Roomster je auto třídy "malé MPV". Vypadá to, že je to podstatná informace, kterou nebereš do úvahy.
Pro tvou informaci, sezení vzadu je pohodlnější výrazně víc než např. v Octavii. Ostatně ani tam, stejně jako např. do Superbu nebo naprosté většiny klasických aut si tři dospělí pohodlně nevejdou. Se sedákem žádný problém není, pokud mají sedadla nějakou chybu, tak je to naopak kratší opěradlo.
Roomster jako takový není soupeřem větších a velkých MPV, ale spíš alternativou klasických malých aut až nižší střední střídy.
Rapid a Roomster jsou podvozkově prakticky totožné, Roomster má vpředu od roku 2008 nápravu platformy PQ25 se zkráceným rozchodem. Ostatně i papírové hodnoty rozvoru se v průběhu výroby u Roomsteru měnily.
Nazory v diskusii iba s primeranou nadsazkou odzrkadluju kvalitu a objektivitu testu. Ak by mal test nejake padne argumenty na to, preco je Skoda lepsia ako konkurenti, tak by sa tolko neremcalo, ale tie argumenty su mizerne alebo ziadne. Casto su to iba vymysly, nezmysly a poukazovanie na to, ze nema vyrazku na zadku ako konkurenti; aj ked ma ovyrazkovany cely ksicht.
Chtěl bych připomenout, že Roomster ten test (který byl zaměřený na různé konstrukce otevírání dveří) nevyhrál.
Nadržování škodovce v případě SM je ovšem zdaleka menší jak naopak zaujetí proti ní v místní diskuzi. Tudíž redaktoři dokázali být mnohem objektivnější jak velká část diskutujících... neřkuli z toho teoreticky vyplývá, že ani skutečně objektivní test by spoustu místních neměl šanci uspokojit. :-)
Po téměř sedmi letech výroby vypadá pořád k světu, obzvlášť tedy s paketem Scout. Docela mě mrzí, že srovnávačku nevyhrál, nicméně jeho celková známka ukazuje, že je stále konkurenceschopný.
Pouze by to chtělo u některých verzí snížit cenovku, ale za kvalitu se holt platí. :-(
Některé zmíněné argumenty mi přijdou velmi zvláštní.
Prvně - pokud mají být tyto vozy brány jako "druhé" - pravděpodobně s nimi bude žena obrážet parkoviště před školkama, obchodními centry, sídlišti... Nevím jak je to v jednotlivých městech, ale takřka všude je prostoru a míst NEDOSTATEK. Takže:
Zmiňovat jako výhodu opravdu obrovské dveře - jako vrata - Škody Roomster - mi přijde fakt divné. Přitom znám spoustu lidí kteří Roomster spokojeně užívají, ale tento fakt jako pozitivum nezmiňují..
Osobně jsem v týdnu prošel všechny zmiňované vozy a řešení B-Maxu (osobně máme C-Max) se mi líbí - až na ten husí krk v kterém je kabeláž - ale snad to Ford dořeší...
Jinak zpracováním interiéru, materiály, tady je na tom Ford taky hodně dobře. POkud bych měl porovnávat čistě ceník tak - za cenu TDI scoutu mám plnou palbu B-Maxu v benzínu s automatem... Ve městě není co řešit.
Za mě B-Max - jakkoliv je Meriva vychytaná a zajímavá
Tyhlety rádoby odborné slinty těch užvaněnejch * ze SM zásadně nečtu, stačí si prohlédnout fotogalerii z testu: všechna tři auta jsou hrozná, zbytečná a dizajnově šerední, takže vítěz tohoto "profesionálního" testu je jednooký král mezi slepými.
Nejlíp z nich vypadá ten Roomster.
Důvod: má hezká, tipuji 17-palcová litá kola. Vlastně z celého testu jsou nejhezčí ty kola. Jinak děs a hrůza, kam se podíváš.
Ono je prave divne, ze Roomster si kupuju aj ludia, ktorym sa nepaci.
To sa da najst aj v moje.auto.cz, kde daktori pisu, ze az casom sa im zacalo pacit (co ine im ostava,ze).
Taky clovek je podla mna na hlavu. Iba nenormalny tvor si kupi nieco, co sa mu nepaci.
Toboz funkcne ma kopu lepsich konkurentov.
Velmi by som sa vsak tym ocenenim neohanal, lebo je tam skoro kazdy folcvagen za posledne 4roky, este aj take ohyzdy ako Touareg, krabica od topanok Sharan, mutant polepeny z 3 aut Polo a nakupna taska na kolieskach Up. Rozhodne dizajn VW nepatri medzi nic vynimocne, ale skor nudny unifikat.
Toboz je tam Kia Rio, ktore vyzera ako z maskarneho plesu so skraboskou batmana, Kia Picanto a to vsetko troni vedla BMW 3 a 6 posledneho vydania.
