Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Rapid vs. Citroën C-Elysée vs. Peugeot 301

Vyrobit slušné velké auto za málo peněz není nic jednoduchého. Pokusila se o to Škodovka s Rapidem, Citroën s C-Elysée a Peugeot s typem 301. Komu se to povedlo nejlépe?
Zpět na článek
24. 3. 2013 21:40
Re: PRAVDA GARÁŽE
Ja bych si koupil 308 SW temer v plne vybave s moznosti 7 mist za cca 350 tisic s dieslovym motorem, narozdil od zakladni Octavie Combi (nove) v benzinu za 365 tisic natoz s dieslem za 455 tisic. Octavia je moderni auto s modernimi systemy, ovsem za nekrestanske penize... tot muj nazor :-)
Avatar - palix
8. 3. 2013 14:39
P301
Ak by som si mal ja vybrať z týchto áut, tak:
- vyberiem si Peugeot, lebo má lepšie meno ako Citroen

- Rapid je drahý a nie je ani taký pekný... Motory TSI stratili kedysi meno a mimo ŠKODA-pozitivov majú povesť nespoľahlivých motorov... Ja by som neriskoval. Naproti tomu bude atmosferická 1,6 nezničiteľný motor. VW okrem TDi nevyrobil jediný motor, ktorý by niečim vynikal. Atmosferické benzíny boli pomerna slabé, turbobenzíny mali problémy. Z toho dôvodu Škodu radšej nie. Je veeeeeeľa iných a lepších značiek za porovnateľnú, alebo nižšiu cenu.

- Ak by sa cena auta šplhala k modelom nižšej strednej triedy, tak sa poobzerám tam a nie v takej nijakej triede. Tieto autá sú dobré, ale za nízku cenu.
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 21:35
Re: Co je tohle za větu????
Kdyby byly ryby...
Avatar - Ronault.
19. 2. 2013 21:27
Re: .
Určitě by se našlo něco, co by se dalo zatajit, nezmínit, překroutit, upravit, zpochybnit tak, aby Rapid vyhrál... ;-)
18. 2. 2013 21:18
Re: Uzavření diskuse odborníkem
Díky za střízlivý pohled.
18. 2. 2013 20:43
Re: Pravdivé lži
Proč se pouštíš do diskuze když už víš svou pravdu? Cena Peugeotu je přece taky akční.
Že auto určuje první cena je hloupost nebo to nechápu. Co mě zajímá že verze bez klima stojí 220 když musím zaplatit 280?
Že rapidu konkuruje P308 cenou je v pohodě, ale že konkuruje P308 peugeotu 301 je zvláštní.
Pokavad kupuju auto na splátky, což asi dělá hodně lidi tak mě i tato sleva zajímá.
Climatic ve Fabii II nebyl ale vrcholná verze jako je to u P301.
Příkladů kde se u P301 šetřilo jsem napsal nejen já dost, někomu možná nevadí, ale proč se omezovat když to auto stojí 280 000!
18. 2. 2013 20:38
Re: Pravdivé lži
Fresh ambition je ale výbavou konkurence P301 za 285 ne střední výbavě. U motorů je to sporný, to uznávám, ale TSI 63 kW je důstojná motorizace pro Rapid.
Prostě v tomhle porovnání mi nepřipadá Rapid nějak zásadně předražený s pohledem na to co dostávám za 285 u francouzů. Tím spíš s ohledem na to co se dá kolem 270 tis koupit u konkurence.
18. 2. 2013 13:55
Re: Co je tohle za větu????
Kromě prvního slova je ta věta úplně v pořádku. Kdyby tam místo jelikož bylo přestože, neřekneš ani popel ;-)
Avatar - Stejsn
18. 2. 2013 13:34
Co je tohle za větu????
" Jelikož mají citroën i peugeot celou řadu společných dílů, působí zepředu každý originálně." 8-s
18. 2. 2013 11:52
Re: Pravdivé lži
U srovnání tříhrnků s požadavkem na zimu souhlasím. Dále už srovnáváš divně. TSI 63 kW má s 1,6 VTi srovnatelný jen krouťák - navíc 299 za Fresh Ambition oproti 270k (ne 285) u Tendance u C-Elysée. Původní ceník rapidu se lišil téměř o 50tis. ve srovnatelných motorizacích a výbavách, Fresh zatraktivňuje nejžádánější variantu jakés takés výbavy Fresh Active s TSi. Ve vyšších výbavách a silnějších motorech ten ceníkový rozdíl je stále 50tis. a více.
18. 2. 2013 11:44
Re: Pravdu prosím!
Srovnáváš nesrovnatelné. Ceníky se nejvíce blíží v tříválcích. Kdo trvá na klimatizaci a pevném rádiu, musí jít do střední výbavy francouzů a tam je rozdíl oproti Rapidu 20 tis. Francouzi mají benzíňák jediný, ve střední výbavě od 270k, oproti němu stojí TSI v Active Fresh o 15tis. víc, ale s chudší výbavou a výrazně slabší. Silnější TSI a lepší výbavy stojí více o 50tis. a víc (přes 77 kW, budoucí 1,4 TSI s DSG, diesely o 80 tis. více. Tebou zmíněné nevýhody jsou hodně subjektivní a to je to, co u kupců rozhoduje.
18. 2. 2013 11:27
Uzavření diskuse odborníkem
Dovolte mi expertní shrnutí. Ten test jsem si četl i ve Světu motorů, kde jsou navíc tabulky s hodnocením. Dá se s tím v zásadě souhlasit. Největší nedostatek testu je, že porovnával auta, ve kterých je rozdíl pořizovací ceny téměř 50tis. Kč (C-E, P301 za 270k vs. Rapid za 320k) a ten cenový rozdíl ve výsledném porovnání nezohledinl! Což mi při srovnání aut, jejichž hlavní devizou má být cena, je dost důležité. Rapid Fresh Active, který snese srovnání se středním stupněm výbavy francouzských dvojčat, začíná na 285tis. Kč. Kdyby však byl srovnáván v testu, ztrácel by na dynamice motoru (63 kW TSI) a výsledek by mohl být jiný. Při porovnání vznětových motorů je rozdíl v ceně 80 tis. Kč. Takže navzdory akci Fresh a zatraktivnění ceníku Rapidu jsou francouzi stále levnější, v některých kombinacích motorů a výbav výrazně. Z hlediska výbavy je jejich největší slabinou, že nejdou ve všem dovybavit - hloubkově stavtelný volatnt, automatická klima, další airbagy atd. Mají také více "levných" řešení - ovladače všeho na středovém panelu (to je věc vkusu a zvyku), pseudoopěrky vzadu, nedostatek odkládacích prostor apod.
Co se jízdních vlastností, ovládání a pohodlí týče, jsou produkty klasických škol. Tvrdá německá vs. měkká francouzská. To je otázka vkusu a osobních preferencí. Majitel Octavie I. se bude v Rapidu cítit jako doma a v francouzů na palubě si bude více připadat jak za kormidlem lodi než za volantem auta, majitel Peugeotu 306 bude mít Rapid za žebřiňák.
Spolehlivost a odolnost ukáže až čas. Rapid je lépe dílensky zpracován, výhodou francouzů může být prověřený starý agregát řady TU, zvlášť oproti osmiventilům TSI. Ze srovnání cen náhradních dílů vychází lépe Rapid, výhodou je hustší servisní síť. Nevýhodou u nás bude vyšší zájem zlodějů a vandalů.
Z hlediska prostoru pro posádku jsou na tom podobně, Rapid vepředu působí stísněněji. Výhoda liftbacku je jednoznačná.
Láce víc čiší z francouzů, na druhou stranu návrat do 90tých let, který pocitově přinášejí, může leckoho přitahovat.
Podstatné je, že obojí jsou novinky a "akční" ceníky jsou stále na úrovni výraznějších slev skutečných aut nižší střední třídy, které jsou ve většině ohledů lepší volbou. Otázkou je, zda budou za pár let při příchodu svých faceliftů (reálná generační obměna bude asi za hodně dlouho) výrazněji slevněny (nanjevýš v řádu pár desítek tisíc), aby se staly cenovým ternem podobně jako v prosinci doprodávaný Fluence.
Ač to jsou zaměřením a rozměry přímí konkurenti, jsou ve svém pojetí natolik odlišní (komfort vs. ovladatelnost, atmosférické vs. přeplňované benzíny, sedan vs. liftback), že málokdy bude u potenciálních kupců docházet k dilematu, jestli jeden nebo druhý. Kupec Rapidu bude spíše váhat, zda si připlatit za Octavii či se zlákat koreou, kupec C-E/P 301 bude zvažovat Fluence, Cruze nebo modernější francouze ve slevách.
18. 2. 2013 11:05
Re: Pravdivé lži
Nepochopil si - auto urcuje prva cena. Nie ta akcna alebo poloakcna, prva zakladna cena stanovi uroven zakladnej vybavy, aj tie "nedostatky", ktore si opisal. To, ze sa neskor dorovnanie vybav vyrovna je druha vec.

Skoda splatky ti -20tisic nedaju >:D To je typicky oblb, v reali sa dostanes prave naopak, +10 az +15 navyse.
Este to by nebolo, aby splatkovy predaj bol lacnejsi ako hotovost.

Ano, za 280 mozes mat P308. Tam uz straca zmysel aj 301 aj rapid.

Neospravedlnujem 301, ale vyskovo nenastavitelne pasy a pevne opierky vzadu su nepodstatne veci, nie nedostatky.
Elektronicka klima, ak je taka ako vo Fabii2, tiez nie je ziadna vyhra, co som mal moznost dlhodobo vyskusat. Jediny nedostatok je snad neposuvatelny volant.
18. 2. 2013 07:05
Re: Pravdivé lži
Tak jinak, ano cena začíná s akční slevou na 220, ale není tam klimatizace. Kdo dnes koupí auto bez klima?
Takže auto o kterém naprostá většina lidí bude uvažovat začíná s akční slevou na 250.
Rapid začíná taky v akci na 270 s klimou.
A když vemu odpovídající motory a výbavu dostanu se na 285 za P301 a 299 Rapid.

Takže rozdíl je 20 a nebo 15 tisíc. A při využití Škoda splátek jsi u rapida ještě -20.
Jinak za 280 můžeš mít u Peugeotu hezky vybavený P308SW bez nutnosti kompromisů jako u P301. Není tedy u Peugeotu něco špatně?

