Pokud by člověk hledal něco purističtějšího u BMW v posledních letech, skončí asi u M3 GTS. A podle mne za ty peníze nestálo. Ale je to prakticky sběratelský kus.
Definice GT je trochu jiná pro soutěže. R8 se tam vejde - má dvoje dveře, dvě sedadla vedle sebe a homologaci pro silniční provoz. V tomhle případě by přídomek GT měl znamenat, že je vůz upraven pro použití na okruhu, jako je tomu v případě 911 (může mít třeba rám z výroby, popřípadě může být v nabídce za příplatek, což standardní verze nemají - mělo by jít zkrátka o vůz splňující podmínky pro amatérské soutěže, ať už v sérii, nebo za příplatek).
Mimo prostředí soutěží pak jde o schopnost překonávat velké vzdálenosti v luxusu a pohodlí zabalenou typicky do karoserie typu kupé s uspořádáním 2+2, nebo 2+0. I sem by se R8 mohla vejít, záleží na tom, jak jsi náročný na pohodlí. A luxus. :-) Placka s motorem uprostřed není ideální forma pro GT.
Jako dva typické zástupce bych jmenoval Porsche 911 GT3 RS a Bentley Continental GT. Dobře, přidám třetího, protože Aston Martin opravdu mohu :-) , DB9. Hned je vidět, které GT je které.
GT je Grand Tourer (Gran Turismo). Tedy luxusní cestovní vůz.
Jel jsi vůbec M6, když ji tu tak cpeš? Oproti předchozí generaci slušně vyměkla a ani předtím to nebyl zrovna sporťák. Je to přesně v souladu se současným směřováním BMW. Na předchozí, syrovější, generaci rád vzpomínám. Ale zase tolik mi to nevadí, GT mám rád.
R8 je GT jenom podle přípony v názvu. Auto s koncepcí motor uprostřed mezi klasická GT nepatří.
S novou M6 po sportovní stránce nemůže mít R8 žádný problém (čas na okruhu nebo na okresce bude vždy o třídu lepší). R8 nesoupeří s M6, ale se sportovními auty. M6 se bude moci měřit s RS7 nebo CLS AMG tedy s luxusními kupé zaměřenými primárně na pohodlí, nikoliv na sport.
GT je výkonná luxusní kára na dlouhé cesty, žádný sporťák. Na okruhu jí utavíš během tří kol a na zakroucené okresce nemá vůbec žádnou šanci. Takže pokud někdo chce sporťák M6 je špatná adresa. Pokud někdo chce pohodlné luxusní cestovní auto se silným motorem pak je to jedna z nejlepších voleb. Porovnávat M6 s R8 nemá vůbec smysl. R8 nařeže M6 v jakékoliv sportovní disciplíně počínaje rallye na okresce a konče okruhem nebo drag race. R8 se naopak nechytá na M6 v cestovním komfortu, prostoru v kabině etc. M6 můžeš porovnávat s přicházející RS7, to jsou ekvivalentní soupeři, prostě těžké luxusní káry, které mají se sportem společného jenom to, že mají silný motor.
M6 je krásný grand tourer, ale jinak těžká kravka (skoro dvacet metráků) na sportování zcela nevhodná, které jak SLS tak R8 natrhnou prdku kdykoliv a kdekoliv.
A co je M6 coupe? To nieje ridzo sportove auto? R8 ako viem je 4x4 a to nikdy ridzo sportove auto nebude!!! SLS koli spatnemu podvozku tiez nieje ziadny zazrak a jeho neskutocna pretacavost z neho tiez robi, len auticko co sa tvari ako sportove!!!
Qattro na relly mozno, ale BMW sa vzdy orientovalo na cesty a nie na sut!!!
no ale Audi quattro se už dávno nedělá a M3 pořád. mimochodem, po sportovní stránce je quattro horší [odkaz] než zadní náhon (rozdíl ve výkonu cca 50 koní a stejně to nestačí).
Už sa teším na 4-dverové 235i a 435i v prevedení Gran Coupé, prípadne Gran Combi :-) Keď môže mať 6-ková rada 4 dvere, prečo by ich nemohli mať aj dvojkové a štvorkové rady?
presne tak .. M3 je pojem a legenda uz len co sa mena tyka... teraz to bude niest nazov M4 8-s preboha preco? Infiniti ide zjednocovat nazvy a robia to tak vsade len BMW ide opacnou cestou a ide z toho robit chaos a rozsirovat mena - dvojdverova rada 1 sa bude volat rada 2 ... dalsi blud ... BMW malo jasne definovatelne rady a modely...nikto nemal problem... teraz bude rada 1,2,3,4,5,6,7,8 ani pan boh sa z toho nevyzna.... nerozumiem baworaku.... co z toho zakaznik bude mat? Akurat chaos...
niektore mena by automobilky nemali zneuctit... a M3 si premenovanie na M4 nezasluzi.... presne tak.. ja si tiez pod pojmom M3 vzdy vybavim kupe od 3ky....
Jake motory pod kapotou budou je mozna otazka, kazdopadne kdyz se mrknete na prumer kotoucu u obou tech aut, tak je jasny, ze prave tyhle nebudou mit jenom 200k, ale je tam o dost vic...
ale tyhle nové řady, to je hnus. To je pomalu na stejné úrovni, jako když se kombík od Seatu jmenoval jinak než sedan o stejném základu...
M3 byla vždycky pojem a člověk si pod tím názvem vždycky vybavil kupé. teď to bude M4...