Vyber vyzera tak, ze si strihli kamen/papier/noznice a vysypali vysledok.
Souhlas, lidi naopak občas příjemně překvapí. Myslím že i webpaja tady zveřejňoval poděkování neznámému řidiči náklaďáku, který mu měnil kolo místo své svačiny, protože viděl, že webpajův oblek by nejspíš tu operaci nepřečkal bez úhony. :yes: Ale i já mám pár podobných příkladů z mého brožovaného života.
S tím počítám. michalpneu věk neuváděl, tak jsem ho vynechal. ;-) Navíc iudex napsal, že ho okolí považuje za štíhlého, takže pneumatiku nepředpokládám. Hodně v tomhle dělají svaly. Když jsem měl těch 55, tak jsem měl svalnatější pouze nohy, sice jsem neměl problém s přítahy na hrazdě, ale od pasu nahoru minimální objem svalstva. A podkožní tuk pomalu neexistující (celkově na úrovni hřbetu ruky/ zápěstí). Přes oblečení těch 20 kg rozdíl nikde neuvidíš. Svou roli hraje také třeba množství soli a s tím související množství vody.
V posledních Tvých příspěvcích je dán jasný odkaz na představu ideálního muže.
Nebudu řěšit slepou adoraci unylého designu a agitaci v rámci cenového jemnocitu. Pak by člověk totiž mohl vidět dva geniální výtvory na jedný fotce a vlastně nevědět, na kterou modlu že to pěješ ódy a být z toho kázání leda tak zmaten.
Zájímá mě ale ten odkaz mezi řádky.
Zajímá mě ale to podpaží. To už je několikátá zmínka v tomto týdnu.
Co se stalo, že na stará kolena řešíš dilema, jestli holit? Manželku už přestaly bavit dva Tvoje vyčnívající pralesy, které při 11ti minutách zápolení na ni chrlí jeden smrtící angrešt za druhým?
Inu to víš, jí zřejmě vzpomínka na královský OIII design asi k vystoupání na vrchol stačit nebude.
Bude to zřejmě také o jejích smyslech a vjemech. Někdy je potřeba se do role druhého pro pochopení situace vcítit.
Jenže to ti při narcisisitních výlevech zde asi jen tak nepůjde co.
Takže..honem pro ty nůžky, aby nakonec nedošlo na tu trojčlenku! >:D
Nic proti tvé neskonalé touze zastávati se slabých a bezmocných. Jistě, dříve Fox a dnes Roomster tvou pomoc opravdu potřebují. >:D Nicméně, abych byl spravedlivý. Roomster není zas tak špatné auto. Jen jaksi v té disciplíně, pro kterou byl stvořen - tedy v prostornosti na kompaktním půdorysu - už dávno nestíhá nejen evropskou konkurenci, ale třeba i níže zmiňovanou ix20. Už by to chtělo novou generaci.
A co 183 a 55 kg? :-) Dneska se sice pohybuji výš, 65-75, podle aktuálního množství tuku a svalové hmoty, ale do nějakých 20 let jsem měl 55-58. Až vysoká to změnila.
Smáli? 8-s Kolikrát kroutím hlavou nad tím, co vidím, ale smát se? Mimo to, můj dojem je, že většinou podobné věci lidem nestojí za pozornost. Možná otočí hlavu a podívají se, ale tam to končí.
vytvořil jsi tu dokonalý myšlenkový guláš. Tak popořadě:
1) Roomster není pro 4 dospělé ne kvůli prostornosti, ale především kvůli tvarování a velikosti zadních sedadel! Právě podélnou prostornost Roomstera jsem nikde nekritizoval, tady je to opravdu lepší než v O1. Jenže co z toho, když se pak posadíš na malé tvrdé "židličky"... Takže ve svém konci se 4 dospělí pohodlněji svezou v Octavii... 5 dospělých je v Octavii též reálných, v Roomsteru si to nedokážu představit.
2) Že stejně budeš mít jiné auto, až děti vyrostou... Ne, tohle vůbec neberu! O Roomsteru uvažují např. rodiny s malými dětmi, třeba 3-leté. Nové auto si do rodiny na 10 až 15 let požizuje sposta lidí bez jakéhokoliv problému. Při typickém nájezdu 15 tis. km pro takové to rodinné ježdění nám to vyjde na těch 150 - 200 tis. km nájezdu, tedy na optimální dobu poslat vůz dál. Málokdo si mže dovolit co 3 roky střídat vozy...
3) nejde o pravidelné jízdy, 5 dospělých je v Roomsteru zkrátka utopie. To bych byl opravdu raději, kdyby mě zavřeli do kufru...