Je zajímavé jak každý nedostatek P301 omlouváš. To není zrovna nezaujaté:)
17. 2. 2013 23:38
Re: Pravdu prosím!
Omyl, TSI je stare 8V.

Pristup do kufra nie je chyba PSA, je to vlastnost sedanu. Treba si nastudovat a neposkakovat.
Tak isto otvaranie kufra na tlacidle alebo kluci auta nie je problem. Vec zvyku.

Otvaranie okien v strede opat nie je chyba, iba vec zvyku. Sahnes na tlacidlo pravackou namiesto lavackou. To nemoze byt problem, lebo ak mas soferak, mas obe ruky.
17. 2. 2013 23:29
Re: Pravdivé lži
No vidis, tu je to zase o tom, ze pre teba zacina cena na 250tis., realna vsak na 220 a tie "nedostatky" tomu zodpovedaju. Aby sme zacali s rozumnou vybavou u Rapida, tiez treba ist na 2.stupen a pri super fresh akcii je to 280tis., pri povodnej cene cez 310tis.
Nemam vsak pocit, ze nastavovatelne opierky hlavy, pasov a natahovanie volantu za dalsich 30000 stoji.
Kto hlada lacne auto, pozera az v prvom rade na cenu.
17. 2. 2013 21:01
Pravdu prosím!
Malá reakce na příspěvek "Pravdivé lži" od rohYpnol/a.

Nevím zda jste v Rapidu a dvojčatech PSA seděl či ne. Já ano. Obě dvě auta jsem si důkladně prohlédl jak staticky tak i v praxi na silnici obě auta projel (od PSA to byla 301).

Proto bych rád přidal pár postřehů, které nelze zanedbat.

1. Ovládání oken
V podobě PSA jsme o 10-15 let zpět co se umístění týče o tom není pochyb, zda to komukoliv z nás vyhovuje bych neřešil, spíše zda jsme ochotni se s tím smířit. Já osobně ani ne. Ale pro ostatní to třeba nemusí být takový problém.
Ovládání oken vzadu (nevím jak je řešeno u PSA) je jak u Rapidu tak u PSA za příplatek, čili, není tak důležité. Upřímně, kdo v době klimatizace potřebuje okna i vzadu v elektrice?

2. Podvozek
To je kapitola sama pro sebe. Další aspekt, který každý posuzuje dle svého uvážení. Mě osobně vadil podvozek 301 v rychlostech nad 100km/h, kdy byl dost nejistý a měl jsem obavy zrychlovat.
Rapid je pravda znatelně tužší, ale určitě z vás nevytřese duši. Btw. kdo z vás si nebude dávat pozor na velké díry? Ostatní oba dva podvozky zvládnou defacto se stejnou úrovní komfortu.

3. Sedadla
Chudinky? Nevím co si pod tím představit... Nebyla ani tvrdá ani moc měkká. Jediné co mě chybělo bylo boční vedení. To ovšem chybí i u PSA.
Velkorysá sedadla? Teď mě začínáte přesvědčovat, že jste ani v jednom z vozů PSA neseděl. Velkorysá nebyla to rozhodně ne. Sklon opěradla páčkou jako u Citiga, málo pozicí u nastavování výšky... HLAVNĚ vzadu jsou titěrné hlavové opěrky (výška odhadem 8-12 cm!) a jsou pouze 2. Když bude vzadu sedět osoba vyšší 170cm tak si při nárazu zezadu zlomí vaz! To je věc, kterou jsem nemohl pochopit a akceptovat.

Materiály nejsou ideální ani v jednom případě. Přesto Rapid působil kvalitnějším dojmem zvláště na ovládacích prvcích a v dosahu řidiče.

Hlavní chyby PSA:
-ovládání oken, zrcátek
-zdaní opěrky!
-otevírání kufru jen pomocí tlačítka pod volantem či na klíčku!
-přístup a využití zavazadlového prostoru

Hlavní chyby Rapidu
-z mého pohledu design
-odhlučnění naftových motorizací
-škrabka ve víku palivové nádrže, která je neuzamykatelná

CENA
Rapid 1,2 MPI 55kW začíná na 260 tisících, ale (!) v základu má již 6 airbagů, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Safe systém, Prodloužený servisní interval, klimatizaci, přední mlhové světlomety, rádio BLUES – 1 DIN s CD a MP3, 153 kola. Za 10 000,- je 1,2 TSI již přepracovaná 16V s řemenem. (odpadají problémy s řetězem)

Kdežto PSA začínají na akčních 220 000,- bez klimatizace rádia a podobně.
Za 250 000,- je 1,2 52kW, kde má 4 airbagy, klimatizaci, zrcátka v elektrice, mlhovky, centrál s 1 klíčkem s dálkovým ovládáním (a ovládáním kufru!), radio s CD a MP3.
Za příplatek 23 000,- je 1,6

Nevím dle čeho usuzujete, že jde o rozdíl v ceně. Mě se to zdá velice podobné a když přihlédnu k lepší výbavě Rapidu a o 10 000 nižší cenně PSA, tak to pro mě je 1:1.

Osobně na mě Rapid působí daleko lepším dojmem. U obou vozů je vidět, že se šetřilo, jen u PSA je to daleko výraznější a bohužel se to v ceně neodráží!

Pokud PSA zlevní vozy o 20 000,- pak by se dalo mluvit o srovnání toho odskoku. Jinak nikoliv.

Vítěz je ať se Vám to líbí nebo ne je Rapid. Není tak dobrý, ale není tak špatný jako PSA.
Nejsem zastánce Škodovek. Octavii II, jsem si pořídil hlavně kvůli výhodné koupi z ciziny.
Neodsuzuji Škodovku jen protože je to dnes IN, ale jistě nejsem slepá ovečka koncernu. Člověk volí vždy kompromis. Nic není dokonalé a nikdy nebude.
Mějte otevřené oči a koukněte na obě dvě strany mince.
17. 2. 2013 20:43
Re: nikdy nepochopím...
Možná že za nějaké to století z jazyka vypadne. Není to jediná nedokonalost a není problém se nejasnostem vyhnout. Jsem akademik, vůbec nemám problém se suchou, spisovnou a exaktní češtinou. Že ty nevíš, co znamená jednou tolik, není můj problém. Osobně se spíš vyhýbám dvakrát tolik apod., protože to vnímám jako míchání dvou různých konceptů.
17. 2. 2013 20:24
Re: Pravdivé lži
Ptal ses co je odrbané, a příklad jsem napsal. Že to tobě nevadí na tom nic nemění. Je toho samozřejmě ještě víc a to jen v porovnání s rapidem. Když začneš porovnávat s konkurencí co lze za 280 koupit nevím proč do P301 jít.
Za 220 je auto bez klima, takže první reálná cena s 3válcem je 250 a to už málo není.
17. 2. 2013 19:26
Re: Pravdivé lži
Vzadu nesedis, do kufra ukladas veci (citigo ma tiez necaluneny a stoji 190tacov za mini auto).
Nastavenie pasov je nejaka chyba? nikdy som to v ziadnom aute nepouzil, ani ked malo.
Volant bude vela konfekcnym postavam vyhovovat (mozno aj tebe), to nie je chyba.
Jediny ciastocny problem je teda nemoznost auto. klimy.
Je to auto za 220tisic, nie 280.. Parametre auta urcuje cena zakladu, nie cena max. vybavy a doplnkov.
17. 2. 2013 17:38
Re: Pravdivé lži
Zadní hlavové opěrky, čalounění kufru, nemožnost aut. klimatizace, nemožnost nastavení pásů, nemožnost nastavení volantu atd.To vše za 280 000kč! Stačí se na to auto chvilku kouknout.
17. 2. 2013 11:31
Re: Pravdivé lži
Odrbane v com?
Jeden priklad za vsetky.
Dojem z interieru nie je meratelny priklad, lebo napr. moj dojem z interieru Rapida je priserny a nezhodnem sa s novinarmi.

Rapid aj PSA su rovnako odrbane, uz len snaha zachranit to pred ocami zakaznikov sa lisi. PSA sa na tomto trhu nema kym obhajit.
17. 2. 2013 11:28
Re: Rozdíly a rozdíly
Rozdělávat kočárek je otrava. A dát 300 za auto a muset rozdělávat kočárek je taky otrava. Mám sedan a otrava to byla.) Sedan je prostě pro rodinu horší než liftback.
17. 2. 2013 11:26
Re: Pravdivé lži
Opravdu je dvojce od PSA levná na pořízení? 280 za tak odrbané auto?
17. 2. 2013 11:23
Re: Cena??? Výbava???
Škoda že celou debatu končíš tam kde začala:) Kde jsi vzal rozdíl 35 000?
Avatar - JDM
16. 2. 2013 23:12
Re: PRAVDA GARÁŽE
Octavia zaujima ve svych tridach vrcholnou pozici , vramci ceske republiky diky velkorysosti skodovky k ceskym podnikatelum , ceska rodinka si pocka nalehce ojetou s par tisicama a velkou slevou
Avatar - JDM
16. 2. 2013 23:04
Re: Rozdíly a rozdíly
Ale daji se dneska koupit kocarky ktery rozdelas , podvozek das do kufru a vrsek se da pouzit ja detska autosedacka :-) urcite bych se nevymloval na to ze to je velky problem a musel kvuli tomu opustit sedany
Avatar - šmoula nešika
16. 2. 2013 21:50
Re: PRAVDA GARÁŽE
Porazila yetiho ve zde nenáviděném Světě motorů, ale mně se prostě nelíbí.
Avatar - šmoula nešika
16. 2. 2013 21:47
Re: Testy
Pochvala za to, že netestují nej výbavu.
Avatar - šmoula nešika
16. 2. 2013 21:44
Re: SM-kapitola sama pro sebe
Kolik Světů motorů jsi za posledního 2 a půl roku přečetl? Já všechny a tak hrozně to nevidím.
Avatar - JuckiCZ
16. 2. 2013 18:41
Re: Cena??? Výbava???
Tak 400 000 km to být nemusí, u TSI mám pochyby už o 200 000 km a to je velice reálná hodnota nájezdu.
No a s tou cenou je to individuální, mě přijde těch 35 000 už dost, Tobě to nepřijde výrazně dražší, tak to prostě chodí.
Avatar - rohYpnol
16. 2. 2013 18:13
Pravdivé lži
Je úžasné sledovat, jak s reálnými fakty je v testu ryze subjektivně manipulováno s objektivními fakty tak, aby zcela nečekaně vyhrál Rapid. Klasické SM 8-s :no:
1) kritika umístění ovládání el. stahování oken u C-elysee + 301 (dále jen "PSA") vs. nemožnost stahování zadních oken u Rapidu... CO je víc? Podle mě je prvořadé mít vůbec možnost okna ovládat, umístění je až druhořadé...
2) agilita na kvalitním povrchu Rapida vs. pohodlí a robustnost podvozku PSA. CO je víc? Podle mě pohodlí a schopnost tlumit nerovnosti - vždyť kvalitních silnic u nás jako šafránu!
3) pohodlnnější a velkorysejší přední sedadla PSA vs. chudinky v Rapidu... Není sedadlo jedním z klíčových prvků, které určují pohodlí a vjem z vozu pro řidiče? Mizerné sedadlo = mizerný pocit z vozu bez ohledu na cokoliv ostatního

Podle mě Rapid převyšuje PSA v jediných 2 kritériích - pohodlí na zadních sedadlech a přístup do kufru. TSI vs. VTi je otevřená otázka preferencí pružnost vs. spolehlivost.

