale hlavně:
Ten volant, čtyřramenej volant je mi nelíbí u jakéhokoliv běžného auta, u sportovní verze je to úplný designový přešlap. Nepochybuji, že se bude výborně držet, ale ten tvar...
Ta ručka je nejen ošklivá, děsně umístěná ale z mého pohledu i divně ovladatelná. Nějak si nedokážu představit ji při ostřejší jízdě zatahovat 8-s
Jenže oni ho posunuli "vítekam". Tam, aby se těch militaristickým fanatikům líbil. Tak nás potom nemusí trápit, že je drahý, když vypadá podivně, je vykleštěný a proamerický.:)