Rapid a Roomster mají jiné rozvory. Škoda bude přecházet na MQB, stejně jako VW. Rapid dostal vysloužilou techniku nejspíš proto, že na ní mají linku (a mimo to by bylo úsměvné, že by low-cost model měl tu nejnovější techniku koncernu - vlastně jako první; na MQB by měl být levnější, ale linka by stála hodně peněz). Nicméně do budoucna nemá smysl vyrábět nic jiného než MQB, leda by chtěli, aby Škoda měla vyšší náklady na výrobu než VW. Některé továrny mimo EU možná pojedou postaru.
Asi tak, jako Citroen přestaví dodávku na MPV, tak Škoda přestavěla MPV na dodávku. :-) Jen na rozdíl od Opelu zvolili jako základ MPV, ne klasický hatchback. Je prostornější a na rozdíl od ostatních Škoda nemá řadu užitkových vozů, do které by musela svoji přestavbu napasovat.
Mimochodem, Roomster nemá stupňovitý tvar karoserie, jen má podivně (můj názor; klidně si to zaměň za netradičně) řešené prosklení, takže jako dodávka skutečně působí (alespoň na mne).
Praktik není plnohodnotná dodávka, je to taková z nouze ctnost. Roomster je MPV. Co je to v první řadě napovídají už dveře. Zatímco Roomster může být použitelné MPV (ale jen může, jist si tím nejsem), tak Praktik jako dodávka podle mne naprosto propadne.
Ono kdyby si se projel s jinými auty a posuzoval vlastnosti objektivně, tak tu nebudeš psát to, co tu píšeš.. Ale jinak ti přeju, ať ti to přemisťovadlo slouží.. ;-)
Vložím se do toho.Dva cestujicí si v Roomsteru vzadu bezproblému sednou.Když si vzpomeneš na Octavii 1,kde dospělý jedinec si vzadu musel nejprve uříznout nohy a sklopit hlavu,aby se tam vůbec nasoukal.Kolik rodin mělo a dodnes má 1Octavii?!Proti Octavii 1 je v Roomsteru místa jak v limuzíně,tím nechce přirovnávat Roomster k Octavii1,jenže Octavie je plnohodnotné auto pro 5lidí a do dnes patří k nejoblíbenější i k nejvyhledávanjěší ojetině.Další věc než někomu vyrostou děti,tak do té doby má minimálně jiné auto.Další věc,kolikrát jezdíš do Chorvatska v pěti lidech.Na pravidelné ježdění v pěti bych asi kupoval Multivana,nikoli Mini MPV
kristovy rány >:-[] Roomster se s ix20 vůbec, VŮBEC nemůže prostorností interiéru porovnávat! A velikost zavazadlového prostoru? Jasně, Roomster má o úžasných 37 l víc, tak to už se vyplatí mít vzadu místo jen pro dvě děti >:-[]8-s
Pokud se budeme bavit o prostornosti, tak Roomster je doslova a do písmene marnost, ve srovnání s ix20 :-!
hahaha tak ta poslední věta je celkem trefa ;-) Stefič, jak to vypadá, v Roomsteru nikdy nejel. Já ho měl cca 14 dní jako náhradní vůz a se 188 centimetry jsem problém neměl. Stačí si jen správně upravit sedačku a volant, sem tam se moje pravé koleno s tím růžkem potkalo, ale žádná hrůza ;-)
Vzhladom na fakt,ze som v Hroomstery stravil stredu na zadnych sedadlach...s potesenim mozem povedat...urcite prekvapive,ze to auto je rumunsky grc a ako hrdy cech na skodovku bych moc nevyskakoval,lebo mi pripomina rodinne MPV ala Skoda 1203...
Priestor...len po dlzke,inak bola moja * sirsia ako zadne tvrde delene sedadlo...nie nie som tlsty :-)
Vsetko buchotalo...vybava uzasna,v jednudochosti je krasa,len radio a ovladanie ventilatorov...
vsetky plasty tvrdsie ako plechy zvonka...no uprimne...moja ix20 ma nejaky minus v podobe odhlucnenia naprav...ale v porovnani s tym grcom iba dodam:
A ještě by měl autor připomenout, že 5* dostal Rooooomster až na druhý pokus !!! Být to auto neVW automobilky, bylo by to uvedeno jako hlavní mínus a ve srovnání by mu již nepomohla ani svěcená voda :no:
Tiež som sa pozastavil nad tými telesnými proporciami. Ja pri 193 cm mám 90 kg a to som pre väčšinu štíhly, tak si neviem predstaviť mať pri danej výške o 25 (!) kíl menej... 8-s >:-[]
V pohode, na toto máš, na lepšie nie, to je v poriadku, len ma vždy pobaví tá zarputilá obhajoba toho, že moja voľba bola najlepšia a potreba všade to prezentovať. ;-)
P.S: Že nerozumieš slovenčine, no s tým by som sa moc nechválil, to o Tebe a Tvojich znalostiach moc pozitívneho nehovorí.