Můj verdikt? S ohledem na cenu se Rapid může jít klouzat. PSA vytvořilo levné sedany, které opravdu levné na pořízení jsou. Škoda vytvořila provedením levný liftback, který zatím rozhodně levný není. Kdo tedy splnil zadání? Ano, pouze PSA :-!
16. 2. 2013 15:31
Re: Každé
Vidíš to a Já zase nepochopil onanii, ohledně stahování zadních oken, "to má v zádu švihadla? proboha to je sociál verze" ;-\ Mě by u auta nevadilo kdyby byli zadní okna napevno. Stejně jako raději manual klimu než digi "zbytečně moc věcí na podělání a zbytečná váha". S asistentů jen ABS to má jako jediné smysl pokud jej tedy řidič umí používat. Každý má jiný pohled na věc. ;-)
16. 2. 2013 15:18
Re: Rozdíly a rozdíly
Liftback je pro při běžných situacích kdy potřebuješ naložit kufr, třeba odjezd na dovolenou, prostě lepší než sedan.
Sedan a kočárek to je vůbec tragédie.
16. 2. 2013 15:13
Re: Cena??? Výbava???
Min. máš menší spotřebu a nižší pov. ručení. Každé má prostě něco. Ale stále zůstává to že v porovnání cen Rapid není výrazně dražší. A to na něm není šetření tak vidět.
Takže podle mého názoru je naopak předražený P301. Dát 280 000 za auto kde nejde seřídit volant, v kufru všude kouká plech a místo opěrek hlavy má jen kus sedačky?
400 000km s P301 ani s rapidem snad nikdo nechce najet. Při tomhle nájezdu už to není motor co omezuje životnost.
16. 2. 2013 15:07
Re: Cena??? Výbava???
Jo, ale rozhoduješ se ne podle ceny, ale podle priorit. Protože cena je +- stejná.
16. 2. 2013 14:14
Re: Každé
Nikdy jsem nepochopil ty orgie kolem stavitelného volantu, možná mám nějaký správný poměr délek HK/DK, ale já si na volant v nenastavitelných autech nikdy nemusel stěžovat. Pokud tě to auto zajímá, tak navštívíš autosalon a do minuty víš, jestli je to problém nebo ne, více není třeba řešit. Auta této kategorie stejně bude řídit jeden člověk a kdyby, tak manželku můžeš vzít na kukajdu s sebou, ne ?
Avatar - Pepa_007
16. 2. 2013 13:41
?????
Vyrobit slušné velké auto za málo peněz JE jednoduché.
Vyrobil slušné velké auto za málo peněz aby nepožíralo ostatní modely značky a vydělalo se na něm spousta peněz není nic jednoduchého. :-!
Avatar - PeterLuk
16. 2. 2013 13:32
Re: PRAVDA GARÁŽE
Skús sa posadiť do Mazdy CX5, zajazdiť si s ňou. Zato, že sa ti nové Mazdy nepáčia ich neprehliadaj. Mazda CX5 je špičkou triedy, potvrdí ti hocikto.

BRAVO MAZDA! :yes:
16. 2. 2013 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
16. 2. 2013 12:36
Re: PRAVDA GARÁŽE
C4 nieje konkurent Octy, to je všetkým jasné. C4 patrí na spodok nižšej strednej triedy a Octavia na vrchol. A to ako cenov, tak aj technicky a príplatkovou výbavou. Podobne je to aj pri Rapide/C-Elyssé. Tiež si myslím, že Rapid patrí s Cruzom a s Fluencom navrch triedy lowendov, zatiaľ čo C-Elyssé/301 do stredu (a na spodok Logan/Thalia). Ale to záleží od človweka, niekomu príde malý rozdiel 10 000 a niekomu 300 eur.
Avatar - Bristol
16. 2. 2013 11:00
Re: Rozdíly a rozdíly
já to beru takto: pokud nejsi taxikář nebo rodina s kočárkem tak ti sedan s 500l v kufru bohatě stačí....a na vození praček a ledniček? To už ti ty obchody snad svezou buďto zdarma a nebo za nějaký mrzký příplatek? a do rapidu Ledničku nenarveš stejně tak jako ji nenarveš do P301...stejně si myslím že v našich končinách liftback dělá spíše psychologický dojem: co když jednou budu potřebovat? No ale pak když se zpětně po čtyřech letech koukneš kolikrát si ten liftback skutečně využil tak zjistíš že možná vůbec nikdy...
Avatar - Bristol
16. 2. 2013 10:54
SM Test
je to test světa motorů...takže de facto vůbec nemá a nemělo smysl číst dál, ale přesto jsem tím těch pár minut svého času ztratil a vůbec nic mě nepřekvapilo: vyhrála výrazně dražší, tvrdší a údajně lepší škoda, chybělo samozřejmě srovnání cen a výbav(to bychom se tomu asi docela divili). Nepochybuji o tom že Škoda Rapid bude mírně lepším autem, aby taky ne když stojí o takovou palbu více, teď jen přemýšlím: mělo by duo PSA výrazně zdražit a nebo Škoda Rapid výrazně zlevnit?? Pravda je taková že Rapid cenově konkuruje autům jako je výběhové P308, Fluence, Cruze, i30 v nižších výbavách atd. což jistě každý uzná jsou úplná auta bez kompromisů ve výbavě, jízdních vlastnostech a nabídce motorů....což se o Rapidu prostě říct nedá, sice v lednu vyskočil na druhé místo ve své třídě(405ks) ale stále je to pouze čtvrtina prodaných octávek u které se navíc střídá generace, jestli toto byl cíl škody na českém trhu budiž, bude mě zajímat jak si evropský Rapid povede globálně
16. 2. 2013 10:33
Re: Testy
Len to nie je jedina chyba vo vyjadrovani. Cely ten test kriva na obe nohy. Zase sa daky neschopak, co vystudoval masmedialku ide hrat na automechanika.
16. 2. 2013 10:25
Re: Cena??? Výbava???
Dovolim si tvrdit, ze prevaznej vacsine vodicov je uplne jedno, ci je tam atmo ci turbo.
Turbo si vedome kupia len vdaka vyraznej medialnej mozgomasazi, co sa tyka najma ospevovaneho TSI a TDI, co zije z davnej slavy v minulosti.
Bezny vodic (a najma zenska polovica), ktory ledva rozozna, ktora naprava je pohanana a nevie, kde sa leje olej a brzdova kvapalina, ma uplne v pate, ci ma turbo alebo atmo motor. Ten zakaznik ziadny prejav neocakava. Vidi vykon na papieri a tym padla.
16. 2. 2013 10:06
Re: Každé
Souhlas, je třeba taky započíst vyšší spotřebu u PSA dua, hluk na dálnici, mizerné brzdy, nemají automatickou klimatizaci, nemají podélně nenastavitelný volant (diskvalifikující věc v dnešní době), solidní kufr do kterého ale jen tak něco nenaloží protože se ramena stupidně zavírají dovnitř - o celkové přístupnosti ani nemluvě, odkrytý mechanismus otevírání kufru - ty táhla, to je teda něco...
16. 2. 2013 09:51
Re: ...
To je celkem nesmyslna uvaha - to ze kdyz jedes v jednom aute na 5tku a v druhem na 6ku tak v tom druhem musis podradit abys predjel kamion. 1. Podradit na predjeti musis v obou, 2. dle tehle pomatene logiky by vlastne z rapidu udelali lepsi auto tim ze by odmontovali 6rychlostni stupen :-) 3. spotřeba není stejná, dle testu je rozdíl 10%
16. 2. 2013 09:32
Rapid je odfušovaný - a je to jasná "ŠKODA"!
Rapid je odfušovaný - a je to viditeľne "ŠKODA"!
Avatar - JuckiCZ
16. 2. 2013 09:22
Re: Cena??? Výbava???
Tady nejde o to, jesti je strach přehnaný, nebo ne.
Právě o tom jízdním projevu to je. Pokud není motor pružnější, ani výkonější a ještě k tomu je dražší a spotřebou neexceluje, odpadá výhoda turba a zůstává jen vyšší složitost motoru. To vyžaduje šetrnější zacházení, kvalitnější (a dražší) maziva a vždy tu bude stále zůstávat vyšší poruchovost.
Ano, turbo je dnes běžnou součástí motoru, ale dnes už není běžné, aby benzínový motor vydržel 400 000 km bez závady, jak tomu bývalo a bývá u atmosfér...
Nechápejte mě špatně, neodsuzuji turbobenzíny, ale netvrdím to, co někteří tady, že jakýkoliv turbobenzín porazí jakoukoliv atmosféru. Vždy je potřeba porovnat konkrétní typy a pak teprve prezentovat závěry.
16. 2. 2013 09:11
Re: ...
V kontextu předjíždění, takže ne, nechtěl. :-)
16. 2. 2013 09:00
Re: Cena??? Výbava???
Turbo je už běžnou součástí motorů a přehnaný strach není na místě.
O tom jaký jízdní projev zákazník očekává se musí rozhodnout sám.
16. 2. 2013 08:56
Re: Testy
Ale vlastně mají pravdu, jen blbě napsanou. Klima v P301 není automatická.
Avatar - JuckiCZ
16. 2. 2013 08:48
Re: Cena??? Výbava???
Ten motor právě tak srovnatelný nebude, to je to, o čem se tady píše a starosti s turbem jsou založeny na faktech, ne na teorii. Pokusil jsem se to vysvětlit v příspěvku 08:38 o něco níž.
Na otázku s turbem, nebo bez turba existuje jen jediná odpověď - bez něj!
Cokoliv, co mám v autě navíc a je ještě k tomu náročné na spolehlivý chod (dobré mazání, chlazení, práce při velmi vysokých otáčkách), je špatně.
Pokud přidáme do otázky věci týkající se výkonu, pružnosti, spotřeby, může to dopadnout jinak, nevýhodu přítomnosti turba to může vyvážit, ale vzhledem k naladění té slabší verze TSI k tomu nedochází.
16. 2. 2013 08:43
Re: ...
MT, nechcel si napisat: "... kdyz jedu na pohodu, tak zaradim vyssi prevod"?
Avatar - JuckiCZ
16. 2. 2013 08:38
Re: Cena??? Výbava???
Opřu se o tu závorku "viz tento test".
Tam je totiž napsáno, že to TSI 77 kW a 175 Nm s šestikvaltem se vlastně vyrovnává té atmosféře 85 kW s pětikvaltem (pružnost zhruba stejná, TSI žere o 0,6 l míň a je tižší, atmosféra má zase lineárnější průběh a vyšší výkon, když je potřeba), takže tvrdit, že TSI 63 kW a 160 Nm se skříní o pěti stupních je minimálně stejně dobrá, ne-li lepší, než ta 1,6ka, je podle mě hloupost.
Turbo v motoru je obecně nevýhoda (beru to čistě technicky), jedině blb by jej chtěl, pokud by mu to nepřineslo nějaké výhody. Většinou to výhody přinese a to hlavně lepší pružnost (ideálnější průběh točivého momentu), popřípadě i vyšší výkon, jenže tady srovnáváme jiné objemy motorů, různé stupně naladění turbomotoru... a pokud je ten turbomotor tak malý a tak málo "dopovaný" turbem, že nestačí na atmosféru ani pružností, ani výkonově a přitom neřere výrazně míň, prohrává toto srovnání snad ve všech ohledech.
Postavme proti sobě 1,4 TSI 118 kW a 1,6l 85 kW a je to jasná výhra turbomotoru, pak se zase ale musíme bavit o ceně.
Že tato podladěná verze 1,2 TSI (63 kW, 160 Nm) stačí na běžné silnější 1,6ky čtu poprvé a přijde mi to jako úplná hloupost - Suzuki 100 kW/160 Nm, Hyundai 99 kW/167 Nm, Toyota 97 kW/167 Nm, nebo i to Mitsubishi 85 kW/156 Nm - vždyť mají max. výkon některé o více než 50% vyšší a točivý moment srovnatelný s turbomotorem.
A moje zkušenosti? Je pravda, že TSI ani Ecoboost to není, ale znám 1,8ky od Audi, i od Rovera (110 kW), je to super ve srovnání s atmosférou do 2l, ale jak proti tomu postavíš třeba 2,4l, tak jsou zase misky vah na opačnou stranu ;-).
16. 2. 2013 01:06
Re: Cena??? Výbava???
Nezmysel, ziadna lepsia pruznost. Na atmo proste podradis a ide to. Je hlupost riesit, ci je motor pruzny v nejakej 70ke na 5.kvalte. Radis 3. a Tsi nechas vzadu.
Spotreba je tiez otazna, pretoze nedokazes s 2autami a rozdielnymi motormi jazdit rovnako kratky test. Staci, aby sa redaktorovi pacilo, ako atmo taha do otacok (co aj spominaju) a uz spravi vyssiu spotrebu.
Avatar - PlumJelinek
16. 2. 2013 00:56
Re: Cena??? Výbava???
Upřímně bych radši Citroena (nebo Peugeot, je to fuk, je to jen design) ikdyby stál o 10 000 víc už jen kvůli zajímavějšímu designu a pohodlnějšímu podvozku a sedačkám (které navíc nejsou velikostí dělané na děti do 10 let).
Avatar - PlumJelinek
16. 2. 2013 00:51
Re: Cena??? Výbava???
Co se týče "slevy na leasing", není to ve skutečnosti sleva, ale naopak příplatek. Klasický leasingový trik, který po dlouhá léta zabírá na hloupé zákazníky bez kalkulačky. Těch 20 000 zaplatíte také, navíc ovšem zůročeně. Jen to na papíře lépe vypadá. Pro tento typ leasingové "slevy" se totiž používá jiná kalkulačka, než při klasickém leasingu ;)
16. 2. 2013 00:32
Re: Testy
Test na idnes je tiez hodne zufaly, este horsi ako SM.
Za vsetky perly jedna: "Klimatizace má sice digitální panel, ale ovládá se čistě mechanicky..." - ako by sa mala ovladat?? hlasom alebo potleskom??
Vyjadrovacie schopnosti redaktora terminus technikus 0 bodov.
15. 2. 2013 23:41
Re: Zaver
Tak ono už PSA oficiálně přiznalo, že musí zdražit a jít do luxusnějších segmentů .... To, že prodávali a stále prodávají musí být jasné snad každému, kdo se trošku pohybuje v automotive.
15. 2. 2013 23:37
Re: Cena??? Výbava???
Aut. klimu nemá, má jen elektronickou to je rozdíl. Ale to utíkám od původní otázky. Rapid v podobné výbavě a srovnatelným motorem je o cca 10000 dražší než P301 a to mi nepříjde jako drastický rozdíl.

O motoru se můžem přít, Podle mého je turbo lepší, ale to musí posoudit zákázník. Rozdíl ale nebude velký. Starosti s turbem to už je jen čistá teorie.
Takže tu máme měkce naladěný P301 ze kterého šetření kouká více než z rapida a tvrdého stabilního rapida který je o cca 10 000 dražší a má asi línější motor zato má pár vychytávek navíc.

Je 10 000 podstatný rozdíl aby se o něm tady tolikrát psalo?

Když píšeš o C4, není zajímavé že je cenově skoro na úrovni levného citroenu?
15. 2. 2013 23:19
Re: Cena??? Výbava???
A vy máte nějakou osobní zkušenost s benzínovými turbomotory? Dle Vašeho příspěvku asi ne. Právě těmito motory TSi dnes VW spolu s Fordem (Ecoboost) odskočily celé konkurenci o pár let. I když jde dle vás o malinkej turbomotor, tak už tahle cíleně softwarově podladěná 1.2 stačí na běžné silnější atmosférické 1.6-ky, a to při lepší pružnosti a nižší spotřebě (viz. i tento test).
Avatar - JuckiCZ
15. 2. 2013 23:18
Re: Cena??? Výbava???
Nenazval jsem motory TSI jako špatné, jen porovnávám auto kupované za účelem nízké ceny (jinak bych do těchto modelů nešel, pokud by mi šlo např. o jízdní vlastnosti, kvalitu výroby, či prestiž) a u něj konkrétně motor 85 kW / 150 Nm bez turba a 63 kW / 160 Nm s turbem (což je v tomto segmentu nevýhoda), aniž by turbomotor zajišťoval oproti atmosféře lepší výkon, výrazně nižší spotřebu, či lepší pružnost. Ta atmosféra zcela jistě pojede o poznání lépe odpadají starosti s turbem, či čekání na jeho roztočení, proto je podle mě ta 1,6ka prostě lepší.
Aut. klimu má Allure v základu taky, takže tam jsi zase mimo.
No a samozřejmě, že 13 000 nebude jediným důvodem ke koupi Peugeotu, ale o poznání lepší motor, lepší nladění podvozku (když už budu chtít spotrovně naladěný podvozek, tak to nebude u auta s vlečkou a výkonem 63 kW :-D), prostornější kabina, lepší sedadla,...
Pokud by tam byla ta silnější verze motoru (77 Kw), tam už se leccos vyrovnává, ale cena zase odskakuje na nějakých 35 000 a to už je zase dost na to, aby cena rozhodla.
A máš pravdu v tom, že Rapid si může připlatit takovou výbavu, kterou 301 nemá ani v nabídce, jenže tím se dostaneme do takových cifer, že můžu s klidem nasadit vyšší modely PSA, do ceny se vlezu a výbavu tam taky najdu.
Rapid v nižších výbavách nestačí cenově na tyto dva modely a ve vyšších nestačí kvalitou na stejně drahé modely stojící o něco výš v hyerarchii automobilek - Golf, Astra, Focus, C4, 308,...
15. 2. 2013 23:17
Rozdíly a rozdíly
No nevím, jak lze porovnávat stabilitu v zatáčkách a při vysokých rychlostech při rozdílech v šířce obutí 3 cm :-) Na fotografiích vypadají ty náklony stejně. Samozřejmě rozdíly zde budou již kvůli naladění podvozku. No i z hlediska komfortu tlumení je to poněkud nepřesné.
To samozřejmě platí i pro spotřebu, která by vycházela logicky ještě lépe pro Rapid. Jenže prr, opět tu máme rozdíl - hele 16ka to vytáhne bez podřazení, super...že roste spotřeba už nikoho nezajímá :-)
Dále tu máme praktičnost. I sedan má své výhody proti liftu - především tím myslím zimní období se střešním boxem. A pokud chce někdo stěhovat pračky (nepřejme to tomu autu) zvolí snad obezřetněji Fabii combi v případě Škody. Já na to používám přívěs 1,5x2,5 za 350 Kč na den i s vysokou pevnou plachtou :-)
Postesknul bych si třeba nad tabulkou údajů, kde Rapid má o 300 km větší dojezd. Realita je však úplně jiná, vzhledem k "naměřeným spotřebám" - dle PP
Takhle bychom se mohli bavit dále. Jasným vítězem tak není Rapid, ani P301. Jasným závěrem testu se stává, že je proveden amatérsky (už to měření spotřeby dle PP, kdy už se to novináři odnaučí) a nemá žádnou výpovědní hodnotu. Tudíž :no: a doporučil bych nějaké školení, nebo změnu zaměstnanců >:D >:D
15. 2. 2013 23:14
Re: nikdy nepochopím...
Jednou tolik máme staletí, nevidím jediný důvod ho nepoužívat (v hovorové řeči). Není to jediné slovní spojení, které je na první pohled nelogické. Čeština není umělý jazyk. Pokud se opravdu chceš vyhnout nejasnostem, můžeš použít dvojnásobek (a dvakrát si nechat na počet opakování).
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:07
Re: To je Hodnotenie ?
Z tištěné formy jsem měl trochu jiný dojem. ACZ obecně moc reprodukovat články neumí.
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:05
Re: rapid vs. Audi A7
Už to začíná bejt trapný. Kdybys alespoň vymyslel nějakej vtip...
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:02
Re: Jak to je?
Bylo by pěkné, kdyby byl širší a snad by se i zbavil těch strmých skel, ale nároky na hmotnost a zvláště nároky náprav to nedovolily. ŠKODA.
15. 2. 2013 22:56
Re: Rapid verzus Francúzi
Ma nejaky vyznam delit auta na dake podivne triedy v ramci velkostnej triedy? nejaky 'sub-lowend', 'lowend-extra', 'lowend-nonplusultra', 'semi-ne-lowend' a ine nezmyselne slovne hracky?
Zdalo sa, ze je tu iba jeden postihnuty vlastnou genialitou.