Velmi vychvalme test, jeho odborný ponor, výbornou a přehlednou fotogalerii a i výběr všech tří testových otloukánků. Možná je to převapivé, no dospělého člověka s vočima a se vkusem jednoznačné první místo Roomsteru těžko překvapí. Roomster je i přes svůj silně progresivní design jediným autem, do kterého se jako chlap můžeš s přehledem posadit a připadat si jako v autě. Cirkus kludský tu již totiž byl minulý kvartál...
Jistě, Roomster svým životem potvrdil, že Škoda stvořila mistra segmentu, auto s praktickými jednotlivostmi, elegantní, stylovou karoserií, přehlednými jízdními vlastnostmi a hlavně... neokázalou suverénností. Jasná volba. Tedy... pokud nejsi manekýn a bez vyholeného podpaží se jaksi necítíš ve své kůži.
No, dejme si krále - [odkaz] BRAVO BRAVO BRAVO :yes:
Meriva je jednoznačná volba pro všechny, kdo to s rodinným MPV myslí opravdu alespoň trochu vážně. Roomster je pro ty, co si na rodinu především zatím jen hrají - tedy buď pro bezdětné, nebo pro dvě malé děti. kdo ale uvažuje o Roomsteru jako o plnohodnotném MPV, tak těžce přestřelil :-!
Meriva - proč ano? Bytelná, hezky zpracovaná, originální. Výborný přístup na zadní sedadla. Solidní kufr. Opravdu pohodlná sedadla, a to nejen vepředu. Snad jen v té stříbrné jí to moc nesekne, barva je to na ni příliš strohá...
B-Max? Má vůbec smysl se o něm bavit? Možná dobrá atrakce na psí cvičák jako překážka č. 11 - branka na proskočení >:-[]
Ano, jde jen o vzhled, ale chtít Roomstera, tak těch 50 za to, aby auto nějak vypadalo dám. Stejně tak bych dal těch 35 litrů za paket Monte Carlo na Fabii, protože i ona bez toho paketu vypadá hrozně.
A to, že nevyjel nemusí být problém auta jako spíš řidiče :-)
Ta verze scout je taky kapitola sama pro sebe. Viděl jsem, jak v Praze na Vinohradech napadlo 5 cm sněhu, projelo TSK se smetákem, kterej ten sníh nahrnul k zaparkovaným autům. Přikráčel frajer do roomstera scouta, a... nevyjel... Smáli se všichni kolem. Za ním přišla panička, sedla do fiesty a hurá pryč... Ten mazák s tím "teréňákem" se tam možná hrabe do dneška... Ať žijou plasty za 50 kolíků...
jsi stejně zaslepený jako ti, co bezpožně na Roomstera plivou. Ano, Roomster má bezpochyby své klady.
Ale pokud se máme bavit o RODINNÉM MPV, pak Roomster je zoufalost. Ano, dokud jsou DVĚ děti malé, pak svůj účel dokáže ustát. Ale jen co děti trochu povyrostou... Zadní místa zkrátka NEjsou v žádném případě plnohodnotná pro dospělou osobu. I když se prostřední polomísto vyhodí a krajní posunou ke středu, stále nám zůstává naprostto kratičký sedák a opěradlo. zadní místa jsou zkrátka pro děti. A co se šířky týká, tak 3 dospělí si dozadu v Roomsteru nesednou vůbec.
Což je naprostý protiklad Merivy, která nemá se na zadních místech sebemenší problém a neváhá, dospělý vzadu dokáže pohodlně strávit cestu do Chorvatska. Takže prosím buď k sobě upřímný. Chápu, že svůj vůz bude každý hájit, ale všeho s mírou :-!
Poznám dvoch majiteľov, ktorý svojho Roomstera berú veľmi vážne. Tretí ho berie ako pomocníka vo vzájomnom spojení podnikania (pre jeho účely postačujúce) a osobného užívania. Ale tí dvaja dotyční by za tento "test" dali snáď i ruku do ohňa 8-s
Prijde mi komicke jak tu spousta mistnich virtualnich borcu pliva na Roomster, vetsina v nem samozrejme v zivote nejela, stejne jako netusi jaky je to vozit maly deti v sedackach v aute tyhle velikosti apod.
Roomstera mame rok a kdyz pominu vzhled, ktery je naprosto subjektivni a ze to neni zadny krasavec je zrejme, tak uzitna hodnota toho auta za penize ktere stoji je neco, co IMHO prevazuje vetsinu konkurentu. Rozvor vetsi nez OII, variabilita sedacek, vzadu hafo mista, velka okna pres ktera deti krasne vidi, jizdni vlastnosti velmi solidni vzhledem k malym previsum a sirsimu zadku, vysoka strecha, a k tomu cenovka kolem 280k za model 1,2 TSI v plny palbe s automatickou klimou.
Ano, do te doby nez jsme meli Roomstera jsem jako minimalni rodiiny vuz povazoval auto na urovni OII Combi, co jej mame, nevidim jediny duvod priplacet 100 litru za Octavii, kdyz Roomster nam z pohledu vnitrniho prostoru nabizi stejne, ne-li vic.