Vsetky auta ponukaju +- rovnaku porciu priestoru a nema zmysel sa hrat na mensi/vacsi luxus. Vyber je vecou vkusu, vybavy a ceny.
15. 2. 2013 22:55
Re: PRAVDA GARÁŽE
Koukám, že máš neukojené ambice učitele národů, no tak k tomu snad jen, že dobrý diskutér se pozná podle toho, že umí používat mozek. Tak si ho někde sežeň, a zkus to zde znovu, třeba se na potřetí trefíš
15. 2. 2013 22:44
Re: PRAVDA GARÁŽE
No právě, že realisticky nahlížím. Jedná se o mainstream či (u Rapidu) o lowend plus, nejde o prémii, to je jasné. Avšak je potřeba vědět, kde stojí Škoda s novou Octavií a kde třeba C4.

Současně je nutno vědět, že na Octavii prostě C4 nemá přesně stejně, jako 301 nemá na Rapida. To je fakt, jen konstatuji, nekritizuji za to ani citroen ani Peugeot, ostatně, jestli jsi četl můj test P301, jistě mi dáš za pravdu, že jsem ho vychválil. Jenomže holt na rozdíl od mnoha zdejších plakátů vím, na jakém levelu ta třiostajednička technicky, designově stojí a na jakém levelu stojí Rapid. Tohle se z obrázků nevyčte, nutno je ta auta projet. To projetí je o to důležitější, že jsme právě u těchto modelů svědky jistého výrobního zlomu u dotčených výrobců. Stojí to určitě za to.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 22:32
Re: PRAVDA GARÁŽE
ono skodovka je uz velmi ponemectena... vw si z nej spravil dalsiu nudnu znacku ... nejako by som nevyskakoval.... auta ako take fajn ale nic extra zase.... netreba to zase prehanat s tym optimizmom ... skodovka nema zle auta ale k spicke v triedach ma daleko... skodovka vyraba fajn auta.... ale treba sa pozerat aj realne na to co ponuka za danu cenu.... ponuka presne to iste co bezna konkurencia nic viac.. nic menej... dizajn je vec vkusu a mnohym ludom sa dizajn nudnej skodovky pacit nemusi... takze to co povazujes za super iny moze povazovat za slabinu...

skus trosku realisticky pozerat na veci.... :yes:
15. 2. 2013 22:23
Re: Škoda
Siel si v Logane? Mas s tym skusenosti? Pochybujem.
Mam Logana Van 1,4 za 4990 EUR bez dane a je to zlate auto. R.v. 2010, nabehane 90.000, absolutne ZIADNE problemy s napravami ani s nicim inym. Ano, komfort o nicom,ale je to pracovne auto. A zatazujem ho teda statocne.
Takze auto pre zivnostnika ako stvorene.
Ked sa niekto sprava k autu ako svina, tak znici kazde.
Zhodou okolnosti som mal aj VanPlus, aj ked jazdeneho, ale mal malo km, iba 120000. A nebol zatazovany, vozil kuzelky pre cestarov a + robil sprievodne vozidlo pre nadrozmerny naklad. A bola to teda herka na pohladanie...
15. 2. 2013 22:19
Re: Cena??? Výbava???
Ale je to oškubané ve všech verzích, stačí se podívat na drobnosti. Výbava na tom nic nezmění.
Peugeot zas nemá některé věci co Rapid a některé ani mít nemůže viz aut. klima u Fresh v základu, takže tam jsme nastejno.
Ano, u splátek přeplatím, ale myslím že naprostá většina vozů je kupovaná touto formou a Peugeot tuhle slevu nemá.
Takže jsem stále u rozdílů kolem 10 000kč v ceníkové ceně který není nijak rozhodující a rozhodně bych ho nenazval tím že škoda je nějak předražená.

Koupíte si pro ušetřených 10 000kč radši P301 než rapid?

Nazvat TSI mnohem horším motorem značí zaujatost.
Avatar - JuckiCZ
15. 2. 2013 22:11
Re: Cena??? Výbava???
Aha, nevěděl jsem, že to Fresh je akční ceník, hledal jsem Rapida v konfigurátoru...
Avatar - JuckiCZ
15. 2. 2013 22:10
Re: Cena??? Výbava???
Allure od Peugeota je za 284 000, tam se o oškubanosti mluvit nedá, práve Rapi tady ztrácí.
Výbava Ambition neobsauje některé věci, co má Peugeot, je ji potřeba ještě cca o 20 000 dovybavit.
Dále se jedná o slabší motor a pětistupňovou převodovku a v testu se jasně píše, že ta silnější verze s šestikvaltem se vyrovnává té 1,6 od Peugeotu, takže tady musí Škoda výrazně ztrácet. K tomu bych připočítal, že mám v autě malinkej turbomotor, kterej mi nedává výhody oproti atmosféře z hlediska dynamiky, ale je pro mě strašák z hlediska zacházení, údržby a poruchovosti.
Pokud by se srovnaly tyto motorizace, tak by to třeba dopadlo i vítězně pro Peugeot a k tomu by se přidal cenový rozdíl.
Jo a mimochodem, Škofin je splátkové financování, tudíž vždy něco přeplatím a těch 20 000 je z tohoto důvodu hloupost. Koukal jsem na kalkulačku a minimální přeplatek je cca 10 000, takže rozdíl bude jiný.
K tomu připočtu senzory u Peugeota... (viz. Xtad - hledat se mi to nechce) a mám zase levnější Peugeot, navíc u Rapidu mám mnohem horší motor.
Rapid 320 000 (s nejideálnějším Škofinem 310 000)
Peugeot 297 000
15. 2. 2013 22:06
Re: Cena??? Výbava???
To je ale normalni cenik, ja vychazel z akcniho ceniku fresh.
15. 2. 2013 21:57
Re: BRAVO
Nerozculujem,na tom sa neda rozculovat >:D
15. 2. 2013 21:53
Re: Cena??? Výbava???
Vsak psali, ze zakladni vypada lip, nezli ten z vyssi vybavy :-)
15. 2. 2013 21:52
Re: Cena??? Výbava???
Mel jsem tu cest jet z olomouce do brna, to je posusnanicko. Nastesti jsem mel pujcene auto >:D
15. 2. 2013 21:52
Re: PRAVDA GARÁŽE
Zalez zpátky do boudy, Otíku. Kdo ti zase povolil řetěz?
[odkaz]
15. 2. 2013 21:47
PRAVDA GARÁŽE
Nahoře to máš černé na bílém. Ostatně ono to neplatí jen ve spodním kvalitativním patře, copak ty se snad domníváš, že takový citroen C4 je zdatným konkurentem naší nové krásné Octavie? Samozřejmě, že není. Pomineme-li nyní rozdílné karoserie, pak v rámci třídy je Octavia na jeím vrcholu. Kde je asi tak C4, to budeš jistě vědět.

Nebo ty by sis snad raději koupil kombíka 308 namísto připravované nové krásné Octavie kombi? No vidíš, nekoupil.

Nás může samozřejmě těšit, že naše Škoda se dostala novou generací (Rapid, Octavia) mezi doslovnou evropskou mainstreamovou elitu. Ano, Škoda zaujímá ve svých třídách vždy vrcholnou pozici. A platí to jak ve třídě střední se Superbem, tak v nižší střední, koneckonců ukaž mi něco lepšího, než je v malých SUV Yeti.

P.S. Nauč se vědět. Hrát si na plakátového světáka s nudlí nevědomí u nosu, to je póza hodná neználka. Pokud ti však jde o věc, a zajímají tě auta, pak tu asi těžko budeš moci obhajovat před Rapidem třistajedničku. Ostatně přečti si horní trojtest, tam ti to páni testéři servírují s nevídanou grácií.