Klima bez problemu stiha i ve vedrech pres 30 stupnu, jezdim v tom denne 60kilaku do prace cili to dobre vim, ale mistni borci maji jiste jine prakticke zkusenosti.
Takze klidne plivejte dal, my si zcela jiste koupime dalsiho pred koncem jejich vyroby, pro dva dospele a dve deti je to prostorny a zcela dostacujici vuz, teda pokud si nekdo nepotrebuje na forech tahat xandy.
A ze je osklivej, hura za to, alespon jej kazdy rano na parkovisti bez problemu najdu, co by za tento nedulezity fakt majitele "vyhlasenejsich" vozu dali...
191cm a 65kg ? :-O
Roomster je šereda, ale keď sa tebe páči a si s ním spokojný... Tiež poznám vo svojom okolí troch spokojných majiteľov, z ktorých minimálne dvaja to auto až príliš "prežívajú", ale to je pre majiteľov Škodoviek príznačné, už som si na to zvykol a keď začnú hovoriť o tých svojich šeredách, tak sa iba usmievam a sledujem ich zanietenie pre nič. ;-)
Sice jsem neseděl přímo v B-maxu, ale šoupačky v dodávkách mají svoje velké výhody, tady ještě chybí sloupek, takže místo pro vystupování je ještě větší. Protisměrné otvírání dvěří v Merivě je také super, leze se do ní úplně parádně. Sice je fakt, že jak vyleze celá rodinka u supermarketu zaráz, budou se trochu mačkat. Celkově mi ale nejlepší řešení dle světa motorů příjde v praxi nejhorší. Ach jo, zase musím jít proti proudu >:D
já Tvé slovenštině bohužel nerozumím, ale já jsem se tu nikdy netajil tím, že mám škodovku rád a jestli jsi nevšimnul, tak já nikomu svůj názor nevnucuju, ale píšu realné zkušenosti s autem, tak nevím co je na tom špatného....To, že se to Tobě nelíbí, je celkem Tvůj problém.
A co je na tom špatného, když se tady rozplíváte na korejcema, tak je to OK a když někomu jeho auto vyhovuje, tak je to špatně? však já svůj názor nikomu nevnucuju, jen píšu, jaké mám s autem zkušenosti já.
Já vážím 65 kg:-) My jsme dva, takže pro nás je tam prostoru až až. Já to také nikomu nevnucuju, jen říkám svůj názor, když to auto mám, jak se v něm cítím,to je celé. To, že se to Tobě nelíbí, je mi celkem u *.
Celý test mě pobavil. Zvláště věta "Ačkoliv se roomster vyrábí od roku 2006, nevypadá stále zle. " To věru nevypadá zle, protože už tenkrát se nepovedl a vypadá jako by spojili opilí dělníci k sobě 2 různá auta. Nicméně pokračujme. Otevřené dveře Růmstra zaberou méně místa jako zašupovačky? Tak tohle mi nakreslete do výkresu. Metr po kružnici zabere méně místa???
Další perlou je objem. Kdysi jsem viděl porovnání skladnosti přepravek Růmstra versus Belingo v1. Prohrát o 3 přepravky už je docela blbý skóre.
Posledním poznatkem je pro mě to, že jako hůře se pohybující jsem vybíral auto s bočními dveřmi, kam si mohu dát oporu a pak si sednout za volant. Tedy auto se zašupovačkami, abych nemusel obcházet dveře na pantu. Dětail ale pro mě podstatný
chtěl bych vidět to koleno při nárazu. Stačil by městský ťukanec. Tipuju, že i při minimálním nárazu z tebe bude doživotní mrzák. Ten roh konzole ti dokonale rozmašíruje koleno. Tohle "auto" fakt ne. To už snad fakt radějí toho korejce
Neviem, či vážiš viac, ako 70 kg, ale byť nadšený z priestoru Roomstera... Áno, je tam miesta nad hlavou (až zbytočne), ale na šírku je to bieda, vpredu rovnaký dojem, ako u Fabie a vzadu reálne len dve použiteľné sedačky (tá stredná sa ani netvári ako použiteľná a nezmestia sa tam nielenže traja dospelí, ale poriadne ani dvaja dospelí a jedno dieťa - nehovoriac o autosedačke), operadlá siahajúce pod lopatky a sedáky podopierajúce tretinu stehien... Jediné reálne využitie toho priestoru je, ak sklopím/dám preč zadné sedačky a použijem to ako malú dodávku.
No dal som si tú prácu a preklikal držiteľov Red dot award od 2005 do 2012 (našiel som tam za dané obdobie napr. dve Kie) a Roomster medzi ocenenými autami nenachádzam. ;-) [odkaz]
To určitě ano. To má každý jinak, obecně pohled bočním oknem, zvášt při rychlejší jízdě, navozuje nevolnost a to i v předu. Moje dcera okud neviděla z bočního okénka, tak byla v pohodě...