BRAVO ŠKODA :yes:
Avatar - JuckiCZ
15. 2. 2013 21:32
Re: Cena??? Výbava???
Pardon, byl to Peugeot, ne Citroen, moje chyba...
No a vzal jsem Rapida Active. Ambition začíná na 352 900 Kč, což je daleko za výslednou cenou Peugeotu, proto jsem dal Active.
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 21:31
Re: Testy
Mne sa zdá byť cena Francúzov primeraná, Rapid by som bral za 10/11 000 základ a 1,2 TSi s klímou za 12 500.
15. 2. 2013 21:07
Re: Cena??? Výbava???
Rapid 63kW Fresh Ambition 299 - 20 sleva škofin je 279
P 301 Active cena 273

Kdo si při tomhle rozdílu 6 000 kč veme maximalně oškubenej P301?
15. 2. 2013 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 20:48
Testy
Rapidu dopadají všude stejně, Rapid je technicky lepší auto v mnoha směrech. Pouze názory na cenu se liší.
Někomu se zdá vysoká
[odkaz]
(ten s tím nejlepším Citroenem, který kdy řídil ten byl dobrý)

Někomu přiměřená.
[odkaz]

Řekl bych, že testy jsou od toho aby ukázaly v čem je to které auto lepší a pak je na každém soudruhovi, pokud má zájem, aby vyrazil do salónu, vyjednal si cenu a ve své hlavě si vyhodnotil zda mu lepší a dražší auto stojí za koupi nebo zda dá přednost minimální ceně bez ohledu na techniku. Brečet na diskuzích nad svou peněženkou a nad ceníky které visí na webu je mlácení prázdné slámy.
15. 2. 2013 20:26
Re: nikdy nepochopím...
Ne v každém případě "ještě" pomůže. Pokud "jednou tolik" chápeš tak, jak se má chápat, tak tě naopak "ještě" na nezvyklém místě může zmást. Zásadní věc je, že chtít jen "1", tak většinou můžeš použít "to samé", nebo "ještě jednou", "jako minule". "Jednou tolik" se používá pro změnu množství/ přidávání. Logika versus užití - to je právě zdroj problémů a nezvyklé výrazy tak nemusí mít jednoznačný význam. Nevím, kdo by řekl: "Vypadá, jako kdyby stál ještě jednou tolik." Pro mne je to nepřirozené. Jednoznačné, ale nepřirozené.
15. 2. 2013 20:25
Re: BRAVO
Otíku, že tys zase tajně četl ty marketingové brožurky ze Škodovky?! Víš, co ti říkala maminka, že nesmíš věřit všemu, co ti pánové napíšou? Pak tě mají za * (lékář říká "momentálně zaostalý"), stejně jako při té lekci z fotografování, cos tady hlásal na internetu [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 20:06
Re: SM-kapitola sama pro sebe
nemam nic proti skode ani koncernu.... to ze sa tu o nich viac pise je leogicke navyse je skodovka domaca znacka.... takze sa jej redakcia bude vzdy venovat viac ako inym znackam to je logicke.... akurat ma zaraza to ako v kazdom pripade skodovku treba vychvalit.... to co je na inych autach zle je v rapide alebo inej skodovke dostatocne... to co inde je priemer v skodovke je to vyborne.... nieco v tom zmysle myslim ze mi rozumies :yes:

ked napr auto bude mat 10 odkladaich priecinkov ale ponesie logo fiat... bude to ohodnotene ako priemerny pocet... ked ma 10 odkladacich priecinkov napr roomster tak to je parada... v skodovke to pochvalia... taky vladne system hodnotenia.... skodoviek voci konkurencii.... konkurencia musi byt skutocne o dost lepsia aby sa skodovke vobec v hodnoteni vyrovnala....

nic proti skode este raz.... skode fandim a niektore modely sa mi pacia ale trosku sa mi zda ze je skodovka precenovana a az prehnane vychvalovana.... ;-\
15. 2. 2013 20:05
Re: Cena??? Výbava???
Jestli jsi vzal Citroena v nejvyssi vybave, tak to same jsem udelal s peugeotem (konfigurator citroenu nebyl k dispozici), dovybavil jsem ho na uroven rapidu tebou uvedenych specifikaci a dostal jsem ceny 310 000 za peugeot a 347 000 za rapid. Motory jsou 1.2 TSI 77 kW a 1.6 115 k, vybava rapidu je akcni ambition fresh s paketem plus za 10 000 (zadni senzory, 15" kola, mlhovky, automaticka klima, radio swing, kozeny volant) a po pridani metalizy a 16" kol jsem se dostal na uvedenou cenu. Do peugeotu ve vybave allure stacilo pridat parkovaci senzory, metalizu a kola. Dale se slusi pripomenout, ze rapid ma 6 airbagu a 5* v crash testu.
Avatar - Merkur
15. 2. 2013 19:58
SM-kapitola sama pro sebe
Kdyby škodovka vyrobila hov*o na kolech,tak v SM by ho dozajista opěvovali >:-[]
I když jak to poslední dobou sleduju,tak na Auto.cz to taky začíná,co se článků týče nepěkně smrdět koncernismem :'-(
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 19:56
Re: Rapid verzus Francúzi
rapid mal byt povodne lowend ale nevyslo.... vw z neho spravil pomaly premianta a aj cenou a takto to dopadlo.... kasna a aj interier aj sedacky vyplne dveri boli navrhovane pre lowend ale ceny dali premiove lebo je to kvalitne zmontovane auto tak ho nedaju zadarmo ze >:D .... ani ryba ani rak.... taky je rapid... v niecom podlieza lowend a v niecom sa hraje na premiu... to mas tak... nemozes byt aj komik aj vazny zaroven... aky by to bol vazny komik? asi nie moc fajn.... v rapide setrili na nevhodnych miestach ( aj ked vzhladom na vysoku cenu to vyznieva ako blbost tvrdit ze setrili )

rapid som videl uz viackrat prezentacku v nakupnom centre.... samozrejme v metalize na elektronoch pekne svietilo... no nemohol som si nevsimnut ze je uzky... strasne uzke auto a natiahnute.... taky jazvecik.... hrajuci sa na velkeho psa
:yes:
Avatar - Abeles
15. 2. 2013 19:46
Re: Novinářská logika
spíš přestože mají.... 8-s
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 19:45
Rapid verzus Francúzi
V Autožurnáli vyhral C-Elyssé. ;-)

Ak mám napísať svoj názor, obe(tri) autá sú pekné a nepochybne dobré (obe som videl, v 301 aj sedel).
Osobne trochu nechápem kam Rapid mieri. Do vôd Fluenca, Cruza či Ceeda, resp. tasm kam patril tour? Potom to chce vetšiu šírku, riadny základný motor, kombík, viac príplatkovej výbavy (strešné okno). Do vôd Francúzov nemieri, tí sú o triedu nižšie (nemyslím že patria medzi malé autá, ale tak, že prvá trieda je Logan/Thalia, druhá C-Elyssé/301 a tretia Fluence/Cruze). Osobne to vidím tak, že patrí medzi C-Elyssé/301 a Fluence/Cruze. V tom prípade by ale základná cena mala byť 10 000 - 11 000 a 12 500 za 1.2 TSi s klímou a rádiom.

Mimochodom, v 301 som sedel (najvyššia výbava) a musím pochváliť ako dizajn tak komfort a materiály. :yes: :no: za odkladacie priestory, ovládanie rádia a malý otvor kufra. Ináč mi príde super, za dané prachy mi absencia čalúnenia dverí kufra nevadí.
Avatar - GM.rja
15. 2. 2013 19:44
Re: rapid
A tu kazivost máš odkud? Až po dvou letech lhaní a zapírání na půl huby sh.itwagen opět přizná několika zákazníkům kulanci, tak se budeš divit...
Avatar - Negr86
15. 2. 2013 19:40
TADY MATE JEDNO Z NEJSPOLEHLIVEJSICH AUT VUBEC!!!
PRI RYCHLEM JEDNANI SLEVA!!! PREDPRODEJNI SERVIS ZA 16 000KC !!! [odkaz]
15. 2. 2013 19:39
Re: BRAVO
Co se rozčiluješ, nahoře máš odkaz na to, jak jsem zažil jízdu v předmětných autech. Cos tu o tématu napsal ty? Nic, nic. Uznávám, ty tu můžeš leda koktat, jak se řekne korejsky hojadéééé 8-s >:D No mně zase může těšit, že jsem to zhodnotil plus mínus shodně s mistry testéry shora. Každému, iggy, co jeho jest...

Pokud bys měl něco k tématu, tedy zejména k porovnávačce horních modelů, klidně to sem napiš, rád si to přečtu, a když ti při tom nebudou jektat zuby, zeptáš se třeba i někoho zkušenějšího, než jsi ty sám, což tedy nebude jistě problém, možná, že nakonec napíšeš i ty:

BRAVO RAPID :yes:
Avatar - KubikCv
15. 2. 2013 19:28
Re: Škoda
Tak nápravu s vyšší nosností oproti původní nápravě co byla na Favoritu/Felicii >:D
15. 2. 2013 19:28
SadoMaso
Na pomery je SM je to slusny test, i ked s dopredu jasnym vitazom.
Ved vsetci, co si kupuju auto tohto typu, tak len z dovodu, ze jazdia na limite a vozia pracky a chladnicky den co den.
Ale typickym perlam a uletom sa nevyhol:

- "Designový směr mladoboleslavské značky nyní vyznává ostré hrany bez zbytečných kudrlinek. Nepodléhá žádným módním trendům, takže by mohl být atraktivní i za několik let." - Ak vyznava ostre hrany - vyznava trend. Novinarska antilogika; alebo ucel svati prostriedky.
- "Jednolitost tvarů nenarušují „miliony“ tlačítek, o nichž někdy ani nemáme tušení, k čemu slouží, nebo zbytečné displeje, které spíše oslňují a odvádějí pozornost od řízení." - Automobilovy novinar, ktory netusi, na co sluzia tlacitka v aute by mal iba predavat zmrzlinu alebo sminky. Tym sa sami deklasovali; ci skor potvrdili svoju odbornu uroven.
- "V případě francouzských modelů nám vadila tlačítka elektrického stahování bočních oken.... ... Ale škodovka také není ideální – když máte elektrické stahování zadních oken, nemůžete je ovládat od řidiče." - Vas zapasnik ma vsetky prsty polamane. Nas ma sice uz len 3, ale vsetky su cele....
- "Proti němu funguje převodovka v Rapidu jako přesně seřízené švýcarské hodinky." - Ano, aj ked sa hodinky zasekavaju a minuta im trva 65sekund, ale aspon rucicka skace presne.