Ale já ho nekritizuju mě se nelíbil, nelíbi a testovací jízdu jsem neprožil, neb jsem o něm nikdy neuvažoval, proč bych měl řešit testovací jízdu. Design je věc subjektivní a moje hodnocení je takové jaké je, nikomu ho nevnucuju. Jen jsem konstatoval, že když děti koukají místo před sebe do bočních okýnek, tak jim to nedělá dobře... Asi jsi reagoval na špatný příspěvek.
Tak s tím jsem problém nikdy neměl. Ani jeden. Jenom tím pravým kolenem bouchá do té konzole u radia, to je fakt, ale z leva problém nemám a s řazením a ručkou už vůbec ne...
To jo, to máš pravdu, Ty tsi to určitě chce. Ta spotřeba to je teda paráda, já jezdím po praze kolem 6 a mimo Prahu, tak to je úplná sranda. Já ho kupoval za 240 tis s daní, měl najeto 4 tis, půl roku starý se zárukou v plný výbavě, to se prostě vyplatí oproti každému autu
Si pis ze jo! OctaviuIII tu uz s BMW3 porovnavali, a kluci bavorski dostali poriadne vynadano, ze sa maju ist do SchadeWerke naucit, ako sa robi premiovy interier. Odvtedy si importer dal podmienku, ze na testy im doda auta len ak ich nebudu porovnavat so skodovkami...
Ono je teď lepší než kdykoli předtím,protože už není za tak přehnané peníze.Jinak mám podobný názor,sice jej nevlastním,ale jel jsem v něm a byl jsem nadšen prostorem a jídní vlastnosti má velice dobré i komfort je slušný,díky dlouhému rozvoru.Jen to chce aspoň to TSI 63kw,HTP,1.4 63kw jsou v Roomsteru slabé a TDI zas drahé,pro rodinné vyžití asi i zbytečné.
Řekl bych,že přístí Roomster už bude umírněnější,něco jako Yeti,myslím karoserii.Podvozek beztak nechají jak je, tedy i ten co má Rapid,neboť Rapid má nápravy právě totožné jako Roomstr,předpokládám,že i podlahu.
Zajímavé,když většina lidí si tady masíruje jak je Roomster ošklivý,tak proč je pravidelně v žebříčcích na 3,nebo 4 místě?Proč jich tedy jezdí poměrně dost na našich cestách.Proč si tedy Roomster kupují lidé,kterým se nelíbí.Ono to taky něco vypovídá o blbosti lidí,když tady někdo popisuje,že při sklopené loketní opěrce nemůže zařadit 5RS.,nebo že při zabouchnutí dveří ho praští madlo do žeber,atd.Ono od toho existují testovací jízdy,přece si nebudu kupovat auto,které mi nevyhovuje,nebo se mi nelíbí.
cituji ,,Když se před sedmi lety objevil roomster, působilo jeho uspořádání druhé řady jako zjevení. ,, A co takový Megane Scénic z roku 1996 ten má uspořádání zadní řady sedadel totožné. Takže výpovědní hodnota tohoto testu je nulová!!! ;-\ :no::no::no:
jóóóó, když roomstera představili jako koncept na nějakém autosalonu, vypadalo to fakt pěkně. Opravdu šik auto. Ovšem to co se dostalo do výroby je až morbidně ubohé. Slepenec šeredné Fábie s krabicí vzadu. Prostě rodinné auto pro bezdětnou rodinu
fakt jo? Já mám tedy jen 180, ale když zabouchnu dveře a madlo mě praští do žeber, tak to mě docela vadí. Stejně jako mě vadí, že při sklopené opěrce nezařadím pětku a nepovolím ruční brzdu. Dost mi taky vadí, že kolenem stále narážím do té krabice s rádiem. Prostě Fabster je děj a běs.
Já jsem si loni koupil roomstera a přešel na něj z octavie I sedanu a musím říct, že jsem z něj nadšený. Mám 191 cm a jak tu někdo psal takovou kravinu, že bouchá hlavou o strop a nohama o volant, tak to je blbost, to si chce dát sedadlo když tak dolů a bude to dobrý. Nad hlavou mám podle mě tak 10 cm místa a kolenama se volantu ani nedotknu. Co se týče variability, tak je to jednoznačně paráda. Narvu do toho prakticky cokoliv, ten systém zadních sedadel to je opravdová paráda.
Jízdní vlastnosti auta jsou velmi dobré, překvapilo mě, že na to jak je vysoký, tak výborně sedí v zatáčkách, to si ale myslím, je hodně dáno tou širší zadní nápravou z O 1, proto jsem ho také chtěl, protože to je spolehlivá bezproblémová bezúdržbová a tedy bez nákladná náprava, na který se mi ani u jedné z octavii, které jsem měl nikdy nic nestalo. Mám v tom 1,2 TSi 63 kw a jede to výborně. má velmi dobrý zátah, úplně bohatě mi to postačí a spotřeba je naprostá paráda.
Design se mi dříve nelíbil, ale když jsem ho pak viděl na živo, tak se mi vyloženě zalíbil. Mám ho v tmavé roso brunello a je fakt elegantní a hezký. úplná paráda je ten čumák s tím lízátkem, to se mi designově strašně líbí a trochu mi to chybělo u OIII když jsem ji měl půjčenou. Líbí se mi, že sedím výš než u octavie a ze zadu mě neoslňují auta večer, navíc mám seriový sun set, takže tam není ani vedro, to v octavii bylo větší.
Za sebe můžu říct, že ten roomster je veřejností bohužel hodně nedoeněné auto, protože co do praktičnosti a užitné hodnoty je to úplná paráda. Upřímně moc nechápu, že když někdo uvažuje mezi fabii combi a roomsterm, že zvolí fabii, ten roomster udělá více užitku.
Interier je sice z fabie, ale jentak mimochodem místa ve předu je pro cestující více jak ve fabii, nevím jak je to možné, ale je to tak, protože přibuzní mají fabii combi a když jsem tam jel, je tam méně místa než v roomsteru. Jak je to možné nevím, ale opravdu je to tak.
podivejte se na stojan na pumpe jak jsou barevne oznaceny benzin a nafta
benzin - zelena = zivot
nafta - cerna = smrt (rakovina)
proto nepiste ze nafta ma zelenou, kdyz kolem sebe naftove motory siri rakovinu (podle svetove zdravotnicke organizce zplodiny z naftovych motoru zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre a jsou ve stejne kategorii latek jako azbest a yperit)
No je bohužel smutné, že tenhle "orLogan" z Asie vede žebříček prodeje v kategorii. Sice o "prsa korejské sprinterky" před celkem šarmantním francouzem, ale bohužel vede.
>:D Prej že rozvor Roomsteru nemá daleko k Superbu >:D Co bereš za houbičky ? Rozdíl je propastných 141 mm (2.620 va 2.761 mm). Roomster má menší rozvor než Octavia III. Sice ho má Roomster větší než O II, ale taky O II měla nejmenší rozvor v nižší střední třídě resp. O II byla rozvorem pomalu v kategorii malých vozů typu Kia Rio.
A když už tady zmiňuju Kiu Rio (konkurent Fabie), tak ta má rozvor 2.570 mm, takže od Roomsteru ji dělí 50 mm, tedy téměř 3x menší rozdíl než mezi Roomsterem a Superbem ;-)
No všechna jmenovaná auta prohrají, protože mají pomalou odezvu na plyn a velkej turboefekt, zato Voctáfka f tédéíčku co táhne vocpoda je nechá v mraku dýmu :yes:
No asi tak.
Škoda po tom, ako stratila Pick Up, potrebovala urobiť univerzálny voz. Na jednej strane rodinné MPV a na druhej "pracanta". Fábia bola Fábiou a tento typ vozidla proste chýbal. A tak šalamúnsky vymysleli Roomstera. Priestranné vozidlo pre rodiny - veľké auto pre živnostníkov. A aby sa ponížili náklady, využilo sa čo najviac z Fábie. Taká "česká" cesta.
Meriva aj B-max boli od začiatku robené ako klasické MPV. Nemajú stupňovitý tvar karosérie. Neexistujú v úžitkových verziach. Od toho je CorsaVan či FiestaVan (resp. ich väčší bračekovci Combo a Connect).
Každopádne bude zaujímavé sledovať, akou cestou sa vydá Škoda. Mástupca Roomstera má byť predstavený na budúci rok. Nemyslím si, žeby šlo o automobil na novom podvozku O3. Je to cenovo náročné hlavne pre vývoj. Navyše by priamo konkuroval novému Touranovi. Logickejšie mi príde "zlepenec" na podvozku Rapida s lookom rodinného MPV. A s jasnou deklaráciou, že Škoda sa nebude motať do úžitkových vozov. Prečo aj?
Možná ano,ale auta,která uvádíš Kangoo,Citan,Dokker,Berlingo,Partner jsou původem dodávky,neboli pick-upy,předělané postupně na osobní vozy.Roomster je navržen jako rodiné auto,neboli jeho zařazení MPV.Chápu,ale kam míříš,neboť Roomster Practic se k ním dá v podstatě taky zařadit,ale fakt je,že prvně přišel normalní Roomster,pak až Practic,zatímco v případě Partneru,Berlinga,atd.to bylo přesně obráceně.