Najlepsia perla na zaver: - "Rapid se mezi nimi proplétá s naprostou samozřejmostí i díky přesnému řízení a téměř žádnému naklánění karoserie. " [odkaz] >:D
15. 2. 2013 19:24
Re: Zaver
Možná se na to díváš špatně. Možná Rapid není tak drahý, ale Peugeot je příliš levný. Vidím v politice PSA obrovské riziko i pro ostatní automobilky. PSA na každém autě "vydělá" cca -13 000 kč. Má smysl prodávat auta pod cenou a táhnout ke dnu ostatní konkurenci?
15. 2. 2013 19:21
rapid
rapid je poctive ceske auticko :yes: kto ho ma nemusi sa za nic hanbit, vkusny design a 5hviezdiciek za bezpecnost :yes:
1.2 TSI krasne pruzny motor, kazovost je minulostou. podla mna vyborne ludove auticko, kto nechce hatch tak je rapid fajn, komu vyhovuje hatch tak ceed/i30 :yes:
15. 2. 2013 19:09
Re: Tlmenie
Přesně to si myslím taky. Ideální levné auto bez sportovních ambicí má být pohodlné, tiché a sedačky vhodné i pro baculatější pasažéry. A k tomu tolerantní motor bez turboefektu. Rapid není ani pohodlný, ani nemá rozměrné sedačky a přestože je výrazně dražší tak vyhraje. Ach jo.
15. 2. 2013 19:09
Re: Cena??? Výbava???
Nehovoriac o praktickej diere v stredovom paneli na odkladanie ranajok, olovrantu... atd; simply clever >:D :yes:
Avatar - qwert88
15. 2. 2013 19:07
Rapid vs.francouzi
To že Rapid působý kvalitněji a robusněji jsem si myslel,dalo se to čekat,ale v případě motorizací bych se přikláněl k tomu motoru co mají Francouzi,je to spolehlivý,pružný motor.Tsi,mám jisté pochynosti,co je to platné,že motor táhne pěkně od spodu a má o 0.6l nižší spotřebu,když po čase a záruce příjde na výměnu rozvodů za 30000,-
S této trojice se mi desgnově pořadí C-Elysée,Rapid,P301
Na jízdu bude jistě působit Rapid bytelněji a jistěji,ale to je tím,že Francouzi měli odjakživa měkčí naladění a vzhledem taky k zaměření prodejů na východní trhy,předevšímRusko,Turecko-kde mimochodem mají většinou mnohem lepší silnice než u nás.Naše silnice jsou srovnatelné tak s tím Ruskem,dál asi i blízký východ a především Indie.V ČR také jistě prodeje půjdou,protože tyto auta nabízejí za málo peněz hodně muziky,nemyslím teď úplně Rapid,ale francouzi i naftě výjdou na slušné peníze a spolehlivost by měla být slušná,neboť jsou to jednoduchá auta.
15. 2. 2013 19:05
Jednoho dne se z embéček
autotip a tady auto.cz pos..re. Furt test Rapidu.. v posledním čísle auto tipu taky plácají o Rapidu. Vlastně v posledních x číslech :-) magoři
15. 2. 2013 19:05
Re: Cena??? Výbava???
Tejto zimy su skutocne "hezke" cesty. [odkaz] >:D
Tuhy nepoddajny podvozok drziaci stopu je to prave >:D
Avatar - PeterLuk
15. 2. 2013 19:04
Rapid?
Až 1,2 TSi s klímou, ináč ďakujem.
15. 2. 2013 18:53
reklama stoji uz viac ako uspora na materialoch
>:D to co dava skoda do medialnej masaze, mohla dat zakaznikom v zlave z ceny alebo v lepsich materialoch, zatial ich chce osklbat o kazdy cent. RAPID by bol dobre auto, keby cena zodpovedala kvalite alebo kvalita cene. A kto by chcel zaplatit viac, mohol by mat v ceniku GTI tax ( po nasom dan z blbosti )
15. 2. 2013 18:42
podla mna
vysledkom toho testu je fakt, ze si ludia uz vonkoncom toho rapida nekupia, rapid mozno nie je zle auto, ale pri tej cene, je to auto nepredajne - vedia to vsetci, aj predajcovia - a nezachrania to ani oslavne clanky, ale pokial chce skodovka robit na sklad - je to jej problem - som zvedavy na predaje rapidu za tento mesiac - jednoducho cena musi ist dolu a rapid-dne - potencionalny zakaznik rapidu je clovek, co neda 50 tis. czk naviac len preto, aby mal skrabku
15. 2. 2013 18:41
hezké srovnání
Tak aspoň jsem měl konečně možnost si fotografie prohlédnout od všech tří konkurentů. Tak kdybych to shrnul, přední část se mi líbí víc u peugeotu. Hned v závěsu je Rapid a Citroen si asi dělá legraci.

Zadní část jednoznačně vyhrává rapid, ostatní dvě jsou jak kdyby to nedodělali.I když citroen má hezčí světla, než peugeot. z boku je to prašť jak pískni. Interier mají hezký všichni tři, Francouzi mají teda děsný volant a budíky, ale to je u nich normální už 15 let, poslední hezký volant a budíky měla 406. Mohli by už frantíci taky vymyslet jiný ovladač na radio na volantu. Tohle ovládání pod volantem není špatné, ale už jsem to měl v pracovním partneru před 11 lety.

Proč není vnitřní obložení víka kufru u francouzů? To to tam zapoměli dát nebo co?

Jízdní vlastnosti komentovat nechci, protože jsem v nich nejel, já jsem zastánce tvdrší jízdy, takže francouzi se svými pohodlnými auty nejsou nic pro mě.

Praktičnost je na každém. Já jsem vždycky měl liftbacky, sedana bych nechtěl, tam se nedá nic odvést.

Motoricky je to pro mě jasné, TSI mám a podle mě je to to nejlepší, co vw vymyslel, fakt je, že ta spotřeba je tam neskutečná.

Ale jinak je to pěkné srovnání.
15. 2. 2013 18:32
Každé
Z testovaných aut si najde zákazníka. Ať už časem spokojeného nebo ne. Někomu nebude vadit že si volant seřídí pouze výškově a pásy vůbec, někomu zase že na pojezdech není žádný epesní plast. Někomu ani to že výztuha polstrování podlahy kufru je pouze do půlky za touto půlkou se nákup propadne do rezervy. Je to o prioritách každého z nás. Můj sobní dojem po seznámení se s duem od PSA je že jsou to novodobé Felicie i když bych tu Feldu v mnoha směrech možná urazil. ;-\
15. 2. 2013 18:29
Re: BRAVO
premiovy lowend plus...kokos,kde na tie mozog vymetajuce kecy chodis...kok.otina jak cely rapid
15. 2. 2013 18:26
Re: Škoda
Felicie Pick-Up měla tuhou nápravu??? To je mi zase novina i když tady se není čemu divit :-!
15. 2. 2013 18:26
Re: Škoda
akorát, že ty logany nevydrželi ani třetinku toho, co ten Pickup. V tom užitkovém loganu začala zadní náprava mlátit už po 20 tis. km:-(
Avatar - JuckiCZ
15. 2. 2013 18:08
Re: Cena??? Výbava???
Tak, chvilku jsem si hrál s konfigurátory.
Snažil jsem se dát taková auta, jaká jsou v testu (1,6 vs 77 kW TSI, 16ky liťáky, centrální zamykání, plechová rezerva, nic dalšího jsem tam necpal), Citroen má nejvyšší výbavu (protože i v ní je levnější, než základní Rapid) a Rapid jsem v konfigurátoru výbavou dorovnal.
To znamená u Rapida základní paket, kola za 17 000 (u Citroenu jsou za 4 000), kožený volant, tónovná skla, el. okna vzadu, kuřácký paket, loketní opěrka vpředu, rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné).
A výsledek?
Citroen 288 033 Kč
Škoda 377 800 Kč
Ještě uvedu zajímavé číslo - Rapid je v tomto případě dražší o 31,2 %
Pokud se to někomu zdá málo, tak rozdíl v cenách BMW 3 a 5 je 21,9 % a to má navíc pětka lepší základ, takže po dorovnání výbav by to bylo ještě míň. Je tedy vítězem opravdu rapid? Tady pouze ukázali, že je Rapid o trošku lepší, než výrazně levnější auto, chtělo by to srovnání s něčím podobně drahým...
15. 2. 2013 18:07
Re: nikdy nepochopím...
Tím se to dá leda vyjasnit - protože dle toho článku jednou tolik ve smyslu právě 2x vzniklo z ještě jednou tolik. Sám článek tak víceméně konstatuje, že většinou je jednou v podstatě jedenkrát, akorát když z toho věta vychází jako naprostý nesmysl, tak tím nejspíše bylo myšleno právě ono "ještě" jednou tolik. Myslím, že bez toho bychom se při testování aut celkem obešli... ;-)
15. 2. 2013 18:04
BRAVO
Ano ano, pravda, jak známo, je tam někde v... garáži - [odkaz] [odkaz]

BRAVO TEST :yes:
Avatar - Aladeen
15. 2. 2013 17:54
Re: Tlmenie
Ten kto nemyslí , ten nevie . To je prípad Týchto "novinárov" ktorí asi uvažujú viac nad šekom od Škodovky ako nad spravodlivým testom ...

Pre potreby priemerného Čecho-Slováka je dôležité aby sa v aute dobre sedelo , aby malo dostatočne veľký kufor , aby som po príchode domov cez naše tankodromi bol v jednom kuse , aby bolo lacné , aby malo dobrý a trvácny motor ktorí niečo vydrží a aby v aute bolo čo najviac výbavy .
Myslím si že tieto podmienky lepšie splňujú Dvojičky od PSA ;-)
15. 2. 2013 17:46
Re: rapid vs. Audi A7
Tak to bylo dost stupid....
15. 2. 2013 17:40
Tlmenie
Ako môžu u obyčajného auta napísať, že podvozok , ktorý úplne biedne tlmí nerovnosti je lepší ako pohodlný a o polovicu tichší?? U obýčajného auta na ktorom sa ide 99,9% jazdy v klídku. Toto nikdy nepochopím. A tobôž na našich cestách - skôr necestách. Ja keď sa veziem na tvrdom auto na tých naších cestách tak ma po pár km sto chutí vystúpiť a kopnúť do toho.. Ak sa chce niekto voziť športovejšie tak si kúpi adekvátne auto a nie Rapid. Kua. Už len z tohoto vidno aký je to otrasný test. Takýchto novinárov by som vyhodil a nech sa zamestnajú niekde inde kde uvidia ako sa v normálnej robote musí robiť seriózne a stáť si za svojim.... Nieje nič jednoduchšie ako naladiť auto na tvrdo a hotovo. To je zas test.. Idem hladať testy felície, čo tam vyzdvihovali na podvozku... 8-s
15. 2. 2013 17:34
Re: ...
Pravda. Mně ta formulace vůbec nesedla, skončil bych s "zbrzdí kamion". Význam by byl stejný. Explicitnost u mne způsobila, že jsem to špatně zpracoval - doplnil jsem si tam čárku. :-) A to jsem to myslím četl dvakrát, nebo třikrát, protože mi to přišlo nějaké divné. :-! Podřadil bych tak jako tak. Předjíždět s podobným autem a točit jen 2200, tak to nehrozí.