Dá se říct,věc názoru,vzhled je těžké posuzovat,ten musí posoudit každý sám za sebe,už jsem potkal i plno lidí,kterým se Roomster velice líbí a v čem konkrétně Roomster nad těmito konkurenty boduje je Rozvor,který v rámci škodovky nemá daleko k Superbu a je dokonce větší než u Octavie II.Jen nebýt přední úzké nápravy z Fabie.Jinak ty velká zadní okna měli být skutečně menší,ale zas díky nim mají malé děti lepší výhled ven.Je,ale pravdou,že jestli je někomu v autě "hic",tak se to dá vyřešit tmavou folií na okna,pak ovšem může na někoho to auto působit jako pohřebák >:-[] obvzlášť,když je černé barvy..
:-) Mám nepotrzene informace, že bude probihat test Škoda Octavia III a Merdedes CSL 63 AMG. Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli nedají v Mercedesu škrabku na okna do víčka tak prohraje Mercedes. Jsou připravené další testy Octavia III vs Ferari , Octavia III vs. Audí A5, A4,A6,A8, Q5,Q7 dále BMW 3, 5, 6 . Držím Octavii palce na 100 % nade všemi vyhraje. Škrabka ve víčku je boží. Na to nikdo nemá.
Jak můžeš zpochybňovat korektnost a objektivnost S&M testů? Vždyť Roomster porazil například Chevrolet Orlando (protože má lepší řízení).
Jinak máš pravdu, Roomster je vepředu Fabie, což se bohužel neslučuje s prostorem, pohodlím a komfortem. Jako řidič nejdříve hodnotím svůj životní prostor a pak teprve to, jaké je místo vzadu. A protože Roomster propadá už v této první zkoušce, nemá smysl ke druhé ani přecházet.
Jinak je vcelku pochopitelné, že klimatizace z Fabie na Roomster nestačí.
Ak sa má porovnávať Roomster,, tak ho porovnávajte s autami ako Kangoo, Citan, Dokker, Berlingo, Partner... Tam tento typ auta proste patrí. Každé z nich má v porovnaní s malým MPV veľký kufor.
V Ringieri musíte mať naozaj niečo s očami alebo účet v tej istej banke ako škoda auto. Inak si neviem vysvetliť, že model Yeti porovnávate s autami ako Tiguan a Qashqai a nová Octávia je konkurencia pre Passat. >:D Stačí prečítať titulok a viem kto je víťaz testu.
Přesně,přikláním se také k Merivě,současné Opely jsou podle mě ve svých třídách velice vzhledově povedené i k přihlednutím na kvalitu a jízdní vlastnosti.Současné Fordy také už asi nejsou špatná auta a nikdy ani vyloženě špatná nebyla ale z minulosti zkušenosti s nimi neříliš dobré a to nehovořím o korozi starších Focusů a Mondeí,která se dá přirovnat ke korozi starých Felicií.Roomster je naopak povedené auto si myslím.Právě jím škodovka vybočila z konzervativních šedi a udělala něco kontroverzního co se jen tak neokouká a je tomu skutečně tak.Roomster se opravdu nelíbí všem,někumu se velice líbí a někomu už kvůli vzhledu,vůbec ne.Myslím si,že je to chytře udělané a velice praktické auto.Jedinné co by mě na něm vadilo,je ta skutečnost,že ve předu je náprava z Fabie a vzadu zase z Octavie,tudíš auto ze zhora vypadá jako bota a dozadu se postupně rozšiřuje.
kdyby to přineslo alespoň nějaký užitek budíš, ale cestovat v roomstru je za slunečného dne peklo, vzadu se pečete včetně nákupu v kufru a klima nestíhá... Místa je v zadu dost, zato ve předu se neusadím, mám 193 a nejspíš vysoko usazená sedačka mně neumožní si sednout tak, abych nedřel kolena o volat a nebouchal se o střechu..
Tyto testy jsou zde opravdu nudné, když je zde Škoda, překvapivě vždy zvítězí tadááá Škoda. Docela by mně zajímalo srovnání třeba Formana s Focusem, Astrou...asi by jim to i po 20 letech nandal na plné čáře:-)
"...Ačkoliv se roomster vyrábí od roku 2006, nevypadá stále zle..."
Su len dve moznosti:
1. pomylili ste sa, a malo tam byt "...VYPADA stale zle..."
2. potrebujete navstevu ocneho lekara. A tusim uz v roku 2006 bolo neskoro!
Nic v zlom, ale nepoznam ziadne ine auto, ktore by mi aj po 7 rokoch pripadalo stale rovnako hnusne, ako v den ked som ho videl prvy krat. Roomster je skratka dizajnova katastrofa, respektive o dizajne tu vobec nema zmysel hovorit. Roomster ziaden nema...
Příjemný design Merivu už jasně favorizuje bez ohledu na další výsledky v testu. Zato náš nepodar svařený ze dvou půlek to má jasné. Fabia pick up = Rumunster, má ale výhodu, že design nepodléhá stárnutí, byl hnusný a stále je stejně hnusný