Když jedu rychleji, tak tam mám nižší převod neustále, když jedu na pohodu, tak podřadím.
15. 2. 2013 17:30
Re: rapid vs. Audi A7
Ja som si hned myslel, že Audi patrí pod Škodovku >:D
15. 2. 2013 17:28
Re: To je Hodnotenie ?
Škoda nikdy neťahá za kratší koniec lana, posledné roky a v ČR duplom !!
:yes: :yes: :yes:
15. 2. 2013 17:25
Re: Jak to je?
Ten Rapid si vystihol na jednotku... :yes:
Ani - Ani.... ale je celkom pekný, dokonca na 75% zhodný exterier ako O III.
Avatar - Aladeen
15. 2. 2013 17:25
To je Hodnotenie ?
2x som si prečítal test , celý čas sa mi tam zdalo že škodovka ťahá za kratší koniec lana , a v závere bum a vyhral Rapid !
15. 2. 2013 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 17:18
Re: Cena??? Výbava???
Ukažte mi o kolik je P301 v podobné výbavě a bez 3 válce levnější než Rapid! Rapid totiž v přímém srovnání cen dopadne min. nastejno nebo levnější.
Už jsem se ptal jinde, ale bez odpovědi.
Avatar - Hombre_71
15. 2. 2013 17:15
Re: Cena??? Výbava???
To není základ, je tam RÁDIO ! ...v základu máš jen přípravu >:D
15. 2. 2013 17:13
Re: nikdy nepochopím...
Jednou tolik je ekvivalentní dvojnásobku, tedy o sto procent více. V tvé symbolice pak 1+1. Viz [odkaz] Dál se to dá zamotat slůvkem "ještě".
15. 2. 2013 17:11
Re: Cena??? Výbava???
U nas v SR stoji cca 16000e, ako aj novy leon TSI s peknou vybavou >:D
15. 2. 2013 17:09
Re: ...
Ne ne, píšou tam, že "se nemusíte starat, jestli vás zbrzdí kamion a budete za ním muset podřadit jako v Rapidu".
Jinak já ve Fabii 1.4 16V dávám pětku při 50 km/h a na pohodu, s 1.2 TSI tolik zkušeností bohužel nemám. Jenže mě řadit baví - a zdá se mi lepší plout s provozem na nejvyšší převod a v případě potřeby tam během půlvteřiny narvat 2 - 3... :-) Atmo má holt furt něco do sebe.
15. 2. 2013 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 17:02
Re: ...
Otázka je, jestli pojedeš 80 na šestku. A pokud jsem dobře četl, tak psali, že si budeš muset podřadit s oběma, tedy se všemi třemi, respektive čtyřmi. :-)
15. 2. 2013 16:59
Re: ...
Bez debat je to pitomost. Řadit se musí.
15. 2. 2013 16:52
Re: ...+Fluence+308 SW
Úkol od zadavatele zněl jasně: smáznout tyhle dva Frantíky. Jak by to vypadalo, kdyby Rapid dostal od 308 na budku?
Avatar - lordlord
15. 2. 2013 16:44
.
místo 2 stejných aut tam mohli dát fluence, ale asi by to škoda nevyhrála
Avatar - dal
15. 2. 2013 16:34
Re: Zaver
Už první věta sedí : Vyrobit slušné velké auto za málo peněz není nic jednoduchého. Proč ho tedy tak draho prodávají? Myslím tím RAPID.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 16:34
Re: Jak to je?
stacilo urobit rapid o 3 cm sirsi... dat o 5cm dlhsie sedaky.... nejake schopne vyplne dveri ( clovek by si tych 500 korun rad priplatil ) a nastolit nejaku normalnu cenu a mohlo to byt vskutku bomba auto ;-\ ... niekedy staci zopar blbosti alebo teda nejakych par nedostatkov a pokazi to dojem z celeho auta ....

zastavam nazor ze ked urobit uz lowend tak skutocne lowend a ked uz nieco poriadne tak skutocne nieco poriadne ... rapid je taky mackopes... v niecom podlieza pomaly lowend ( dlzka sedakov, vyplne dveri, sirka interieru) a niekde z neho idu robit pomaly premianta ( jazdne vlastnosti, kufor, kvalita ) .... zvlastne.....

preto sa mi aj P301 viac paci.... vyzera zivsie usmevnejsie a na nic sa nehra... a 1,6VTi takemuto autu bude pasovat perfektne.... :yes:
15. 2. 2013 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2013 16:31
rapid vs. Audi A7
Už je hotový test Rapid 1,2TSI vs.Audi A7 3.0TDi. Jednoznačně vyhrává Rapid. Audi nemá škrabku na okna ve víčku. :yes:
15. 2. 2013 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
15. 2. 2013 16:26
Re: Zaver
Taky se mi zdá... třeba komfort je u podobného auta poměrně významná disciplína, která pro cílovou kategorii znamená možná více než jisté jízdní vlastnosti. 16" přece nejsou žádné extrémní obutí...
Avatar - Emel
15. 2. 2013 16:23
Novinářská logika
Jelikož mají citroën i peugeot celou řadu společných dílů, působí zepředu každý originálně.
15. 2. 2013 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:20
Jak to je?
...nemá rapid náhodou přední sedák dlouhý 43cm? Já seděl v Rapidu i v P301. 301 je pocitově o půl třídy výše...paradoxně, ale je to tak. A´t už z pocitu vnímané úrovně zpracování /včetně použitých materiálů/ tak právě z důvodu té větší prostornosti. V tomhletom to rapid projíždí na ccelé čáře.... nehledě na to, že za ty peníze koupíš celé auto a to Fluence...
V tomto případě škodu galové porazili na celé čáře......
15. 2. 2013 16:15
Re: Cena??? Výbava???
Nezapomínej na jízdu "na limitu", pozor ;-)

/že se tam rodina zebleje už neřešíme
15. 2. 2013 16:13
Re: ...
Takhle, důvod je mi jasný.
Spíš mi šlo o ten princip - všude čteš, že turbo zvýší pružnost, že nebudeš muset řadit atd. Zkus zajít za prodejcem Škody a zeptej se jej na výhody TSI. Jako první prohlásí, že to nežere a hned potom, že při předjíždění nemusíš řadit. :-) No a tady očividně vyměnili komfort za hbitost. Ne, že by to bylo úplně špatně. ;-)

Respektive ono to TSI na moderní atmosféry stačí. Jenže Frantíci jsou auta z devadesátých let a tam se jezdilo trochu jinak >:-[]
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 16:09
Re: nikdy nepochopím...
rapid nie je zle auto ale je par veci ktore mohli byt lepsie ;-\

auto je uzke..... vyplne dveri vyzeraju tragicky.... sedaky su kratke..... cena auta relativne vysoka.... zaruky no snad ani priemerne.... pristrojova doska je chladna stroha az prilis.... cele je to take unifikovane ponemectene bez kuska usmevu a vyzarujuceho tepla ;-\ .... ocenujem karoseriu typu lift :yes: a celkovu kvalitu auta :yes: .... skoda lebo vela nechybalo a rapid mohol byt skutocne o dost lepsim autom ;-\
Avatar - VWrofl
15. 2. 2013 16:05
Re: Cena??? Výbava???
Vítěz je jasný, ale Rapid to není. Kdo s tím bude jezdit více jak 130 a po hezkých cestách? >:D
15. 2. 2013 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
15. 2. 2013 16:01
Re: ...
Jenomže Rapid v testované verzi má 6st a na šestku točí při 130 km/h jen 2700ot/min, kdežto Francouzi na pětku 3600 ot/min. Tedy je jasné, že rapida akcelerovali z o hodně nížších otáček. Je jasné, že komfort díky nižším otáčkám bude na v Rapidu lepší při vysokých rychlostech. Ale jinak do aut typu "levné auto" se atmo 1,6 docela hodí. Nenáročný motor. Takže každé má své pro a proti.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2013 15:54
tak konecne sa podarilo trafit
a nasli pre rapid normalnych zdravych a skutocnych konkurentov ( tie porovnania so ceedom, octaviou a vsetkym moznym aj nemoznym posobili ako blby vtip )

uz som ani nedufal ze rapid porovnaju s tym co mali urobit ako prve ... ale podarilo sa :yes:

z mojho pohladu plati co som pisal uz davno: P301 1,6VTi jasna volba :yes:
Avatar - KubikCv
15. 2. 2013 15:52
Škoda
Je Škoda,že v Boleslavi neumí (nebo nemohou) postavit levné auto pro živnostníky...posledním výkřikem byl Roomster praktik.Z toho nejvíc těží Logan Van a Logan pickup. Jeden pokus měla Škoda s Fabií pickup.Předek Fabia,zadní tuhá náprava z Felicie pickup.Je dost lidí,kteří po dosloužení Vanpluse,nebo Feldy pickup sáhli po Loganu,protože Škoda už nic podobného nenabízí :-(
15. 2. 2013 15:51
...
Samozřejmě, že je Rapid lepší auto - za ty peníze by bylo divné, kdyby tomu tak nebylo.
Spíš mě zaujal paradox týkající se pružnosti. S atmosférou řadit nemusíš, s turbem kvůli dlouhým převodům ano. Spotřeba stejná. Way to go... ;-\
15. 2. 2013 15:48
Cena??? Výbava???
Co je to za test? Lék na prázdné kapsy? To si asi děláte srandu. Test zaměřený na cenovou dostupnost postrádá srovnání cen a výbav. To už je fakt moc. Ale každýmu je jasný proč... To by Rapid asi pohořel. Tak tenhle test je propadák. Děkujeme. :no:
15. 2. 2013 15:41
Zaver
Trochu jednoznacny, zda se mi. Napriklad cenou je rapid rozdrcen, ale o tom ani sluvka. Auta jsou to odlisna, jen zadani na zacatku znelo podobne. Konkurovat si moc nebudou.